Over islam wat een .... religie

Plaats reactie
TheTrue
Berichten: 3
Lid geworden op: ma apr 23, 2007 11:49 pm

Over islam wat een .... religie

Bericht door TheTrue »

Hallo, ik heb hier iets voor jullie misschien vinden jullie (shaytaans) het mooi, wordt vooral niet kwaad:

Hij die door Allah wordt geleid, wordt juist geleid doch degene, die Hij laat dwalen, voor hem zult gij stellig geen vriend en leidsman vinden.

Dus wat jullie doen is voor Niets!, jullie kunnen alleen de pas beginde moslims meer kracht geven, en meer zekerheid, waardoor ze in hun geloof nog sterker worden. Wandt ze weten: dat jullie shaytaans (duivels) zijn. En weet, een moslim zal nooit misleid worden als Allah dat niet wilt. En jullie kunnen daar niks aan doen.
Alleen onderling huilen en noem ma op. Dus hou er mee op, je dochter/zoon zal zeker gered worden van jullie.

Zielig zijn de mensen die zich proberen te verzetten tegen iets wat veel sterker is. 1 moslim is sterker dan 10000 Shaytaans. Met kennis kunnen wij jullie aan. Wij hebben Allah, en jullie hebben niets!

ALLAHU AKBAR! ALLAHU AKBAR!
Mijn zusters en broeders die de islam binnentreden, kom en omhels de ware religie, omhels de waarheid, omhels de vrede, omhels de enige weg naar de Hemel!

En mijn onderwerp luidt: Over islam wat een prachtige religie.

Wat jullie nu zullen plaatsen boeit me niet, het zijn ma woorden. Die niks voorstellen. Wat kan de shaytaan? Alleen praatjes maken. Maar moslims, leren ook negeren .Allahu Akbar. Waardoor jullie shaytaans geen kans krijgen. en met leugens, zoals verzonnen hadiths, verzonnen kuran verzen, verzonnen tafsier, vervalste hadiths. Jullie kunnen niks meer. Allah kent zijn dienaar, en hij houdt zijn hart schoon.

Hou toch op mensen, bemoei met je eigen zaken

doei.

ps. Trouwens ik ben erger dan jullie nachtmerrie, ik ben een volger van de Salafie Salihin. Erg he! De waarheid is aanwezig, waar jullie niks tegen kunnen doen.!!
Al Fatt-h
Berichten: 37
Lid geworden op: za apr 14, 2007 4:57 pm

Bericht door Al Fatt-h »

Salaam broeder,

Dank voor uw wijze woorden ze zijn een licht voor mij en allen die weten.

Al Fatt-h
ashadoe an la illahi illa allah
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Welkom TheTrue.
Ik wens je een fijne tijd toe op dit forum.
Wat fijn dat jullie met zoveel zijn aangetreden om met ons in discussie te gaan.
Ik krijg de indruk dat ook jij je toekomstige zusters komt beschermen?
Anyway...
Leuk om je hier te zien. Jullie bewijzen FFI een grote dienst.
Door jullie zeer gewaardeerde aanwezigheid kunnen onze lezers een goed beeld van jullie denken en doen krijgen.
Een kijkje in de ziel van een Moslim is nooit weg.
Ik ben alleen bang dat jullie dit niet lang vol zullen houden. Dat zou jammer zijn.


En wie is Salafie Salihin?

Vriendelijke groet.
Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Al Fatt-h
Berichten: 37
Lid geworden op: za apr 14, 2007 4:57 pm

Bericht door Al Fatt-h »

Salaam Broeder.

Ik kan u niet schrijven - ik heb geen PM functie. Bedankt voor uw woorden en advies.

Wa salaam.

Al Fatt-h
ashadoe an la illahi illa allah
Teva Teff

Re: Over islam wat een .... religie

Bericht door Teva Teff »

TheTrue schreef:Hallo, ik heb hier iets voor jullie misschien vinden jullie (shaytaans) het mooi, wordt vooral niet kwaad:

Hij die door Allah wordt geleid, wordt juist geleid doch degene, die Hij laat dwalen, voor hem zult gij stellig geen vriend en leidsman vinden.

Dus wat jullie doen is voor Niets!, jullie kunnen alleen de pas beginde moslims meer kracht geven, en meer zekerheid, waardoor ze in hun geloof nog sterker worden. Wandt ze weten: dat jullie shaytaans (duivels) zijn. En weet, een moslim zal nooit misleid worden als Allah dat niet wilt. En jullie kunnen daar niks aan doen.
Alleen onderling huilen en noem ma op. Dus hou er mee op, je dochter/zoon zal zeker gered worden van jullie.

