Dochter bekeerd tot de islam.

Hoe moeilijk is het om getrouwd te zijn met een moslim(a)? Wat als je kind zich tot de islam bekeert?
tomc
Berichten: 1152
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 11:55 pm

Bericht door tomc »

ajax schreef:2 Diefen(moordenaars) willen jou doodmaken mag je jezelf verdedigen of ben je dan verkeerd bezig?
Je mag jezelf verdedigen als je aangevallen wordt MAAR degenen die je aanvallen zijn ook mensen, en hebben ook recht op leven. Dat 1 van hun sterft is misschien iets "minder" slecht dan dat jij zou sterven, maar is nog steeds heel erg slecht. Daarbovenop, jij kan niet inschatten wat hun bedoelingen zijn :

Als ze een zieke dochter hebben en enkel stelen om voor haar een operatie te betalen, en jij enkel denkt dat ze jouw willen doodmaken, maar dat is niet echt zo, dan is het zeer zeker niet moreel om ze te doden, zoals jij voorstelt. Jij zou ze doden, en een klein meisje tot een pijnlijke dood veroordelen, en je hebt de enige man die haar zou kunnen troosten afgemaakt. De wereld is niet zwart-wit, en dus moet je de wet van Moses volgen : kies ALTIJD voor het leven.

De enige manier om een gevecht echt te winnen is de tegenstander overtuigen niet te vechten (en het zelf ook niet te doen, uiteraard). Als je bij het zwaard leeft, zal ook jij bij het zwaard sterven.

Vertel me eens, ajax, 2 mannen tonen tegen jouw dat ze van elkaar houden. Ga je ze levend begraven zoals de pedofiele profeet vraagt ? Want dat is natuurlijk waar het echt over gaat. Hoe lang denk je dat je hun geschreeuw gaat blijven horen in je geest als je zoiets doet ?
Laatst gewijzigd door tomc op wo apr 18, 2007 5:15 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

tomc schreef:
ajax schreef:2 Diefen(moordenaars) willen jou doodmaken mag je jezelf verdedigen of ben je dan verkeerd bezig?
Je mag jezelf verdedigen als je aangevallen wordt MAAR degenen die je aanvallen zijn ook mensen, en hebben ook recht op leven.

Als ze een zieke dochter hebben en enkel stelen om voor haar een operatie te betalen, en jij enkel denkt dat ze jouw willen doodmaken, dan is het zeer zeker niet moreel om ze te doden, zoals jij voorstelt.

Vertel me eens, ajax, 2 mannen tonen tegen jouw dat ze van elkaar houden. Ga je ze levend begraven zoals de pedofiele profeet vraagt ? Want dat is natuurlijk waar het echt over gaat.

Daarom staat er in de Koran als je vijand naar vrede neigt neig er dan ook toe
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
tomc
Berichten: 1152
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 11:55 pm

Bericht door tomc »

ajax schreef:Daarom staat er in de Koran als je vijand naar vrede neigt neig er dan ook toe
Dat staat er niet in. Toch weer raar dat je de islamstraf voor homo's ontwijkt he. Alle de waarheid is duidelijk niet aan jouw besteed.
Laatst gewijzigd door tomc op wo apr 18, 2007 5:18 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

souhaila schreef:Als jullie denken dat ik een slaaf ben ,denk het maar.
Beste Souhaila,

Ik zeg niet dat je een slaaf bent; ik vraag jou of je slavernij goedkeurt.

Volgens de Koran mag slaven houden en mensen tot slaaf maken namelijk.
als jullie denken dat ik een moordenaar ben,denk het maar.
Niks "jullie" dat is 1 persoon, Tomc. Hij spreekt niet voor iedereen. Hij spreekt zeker niet voor mij
als jullie denken dat de Koran vrouwonvriendelijk is,denk het maar.
Jij hebt mij helaas geen redenen gegeven omdat anders te zien.

Mijn vraag blijft:
Waarom geloof je dat de Koran een boodschap is van God?

Met vriendelijke groet,

Linda
tomc
Berichten: 1152
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 11:55 pm

Bericht door tomc »

Ter verduidelijking : ik denk niet dat elke moslim een moordenaar is. Ik wijs er gewoon op dat dat in de koran letterlijk zo staat.

Ik ben geen moslim, en ik geloof dus in de goedheid van alle mensen, ook van moslims.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

tomc schreef:
ajax schreef:Daarom staat er in de Koran als je vijand naar vrede neigt neig er dan ook toe
Dat staat er niet in. Toch weer raar dat je de islamstraf voor homo's ontwijkt he. Alle de waarheid is duidelijk niet aan jouw besteed.

De mensen zijn de schepping van de Barmhartige en hij heeft de Man en Vrouw geschapen voor elkaar en niet Man met Man.

In de Koran staat het wel ik zal ,m later plaatsen en nog meer.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Steffi
Berichten: 464
Lid geworden op: wo apr 18, 2007 11:33 am
Locatie: Borgerhout (België)

Bericht door Steffi »

op den duur moet ik beginnen lachen van jullie vragen aan mij,vooral die van tomc dan maarjah :roll:

ik zeg idd opoffferingen omdat het opofferingen zijn,maar dat is gwn omdat je manier van leven als westers,niet moslim veel vrijer en losser is,maar daarom niet beter.

Hoe ik weet da de boodschap is van God?
dat is dus iets dat je Gelooft,ik geloof daarin jullie niet.

jullie geloven erin dat jullie het beter weten,maar er is ook geen bewijs van.Dit wil echter niet zeggen dat ik ni vind dat jullie het niet mogen geloven.

