'Heeft u gedroomd van een Man in het wit?'

Dit forum is alleen bedoeld voor getuigenissen van ex Moslims en de moderator heeft het recht zonder enige voorkennis alle off-topic threads verplaatsen in daarvoor bestemde folders.
Gebruikersavatar
Melissa
Berichten: 366
Lid geworden op: di jan 09, 2007 11:25 pm

Bericht door Melissa »

Precies, want Koran is zogenaamd een eenvoudig boek, maar zodra je kritiek hebt, heb je het opeens fout, omdat je het niet in het arabisch hebt gelezen! Trouwens, koran is ook wel eens fout geïnterpreteerd in het modern arabisch.
Gebruikersavatar
Rust
Berichten: 444
Lid geworden op: do apr 12, 2007 10:04 pm

Bericht door Rust »

Je kan de bijbel trouwens alleen correct lezen in het aramees als je geen christen bent. Jij snapt er gewoon niks van !
Armeens ligt heel erg dichtbij het Arabisch. Ik heb de film PASSION OF THE CHRIST gezien... Ik kon bijna alles volgen...

en let op wat die man zegt in dat filmpje:

"Al teeth khalone, heefe Munahma -- Bi hoda kashta bi Allah"

Bron: Click hier

Johannes 16:5. En nu ga Ik heen tot Dengene, die Mij gezonden heeft, en niemand van u vraagt Mij: Waar gaat Gij henen?
6. Maar omdat Ik deze dingen tot u gesproken heb, zo heeft de droefheid uw hart vervuld.
7. Doch Ik zeg u de waarheid: Het is u nut, dat Ik wegga; want indien Ik niet wegga, zo zal de Trooster tot u niet komen; maar indien Ik heenga, zo zal Ik Hem tot u zenden.
8. En Die gekomen zijnde, zal de wereld overtuigen van zonde, en van gerechtigheid, en van oordeel:
9. Van zonde, omdat zij in Mij niet geloven;
11. En van oordeel, omdat de overste dezer wereld geoordeeld is.
12. Nog vele dingen heb Ik u te zeggen, doch gij kunt die nu niet dragen.
13. Maar wanneer Die zal gekomen zijn, namelijk de Geest der waarheid, Hij zal u in al de waarheid leiden; want Hij zal van Zichzelven niet spreken, maar zo wat Hij zal gehoord hebben, zal Hij spreken, en de toekomende dingen zal Hij u verkondigen.


Groetjes,

Rust
"Hij wiens hart Allah voor de Islam heeft verruimd is in het licht van zijn Heer." (Quran 39:22)
Gebruikersavatar
Rust
Berichten: 444
Lid geworden op: do apr 12, 2007 10:04 pm

Bericht door Rust »

De Koran

61:6 "En toen Jezus, zoon van Maria, zeide: "O kinderen van Israël, Ik ben God's boodschapper voor u, datgene bevestigend wat vóór mij in de Torah was, en een blijde tijding gevende van een boodschapper die na mij komen zal, zijn naam zal Ahmad zijn." En als hij tot hen komen zal met duidelijke bewijzen zullen zij zeggen: "Dit is louter bedrog."

Bekijk dat filmpje nog eens:

"Al teeth khalone, heefe Munahma -- Bi hoda kashta bi Allah".

Zal ik jullie ook vertellen hoe Jezus in het Armeens echt heet ;)

Groetjes,

Rust
"Hij wiens hart Allah voor de Islam heeft verruimd is in het licht van zijn Heer." (Quran 39:22)
Gebruikersavatar
Melissa
Berichten: 366
Lid geworden op: di jan 09, 2007 11:25 pm

Bericht door Melissa »

http://www.teologia.nl/artikelen/jezus_semitisch.html
Met groot enthousiasme is aan het eind van de negentiende eeuw door theologen de studie van het Aramees begonnen met betrekking tot het nieuwe testament. Natuurlijk hebben de theologen met hun claim dat Jezus Aramees zou hebben gesproken nooit opzettelijk beoogd om het christendom te ruïneren. Anderzijds hadden zij en velen na hen zich wel eens mogen afvragen waar de grenzen lagen van hun aspiraties. Omdat zij dit hebben nagelaten, is het hoog tijd dat die grenzen alsnog worden getrokken. Zoals de voorstanders van de Aramese theorie Jezus' Semitische uitspraken voortdurend hebben aangehaald ten gunste van hun opvatting, zo is nu de tijd aangebroken voor de tegenstanders van deze theorie om die uitspraken aan te halen als bewijs dat (1) Jezus nooit Aramees heeft gesproken tot de menigte en dat (2) zijn onderwijs in het Grieks nog steeds te vinden is in de vier evangeliën.
Gebruikersavatar
Rust
Berichten: 444
Lid geworden op: do apr 12, 2007 10:04 pm

Bericht door Rust »

Ik ben terug....

