Voor Ric0, Nadia en Silly

Dit forum is alleen bedoeld voor getuigenissen van ex Moslims en de moderator heeft het recht zonder enige voorkennis alle off-topic threads verplaatsen in daarvoor bestemde folders.
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Voor Ric0, Nadia en Silly

Bericht door Lodewijk Nasser »

Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Bericht door Silly »

prachtige film!!
mooie samenvatting van het christendom :D
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
ric0
Berichten: 355
Lid geworden op: do nov 09, 2006 3:16 am

Bericht door ric0 »

Ik vind het ook een heel mooi verhaal(bedankt voot het plaatsen)

wat ik mooi vind aan dit verhaal is dat hij zich niet alleen bekeerd heeft tot het Christendom(en alles heeft opgegeven voor zijn Heer) maar dat hij zich ook verdiept heeft In zijn nieuwe Geloof.

Vaak zie je dat mensen zich bekeren maar nooit echt verdiepen in hun nieuwe geloof.Maar dit is duidelijk niet het geval bij deze broeder.


ps;Ik had deze getuigenis al een keer eerder geplaats maar hij werd een beetje ondergesneeuwd door de andere post(http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... php?t=7536)..Daarom wil ik je bedanken dat je het nogmaals naar voren hebt gebracht.Want deze video is zeker het kijken waard




Maar
When you believe in all the good things of the Gospel and reject everything you think is bad.You don't believe the Gospel but you believe yourself...(augustine)
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Re: Voor Ric0, Nadia en Silly

Bericht door Afghan »

Beste Lodewijk,
Hartelijk dank voor het plaatsen van deze getuigenis.
Heel moedig van deze jonge man om zo van zijn geloof in Christus te getuigen. Sommige aspecten van zijn verhaal kwam mij heel bekend over.
Ik heb min of meer hetzelfde meegemaakt met mijn aardse vader. Dit overkomt haast elke moslim die tot geloof in Jezus komt.
Mvg
Afghaan
Lodewijk Nasser schreef:Ik heb ervan genoten.

http://www.youtube.com/watch?v=Vo6j0idOI6A
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Dromen zijn bedrog

Kan je misschien 1 die is bekeerd door middel van de bijbel???
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

ajax schreef:Dromen zijn bedrog
Da's wat ik jou ook altijd wil vertellen, ajax.
ajax schreef:Kan je misschien 1 die is bekeerd door middel van de bijbel???
Miljoenen en miljarden.

In den beginne van het Christendom, sterk in tegenstelling tot het begin van de Islam, en in de huidige tijden waar het Christendom terug naar de 'roots' is gedreven door sceptici, werd geen geweld gebruikt.

Hoe wil je dan dat die mensen, en de duizenden bekeerlingen nu (waaronder ook vele moslims) zijn bekeerd?

Verhaaltjes slaan aan, ajax, jij vooral zou het moeten weten hoe hard verhaaltjes, hoe verward die ook zijn, aanslaan.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Ketter schreef:
ajax schreef:Dromen zijn bedrog
Da's wat ik jou ook altijd wil vertellen, ajax.
ajax schreef:Kan je misschien 1 die is bekeerd door middel van de bijbel???
Miljoenen en miljarden.

In den beginne van het Christendom, sterk in tegenstelling tot het begin van de Islam, en in de huidige tijden waar het Christendom terug naar de 'roots' is gedreven door sceptici, werd geen geweld gebruikt.

Hoe wil je dan dat die mensen, en de duizenden bekeerlingen nu (waaronder ook vele moslims) zijn bekeerd?

