nederlandse rania is een bijna bekeerde moslima

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Gebruikersavatar
Steffi
Berichten: 464
Lid geworden op: wo apr 18, 2007 11:33 am
Locatie: Borgerhout (België)

Bericht door Steffi »

hoe komt het dat er in de ene zin : om een eendaags afstand te reizen staat en in de andere een reis van drie dagen of meer alleen moeten reizen :? ?
weet iemand wat de juise hadith is ?

wa3salaam
souhaila
Love is like war..Easy to start..difficult to end.. impossible to forget..
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Dit kan natuurlijk niet op 1,2,3 en dient stap voor stap te gebeuren en niets te overhaasten...
Hier ligt de truk.

Je mag de onplezierige geboden en verplichtingen pas te weten komen als de hersenspoeling ver genoeg is doorgezet. Er geen weg terug meer is.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Steffi
Berichten: 464
Lid geworden op: wo apr 18, 2007 11:33 am
Locatie: Borgerhout (België)

Bericht door Steffi »

je moet alles weten (of zo veel mogelijk) in het begin ,maar daarom niet perse alles volgen in het begin he.
Je moet weten dat de hijaab een verplichting is,maar het is begrijpelijk dat je hem niet aandoet zodra je bekeerd bent.
Dat bedoel ik dermee..
souhaila
Love is like war..Easy to start..difficult to end.. impossible to forget..
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

souhaila schreef:hoe komt het dat er in de ene zin : om een eendaags afstand te reizen staat en in de andere een reis van drie dagen of meer alleen moeten reizen :? ?
weet iemand wat de juise hadith is ?

wa3salaam
souhaila

Hadiths zijn niet direct geschreven 200 jaar na de dood van Mohammed vzmh.
Dus je kunt ze als betrouwbaar nemen of als ze elkaar tegenspreken niet betrouwbaar nemen.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Anneke
Berichten: 1174
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 6:59 pm

Bericht door Anneke »

Chaimae schreef:
Áls je verlangt naar een religie dat over vrede gaat, dan zou je je eens in het christendom moeten verdiepen
Ja hoor bekeer mensen maar tot het Christendom! Dat is wat Christenen namelijk doen. Langs huizen gaan, zendelingenwerk. Etc.

Triest. Dat heeft de Islam namelijk niet nodig!
Nee, inderdaad! :D Islam heeft dat helemaal niet nodig, die pakt gewoon het zwaard uit de kast en hoppa! :D Bekeren die handel! Zeer effectief uiteraard, gaat veel sneller dan hoe wij christenen het doen.. we kunnen nog wat van jullie leren :roll:

@Rania; wat je ook moet opmerken van de islam is dat ze vaak uithalen naar het christendom. Een zeer domme fout, omdat ze er zelf van overtuigd zijn dat de god van de christenen allah is. Ze bekritiseren allah hier dus, iets waar een enkeltje hel op staat. Dus Chaimae, ajax... :wink:
souhaila schreef:Maar ik vind dat als mensen zich niet goed voelen in hun geloof
dat voor zichzelf maar moeten uitmaken in wat ze juist wel geloven.
Juist, en dat kan dus niet in de islam.. doodt een ieder die afvallig is, remember :wink: Als jij je als christen niet goed voelt in je geloof dan kun je afhaken. Niemand zal je ervoor vermoorden, in tegenstelling tot de islam. Als jij zo als molslima eindelijk de gruwelheden van de islam inziet.. dan ben je te laat.
Trouwens, dat over het aantal dagen reizen.. er staan wel meerdere dingen in hadith die elkaar tegenspreken. Onfeilbaar geloof heb jij joh :roll:
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Islam staat voor vrijheid van Godsdienst.
Zie de Heilige Koran
Wat de hadiths zeggen intresseert mij niet spreken ze de Heilige Koran tegen dan is de Hadith nietig.

p.s. Islam is logica en liefde daarom bekeren mensen
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

ajax schreef:Islam staat voor vrijheid van Godsdienst.
Zie de Heilige Koran
Wat de hadiths zeggen intresseert mij niet spreken ze de Heilige Koran tegen dan is de Hadith nietig.