@ tomc : er bestaan Christenen (heel veel zelfs) die niet elke zondag naar de kerk gaan,niet vasten ( bijna niemand meer) ect...
toch geloven ze heel sterk in God,en noemen ze zich Katholiek/christenen.
wel, ik geloof In Allah(swt) ik probeer me aan zoveel mogelijk dingens te houden die in de koran staan maar sommige dingens doe ik gwn niet.
Zoals iemand vermoorden,ok nu ga je weer afkomen van maar je moet het woord van Allah volgen en Allah zegt dat je moet moorden.
Ja kan goed zijn,maar dat is niet aan mij besteed.WIe ben ik om iemand te vermoorden, wie ben ik om homo's of lesbi's af te keuren?
Ik ben idd moslima( bijna tenminste) ik geloof idd in Allah,ik probeer volgens de soennah te leven maar dat wil niet zeggen dat ik geen portie gezond verstand meer heb om te weten wat wel en ni kan.
Dus als je iemand wilt beschuldigen van moordenaar,denk is eerst twee keer na want zo iets moet ge ni tege mij zeggen.
Jullie denken percies da ik alles zomaar doe omdat het zo in de koran staat, ik eet geen varkensvlees,ok omdat het zo in de Koran staat en omdat het haram is,maar ook omdat de 'bedoeling' die erachter zit in (mijn ogen )klopt, het is nu eenmaal een onrein dier.DIt is maar een pieteluttig voorbeeld maar zo is het met alles.Ik volg niet alles blindelings he,ik denk na aan wat er achter zit.En als ik me daarin kan vinden dan volg ik dat .. Nu vinden jullie mss dat ik geen echte Moslima ben maar dat is niet iets waar jullie over kunne oordelen.

xxx
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

11. O, gij die gelooft! Laat een volk het andere volk dat waarschijnlijk beter is dan zij, niet bespotten, noch vrouwen andere vrouwen, die misschien beter zijn dan zij. En belastert elkander niet, noch noemt elkaar bij scheldnamen. Kwaad is (het geven van) een slechte naam na de aanvaarding van het geloof, en zij die geen berouw tonen zijn de onrechtvaardigen.

204. En wanneer de Koran wordt voorgedragen, luistert er naar en weest stil, opdat u barmhartigheid moge geschieden.

61. En als zij tot vrede neigen, neigt u er dan ook toe en legt uw vertrouwen in Allah. Voorzeker Hij is Alhorend, Alwetend.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

souhaila schreef:Hoe ik weet da de boodschap is van God?
dat is dus iets dat je Gelooft, ik geloof daarin jullie niet.
Beste Souhaila,

Vind je het dan vreemd dat ik bekeerlingen niet begrijp?

Kun je niet eens zeggen wat jou overtuigd heeft dat de islam het ware geloof is?

Je kon wel zeggen waar je het binnen het Katholicisme mee oneens was en wat je niet begreep.

Kan je echt niet zeggen waarom je in een religie gelooft waar je overduidelijk offers voor brengt? Dat is een beetje wonderlijk.
jullie geloven erin dat jullie het beter weten,maar er is ook geen bewijs van.Dit wil echter niet zeggen dat ik ni vind dat jullie het niet mogen geloven.
Ik heb echter wel duidelijk uitgelegd waarom ik problemen heb met bepaalde verzen in de Koran.
Ja kan goed zijn,maar dat is niet aan mij besteed.WIe ben ik om iemand te vermoorden, wie ben ik om homo's of lesbi's af te keuren?
De Islam keurt homoseksualiteit echter wel af.
Het is fijn dat jij niet agressief bent. Helaas zijn er redelijk wat homoseksuelen in dit land die hun wijk zijn uitgejend en zijn mishandelt door Moslimjongeren.

Als jij geen probleem hebt met homoseksuelen waarom ben je dan Moslim?

Nee, dit is geen rare vraag.

Jij zegt dat de Koran de waarheid is en dat Mohammed een boodschapper was. De Islam stelt dat hommoseksuele handelingen Haram zijn.
Jij zegt dat je niet oordeelt, maar de islam doet dat wel.

Dat is tegenstrijdig.

Ik ben heel blij dat je niet homofoob bent, daar niet van, maar jouw positie is niet consistent.

Met vriendelijke groet,
tomc
Berichten: 1152
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 11:55 pm

Bericht door tomc »

souhaila schreef:wel, ik geloof In Allah(swt) ik probeer me aan zoveel mogelijk dingens te houden die in de koran staan maar sommige dingens doe ik gwn niet.
Zoals iemand vermoorden,ok nu ga je weer afkomen van maar je moet het woord van Allah volgen en Allah zegt dat je moet moorden.
Ja kan goed zijn,maar dat is niet aan mij besteed.
Inderdaad, jij bent een goed mens, en de koran eist van je om een slecht mens te zijn. En dat ben jij gewoon niet.
souhaila schreef:WIe ben ik om iemand te vermoorden, wie ben ik om homo's of lesbi's af te keuren?
Een moslim. Iemand die een "verbintenis" aangaat om te moorden voor zijn/haar "god". Dat is islam. Dat kan jij niet veranderen. Jij kan wel kiezen om niet de moordcultus te vervoegen.
souhaila schreef:Ik ben idd moslima( bijna tenminste) ik geloof idd in Allah,ik probeer volgens de soennah te leven maar dat wil niet zeggen dat ik geen portie gezond verstand meer heb om te weten wat wel en ni kan.
Dus als je iemand wilt beschuldigen van moordenaar,denk is eerst twee keer na want zo iets moet ge ni tege mij zeggen.
Ik beschuldig niemand van een moordenaar te zijn. Ik zeg gewoon dat jouw "god" zegt dat jij een moordenaar moet zijn. Wij beweren helemaal hetzelfde trouwens, want ook jij geeft toe dat de koran inderdaad van elke moslim moord vraagt.
souhaila schreef:Jullie denken percies da ik alles zomaar doe omdat het zo in de koran staat, ik eet geen varkensvlees,ok omdat het zo in de Koran staat en omdat het haram is,maar ook omdat de 'bedoeling' die erachter zit in (mijn ogen )klopt, het is nu eenmaal een onrein dier.DIt is maar een pieteluttig voorbeeld maar zo is het met alles.Ik volg niet alles blindelings he,ik denk na aan wat er achter zit.En als ik me daarin kan vinden dan volg ik dat .. Nu vinden jullie mss dat ik geen echte Moslima ben maar dat is niet iets waar jullie over kunne oordelen.
Uiteraard denken wij dat jij zomaar alles doet wat in de koran staat, dat is immers de essentie van de islam. Het noemt niet voor niets "Verdrukking" he.

