Vraagje aan moslims

Is de islamitische openbaring uniform? Wordt deze door alle gelovigen op dezelfde manier geïnterpreteerd? Hoe denken anderen zoals de Arabist HANS JANSEN over de islam?
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

ChechenMaga schreef:Monique, ik denk dat ze zoiets zegt omdat er slechte dingen over Islam worden gezegd enz.

Ik persoonlijk heb niets tegen kafirs, wat maakt het uit? Er zal nooit een gelovige wereld zijn.
Altijd mensen die niet geloven.
Je moet ze daarvoor niet haten.
Ze gaan zelf zien. Wij moeten gewoon eraan herinneren.

Vrede. :)
Best aardige/sympatieke tekst.
Alleen zal jouw laatste woordje nooit worden bereikt zolang als de islam bestaat....
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Thomas schreef:
ChechenMaga schreef:Monique, ik denk dat ze zoiets zegt omdat er slechte dingen over Islam worden gezegd enz.

Ik persoonlijk heb niets tegen kafirs, wat maakt het uit? Er zal nooit een gelovige wereld zijn.
Altijd mensen die niet geloven.
Je moet ze daarvoor niet haten.
Ze gaan zelf zien. Wij moeten gewoon eraan herinneren.

Vrede. :)
Best aardige/sympatieke tekst.
Alleen zal jouw laatste woordje nooit worden bereikt zolang als de islam bestaat....
Ik denk als je je kritiek in je .... stopt dan is er vrede
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
ChechenMaga
Berichten: 318
Lid geworden op: za apr 14, 2007 12:13 pm

Bericht door ChechenMaga »

tomc schreef:
ChechenMaga schreef:Monique, ik denk dat ze zoiets zegt omdat er slechte dingen over Islam worden gezegd enz.

Ik persoonlijk heb niets tegen kafirs, wat maakt het uit? Er zal nooit een gelovige wereld zijn.
Altijd mensen die niet geloven.
Je moet ze daarvoor niet haten.
Ze gaan zelf zien. Wij moeten gewoon eraan herinneren.

Vrede. :)
Vrede ? Je spreekt weeral jezelf tegen, zolang er ongelovigen zijn heb jij gezworen te vechten. Dat is (uiteraard) wat de shahada bedoelt, dat je dit volgt :
Qur'an 2:190-192 "....Slay them wherever you find them. Drive them out of the places from which they drove you. Idolatry is more grievous than bloodshed....Fight against them until idolatry is no more and God's religion reigns supreme."
Maar zeg gerust waar ik mis ben hoor, ChechenMaga.
Idolatry?
Ja, je hebt het fout.


002.191
PICKTHAL: And slay them wherever ye find them, and drive them out of the places whence they drove you out, for persecution is worse than slaughter. And fight not with them at the Inviolable Place of Worship until they first attack you there, but if they attack you (there) then slay them. Such is the reward of disbelievers.
002.192
PICKTHAL: But if they desist, then lo! Allah is Forgiving, Merciful.


Hmm... raar, he?
En zeg: "De Waarheid is gekomen en de valsheid is ten onder gegaan. Voorwaar, de valsheid gaat ten onder." (17:81)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Thomas schreef:
Roelof schreef: Zeg het maar schatje..., want ik moet helaas constateren dat jij in de periode dat ik dit forum niet heb bezocht totaal niets geleerd hebt, en nog steeds in de macht bent van de ideologie die ooit bedacht is door een geesteszieke pedofiele middeleeuwse tiran.
Ja, waar was je Roelof.

Chaimae en de rest hebben je gemist.
Ok, wij echt en Chaimae als kiespijn maar toch...
En ik heb je ook gemist Roelof...
Stoute jongen om ons zo lang in de steek te laten.:twisted:
Ik maakte me al zorgen.

Fijn dat je er weer bent...

Vriendelijke groet.
Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
tomc
Berichten: 1152
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 11:55 pm

Bericht door tomc »

ChechenMaga schreef: 002.191
PICKTHAL: And slay them wherever ye find them, and drive them out of the places whence they drove you out, for persecution is worse than slaughter. And fight not with them at the Inviolable Place of Worship until they first attack you there, but if they attack you (there) then slay them. Such is the reward of disbelievers.
002.192
PICKTHAL: But if they desist, then lo! Allah is Forgiving, Merciful.