p.s. Islam is logica en liefde daarom bekeren mensen
Knettergek van godsdienstwaan moet je zijn om te denken dat jouw inbreng hier normale mensen stimuleert om zich te bekeren tot die achterlijkheden die jou van de realiteit vandaan houden.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

souhaila schreef:hoe komt het dat er in de ene zin : om een eendaags afstand te reizen staat en in de andere een reis van drie dagen of meer alleen moeten reizen :? ?
weet iemand wat de juise hadith is ?

wa3salaam
souhaila
Ik dacht dat de afstand drie dagreizen (per kameel) was, omgerekend zo'n 88 km. (dit wil dus zeggen dat indien je werkt ook maximaal 44km (44x2) van je werk mag wonen).

Volgens deze cyberimam moet je je km beginnen tellen vanaf de stadsmuren (ik neem aan de agglomeratie anno 2007?).
'It is not permissible for a woman to undertake a journey (of 88 kms or more) without a Mahram (person with whom marriage is permanently prohibited, for example, father, brother, etc.).' (Sahih Bukhari Hadith3006, 1727 / Sahih Muslim Hadith3245, 3256, 3257, 3259)

Enfin, vliegtuigreizen zitten er dus niet meer in. Inderdaad : stel maar even voor dat je vliegtuig aan de grond moet blijven... (alhoewel? als je je niet verplaatst verandert dat wel niks aan je toegestane KM per dag neem ik aan).

http://www.islam.tc/cgi-bin/askimam/cat.pl?c=Travel

____________________________________________

Nu is er wel een probleempje met niet-gehuwde bekeerde moslima's nietwaar: die hebben namelijk geen MAHRAM! (de Mahram moet MOSLIM zijn, vader, broer of oom ---- en die hebben bekeerlingen gewoonlijk niet in hun familie).

Thuisblijven zal dus de boodschap zijn.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

