Dochter bekeerd tot de islam.

Hoe moeilijk is het om getrouwd te zijn met een moslim(a)? Wat als je kind zich tot de islam bekeert?
Gebruikersavatar
Rust
Berichten: 444
Lid geworden op: do apr 12, 2007 10:04 pm

Bericht door Rust »

Ilona schreef:Wauw ajax, mijn complimenten dat je eindelijk is gelukt iets in zijn context te plaatsen!

Okeej, nu we toch bezig zijn, leg mij de rest ook maar uit..
Soera 26:
Gij zult de joden bestrijden totdat zelfs de steen waarachter een jood zich verbergt, u toeroept: 'Dienaar Gods, ziehier een jood achter mij : doodt hem"
Knippen en plakken het voorbeeld van een hypocriete ongelovige is niets anders dan nagepraat en nageschreeuw van wat dwazen hebben gezegd...

Trouwens bovenstaande wat je noemt soera 26 komt niet uit de koran...
Als je het express hebt geplaatst ben je een vuile leugenaar... als je het slechts gekopieërd hebt ben je een papegaai die niks anders doet na-roepen en na-schreeuwen... ;)

De Islam is een Machtig compleet religie... De Islam is volmaakt.

Zoals elk land een verdediging en leger heeft zo is de Islam ook volmaakt en geeft het recht om te verdedigen. In alle voorbeelden die je hierboven plaatste zijn geldig, de waarheid ten tijde van oorlog met de Ongelovigen wanneer zij ons komen doden omdat we in één God (Allah) geloven. Allah (swt) geeft ons toestemming om onszelf te verdedigen.. Dan is de volmaaktheid van de religie...

De Islam is zeker vredelievend, maar een verderfzaaier van een moordenaar zal de Islam alles behalve vredelievend ervaren.

Want de Islam bestrijdt verderzaaiers van moordenaars uit de grond met wordtel en al en vernietigt hen en in het hiernamaals hebben ze een eeuwige vernietiging. Tenzij ze.... daar moet je de Koran lezen...

Groetjes,

Rust
"Hij wiens hart Allah voor de Islam heeft verruimd is in het licht van zijn Heer." (Quran 39:22)
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Zou jij zo vriendelijk willen zijn om op onderstaande vraag te reageren Maroc/Rust??
Rust schreef:Moge Allah (swt) je leiden en in Zijn licht opnemen en moge Hij (swt) je vergeven want je weet niet...

Wat moet allah zo'n meisje als souhaila nou vergeven?
Om iemand iets te vergeven moet die iemand eerst iets heeel erg verkeerds hebben gedaan.
Anders valt er niets te vergeven.
Dus kom maar.....


Groetjes,

Rust
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Bericht door Iznogoodh »

Rust schreef:De Islam is zeker vredelievend, maar een verderfzaaier van een moordenaar zal de Islam alles behalve vredelievend ervaren.

Want de Islam bestrijdt verderzaaiers van moordenaars uit de grond met wordtel en al en vernietigt hen en in het hiernamaals hebben ze een eeuwige vernietiging. Tenzij ze.... daar moet je de Koran lezen...
Typerend voor de Moslimfanaat, deze fixatie op geweld.
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Ilona verwijst naar een Hadith.

Moeslim Boek 041, Nummer 6985

Aboe Hoeraira vertelde dat Allahs boodschapper had gezegd:
Het laatste uur zal niet komen tenzij de Moslims tegen de Joden zullen vechten en de Moslims hen zullen doden todat de Joden zich gaan verstoppen achter een boom of een steen en een steen of een boom zou zeggen:' Moslim of dienaar van Allah er zit een Jood achter mij, kom en dood hem, maar de boom Gharqad zou niks zeggen want dat is de boom van de Joden.


Je moet inderdaad altijd citaten nalezen in de Koran en de Hadith voor je die zelf gebruikt.

In deze discussie op Marokko.nl staat ook onterecht dat dit een Koranvers is.
http://forums.marokko.nl/archive/index. ... 4-p-3.html

Ik kom wel vaker Hadith tegen die voor Koranverzen zijn aangezien. Je kunt niet andermans citaten gebruiken zonder die na te lezen. Dat is de enige manierom te voorkomen dat je andermans vergissingen overneemt.
Gebruikersavatar
Rust
Berichten: 444
Lid geworden op: do apr 12, 2007 10:04 pm

Bericht door Rust »

Thomas schreef:Zou jij zo vriendelijk willen zijn om op onderstaande vraag te reageren Maroc/Rust??