Hmm... raar, he?
Da's 1 van de 3 vertalingen van op die site waar je dat haalt. Waarom oh waarom laat je de 2 anderen niet zien ?
Gebruikersavatar
ChechenMaga
Berichten: 318
Lid geworden op: za apr 14, 2007 12:13 pm

Bericht door ChechenMaga »

tomc schreef:
ChechenMaga schreef: 002.191
PICKTHAL: And slay them wherever ye find them, and drive them out of the places whence they drove you out, for persecution is worse than slaughter. And fight not with them at the Inviolable Place of Worship until they first attack you there, but if they attack you (there) then slay them. Such is the reward of disbelievers.
002.192
PICKTHAL: But if they desist, then lo! Allah is Forgiving, Merciful.


Hmm... raar, he?
Da's 1 van de 3 vertalingen van op die site waar je dat haalt. Waarom oh waarom laat je de 2 anderen niet zien ?
002.191
YUSUFALI: And slay them wherever ye catch them, and turn them out from where they have Turned you out; for tumult and oppression are worse than slaughter; but fight them not at the Sacred Mosque, unless they (first) fight you there; but if they fight you, slay them. Such is the reward of those who suppress faith.
SHAKIR: And kill them wherever you find them, and drive them out from whence they drove you out, and persecution is severer than slaughter, and do not fight with them at the Sacred Mosque until they fight with you in it, but if they do fight you, then slay them; such is the recompense of the unbelievers.

002.192
YUSUFALI: But if they cease, Allah is Oft-forgiving, Most Merciful.
SHAKIR: But if they desist, then surely Allah is Forgiving, Merciful.


Ik wou gewoon weinig plaats gebruiken. :lol:
En, zie je dat je het mis hebt?
En zeg: "De Waarheid is gekomen en de valsheid is ten onder gegaan. Voorwaar, de valsheid gaat ten onder." (17:81)
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

ChechenMaga schreef:Monique, ik denk dat ze zoiets zegt omdat er slechte dingen over Islam worden gezegd enz.
Volgens mij niet. Het staat namelijk in de koran en toen hed ik nog niets gezegd over de islam. :roll:
Beste ChenenMaga, het nog wel altijd zo dat kafir WEL "last hebben van moslims en andersom niet. Ik zie tenminste niet dat in Nederland de Kafir HUN ideen willen opleggen aan moslims. andersom is dat helaas wel het geval. IEDEREEN die zich met mij wenst te bemoeien zal ik "slecht" over spreken. Het IS namelijk "slecht" om een ander jouw ideen te willen opleggen.
Ik persoonlijk heb niets tegen kafirs, wat maakt het uit? Er zal nooit een gelovige wereld zijn.
Laten we het hopen.
Altijd mensen die niet geloven.
Je moet ze daarvoor niet haten.
Ze gaan zelf zien. Wij moeten gewoon eraan herinneren.
Nu doe je het zelf. Je kondigt een straf aan aan diegenen die geen moslim zijn.
Waarom altijd dat gedreig? Waarom kun je kafir niet gewoon lekker links laten liggen? Kafir gewoon lekker hun leven laten leiden zoals ZIJ dat willen zonder dat de een of andere moslim zich ermee bemoeit?
Wat voor last heb jij van de levenswijze van kafir?
Vrede. :)
Het zou mooi zijn... maar... ik zal het (helaas) niet meer meemaken.
Amorele atheistische nitwit
gideong
Berichten: 702
Lid geworden op: za okt 29, 2005 11:05 pm

Bericht door gideong »

Aangezien niet moslims bewijzen dat het islam geloof niet geloofwaardig voor hen is, voelen de moslim gelovigen zich beledigd. Zo werkt dat.
De boom herken je aan zijn vruchten
tomc
Berichten: 1152
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 11:55 pm

Bericht door tomc »

Ja ik denk ook dat dat uiteindelijk de grond van het geweld is : moslims geloven zelf niet of heel weinig in de islam, getuige chaema en souhaila hierboven. Geen haar op mijn hoofd gelooft dat zij gemiddeld meer dan 1 keer per dag bidden. Ze zijn zo klaar om bij het minste teken van onraad (een deel van) hun geloof te ontkennen. Dus gaan ze op een "queeste" om meer gelovig te worden, wat uiteraard mislukt, want intern hebben ze geen motivatie voor geloof. Dus moet die extern gevormd worden, en dat uit zich dan in steeds extremere gevoelens.