Verhaaltjes slaan aan, ajax, jij vooral zou het moeten weten hoe hard verhaaltjes, hoe verward die ook zijn, aanslaan.

mvg,
Ketter
De christendom is gebasseerd op Voornamelijk:Godlasteren
Wie anders dan Shaytan wil dat?
Ik zei of je bewijsen had maar kennelijk niet dus.
Praatjes vullen geen gaatjes
Get back to Reality
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

ajax schreef: De christendom is gebasseerd op Voornamelijk:Godlasteren
Wie anders dan Shaytan wil dat?
Godslasteren, zoals beweren dat een boek waarin 200-keren met de hel wordt gedreigd aan "God" toeschijven?
ajax schreef:Ik zei of je bewijsen had maar kennelijk niet dus.
Praatjes vullen geen gaatjes
Ik heb bewijzen genoeg dat Islam geen godsboek is:
- het spreekt van sterren als projectielen tegen duivelen;
- het spreekt van zon en maan in baan om de aarde;
- het suggereert een platte aarde;
- het zegt dat sperma tussen ruggewervel en ribbekast wordt gemaakt;
- het zegt dat alle leven uit het water komt (ja, da's waarschijnlijk fout);
- het zegt dat aarde voor (of op z'n best) de rest van de cosmos tegelijk is gemaakt, terwijl deze 7 miljard jaar jonger is;
- het beweert dat de mens uit klei bestaat;
- de vorming van bergen, athmosfeer en de rest van de aarde zou binnen 6 dagen zijn gebeurd;

nog meer?
ajax schreef:Get back to Reality
Zie naar mijn plaatje, ajax, de realiteit, da's wat telt voor mij. Geen afgoden.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Ketter schreef:
ajax schreef: De christendom is gebasseerd op Voornamelijk:Godlasteren
Wie anders dan Shaytan wil dat?
Godslasteren, zoals beweren dat een boek waarin 200-keren met de hel wordt gedreigd aan "God" toeschijven?
ajax schreef:Ik zei of je bewijsen had maar kennelijk niet dus.
Praatjes vullen geen gaatjes
Ik heb bewijzen genoeg dat Islam geen godsboek is:
- het spreekt van sterren als projectielen tegen duivelen;
- het spreekt van zon en maan in baan om de aarde;
- het suggereert een platte aarde;
- het zegt dat sperma tussen ruggewervel en ribbekast wordt gemaakt;
- het zegt dat alle leven uit het water komt (ja, da's waarschijnlijk fout);
- het zegt dat aarde voor (of op z'n best) de rest van de cosmos tegelijk is gemaakt, terwijl deze 7 miljard jaar jonger is;
- het beweert dat de mens uit klei bestaat;
- de vorming van bergen, athmosfeer en de rest van de aarde zou binnen 6 dagen zijn gebeurd;

nog meer?
ajax schreef:Get back to Reality
Zie naar mijn plaatje, ajax, de realiteit, da's wat telt voor mij. Geen afgoden.

mvg,
Ketter
Ik zie geen bewijzen ik zie gelul.
Dat is geen realiteit dat is je eigen realiteit zie de onderscheid?
God lasteren en de Bijbelse Jezus is voorspeld door Mozes vzmh:

5 En diezelve profeet, of dromen-dromer, zal gedood worden; want hij heeft tot een afval gesproken tegen den HEERE, uw God, Die ulieden uit Egypteland heeft uitgevoerd, en u uit het diensthuis verlost; om u af te drijven van den weg, dien u de HEERE, uw God, geboden heeft, om daarin te wandelen. Zo zult gij het boze uit het midden van u wegdoen
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

ajax schreef: Ik zie geen bewijzen ik zie gelul.
Dat is geen realiteit dat is je eigen realiteit zie de onderscheid?
Welk gelul, ajax, kun je er niet tegen dat er zoveel wetenschappelijke fouten in de koran staan, hmm?

