Isa vzmh

Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Ja maar daarmee wil ik zeggen dat het geen bedoeling heeft want het staat zowel bij Johannes vzmh.

Nog meer vragen?
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
ric0
Berichten: 355
Lid geworden op: do nov 09, 2006 3:16 am

Bericht door ric0 »

Jij wilt hier Johannes en Jezus gelijk schakelen?

laat mij jou vertellen waarom dit niet kan.

Johannes is gewoon gestorven en zal bij de dag des Oordeels opstaan.Jezus echter is volgens de Quran niet gestorven maar vlak voor zijn door opgestegen naar de hemel.

Dus wanneer moet jezus sterven dan om vervolgens weer op te staan..
When you believe in all the good things of the Gospel and reject everything you think is bad.You don't believe the Gospel but you believe yourself...(augustine)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

ric0 schreef:Jij wilt hier Johannes en Jezus gelijk schakelen?

laat mij jou vertellen waarom dit niet kan.

Johannes is gewoon gestorven en zal bij de dag des Oordeels opstaan.Jezus echter is volgens de Quran niet gestorven maar vlak voor zijn door opgestegen naar de hemel.

Dus wanneer moet jezus sterven dan om vervolgens weer op te staan..
Als hij terugkomt
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
ric0
Berichten: 355
Lid geworden op: do nov 09, 2006 3:16 am

Bericht door ric0 »

Heel goed Ajax...Dit is hetzelfde antwoord dat ik heb gekregen van een Imam..

Echter is er 1 probleem.Een robleem die de Imam mij niet kon uitleggen.

Wanneer wij lezen in deQuran over de 2e komst van Jezus dan word verteld dat hij gewoon zal sterven op aarde.Er staat niks over een wederopstanding...

Terwijl er expliciet in Soera 19 aye 33 staat dat Jezus eerst dood zal gaan om vervolgens weer op te staan.Dus ik vroeg terecht aan de imam of Jezus bij zijn 2e komst na zijn dood op zou staan.Hij kon mij hier geen antwoord op geven.Omdat er bij de beschrijving van de 2e komst hier niks in de Quran over staat...

Dus misschien kan jij mij uitleggen wanneer jezus dan uit de Dood op moet staan.

Of is Soera 19 aye 33 een al in vervulling gegaan op de berg Gogolta
When you believe in all the good things of the Gospel and reject everything you think is bad.You don't believe the Gospel but you believe yourself...(augustine)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

ric0 schreef:Heel goed Ajax...Dit is hetzelfde antwoord dat ik heb gekregen van een Imam..

Echter is er 1 probleem.Een robleem die de Imam mij niet kon uitleggen.

Wanneer wij lezen in deQuran over de 2e komst van Jezus dan word verteld dat hij gewoon zal sterven op aarde.Er staat niks over een wederopstanding...

Terwijl er expliciet in Soera 19 aye 33 staat dat Jezus eerst dood zal gaan om vervolgens weer op te staan.Dus ik vroeg terecht aan de imam of Jezus bij zijn 2e komst na zijn dood op zou staan.Hij kon mij hier geen antwoord op geven.Omdat er bij de beschrijving van de 2e komst hier niks in de Quran over staat...

Dus misschien kan jij mij uitleggen wanneer jezus dan uit de Dood op moet staan.

Of is Soera 19 aye 33 een al in vervulling gegaan op de berg Gogolta
Ik kan er zo nog een 1 laten zien
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
ric0
Berichten: 355
Lid geworden op: do nov 09, 2006 3:16 am

Bericht door ric0 »

Geen enkel voorbeeld dat jij mogelijk kan aanhalen valt te vergelijken met het Geval van Jezus.

Want Jezus is de enigste profeet volgens de Quran die niet gestorven is op aarde.Dus deze vers kan niet verwijzen naar de 2 komst...
Daarom wederom mijn vraag ;''Wanneer sterft Jezus waarna hij weer op staat"?