Kan iemand mij vertellen waarom de link hierboven het niet meer doet? Click hieronder (nieuwe link)

"Al teeth khalone, heefe Munahma -- Bi hoda kashta bi Allah".

Vrede zij met alle profeten van Allah (swt)...

Groetjes,

Rust
"Hij wiens hart Allah voor de Islam heeft verruimd is in het licht van zijn Heer." (Quran 39:22)
Gebruikersavatar
Melissa
Berichten: 366
Lid geworden op: di jan 09, 2007 11:25 pm

Bericht door Melissa »

Ja, nu heb ik clip gezien, kon niet eerder, misschien een foutje van je. Maar, even kijken, als ik het goed heb, moet een film uit Hollywood van Mel Gibson jouw gelijk tonen? Ach, als het maar in het straatje past.
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Bericht door Silly »

De Koran

61:6 "En toen Jezus, zoon van Maria, zeide: "O kinderen van Israël, Ik ben God's boodschapper voor u, datgene bevestigend wat vóór mij in de Torah was, en een blijde tijding gevende van een boodschapper die na mij komen zal, zijn naam zal Ahmad zijn." En als hij tot hen komen zal met duidelijke bewijzen zullen zij zeggen: "Dit is louter bedrog."
haalt hij zijn eigen bewijzen uit de koran :lol: wahahah wel een minnetje hoor...

waarom staat dat niet in het NT? het lijkt mij superrrbelangrijk, dus ik kan me niet voorstellen dat ze dat eruit zouden laten.

al staat het wel vreemd, johannes maakt de weg vrij voor jezus die de weg vrij maakt voor ahmed :?
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
Gebruikersavatar
Rust
Berichten: 444
Lid geworden op: do apr 12, 2007 10:04 pm

Bericht door Rust »

Silly schreef:al staat het wel vreemd, johannes maakt de weg vrij voor jezus die de weg vrij maakt voor ahmed :?
De Koran

17:81 “En zeg: De waarheid is gekomen en de valsheid is verdwenen”

De profeet Easa (as) verwijst naar iemand die na hem zal komen. De profeet Easa (as) geloofde in de Laatse profeer Mohammed (saws) en zijn echte volgelingen in zijn tijd geloofde ook in hem en geloofden in de Laatste profeet Mohammed (swas).. en getuig dat ik in Allah (swt), de Schepper van het universum, Diegene die alle profeten naar ons met de waarheid heeft gezonden, geloof en in alle profeten van Allah (swt), vrede zij met hen allen...

Wij moslims houden van alle profeten, vrede zij met hen allen. Maar de ongelovigen die in hun ongeloof verharden volgens slechts vermoedens en wijzen de waarheid af, wee hen op de dag des Oordeels..

Groetjes,

Rust
"Hij wiens hart Allah voor de Islam heeft verruimd is in het licht van zijn Heer." (Quran 39:22)
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Bericht door Silly »

rust... voor 1 keer... ajb... haal iets
UIT
DE
BIJBEL!!!

en niet uit de koran, waar al weet ik hoeveel versies van zijn...

als je uit de bijbel kunt halen dat ahmed zou komen bak ik een taart voor je en wordt ik moslima.... afgesproken??
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Silly schreef:rust... voor 1 keer... ajb... haal iets
UIT
DE
BIJBEL!!!

en niet uit de koran, waar al weet ik hoeveel versies van zijn...

als je uit de bijbel kunt halen dat ahmed zou komen bak ik een taart voor je en wordt ik moslima.... afgesproken??
Munahma betekend Ahmed
En die heeft Jezus voorspeld
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
pd7835
Berichten: 1637
Lid geworden op: di mar 01, 2005 10:35 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door pd7835 »

ajax schreef:
Silly schreef:rust... voor 1 keer... ajb... haal iets
UIT
DE
BIJBEL!!!