Dus jij gaat beweren dat het gedrag van moslims onafhankelijk is van de koran ? Maak je gedrag dan ook echt onafhankelijk van de koran, ook in naam. Wees geen hypocriet.
Gebruikersavatar
Steffi
Berichten: 464
Lid geworden op: wo apr 18, 2007 11:33 am
Locatie: Borgerhout (België)

Bericht door Steffi »

ik spreek niet volgens moslims tomc,ik spreek volgens mezelf.
alles wat ik zeg is mijn mening,niet die van moslims in het algemeen.
Ik heb idd niets tegen homo's en het staat idd in de koran dat homosexualiteit niet aanvaardbaar is,ik heb er niets tegen als mens.maar als mijn (moslim)kinderen het zouden zijn,zou ik het er wel moeilijker mee hebben.
ik denk dat er op de hele wereld geen enkele,en echt geen enkele moslim is die 100% volledig de koran volgt.
Dus jullie moeten niet verwachten dat als je een moslim bent dat je met alles akkoord gaat.
Ik probeer het woord van god te volgen,maar als dat indruist tegen mijn principes of dingen die ik echt niet kan accepteren dan ga ik die niet volgen,en als jullie me daardoor een slechte moslima vinden ,jah dan vinden jullie dat.Ik ben gwn van mening dat ook al ben je moslim,katholiek,jood,boedhist,maakt ni uit wa.Je moet gwn beseffen wat je doet en ni zommaar 'volgen' enkel als je er akkoord me bent.ik volg uiteraard vele dingens maar das omdat ik vind da die kloppen,dat van homosexualiteit klopt (in mijn ogen ) niet dus ik ga niet verkondigen dat homo's vieze mensen zijn terwijl ik het eigenlijk niet vind.er zullen wss ook wel dingens zijn in de bijbel die je niet 100% waar vind maar dat maakt jullie niet een minder goede katholiek.

linda,Ik begrijp maar al te goe da je bekeerlingen niet begijpt,het is gwn iets da ik niet goed kan uitleggen wat me exact naar de islam trekt.
..gwn de manier van leven spreekt mij aan,ik vind er rust in en het vergemakkelijkt mijn leven omdat ik onder andere ook geloof in de voorbeschikking..
Ik zal zodra ik mijn boeken terug heb is enkele stuksjes overtypen die me extra hebben aangesproken.
ik moet nu echt door.ik kom hier later nog op terug.
xxx
tomc
Berichten: 1152
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 11:55 pm

Bericht door tomc »

souhaila schreef:ik spreek niet volgens moslims tomc,ik spreek volgens mezelf.
alles wat ik zeg is mijn mening,niet die van moslims in het algemeen.
Ik heb idd niets tegen homo's en het staat idd in de koran dat homosexualiteit niet aanvaardbaar is,ik heb er niets tegen als mens.
Maar het is 17h door en het is vreselijk mooi weer. Ik ga wat gaan rennen en klauteren vanavond, dan kan ik eens goed uitgeput neerploffen in mijn bed. Welterusten he. Geniet ook wat van het weer, morgen is deze thread op exact dezelfde plaats als vanavond.
Gebruikersavatar
Anneke
Berichten: 1174
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 6:59 pm

Bericht door Anneke »

Souhaila het enige dat ik je op dit moment kan zeggen;

Laat het tot je doordringen dat het betreden van de islam geen probleem is. Moslims zullen je warm ontvangen in hun geloof. Maar bedenk dat het bijna onmogelijk is om af te kunnen komen van de islam:
Soera 4:89 schreef:(Specifiek tegen degenen die de islam afvallig worden, is het vers) :
"Als zij zich van u afkeren, grijpt hen en brengt hen ter dood waar ge hen maar vindt; en neemt vriend noch helper uit hun midden."


Natuurlijk ga jij de islam als ware godsdienst zien, als je niet beter weet. Als jij moslims wordt echter, dan zul je vast blijven zitten in die visieuze cirkel. Dat zal wel moeten, blijkt uit mijn gequote vers.
Vergelijk dat eens met wat er in het Nieuwe Testament staat, wat Jezus heeft gezegd over niet gelovigen:
Matt:5:43-45 schreef:Jullie hebben gehoord dat gezegd werd: “Je moet je naaste liefhebben en je vijand haten.” En ik zeg jullie: heb je vijanden lief en bid voor wie jullie vervolgen, alleen dan zijn jullie werkelijk kinderen van je Vader in de hemel. Hij laat zijn zon immers opgaan over goede en slechte mensen en laat het regenen over rechtvaardigen en onrechtvaardigen.
Denk er eens over na.. Als jij moslima wordt, maar jouw kind wil niks met de islam te maken hebben, dan mag je niet van je bloedeigen kind houden! Je zou haar het huis uit moeten schoppen vanwege haar ongeloof:
Soera 3:118 schreef:"Gelovigen ! Maakt u geen vrienden behalve in uw eigen gemeenschap. (=islam)"


