Turnhoutsebaan Borgerhout

Raszlik
Berichten: 94
Lid geworden op: zo feb 19, 2006 11:32 am

Turnhoutsebaan Borgerhout

Bericht door Raszlik »

Allochtone restaurantuitbaters op de Turnhoutsebaan in Borgerhout worden ,,overtuigd'' om geen alcohol meer te schenken. Groepjes radicale moslims hebben volgens het weekblad Trends restaurantuitbaters zover gekregen dat ze alleen nog alcoholvrije dranken aanbieden.


Koen Borms, de winkelstraatmanager van de Turnhoutsebaan, kent de geruchten en is bezorgd. Hij vreest dat er meer achter zit dan pure geloofsovertuiging. ,,Als dit waar is, dat uitbaters toegeven onder druk van fundamentalisten, dan gaat dat lijnrecht in tegen de integratie.'' De Turnhoutsebaan kan dit soort reclame best missen, zegt hij. ,,We moeten in deze straat vooruit met de handel. We hebben hier al een erg beperkt aanbod. Als restaurantuitbaters dan bovendien geen alcohol meer kunnen schenken...''

Borms zegt te zullen gaan praten met de betrokken handelaars, om hun te zeggen ,,dat er niets verkeerd is aan alcohol schenken''. (lob)

Bron: www.standaard.be www.trends.be
Beetje bij beetje maakt men onze samenleving kapot.
Freedom in danger!
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Bericht door Iznogoodh »

Voorlopig zijn het niet meer dan geruchten.
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
Raszlik
Berichten: 94
Lid geworden op: zo feb 19, 2006 11:32 am

Bericht door Raszlik »

Allochtone uitbaters van snackbars in Antwerpen schrappen steeds vaker alcohol van hun menukaart, onder druk van fundamentalistische moslims. Dat schrijft Het Laatste Nieuws. "Extremisten stappen de restaurants binnen en wijzen de uitbaters erop dat het in strijd is met de islam om alcohol te schenken. Ze blijven dat doen tot de uitbaters zwichten", zegt Farid Hemdane (sp.a-Spirit), voorzitter van de districtsraad in Borgerhout.

Bron: www.hln.be
Freedom in danger!
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Alcohol ja maakt de samenleving kapot
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

ajax schreef:Alcohol ja maakt de samenleving kapot
Alcohol is hier al millenia. In het begin hadden de mensen het nodig om hun dranken te bewaren.

Natuurlijk zorgt misbruik voor overlast. Maar zie om je heen: de westerse samenleving is beter dan de alcoholloze islamitische samenleving, anders hadden je voorouders deze samenleving niet gekozen.

Dus jouw kwezeligere praat slaat weer nergens op. Vrijheid gaat gewoon gepaard met verantwoordelijkheid, en een zinnig mens heeft geen helledreiging van een psychotische god nodig om verantwoordelijk te zijn.

Religie maakt de samenleving kapot. We hebben het hier al gekend, de periode waar éénieder diep in God geloofde en dat geestelijke macht hebben. Ze noemden dat hier de middeleeuwen. Wil je daar naartoe?

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Ketter schreef:
ajax schreef:Alcohol ja maakt de samenleving kapot
Alcohol is hier al millenia. In het begin hadden de mensen het nodig om hun dranken te bewaren.

Natuurlijk zorgt misbruik voor overlast. Maar zie om je heen: de westerse samenleving is beter dan de alcoholloze islamitische samenleving, anders hadden je voorouders deze samenleving niet gekozen.

Dus jouw kwezeligere praat slaat weer nergens op. Vrijheid gaat gewoon gepaard met verantwoordelijkheid, en een zinnig mens heeft geen helledreiging van een psychotische god nodig om verantwoordelijk te zijn.

Religie maakt de samenleving kapot. We hebben het hier al gekend, de periode waar éénieder diep in God geloofde en dat geestelijke macht hebben. Ze noemden dat hier de middeleeuwen. Wil je daar naartoe?

mvg,
Ketter

Alcohol ze nut
Maar alcohol heeft meer zonde dan nut
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

ajax schreef: Alcohol ze nut
Maar alcohol heeft meer zonde dan nut
Daarom ben ik zeer, maar zeer karig met alcohol. Ik heb geen god nodig om me daartoe aan te zetten, die zegt dat Satan alcohol geschapen heeft.

Maar 'zonde', da's een woord voornamelijk gebruikt voor misdaden die er geen zijn, ajax. :)
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Ketter schreef:
ajax schreef: Alcohol ze nut
Maar alcohol heeft meer zonde dan nut
Daarom ben ik zeer, maar zeer karig met alcohol. Ik heb geen god nodig om me daartoe aan te zetten, die zegt dat Satan alcohol geschapen heeft.