Mag ik je eraan herinneren dat de wetenschap de realiteit bestudeert, niet de Islam?
ajax schreef:God lasteren en de Bijbelse Jezus is voorspeld door Mozes vzmh:

5 En diezelve profeet, of dromen-dromer, zal gedood worden; want hij heeft tot een afval gesproken tegen den HEERE, uw God, Die ulieden uit Egypteland heeft uitgevoerd, en u uit het diensthuis verlost; om u af te drijven van den weg, dien u de HEERE, uw God, geboden heeft, om daarin te wandelen. Zo zult gij het boze uit het midden van u wegdoen
En inderdaad, Mohammed werd gedood door gif en J. Smith door een kogel, beiden na een tiental jaren 'profeet' zijn. :) :)

Maar O... Jezus werd ook gedood. Ach wat.

Kijk, ik leef in de realiteit, ajax. Jij kunt niet zien dat een god die moet dreigen met de hel, die de psychopatische narcist moet uithangen door iedereen die niet 5 keer daags zijn kop tegen de grond drukt in de hel te gooien, eigenlijk zelf godslastering is.

Denk je nu echt dat ALS een echte god een boodschap HAD, dat deze meteen, bij het begin der mensheid door HEEL de wereld zou gestuurd worden, in plaats van in het geheim aan een baardige machtswellusteling? Als de Koran zo goddelijk is, waarom kregen de Indianen het niet? Hmm, waarschijnlijk een te nobel volk.

Overigens, een "boek" als modus operandi van een "god", die alle natuurwetten in hand heeft, het is zo absurd dat je moet van in je wieg met dat soort sprookjes gevoerd worden om dat te geloven.

Nog bewijzen nodig?
- De koran keurt slavernij en kruisigingen goed;
- De koran refereert naar de bijbel als juist en goed, maar spreekt deze tegen;
- De koran beschrijft Mozes als de grootvader van Jezus;
- De koran beschrijft homosexualiteit als onnatuurlijk, maar het komt in het dierenrijk ook voor;
- De koran zegt dat er elf planeten in het zonnestelsel zijn;
- De aarde beweegt niet volgens de Koran:
- Op een dag zullen 'de sterren vallen';

Wil je er nog?

Ik aanbid één afgod minder dan jij, ajax.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Ketter schreef:
ajax schreef: Ik zie geen bewijzen ik zie gelul.
Dat is geen realiteit dat is je eigen realiteit zie de onderscheid?
Welk gelul, ajax, kun je er niet tegen dat er zoveel wetenschappelijke fouten in de koran staan, hmm?

Mag ik je eraan herinneren dat de wetenschap de realiteit bestudeert, niet de Islam?
ajax schreef:God lasteren en de Bijbelse Jezus is voorspeld door Mozes vzmh:

5 En diezelve profeet, of dromen-dromer, zal gedood worden; want hij heeft tot een afval gesproken tegen den HEERE, uw God, Die ulieden uit Egypteland heeft uitgevoerd, en u uit het diensthuis verlost; om u af te drijven van den weg, dien u de HEERE, uw God, geboden heeft, om daarin te wandelen. Zo zult gij het boze uit het midden van u wegdoen
En inderdaad, Mohammed werd gedood door gif en J. Smith door een kogel, beiden na een tiental jaren 'profeet' zijn. :) :)

Maar O... Jezus werd ook gedood. Ach wat.

Kijk, ik leef in de realiteit, ajax. Jij kunt niet zien dat een god die moet dreigen met de hel, die de psychopatische narcist moet uithangen door iedereen die niet 5 keer daags zijn kop tegen de grond drukt in de hel te gooien, eigenlijk zelf godslastering is.

Denk je nu echt dat ALS een echte god een boodschap HAD, dat deze meteen, bij het begin der mensheid door HEEL de wereld zou gestuurd worden, in plaats van in het geheim aan een baardige machtswellusteling? Als de Koran zo goddelijk is, waarom kregen de Indianen het niet? Hmm, waarschijnlijk een te nobel volk.

Overigens, een "boek" als modus operandi van een "god", die alle natuurwetten in hand heeft, het is zo absurd dat je moet van in je wieg met dat soort sprookjes gevoerd worden om dat te geloven.