en niet uit de koran, waar al weet ik hoeveel versies van zijn...

als je uit de bijbel kunt halen dat ahmed zou komen bak ik een taart voor je en wordt ik moslima.... afgesproken??
Munahma betekend Ahmed
En die heeft Jezus voorspeld
Flauwekul. Jezus heeft mohammed niet voorspeld. Dat is islamitisch gewauwel dat je ergens opgevangen hebt.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

pd7835 schreef:
ajax schreef:
Silly schreef:rust... voor 1 keer... ajb... haal iets
UIT
DE
BIJBEL!!!

en niet uit de koran, waar al weet ik hoeveel versies van zijn...

als je uit de bijbel kunt halen dat ahmed zou komen bak ik een taart voor je en wordt ik moslima.... afgesproken??
Munahma betekend Ahmed
En die heeft Jezus voorspeld
Flauwekul. Jezus heeft mohammed niet voorspeld. Dat is islamitisch gewauwel dat je ergens opgevangen hebt.
Zoals ik al zei:Waarheid is hard
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
pd7835
Berichten: 1637
Lid geworden op: di mar 01, 2005 10:35 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door pd7835 »

ajax schreef:
Zoals ik al zei:Waarheid is hard
Ja ik weet dat de waarheid voor jou hard is ajax, vandaar dat je die niet aanvaard.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

pd7835 schreef:
ajax schreef:
Zoals ik al zei:Waarheid is hard
Ja ik weet dat de waarheid voor jou hard is ajax, vandaar dat je die niet aanvaard.
Ik heb het al lang aanvaard
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
pd7835
Berichten: 1637
Lid geworden op: di mar 01, 2005 10:35 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door pd7835 »

ajax schreef:
pd7835 schreef:
ajax schreef:
Zoals ik al zei:Waarheid is hard
Ja ik weet dat de waarheid voor jou hard is ajax, vandaar dat je die niet aanvaard.
Ik heb het al lang aanvaard
:lol: :lol:
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

pd7835 schreef:
ajax schreef:
Zoals ik al zei:Waarheid is hard
Ja ik weet dat de waarheid voor jou hard is ajax, vandaar dat je die niet aanvaard.

Je weet dat de waarheid hard is. Vandaar dat jij die niet aanvaard he? Ik wil je er wel bij helpen hoor. Ik wil het echt hoor. Lief van me he. Lieve Chaimae ben ik toch. Zal ik je helpen met het aanvaarden van de Islam? Maaar je kunt ook de waarheid niet aanvaarden en dan pas in je graf tot de ontdekking komen.. maar dan is het wel te laat. Ik wil je beschermen tegen de pijnlijke straf in de graf, de martelingen, de kwellingen. Etc. Begrijp het dan. Echt waar. Dus wat ga je nou kiezen?! Ik hoop echt voor het eerste. Elk rationeel mens kiest voor de Islam. Dat is logisch. Ik vind het echt zielig voor je.


Zeg: "Het is de waarheid van uw Heer: laat daarom geloven die geloven wil en niet geloven, die niet wil." Voorwaar, wij hebben de boosdoeners een Vuur bereid, welks omheining hen zal insluiten. Indien zij om hulp roepen, zullen zij worden begoten met water als gesmolten lood, dat hun gezicht zal verbranden. Hoe verschrikkelijk is de drank en hoe vreselijk de rustbank.

Veeeeeeel kusjes van Chaimae. Oh wacht neee.. kusjes geven is haram. Weet je wat?! Vang die kusjes maar en stop ze in je broekzak. Oh nee want dan smelten die kusjes. Ik weet 't ook niet meer. Ik zal de Imaam wel even vragen.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
ric0
Berichten: 355
Lid geworden op: do nov 09, 2006 3:16 am

Bericht door ric0 »

chaimae probeer je jezelf te overtuigen van jouw gelijk.Jou angst voor jouw God spreekt boekdelen.

je diend alleen jouw God omdat je bang voor hem bent.

zo triest om te zien!!
When you believe in all the good things of the Gospel and reject everything you think is bad.You don't believe the Gospel but you believe yourself...(augustine)
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

ric0 schreef:chaimae probeer je jezelf te overtuigen van jouw gelijk.Jou angst voor jouw God spreekt boekdelen.

je diend alleen jouw God omdat je bang voor hem bent.

zo triest om te zien!!
Hoi aardige R.