Maar 'zonde', da's een woord voornamelijk gebruikt voor misdaden die er geen zijn, ajax. :)
\

Meerdere Jongeren drinken alcohol en rijden dus ik beschouw dat als een zonde want er is een groooote kans dat er een ongeluk zal gebeuren.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
pd7835
Berichten: 1637
Lid geworden op: di mar 01, 2005 10:35 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door pd7835 »

ajax schreef:Alcohol ja maakt de samenleving kapot
Alcohol met mate drinken kan helemaal geen kwaad. Een glaasje rode wijn is zelfs gezond. Alleen overdaad schaadt. Maar daar hebben extremisten zoals uw zogenaamde 'profeet' destijds geen kaas van gegeten.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

pd7835 schreef:
ajax schreef:Alcohol ja maakt de samenleving kapot
Alcohol met mate drinken kan helemaal geen kwaad. Een glaasje rode wijn is zelfs gezond. Alleen overdaad schaadt. Maar daar hebben extremisten zoals uw zogenaamde 'profeet' destijds geen kaas van gegeten.
In de Koran staat duidelijk dat Alcohol ook nut heeft maar meer zonde dan nut.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
pd7835
Berichten: 1637
Lid geworden op: di mar 01, 2005 10:35 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door pd7835 »

ajax schreef:
pd7835 schreef:
ajax schreef:Alcohol ja maakt de samenleving kapot
Alcohol met mate drinken kan helemaal geen kwaad. Een glaasje rode wijn is zelfs gezond. Alleen overdaad schaadt. Maar daar hebben extremisten zoals uw zogenaamde 'profeet' destijds geen kaas van gegeten.
In de Koran staat duidelijk dat Alcohol ook nut heeft maar meer zonde dan nut.
Uw koran kan mij trouwens gestolen worden. Zij die zich in onze niet-islamitische maatschappij niet thuis voelen en daarom onze maatschappij in hun 'islamitisch' paradijs zouden wensen om te vormen zouden beter verhuizen naar een land waar de islam het voor het zeggen heeft. Staat het u hier niet aan. Trap het af ! Godsdientswaanzinnigen !
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Mohammed kon niet tegen de kater.

Mohammed kon ook niet tegen het plezier van de roes, dus verbood hij dit maar net zoals andere plezierige dingen zoals dans.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

De grootste angst van iedere puritein is dat er waar dan ook iemand oprecht plezier of oprechte vreugde ervaart.
Gebruikersavatar
Melissa
Berichten: 366
Lid geworden op: di jan 09, 2007 11:25 pm

Bericht door Melissa »

Ik zou nu wel een glas lusten. Helaas, alcohol hier in huis is verboden.
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Ik moet vaker Champagne drinken. Dat heb ik nog te weinig gedaan in mijn leven.
alice
Berichten: 253
Lid geworden op: di dec 26, 2006 2:54 pm
Locatie: Antwerpen

Bericht door alice »

Awel Linda, dat dacht ik vanmiddag ook en daar heb ik iets aan gedaan!
Maar om op de discussie in te gaan, wat in Borgerhout bezig is was te verwachten.
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Beste Alice,

Dit was te verwachten omdat men daar zo weinig doet tegen intimidatie?
Gebruikersavatar
Melissa
Berichten: 366
Lid geworden op: di jan 09, 2007 11:25 pm

Bericht door Melissa »

Volgens mij gebeuren er dergelijke dingen toch ook in Brussel, in Molenbeek? Ik weet niet maar waar ik dat gelezen heb, maar daar zouden ook mannen op controle zijn in de winkels, of er geen alcohol wordt verkocht en of de vrouwen die in de winkels staan, daar wel islamitisch gekleed zijn. Iemand daarvan op de hoogte?

En, champagne, nah, alleen met oud en nieuw drink ik dat, tenminste, als ik niet thuis ben :D

Maar voor een glas rosé, ben ik nu wel voor in de stemming. Andere wijn mag ook, liefst wel zoet.
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Bericht door Iznogoodh »

Linda Danvers schreef:De grootste angst van iedere puritein is dat er waar dan ook iemand oprecht plezier of oprechte vreugde ervaart.
Oftewel: alles wat leuk is, is verboden.
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

ik drink geen alcohol maar de intimidatie wat ze daar doen, turnhoutsebaan in antwerpen en molenbeek in brussel vind ik niet normaal maar aan de andere kant, het is ook marokko/arabie in het klein zeg ik altijd.

ik zou er voor geen goud willen wonen,nog niet eens gratis al is het een gigantisch groot huis met weet ik veel hoeveel kamers (ik hou van veel ruimte), dan nog niet.
Gebruikersavatar
pd7835
Berichten: 1637
Lid geworden op: di mar 01, 2005 10:35 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door pd7835 »

