De Koran beweert dat de bijbel niet gewijzigd is!

Is de koran perfect? Bevat de koran informatie over de toekomst? Bevat de koran wonderen? Is de koran het woord van God? Of begonnen als een tekstuitleg bij de bijbel?
Al Fatt-h
Berichten: 37
Lid geworden op: za apr 14, 2007 4:57 pm

Bericht door Al Fatt-h »

Zo blijkt dat de bijbel een vervalsing is. De Indjiel was gegeven aan profeet Iesa (vzmh), Paulus heeft hem aangepast zoals zijn influistering hem deed schrijven.
ashadoe an la illahi illa allah
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Serdar schreef:
Linda Danvers schreef:Rust heeft geen antwoord. De Dode Zee rollen tonen aan dat de Het Oude Testament zoals we dat nu kennen niet gewijzigd is sinds 100 voor Christus.

Er zijn ook vele manuscripten van de Canonieke Evangeliën gevonden die op een paar spellingsvarianten na identiek zijn. De enige echte afwijking is dat in de vroegste versie van het Marcus Evangelie de opstanding niet wordt genoemd. De Kruisiging en het lege graf worden echter wel genoemd. Alle vroege Evangeliën zijn het eens over het feit dat Jezus is gekruisigd.
Ja klopt, nadat de anti-christ Paulus het fundament (Goddelijkheid van Jezus, kruisiging en opstanding van Jezus en de Goddelijke Drieëenheid) van zijn Christendom al had vastgelegd en nadat hij zijn brieven had geschreven tussen het jaar 50 en 60 naar de Christelijke gemeenten.

De vroegste Evangelie is die van Marcus. Geschreven omstreeks het jaar 65-75.
Lucas, Johannes en Mattheüs volgden later en werden omstreeks tussen het jaar 85-100 geschreven.

Alle Evangeliën die door de kerk worden erkend zijn vanuit de visie van Paulus geschreven en zijn absoluut niet neutraal. Ook niet raar natuurlijk dat het Nieuwe Testament het Oude Testament in zijn essentie ook tegenspreekt!

Fijne avond! :razz:
Kan jij ons misschien vertellen wanneer de koran verzameld is ?
Dank je wel, en ook een prettige dag toegewenst.

Vriendelijke groet.
Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Rust
Berichten: 444
Lid geworden op: do apr 12, 2007 10:04 pm

Bericht door Rust »

Ariel schreef:Kan jij ons misschien vertellen wanneer de koran verzameld is ?
Over de Koran weten wij alles... wat weet jij van de bijbel hypocriete?

De Koran is geopenbaard in één nacht aan de aarde hemel om vervolgens in een periode van 23 jaar op de Laatste Nobele Profeet (saws) te openbaren... we weten de geschiedenis van alle verzen. En de Koran is zoals hij is geopenbaard. We weten alles over de Koran... wat weten jullie kerkelijke leiders af van de Bijbel?

Mijn PM doet het nog steeds niet

Groetjes,

Rust
"Hij wiens hart Allah voor de Islam heeft verruimd is in het licht van zijn Heer." (Quran 39:22)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Rust schreef:
Ariel schreef:Kan jij ons misschien vertellen wanneer de koran verzameld is ?
Over de Koran weten wij alles... wat weet jij van de bijbel hypocriete?

De Koran is geopenbaard in één nacht aan de aarde hemel om vervolgens in een periode van 23 jaar op de Laatste Nobele Profeet (saws) te openbaren... we weten de geschiedenis van alle verzen. En de Koran is zoals hij is geopenbaard. We weten alles over de Koran... wat weten jullie kerkelijke leiders af van de Bijbel?

Mijn PM doet het nog steeds niet

Groetjes,

Rust

Dat vroeg ik niet...
Ik vroeg aan Serdar of hij wist wanneer de koran verzameld is.

Jij wordt toch niet boos op me hoop ik.
Je schreeuwt zo tegen me.
Als forum moeder moet ik je nu naar bed sturen, want het is al laat.
Morgen moet je weet vroeg op Rustje.
Je hebt je slaap nodig. Je bent nog in de groei.
Vergeet niet te bidden voordat je naar bed gaat Rust.
Welterusten en tot morgen.
Liefs.
Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Rust
Berichten: 444
Lid geworden op: do apr 12, 2007 10:04 pm

Bericht door Rust »

Ariel schreef:Als forum moeder moet ik je nu naar bed sturen, want het is al laat.
Morgen moet je weet vroeg op Rustje.
Je hebt je slaap nodig. Je bent nog in de groei.
Vergeet niet te bidden voordat je naar bed gaat Rust.
Welterusten en tot morgen.
Liefs.
Ariel.
Je hebt gelijk.. Ik ga slapen..

Morgen wil ik dat alle moslims in dit forum de mogelijkheid krijgen om te PM-en en dat jij en de andere beheerders excuses aanbieden...