Nog bewijzen nodig?
- De koran keurt slavernij en kruisigingen goed;
- De koran refereert naar de bijbel als juist en goed, maar spreekt deze tegen;
- De koran beschrijft Mozes als de grootvader van Jezus;
- De koran beschrijft homosexualiteit als onnatuurlijk, maar het komt in het dierenrijk ook voor;
- De koran zegt dat er elf planeten in het zonnestelsel zijn;
- De aarde beweegt niet volgens de Koran:
- Op een dag zullen 'de sterren vallen';

Wil je er nog?

Ik aanbid één afgod minder dan jij, ajax.

mvg,
Ketter
Bijbelse Jezus heeft afval gesproken:Ik ben Gods Zoon
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

ajax schreef: Bijbelse Jezus heeft afval gesproken:Ik ben Gods Zoon
Da's enkel "afval" in de ogen van de koran, ajax.

Dus:
- ofwel is de koran helemaal juist, en de bijbel fout, en kan god blijkbaar toch niet goed z'n dienaren kiezen, of is hij niet trouw aan zijn eigen 'uitverorenen';
- ofwel is de koran helemaal verkeerd, en de bijbel juist.
- ofwel zijn ze eigenlijk alletwee verhaaltjes. De éne wat mooier dan de andere.

Maar ik heb m'n geprefereerde methode: de wetenschap. Streng voor zichzelf, niet voor de "ongelovige". Da's het enige teken dat ik nodig heb voor geloofwaardigheid, ajax,

Streng voor de eigen idee. Da's wetenschap. Als je dat niet bent, heet dat dogma. Dan ben je vooral streng voor de idee van een ander. Da's toch de koran, ajax, geef dat toe: zeer streng voor alles wat niet z'n idee ondersteunt.

En ik heb genoeg indicatie gegeven voor de faalbaarheid van het dogma.

Dus geen dogma voor mij, dank je.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Bericht door Afghan »

Beste Moslim vriend,
Ja, ik ben bekeerd door Bijbel naast Koraan te lezen en ze inhoudelijk met elkaar te verglijken. Ik ging zelfs een stap verder. Ik ging de aanhangers van Christendom die strikt volgens Bijbel leven, vergelijken met Moslims die de aanwijzingen van koraan nauwgezet volgden. De uitkomst was voor mij duidelijk genoeg om tot de conclusie te komen dat Koraan niets anders dan een grote leugen is, terwijl Bijbel de waarheid omtrent God en Zijn liefde voor ons mensen in zich heeft. Naar mijn mening is koraan het woord van Shaytan en niets anders.
Kun je dit verdragen, dat betwijfel ik ten zeerste. Moslims zijn te blind om dat echt te kunnen zien of verdragen.
Beste Moslim vriend die zich Ajax noemt,
Wordt wakker, gebruik je hersens en je vrijheid om eens kritisch naar koraan en de praktijken van Islam te verdiepen. Als je dat doet, weet ik dan zeker dat je de waarheid zult zien en die waarheid zal je ook bevrijden van web van Islam.
Met vriendelijke groeten,
Afghan
ajax schreef:Dromen zijn bedrog

Kan je misschien 1 die is bekeerd door middel van de bijbel???
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Afghan schreef:Beste Moslim vriend,
Ja, ik ben bekeerd door Bijbel naast Koraan te lezen en ze inhoudelijk met elkaar te verglijken. Ik ging zelfs een stap verder. Ik ging de aanhangers van Christendom die strikt volgens Bijbel leven, vergelijken met Moslims die de aanwijzingen van koraan nauwgezet volgden. De uitkomst was voor mij duidelijk genoeg om tot de conclusie te komen dat Koraan niets anders dan een grote leugen is, terwijl Bijbel de waarheid omtrent God en Zijn liefde voor ons mensen in zich heeft. Naar mijn mening is koraan het woord van Shaytan en niets anders.
Kun je dit verdragen, dat betwijfel ik ten zeerste. Moslims zijn te blind om dat echt te kunnen zien of verdragen.
Beste Moslim vriend die zich Ajax noemt,
Wordt wakker, gebruik je hersens en je vrijheid om eens kritisch naar koraan en de praktijken van Islam te verdiepen. Als je dat doet, weet ik dan zeker dat je de waarheid zult zien en die waarheid zal je ook bevrijden van web van Islam.
Met vriendelijke groeten,
Afghan
ajax schreef:Dromen zijn bedrog