Wat moet allah zo'n meisje als souhaila nou vergeven?
Om iemand iets te vergeven moet die iemand eerst iets heeel erg verkeerds hebben gedaan.
Anders valt er niets te vergeven.
Dus kom maar.....
Dat sloeg niet op mijn zuster Souhaila maar op jou Thomas/Holland.

Moge Allah (swt) je leiden en in Zijn licht opnemen en moge Hij (swt) je vergeven want je weet niet...

Groetjes,

Rust
Laatst gewijzigd door Rust op do apr 19, 2007 9:42 am, 1 keer totaal gewijzigd.
"Hij wiens hart Allah voor de Islam heeft verruimd is in het licht van zijn Heer." (Quran 39:22)
Gebruikersavatar
Rust
Berichten: 444
Lid geworden op: do apr 12, 2007 10:04 pm

Bericht door Rust »

Linda Danvers schreef:Ik kom wel vaker Hadith tegen die voor Koranverzen zijn aangezien. Je kunt niet andermans citaten gebruiken zonder die na te lezen. Dat is de enige manierom te voorkomen dat je andermans vergissingen overneemt.
De Koran is het Woord van Allah (swt), dat geen wijzigingen kent, geen vervalsingen geen nieuwe druk enz. Volmaakt en Compleet en volledig in harmonie.

Hadiths zijn 200 jaar na de dood van de profeet verzameld. Geen enkel moslim kan je de garantie geven dat ze echt door de profeet Mohammed (swas) gezegd zijn. Zelfs de hadith verzamelaard (waaronder Bucharie) kan je die zekerheid niet geven.

Want hadiths genieten geen Goddelijke bescherming terwijl de Koran wel door Allah (swt) beschermd is...

Wa-Allaho a3lam,
"Hij wiens hart Allah voor de Islam heeft verruimd is in het licht van zijn Heer." (Quran 39:22)
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Rust schreef:
Thomas schreef:Zou jij zo vriendelijk willen zijn om op onderstaande vraag te reageren Maroc/Rust??

Wat moet allah zo'n meisje als souhaila nou vergeven?
Om iemand iets te vergeven moet die iemand eerst iets heeel erg verkeerds hebben gedaan.
Anders valt er niets te vergeven.
Dus kom maar.....
Dat sloeg niet om op mijn zuster Souhaila maar op jou Thomas/Holland.

Moge Allah (swt) je leiden en in Zijn licht opnemen en moge Hij (swt) je vergeven want je weet niet...

Groetjes,

Rust
Dan moet je dat vermelden Rust/Maroc-21.

En allah hoeft mij niets te vergeven.
Ik ben dat stuk onbenul niks verschuldigd!!!!
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Rust schreef: De Koran is het Woord van Allah (swt), dat geen wijzigingen kent, geen vervalsingen geen nieuwe druk enz. Volmaakt en Compleet en volledig in harmonie.

Hadiths zijn 200 jaar na de dood van de profeet verzameld. Geen enkel moslim kan je de garantie geven dat ze echt door de profeet Mohammed (swas) gezegd zijn. Zelfs de hadith verzamelaard (waaronder Bucharie) kan je die zekerheid niet geven.

Want hadiths genieten geen Goddelijke bescherming terwijl de Koran wel door Allah (swt) beschermd is...

Wa-Allaho a3lam,
Ik weet heel goed hoe onbetrouwbaar zelfs de Sahih Hadith zijn, Rust.

Als je de Hadith verwerpt dan kun je echter de Koran niet uitleggen.

Allerlei gebruiken zoals hoe je moet bidden en wanneer en hoe je de Hajj moet uitvoeren kun je alleen in de Hadith vinden.

