Jullie (ongelovigen)praten hier zo makkelijk over de profeet

Is Mohammed het zegel der profeten? Of gewoon één der velen? Debatteer over zijn leven, visies, psychologie, sucessen en mislukkingen. Kun je hem met Jezus vergelijken?
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Is goed, waarom zouden we dan wel piepen volgens jou?
Sjeik_Umair
Berichten: 9
Lid geworden op: wo apr 18, 2007 2:59 pm

Bericht door Sjeik_Umair »

rania schreef:geachte Sjeik Umair,

bent u een islamgeleerde?
ik heb een vraag over de leeftijd van Aisha-moeder der gelovige- over toen zij met onze profeet mohammed in het huwelijk is getreden.

was zij pas 9 jaar oud en onze profeet mohammed vzmh 54 jaar oud ???
dit wist ik niet, mij is verteld dat aisha 15 jaar was en dat vond ik al erg jong als we naar de leeftijd van de profeet gaan kijken.
9 jaar lijkt mij niet echt gezond en het lijkt mij niet de juiste voorbeeld voor een profeet.
een profeet moet rein zijn in alles anders heeft het toch geen zin om profeet te zijn, profeet zou een voorbeeld moeten geven vandaar mijn vraag.
ik ben nog niet bekeerd maar op 30mei zal ik mijn shahada verrichten.
voordat ik zover ben wil ik graag de islam beter leren kennen dan nu.
ik heb een hoop dunne boekjes gekregen van de imaam waar ik geregeld kom, ook ben ik bezit van de koran, het heilgste boek der werelden en ook daar haal ik mijn geringe kennis vandaan.
sinds gisteren heb ik me ook hier aangemeld om dieper in de islaam te kijken.
ik geloof dat we geschapen zijn door onze schepper allah van alles wat het leven geeft.
van plant tot boom, van dieren tot mensen,van hemel tot deze aardbol.

in afwachting van uw reactie verblijf ik.

salaam,
rania
De leeftijd van Aisha staat niet eens vast. Zo zijn er enkele bewijzen waaruit blijkt dat het in principe zelfs onmogelijk is dat Aisha 9 jaar zou zijn bij het consumeren van het huwelijk.

Maar waar het mij hier om draaide, dat zelfs áls zij 9 jaar geweest zou zijn, dan is het nog onjuist om de benaming pedofiel te gebruiken. Maar als mensen hier dat niet eens kunnen inzien dan is de discussie over Aisha's leeftijd starten helemaal nutteloos.

Verder is dit niet de juiste plek om kennis op te doen over de Islam beste toekomstige zuster. Hier worden ze gebrainwashed om allerlei teksten uit context te rukken om zo hun gelijk te halen. Als ik de ruimte kreeg om jou te vertellen over de leeftijd van Aisha, dan zou ik jou zo rijen bewijs kunnen geven.

Maar als je kijkt naar hoe ze hier met simpel bewijs, woorden verklaren vanuit De Dikke van Dale, omgaan, dan is dat nutteloos vrees ik.
weda
Berichten: 948
Lid geworden op: wo feb 11, 2004 10:39 am
Locatie: haar
Contacteer:

Bericht door weda »

ga je gang sjeik umair, wij houden van bewijzen. en terecht dat rania stelt dat de profeet een voorbeeld zou moeten geven.

mohammed heeft nergens het goede voorbeeld gegeven. moorden, beroven, leugens vertellen, oorlog voeren, kinder seks. dat was mohammed ten voeten uit.

een goed persoon neukt zijn eigen schoondochter niet. deed mohammed wel. een goed persoon TROUWT niet eens met een kind van 6-9, laatstaan seks hebben. dat deed mohammed wel.

de suikervisie van de islam en leven van mohammed wordt aan de naive nieuwkomers in de islam verteld. eenmaal de waarheid te weten is het verlaten van de islam onmogelijk. je wordt anders onthoofd.
wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.
Sjeik_Umair
Berichten: 9
Lid geworden op: wo apr 18, 2007 2:59 pm

Bericht door Sjeik_Umair »

Jullie houden van bewijzen? De betekenis van woorden uit De Dikke van Dale worden niet eens geaccepteerd, beetje ongeloofwaardig om dan te zeggen dat je van bewijzen houdt. Hoe kan ik met bewijzen komen uit onze geschriften als jullie je 'eigen geschriften' niet eens accepteren?
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Sjeik_Umair schreef:Jullie houden van bewijzen? De betekenis van woorden uit De Dikke van Dale worden niet eens geaccepteerd, beetje ongeloofwaardig om dan te zeggen dat je van bewijzen houdt. Hoe kan ik met bewijzen komen uit onze geschriften als jullie je 'eigen geschriften' niet eens accepteren?
Je hebt helemaal geen bewijzen.
Al Fatt-h
Berichten: 37
Lid geworden op: za apr 14, 2007 4:57 pm

Bericht door Al Fatt-h »

Met de wijsheid van kennis is geen dreiging nodig!
ashadoe an la illahi illa allah
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Al Fatt-h schreef:Met de wijsheid van kennis is geen dreiging nodig!
Er is geen wijsheid in de islam.
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Re: Jullie (ongelovigen)praten hier zo makkelijk over de pro

Bericht door Serdar »

Ariel schreef:
MOsliima schreef:Jullie (ongelovigen) praten hier zo makkelijk over de profeet Mohammed (vzmh). Ik snap niet hoe mensen zoveel onzin kunnen bedenken :? Ik lees overal Mohammed Mohammed, alsof t zomaar iemand was:S HOu dat gespot liever voor je wil je..

Ik ga niemand uitschelden of wat dan ook, ik ben niet degene die dat doet.
Allah rekent alles in het hier namaalse met jullie af nchallah.
Ik hoop dat wie er hier spot met de islam beseffen waar ze mee bezig zijn..Echt waar
En Onder de mensen die denken dat de islam zal uitsterven,, De islam zal altijd voort bestaan nchallah!

ALLAH OU AKBAR!
xxSOnia
Maar beste Sonia.
Wij halen onze informatie uit de Hadith.
Je wil toch niet zeggen dat jij de Hadith verwerpt ?
Erken jij de Hadith dan als de waarheid over Mohammed (vzmh)?
Al Fatt-h
Berichten: 37
Lid geworden op: za apr 14, 2007 4:57 pm

Bericht door Al Fatt-h »

Teva Teff schreef:
Al Fatt-h schreef:Met de wijsheid van kennis is geen dreiging nodig!
Er is geen wijsheid in de islam.
Islam is de kennis van het hart, de liefde van god voor zijn schepping.

Welke wijsheid heeft u nodig?
ashadoe an la illahi illa allah
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

@ Ariel en andere onreine ongelovigen,

Wat dachten jullen hiervan dan? :twisted:

Hadith Sahieh Boekharie, Volume 4, Boek 56, Nummer 831:
Overgeleverd door Anas:
"Dat de Mekkanen Allah’s Apostel verzochten om hen een wonder te laten zien, en dus toonde hij hen het splijten van de maan."


Allah (swt) verwijst in Zijn Woord naar deze gebeurtenis:
Het Uur is nabij, en de Maan is opengespleten. Maar als zij (de ongelovigen) een teken zien wenden zij zich ervan af en zeggen: “Een voortdurende toverkunst.” Heilige Koran, Soera 54:1-2 :razz:
Gebruikersavatar
Rust
Berichten: 444
Lid geworden op: do apr 12, 2007 10:04 pm

Re: Jullie (ongelovigen)praten hier zo makkelijk over de pro

Bericht door Rust »

Serdar schreef:
Ariel schreef:Maar beste Sonia.
Wij halen onze informatie uit de Hadith.
Je wil toch niet zeggen dat jij de Hadith verwerpt ?
Erken jij de Hadith dan als de waarheid over Mohammed (vzmh)?
Wat je noemt hypocriet. Wij moslims durven niet eens met zekerheid te zeggen dat hadiths van de profeet daadwerkelijk zijn aangezien er onbetrouwbare hadiths in omloop zijn... maar de hypocrieten die beweren dat Jezus God is en de helft van de bijbel verwerpen geloven sterk in de onbetrouwbare hadith....

En die Ariel heeft mijn PM functie ontnomen met als reden dat ze in mijn ziel kan kijken, omdat ze een gave heeft... hoe hypocriet kan je dan zijn?

Asslaam Aleykoum,

Je broeder
"Hij wiens hart Allah voor de Islam heeft verruimd is in het licht van zijn Heer." (Quran 39:22)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89864
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Tja… een van de wonderen van Islam.
Het splijten van de maan.
Hoe komt het dat alleen een paar mohammedanen dit wonder gezien hebben.
Nergens word er verder over dit fenomeen gesproken.
De Grieken en Romeinen die veel verder in hun ontwikkeling waren, hebben niets over het splijten van de maan geschreven.
Onzin verhaal.
Waarschijnlijk was het een gedeeltelijke maansverduistering of zo, of de maan stond half achter een berg.
Je moet Moslim zij om dit zonder enig slag of stoot aan te nemen.
Ik vraag me af of echte moslims ooit wetenschappers kunnen worden.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Ariel schreef:Tja… een van de wonderen van Islam.
Het splijten van de maan.
Hoe komt het dat alleen een paar mohammedanen dit wonder gezien hebben.
Nergens word er verder over dit fenomeen gesproken.
De Grieken en Romeinen die veel verder in hun ontwikkeling waren, hebben niets over het splijten van de maan geschreven.
Onzin verhaal.
Waarschijnlijk was het een gedeeltelijke maansverduistering of zo, of de maan stond half achter een berg.
Je moet Moslim zij om dit zonder enig slag of stoot aan te nemen.
Ik vraag me af of echte moslims ooit wetenschappers kunnen worden.
Hey

Ik moet je teleurstellen namelijk een Koning uit India heeft dit met z,n eigen ogen gezien en heeft het ook opgeschreven.

P.s.Ik zet ,m anders bij engelstalige artikelen
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

Ariel schreef:Tja… een van de wonderen van Islam.
Het splijten van de maan.
Hoe komt het dat alleen een paar mohammedanen dit wonder gezien hebben.
Nergens word er verder over dit fenomeen gesproken.
De Grieken en Romeinen die veel verder in hun ontwikkeling waren, hebben niets over het splijten van de maan geschreven.
Onzin verhaal.
Waarschijnlijk was het een gedeeltelijke maansverduistering of zo, of de maan stond half achter een berg.
Je moet Moslim zij om dit zonder enig slag of stoot aan te nemen.
Ik vraag me af of echte moslims ooit wetenschappers kunnen worden.
Whahahaha onzin verhaal???
Dus wat in jouw straatje past is wel waar en wat in jouw straatje niet past is weer onzin verhaal?

Je kan niet van meerdere bakken tegelijk eten beste Ariel..
Gebruik dan de Hadith niet meer als bron! :wink:
Gebruikersavatar
Rust
Berichten: 444
Lid geworden op: do apr 12, 2007 10:04 pm

Bericht door Rust »

Moon was once split

Three scientists studied the internal structure of the moon to see what similarities it had with the Earth, and they said that they were surprised to find a ‘Belt of Rocks’ that goes from the surface of the moon right to the inner depths.

Being quite surprised, they gave this information to their geologists, who were also surprised, as they concluded that this couldn’t be unless the moon was once split and resealed. The rocks on the belt are a result of the impact during the time that the two halves of the moon recombined.

Click hier voor foto

Deze bijzondere gebeurtenis geschiedde in het 8ste jaar van de Mekkaperiode. De aanleiding hiervoor was dat de Koeraisjieten een bewijs wilden van Mohammed (saw) zijn profeetschap. Zij hadden besloten om naar een mirakel te vragen en gingen in een heldere avond naar de Profeet (saw). Het was volle maan, enkele sahaba’s zoals Ali, Abdullah ibn Masoed, Anas ibn Malik (Radia Allahu ‘anhum) en nog anderen zaten onder de volle maan te praten. De Koeraisjieten drongen bij de Profeet (saw) aan om een mirakel te tonen. Dus de Profeet (saw) bad tot Allah (swt) liep naar voren en wees naar de maan. Iedereen werd stil en stond te kijken naar wat er zou gebeuren. De Profeet (saw) haalde zijn vinger naar beneden en de maan spleet uit elkaar. Het leek wel of de ene helft op een berg lag en de andere helft op een andere berg. Iedereen stond versteld van deze overweldigende gebeurtenis. De Profeet (saw) zei tegen de sahaba’s: "Wees getuigen hiervan, wees getuigen." De Koeraisjieten keken elkaar stomverbaasd aan, ze zochten naar een verklaring, uiteindelijk werden ze door hun ongeloof overmeesterd en zeiden: "Hij heeft ons betoverd."

Eén van de Koeraisjieten zei: "De betovering van Mohammed heeft alleen ons geraakt, het leek alleen maar zo in onze ogen, laten we het vragen aan mensen die van buiten Mekka komen". De volgende ochtend gingen zij iedereen aanhouden die van Jemen en vanuit andere richtingen kwamen. Iedereen die zij ondervroegen bevestigde dat zij de maan hadden zien splijten. Ondanks hun getuigenis wilden zij toch niet toegeven en zeiden: "Tovenarij van Aboe Talib zijn neef (Mohammed saw) reikt tot in de hemel."

Hierna werden de volgende Koranverzen (54:1-3) geopenbaard:

"Het Uur is nabij, en de Maan is opengespleten."

"Maar als zij (de ongelovigen) een teken zien wenden zij zich er van af en zeggen: "Een voortdurende toverkunst."

"Zij verloochenen en volgen hun eigen begeerten. Maar elke verordening (Gods) zal plaats hebben."

Het splijten van de maan was buiten Mekka ook gezien in een tal andere landen waaronder in India. In de stad Dhar werd de gebeurtenis tot in alle details waargenomen door de koning Raja Bjoh en zijn mensen. De koning raakte verontrustend door het idee het einde van de aarde was aangebroken. Wat later vermoedde hij dat het een Mirakel kon zijn van de Profeet (saw) die in Arabië was verschenen. Hij stuurde zijn afgezant om de zaak uit te zoeken. De afgezant ontmoette de Profeet Mohammed (saw) en nadat hij vernam dat het een mirakel was, werd hij ter plekke moslim.

Het splijten van de maan werd ook door gewone mensen in India gezien. De gebeurtenis werd in oude geschriften en afbeeldingen opgenomen. Er is onlangs een beeld ontdekt waarop te lezen is dat het werd gemaakt in het jaar waarin de maan spleet.

Het splijten van de maan wordt ook door anderen bevestigd: sommige astronomen beweren aan de hand van hun analyse dat de maan ooit een flinke breuk heeft geleden. Er bestaan foto’s van de maan met kaarsrechte strepen erop van honderden kilometers. Deze zouden een litteken van de maansplitsing kunnen zijn.

Echter, voor de moslims is een astronomische bevestiging niet nodig, de Koran is voldoende en betrouwbaar als bewijs om te geloven in deze gebeurtenis.

Overleveringen:

Masoed Baikhi vertelde het volgende:
Ik ben persoonlijk getuige van het splijten van de maan, ik zag het met mijn eigen ogen gebeuren. De Profeet (saw) was nog niet uit Mekka (geëmigreerd). De Mekkanen vroegen om een mirakel, de Profeet (saw) wees naar de maan waarop het in tweeën splitste. De ene helft bevond zich boven de berg Aboe Koebais en de andere helft bevond zich daar beneden. De afgodendienaren zeiden meteen: "Mohammed heeft de maan betoverd". Hierop openbaarde Allah het vers:

"Het Uur is nabij, en de Maan is opengespleten." (54:1)

Ibni Masoed vertelde het volgende:
De afgodendienaren van Mekka vroegen om een mirakel aan de Profeet (saw). De Profeet (saw) toonde hen het splijten van de maan. De afgodendienaren zeiden: "Dit is niets anders dan tovenarij, de zoon van Aboe Kasjbab (Mohammed) heeft jullie betoverd". Zij besloten om het aan reizigers te vragen en zeiden tegen het volk: "Als reizigers (buiten Mekka) het (splijten van de maan) ook hebben gezien, dan is Mohammed (saw) oprecht in zijn bewering. Maar als zij het niet hebben gezien, dan is het ongetwijfeld tovenarij". De reizigers kwamen in groepen terug,zij vroegen aan iedere groep of zij de maansplitsing hadden gezien, iedere reiziger bevestigde het en vertelde dat ze het wel degelijk hadden gezien.
(Overgeleverd door Baihaki en Aboe Noe’aim)

Het splijten van de maan komt ook voor in de hadiethboeken van Boecharie en Moeslim. In Moeslim vinden we nog een korte overlevering van Abdullah ibni Omar hij zei: “In Mekka geschiedde de mirakel van de maansplitsing, de ene helft was boven de berg en de andere helft lag vlak daarbij. De Profeet (saw) zei: "O Allah, wees mijn getuige".

Bron: Marokko.nl
Auteur: Niels

Ps dit heb ik geplaatst voor mijn broeders en zusters...
"Hij wiens hart Allah voor de Islam heeft verruimd is in het licht van zijn Heer." (Quran 39:22)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Dank je wel broeder
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Rust
Berichten: 444
Lid geworden op: do apr 12, 2007 10:04 pm

Bericht door Rust »

ajax schreef:Dank je wel broeder
Tot uw dienst mijn lieve broeder...
"Hij wiens hart Allah voor de Islam heeft verruimd is in het licht van zijn Heer." (Quran 39:22)
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Duid eens aan op een foto van de maan, waar die "spleet" is.

Je zult er veel van leren.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89864
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Sorry Rust...
Hoe meer broeders van jou op het forum komen hoe dommer je posten worden.
Ik moet er erg om lachen.
Ik weet dat je niet dom bent, want je studeerd, maar je geloof in dit soort dingen doet je reputatie niet veel goed.

Lieverd.
Lees dit even door.

http://www.faithfreedom.org/Articles/sina40928p14.htm

Vriendelijke groet.
Ariel
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
tomc
Berichten: 1152
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 11:55 pm

Bericht door tomc »

Serdar schreef:Dus wat in jouw straatje past is wel waar en wat in jouw straatje niet past is weer onzin verhaal?
Neen. Maar bewijs gerust dat dat inderdaad zo is.

Eerste probleem. Je weet niet wat er staat. Er zijn duizend dingen die door mensen geinterpreteerd zouden worden als een gespleten maan, zoals, bijvoorbeeld, een berg. Omwille van de manier waarop het oog werkt (specifiek het weglekken van intensiteit naar omliggende kegeltjes zorgt ervoor dat je lichtbronnen altijd als perfecte cirkels ziet) zou je namelijk de berg niet de rand van de maan zien dimmen, je zou de intensiteit eerst zien dalen, dan het midden van de maan zou verdwijnen, en dan zou weer de intensiteit dalen en zou de maan terug een cirkel worden. Omdat de intensiteit maar heel langzaam daalt zal bijna niemand doorhebben dat dat zo is.

Ook valt enorm op dat de vers in de koran pas "onthuld" werd NADAT de maan splitte. Mohamed "eistte" het fenomeen gewoon op. Zo kan ik het ook natuurlijk.

Dat jij hier het woordje "straatje" gebruikte is een mirakel en bewijst dat ik gelijk heb ! Zie hoe makkelijk het is. Tom kan voorspellen.

Dat is het grote verschil met de wetenschap. Die zegt OP VOORHAND wat er gaat gebeuren (noteer dat ik dus beweer dat ik perfect voor jouw ogen een zaklamp zal kunnen "splitten" in 2, en terug 1 zal kunnen maken, ook zal ik je een plaats en datum kunnen aanwijzen waar we de maan kunnen zien splitten, wil je eens doen ?). En dan gebeurt het ook nog. Achteraf claimen daarentegen kan elk klein kind.

Kan ik daarom de maan splitten ?

Er zijn dus best veel plekken op deze aarde waar elke, hmmm, 4 weken geloof ik, de maan split. Andere plekken zal het enkel 's winters zijn (hangt af van de "lengte" van die plaats).
Laatst gewijzigd door tomc op di apr 24, 2007 1:20 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Rust
Berichten: 444
Lid geworden op: do apr 12, 2007 10:04 pm

Bericht door Rust »

@ Ariel, ik wil niet meer dat je me lieverd noemt.. je bent haterig, je hart zit vol haat en afgunst, je kent geen liefde, geen menselijkheid en geen barmhartigheid.. Je bent hypocriet en gelooft alleen maar in vermoedens en onzin.. denk je werkelijk dat je een gave hebt? Denk je werkelijk dat je in zielen kan kijken? laat me niet lachen... Je bent in mijn ogen geen snorhaartje van een zwijn waard.. zo laag ben je in mijn ogen gezakt. En dan ook nog zogenaamd in de Bijbel geoven tewijl jij meer dan de helft van de bijbel verwerpt.. toon jij één citaat uit de bijbel die vrouwen of homo-vriendelijk is? Toon mij één citaat uit de Bijbel die wonderen bevat... Je vies hypocriet. Geloof je nog in de Bijbel dat God een vlees heeft aangenomen om op het kruis bloot te staan en te roepen God waarom heb je me verlaten.. wat is dit voor een geloof de helft komt uit heidense ongelovigen...

Maar het ware verhaal van de echte Jezus, wiens echte naam Easa (as) is in de Koran, het Woord van Allah (swt) te lezen... Allah (swt) zuivert hem van Goddelijkheid en van kruisiging.. Allah (swt) heeft hem van de kruisiging gered... Jullie geloven slechts in onzin en volgen alleen vermoedens op en jullie doen niets anders dan naschreeuwen van wat dwazen hebben gezegd.
"Hij wiens hart Allah voor de Islam heeft verruimd is in het licht van zijn Heer." (Quran 39:22)
tomc
Berichten: 1152
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 11:55 pm

Bericht door tomc »

Rust schreef:@ Ariel, ik wil niet meer dat je me lieverd noemt.. je bent haterig, je hart zit vol haat en afgunst, je kent geen liefde, geen menselijkheid en geen barmhartigheid..
Voor iemand die een pedofiele massamoordenaar als moreel voorbeeld heeft heb je wel veel geblaat, maar erg weinig wol, over liefde en menselijkheid.

Voor iemand die zijn "god" belooft te moorden (koran 9:111) vind ik dat je best een toontje lager zingt ... Moorden is een zonde, en dus is jouw deal uiteraard een deal met de duivel. Maar dat kan enkel als allah de duivel is. Dat is natuurlijk niet zo, maar mohamed was best vaak onder de invloed van de duivel zoals hij zelf zei. Trek je les toch eens een keer.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89864
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Rust schreef:@ Ariel, ik wil niet meer dat je me lieverd noemt.. je bent haterig, je hart zit vol haat en afgunst, je kent geen liefde, geen menselijkheid en geen barmhartigheid.. Je bent hypocriet en gelooft alleen maar in vermoedens en onzin.. denk je werkelijk dat je een gave hebt? Denk je werkelijk dat je in zielen kan kijken? laat me niet lachen... Je bent in mijn ogen geen snorhaartje van een zwijn waard.. zo laag ben je in mijn ogen gezakt. En dan ook nog zogenaamd in de Bijbel geoven tewijl jij meer dan de helft van de bijbel verwerpt.. toon jij één citaat uit de bijbel die vrouwen of homo-vriendelijk is? Toon mij één citaat uit de Bijbel die wonderen bevat... Je vies hypocriet. Geloof je nog in de Bijbel dat God een vlees heeft aangenomen om op het kruis bloot te staan en te roepen God waarom heb je me verlaten.. wat is dit voor een geloof de helft komt uit heidense ongelovigen...

Maar het ware verhaal van de echte Jezus, wiens echte naam Easa (as) is in de Koran, het Woord van Allah (swt) te lezen... Allah (swt) zuivert hem van Goddelijkheid en van kruisiging.. Allah (swt) heeft hem van de kruisiging gered... Jullie geloven slechts in onzin en volgen alleen vermoedens op en jullie doen niets anders dan naschreeuwen van wat dwazen hebben gezegd.

Ik zal je geen lieverd meer noemen schat. Ik beloof het je.
Ik heb trouwens zoals ik beloofd heb, de trol post verwijderd.
Ik heb hem al 5 keer gelezen, en ik ken hem uit mijn hoofd.
Dus het is niet meer nodig om hem te plaatsen.

De rest van je post is een beetje onsamenhangend.

Liefs,
Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
tomc
Berichten: 1152
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 11:55 pm

Bericht door tomc »

Rust schreef:toon jij één citaat uit de bijbel die vrouwen of homo-vriendelijk is?
1 ? Hier zijn er een kleine 20 :

* In Acts 2:14-18, in Peter's sermon at the initiation of the modern church, he quotes the prophet Joel about the pouring out of the Spirit in the last days: the quoted benefits of the Spirit are shared equally by men and women. In fact, both sons and daughters will prophesy. (Prophecy here is not so much a foretelling of the future—rather the primary meaning is to speak for God.) Exact quote: Acts 2:17-18 says, "In the last days, God says, I will pour out my Spirit on all people. Your sons and daughters will prophesy, your young men will see visions, your old men will dream dreams. Even on my servants, both men and women, I will pour out my Spirit in those days, and they will prophesy."
* "There is neither Jew nor Greek, slave nor free, male nor female, for you are all one in Christ Jesus." Galatians 3:28.
* "The husband should give to his wife her conjugal rights, and likewise the wife to her husband. For the wife does not have authority over her own body, but the husband does; likewise the husband does not have authority over his own body, but the wife does." 1 Corinthians 7:3-5.
* Paul is accompanied by house-church leaders Priscilla and Aquila. Priscilla, a female, is a dominant figure in Paul's ministry and leads with Aquila.
* A woman named Junia is mentioned of note among the apostles (KJV) Romans 16:7. While Junia's gender is not perfectly clear in the Greek, there is considerable evidence that she was a woman. One of the earliest Christian commentators on the subject, John Chrysostom (349-407) wrote: "how great the wisdom of this woman must have been that she was even deemed worthy of the title of apostle." Without exception, the Church Fathers in late antiquity identified Andronicus' partner in Rom 16:7 as a woman, as did a 9th century church record which recorded iounia with an acute accent, meaning feminine. When later medieval copyists of Rom 16:7 could not imagine a woman being an apostle, they wrote the masculine name "Junias."[21]
* In Romans 16:1-2, Phoebe is commended as a deacon—not a deaconess—but a deacon in the sense of a preacher, a minister. Paul's word for women's "ministering" is widely used in the New Testament. Its noun cognate, diakonos, is variously translated "minister," "servant," and "deacon" (the latter in Romans 16:1 for Phoebe and in the pastoral letters). Paul uses the same word for himself. Paul writes this as a recommendation for Phoebe who is probably the president of the Christian community in Cenchreae and a deacon that is a preacher [22]
* Two passages which do not specifically mention women are also seen to support any person who does Christ's work. In Mark 9:38 the disciples report to Jesus that someone is casting out demons in his name. They said they forbade that person because he is not "one of us." Jesus tells the disciples to leave him alone. Those who are not against us are for us, he says. Even a cup of water given in Jesus' name should not be opposed and will have its reward.
* Jesus' stories often centered on deeds of compassion and generosity, traits often associated with womankind—and many of his parables involved women. An example is the Parable of the widow's mite, in which a relatively tiny gift from an impoverished woman is regarded by Christ as being a generous gift, equal with a lavish gift from a rich man, because the money was needed more by the poor woman—the rich man could easily afford to be generous.
* Much of the imagery in the Bible depicts the Church as a bride, with Jesus Christ as the bridegroom. Therefore, every woman in some sense is an icon of the Christian Church. Men are also encouraged to live as icons of Christ, but to imitate Christ's humility and laying down of his life, rather than attempting to imitate Christ's lordship (see Ephesians 5.21).

God expects all church members, male and female, to use the gifts God has given them (within the guidelines in scripture and in reverence to God's order and design). Below are Scriptures that show women using their God-given gifts in both the Old and New Testaments:

* Exodus 15:20-21 and Micah 6:4; (Miriam is sent along with Moses and Aaron).
* Judges 4 and 5 (Deborah was both a prophetess and judge of Israel).
* 2 Kings 22:14-20 (Huldah was a prophetess).
* Isaiah 8:3 (Isaiah's wife is referred to as a prophetess).
* Matthew 28, Mark 16, John 20 (Women were first to testify of Jesus' resurrection).
* Luke 2:36-38 (Anna the prophetess gave thanks and spoke of Jesus in the temple).
* Acts 2:16-18 (Promises that "your daughters will prophesy" Note: 1 Corinthians 14:3-4 says that he who prophesies does so to men and edifies the church).
* Acts 21:8-9 (Philip's four daughters prophesied).
* Romans 16:1-2 (Paul commends Phoebe as a "servant" which is the Greek word diakonos (Strong's reference number G1249) which is also translated as "deacon" in 1 Timothy 3:8. Apostle Paul refers to himself with the same Greek word in 1 Corinthians 3:5 (translated as "minister").
* Romans 16:3-4 (Paul refers to Priscilla and Aquila, a husband wife team, as helpers in Christ. In Acts 18:24-26 Aquila and Priscilla taught and corrected Apollos so that he could understand the gospel more perfectly).
* Romans 16:7 (Junia and her husband are listed as apostles).
* Romans 16:12 (Tryphena, Tryphosa, and Persis labored in the Lord).
* Philippians 4:3 (Women labored with Paul in the Gospel).
weda
Berichten: 948
Lid geworden op: wo feb 11, 2004 10:39 am
Locatie: haar
Contacteer:

Bericht door weda »

ik denk het volgende. als moslims een bewijs vragen moeten wij die niet geven. WANT ZE DOEN ER NIKS MEE. de hadiths willen ze nu ook als onwaar bestempelen want het past niet in hun straatje. wij kunnen hun eerst om tegenbewijs vragen. mijn motto is: wie stelt moet bewijzen.

dus als iemand vraagt om bewijs te leveren over vrouwen of homo-vriendelijkheid uit de bijbel, dient hij eerst het tegenbewijs geleverd te hebben.

anders blijven wij bewijzen geven, waar ze niks mee doen. dat is zonde van de tijd en inspanning.

groet,
wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.
Plaats reactie