Zielig zijn de mensen die zich proberen te verzetten tegen iets wat veel sterker is. 1 moslim is sterker dan 10000 Shaytaans. Met kennis kunnen wij jullie aan. Wij hebben Allah, en jullie hebben niets!

ALLAHU AKBAR! ALLAHU AKBAR!
Mijn zusters en broeders die de islam binnentreden, kom en omhels de ware religie, omhels de waarheid, omhels de vrede, omhels de enige weg naar de Hemel!

En mijn onderwerp luidt: Over islam wat een prachtige religie.

Wat jullie nu zullen plaatsen boeit me niet, het zijn ma woorden. Die niks voorstellen. Wat kan de shaytaan? Alleen praatjes maken. Maar moslims, leren ook negeren .Allahu Akbar. Waardoor jullie shaytaans geen kans krijgen. en met leugens, zoals verzonnen hadiths, verzonnen kuran verzen, verzonnen tafsier, vervalste hadiths. Jullie kunnen niks meer. Allah kent zijn dienaar, en hij houdt zijn hart schoon.

Hou toch op mensen, bemoei met je eigen zaken

doei.

ps. Trouwens ik ben erger dan jullie nachtmerrie, ik ben een volger van de Salafie Salihin. Erg he! De waarheid is aanwezig, waar jullie niks tegen kunnen doen.!!
Nou, dat belooft niet veel goeds.
Wat een slapzooi van een tekst.
Gebruikersavatar
Rust
Berichten: 444
Lid geworden op: do apr 12, 2007 10:04 pm

Bericht door Rust »

Assalaam Aleykoum broeder,

Bedankt voor je woorden.. De ongelovigen hier veelal christenen twijfelen in alles, ze geloven niet en verwerpen meer dan de helft van de Bijbel...

3:60 "De waarheid is van uw Heer behoort daarom niet tot degenen die twijfelen."

Wij moslims geloven sterk in Allah (swt) en in 100% van de Koran, het Woord van Allah (swt).. er is geen twijfel.. alleen de hypocrieten twijfelen en proberen twijfel te zaaien echter ze versterken de gelovigen alleen maar in hun geloof en ze beseffen niet...

17:81 "En zeg Waarheid is gekomen en leugen is verdwenen. En de leugen is inderdaad onderhevig om te verdwijnen."

Assalaam Aleykoum,

Je broeder
"Hij wiens hart Allah voor de Islam heeft verruimd is in het licht van zijn Heer." (Quran 39:22)
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Rust schreef: 17:81 "En zeg Waarheid is gekomen en leugen is verdwenen. En de leugen is inderdaad onderhevig om te verdwijnen."
Ze houdt, hoe dan ook, nu al 1600 jaar hardnekkig vol.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Rust schreef:Assalaam Aleykoum broeder,

Bedankt voor je woorden.. De ongelovigen hier veelal christenen twijfelen in alles, ze geloven niet en verwerpen meer dan de helft van de Bijbel...

3:60 "De waarheid is van uw Heer behoort daarom niet tot degenen die twijfelen."

Wij moslims geloven sterk in Allah (swt) en in 100% van de Koran, het Woord van Allah (swt).. er is geen twijfel.. alleen de hypocrieten twijfelen en proberen twijfel te zaaien echter ze versterken de gelovigen alleen maar in hun geloof en ze beseffen niet...

17:81 "En zeg Waarheid is gekomen en leugen is verdwenen. En de leugen is inderdaad onderhevig om te verdwijnen."

Assalaam Aleykoum,

Je broeder
Ja, als je slapzooi serieus neemt, is je reactie daarop even grote slapzooi.
tomc
Berichten: 1152
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 11:55 pm

Bericht door tomc »

Rust schreef:Wij moslims geloven sterk in Allah (swt) en in 100% van de Koran, het Woord van Allah (swt).. er is geen twijfel.. alleen de hypocrieten twijfelen en proberen twijfel te zaaien echter ze versterken de gelovigen alleen maar in hun geloof en ze beseffen niet...
Je gelooft 100% erin ... wel dat wil ik wel eens zien ... kan je deze vragen eens beantwoorden ?

1) ben jij een moordenaar ? (zie best eerst koran 9:111)
2) is de aarde gemaakt in 6 dagen ?
3) is er een barriere tussen zoet en zout water ? (zie best eerst 25:53)
4) kan je meer geld nalaten dan je hebt ? (zie 4:11 en 4:12)
5) gaat de zon onder in de modderpoel bij een Joods tentenkamp ? (18:86)
...