Deze soera is al ingegaan op Golgotha.Waar de Heer aan het kruis stierf en 3 dagen later opstond.
When you believe in all the good things of the Gospel and reject everything you think is bad.You don't believe the Gospel but you believe yourself...(augustine)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

ric0 schreef:Geen enkel voorbeeld dat jij mogelijk kan aanhalen valt te vergelijken met het Geval van Jezus.

Want Jezus is de enigste profeet volgens de Quran die niet gestorven is op aarde.Dus deze vers kan niet verwijzen naar de 2 komst...
Daarom wederom mijn vraag ;''Wanneer sterft Jezus waarna hij weer op staat"?

Deze soera is al ingegaan op Golgotha.Waar de Heer aan het kruis stierf en 3 dagen later opstond.
Dag des Oordeels
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
ric0
Berichten: 355
Lid geworden op: do nov 09, 2006 3:16 am

Bericht door ric0 »

Dag des Oordeels gaat gepaard met de terugkomst van Jezus..Ik heb net uitgelegt dat deze soera niet kan slaan op de 2e komst..
ik heb geen zin om alles weer te herhalen....
When you believe in all the good things of the Gospel and reject everything you think is bad.You don't believe the Gospel but you believe yourself...(augustine)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

ric0 schreef:Dag des Oordeels gaat gepaard met de terugkomst van Jezus..Ik heb net uitgelegt dat deze soera niet kan slaan op de 2e komst..
ik heb geen zin om alles weer te herhalen....
Hij zal terugkomen:

40 jaar leven
Doodgaan
Opstaan uit de dood
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
ric0
Berichten: 355
Lid geworden op: do nov 09, 2006 3:16 am

Bericht door ric0 »

zal je mij een bron kunnen geven hiervan,(de soera en het vers) waarin dit staat
When you believe in all the good things of the Gospel and reject everything you think is bad.You don't believe the Gospel but you believe yourself...(augustine)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

ric0 schreef:zal je mij een bron kunnen geven hiervan,(de soera en het vers) waarin dit staat
Hadith:

Jezus zal leven in die tijd en trouwen en kinderen krijgen en hij zal 19 jaar na zijn trouwerij nog leven zijn. Dan zal hij sterven en naast profeet Mohammad, Allah's vrede en zegeningen zij met hem worden begraven. (Tirmidhie).

Vervolg:Koran
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
ric0
Berichten: 355
Lid geworden op: do nov 09, 2006 3:16 am

Bericht door ric0 »

Jezus zal leven in die tijd en trouwen en kinderen krijgen en hij zal 19 jaar na zijn trouwerij nog leven zijn. Dan zal hij sterven en naast profeet Mohammad, Allah's vrede en zegeningen zij met hem worden begraven. (Tirmidhie).

hier kan ik natuurlijk niks mee...
Graag de gehele bron vermelden .
verder lees ik nergens over zijn wederopstanding en dat zocht ik juist...
When you believe in all the good things of the Gospel and reject everything you think is bad.You don't believe the Gospel but you believe yourself...(augustine)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

ric0 schreef:
Jezus zal leven in die tijd en trouwen en kinderen krijgen en hij zal 19 jaar na zijn trouwerij nog leven zijn. Dan zal hij sterven en naast profeet Mohammad, Allah's vrede en zegeningen zij met hem worden begraven. (Tirmidhie).

hier kan ik natuurlijk niks mee...
Graag de gehele bron vermelden .
verder lees ik nergens over zijn wederopstanding en dat zocht ik juist...
Bron staat er bij Tirmidhie

vervolg(Koran):33. "Vrede was met mij op de dag mijner geboorte en zal met mij zijn op de dag van mijn dood en evenzo op de dag dat ik ten leven zal worden opgewekt."

Heb je zelf geplaatst.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
ric0
Berichten: 355
Lid geworden op: do nov 09, 2006 3:16 am

Bericht door ric0 »

zo snap je nou werkelijk niet wat ik bedoel??