Kan je misschien 1 die is bekeerd door middel van de bijbel???
Ik ben je vriend niet gelukkig
Dan moet je de errorbijbel nog een keer lezen.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Bericht door Afghan »

Beste Ajax, ik weet dat een moslim bent, dus verbaast mij ook niet dat je schrijft: "Ik ben je vriend niet gelukkig"
Moslims kunnen amper vriendelijk doen tegen andere moslims, laat staan iemand die de leugen van Islam heeft ingezien en dat ontmaskert.

Wel beste vriend, (sorry, dat ik het woord vriend gebruik, het komt echt uit mijn hart, want al haat ik de Islam met heel mijn hart, ik houd van moslims als mensen die vast zitten in de spinneweb van deze leugen)

Ik heb de Bijbel heel goed bestudeerd, sterker nog, ik ben betrokken in het vertalen van Bijbel in mijn taal en dus mag ik wel zeggen dat ik weet wat ik zeg. Je moet eens proberen in te zien dat de huidige Bijbel gedurende 1500 jaar tot stand is gekomen en God heeft daarvoor meer dan 40 verschillende mensen gebruikt met verschillende achtergronden, en toch door de hele Bijbel zie je duidelijk (tenzij je stekeblind bent) dat er harmonie is. Zet hier tegenover jullie Koran, dat jullie menen van Allah rechtstreeks tot jullie profeet is neergedaald. daar zou toch eigenlijk geen enkele fout in zetten, terwij het barst van fouten en tegenstrijdigheden. Een klein voorbeeld wil je nu geven, de rest mag je zelf durven uit te zoeken. Koran zegt op een gegeven moment tegen Maryam moeder van Jezus als zijnde Maryam zus van Mozes en Aharon, wist je dat hier Allah een heel grote fout maakt, want deze Maryams waren twee verschillende personen en leefden in een heel andere tijd. Kun je dit verklaren? ik wens je sterkte met het vinden van een antwoord.
mvg,
Afghan

ajax schreef:
Afghan schreef:Beste Moslim vriend,
Ja, ik ben bekeerd door Bijbel naast Koraan te lezen en ze inhoudelijk met elkaar te verglijken. Ik ging zelfs een stap verder. Ik ging de aanhangers van Christendom die strikt volgens Bijbel leven, vergelijken met Moslims die de aanwijzingen van koraan nauwgezet volgden. De uitkomst was voor mij duidelijk genoeg om tot de conclusie te komen dat Koraan niets anders dan een grote leugen is, terwijl Bijbel de waarheid omtrent God en Zijn liefde voor ons mensen in zich heeft. Naar mijn mening is koraan het woord van Shaytan en niets anders.
Kun je dit verdragen, dat betwijfel ik ten zeerste. Moslims zijn te blind om dat echt te kunnen zien of verdragen.
Beste Moslim vriend die zich Ajax noemt,
Wordt wakker, gebruik je hersens en je vrijheid om eens kritisch naar koraan en de praktijken van Islam te verdiepen. Als je dat doet, weet ik dan zeker dat je de waarheid zult zien en die waarheid zal je ook bevrijden van web van Islam.
Met vriendelijke groeten,
Afghan
ajax schreef:Dromen zijn bedrog

Kan je misschien 1 die is bekeerd door middel van de bijbel???
Ik ben je vriend niet gelukkig
Dan moet je de errorbijbel nog een keer lezen.
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Afghan schreef:Beste Ajax, ik weet dat een moslim bent, dus verbaast mij ook niet dat je schrijft: "Ik ben je vriend niet gelukkig"
Moslims kunnen amper vriendelijk doen tegen andere moslims, laat staan iemand die de leugen van Islam heeft ingezien en dat ontmaskert.