De koran bevat het antwoord. Wel perfect. Laat ik dezelfde eis stellen als aan andere mensen die dat claimen. Welke vers in de koran zegt hoe je een hierarchische graaf organiseerd zonder dat de nodes niet-lokale kennis moeten hebben en uiteraard ook zo dat de labels van nodes niet-lokaal worden, ook niet als ze van plek veranderen in de graaf.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

5) gaat de zon onder in de modderpoel bij een Joods tentenkamp ? (18:86)
Lees de aya goed.

[18.86] totdat hij het verste punt in de richting van de ondergaande zon bereikte, en deze in een bron van modderig water zag ondergaan, waarbij hij een (ongelovig) volk aantrof. Wij zeiden: "O, Zol-Qarnain, bestraf hen of behandel hen met vriendelijkheid."

Waar staat dat de zon daar onderging? Er staat dat Zolqarnain de zon daar onder ZAG gaan.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
tomc
Berichten: 1152
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 11:55 pm

Bericht door tomc »

Geef het toch op. Jij hebt de koran niet gelezen, jij weet niet wat erin staat en wat niet. Er staat niet zag. Om dat te bewijzen : de 3 engelse vertalingen :

(bron : http://www.usc.edu/dept/MSA/quran/018.qmt.html )
YUSUFALI: Until, when he reached the setting of the sun, he found it set in a spring of murky water: Near it he found a People: We said: "O Zul-qarnain! (thou hast authority,) either to punish them, or to treat them with kindness."
PICKTHAL: Till, when he reached the setting-place of the sun, he found it setting in a muddy spring, and found a people thereabout. We said: O Dhu'l-Qarneyn! Either punish or show them kindness.
SHAKIR: Until when he reached the place where the sun set, he found it going down into a black sea, and found by it a people. We said: O Zulqarnain! either give them a chastisement or do them a benefit.

Waar zie jij staan dat hij dat ZAG ?

De tafsir.com verklaring is al even dom als wat er letterlijk staat :

http://tafsir.com/default.asp?sid=18&tid=30770
(Until, when he reached the setting place of the sun,) means, he followed a route until he reached the furthest point that could be reached in the direction of the sun's setting, which is the west of the earth. As for the idea of his reaching the place in the sky where the sun sets, this is something impossible, and the tales told by storytellers that he traveled so far to the west that the sun set behind him are not true at all. Most of these stories come from the myths of the People of the Book and the fabrications and lies of their heretics.
Er bestaat zo geen plek. Alle in sprookjes wel, maar waar je ook bent op de aarde, je kan altijd verder naar het westen, door over een meridiaan te lopen. De enige 2 plekken waar je niet meer naar het westen kan zijn de noord- en zuidpool, maar die worden ook zeker niet bedoeld. De rand van de aarde.

Dat brengt inderdaad nog bijkomende middeleeuwse denkbeelden aan de bovenkant :
dat de aarde plat is
dat de aarde stil staat en niet roteerd
dat de zon rond de aarde draait

Alledrie kunnen triviaal fout bewezen worden natuurlijk.

Maar dat jou "islam" (misschien beter salafisme zeggen) niets met de koran te maken heeft, Chaema, weten we al langer.

Drink wat kamelenpis, je hebt het precies te warm, wacht even ... je gelooft toch dat dat helpt hoop ik ?
Laatst gewijzigd door tomc op di apr 24, 2007 3:18 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Wat nu moet het niet gekker worden. Tomc een Koefar die het Arabisch geeneens onder de knie heeft zegt dat Chaimae geen Arabisch kan? Eeeeej gast ga eens slapen ofzo. Ik spreek al 18 jaar lang Arabisch. Kan het vloeiend en vlot spreken.


Er staat wel degelijk ZAG. Je wilt het alleen niet toegeven. Je kan het gewoon niet hebben dat ik gelijk heb. MIETJE!


Als jij het dan toch zoveel malen beter kan vertaal dit dan maar even voor me. Ik weet wat er staat aangezien ik het ARABISCH beheers.
Ĥattá 'Idhā Balagha Maghriba Ash-Shamsi Wajadahā Taghrubu Fī Aynin Ĥami'atin Wa Wajada `Indahā Qawmāan Qulnā Yā Dhā Al-Qarnayni 'Immā 'An Tu`adhdhiba Wa 'Immā 'An Tattakhidha Fīhim Ĥusnāan

Succes lieve schat. Dikke kus.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
tomc
Berichten: 1152
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 11:55 pm

Bericht door tomc »

Chaimae schreef:Succes lieve schat. Dikke kus.
Kus ? Wat dient er ook weer te gebeuren met moslima's die fysiek relaties willen buiten het huwelijk ?