Soera 19 aye 33 spreekt over de dood en opstanding van Jezus.Ik zeg dat dit niet kan slaan op de 2e komst omdat de Quran duidelijk vertelt dat bij na de terugkomst op aarde zal sterven op aarde punt.Er staat niks dat hij daarna weer opnieuw zal opstaan en leven.(Ook de iMAM BEVESTIGDE DIT)Mijn vraag is dus wanneer staat hij op uit de dood.Ik geloof dat hij dit al op aarde heeft gedaan 3 dagen na de kruisiging.maar in de Quran staat dat hij noch gekruisigd noch gestorven is.En dus oop niet opgestaan is uit de dood...

Concreet is mijn vraag dus.....Wanneer staat jezus op uit de dood en gaat soera 19;33 in vervulling
When you believe in all the good things of the Gospel and reject everything you think is bad.You don't believe the Gospel but you believe yourself...(augustine)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

ric0 schreef:zo snap je nou werkelijk niet wat ik bedoel??

Soera 19 aye 33 spreekt over de dood en opstanding van Jezus.Ik zeg dat dit niet kan slaan op de 2e komst omdat de Quran duidelijk vertelt dat bij na de terugkomst op aarde zal sterven op aarde punt.Er staat niks dat hij daarna weer opnieuw zal opstaan en leven.(Ook de iMAM BEVESTIGDE DIT)Mijn vraag is dus wanneer staat hij op uit de dood.Ik geloof dat hij dit al op aarde heeft gedaan 3 dagen na de kruisiging.maar in de Quran staat dat hij noch gekruisigd noch gestorven is.En dus oop niet opgestaan is uit de dood...

Concreet is mijn vraag dus.....Wanneer staat jezus op uit de dood en gaat soera 19;33 in vervulling
Vrede was met mij op de dag mijner geboorte(verleden) en zal met mij zijn op de dag van mijn dood(Zal komen) en evenzo op de dag dat ik ten leven zal worden opgewekt(zal komen)."

Wanneer hij zal komen
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
fucmoh
Berichten: 858
Lid geworden op: za dec 24, 2005 10:48 pm
Locatie: AMSTERDAM

Bericht door fucmoh »

ajax schreef:
ric0 schreef:zo snap je nou werkelijk niet wat ik bedoel??

Soera 19 aye 33 spreekt over de dood en opstanding van Jezus.Ik zeg dat dit niet kan slaan op de 2e komst omdat de Quran duidelijk vertelt dat bij na de terugkomst op aarde zal sterven op aarde punt.Er staat niks dat hij daarna weer opnieuw zal opstaan en leven.(Ook de iMAM BEVESTIGDE DIT)Mijn vraag is dus wanneer staat hij op uit de dood.Ik geloof dat hij dit al op aarde heeft gedaan 3 dagen na de kruisiging.maar in de Quran staat dat hij noch gekruisigd noch gestorven is.En dus oop niet opgestaan is uit de dood...

Concreet is mijn vraag dus.....Wanneer staat jezus op uit de dood en gaat soera 19;33 in vervulling
Vrede was met mij op de dag mijner geboorte(verleden) en zal met mij zijn op de dag van mijn dood(Zal komen) en evenzo op de dag dat ik ten leven zal worden opgewekt(zal komen)."

Wanneer hij zal komen
Dat klopt dus voor geen meter. Waarschijnlijk had Mohammed het bijbelboek openbaring niet gelezen waarin een heel andere kijk op de toekomst wordt gegeven.


En hij legde zijn rechterhand op mij en zei: „Vrees niet. Ik ben de Eerste en de Laatste, 18 en de levende; en ik werd een dode, maar zie! ik leef tot in alle eeuwigheid, en ik heb de sleutels van de dood en van Hades.


Dit is toch iets heel anders dan wat Mohammed beweert in zijn wardeloze boek de koran. Mohammed snapte er werkelijk niks van.
DD
Berichten: 2
Lid geworden op: wo mei 09, 2007 8:00 pm

Bericht door DD »

Soerat 80: Hij Fronsde (Abasa)

17. Wee de mens! Hoe ondankbaar is hij!
18. Waaruit heeft Hij hem geschapen?
19. Uit een kleine levenskiem schept Hij hem en stelt zijn verhoudingen vast.
20. Dan effent Hij de weg voor hem,
21. Dan doet Hij hem sterven en geeft hem aan het graf over,
22. Dan, wanneer Hij wil, zal Hij hem weer opwekken
.