In de praktijk zijn de Sahih Hadith vrijwel gelijkwaardig aan de Koran. Sterker nog, in bepaalde gevallen hebben Moslimgeleerden Sahih Hadith boven de Koran gesteld. In de Koran staat niets over het stenigen van overspeligen. De straf is daar 100 zweepslagen. Steniging is de straf die volgens de Hadith op overspel staat. Steniging is de straf die in de Sharia terecht is gekomen. Blijkbaar zijn de Hadith dus in bepaalde gevallen belangrijker dan de Koran.

De Sahih Hadith bevatten regels die deel uitmaken van de Soenna. Als je die verwerpt dan ben je geen Soennitische Moslim. Binnen de Soennitische Islam ben je een ketter of een afvallige als je dat doet. Sahih Hadith verwerpen is een modern verschijnsel. Dat wordt gedaan omdat men zich tegen Westerlingen over bepaalde zaken geneert. De Submitters en ander nieuwe Westerse sektes hebben dat gepopulariseerd.

Het verwerpen van de Sahih Hadith is nieuwlichterij. Traditioneel verwerpen Soenni Moslims alleen bepaalde gezaghebbende Shia Hadith die dus niet tot de Sahih collecties behoren. Shia Moslims verwerpen alle Sahih Hadith die Aboe Bakr, Aïsha, Oemar en Oethman in een goed dagtlicht stellen, omdat zij alleen Ali en Fatima en hun lijn als de echte erfgenamen van Mohammed zien.
Laatst gewijzigd door Linda Danvers op do apr 19, 2007 10:32 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

Rust schreef:
Linda Danvers schreef:Ik kom wel vaker Hadith tegen die voor Koranverzen zijn aangezien. Je kunt niet andermans citaten gebruiken zonder die na te lezen. Dat is de enige manierom te voorkomen dat je andermans vergissingen overneemt.
De Koran is het Woord van Allah (swt), dat geen wijzigingen kent, geen vervalsingen geen nieuwe druk enz. Volmaakt en Compleet en volledig in harmonie.

Hadiths zijn 200 jaar na de dood van de profeet verzameld. Geen enkel moslim kan je de garantie geven dat ze echt door de profeet Mohammed (swas) gezegd zijn. Zelfs de hadith verzamelaard (waaronder Bucharie) kan je die zekerheid niet geven.

Want hadiths genieten geen Goddelijke bescherming terwijl de Koran wel door Allah (swt) beschermd is...

Wa-Allaho a3lam,
ALS GEEN ENKEL MOSLIM DEZE GERANTIE KAN GEVEN, WAAROM BIDDEN JULIE DAN RICHTING MEKKA MET DE KOP TEGEN DE GROND AAN...
NERGENS IN DE KORAN STAAT DAT JE ZO HOORT TE BIDDEN
, HOE MEN HOORT TE BIDDEN EN WELKE RICHTING HAALT MEN NAMELIJK UIT DEZELFDE HADITH...

WAT NU !!!!
DUS IK HEB VRIJ BAAN, IK MAG HET VAN HET DAKEN AFSCHREEUWEN DAT JE ALS MOSLIM NIET HOEFT TE BIDDEN WANT HET STAAT NIET IN DE KORAN NET ZOALS ER NIET IN DE KORAN VERMELD STAAT DAT JE EEN HIJAAB HOORT TE DRAGEN OVER JE HOOFDHAREN.

ZIJN DE OVERLEVERINGEN INEENS NIET MEER BELANGERIJK, VREEMD.
IK KEN EEN HADJI, IK ZAL HEM VERTELLEN WAT JIJ VERTELD HEBT, IK DENK DAT HIJ HET NIET MET JE EENS ZAL ZIJN ALHOEWEL HET MIJ PERSOONLIJK GEEN FUCK KAN SCHELEN OF JE WEL OF NIET HOORT TE BIDDEN RICHTING DE AFGODENPLAATS MEKKA.
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Eh Nadia,

Je hoeft niet te gaan "schreeuwen" met tekst. Rust heeft zover ik weet niet zijn leesbril vergeten. Ik denk niet eens dat hij die nodig heeft.

Bovendien kun je in veel browsers de lettergrote gewoon omhoog zetten als je dat nodig hebt.