Leuk dat je de transliteratie aanhaalt. Toch staat de stam voor "zien" daar niet in. Zo niet zal je zeker geen moeite hebben met hem aan te duiden, nietwaar ?
Laatst gewijzigd door tomc op di apr 24, 2007 3:21 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

tomc schreef:
Chaimae schreef:Succes lieve schat. Dikke kus.
Kus ? Wat dient er ook weer te gebeuren met moslima's die fysiek relaties willen buiten het huwelijk ?

Dikke kus op je beide wangetjes. Nou ik wacht lieve Tomc..


In afwachting.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Chaimae schreef: Er staat wel degelijk ZAG. Je wilt het alleen niet toegeven. Je kan het gewoon niet hebben dat ik gelijk heb. MIETJE!
De meeste vertalingen zeggen ook dat Alexander De Grote de zon in de modderpoel zag ondergaan.

De vraag is meer: je kunt de zon zien achtergaan achter de bergen, eventueel "in" de zee, maar IN een modderpoel?

Op zich geen bewijs, maar als je ziet hoe de koran ook beschrijft hoe de zon en maan in een baan zitten (beide rond de aarde, dus), hoe de aarde als een bed werd uitgespreid, hoe hemelen ondoordringbaar zijn, hoe sterren aan de laagste hemel zijn, hoe vogels in het niets vliegen, hoe er 'niets' is tussen hemel en aarde, dan kun je toch wel afleiden dat de koranische visie op het universum er uitziet als volgt:

De aarde is vlak en de hemelen zijn er 7 hemelen koepels. De sterren staan op de laagste koepel, en die is ondoordringbaar voor allen behalve zij die God doorlaat naar het hiernamaals. Dag en nacht glijden/vloeien over deze koepels.

Ik denk dat het moelijk zal zijn om verzen te vinden die ingaan tegen het bovenstaande wereldbeeld.

In ieder geval, gebruik de koran niet op je aardrijkskundeles.

:)
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
tomc
Berichten: 1152
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 11:55 pm

Bericht door tomc »

Chaimae schreef:Dikke kus op je beide wangetjes. Nou ik wacht lieve Tomc..
Ik ben wel kuffar he meisje, een kus alleen is niet goed genoeg.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Nogmaals we hadden het over Soera 18:86. Er staat wel degelijk ZAG. Je wilt het alleen niet toegeven. Je kan het gewoon niet hebben dat ik gelijk heb. MIETJE!


Leuk dat je de transliteratie aanhaalt. Toch staat de stam voor "zien" daar niet in. Zo niet zal je zeker geen moeite hebben met hem aan te duiden, nietwaar ?
Waarom zou ik? Ik bedoel Chaimae die kan geen Arabisch toch? Tomc die kan natuurlijk vloeiend Arabisch he. Tuurlijk kerel.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

tomc schreef:
Chaimae schreef:Dikke kus op je beide wangetjes. Nou ik wacht lieve Tomc..
Ik ben wel kuffar he meisje, een kus alleen is niet goed genoeg.

Kuffar of niet..
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

De vraag is meer: je kunt de zon zien achtergaan achter de bergen, eventueel "in" de zee, maar IN een modderpoel?

Nou lieve Ketter toch maar eens wat beter lezen. Er staat namelijk nergens dat hij de zon zach ondergaan in een modderpoel.

Lees nog eens goed...


Dikke kusje aan mijn lieve Ketter.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
tomc
Berichten: 1152
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 11:55 pm

Bericht door tomc »

Chaimae schreef:Waarom zou ik? Ik bedoel Chaimae die kan geen Arabisch toch? Tomc die kan natuurlijk vloeiend Arabisch he. Tuurlijk kerel.
Of ik nu arabisch praat of niet doet niet terzake, het woord staat er immers gewoon niet.

Ow en ik ben getrouwd, dus als je na mij te kussen op iets wacht, kan je uiteraard wachten tot je blauw ziet.

Daarbovenop wil jij nu nog steeds beweren dat jij een moslima bent ? Dat jij 5x per dag bid ? Ik kan natuurlijk niet verifieren of het wel of niet zo is, maar laat ons zeggen dat dit gesprekje mijn idee over jouw niet echt veranderd heeft.