Soerat 100: Zij Die Rennen (Al-Aadi'jaat)
6. Voorwaar, de mens is ondankbaar jegens zijn Heer;
7. En waarlijk, hij is daar zelf getuige van.
8. En voorzeker, hij heeft een hevige begeerte naar rijkdommen.
9. Weet zo iemand dan niet, dat hetgeen in de graven is weder zal worden opgewekt?
10. En dat het innerlijk zal worden bekend gemaakt?
11. Dat hun Heer hen op die Dag volkomen kent?

Jezus zal net zoals alle schepselen die Allah heeft gemaakt, wederopstaan op de dag des oordeels.

Ik hoop dat dit een antwoord is op je vraag!
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Ik hoop dat dit een antwoord is op je vraag!
Welkom DD.

Deze verzen die u net gequote hebt zijn niets zeggend en voegen niets aan deze discussie toe,

Kunt u het nu misschien eens in eigen woorden vertellen? Ik begrijp het nog steeds niet.

Vriendelijke groet.
Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
DD
Berichten: 2
Lid geworden op: wo mei 09, 2007 8:00 pm

Bericht door DD »

Beste Ariel,

Jezus is nooit gestorven, Allah heeft hem opgegeven.
Aan het eind der tijden zal Allah Jezus vzmh terugsturen naar de aarde.
Aboe Hoerairah zei: De profeet vzmh zei: 'Bij hem in wiens hand mijn ziel is, waarlijk de zoon van Maryam zal naar beneden komen en onder jullie een rechtvaardig heerser zijn.

Hiermee bedoel ik dat Jezus vzmh net zoals iedereen maar één keer zal sterven. Dit 40 jaar na zijn afdaling aan het eind der tijden.

'en evenzo op de dag dat ik ten leven zal worden opgewekt'
D.w.z. dat Jezus vzmh zal worden opgewekt op de dag des oordeels net zoals iedereen.

Vrede was met mij op de dag mijner geboorte(verleden) en zal met
mij zijn op de dag van mijn dood(Zal komen) en evenzo op de dag dat ik ten leven zal worden opgewekt(zal komen)."

Groetje
DD
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Beste DD.
We hebben dit onderwerp al behandeld. Maar als je even door wil gaan dan doen we dat DD.
Laten we eerst maar even zeggen dat er meer bewijs bestaat dat Jezus WEL aan het kruis gestorven is dan dat er geen bewijs is.

Kan jij bewijs leveren dat Jezus niet aan het kruis gestorven is?
Je mag NIET de koran gebruiken als bewijs.


Vriendelijke groet.
Ariel
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Bericht door Amazigh »

Ariel schreef:Beste DD.
We hebben dit onderwerp al behandeld. Maar als je even door wil gaan dan doen we dat DD.
Laten we eerst maar even zeggen dat er meer bewijs bestaat dat Jezus WEL aan het kruis gestorven is dan dat er geen bewijs is.

Kan jij bewijs leveren dat Jezus niet aan het kruis gestorven is?
Je mag NIET de koran gebruiken als bewijs.


Vriendelijke groet.
Ariel
Hebreen 5-7
Psalm 20:7
A proud amazigh!
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

ajax schreef: Hebreen 5-7
Psalm 20:7
Nou voor jou dan ajax.

Bewijs dat Jezus gestorven is vanuit een niet Christelijke bron.