Vergelijk dit eens met wat Jezus zegt over mensen die op welke manier dan ook zijn afgedwaald:
Lucas 15;11-24 schreef:11 Vervolgens zei hij: ‘Iemand had twee zonen. 12 De jongste van hen zei tegen zijn vader: “Vader, geef mij het deel van uw bezit waarop ik recht heb.” De vader verdeelde zijn vermogen onder hen. 13 Na enkele dagen verzilverde de jongste zoon zijn bezit en reisde af naar een ver land, waar hij een losbandig leven leidde en zijn vermogen verkwistte. 14 Toen hij alles had uitgegeven, werd dat land getroffen door een zware hongersnood, en begon hij gebrek te lijden. 15 Hij vroeg om werk bij een van de inwoners van dat land, die hem op het veld zijn varkens liet hoeden. 16 Hij had graag zijn maag willen vullen met de peulen die de varkens te eten kregen, maar niemand gaf ze hem. 17 Toen kwam hij tot zichzelf en dacht: De dagloners van mijn vader hebben eten in overvloed, en ik kom hier om van de honger. 18 Ik zal naar mijn vader gaan en tegen hem zeggen: “Vader, ik heb gezondigd tegen de hemel en tegen u, 19 ik ben het niet meer waard uw zoon genoemd te worden; behandel mij als een van uw dagloners.” 20 Hij vertrok meteen en ging op weg naar zijn vader.

Zijn vader zag hem in de verte al aankomen. Hij kreeg medelijden en rende op zijn zoon af, viel hem om de hals en kuste hem. 21 “Vader,” zei zijn zoon tegen hem, “ik heb gezondigd tegen de hemel en tegen u, ik ben het niet meer waard uw zoon genoemd te worden.” 22 Maar de vader zei tegen zijn knechten: “Haal vlug het mooiste gewaad en trek het hem aan, doe hem een ring aan zijn vinger en geef hem sandalen. 23 Breng het gemeste kalf en slacht het. Laten we eten en feestvieren, 24 want deze zoon van mij was dood en is weer tot leven gekomen, hij was verloren en is teruggevonden.” En ze begonnen feest te vieren.
Nu aan jou de keuze.. Blijf je liever bij een geloof dat zich in stand houdt door haat en onderdrukking, of kies je liever voor een geloof dat liefde predikt, maar dat helaas verkeerd is overgebracht bij jou. Of kies je geen van beiden, en wil je liever een leven zonder God leiden?
Aan jou de keuze..
Gebruikersavatar
Steffi
Berichten: 464
Lid geworden op: wo apr 18, 2007 11:33 am
Locatie: Borgerhout (België)

Bericht door Steffi »

mijn keuze is ,en blijft, de Islam.
tzal jullie ni lukken om me van ged8 te veranderen,ik heb lang genoeg er over nagedacht enzo dus ben nu echt wel overtuig da islam de goeie weg is voor mij.

xx *souhaila*
Gebruikersavatar
Rust
Berichten: 444
Lid geworden op: do apr 12, 2007 10:04 pm

Bericht door Rust »

De Koran

أَفَمَنْ شَرَحَ اللَّهُ صَدْرَه ُُ لِلإِسْلاَمِ فَهُوَ عَلَى نُور ٍ مِنْ رَبِّه ِِ فَوَيْل ٌ لِلْقَاسِيَةِ قُلُوبُهُمْ مِنْ ذِكْرِ اللَّهِ أُوْلَائِكَ فِي ضَلاَل ٍ مُبِين

39:22 "Hij wiens hart Allah voor de Islam heeft verruimd is in het licht van zijn Heer. Wee dan degenen wier hart verhard is bij de gedachtenis aan Allah. Waarlijk zij verkeren klaarblijkelijk in dwaling."

Click hier om de Heilige Aya gericiteerd te horen

Ik hoop diep uit mijn hart dat Allah (swt) het hart van alle lieve Belgen verruimt voor de Islam.. en dat zij gered worden van de hellevuur..

Iemand die moslim wordt, wordt als herboren al zijn zonden worden gewist en de beloning is bij Allah (swt) rijkelijk. Moge Allah (swt) ons allemaal leiden naar het rechte pad.. Amien

Groetjes,

Rust
"Hij wiens hart Allah voor de Islam heeft verruimd is in het licht van zijn Heer." (Quran 39:22)
Gebruikersavatar
Anneke
Berichten: 1174
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 6:59 pm

Bericht door Anneke »

Is dat het enige dat je kunt zeggen?
Is dat het enige dat alle moslims kunnen zeggen?


:roll:
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

souhaila schreef:mijn keuze is ,en blijft, de Islam.
tzal jullie ni lukken om me van ged8 te veranderen,ik heb lang genoeg er over nagedacht enzo dus ben nu echt wel overtuig da islam de goeie weg is voor mij.

xx *souhaila*
Jammer souhaila dat je niet WILT nadenken over de ismlam en de koran in het bijzonder. (Je hebt wel nagedacht maar slechts 1 kant gezien!.)
Jammer dat je van te voren al zegt: mijn keuze is ,en blijft, de Islam.
Zonder dat je over de gevolgen nadenkt. Zonder op onze stellingen inhoudelijk in te gaan.

Jammer. Je zult het later altijd als een gemiste kans blijven zien!!!

Met vr.gr.