Wel beste vriend, (sorry, dat ik het woord vriend gebruik, het komt echt uit mijn hart, want al haat ik de Islam met heel mijn hart, ik houd van moslims als mensen die vast zitten in de spinneweb van deze leugen)

Ik heb de Bijbel heel goed bestudeerd, sterker nog, ik ben betrokken in het vertalen van Bijbel in mijn taal en dus mag ik wel zeggen dat ik weet wat ik zeg. Je moet eens proberen in te zien dat de huidige Bijbel gedurende 1500 jaar tot stand is gekomen en God heeft daarvoor meer dan 40 verschillende mensen gebruikt met verschillende achtergronden, en toch door de hele Bijbel zie je duidelijk (tenzij je stekeblind bent) dat er harmonie is. Zet hier tegenover jullie Koran, dat jullie menen van Allah rechtstreeks tot jullie profeet is neergedaald. daar zou toch eigenlijk geen enkele fout in zetten, terwij het barst van fouten en tegenstrijdigheden. Een klein voorbeeld wil je nu geven, de rest mag je zelf durven uit te zoeken. Koran zegt op een gegeven moment tegen Maryam moeder van Jezus als zijnde Maryam zus van Mozes en Aharon, wist je dat hier Allah een heel grote fout maakt, want deze Maryams waren twee verschillende personen en leefden in een heel andere tijd. Kun je dit verklaren? ik wens je sterkte met het vinden van een antwoord.
mvg,
Afghan

ajax schreef:
Afghan schreef:Beste Moslim vriend,
Ja, ik ben bekeerd door Bijbel naast Koraan te lezen en ze inhoudelijk met elkaar te verglijken. Ik ging zelfs een stap verder. Ik ging de aanhangers van Christendom die strikt volgens Bijbel leven, vergelijken met Moslims die de aanwijzingen van koraan nauwgezet volgden. De uitkomst was voor mij duidelijk genoeg om tot de conclusie te komen dat Koraan niets anders dan een grote leugen is, terwijl Bijbel de waarheid omtrent God en Zijn liefde voor ons mensen in zich heeft. Naar mijn mening is koraan het woord van Shaytan en niets anders.
Kun je dit verdragen, dat betwijfel ik ten zeerste. Moslims zijn te blind om dat echt te kunnen zien of verdragen.
Beste Moslim vriend die zich Ajax noemt,
Wordt wakker, gebruik je hersens en je vrijheid om eens kritisch naar koraan en de praktijken van Islam te verdiepen. Als je dat doet, weet ik dan zeker dat je de waarheid zult zien en die waarheid zal je ook bevrijden van web van Islam.
Met vriendelijke groeten,
Afghan
Ik ben je vriend niet gelukkig
Dan moet je de errorbijbel nog een keer lezen.

OMG dus je zegt dat de Bijbel geen fouten heeft?

W8 zei je dat nou echt?

Nogmaals zou je mij niet als vriend zien
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

ajax schreef: OMG dus je zegt dat de Bijbel geen fouten heeft?
OMG je denkt dus echt dat Jezus de kleinzoon van Mozes is, die zelfs geschiedkundig 1000 jaren uit mekaar leefden?
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
tomc
Berichten: 1152
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 11:55 pm

Bericht door tomc »

ajax schreef:OMG dus je zegt dat de Bijbel geen fouten heeft?

W8 zei je dat nou echt?

Nogmaals zou je mij niet als vriend zien
Ajax, doe even normaal. Elk klein kind kan perfect zien dat jij nog geen enkel hoofdstuk in de koran gelezen hebt.