ChechenMaga is "een beetje" gelovig. Hij heeft geen echt vertrouwen in de islam, maar hij heeft wel besloten van "zijn eigen lot" bij de islam te gooien. Hij gelooft niet echt, en hij heeft bevestiging uit zijn omgeving nodig om moslim te blijven, en hij vind dat die in nederland, zeker onder moslims, ontbreekt (dat heb ik ook al gemerkt, je hoort veel van "bekeerlingen", maar ga naar een moskee ... geen enkele, en als je je zo voordoet is het duidelijk : het is maanden of jaren geleden dat ze nog een bekeerling gezien hebben), maar in Saudi Arabie zou jij volgens mij een terrorist worden, ChechenMaga.

Volgens mij he, ChechenMaga, zou jij veel rust en geluk vinden in een orthodox christelijke gemeente, of een Christelijke gemeente in "vijandelijk" gebied, zoals in Teheran bijvoorbeeld. Daar vind je ongelooflijk veel echt gelovige mensen, genoeg om jouw geloof op te krikken, en gelovig kan jij volgens mij veel goeds doen, ChechenMaga. Gewoon niet als moslim. Jij voelt heel erg hard dat gelijkheid de basis van moraliteit moet zijn, en, sorry, maar dat is nu eenmaal niet zo in de islam.

Ik weet niet of ik zelf gelovig ben of niet. Het zou vreselijk arrogant zijn vind ik om het een of het ander te beweren. Maar ik hoop dat als ooit de situatie zich presenteert, buiten mij om, ik klaar zou zijn om mij "christelijk" dus voor anderen, of nog liever, voor mijn kinderen, op te offeren. Ik ga toch dood gaan, dus als zich binnen 20 jaar ofzo zo'n situatie presenteerd, dan hoop ik dat ik sterk genoeg zal zijn. Dat lijkt me een mooie dood. Sterven, als oude(re) man zodat anderen kunnen leven. Gaat dat ook zo zijn ? Dat weet enkel God (de echte God). Ga ik binnen 20 jaar nog voldoende geloof hebben ? Maar eerst ga ik proberen te leven voor mijn vrouw en voor mijn kinderen + ik wil er nog wat meer.
Mahalingam
Berichten: 52152
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

"...je hoort veel van "bekeerlingen", maar ga naar een moskee ... geen enkele, en als je je zo voordoet is het duidelijk : het is maanden of jaren geleden dat ze nog een bekeerling gezien hebben),..."
Nee, je moet ook niet naar een moskee gaan om bekeerlingen te vinden, je moet naar een gevangenis gaan. Zoals te lezen is in
http://www.smh.com.au/news/national/isl ... id=rss_smh
"Mastermind recruiting Islamic gang inside super jail"
"[...]De 37 Super Max gevangenen, waarbij de serial rugzak moordenaar Ivan Milat, hebben tesamen 48 moorden begaan en zitten een totale straf uit van 550 jaar.
Thans claimen 12 van hen Islamieten te zijn geworden en ze vormen een hechte kliek in de speciale gevangenis binnen de gevangenis. [...]"
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Steffi
Berichten: 464
Lid geworden op: wo apr 18, 2007 11:33 am
Locatie: Borgerhout (België)

Bericht door Steffi »

wanneer heb ik gezegd dat ik niet of heel weinig in de islam geloof?
Deze woorden heb ik niet gezegd volgens mij.
Wél heb ik gezegd dat ik door jullie commentaar en kritiek soms twijfel
of ik wel een goede moslima ben.
qua bidden heb je gelijk, ik bid spijtig genoeg niet vijf keer op een dag.
Is nogal moeilijk ook als je thuis woont en je ouders weten het niet en ik heb geen slot op mijn kamer deur.Moest ik het niet verbergen zou ik het zeker doen.Maar wil hun niet shokeren doordat ze binnenkomen wanneer ik aan het bidden ben in hijaab en op bidmat..vrees dat de schok wat groot gaat zijn.
Beste tomc,zolang ik weet kun jij niet in mijn hart en gedachte zien,noch in dat van Chaimae noch in dat van chechemaga noch in dat van Rust en alle andere moslims op dit forum,kan niemand trouwens,behalve Allah(swt)...
Je kunt dus ook niet uitmaken hoe sterk ons geloof is en of we al dan niet vertouwen in de Islam.
xx *souhaila*
Love is like war..Easy to start..difficult to end.. impossible to forget..
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

souhaila, als jij Moslima wil zijn dan moet je dat doen.
De meeste van ons vinden dat een slechte keus.
Er zijn op dit forum vrouwen die de ellende van Islam aan de lijve ondervonden hebben, en die willen je de narigheid besparen.
Maar jij hebt een vrije wil en je moet je hart volgen. Doe wat je moet en wil doen.