rania schreef: De grote dag voor de shahada-bekering tot de islaam- staat gepland voor 30 juni maar ik heb het gevoel dat ik er maar beter mee kan wachten.
zo te zien heeft het kennis over de islam vergaren iets meer tijd nodig dan ik dacht nodig te hebben.
Beste Ranis, ik besef dat ik behoorlijk "hard" uit de hoek kwam. Dat heb ik echter gedaan om je aandacht te trekken. De islam is NIET wat je voorgeschoteld krijgt door imams en andere moslims op fora.
Wat je daar te horen krijgt is niet de "ware" islam maar een versie die het ekkelijker moet maken om mensen over de streep te krijgen.
er is mij verteld dat het niet moeilijk is begrijpen en dat de regels zo makkelijk zijn.
er zouden maar 5 zuilen en een paar plichten zijn die niet vreemd in de oren klonken en nu stoot ik tegen allerlei vreemde zaken.
De 5 zuilen zijn de basis van de islam. Daarnaast zijn er ontelbare regeltjes waar een moslim zich aan moet houden. Er zijn zoveel regeltjes en zulke onzinnige dat er niet 1 moslim op aarde is die zich overal aan KAN houden.
vakantie is voor mij de wereld zien en dat is een gift, zo zie ik dat.
1400 jaar geleden of 1000 jaar geleden kon dat allemaal niet dus ik begrijp niet waarom reizen iets met de islam te maken moet hebben, in die tijd kende men niet het veilig kunnen reizen van deze tijd, ik ga niet op een kameel door de wereld heen vertoeffen.
Grappig dat je het over een kameel hebt. Er is ergens een hadith die verteld dat een vrouw niet verder van huis mag dan de afstand die een kameel in 2 (3?) dagen kan afleggen. Aangezien de koran van ALLE tijden is geldt die regel nog steeds.. :lol: (ik vraag me wel af of dat een snelle of langzame kameel moet zijn)
als je de kans hebt om te reizen en je vind het boeiend dan moet je dat gewoon doen vind ik maar u zegt u dat ik dan snel moet opschieten ivm mijn shahada.
Beste Rania, je bent een vrouw en in islam kan/mag een vrouw NIETS "gewoon doen". Een vrouw behoort volledig gehoorzaam te zijn aan een man. (behalve wanneer die man iets wil wat tegen de koran ingaat) en heeft NIETS te willen.
ik begrijp u boodschap maar ik begrijp niet de logica hiervan.monique zijn er geen praktiserende moslims die hier ook op in kunnen gaan behalve dat ze mij vertellen dat ik hier niet moet zijn voor kennis over de islam.
wellicht kunnnen zij uw kennis aanvullen naast wat u mij laat weten.
Praktiserende moslima's zullen je de suikerversie vertellen. Ik heb op moslimasinberlgie.be gelezen dat de moslima's daar zeiden "we moeten niet teveel ineens vertellen; dat kan afschrikken" (ik heb die quote gezocht maar kan hem niet meer vinden).
Wanneer je werkelijk het "ware" gezicht van islam wilt zien moet je koran lezen en de hadith grondig bestuderen (vooral de hadith die over vrouwen gaan!!!!) De meest fraaie hadith staan ergens op dit forum... weet iemand waar?
vraag:
waarom zou ik niet mogen reizen zonder broer vader of een ander familielid waar ik geen huwelijk mee kan sluiten maw een reisgenoot die niet aan mij mag komen en visa versa.
Om precies dezelfde reden dat een moslima zich volledig moet bedekken..... anders is ze een prooi voor mannen. Moslimmannen kunnen hun lusten niet bedwingen en daarom moeten vrouwen zich bedekken en mogen ze niet alleen over straat.
ik reis graag de wereld rond als dat even kan en deze passie opgeven om een reden- met begleiding op reis anders niet op reis- waar ik geen reden achter kan vinden lijkt mij moeilijk op te volgen.
Je hebt het voordeel dat je Nederlandse ben en niet getouwd met een moslim. De regels van de islam gelden uiteraard niet in Nederland (tenzij je met een moslim getrouwd bent... vergeet niet: je moet absoluut gehoorzamen aan een man. Wanneer hij zegt: "je mag niet naat buiten" dan kom je dus niet buiten. Nu kun je dus nog gaan en staan waar je wilt en met wie je wilt.
op reis is gaan is voor mij de ogen wijd de wereld in.
een beetje raar om zo te denken vind u niet.
alleen is maar alleen en samen geeft vreugde en gezellig.ik zou graag wilen weten waarom.
Omdat moslimmannen hun handen niet kunnen thuishouden.
waarom zou ik niet alleen over straat kunnen.
ik zie zo vaak moslimas alleen over straat rondlopen.
Dat komt omdat dit Nederland is en de islamitische wetten niet gelden.

Beste Rania wanneer jij met heel je hart en ziel ervan overtuigd bent dat Islam de ware weg voor je is, gun ik je dat van harte en hoop ik dat je dolgelukkig zult zijn.
Maar, voordat je besluit dat islam die ware weg is zie ik graag dat je precies weet WAT islam inhoudt. WAT het voor jou betekent. Je bekeren tot de islam is namelijk niet alleen maar de 5 zuilen en geen varkensvlees eten. Je hele leven gaat op zijn kop. Overal zijn regeltjes voor... tot en met het billen afvegen aan toe.
Lees en leer.... bedenk waarom je moslim wilt worden.. zet de voors en tegen naast elkaar.... zie hoe het je complete leven zal beinvloeden. Bekijk de regels niet vanuit Nederlands oogpunt waar ze niet gelden maar bedenk je goed dat op het schenden van deze regels vaak de doodstraf staat (o.a. op het verlaten van de islam).... bekijk de regels van een land waar de sharia geldt. Zou je dan nog steeds zo graag moslima zijn? Hier heb je de keus om een hoofddoek/burka te dragen of niet... in de sharia heb je die keus niet. Je hebt geen enkele keus meer. Je bent letterlijk een slaaf van allah.... wat dan ook de betekenis is van "moslim".
Aub.. doe mij en vele anderen een lol en ga de islam echt bestuderen.....laat je niets aanpraten.. niet door moslims en niet door kafir. Wanneer iemand je iets verteld van "zus en zo zit het in islam" vraag naar de versen en de hadith waar dit staat en lees het zelf.