Ik snap overigens wel je ergernis. De Hadith geven informatie over het leven van Mohammed. Als je die verwerpt dan kun je hem niet navolgen. Dan kun je niet op het rechte pad, de Soenna, blijven. Dan ben je geen Soenni Moslim meer. Het zogenaamd verwerpen wordt doorgaans alleen gedaan om de discussies met onwetende Westerlingen af te kappen. In bepaalde gevallen wordt dit ook gedaan door jonge Moslims die niet zoveel van hun geloof weten.

Deze Imam veroordeelt Moslims die de Hadith verwerpen of alleen Boechari (Bukhari) gebruiken. Hij noemt dit ketterij.
http://qa.sunnipath.com/issue_view.asp? ... 690&CATE=1

Uitleg over waarom de Hadith zo belangrijk zijn:
http://www.rim.org/muslim/hadith.htm


Met vriendelijke groet,
Gebruikersavatar
Rust
Berichten: 444
Lid geworden op: do apr 12, 2007 10:04 pm

Bericht door Rust »

Linda Danvers schreef:Ik weet heel goed hoe onbetrouwbaar zelfs de Sahih Hadith zijn, Rust.
Wat ik wil zeggen is dat je voor hadiths nooit met zekerheid kan zeggen dat de profeet (swas) heeft gezegd of gedaan. De sterke garantie en de Goddelijke bescherming ontbreekt. Maar ze blijven een naast de Koran een bron.

Er is een belangrijk regel in de Islam dat wanneer hadiths in strijd zijn met de Koran dan is die hadith nietig ook is deze sahih. Want dat heeft de profeet zelf ook gezegd (in een hadith) als hij iets zegt wat in strijd is met de Koran moeten we het niet doen/volgen.

De Koran is duidelijk. Allah (swt) heeft hem nog verduidelijkt (staat ook in de koran) omdat deze in gedeelten is geopenbaard. Elk vers in de Koran heeft een geschiedenis en dus een context. Zo weten we aan de hand van de hadiths precies wat die Heilige verzen inhouden...

De Koran echter is 100% van Allah (swt) hij is zoals hij is geopenbaard in de Nacht van de Beslissing. De hadiths niet. Er zijn zelfs onbetrouwbaar en zeer onbetrouwbaar in omloop.

Voor mij zijn de sahih hadiths 100% betrouwbaar. Ik weet dat ik dat nooit met zekerheid kan zeggen. Maar op het moment dat ze in strijd zijn met de KOran dan zijn het nietig. Sommige hadiths uit sahih zijn door geleerden van onze tijd twijfelachtig verklaard.

Voor alle Molsims is de Koran heilig, het Woord van Allah (swt). Terwijl hadiths de stromingen binnen de Islam bepalen. Als Suniet van de Maliki stroming zijn de Hadiths naast de Koran belangrijk. Van hadiths mag je pas afstand nemen wanneer deze in strijd zijn met de Koran... Deze regel kennen alle Moslims, dus alle rechtscholen en stromingen...

Groetjes,

Rust
"Hij wiens hart Allah voor de Islam heeft verruimd is in het licht van zijn Heer." (Quran 39:22)
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Beste Rust,

Welke stroming binnen de Islam volg jij?
Soenni, Shia of wat anders? Indien je antwoord "anders" is, welke stroming is dat?
Er is een belangrijk regel in de Islam dat wanneer hadiths in strijd zijn met de Koran dan is die hadith nietig ook is deze sahih. Want dat heeft de profeet zelf ook gezegd (in een hadith) als hij iets zegt wat in strijd is met de Koran moeten we het niet doen/volgen.
Dat hoor ik vaker maar dat is aantoonbaar onwaar.

Er staat in de Koran niks over stenigen van overspeligen. Er staat expliciet dat overspeligen zweepslagen moeten krijgen en daarna niet meer met fatsoenlijke Moslims mogen trouwen. Toch maakt stenigen deel uit van de Sharia, omdat er een Hadith is die zegt dat dit vroeger wel in de Koran stond. Oemar de tweede Caliph zou dit onder andere hebben beweerd.

De Hadith worden dus wel in bepaalde gevallen boven de Koran, zoals we die nu kennen, gesteld.

Sahih Hadith verwerpen is een ketterij binnen de Soenni Islam. Als je dit werkelijk meent dan ben je geen Soenni Moslim, heel simpel.