Thomas
Gebruikersavatar
Rust
Berichten: 444
Lid geworden op: do apr 12, 2007 10:04 pm

Bericht door Rust »

Moge Allah (swt) je leiden en in Zijn licht opnemen en moge Hij (swt) je vergeven want je weet niet...

Groetjes,

Rust
"Hij wiens hart Allah voor de Islam heeft verruimd is in het licht van zijn Heer." (Quran 39:22)
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Rust schreef:Moge Allah (swt) je leiden en in Zijn licht opnemen en moge Hij (swt) je vergeven want je weet niet...

Wat moet allah zo'n meisje als souhaila nou vergeven.
Om iemand iets te vergeven moet die iemand eerst iets heeel erg verkeerds hebben gedaan.
Anders valt er niets te vergeven.
Dus kom maar.....


Groetjes,

Rust
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Ilona schreef:Souhaila het enige dat ik je op dit moment kan zeggen;

Laat het tot je doordringen dat het betreden van de islam geen probleem is. Moslims zullen je warm ontvangen in hun geloof. Maar bedenk dat het bijna onmogelijk is om af te kunnen komen van de islam:
Soera 4:89 schreef:(Specifiek tegen degenen die de islam afvallig worden, is het vers) :
"Als zij zich van u afkeren, grijpt hen en brengt hen ter dood waar ge hen maar vindt; en neemt vriend noch helper uit hun midden."


Natuurlijk ga jij de islam als ware godsdienst zien, als je niet beter weet. Als jij moslims wordt echter, dan zul je vast blijven zitten in die visieuze cirkel. Dat zal wel moeten, blijkt uit mijn gequote vers.
Vergelijk dat eens met wat er in het Nieuwe Testament staat, wat Jezus heeft gezegd over niet gelovigen:
Matt:5:43-45 schreef:Jullie hebben gehoord dat gezegd werd: “Je moet je naaste liefhebben en je vijand haten.” En ik zeg jullie: heb je vijanden lief en bid voor wie jullie vervolgen, alleen dan zijn jullie werkelijk kinderen van je Vader in de hemel. Hij laat zijn zon immers opgaan over goede en slechte mensen en laat het regenen over rechtvaardigen en onrechtvaardigen.
Denk er eens over na.. Als jij moslima wordt, maar jouw kind wil niks met de islam te maken hebben, dan mag je niet van je bloedeigen kind houden! Je zou haar het huis uit moeten schoppen vanwege haar ongeloof:
Soera 3:118 schreef:"Gelovigen ! Maakt u geen vrienden behalve in uw eigen gemeenschap. (=islam)"


Vergelijk dit eens met wat Jezus zegt over mensen die op welke manier dan ook zijn afgedwaald:
Lucas 15;11-24 schreef:11 Vervolgens zei hij: ‘Iemand had twee zonen. 12 De jongste van hen zei tegen zijn vader: “Vader, geef mij het deel van uw bezit waarop ik recht heb.” De vader verdeelde zijn vermogen onder hen. 13 Na enkele dagen verzilverde de jongste zoon zijn bezit en reisde af naar een ver land, waar hij een losbandig leven leidde en zijn vermogen verkwistte. 14 Toen hij alles had uitgegeven, werd dat land getroffen door een zware hongersnood, en begon hij gebrek te lijden. 15 Hij vroeg om werk bij een van de inwoners van dat land, die hem op het veld zijn varkens liet hoeden. 16 Hij had graag zijn maag willen vullen met de peulen die de varkens te eten kregen, maar niemand gaf ze hem. 17 Toen kwam hij tot zichzelf en dacht: De dagloners van mijn vader hebben eten in overvloed, en ik kom hier om van de honger. 18 Ik zal naar mijn vader gaan en tegen hem zeggen: “Vader, ik heb gezondigd tegen de hemel en tegen u, 19 ik ben het niet meer waard uw zoon genoemd te worden; behandel mij als een van uw dagloners.” 20 Hij vertrok meteen en ging op weg naar zijn vader.

Zijn vader zag hem in de verte al aankomen. Hij kreeg medelijden en rende op zijn zoon af, viel hem om de hals en kuste hem. 21 “Vader,” zei zijn zoon tegen hem, “ik heb gezondigd tegen de hemel en tegen u, ik ben het niet meer waard uw zoon genoemd te worden.” 22 Maar de vader zei tegen zijn knechten: “Haal vlug het mooiste gewaad en trek het hem aan, doe hem een ring aan zijn vinger en geef hem sandalen. 23 Breng het gemeste kalf en slacht het. Laten we eten en feestvieren, 24 want deze zoon van mij was dood en is weer tot leven gekomen, hij was verloren en is teruggevonden.” En ze begonnen feest te vieren.
Nu aan jou de keuze.. Blijf je liever bij een geloof dat zich in stand houdt door haat en onderdrukking, of kies je liever voor een geloof dat liefde predikt, maar dat helaas verkeerd is overgebracht bij jou. Of kies je geen van beiden, en wil je liever een leven zonder God leiden?
Aan jou de keuze..

Zie mijn topic:"God van de Liefde"

En trouwens weet je wat na de vers komt?

90. Behalve degenen die tot een volk behoren waarmee gij een verbond gesloten hebt, of zij die tot u komen terwijl hun hart zich verzet u te bestrijden of hun eigen volk aan te vallen. En indien Allah wilde, zou Hij hun macht tegen u hebben gegeven; dan zouden zij zeker tegen u hebben gevochten. Dus, als zij zich van u op een afstand houden en u niet bestrijden en u vrede aanbieden - heeft Allah u niet toegestaan iets tegen hen te ondernemen.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Rust
Berichten: 444
Lid geworden op: do apr 12, 2007 10:04 pm

Bericht door Rust »

Ilona schreef:Vergelijk dit eens met wat Jezus zegt over mensen die op welke manier dan ook zijn afgedwaald:
Lees ook over de andere Jezus uit de Bijbel in mijn topic (mijn tweede post) ;)

De link: Click hier

Groetjes,

Rust
"Hij wiens hart Allah voor de Islam heeft verruimd is in het licht van zijn Heer." (Quran 39:22)
Eline
Berichten: 5
Lid geworden op: wo apr 18, 2007 4:06 pm

Bericht door Eline »

En trouwens weet je wat na de vers komt?