Waarom doe jij alsof je moslima bent ? Want geen haar op mijn hoofd gelooft je hoor.
Laatst gewijzigd door tomc op di apr 24, 2007 3:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

tomc schreef:
Chaimae schreef:Waarom zou ik? Ik bedoel Chaimae die kan geen Arabisch toch? Tomc die kan natuurlijk vloeiend Arabisch he. Tuurlijk kerel.
Of ik nu arabisch praat of niet doet niet terzake, het woord staat er immers gewoon niet.

Ow en ik ben getrouwd, dus als je na mij te kussen op iets wacht, kan je uiteraard wachten tot je blauw ziet.
Maar er staat wel degelijk ''ZAG.'' Geef 't gewoon toe.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
tomc
Berichten: 1152
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 11:55 pm

Bericht door tomc »

Chaimae schreef:Maar er staat wel degelijk ''ZAG.'' Geef 't gewoon toe.
Vertel me dan eens waarom het ontbreekt in alledrie de vertalingen ? Beste "gelovige" moslima ?
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

tomc schreef:
Chaimae schreef:Maar er staat wel degelijk ''ZAG.'' Geef 't gewoon toe.
Vertel me dan eens waarom het ontbreekt in alledrie de vertalingen ? Beste "gelovige" moslima ?

Mijn Nederlandse Koran zegt dit:

[18.86] totdat hij het verste punt in de richting van de ondergaande zon bereikte, en deze in een bron van modderig water zag ondergaan, waarbij hij een (ongelovig) volk aantrof. Wij zeiden: "O, Zol-Qarnain, bestraf hen of behandel hen met vriendelijkheid."


MVG.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Chaimae schreef:
De vraag is meer: je kunt de zon zien achtergaan achter de bergen, eventueel "in" de zee, maar IN een modderpoel?

Nou lieve Ketter toch maar eens wat beter lezen. Er staat namelijk nergens dat hij de zon zach ondergaan in een modderpoel.

Lees nog eens goed...


Dikke kusje aan mijn lieve Ketter.
Dag lieve Chaimae,
018.086
YUSUFALI: Until, when he reached the setting of the sun, he found it set in a spring of murky water: Near it he found a People: We said: "O Zul-qarnain! (thou hast authority,) either to punish them, or to treat them with kindness."
PICKTHAL: Till, when he reached the setting-place of the sun, he found it setting in a muddy spring, and found a people thereabout. We said: O Dhu'l-Qarneyn! Either punish or show them kindness.
SHAKIR: Until when he reached the place where the sun set, he found it going down into a black sea, and found by it a people. We said: O Zulqarnain! either give them a chastisement or do them a benefit.
Tja, 't is nogal moelijk met die 3 vertalingen, hé? Ik weet dat Shakir de minst goeie is. Hij interpreteert het meeste en wijkt het meeste af van de anderen. Yusuf Ali is de betere, de meer getrouwe vertaling.

Dus een modderpoel zei ik. OK,
Wat zien we hier, een bron van bevuild water, een modderige bron, en een zwarte zee.

Interessant is dat Yusuf Ali, de meest getrouwe aan de oorspronkelijke vertaling, zei dat het een bron was met mensen errond, wat die "zakken in het modderpoel" meteen ook heel letterlijk maakt.

Merk ook op dat ze alledrie spreken over "he found it". Zonder uitzondering. Kan vertaald worden als "Hij ontdekte dat". Misschien kun je dit vertalen als hij zag het, maar mocht ik dat aannemen, dan moet ik de vertalingen van alledrie zeer creatief noemen, misschien te creatief.

Maar wat telt is de systematiek. Wat is het meest consistente beeld? Als ik uitga van het hellenistische wereldbeeld uit, de geocentrische aarde met hemels als koepels, kan ik alle koranverzen makkelijk verklaren. Ga je uit van een modern wereldbeeld, moet je toch wel heel wat draaien en keren met vertalingen en betekenissen, hoor.

Je krijgt van mij een dikke virtuele kus terug,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Islamofoob
Berichten: 250
Lid geworden op: zo apr 02, 2006 12:03 am
Locatie: Vesting Holland

Geen fuck

Bericht door Islamofoob »

@Chaimea,
Wat de knoran zegt interesseert mij geen fuck, oei allah heeft mij al gestraft met een bliksem, grapje. :razz: :razz: :razz:
In naam van De Vrijheid, de Democratie, de Tolerantie.
Geprezen zij De Democratie de Vrijheid der hemelen en der aarde
Plaats reactie