Met vriendelijke groet,
Gebruikersavatar
Rust
Berichten: 444
Lid geworden op: do apr 12, 2007 10:04 pm

Bericht door Rust »

Ik ben terug....

Nog een ding ben ik vergeten te zeggen.. In de Koran staat dat men dient te bidden, te vasten, zakat te geven enz. enz. Over bidden zegt de Koran ook heel veel. Te weten: ter aarde werpend, knielend gedurende de dag, concentreren, op tijd enz. enz.

Allah (swt) heeft een profeet (saws) naar ons gestuurd om ons tot in deatail te leren hoe we moeten bidden, vasten, hadj retuelen wassin enz. enz.

Dat was het.

Groetjes,

Rust
"Hij wiens hart Allah voor de Islam heeft verruimd is in het licht van zijn Heer." (Quran 39:22)
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

De details en de precieze tijden van het gebed en de Hajj staan niet in de Koran. Daar heb je de Sahih Hadith voor nodig.
tomc
Berichten: 1152
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 11:55 pm

Bericht door tomc »

Rust schreef:Nog een ding ben ik vergeten te zeggen.. In de Koran staat dat men dient te bidden, te vasten, zakat te geven enz. enz. Over bidden zegt de Koran ook heel veel. Te weten: ter aarde werpend, knielend gedurende de dag, concentreren, op tijd enz. enz.
Ik vrees dat je gaat vinden dat dat niet zo is, Rust. Google eens op "koranieten", en lees een beetje over die mensen. Eerste observatie : die bidden maar 3 keer per dag, bij het eten.
Gebruikersavatar
Rust
Berichten: 444
Lid geworden op: do apr 12, 2007 10:04 pm

Bericht door Rust »

Linda Danvers schreef:Welke stroming binnen de Islam volg jij?
Soenni, Shia of wat anders? Indien je antwoord "anders" is, welke stroming is dat?
Ik hou me eerlijk gezegd nooit bezig met stromingen. Van huis uit ben ik Sunni, binnen de Sunni volg ik de rechtsschool van Imam Malik. Ik denk zelf dat ik gewoon Moslim ben...

De verschillen tussen Ahl Sunna en Ahl Bayt (Shia) is ontstaan meteen na de dood van de profeet Mohammed (saws) over de vraag wie de leiderschap moet nemen. Ahl Shia vinden dat het alleen iemand moet zijn die "van het huis" (letterlijke betekenis Ahl Bayt) met andere woorden het moet Ali zijn geweest. Mij maakt het echt niet uit! Over zulke kleine dingen verschillen de Moslims altijd. Terwijl Christenen verschillen over zeer grote zaken. Bijveelbeeld de hel. Jezus = God? Jezus in drie???

Er staat in de Koran niks over stenigen van overspeligen. Er staat expliciet dat overspeligen zweepslagen moeten krijgen en daarna niet meer met fatsoenlijke Moslims mogen trouwen. Toch maakt stenigen deel uit van de Sharia, omdat er een Hadith is die zegt dat dit vroeger wel in de Koran stond. Oemar de tweede Caliph zou dit onder andere hebben beweerd.

De Hadith worden dus wel in bepaalde gevallen boven de Koran, zoals we die nu kennen, gesteld.

Sahih Hadith verwerpen is een ketterij binnen de Soenni Islam. Als je dit werkelijk meent dan ben je geen Soenni Moslim, heel simpel.
Het klopt in de Koran staat steniging niet in. De Koran kent geen steniging, geen doodstraf op afvalligen enz. De hadiths echter spreken wel van steniging en van doodstraf op afvalligen om als voorbeeld te noemen.

Zijn die hadiths in strijd met de Koran. Want deze vraag moet je altijd stellen. De mening kunnen verschillen. Maar als de Koran ruimte geeft dan is het niet in strijd. Wanneer de Koran zegt alleen zweepslagen is hun straf dan geeft de Koran geen ruimte. En is de hadith dan nietig. Of als de expleciet zegt geen steniging dan is de hadith natuurlijk ook nietig.

Maar zolang sahih hadiths niet in strijd zijn met de Koran zijn het gewoon geledig. En ik ben zelf een voorstander van zware straffen van overtreders. De sharia verschilt van land tot land. Er zijn landen die wel steniging hebben opgenomen anderen niet. Ik heb geen idee wat Maliki daarover zegt over steniging.... hou me niet echt mee bezig.