90. Behalve degenen die tot een volk behoren waarmee gij een verbond gesloten hebt, of zij die tot u komen terwijl hun hart zich verzet u te bestrijden of hun eigen volk aan te vallen. En indien Allah wilde, zou Hij hun macht tegen u hebben gegeven; dan zouden zij zeker tegen u hebben gevochten. Dus, als zij zich van u op een afstand houden en u niet bestrijden en u vrede aanbieden - heeft Allah u niet toegestaan iets tegen hen te ondernemen.
Oh nee, wat nu? wat gaan ze hier voor negatieve kritiek op verzinnen? ik ben benieuwd!
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Eline schreef:Oh nee, wat nu? wat gaan ze hier voor negatieve kritiek op verzinnen? ik ben benieuwd!
Beste Eline,

Ga jij nog wat aan je algemene ontwikkeling doen?

Jij weet namelijk vrijwel niks van Westerse geschiedenis. Anders was je niet met het absurde verhaal aankomen zetten over dat vrouwen tot voor kort geen erfrecht hadden.

Ik ben benieuwd of jij een volgende keer eerst even je feiten controlleert voor je allerlei beweringen post.

Met vriendelijke groet,
Gebruikersavatar
Anneke
Berichten: 1174
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 6:59 pm

Bericht door Anneke »

Wauw ajax, mijn complimenten dat je eindelijk is gelukt iets in zijn context te plaatsen!

:rock:

Okeej, nu we toch bezig zijn, leg mij de rest ook maar uit..
Soera 26:
Gij zult de joden bestrijden totdat zelfs de steen waarachter een jood zich verbergt, u toeroept: 'Dienaar Gods, ziehier een jood achter mij : doodt hem !'"
Soera 2:193, 8:39;
"Strijdt tegen hen tot de afgodendienst niet meer bestaat en de religie geheel aan Allah behoort."
Soera 3:200
"O gelovigen, houdt geduldig vol en biedt geduldig weerstand en rust u uit voor de strijd en vreest Allah."
Soera 4:76
"Zij die geloven, strijden op de weg van Allah, maar de ongelovigen strijden op de weg van de afgod. Bestrijdt dus de handlangers van Satan."
Soera 4:84
"Strijdt dan op de weg van Allah, zonder een last op u te nemen tenzij voor uzelf, en spoort de gelovigen aan."
Soera 5:33
"Doch de straf voor hen die Allah en Zijn boodschapper bestrijden en verderf (= ongeloof) brengen in het land, is dat zij gedood worden of gekruisigd, dat hun beide handen of voeten afgehakt worden, of dat zij verbannen worden."
Soera 8:12
"Ik zal terreur zaaien in het hart van de ongelovigen. Slaat hun het hoofd af, verminkt hen in alle ledematen."
Soera 8:60
"En treft voorbereidingen tegen hen, met wat gij hebt aan weerbaarheid en paardenmacht, om daarmee Allahs vijand te verschrikken."
Soera 8:65
"O gij profeet, spoort de gelovigen aan tot de strijd."
Soera 9:5
"Doodt de afgodendienaars waar ge hen maar vindt, neemt hen gevangen en belegert hen en bereidt hun alle soorten hinderlaag."
Soera 9:14
"Strijdt tegen hen. Allah zal hen door uw handen straffen en hen vernederen."
Soera 9:29
"Bestrijdt hen die niet geloven in Allah, noch in de Laatste Dag, en die niet verboden stellen wat Allah en Zijn boodschapper verboden hebben gesteld (= de heidenen), en hen die zich niet voegen naar de ware religie onder degenen aan wie de Schrift gegeven is (= joden en christenen), totdat zij uit de hand de schatting opbrengen in onderdanigheid."
Soera 9:41
"Rukt uit lichtbeladen en zwaarbeladen en strijdt, met uw bezittingen en uw persoon, op de weg van Allah."
Soera 9:73 en 66:9
"Voert oorlog tegen de ongelovigen en de huichelaars en pakt hen hard aan."
(De "huichelaars" waren degenen die Mohammed zijn zin gaven en hem tot profeet verklaarden, maar weigerachtig waren om effectief zijn djihaad te steunen.)
Soera 9:111
"Voorzeker, Allah heeft van de gelovigen hun bezit en hun persoon gekocht in ruil voor het paradijs: zij vechten op de weg van Allah en doden en worden gedood."
(Degenen die djihaad zo graag verklaren als "ethische inspanning" of "mystieke weg" moeten eens uitleggen waarom men daarbij moet doden.)
Soera 9:123
(De Koran-formule voor integratie in een niet-islamitische omgeving luidt als volgt : ) "Strijdt tegen de ongelovigen in uw omgeving, en laat hen hardheid in u vinden."
Soera 25:52
(Wat moet een moslim doen die aan de verleiding tot interconfessionele dialoog blootstaat ? Dit : ) "Luistert niet naar de ongelovigen en bestrijdt hen met grote ijver."]
Soera 37:22-23
"Verzamel hen die verkeerd deden, samen met hun vrouwen, en met dat wat zij vereerden in plaats van Allah, en stuur hen de weg op naar het hellevuur."
Soera 47:4
"Wanneer gij de ongelovigen tegenkomt, houwt dan in op hun nek en wanneer gij onder hen een bloedbad aangericht hebt, bindt hen (= de overlevenden) dan in de boeien."
Soera 48:29
En dit is de ongekuiste versie van het verhaal dat de islam de religie van de broederlijkheid is : "Mohammed is Allahs apostel. Zij die hem volgen zijn meedogenloos voor de ongelovigen maar mild voor elkander."
Soera 2:216
"U is voorgeschreven te strijden, ook al is het met tegenzin. Maar mogelijk hebt gij tegenzin in iets, hoewel het goed is voor u."
Soera 3:142
"Of meent gij, dat gij het Paradijs zult binnengaan zonder dat Allah diegenen onder u heeft leren kennen die strijd voeren, en de geduldig volhardenden ?"
Soera 3:157-158
"En indien gij gedood wordt op de weg van Allah, of sterft, dan is waarlijk de vergiffenis van Allah en de barmhartigheid beter dan wat gij vergaart. En indien gij sterft of gedood wordt, dan wordt gij tot Allah vergaderd."
Soera 4:74
"Laten zij op de weg van Allah strijden, die het nabije leven verkopen voor het latere leven. Wie strijdt op de weg van Allah, en dan gedood wordt of overwint, die zullen wij een ontzaglijk loon geven."
Soera 8:15-16
"Wanneer gij de ongelovigen ontmoet, klaar voor de strijd, wendt hun dan niet de rug toe. Wie hun de rug toewendt, tenzij in een tactische beweging of om het moslim-leger te vervoegen, die haalt zich Allahs toorn op de hals, en zijn bestemming is de hel, een ellendige reis."
Soera 9:20
"Zij die geloven en uitgeweken zijn (met Mohammed naar Medina), en die strijden op de weg van Allah met hun bezittingen en hun persoon, zijn hoger in rang bij Allah. En diegenen, dat zijn de gelukzaligen."
Soera 9:39
"Indien gij niet uitrukt, zal Hij u straffen met pijnlijke bestraffing, en zal Hij een ander volk voor u in de plaats stellen."
Soera 9:111
"Allah heeft van de gelovigen hun persoon en bezittingen hiermee gekocht, dat voor hen het Paradijs zal zijn, zodat zij strijden op de weg van Allah en doden en gedood worden, zoals toegezegd in de Thorah en het Evangelie en de Koran. Wie vervult zijn verbondsplicht beter dan Allah ? Verheugt u dan over de handel die ge met Hem zijt aangegaan. En dat is de grote gelukzaligheid."
Soera 49:15
"De gelovigen zijn slechts zij die geloven in Allah en Zijn boodschapper en daarna niet meer twijfelen en die strijden op de weg van Allah met hun bezittingen en hun persoon. Diegenen, dat zijn de oprechten."
Soera 61: 4
Voorzeker, Allah heeft diegenen lief die terwille van Hem strijden in geordende gelederen, alsof zij een hechte muur vormen.
Soera 4: 101
…Voorwaar, de ongelovigen zijn een openlijke vijand voor u.
Soera 2:221
"Gij zult geen ongelovige vrouwen trouwen, tenzij zij het geloof aanvaarden. Een gelovige slavin is beter dan een afgodendienares, ook al behaagt deze u. Ook zult gij geen afgodendienaars trouwen, tenzij zij het geloof omhelzen. Een gelovige slaaf is beter dan een ongelovige, ook al bevalt deze u."
Soera 3:28
"Laat de gelovigen niet de ongelovigen tot vrienden nemen in plaats van de gelovigen."
Soera 3:118
"Gelovigen ! Maakt u geen vrienden behalve in uw eigen gemeenschap."
Soera 5:15
"En met degenen die zeggen : 'Wij zijn christenen', hebben wij een verbond gesloten maar zij hebben een deel van de maning vergeten. Toen hebben wij tussen hen vijandschap en haat opgewekt tot de Dag der Opstanding."
Soera 5:51
"O gij gelovigen ! Neemt joden noch christenen als vrienden."
Soera 5:57
"Gelovigen ! Kiest niet als vriend iemand die het geloof hekelt."
Soera 9:23
"Gelovigen ! Kiest niet uw vader en uw broers als vrienden als zij het ongeloof boven het geloof verkiezen. Wie hen als vrienden houdt is een boosdoener."
Soera 58:22
"Niet zult gij bevinden, dat gelovigen in Allah en de Oordeelsdag genegenheid hebben voor de tegenstanders van Allah en Zijn boodschapper, zelfs al waren het hun vaders of zoons of broers of stamgenoten."
Soera 60:4
"Wij breken met u. Vijandschap en haat zullen tussen ons heersen tot gij gelooft in Allah alleen."
Soera 60:13
"O gelovigen, verbindt u niet met lieden op wie God vertoornd is. Zij hebben geen hoop voor het latere leven, zoals de gelovigen geen hoop meer hebben voor de begravenen."