Melissa schreef:Volgens mij gebeuren er dergelijke dingen toch ook in Brussel, in Molenbeek? Ik weet niet maar waar ik dat gelezen heb, maar daar zouden ook mannen op controle zijn in de winkels, of er geen alcohol wordt verkocht en of de vrouwen die in de winkels staan, daar wel islamitisch gekleed zijn. Iemand daarvan op de hoogte?
Ik geloof dat het journaliste Hind Fraihi was die dit naar buiten heeft gebracht (ons sanne op dit forum heeft er ook gewag van gemaakt lees maar eens onder 'moslimpunkers in het westen') maar die vlug haar mond werd gesnoerd want het zou het Vlaams Belang in de kaart spelen. Mondje houden dus is het politiek correcte devies. Ondertussen gaat de islamisering/radicalisering rustig verder.

Edit: ik heb hier op het forum wat artikelen van en over Hind's undercoveroperatie in Molenbeek geplaatst.

http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... 7055#77055
Alba
Berichten: 729
Lid geworden op: zo sep 03, 2006 4:11 pm
Locatie: Aarde

Bericht door Alba »

Het deed mij denken aan het vragen van beschermingsgeld; net zo'n intimiderende manier om steeds meer invloed te krijgen. Per slot van rekening heeft de mafia ook volop geprofiteerd van de Amerikaanse drooglegging in de vorige eeuw. Wat een stelletje gangsters. :mad:
alice
Berichten: 253
Lid geworden op: di dec 26, 2006 2:54 pm
Locatie: Antwerpen

Bericht door alice »

Beste Linda,
Nee wat in Borgerhout gebeurt is precies hetzelfde als in mijn wijk gebeurde en waarover ik verslag uitbracht.
Het gaat om een goed gestructureerd en gefin netwerk van salafisten die steeds meer de omgeving onder druk zetten, een proces wat al maanden bezig is in de moskees.
Het is een groep van moslims die hier achter zit,daarop heb ik in Antwerpen gewezen, en was prompt mijn baan kwijt!
Waarom doet zij dit?
Moslims zijn verwesterd, leven in zonde met de grote duivel, dus moeten de schapen opnieuw op het pad van de ware islam, desnoods met dwang.
Wat ze doen is Islamitische landen heel normaal, ze worden door goede moslims ter orde geroepen.en wat in Borgerhout gebeurt , zie je ook in bijvoorbeeld Londen....
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Alba schreef:Het deed mij denken aan het vragen van beschermingsgeld; net zo'n intimiderende manier om steeds meer invloed te krijgen. Per slot van rekening heeft de mafia ook volop geprofiteerd van de Amerikaanse drooglegging in de vorige eeuw. Wat een stelletje gangsters. :mad:
Volgens mij is het andersom hoor (nog erger dus):

Wie was eerst? Islam met de "beschermingstaks" die door dhimmies moest betaald worden, of de maffia die de mensen die géén lid zijn van de "cosa nostra" beschermingsgeld laten betalen?

Op Sicilië zijn de moslims het langst kunnen blijven hangen van heel zuid-europa (ik ga het niet terug opzoeken, maar jaarlijks wordt er nog een stoet georganizeerd ter nagedachtenis van de Normandiers die er rond 1200 of zo zijn aangekomen... (dus een HULDEstoet met reuzepaarden enzo, ik was er ooit toevallig maar wist toen langs geen kanten waarover het ging).
Enfin, de moslimse mentaliteit heeft daar zéér lang kunnen blijven bestaan. (ongeveer tot die Normandiers eraankwamen dacht ik).

En wie zegt dat de "beschermingstaks" va de maffia niet gebaseerd is op de "beschermingstaks" van de islam?

Ofwel vecht je met ons mee (en snijd je af en toe ergens wel een hoofd af zoals het hoort), ofwel doe je niet mee en betaal je beschermingstaks zodat wij niet je hoofd afsnijden (maar bovendien moet je ons dan WEL laten doen!)

Hoe schrijft men dat in romans? "Enige vorm van herkenning berust op louter toeval"????

Toch maar even opgezochten nee, ik zat er dus zeker niet ver af!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

circe schreef:Op Sicilië...
En:
De oorspronkelijke maffia is ontstaan op Sicilië (zie Cosa Nostra), als antwoord op de 'overheersing' van de verschillende regeringen en tegenwoordig die van Rome. De term is zeer waarschijnlijk ontleend aan een folkloristisch toneelstuk van Giuseppe Rizzotto, getiteld "I Mafiusi di la Vicaria". Een andere mogelijke oorsprong van de naam verwijst naar de Arabische overheersers die in het Saracenen-tijdperk Palermo regeerden, namelijk de stam Ma Afir. Nog een mogelijke, Arabische invloed is Mu Afat. Mu betekent moed, Afat het beschermen van de zwakkeren tegenover de sterken.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Maffia#Oorsprong
Plaats reactie