Ik ben een Moslim.. voor mij is de Koran, het Woord van Allah (swt) en hadiths zijn overleveringen van onze Nobele Profeet (saws). De hadiths zijn betrouwbaar tenzij ze in strijd zijn met de Koran...

Hadiths kan je vergelijken met de Bijbel. Niets en niemand kan je de zekerheid geven dat ze echt van de profeten (Jezus en Mohammed) zijn... ff tussenhaakjes: de hadiths in vergelijking met de Bijbel (dan heb ik het over het NT) zijn veel meer betrouwbaarder.. maar dat ter zijde.... Ik zeg alleen en dat zeggen alle geleerden dat niemand je de zekerheid kan geven dat ze 100% van de profeet (swas) zijn, zelfs de hadithverzamelaars niet..

Groetjes,

Rust
"Hij wiens hart Allah voor de Islam heeft verruimd is in het licht van zijn Heer." (Quran 39:22)
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Bericht door Afghan »

Jezus zegt: Ik ben de Weg, Waarheid en het Leven.
Ik als volgeling van Christus, heb Zijn vrede in mijn hart. Hoe zit het met jou?
Afghan
IslamFreedom schreef:Als ik kijk naar de manier hoe jullie discussieren dan ben ik blij dat ik een Moslim ben. Jullie schelden erop los alsof het niets is. Is dat wat jullie religie inhoudt? is dat naar wat jullie allemaal streven?

Vrede zij met diegene die de waarheid volgen
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Gebruikersavatar
Rust
Berichten: 444
Lid geworden op: do apr 12, 2007 10:04 pm

Bericht door Rust »

Linda Danvers schreef:De details en de precieze tijden van het gebed en de Hajj staan niet in de Koran. Daar heb je de Sahih Hadith voor nodig.
Klopt en dat is precies wat ik hierboven zeg:
Allah (swt) heeft een profeet (saws) naar ons gestuurd om ons tot in deatail te leren hoe we moeten bidden, vasten, hadj retuelen wassin enz. enz.
Misschien heb ik niet bij vermeld: "Daarom hebben wij hadiths nodig"..

Groetjes,

Rust
"Hij wiens hart Allah voor de Islam heeft verruimd is in het licht van zijn Heer." (Quran 39:22)
Gebruikersavatar
Rust
Berichten: 444
Lid geworden op: do apr 12, 2007 10:04 pm

Bericht door Rust »

Afghan schreef:Jezus zegt: Ik ben de Weg, Waarheid en het Leven.
Ik als volgeling van Christus, heb Zijn vrede in mijn hart. Hoe zit het met jou?
Afghan
Jezus (as) was zeer zeker de weg, de waarheid en wet leven. Maar dat waren alle profeten. Ze riepen allen naar de aanbidding van Allah (swt) (één God).

Jezus (as) volgde zelf de Weg van de profeten wat dacht je daarvan..

Wij Moslims houden van alle profeten en zijn dichter bij alle profeten, en hebben hun liefde in ons hart... Vrede zij met alle profeten van Allah (swt)...

Alsjeblieft ik heb geen zin in scheldwoorden... (wil ik voor de zekerheid zeggen)..

Groetjes,

Rust
"Hij wiens hart Allah voor de Islam heeft verruimd is in het licht van zijn Heer." (Quran 39:22)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Sorry rust...
Daar zijn we weer.

Maar maar... wat doen we dan met de 5 zuilen van Islam?
Vier van de vijf zuilen van de Islam vallen onder de hadith.

Afschaffen de 5 zuilen?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door Afghan »

Beste Lilian,
Ik vind echt heel erg wat er met uw dochter is gebeurd. Het beste wat u kunt doen is haar blijven lief te hebben en we hopen dat ze ooit inziet dat Islam niets anders is dan een van buiten mooi geschilderde graf, maar van binnen zit het vol met verderf en dood.
Ik was vroeger een moslim en ben heel gelukkig dat ik de kans kreeg om kritisch naar deze religie te kijken. Er zijn gelukkig ook veel mensen uit het westen die nadat ze eerst moslim geworden waren, teruggekeerd zijn. Mooie praatjes houden is heel makelijk, maar de realiteit wat Islam echt is, zal heel spoedig aan je dochter duidelijk worden. Ik heb echt medelijden met haar, maar geef de moed niet op.
Met vriendelijke groeten,
Afghan
lilian schreef:Hallo,