En voor onze lieve Soraya, Souhaila en Eline die beweren dat de islam niet zo vrouwonvriendelijk is als het lijkt:
Soera 4:34
"De goede vrouw is gehoorzaam (…) maar de vrouw van wie je verlating verwacht; berisp ze, laat ze alleen in hun slaapvertrekken en sla ze (…)"
Bukhari 72:715
Een vrouw kwam naar Mohammed en smeekte hem haar man te laten stoppen haar te slaan. Haar lichaam zat zo onder de blauwe plekken dat ze als ‘nog groener dan de sluier die ze aan had’ werd beschreven. Mohammed berispte haar man niet, maar in plaats daarvan gebood hij haar terug te keren naar haar man en zich te onderwerpen aan zijn seksuele verlangens.
Moslim 4:2127
Mohammed sloeg zijn favoriete vrouw Aisha op haar borst toen ze het huis verliet zonder toestemming van de profeet.
Soera 4:11
"De portie van de man zal twee keer groter zijn dan die van een vrouw. "
Soera 4:3
"Trouw met een vrouw naar jouw keuze, twee, of drie, of vier. "
Soera 4:23
"Een man is het geoorloofd een vrouw als seksslaaf te nemen buiten het huwelijk. "
Bukhari 6:301
(mohammed) "is het bewijs van twee vrouwen niet gelijk aan een getuigenis van één man? " Zij antwoordden bevestigend. Hij (mohammed) zei: "Dit is de gebrekkigheid van haar intelligentie."
Bukhari 1 2 28:
"Vrouwen vormen de meerderheid van de bewoners van de hel."
Bukhari 1 2 28:
"Vrouwen zijn ondankbaar"
Bukhari 1 6 301:
"Vrouwen zijn dommer dan mannen. "
Bukhari 1 6 301
"Vrouwen mogen niet vasten en bidden tijdens hun menstruatieperiode. "
Bukhari 1 6 301
"Vrouwen zijn minder spiritueel dan mannen. "
Bukhari 1 6 301
"Vrouwen kunnen voorzichtige verstandige mannen van het rechte pad afbrengen. "
Bukhari 1 6 301
"Door haar gebrek aan intelligentie is een getuigenis van een vrouw maar de helft van de getuigenis van een man waard. "
Muslim - 4 1032, 1034
"Iemands gebed wordt verstoord of ongeldig als er een ezel, een vrouw of een zwarte hond voorbij gaat. "
Bukhari 1 9 490, 493
"Vrouwen zijn misschien toch beter dan honden en ezels. "
Bukhari 2 18 161
"De meeste bewoners van de hel zijn vrouwen vanwege hun ondankbaarheid jegens goede daden en hun echtgenoten. "
Bukhari 2 21 288
"Een vrouw mag alleen op een tweedaagse reis gaan met haar man of een 'Dhi-Mahram' (iemand die niet met haar kan trouwen). "
Bukhari 2 22 295
"Alleen mannen mogen 'Subhan Allah' zeggen, vrouwen mogen klappen. "
Bukhari 2 23 369
"Vrouwen mogen niet langer dan 3 dagen rouwen, alleen voor hun man meer. "
Bukhari 2 24 541
"Een meerderheid van de bewoners van de hel zijn vrouwen. "
Bukhari 2 24 541
"Vrouwen zijn gebrekkig in intelligentie en geloof. "
Muslim - 4 1926
"De meeste vrouwen zijn brandstof voor de hel. "
Muslim - 4 1982
"De meeste bewoners van de hel zijn vrouwen vanwege hun ondankbaarheid jegens hun echtgenoten en goedheid".
Muslim - 8 3240:
"Vrouwen komen en gaan in de vorm van een duivel. "
Muslim - 8 3303:
"Een vrouw moet instemmen voordat men met haar mag trouwen. Een maagd stemt in door te zwijgen. "
Muslim - 8 3366:
"Als een vrouw een nacht niet in het bed van haar man slaapt vervloeken de engelen haar tot in de morgen. "
Muslim - 8 3367:
"Als een vrouw weigert naar het bed van haar man te komen, is God ontevreden over haar tot haar man dit weer is. "
Bukhari 2 20 192, 193:
"Een vrouw mag niet meer dan drie dagen reizen tenzij ze met haar man is of met iemand waar ze niet mee kan trouwen. "
Bukhari 2 20 194:
"Een vrouw mag niet meer dan 1 dag en 1 nacht reizen, tenzij ze met iemand is waar ze niet mee kan trouwen (zie ook volume 2, boek 21, nr. 288) "
Muslim - 7 3096 - 3109:
"Vrouwen mogen niet alleen reizen voor meer dan 1/2/3 dagen tenzij ze met een mahram (iemand waar ze niet mee kunnen trouwen) zijn.. "
Muslim - 7 3110 - 12:
"Niemand mag alleen met een vrouw zijn, tenzij er een beschermer (iemand waar ze niet mee kan trouwen) bij is".
Muslim - 8 3466 - 68:
"Een vrouw is als een rib, je kan haar niet recht maken en als je haar met rust laat zal er altijd slechtheid in haar blijven. "
Bukhari 3 31 172:
"Een gebrek in het geloof van een vrouw is dat ze niet mag vasten als ze menstrueert. "
Bukhari 3 34 264:
"Een vrouw scheiden en vervolgens aan een vriend 'geven' is mogelijk. "
Bukhari 3 48 826:
"De getuigenis van een vrouw is de helft van de getuigenis van een man vanwege de gebreken in haar verstand. "
Enjoy!
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Bericht door Iznogoodh »

souhaila schreef:Ik snap niet zo goed waarom je er een probleem mee hebt, is het omdat je niet wilt dat ze bv met een moslim man zou trouwen,wil je niet dat ze haar bedekt aankleed maar dat iedereen haar lichaam kan bekijken, wil je dat ze elk weekend uitgaat en alochol drinkt,dat ze drugs probeert?
Ahum. Wat, beste Steffi, brengt je ertoe om te denken dat een meisje dat geen Moslima per definitie elk weekend half uitgekleed uitgaat om drugs en alcohol te gebruiken? Ik vind dat een wat merkwaardig beeld dat jij schetst van de dochter van iemand die jij niet eens kent.
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
Plaats reactie