Onthou wel, dat als je er eens achter komt dat Islam niet de juiste beslissing voor je is, en je pijn en verdriet hebt om weet ik wat voor iets, dat je dan altijd hier kan komen uithuilen.
We zullen dan een virtuele arm om je heen slaan, naar je luisteren en je troosten.

Juist hier op dit forum hebben we begrip voor dat soort situaties.
Dus onhoud dit goed... Wie weet zal je ons hard nodig hebben, en dan zijn we er voor je.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Ja ik denk ook dat dat uiteindelijk de grond van het geweld is : moslims geloven zelf niet of heel weinig in de islam, getuige chaema en souhaila hierboven. Geen haar op mijn hoofd gelooft dat zij gemiddeld meer dan 1 keer per dag bidden. Ze zijn

Ga toch heen raar mens dat je bent! Ik geloof met heeeeeeel mijn hart in de Islam. En bidden jaa dat doe ik 5X per dag, soms zelfs 6 X per dag! Dus wie ben jij om te beoordelen of ik echte Moslim ben?


Ben in Moslim in hart en nieren en weet je he, ben er nog trots op ook. Dus screw you!
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Souhaila, mijn vriendin zei dat je een stoel voor je deur moet zetten en zo dan rustig kan bidden. Maar Allah SWT neemt je niks kwalijks,. Begin maar lekker rustig en bouw het dan op. Moge Allah SWT je belonen meid. Dit komt echt uit het diepste van mijn hart.


MVG.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Kijk deze Soera die ik gisteravond ben tegengekomen tijdens het lezen. Dacth gelijk aan jou Souhaila.


Iedereen die ongelovig is aan Alah, nadat hij geloof heeft gehad, behalve die ertoe gedwongen wordt en in wiens hart nog nog geloof is.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
tomc
Berichten: 1152
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 11:55 pm

Bericht door tomc »

souhaila schreef:Ik denk dat de fout aan iedereen ligt dat er word onderverdeeld in 'Wij' en 'jullie' ..
Dus je bedoelt dat de koran racistisch is ? Daar zijn we hier allemaal mee akkoord hoor :
koran schreef: “Muslims are the vilest of animals…”

“Show mercy to one another, but be ruthless to Muslims”

“How perverse are Muslims!”

“Strike off the heads of Muslims, as well as their fingertips”

“Fight those Muslims who are near to you”

“Muslim mischief makers should be murdered or crucified”
ze hebben wel het woordje "ongelovigen" door "moslims" veranderd. Zoek gerust op in jouw eigen koran : 8:55 48:29 9:30 8:12 9:123 5:33.

Heb je nu al beslist wie je gaat vermoorden ? Chaema, ook jij hebt helemaal geen idee hoe je je "deal" met de duivel (allah), in 9:111 gaat ophouden.

Ik hoop wel dat je niet echt verwacht dat de islam met zijn "deals" je naar de hemel zal brengen. Integendeel vrees ik. Maar zoals altijd : ik zou heel graag hebben dat je mij bewijst dat er iets anders bedoeld wordt.
Gebruikersavatar
ChechenMaga
Berichten: 318
Lid geworden op: za apr 14, 2007 12:13 pm

Bericht door ChechenMaga »

tomc schreef: ChechenMaga is "een beetje" gelovig. Hij heeft geen echt vertrouwen in de islam, maar hij heeft wel besloten van "zijn eigen lot" bij de islam te gooien. Hij gelooft niet echt, en hij heeft bevestiging uit zijn omgeving nodig om moslim te blijven, en hij vind dat die in nederland, zeker onder moslims, ontbreekt (dat heb ik ook al gemerkt, je hoort veel van "bekeerlingen", maar ga naar een moskee ... geen enkele, en als je je zo voordoet is het duidelijk : het is maanden of jaren geleden dat ze nog een bekeerling gezien hebben), maar in Saudi Arabie zou jij volgens mij een terrorist worden, ChechenMaga.
Ik ben niet "een beetje" gelovig. Ik heb vertrouwen in Islam, of beter gezegd in Allah(swt).
En ik woon niet in Nederland maar in Belgie.
En ik zou geen terrorist worden, nee. Want als je terrorist bent kan je niet echt een goede moslim zijn.
En het is te zien wat je onder "terrorist" ziet:
1) Iemand die onschuldigen moordt etc.
1) Iemand die terugvecht tegen de aanvallers, die alleen hen moordt.