Flavius Josephus (37 – 100)
Flavius Josephus schrijft in zijn beroemde boek over de Joodse Geschiedenis het volgende: "In die tijd leefde Jezus, een wijs man, voorzover het geoorloofd is hem een man te noemen. Hij verichtte namelijk daden die onmogelijk geacht werden, en hij was leermeester van mensen, die met vreugde de waarheid tot zich namen. En veel Joden alsook velen van de Grieken bracht hij tot zich. Hij was de Christus. Ook nadat Pilatus hem op aanwijzing van de eerste mannen bij ons de straf van het kruis had opgelegd, gaven zij die het eerst in liefde waren gaan leven niet op. Hij was namelijk aan hen verschenen op de derde dag, opnieuw levend. De goddelijke profeten hadden die dingen en ontelbare andere wonderbaarlijke dingen over hem gezegd. Tot op de dag van heden is de naar hem genoemde groep van christenen niet verdwenen."
De Oude Joodse Geschiedenis XVIII hoofdstuk 3 [63 - 64] – 1998 Meijer en Wes - Ambo
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Ruth
Berichten: 1232
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 8:14 pm

Bericht door Ruth »

ajax schreef:
Ariel schreef:Beste DD.
We hebben dit onderwerp al behandeld. Maar als je even door wil gaan dan doen we dat DD.
Laten we eerst maar even zeggen dat er meer bewijs bestaat dat Jezus WEL aan het kruis gestorven is dan dat er geen bewijs is.

Kan jij bewijs leveren dat Jezus niet aan het kruis gestorven is?
Je mag NIET de koran gebruiken als bewijs.


Vriendelijke groet.
Ariel
Hebreen 5-7
Psalm 20:7
Beste Ajax, die bijbelteksten die jij noem hebben helemaal niets te maken met deze discussie. Voor alle duidelijkheid staan ze hier onder:

Psalm 20:7 Alsnu weet ik, dat de HEERE Zijn Gezalfde behoudt; Hij zal Hem verhoren uit den hemel Zijner heiligheid; het heil Zijner rechterhand zal zijn met mogendheden.

Dit vers komt uit een psalm die door Koning David is geschreven en gaat dus helemaal niet over Jezus maar over David zelf.

Hebreeen 5-7 kan ik niets mee, graag iets beter je bron aanduiden !!
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Bericht door Amazigh »

Ruth schreef:
ajax schreef:
Ariel schreef:Beste DD.
We hebben dit onderwerp al behandeld. Maar als je even door wil gaan dan doen we dat DD.
Laten we eerst maar even zeggen dat er meer bewijs bestaat dat Jezus WEL aan het kruis gestorven is dan dat er geen bewijs is.

Kan jij bewijs leveren dat Jezus niet aan het kruis gestorven is?
Je mag NIET de koran gebruiken als bewijs.


Vriendelijke groet.
Ariel
Hebreen 5-7
Psalm 20:7
Beste Ajax, die bijbelteksten die jij noem hebben helemaal niets te maken met deze discussie. Voor alle duidelijkheid staan ze hier onder:

Psalm 20:7 Alsnu weet ik, dat de HEERE Zijn Gezalfde behoudt; Hij zal Hem verhoren uit den hemel Zijner heiligheid; het heil Zijner rechterhand zal zijn met mogendheden.

Dit vers komt uit een psalm die door Koning David is geschreven en gaat dus helemaal niet over Jezus maar over David zelf.

Hebreeen 5-7 kan ik niets mee, graag iets beter je bron aanduiden !!
Jezus vzmh is nooit gekruisigd ik pak zijn smeekbeden erbij

39 En een weinig voortgegaan zijnde, viel Hij op Zijn aangezicht, biddende en zeggende: Mijn Vader, indien het mogelijk is, laat dezen drinkbeker van Mij voorbijgaan! doch niet, gelijk Ik wil, maar gelijk Gij wilt.

Dit is zijn smeekbede hierboven

Vervulling:

7 Die in de dagen Zijns vleses, gebeden en smekingen tot Dengene, Die Hem uit den dood kon verlossen, met sterke roeping en tranen geofferd hebbende, en verhoord zijnde uit de vreze.


Voorspeld redding Messias:

Psalm 20:7 Alsnu weet ik, dat de HEERE Zijn Gezalfde behoudt; Hij zal Hem verhoren uit den hemel Zijner heiligheid; het heil Zijner rechterhand zal zijn met mogendheden.