Sinds enkele maanden weten we dat onze 17 jarige dochter bekeerd is tot de islam. Samen met honderden andere Belgische meisjes (met heel veel internetsites) die elkaar proberen zover te krijgen door een "flower power" islam in hun leven te halen.
Want islam brengt haar geluk en vrede, zegt ze nu.
Duidelijk gehersenspoeld, maar heel moeilijk om mee te leven. Ze woont gelukkig nog thuis, maar draagt afschuwelijk kleren, hoofddoek, en vooral, het goede kontakt dat we vroeger hadden is volledig verloren gegaan.

Ik hoop dat ik op deze site lotgenoten kan vinden, of mensen die hetzelfde meemaken.

Groetjes,
Lilian
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Gebruikersavatar
Rust
Berichten: 444
Lid geworden op: do apr 12, 2007 10:04 pm

Bericht door Rust »

tomc schreef: Ik vrees dat je gaat vinden dat dat niet zo is, Rust. Google eens op "koranieten", en lees een beetje over die mensen. Eerste observatie : die bidden maar 3 keer per dag, bij het eten.
Die stroming ken ik... Ze volgen namelijk alleen de Koran.

Als dat zo is dan hadden ze deze vers uit de Koran misschien over het hoofd gezien ;)

4:59 "Oh jullie die geloven, gehoorzaam Allah en de Apostel en diegenen onder jullie die gezag dragen. Als jullie over iets verschil van menig hebben, raadpleeg Allah en zijn Apostel."

Raadpleeg Allah (swt) oftewel zoek in de Koran naar het antwoord...
En Zijn Apostel... oftewel zoek in de hadiths naar het antwoord...

Groetjes,

Rust
"Hij wiens hart Allah voor de Islam heeft verruimd is in het licht van zijn Heer." (Quran 39:22)
Gebruikersavatar
Rust
Berichten: 444
Lid geworden op: do apr 12, 2007 10:04 pm

Bericht door Rust »

Ariel schreef:Sorry rust...
Daar zijn we weer.

Maar maar... wat doen we dan met de 5 zuilen van Islam?
Vier van de vijf zuilen van de Islam vallen onder de hadith.

Afschaffen de 5 zuilen?
Heyyy waar heb ik gezegd afschaffen...

Lees alsjeblieft terug wat ik geschreven heb...

Ben ik gek of houden jullie julliezelf voor de gek????

Groetjes,

Rust
"Hij wiens hart Allah voor de Islam heeft verruimd is in het licht van zijn Heer." (Quran 39:22)
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Bericht door Afghan »

Met rituele wassen, was je de vuil die aan de buitenkant van je lichaam zit. Hoe doe je dat met de vuil in je denken en je hart?
Denk eens goed hierover na.
Afghan

Rust schreef:Ik ben terug....

Nog een ding ben ik vergeten te zeggen.. In de Koran staat dat men dient te bidden, te vasten, zakat te geven enz. enz. Over bidden zegt de Koran ook heel veel. Te weten: ter aarde werpend, knielend gedurende de dag, concentreren, op tijd enz. enz.

Allah (swt) heeft een profeet (saws) naar ons gestuurd om ons tot in deatail te leren hoe we moeten bidden, vasten, hadj retuelen wassin enz. enz.

Dat was het.

Groetjes,

Rust
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Gebruikersavatar
Rust
Berichten: 444
Lid geworden op: do apr 12, 2007 10:04 pm

Bericht door Rust »

Afghan schreef:Met rituele wassen, was je de vuil die aan de buitenkant van je lichaam zit. Hoe doe je dat met de vuil in je denken en je hart?
Een gezonde geest in een gezond lichaam..

Ik nodig je uit om de Bijbel beter te lezen.. daar kan je ook zien dat wassen voor het gebed noodzakelijk is...

Groetjes,

Rust
"Hij wiens hart Allah voor de Islam heeft verruimd is in het licht van zijn Heer." (Quran 39:22)
Plaats reactie