Ik denk dat jullie die 2 vlug door elkaar halen.
Volgens mij he, ChechenMaga, zou jij veel rust en geluk vinden in een orthodox christelijke gemeente, of een Christelijke gemeente in "vijandelijk" gebied, zoals in Teheran bijvoorbeeld. Daar vind je ongelooflijk veel echt gelovige mensen, genoeg om jouw geloof op te krikken, en gelovig kan jij volgens mij veel goeds doen, ChechenMaga. Gewoon niet als moslim. Jij voelt heel erg hard dat gelijkheid de basis van moraliteit moet zijn, en, sorry, maar dat is nu eenmaal niet zo in de islam.
Nee, ik wil niet in een orthodox christelijk gemeente wonen. We hebben toch zulke buren, nl de Russen.
Ik ben zeker dat je vrede vindt in het christendom. Jij denkt mss dat ik dat niet vind.
Maar ja... ik vind dat wel.
Voor jou jouw geloof, voor mij mijn geloof.
En zeg: "De Waarheid is gekomen en de valsheid is ten onder gegaan. Voorwaar, de valsheid gaat ten onder." (17:81)
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

1) Iemand die onschuldigen moordt etc.
1) Iemand die terugvecht tegen de aanvallers, die alleen hen moordt.

Ik denk dat jullie die 2 vlug door elkaar halen.
Ik denk niet dat WIJ die 2 door elkaar halen, maar je terroristenvriendjes die niet weten wat "onschuldigen" betekent.
Nee, ik wil niet in een orthodox christelijk gemeente wonen.
grappig! waar dan wel?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
ChechenMaga
Berichten: 318
Lid geworden op: za apr 14, 2007 12:13 pm

Bericht door ChechenMaga »

1) Iemand die onschuldigen moordt etc.
1) Iemand die terugvecht tegen de aanvallers, die alleen hen moordt.

Ik denk dat jullie die 2 vlug door elkaar halen.
Ik denk niet dat WIJ die 2 door elkaar halen, maar je terroristenvriendjes die niet weten wat "onschuldigen" betekent.
Ja, zij ook...
Nee, ik wil niet in een orthodox christelijk gemeente wonen.
grappig! waar dan wel?
Ik wil wonen waar ik vroeger woonde en waar mijn ouders ook woonden en waar mijn familie woont.
Thuis.
En zeg: "De Waarheid is gekomen en de valsheid is ten onder gegaan. Voorwaar, de valsheid gaat ten onder." (17:81)
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

ChechenMaga schreef:
Roelof schreef:Voor wie of wat jij 5X daags denkt op de knietjes te gaan zal mij worst zijn Chaimae, dat maakt de ideologie achter de islam geen haar beter.

je buigt (kruipt) voor een theologie die aanzet tot discriminatie, onderdrukking, haat, moord en doodslag, en het gebruik van geweld.
En daar denk je een eeuwige paradijs mee te bereiken?
Wordt toch eens wakker muts!!!
Waarlijk, jij weet weinig.
Jij kennelijk nog minder van de sekte die je aanbid...:
De (schijn)heilige koran:

Hoofdstuk 2, vers 191:
En doodt hen, waar je hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden. En bevecht hen niet nabij de heilige Moskee, voordat zij je daarin bevechten. Maar indien zij je bevechten, bevecht hen dan - zo is de vergelding voor de ongelovigen.

Hoofdstuk 4, vers 89:
Zij wensen dat gij verwerpt, evenals zij hebben verworpen, zodat gij aan hen gelijk zult worden. Neemt derhalve geen vrienden uit hun midden totdat zij voor de zaak van God werken. En indien zij tot vijandschap vervallen, grijpt hen dan en doodt hen waar gij hen ook vindt; en neemt vriend noch helper uit hun midden.