Lees eens een keer sura 2, van begin tot eind. En als je dat gedaan hebt, kom dan nogeens terug om serieus te babbelen. Of lees sura 9, zodat je inziet dat elke moslim een terrorist is, en diep ongelukkig.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Ketter schreef:
ajax schreef: OMG dus je zegt dat de Bijbel geen fouten heeft?
OMG je denkt dus echt dat Jezus de kleinzoon van Mozes is, die zelfs geschiedkundig 1000 jaren uit mekaar leefden?
Laat maar zien
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

ajax schreef:
Ketter schreef:
ajax schreef: OMG dus je zegt dat de Bijbel geen fouten heeft?
OMG je denkt dus echt dat Jezus de kleinzoon van Mozes is, die zelfs geschiedkundig 1000 jaren uit mekaar leefden?
Laat maar zien
Lees hoofdstukje 3 van de koran, da's waar Afghan het over had.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Ketter schreef:
ajax schreef:
Ketter schreef: OMG je denkt dus echt dat Jezus de kleinzoon van Mozes is, die zelfs geschiedkundig 1000 jaren uit mekaar leefden?
Laat maar zien
Lees hoofdstukje 3 van de koran, da's waar Afghan het over had.
geef maar de vers
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

ajax schreef:geef maar de vers
Lees maar 'de' hoofdstuk... lees iets nauwkeuriger 3:35-3:36. Of ga je me misschien vertellen, zoals andere moslims, dat die verzen geen samenhang hebben, en dat het om een heel andere 'Imran gaat?

Dan is mijn conclusie: Is een god in staat om een samenhangend verhaal te vertellen? Ik denk het wel. Maar de koran is dat niet... dus... trek ik nogmaals mijn conclusies.

Het is tal van bewijs, ajax, dat de koran niets goddelijks heeft, tegen zeer flauwe uitleg en excuses. Een goddelijk boek zou toch ten minste goddelijk mogen zijn en klaar ende duidelijk, niet?
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Ketter schreef:
ajax schreef:geef maar de vers
Lees maar 'de' hoofdstuk... lees iets nauwkeuriger 3:35-3:36. Of ga je me misschien vertellen, zoals andere moslims, dat die verzen geen samenhang hebben, en dat het om een heel andere 'Imran gaat?

Dan is mijn conclusie: Is een god in staat om een samenhangend verhaal te vertellen? Ik denk het wel. Maar de koran is dat niet... dus... trek ik nogmaals mijn conclusies.

Het is tal van bewijs, ajax, dat de koran niets goddelijks heeft, tegen zeer flauwe uitleg en excuses. Een goddelijk boek zou toch ten minste goddelijk mogen zijn en klaar ende duidelijk, niet?
Dat je het niet letterlijk moet nemen want daar word de Stamvader bedoelt.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Bericht door Afghan »

Hoi vriend (let op, ik noem je weer vriend)
je vraagt om de verse, wel hier is it, lees het maar ook in het Arabisch want daar kun je zien dat er de schrijfwijze van Maryam of Mirjam een en hetzelf is, dus is er geen twijfel dat Allah echt dacht de zus van Mozes in de moeder van Jezus te zien : )

‘Isa’s moeder Marjam was de dochter van ‘Imraan, (Soera 3:35, 36) - vergelijk de Amran van Exodus 6:20 - en de zus van Aäron (en Mozes) (Soera 19:28). Zij werd opgevoed door Zacharias (de vader van Johannes de Doper) (Soera 3:37)

Met Vriendelijke groeten,
je afghaanse vriend

ajax schreef:
Ketter schreef:
ajax schreef: Laat maar zien
Lees hoofdstukje 3 van de koran, da's waar Afghan het over had.
geef maar de vers
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

ajax schreef: Dat je het niet letterlijk moet nemen want daar word de Stamvader bedoelt.
Waar staat dat je het niet letterlijk moet nemen?
En waarom moet ik dan Stamvader lezen.
Volgens mij wordt daar Godfather bedoeld.
En ik denk eigenlijk dat mijn aanname net zo valide is als de jouwe!
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Plaats reactie