Ajax
A proud amazigh!
Ruth
Berichten: 1232
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 8:14 pm

Bericht door Ruth »

ajax schreef:
Ruth schreef:
ajax schreef: Hebreen 5-7
Psalm 20:7
Beste Ajax, die bijbelteksten die jij noem hebben helemaal niets te maken met deze discussie. Voor alle duidelijkheid staan ze hier onder:

Psalm 20:7 Alsnu weet ik, dat de HEERE Zijn Gezalfde behoudt; Hij zal Hem verhoren uit den hemel Zijner heiligheid; het heil Zijner rechterhand zal zijn met mogendheden.

Dit vers komt uit een psalm die door Koning David is geschreven en gaat dus helemaal niet over Jezus maar over David zelf.

Hebreeen 5-7 kan ik niets mee, graag iets beter je bron aanduiden !!
Jezus vzmh is nooit gekruisigd ik pak zijn smeekbeden erbij

39 En een weinig voortgegaan zijnde, viel Hij op Zijn aangezicht, biddende en zeggende: Mijn Vader, indien het mogelijk is, laat dezen drinkbeker van Mij voorbijgaan! doch niet, gelijk Ik wil, maar gelijk Gij wilt.

Dit is zijn smeekbede hierboven

Vervulling:

7 Die in de dagen Zijns vleses, gebeden en smekingen tot Dengene, Die Hem uit den dood kon verlossen, met sterke roeping en tranen geofferd hebbende, en verhoord zijnde uit de vreze.


Voorspeld redding Messias:

Psalm 20:7 Alsnu weet ik, dat de HEERE Zijn Gezalfde behoudt; Hij zal Hem verhoren uit den hemel Zijner heiligheid; het heil Zijner rechterhand zal zijn met mogendheden.


Ajax
Ajax, je leest niet !! Zoals ik al zei, Psalm 20:7 gaat over Koning David zelf, zal hieronder de gehele psalm zetten.

Psalmen 20
1 Een psalm van David, voor den opperzangmeester.

2 De HEERE verhore u in den dag der benauwdheid; de Naam van den God Jakobs zette u in een hoog vertrek.

3 Hij zende uw hulp uit het heiligdom, en ondersteune u uit Sion.

4 Hij gedenke al uwer spijsofferen, en make uw brandoffer tot as. Sela.

5 Hij geve u naar uw hart, en vervulle al uw raad.

6 Wij zullen juichen over Uw heil, en de vaandelen opsteken in den Naam onzes Gods. De HEERE vervulle al uw begeerten.

7 Alsnu weet ik, dat de HEERE Zijn Gezalfde behoudt; Hij zal Hem verhoren uit den hemel Zijner heiligheid; het heil Zijner rechterhand zal zijn met mogendheden.

8 Dezen vermelden van wagens, en die van paarden; maar wij zullen vermelden van den Naam des HEEREN, onzes Gods.

9 Zij hebben zich gekromd, en zijn gevallen; maar wij zijn gerezen en staande gebleven.

10 O HEERE! behoud; die koning verhore ons ten dage van ons roepen.

Volgende quote: (En een weinig voortgegaan zijnde, viel Hij op Zijn aangezicht, biddende en zeggende: Mijn Vader, indien het mogelijk is, laat dezen drinkbeker van Mij voorbijgaan! doch niet, gelijk Ik wil, maar gelijk Gij wilt) moet je zijn verband lezen lieve Ajax en dat vergeet jij gemakshalve. Als je namelijk verder leest in de bijbel komt je erachter dat Jezus diezelfde nacht nog is gearresteerd door de schriftgeleerden, de volgende ochtend is overgeleverd aan de stadhouder Pontius Pilatus en door hem is veroordeeld en gekruisigd.
Tuurlijk wil je dit niet horen, immers, in de koran staat iets heeeeeeel anders. Helaas voor jou zul je met betere bewijzen moeten komen dat Jezus niet gekruisigd is.
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL
Plaats reactie