Welterusten

Rust
"Hij wiens hart Allah voor de Islam heeft verruimd is in het licht van zijn Heer." (Quran 39:22)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

We zullen zien Rust.
Welterusten en tot morgen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Re: Mening Van Een Nieuw Lid

Bericht door stropke »

GewoonMezelf schreef:Ik geloof dat er iets is wat wij mensen niet kunnen begrijpen, maar ik ben erg spiritueel ingesteld en altijd opzoek naar de waarheid, wie of wat was er eerst het kip of het ei. meerendeels denk ik ook wel dat het aan mij ligt dat ik problemen ervaar bij het geloof, ik ben bijna alles geweest, maar sommige dingen kloppen in geloof en sommige dingen niet. juist omdat ik alles zo open en groot zie, ik ervaar meer in dit leven dan de gemmidelde mens ooit zou kunnen. want wij mensen vergeten te leven maar ook om mensen lief te hebben, al zijn ze zwart wit rood of geel.
leven is dierbaar, geloof is iets wat erbij verzonnen is denk ik soms om de leegte in ons hart te vullen, terwijl ik denk dat stel dat wij als mensheid meer samen zouden zijn liefhebben enzo, dat we die onzin zoals koran of bijbel, kunnen verplaatsen voor liefde respect en normen en waarden, maar jammer genoeg is dat niet mogelijk, want heel onze wereld is in balans als er goed is moet er ook kwaad zijn, en als er liefde is is er ook haat. jammer genoeg blijf ik een dromer en hoop dat mijn wens uitkomt, dat wij als mensen meer van elkaar gaan houden, je hoeft niet iedereens mening te respecteren, maar je kan elkaar wel laten uitspreken. en zijn opinie ervan aanhoren.

maar alles komt uiteindelijk goed,

daar geloof ik in en vertrouw ik op.

liefde toegewenst voor alle mensen
Hoi
Hoe kunt ge nu de onzin uit bijbel verplaatsen, bedoelt tuurlijk vervangen, voor liefde normen enz.. terwijl die normen in onze vrie wereld hun basis vinden in die, wat ge noemt onzin, o.a 10 geboden? Leg me da ne keer uit want daar verstaak nix van. :wink:
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Al Fatt-h schreef:Zo blijkt dat de bijbel een vervalsing is. De Indjiel was gegeven aan profeet Iesa (vzmh), Paulus heeft hem aangepast zoals zijn influistering hem deed schrijven.
De vervalsingstheorie is afkomstig van Ibn-Khazem die in 1064 de bijbel voor het EERST van corruptie en valsheid beschuldigde. Deze beschuldiging was om de islam tegen het christendom te beschermen omdat Ibn-Khazem de verschillen en tegenstrijdigheden ontdekte tussen de bijbel en de koran. Gelovende dat de koran de waarheid was, moest de bijbel wel vals zijn. Hij zei: “Omdat de koran de waarheid is, moeten het de tegenstrijdige teksten in het evangelie zijn die vals zijn. Echter Mohammed droeg ons op het evangelie te respecteren. Daarom moet de huidige tekst zijn veranderd door christenen in de tijd na Mohammed.” Zijn argument was op geen enkel historisch feit gebaseerd, maar alleen op zijn persoonlijke geloof, redenerende en verlangende de koran te beschermen. Veel beroemde moslimgeleerden geloven echter NIET dat de Bijbel vervalst is: Ali al-Tabari (gestorven in 855), Amr al-Ghakhiz (869), BOECHARI (810-870), (hij verzamelde een aantal van de vroegste tradities van islam en citeerde de koran zelf om zijn geloof in de teksten van de bijbel te onderbouwen, Soera 3:71, 79), Al-Mas'udi (956), Abu Ali Husain Bin Sina (1037), AL-GHAZZALI (1111), Ibn-Khaldun (1406), Sir Sayyid Ahmad Khan (stichter van het Aligarh College), Fakhruddin Razi, op autoriteit van Ibn Abbaas, een neef van Mohammed: “De joden en vroege christenen werden verdacht van het veranderen van tekst in de Tauraat en de Indjiel (het Evangelie); maar in de opinie van vooraanstaande geleerden en theologen is het onuitvoerbaar de geschriften te corrumperen, daar de geschriften algemeen bekend waren en wijdverbreid circuleerden, door van generatie op generatie overgedragen te worden.”

Al Fatt-h, waarom geloof je liever Ibn-Khazem en niet de Koran (die volgens jou onfeilbaar is) en deze 10 beroemde moslimgeleerden. Helaas de bijbel en de Koran komen NIET overeen! Dit is de reden dat de Joden en Christenen het ‘profeetschap’ van Mohammed verworpen hebben. Dat is niet onrechtvaardig maar in overeenstemming met de Bijbel dat een profeet altijd getoetst moet worden. Er zijn immers vele valse profeten waar ook tegen gewaarschuwd wordt:

“Vertrouwt niet iedere geest, maar beproeft de geesten, of zij uit God zijn; want vele valse profeten zijn in de wereld uitgegaan” (1 Johannes 4:1).
Plaats reactie