Hoofdstuk 4, vers 91:
Gij zult anderen vinden die veilig bij u willen zijn en bij hun eigen volk; telkens wanneer zij tot vijandigheid worden opgeroepen, doen zij blindelings mee. Als zij zich derhalve niet op een afstand van u houden, noch u vrede aanbieden, noch hun handen terughouden, grijpt hen dan aan en doodt hen waar gij hen ook vindt. Tegen dezen hebben Wij u duidelijk gezag gegeven.

Hoofdstuk 5, vers 33:
De vergelding dergenen die oorlog tegen God en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet. Dat zal voor hen een schande in deze wereld zijn en in het Hiernamaals zullen zij een grote straf ontvangen.

Hoofdstuk 9, vers 5:
Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar je hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij. Voorzeker, God is Vergevensgezind, Genadevol.

Hoofdstuk 9, vers 123:
O, jij die gelooft, bestrijdt de ongelovigen die in uw nabijheid zijn en laat hen hardheid in u vinden en weet, dat God met de godvruchtigen is.

Hoofdstuk 4, vers 95:
Diegenen der gelovigen die niets doen, met uitzondering der onbekwamen, zijn niet gelijk aan degenen die met hun rijkdommen en hun persoon terwille van God strijden. God heeft degenen, die met hun rijkdommen en hun persoon strijden doen uitmunten boven de rustenden en aan ieder heeft God het goede beloofd. God zal de strijders boven de stilzittenden doen uitblinken door een grote beloning

Hoofdstuk 9, vers 20:
Zij, die geloven en van hun woonplaatsen verhuizen en met hun bezit en met hun persoon voor de zaak van God strijden, hebben in de ogen van God de hoogste rang. Dezen zullen zegevieren.

Hoofdstuk 9, vers 29:
Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, die in God noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat God en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zign.

Hoofdstuk 4, vers 74:
Laten derhalve zij, die hun tegenwoordig leven voor het leven in het Hiernamaals willen offeren, voor de zaak van God strijden. En wie voor de zaak van God strijdt, hetzij hij gedood wordt of overwint, weldra zullen Wij hem een grote beloning geven.

Hoofdstuk 4, vers 84:
Strijd daarom voor de zaak van God - slechts gij wordt verantwoordelijk gesteld - en spoor de gelovigen aan. Het kan zijn, dat God de macht der ongelovigen zal beteugelen en God is sterker in macht en streng in het opleggen van straf.

Hoofdstuk 4, vers 95:
Diegenen der gelovigen die niets doen, met uitzondering der onbekwamen, zijn niet gelijk aan degenen die met hun rijkdommen en hun persoon terwille van God strijden. God heeft degenen, die met hun rijkdommen en hun persoon strijden doen uitmunten boven de rustenden en aan ieder heeft God het goede beloofd. God zal de strijders boven de stilzittenden doen uitblinken door een grote beloning,

Hoofdstuk 4, vers 101:
Voorwaar, de ongelovigen zijn een openlijke vijand voor u.

Hoofdstuk 25, vers 52:
Dus volg de ongelovigen niet, en voer met (de Koran) een grote strijd tegen hen.

Hoofdstuk 61, De strijdplaats (as-Saff)
Vers 4:
Voorzeker, God heeft diegenen lief die terwille van Hem strijden in geordende gelederen, alsof zij een hechte muur vormen.

Hoodstuk 8, vers 22:
Voorzeker, erger dan de beesten zijn in de ogen van God de doven en de stommen die niet willen begrijpen.

Hoofdstuk 8, vers 55:
Voorzeker, in de ogen van God zijn zij, die (de waarheid) verwerpen erger dan beesten want zij willen niet geloven.
Lekker 'vredelievend' allemaal hè ChechenMaga? :roll:

Doden, strijden, handen en voeten afhakken, onderdrukken, mensen erger dan beesten beschouwen (discrimineren), enz, enz...

Daar staat de theologie voor die jij aanbid...
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Chaimae schreef:
je buigt (kruipt) voor een theologie die aanzet tot discriminatie, onderdrukking, haat, moord en doodslag, en het gebruik van geweld.
Dit is nieuw voor me. :shock:
Liegen kun je als de beste meisje, hoe verdorven de islam is hebben vele leden van dit forum je al meer dan eens duidelijk gemaakt.
HIER b.v.
Maar je blijft zo eigenwijs als dikke stront tegen de berg op stug volhouden dat de islam niets te maken heeft met de daden die de onderdanen van allah in zijn naam plegen.