Sorry voor dit lange verhaal maar ik wil echt dat je een weloverwogen keus maakt.
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

@Monique:

De Heilige Koran geld voor alle tijden maar de hadiths niet ofwel soms ik bedoel jij bent vast wel een islamgeleerde?
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

ajax schreef:@Monique:

De Heilige Koran geld voor alle tijden maar de hadiths niet ofwel soms ik bedoel jij bent vast wel een islamgeleerde?
Hoeze gelden de hadith niet?
Wat is de uiteste houdbaarheidsdatum van een hadith?
De hadith zijn de uitleg van de koran.... de wijze waarop ze nageleefd moeten worden... mohammed gaf het voorbeeld om een "goed" moslim te zijn.
Hoe kunnen de hadith dan maar tijdelijk gelden? Dan moet de koran dus ook maar tijdelijk gelden.
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Monique schreef:
ajax schreef:@Monique:

De Heilige Koran geld voor alle tijden maar de hadiths niet ofwel soms ik bedoel jij bent vast wel een islamgeleerde?
Hoeze gelden de hadith niet?
Wat is de uiteste houdbaarheidsdatum van een hadith?
De hadith zijn de uitleg van de koran.... de wijze waarop ze nageleefd moeten worden... mohammed gaf het voorbeeld om een "goed" moslim te zijn.
Hoe kunnen de hadith dan maar tijdelijk gelden? Dan moet de koran dus ook maar tijdelijk gelden.
Voor ons werd de Heilige Koran gezonden en niet de Hadiths
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Wie is "ons" Ajax?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

circe schreef:Wie is "ons" Ajax?
Mensheid behoor jij daar niet bij circe?
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Voor wie werden de ahadith dan gezonden?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

circe schreef:Voor wie werden de ahadith dan gezonden?
Die zijn geschreven voor Moslims
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Dus jij bent géén moslim?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

circe schreef:Dus jij bent géén moslim?
Ja dus?
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Islam staat voor vrijheid van Godsdienst.
Zie de Heilige Koran
Verklaar me dan eens hoe het omt dat artikel 18 van de mensenrechten in Koeweit officieel niet werkzaam is. In SA en officieus.

Artikel 18 is het artikel dat vrijheid van religie garandeert.
In Koeweit wordt dit als onverenigbaar met Islam aanzien.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
rania
Berichten: 16
Lid geworden op: zo apr 22, 2007 7:31 pm

Bericht door rania »

souhaila schreef:salaam aleykum Rania,

welkom op dit forum!
ik ben een bekeerde moslima en ik moet eerlijk zeggen,als je niet écht in de Islam gelooft en nog wat twijfelt,ga je hier snel afhaken.
Maar incha'Allah gaat dit niet het geval zijn en sta je sterk in je geloof.
wa'aleykum salaam
*souhaila*
Geachte Souhaila,

sterk in mijn geloof sta ik altijd mits het geloof zelf ook sterk in zijn schoenen staat.
wat van zichzelf wankelt kan ik helaas niet veranderen.

afhaken zal pas ter sprake komen als blijkt dat de islaam niet de islaam is wat mij verteld is en volgens mijn moslimvrienden is de islaam heel erg makkelijk, zeker om die na te streven.
waar ik niet voor zal gaan is een slaaf-meester verhouding omdat ik me niet kan voorstellen dat onze schepper ons als zijn slaaf nodig heeft. allah is alwetend en heeft ons echt niet nodig.