Nee dat is niet zo. Ik kan je wel zeggen dat het vroeger wel zo was. Jaa inderdaad, vroeger. Nu allang niet meer. Ben er al over uit. Ik dien God omdat ik van Hem hou. Wie niet wilt geloven.. ach ik hoef me voor niemand te bewijzen. Ik dien God omdat ik van Hem hou met heel mijn hart. Nog meer dan van mijn ouders.

Groetjes.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
gideong
Berichten: 702
Lid geworden op: za okt 29, 2005 11:05 pm

Bericht door gideong »

Chaimae schreef:
ric0 schreef:chaimae probeer je jezelf te overtuigen van jouw gelijk.Jou angst voor jouw God spreekt boekdelen.
je diend alleen jouw God omdat je bang voor hem bent.
zo triest om te zien!!
Hoi aardige R.
Nee dat is niet zo. Ik kan je wel zeggen dat het vroeger wel zo was. Jaa inderdaad, vroeger. Nu allang niet meer. Ben er al over uit. Ik dien God omdat ik van Hem hou. Wie niet wilt geloven.. ach ik hoef me voor niemand te bewijzen. Ik dien God omdat ik van Hem hou met heel mijn hart. Nog meer dan van mijn ouders.
Groetjes.

Chaimae, ben je het hier mee eens:

‘Meester, wat is het grootste gebod in de wet?’ [37] Jezus zei hem: ‘U zult* de Heer uw God liefhebben met heel uw hart en met heel uw ziel en met heel uw verstand. [38] Dat is het grootste en eerste gebod. [39] Het tweede is daaraan gelijk: U zult uw naaste liefhebben als uzelf. [40] Aan deze twee geboden hangen heel de Wet en de Profeten.’

?
De boom herken je aan zijn vruchten
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

gideong schreef:
Chaimae schreef:
ric0 schreef:chaimae probeer je jezelf te overtuigen van jouw gelijk.Jou angst voor jouw God spreekt boekdelen.
je diend alleen jouw God omdat je bang voor hem bent.
zo triest om te zien!!
Hoi aardige R.
Nee dat is niet zo. Ik kan je wel zeggen dat het vroeger wel zo was. Jaa inderdaad, vroeger. Nu allang niet meer. Ben er al over uit. Ik dien God omdat ik van Hem hou. Wie niet wilt geloven.. ach ik hoef me voor niemand te bewijzen. Ik dien God omdat ik van Hem hou met heel mijn hart. Nog meer dan van mijn ouders.
Groetjes.

Chaimae, ben je het hier mee eens:

‘Meester, wat is het grootste gebod in de wet?’ [37] Jezus zei hem: ‘U zult* de Heer uw God liefhebben met heel uw hart en met heel uw ziel en met heel uw verstand. [38] Dat is het grootste en eerste gebod. [39] Het tweede is daaraan gelijk: U zult uw naaste liefhebben als uzelf. [40] Aan deze twee geboden hangen heel de Wet en de Profeten.’

?
Jaa hoezo? Vind het trouwens een mooie citaat.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
gideong
Berichten: 702
Lid geworden op: za okt 29, 2005 11:05 pm

Bericht door gideong »

Fijn Chaimae, dat geeft veel hoop.
De boom herken je aan zijn vruchten
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

gideong schreef:Fijn Chaimae, dat geeft veel hoop.
Ik weet dat het een citaat is uit de Bijbel. :)
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
gideong
Berichten: 702
Lid geworden op: za okt 29, 2005 11:05 pm

Bericht door gideong »

Geeft aan dat het doel van de wet niet de wet zelf is. Het doel van de wet is het goede voor alle mensen. En dat geeft hoop.
De boom herken je aan zijn vruchten
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Pecies. En zo denkt de Islam er ook over. Je moet iedereen in zijn/haar waarde laten en respecteren.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
gideong
Berichten: 702
Lid geworden op: za okt 29, 2005 11:05 pm

Bericht door gideong »

Mooi
De boom herken je aan zijn vruchten
Plaats reactie