Je bent al een echte moslim Chaimae, je deugt namelijk voor geen hondevoer, en liegt dat het gedrukt staat!
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Ariel schreef:
Thomas schreef:
Roelof schreef: Zeg het maar schatje..., want ik moet helaas constateren dat jij in de periode dat ik dit forum niet heb bezocht totaal niets geleerd hebt, en nog steeds in de macht bent van de ideologie die ooit bedacht is door een geesteszieke pedofiele middeleeuwse tiran.
Ja, waar was je Roelof.

Chaimae en de rest hebben je gemist.
Ok, wij echt en Chaimae als kiespijn maar toch...
En ik heb je ook gemist Roelof...
Stoute jongen om ons zo lang in de steek te laten.:twisted:
Ik maakte me al zorgen.

Fijn dat je er weer bent...

Vriendelijke groet.
Ariel.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

ChechenMaga schreef:als je terrorist bent kan je niet echt een goede moslim zijn.
Uit mijn vorige quote aan jouw gericht begrijp ik toch iets heel anders..., daaruit kan ieder mens met een klein beetje verstand toch duidelijk opmaken dat allah terroristen hoger heeft zitten en meer als goede onderdanen van hem beschouwd als degene die niet bereid zijn om in zijn naam te strijden...
Hoofdstuk 4, vers 95:
Diegenen der gelovigen die niets doen, met uitzondering der onbekwamen, zijn niet gelijk aan degenen die met hun rijkdommen en hun persoon terwille van God strijden. God heeft degenen, die met hun rijkdommen en hun persoon strijden doen uitmunten boven de rustenden en aan ieder heeft God het goede beloofd. God zal de strijders boven de stilzittenden doen uitblinken door een grote beloning

Hoofdstuk 9, vers 20:
Zij, die geloven en van hun woonplaatsen verhuizen en met hun bezit en met hun persoon voor de zaak van God strijden, hebben in de ogen van God de hoogste rang. Dezen zullen zegevieren.
het lijkt er dus meer op dat jij geen 'echt goede' moslim bent.... :wink:
Gebruikersavatar
ChechenMaga
Berichten: 318
Lid geworden op: za apr 14, 2007 12:13 pm

Bericht door ChechenMaga »

Roelof schreef:
ChechenMaga schreef:als je terrorist bent kan je niet echt een goede moslim zijn.
Uit mijn vorige quote aan jouw gericht begrijp ik toch iets heel anders..., daaruit kan ieder mens met een klein beetje verstand toch duidelijk opmaken dat allah terroristen hoger heeft zitten en meer als goede onderdanen van hem beschouwd als degene die niet bereid zijn om in zijn naam te strijden...
Hoofdstuk 4, vers 95:
Diegenen der gelovigen die niets doen, met uitzondering der onbekwamen, zijn niet gelijk aan degenen die met hun rijkdommen en hun persoon terwille van God strijden. God heeft degenen, die met hun rijkdommen en hun persoon strijden doen uitmunten boven de rustenden en aan ieder heeft God het goede beloofd. God zal de strijders boven de stilzittenden doen uitblinken door een grote beloning

Hoofdstuk 9, vers 20:
Zij, die geloven en van hun woonplaatsen verhuizen en met hun bezit en met hun persoon voor de zaak van God strijden, hebben in de ogen van God de hoogste rang. Dezen zullen zegevieren.
het lijkt er dus meer op dat jij geen 'echt goede' moslim bent.... :wink:
Jij wilt het maar verkeerd begrijpen. :D
Ach ja. Wat doe je eraan.
Ik ben moslim, jij christen (vermoed ik).
Laat het zo blijven. Jij gaat mijn imaan niet verzwakken, alleen maar versterken. (Dank je voor dat, btw) :)
Ciao.
En zeg: "De Waarheid is gekomen en de valsheid is ten onder gegaan. Voorwaar, de valsheid gaat ten onder." (17:81)
weda
Berichten: 948
Lid geworden op: wo feb 11, 2004 10:39 am
Locatie: haar
Contacteer:

Bericht door weda »

zoals altijd, geen zinnig antwoord. dom.
wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.
Plaats reactie