de pijlers van de islaam zijn de 5 zuilen lees ik hier in mijn boekje en er zijn nog een paar regels waar ik me aan zou moeten houden, echter blijkt nu dat er veel meer bij komt kijken als je gaat kiezen voor de islaam.
op andere websites waren ze niet zo direct als hier.
negatief of niet maakt mij niet uit want ik kan wel kijken door een transparant brilletje.
we zullen zien wat er uit zal gaan komen en voorlopig ben ik zeer verheugd dat er vriendelijke leden zijn die mij wijzen op punten waar ik nog niet over ongelicht ben, bijvoorbeeld over dat reizen.

na de post van monique over dat reizen ben ik hier over na gaan nadenken.
ik kan niet kan begrijpen waarom ik niet alleen of met een of meer vrouwlijke vriendinnen zou mogen gaan reizen.
ik ga eigenlijk altijd op vakantie met vrouwen en een hulp of beschermman heb ik daar niet voor nodig, dit is wel gebleken uit mijn eerdere ervaringen.
wij zorgen zelf dat we zo veilig mogelijk onze adventurereizen kunnen uitvoeren en dat we zo goed als veilig geborgen kunnen zijn, we gaan natuurlijk niet midden in de nacht de flora en fauna's bezichtigen.
uit veiligheidsoverwegingen doen we dat niet, de wereld is hoe dan ook geen paradijs waar je zo vrij als een vogel bent zonder enig gevaar op de loer en iedereen moet uitkijken omdat er altijd mensen zijn die kwaad willen, ook mannen.
ik heb hier geen regeltje voor nodig, dat begrijp ik vanuit mezelf heel goed. wij vrouwen zijn niet zo makkelijk te paaien en als lustobject voor de mannen zullen we niet dienen, mannen zijn trouwens ook niet veilig.
wat wil je doen als man als je door 2 andere mannen overvallen of zelfs verkracht gaat worden, dan kun je ook niets doen en dit is realiteit.

nu zit ik ook met een andere dilemma.
1 van de 5 zuilen is dat ik 1 maal in mijn leven de hadje ga doen, ik zou meerdere malen willen gaan als dat kan.
als ik de hadje zou willen gaan doen zit ik ruim 10uur in de vliegtuig dus dan zou je denken dat we nu geluk hebben want ik zit in dan net onder de grens van 2/3 dagen hallal reizen.
zou de regels uit de islam dit willen verbieden omdat je niet langer dan 2/3 dagen als vrouw op reis zou mogen zonder man dan zou ik dus niet naar mekka kunnen gaan als we vergeten dat we vliegtuigen hebben en daarbij ben ik niet getrouwd en dat ben ik voorlopig ook niet van plan te doen en mijn broer of oom kan ik niet meenemen als beschermers want die zijn geen moslims maar christenen.

hoe moet het dan?

wat ik ook vreemd vind is dat we niet langer dan 2/3 dagen op reis mogen gaan, waarom is dat zo?
dit zou eigenlijk niet eens kunnen, zeker als we eerlijk gaan kijken naar vroeger toen de koran door allah ta3ala neergezonden werd aan moahmmed vzmh.
hoe deden de vrouwen het in die tijd?

dat we nu binnen 10uur in mekka kunnen arriveren hebben we te danken aan de technologie van tegenwoordig (per vliegtuig) maar zou ik op een kameel moeten gaan reizen wat vroeger gebruikelijk was in mohammeds tijd vzmh dan ben ik lang onderweg, langer dan 2/3 dagen, ik denk zelfs in maanden en dat zou dus betekenen dat ik niet, zelfs nooit zou mogen reizen, ook niet naar mekka.

vreemd dat allah hier niet aan heeft gedacht, allah weet toch wel wat hij geschapen heeft en hoe groot deze wereld is.
helaas woon ik in europa en europa heeft altijd bestaan dus dan zou de koran hier ook over gesproken moeten hebben en blijkbaar is dat niet het geval.
als ik niet naar mekka zou mogen reizen dan zou dat betekenen dat ik 1 van de 5 zuilen niet kan uitvoeren buiten het feit dat ik beperkt zal worden in mijn reisvrijheid.

ik vraag me nu af, heeft mohammed vzmh van allah niet doorgekregen dat er een tijd zal komen dat we anders-sneller-zullen gaan gaan reizen en dat is een feit, zie de tijd van nu en we kunnen zelfs reizen met boten.

ik blijf wel eerlijk tegen mezelf dus moet ik dit soort onderwerpen eerlijk en logischerwijs bekijken, vanuit een eerlijk oogpunt dus.

u bent zelf ook pas bekeerd dus ik vraag me af of u zelf hier ook aan gedacht heeft, misschien kunnen we samen naar mekka.
hebt u een moslimbroer anders kun jij ook niet gaan mits je gaat trouwen en met je man naar mekka reist.
dus dat zou betekenen dat jij en ik geen of weinig vrijheid kennen pas waneer we zullen gaan trouwen zouden wij naar mekka kunnen gaan.

ben je verplicht om te trouwen als moslima?

in afwachting van uw reactie verblijf ik.
ps, bedankt souhaila voor uw privemail, ik ga u nog zeker antwoorden.

salaam,
rania
Al Fatt-h
Berichten: 37
Lid geworden op: za apr 14, 2007 4:57 pm

Bericht door Al Fatt-h »

Salaam zuster Rania,

Hoe kunt u deze vragen stellen als de wijsheid tot het hart is doorgedrongen?

Heeft u, toen u leerde over de Islam (al-Hamdulillah) geen tafsir lessen gevolgd?

Heel veel Salaam!

Al Fatt-h
ashadoe an la illahi illa allah
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

souhaila schreef:jullie praten steeds over there's no turning back.
Het is misschien moeilijk maar het gaat,(zie nadia).
Beste Souhaila,

Iemand kan heel moeizaam weg.

Ik denk niet dat Nadia nog zo lang en gelukkig leeft als ze eerlijk tegen haar vader en andere mannelijke familieleden zegt dat ze geen Moslim meer is.

Vraag het haar maar eens.

Met vriendelijke groet,
Gebruikersavatar
Rust
Berichten: 444
Lid geworden op: do apr 12, 2007 10:04 pm

Bericht door Rust »

rania schreef:sterk in mijn geloof sta ik altijd mits het geloof zelf ook sterk in zijn schoenen staat.

na de post van monique over dat reizen ben ik hier over na gaan nadenken.
ik kan niet kan begrijpen waarom ik niet alleen of met een of meer vrouwlijke vriendinnen zou mogen gaan reizen.
ik ga eigenlijk altijd op vakantie met vrouwen en een man heb ik daar echt niet voor nodig.
Hio Rania,

Ik zie dit topic voor het eerst. Allereerst welkom en moge Allah (swt) ons allen leiden naar het rechte pad en ons zegenen met Zijn liefde.. Amien

De bronnen van de Islam is de Koran en de hadiths. De Koran is het Woord van Allah (swt), hij is één en dezelfde gebleven sinds hij in de Nacht van de Beslissing geopenbaard naar de aardse hemel (samaa'e donya) om vervolgens in een periode van 23jaar aan een analfabete proeete te openbaren. De Koran is ongewijzigd, kent geen vervalsingen, geen veranderingen, geen verdraaiingen en geen nieuwe druk... Dat komt omdat de Koran door Allah (swt) wordt beschermd..

De hadiths, de tweede bron van de Islam, kennen geen Goddelijke bescherming en zijn zelfs 200 jaar na de dood van de profeet genoteerd.

De Moslims geloven 100% in de Koran, het Woord van Allah (swt). Terwijl je er geen enkel moslim kan vinden die je zekerheid kan geven dat een hadith daadwerkelijk van de profeet is. Zelfs de verzamelaars van de hadith kunnen je die zekerheid niet geven...

De hadiths zijn een wetenshap apart.. deze worden gedeeld in verschillende gradaties, van motawatir (zeer betrouwbaar), sahih (betrouwbaar), da'ief (onebetrouwbaard) da'ief zidan (zeer onebetrouwbaar).. op dit forum zul je veel onbetrouwbare hadiths tegen komen.. de reden is wel duidelijk ;)

In de Islam is een balngrijke regen zodra de hadith in strijd is met de Koran is deze nietig en niet meer geldig...

Wat betreft de reis van vrouwen alleen... Laten we ervan uit gaan dat de hadith zeer betrouwbaar is (wat ik overgens twijfel) dan behoor je je gezond verstand te gebruiken en de vraag te stellen waarom?

Een vrouw in het nabij van een "moharam" (haar man, broer, vader of zoon) zal niet worden lastig gevallen.. je zegt ik reis alleen en er is niemand die mij lastig valt en niemand durft mij lastig te vallen...

Waarom zou je dan niet alleen of met je vriendinnen reizen? Er zijn echter mensen die erg conservatief zijn en alles tot in details volgen maar de geleerden zeggen dat dat niet de bedoeling is van de Islam. De Islam is juist gekomen omhet voor ons makkelijk te maken en niet moeilijk...

Ik ben het met je eens.. als een religie wankelt en niet sterk in zijn schoenen staat hoe ik die niet. Dat kan je alleen te weten komen door zelf studie en veel oderzoek.. En zolang je naar waarheid zoekt ook al heb je deze nog niet gevonden zolang zit je al in de waarheid.

Ik zou je heel graag willen verwijzen naar een topic op Marokko.nl.. waar een vrouw een topic heeft geopend dat ze twijfelt tussen haar geloof (christendom) en de Islam.. Als je het topic doorleest kom je veel te weten over de Islam en over andere religies.. Aan het topic hebben ook yehova getuigen, RK en Armeense Christnen deelgenomen... Dat topic telt inmiddels 60 pagina's met veel nuttige informatie en verwijzingen...

Dit is de Link: Click hier

Het forum wordt erg druk bezocht het is wel aanbevolen om je te registreren, want als het te druk wordt krijgen de leden voorrang... En als je met een vraag zit stel hem gerust aan mij... Mijn nickname op Marokko.nl heb je al: AdnaanX

Assalaam Aleykoum,
"Hij wiens hart Allah voor de Islam heeft verruimd is in het licht van zijn Heer." (Quran 39:22)
Al Fatt-h
Berichten: 37
Lid geworden op: za apr 14, 2007 4:57 pm

Bericht door Al Fatt-h »

Ik denk niet dat Nadia nog zo lang en gelukkig leeft als ze eerlijk tegen haar vader en andere mannelijke familieleden zegt dat ze geen Moslim meer is.
Voorkomen moet worden dat afvalligheid zich als een wild vuur in een doornenveld verspreidt. Dit is ook wat Abu Bakr (de eerste opvolger van de profeet (SAWA)) en de compagnons van de profeet (SAWS) deden toen ze vochten tegen de afvalligen die valse profeten volgden!
ashadoe an la illahi illa allah
Gebruikersavatar
rania
Berichten: 16
Lid geworden op: zo apr 22, 2007 7:31 pm

Bericht door rania »

Al Fatt-h schreef:Salaam zuster Rania,

Hoe kunt u deze vragen stellen als de wijsheid tot het hart is doorgedrongen?
Heeft u, toen u leerde over de Islam (al-Hamdulillah) geen tafsir lessen gevolgd?

Heel veel Salaam!

Al Fatt-h
Mijn excuses dhr Al Fath.
doe ik wat verkeerds?

mij is verteld dat ik uit het hart en met logica moet blijven nadenken en dat doe ik volgens mijns inziens.
laten we hopen dat allah mij vergeeft mocht ik een fout begaan hebben

tafsir lessen? wat zijn dat voor lessen dhr Al Fath, ik heb er nog nooit van gehoord.
wat mij is gegeven zijn een paar dunne boekjes over de islam, makkelijk leesbaar en makkelijk uitleg.

in afwachting van uw reactie verblijf ik.

salaam,
rania
Laatst gewijzigd door rania op ma apr 23, 2007 11:14 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie