Jullie (ongelovigen)praten hier zo makkelijk over de profeet

Is Mohammed het zegel der profeten? Of gewoon één der velen? Debatteer over zijn leven, visies, psychologie, sucessen en mislukkingen. Kun je hem met Jezus vergelijken?
droevie
Berichten: 275
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 8:59 pm

Bericht door droevie »

Rana het was toendertijd heel normaal. Mohammed VZMH heeft de liefde pas met haar bedreven toen ze voor het eerst menstrueerde.
De liefde bedrijven met een kind van 9.. ?
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

tomc schreef:
Serdar schreef:Dus wat in jouw straatje past is wel waar en wat in jouw straatje niet past is weer onzin verhaal?
Neen. Maar bewijs gerust dat dat inderdaad zo is.

Eerste probleem. Je weet niet wat er staat. Er zijn duizend dingen die door mensen geinterpreteerd zouden worden als een gespleten maan, zoals, bijvoorbeeld, een berg. Omwille van de manier waarop het oog werkt (specifiek het weglekken van intensiteit naar omliggende kegeltjes zorgt ervoor dat je lichtbronnen altijd als perfecte cirkels ziet) zou je namelijk de berg niet de rand van de maan zien dimmen, je zou de intensiteit eerst zien dalen, dan het midden van de maan zou verdwijnen, en dan zou weer de intensiteit dalen en zou de maan terug een cirkel worden. Omdat de intensiteit maar heel langzaam daalt zal bijna niemand doorhebben dat dat zo is.

Ook valt enorm op dat de vers in de koran pas "onthuld" werd NADAT de maan splitte. Mohamed "eistte" het fenomeen gewoon op. Zo kan ik het ook natuurlijk.

Dat jij hier het woordje "straatje" gebruikte is een mirakel en bewijst dat ik gelijk heb ! Zie hoe makkelijk het is. Tom kan voorspellen.

Dat is het grote verschil met de wetenschap. Die zegt OP VOORHAND wat er gaat gebeuren (noteer dat ik dus beweer dat ik perfect voor jouw ogen een zaklamp zal kunnen "splitten" in 2, en terug 1 zal kunnen maken, ook zal ik je een plaats en datum kunnen aanwijzen waar we de maan kunnen zien splitten, wil je eens doen ?). En dan gebeurt het ook nog. Achteraf claimen daarentegen kan elk klein kind.

Kan ik daarom de maan splitten ?

Er zijn dus best veel plekken op deze aarde waar elke, hmmm, 4 weken geloof ik, de maan split. Andere plekken zal het enkel 's winters zijn (hangt af van de "lengte" van die plaats).
De Hadith is duidelijk dat Mohammed (vzmh) deze grote wonder heeft laten doen ontstaan.

Je kan de Hadith of volledig accepteren of volledig afwijzen.
Niet enkel datgene accepteren wat jou goed uitkomt!

Heb je het nu door, onreine christen?
Gebruikersavatar
Rust
Berichten: 444
Lid geworden op: do apr 12, 2007 10:04 pm

Bericht door Rust »

tomc schreef:
Rust schreef:toon jij één citaat uit de bijbel die vrouwen of homo-vriendelijk is?
1 ? Hier zijn er een kleine 20
zie jij in één van die citaten iets vrouwen-vriendelijk? Waar lees jij dat je vrouwen viendelijk moet behandelen?

Nog een poging toon jij mij één citaat uit de bijbel die vrouwen of homo-vriendelijk is?

Groetjes,

Rust
"Hij wiens hart Allah voor de Islam heeft verruimd is in het licht van zijn Heer." (Quran 39:22)
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

droevie schreef:
Rana het was toendertijd heel normaal. Mohammed VZMH heeft de liefde pas met haar bedreven toen ze voor het eerst menstrueerde.
De liefde bedrijven met een kind van 9.. ?
Er zijn ook Ahadiths met verschillende leeftijden. De leeftijd van Aisha (r.a.) is niet met zekerheid bekend. Zo is ook haar geboortejaar niet bekend.

Vraag mij dan af waarom de vader van Aisha (r.a.), Aboe Bakr (r.a.) dan toestond als ze zo jong zou zijn en dat zo verkeerd is?

De overleveringen leren juist dat Aboe Bakr (r.a.) zijn dochter Aisha (r.a.) aan de Profeet (vrede zij met hem) huwelijkte.
Ook wilde Aboe Bakr (r.a.) middels deze huwelijk zijn band met de Profeet (vrede zij met hem) versterken.
Voordat Aisha (r.a.) met de Profeet (vrede zij met hem) trouwde, was ze verloofd aan een ander.
Ook dit bewijst dat het in die tijd zo'n huwelijk heel normaal was ofdat ze wellicht niet zo jong was zoals dat wordt vermeld in Boekharie.
Toen de vrouw van de Profeet (vrede zij met hem), Chadidja (r.a.) in 619 overleed, huwelijkte Aboe Bakr (r.a.) zijn dochter Aisha (r.a.) aan de Profeet (vrede zij met hem) uit.

Maar ik snap ook waarom Christenen haar onbetrouwbare(!) leeftijd gebruiken om de Profeet (vrede zij met hem) te lasteren en te beledigen. Laat toch iedereen geloven waarin hij of zij wil geloven.

We zijn toch niet verplicht om 3 Goden en een kruis aan te bidden? :lol:

Salaam,
Serdar.
droevie
Berichten: 275
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 8:59 pm

Bericht door droevie »

Er zijn ook Ahadiths met verschillende leeftijden. De leeftijd van Aisha (r.a.) is niet met zekerheid bekend. Zo is ook haar geboortejaar niet bekend.

Vraag mij dan af waarom de vader van Aisha (r.a.), Aboe Bakr (r.a.) dan toestond als ze zo jong zou zijn en dat zo verkeerd is?
Sommige zal je nooit snappen. Zeker als vader niet. En natuurlijk zijn er haddiths welke een andere leeftijd aangeven. (maar welke is betrouwbaar?)

Maar ik snap ook waarom Christenen haar onbetrouwbare(!) leeftijd gebruiken om de Profeet (vrede zij met hem) te lasteren en te beledigen. Laat toch iedereen geloven waarin hij of zij wil geloven.

We zijn toch niet verplicht om 3 Goden en een kruis aan te bidden?
In Iran (en Pakistan) is de wettelijke leeftijd om te trouwen van meisjes 9 jaar. (Op wie is dit gebasseerd?) Iig is het wel grappig om te lezen dat jij Al-Bukhari zelf onbetrouwbaar vind. Is het niet zo dat Aisha dan liegt? Jij maakt haar uit voor een leugenaar. De andere hadiths moesten wel de leeftijd vervangen..(want stel je nu voor: De profeet een notoire pedofiel)

Natuurlijk ben jij niet verplicht om 3 goden en een kruis te aanbidden.
(zou ik niet doen, doe ik ook niet)
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

Geen één Hadieth is 100% betrouwbaar.
De leetijd van Aisha (r.a.) wordt in verschillende overleveringen met een ander leeftijd genoemd. Dus daarom is het niet met zekerheid te zeggen.

Ik zeg nergens dat Aisha (r.a.) leugenaar zou zijn, maar de verzameling betreft over een tijdlijn van zo'n 200 jaar na de dood van de Profeet (vrede zij met hem). Dit is een zeer grote 'gat' dat de betrouwbaarheid van de desbetreffende onderzoek naar overleveringen verzwakt.

De mensen die de Profeet (vrede zij met hem) hebben gekend waren immers allang overleden en of de tussen-overleveraars bewust of onbewust de waarheid of de onwaarheid hebben gesproken of hebben overgeleverd is weer een ander vraagteken.

Heeft imam Boeharie, Aisha (r.a.) en de metgezellen (sahaba) van de Profeet (vrede zij met hem) persoonlijk ontmoet of gekend dan?
Zoals bekend is, overleed de Profeet (vrede zij met hem) op 8 juni 632.
Aisha (r.a.) overleed in het jaar 678.

En Allah, de Barmhartige weet het beste!

Salaam,
Serdar.
droevie
Berichten: 275
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 8:59 pm

Bericht door droevie »

Buiten imam Boukhari was jouw natuurlijk ook bekent dat dit ook nog voorkomt in het boek van Sahih Muslim. (En dat zijn er dan alweer 2)

Sahih Muslim Book 008, Number 3310:
'A'isha (Allah be pleased with her) reported: Allah's Apostle (may peace be upon him) married me when I was six years old, and I was admitted to his house when I was nine years old.


Het is niet voor niets dat zowel in Pakistan en Iran, meisjes vanaf 9 jaar ten huwlijk gegeven mogen worden.

Volume 5, Book 58, Number 236:
Narrated Hisham's father:

Khadija died three years before the Prophet departed to Medina. He stayed there for two years or so and then he married 'Aisha when she was a girl of six years of age, and he consumed that marriage when she was nine years old.


Heey dit zijn er al weer 3

Volume 7, Book 62, Number 64:
Narrated 'Aisha:

that the Prophet married her when she was six years old and he consummated his marriage when she was nine years old, and then she remained with him for nine years (i.e., till his death).


4

Volume 7, Book 62, Number 65:
Narrated 'Aisha:

that the Prophet married her when she was six years old and he consummated his marriage when she was nine years old. Hisham said: I have been informed that 'Aisha remained with the Prophet for nine years (i.e. till his death)." what you know of the Quran (by heart


5

Book 41, Number 4915:
Narrated Aisha, Ummul Mu'minin:

The Apostle of Allah (peace_be_upon_him) married me when I was seven or six. When we came to Medina, some women came. according to Bishr's version: Umm Ruman came to me when I was swinging. They took me, made me prepared and decorated me. I was then brought to the Apostle of Allah (peace_be_upon_him), and he took up cohabitation with me when I was nine. She halted me at the door, and I burst into laughter.


6
Nu wordt als ik het goed begrepen heb Al-Boukhari en Muslim als gezaghebbend beschouwd.
Laat toch iedereen geloven waarin hij of zij wil geloven.
Tjah dat is wel dan erg makkelijk dan :roll:
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

@droevie,

Je hebt blijkbaar mijn vorige post niet goed gelezen.
Ik zeg duidelijk dat geen één Ahadieth 100% betrouwbaar is, en waarom heb ik ook duidelijk en uitgebreid uitgelegd.

Salaam,
Serdar.
Gebruikersavatar
Anneke
Berichten: 1174
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 6:59 pm

Bericht door Anneke »

Als geen één hadith 100% betrouwbaar is.. waarom leven moslims dan naar de regels die erin staan? :roll:
droevie
Berichten: 275
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 8:59 pm

Bericht door droevie »

Serdar schreef:@droevie,

Je hebt blijkbaar mijn vorige post niet goed gelezen.
Ik zeg duidelijk dat geen één Ahadieth 100% betrouwbaar is, en waarom heb ik ook duidelijk en uitgebreid uitgelegd.

Salaam,
Serdar.
Klopt hoor Sedar, ik heb het gelezen hoor.
Echter als 6 hadiths al aangeven dat Aisha met 9 jaar ontmaagd is. Waaronder Boekhari en Muslim. Dan denk ik dat dit wel waar is.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Serdar schreef:Ik zeg nergens dat Aisha (r.a.) leugenaar zou zijn, maar de verzameling betreft over een tijdlijn van zo'n 200 jaar na de dood van de Profeet (vrede zij met hem). Dit is een zeer grote 'gat' dat de betrouwbaarheid van de desbetreffende onderzoek naar overleveringen verzwakt.
Ik meen begrepen te hebben dat de koran ook pas jaren na de profeet is opgeschreven? Daarbij komt dat de koran NIET door de profeet opgeschreven heeft... deze was immers analfabeet.
Waarom zou de koran dan wel betrouwbaar zijn?
Amorele atheistische nitwit
weda
Berichten: 948
Lid geworden op: wo feb 11, 2004 10:39 am
Locatie: haar
Contacteer:

Bericht door weda »

Serdar schreef:@droevie,

Je hebt blijkbaar mijn vorige post niet goed gelezen.
Ik zeg duidelijk dat geen één Ahadieth 100% betrouwbaar is, en waarom heb ik ook duidelijk en uitgebreid uitgelegd.

Salaam,
Serdar.
serdar,
ik had juist begrepen van de hadieths van Bukhari betrouwbaar zijn en de moslim gemeenschap hecht daar waarde aan.

welnu: als geen een ahadieth 100% betrouwbaar is, waarom moeten wj jouw geloven in het geval van aisha. als jij stelt dat aisha 18 jaar was, dan geloven wij jouw niet, want jij hebt alle hadiets voor 100% onbetrouwbaar verklaard.
wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

weda schreef:
Serdar schreef:@droevie,

Je hebt blijkbaar mijn vorige post niet goed gelezen.
Ik zeg duidelijk dat geen één Ahadieth 100% betrouwbaar is, en waarom heb ik ook duidelijk en uitgebreid uitgelegd.

Salaam,
Serdar.
serdar,
ik had juist begrepen van de hadieths van Bukhari betrouwbaar zijn en de moslim gemeenschap hecht daar waarde aan.

welnu: als geen een ahadieth 100% betrouwbaar is, waarom moeten wj jouw geloven in het geval van aisha. als jij stelt dat aisha 18 jaar was, dan geloven wij jouw niet, want jij hebt alle hadiets voor 100% onbetrouwbaar verklaard.
Waar heb ik gezegd dat Aisha (r.a.) 18 jaar was? :shock:
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

Monique schreef:
Serdar schreef:Ik zeg nergens dat Aisha (r.a.) leugenaar zou zijn, maar de verzameling betreft over een tijdlijn van zo'n 200 jaar na de dood van de Profeet (vrede zij met hem). Dit is een zeer grote 'gat' dat de betrouwbaarheid van de desbetreffende onderzoek naar overleveringen verzwakt.
Ik meen begrepen te hebben dat de koran ook pas jaren na de profeet is opgeschreven? Daarbij komt dat de koran NIET door de profeet opgeschreven heeft... deze was immers analfabeet.
Waarom zou de koran dan wel betrouwbaar zijn?
De Koran werd verzameld en bijeen gebracht door mensen die de Koran hadden opgeschreven en hadden bijgehouden. Deze zijn de zogenaamde 'openbaring schrijvers' die door de Profeet (vrede zij met hem) waren aangewezen. Deze zijn in totaal 15 personen, waaronder de 4 rechtgeleide kaliefen, Aboe Bakr, Omar, Othman en Ali (moge Allah tevreden over hun zijn). Deze regeerden van 632 tot 661.

Toen na een oorlog veel van de moslims omkwamen die de gehele openbaring van de Koran uit het hoofd kende, gaf Aboe Bakr (r.a.), als eerste kalief, het bevel om alle (geschreven) openbaringen bijeen te brengen en te verzamelen.
De neef en schoonzoon van Profeet (vrede zij met hem), Ali (r.a.) kende de gehele Koran ook uit zijn hoofd. En niet te vergeten Zaid.

De Koran zoals wij die tot op heden kennen is tijdens het kalifaat van Othman ibn Affan (644-656) gecanoniseerd en tot een boek gebracht.
De Koran is dus bijeen gebracht en samengesteld door de metgezellen van de Profeet (vrede zij met hem). Dus door mensen die de Profeet (vrede zij met hem) hebben gekend en samen met hem waren en die de Koran hadden bijgehouden. Onder andere door sahaba's die de Koran uit het hoofd kende.

Boehari en de sahaba kalief Othman (r.a.) vergelijken is dus belachelijk. Othman (r.a.) was een schoonzoon van de Profeet (vrede zij met hem) en tevens ook beloond door de Profeet (vrede zij met hem) met het paradijs.

Ik denk dat Christenen ook niet zouden twijfelen over de betrouwbaarheid als Petrus een Evangelie zou schrijven over de boodschap van Jezus (vrede zij met hem).
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

Afbeelding

De neef en schoonzoon van de Profeet (vrede zij met hem), Kalief Ali (r.a.) (598-661)
Gebruikersavatar
Rust
Berichten: 444
Lid geworden op: do apr 12, 2007 10:04 pm

Bericht door Rust »

Serdar schreef:De Koran werd verzameld en bijeen gebracht door mensen die de Koran hadden opgeschreven en hadden bijgehouden. Deze zijn de zogenaamde 'openbaring schrijvers' die door de Profeet (vrede zij met hem) waren aangewezen. Deze zijn in totaal 15 personen, waaronder de 4 rechtvaardige kaliefen, Aboe Bakr, Omar, Othman en Ali.

Toen na een oorlog veel van de moslims omkwamen die de gehele openbaring van de Koran uit het hoofd kende, gaf Aboe Bakr (r.a.), als eerste kalief, het bevel om alle (geschreven) openbaringen bijeen te brengen en te verzamelen.
De neef en schoonzoon van Profeet (vrede zij met hem), Ali (r.a.) kende de gehele Koran ook uit zijn hoofd. En niet te vergeten Zaid.

De Koran zoals wij die tot op heden kennen is tijdens het kalifaat van Othman ibn Affan (644-656) gecanoniseerd en tot een boek gebracht.
De Koran is dus bijeen gebracht en samengesteld door de metgezellen van de Profeet (vrede zij met hem). Dus door mensen die de Profeet (vrede zij met hem) hebben gekend en samen met hem waren en die de Koran hadden bijgehouden. Onder andere door sahaba's die de Koran uit het hoofd kende.

Boehari en de sahaba kalief Othman (r.a.) vergelijken is dus belachelijk. Othman (r.a.) was een schoonzoon van de Profeet (vrede zij met hem) en tevens ook beloond door de Profeet (vrede zij met hem) met het paradijs.

Ik denk dat Christenen ook niet zouden twijfelen over de betrouwbaarheid als Petrus een Evangelie zou schrijven over de boodschap van Jezus (vrede zij met hem).
Djazaka'Allaho gheiran.. moge Allah (swt) je rijkelijk belonen.

Ter aanvulling: de Koran, het Woord van Allah (swt), hij is zoals hij is geopenbaard in de nacht van de Beslissing..

De Koran 97

1. Waarlijk, Wij hebben u (de Koran) nedergezonden, in de waardevolle nacht.

2. Wat weet u (er van) wat de waardevolle nacht is?

3. De waardevolle nacht is beter dan duizend maanden.

4. Daarin dalen engelen en de Geest door Gods gebod neder (zeggende)

5. "In alles Vrede," tot het rijzen van de dageraad.


Nadat de Koran in de Nacht van de Beslissing (laylat Al-Qadr) is geopenbaard werd de Koran gedurende 23 jaar lang op de Laatste Profeet Mohammed (saws), de analfabeet, geopenbaard. De wijsheid is dat men de verzen krijgt geopenbaard naar gelang de situatie daar om vraagt... Dat vergemakkelijkt om de Koran te begrijpen.

De Koran

17:106 "En Wij hebben u de Koran verduidelijkt opdat u hem geleidelijk aan de mensheid mocht verkondigen en Wij hebben hem in gedeelten gezonden."

Nadat de Koran is verzameld zoals hij is geopenbaard. Was er ook behoefte om de hadiths te verzamelen, die daarvoor niet genoteerd mocht worden. De Koran werd meteen door schrijvers van de Profeet op papier gezet en uit het hoofd geleerd gedurende 23 jaar lang. 200 jaar later na de dood van de profeet heeft men ook de hadiths verzameld..

De Koran geniet Goddelijke bescherming en de hadiths echter niet....

De Koran

10:57 "O mensdom! Er is van uw Heer een vermaning tot u gekomen en genezing voor wat in de harten is en een leiding en barmhartigheid jegens de gelovigen."

Assalaam Aleykoum voor de gelovigen,
"Hij wiens hart Allah voor de Islam heeft verruimd is in het licht van zijn Heer." (Quran 39:22)
Gebruikersavatar
Rust
Berichten: 444
Lid geworden op: do apr 12, 2007 10:04 pm

Bericht door Rust »

Serdar schreef:Afbeelding

De neef en schoonzoon van de Profeet (vrede zij met hem), Kalief Ali (r.a.) (598-661)
In die tijd waren er toch geen foto's?
"Hij wiens hart Allah voor de Islam heeft verruimd is in het licht van zijn Heer." (Quran 39:22)
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

Rust schreef:
Serdar schreef:Afbeelding

De neef en schoonzoon van de Profeet (vrede zij met hem), Kalief Ali (r.a.) (598-661)
In die tijd waren er toch geen foto's?
Klopt, dit soort foto's zie je dan ook alleen bij de Sjieten. Met name in Iran. Dus niet bij de soennieten.
Sjieten beelden Ali (r.a.) wel af. Niet dat ik er waarde aan hecht ofzo, maar wilde het gewoon delen hier op het forum.

Wezens met een ziel afbeelden is in de Islam niet toegestaan.

Salaam,
Serdar.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Serdar schreef: De Koran werd verzameld en bijeen gebracht door mensen die de Koran hadden opgeschreven en hadden bijgehouden. Deze zijn de zogenaamde 'openbaring schrijvers' die door de Profeet (vrede zij met hem) waren aangewezen. Deze zijn in totaal 15 personen, waaronder de 4 rechtgeleide kaliefen, Aboe Bakr, Omar, Othman en Ali (moge Allah tevreden over hun zijn). Deze regeerden van 632 tot 661.
Dus... mohammed kreeg een visioen...vertelde dat aan die 15 en die 15 schreven het op?
Wie heeft gecontroleerd of ze het wel goed hebben gedaan? Ik neem aan dat ze niet alle 15 iedere minuut bij mohammed waren?
Toen na een oorlog veel van de moslims omkwamen die de gehele openbaring van de Koran uit het hoofd kende, gaf Aboe Bakr (r.a.), als eerste kalief, het bevel om alle (geschreven) openbaringen bijeen te brengen en te verzamelen.
De neef en schoonzoon van Profeet (vrede zij met hem), Ali (r.a.) kende de gehele Koran ook uit zijn hoofd. En niet te vergeten Zaid.
Zij kenden de koran dus uit het hoofd toen deze al klaar was. Alles was dus al opgeschreven. De koran bestond dus al toen deze mannen in een oorlog.
De Koran zoals wij die tot op heden kennen is tijdens het kalifaat van Othman ibn Affan (644-656) gecanoniseerd en tot een boek gebracht.
Tot die tijd waren het losse velletjes?
De Koran is dus bijeen gebracht en samengesteld door de metgezellen van de Profeet (vrede zij met hem). Dus door mensen die de Profeet (vrede zij met hem) hebben gekend en samen met hem waren en die de Koran hadden bijgehouden. Onder andere door sahaba's die de Koran uit het hoofd kende.
De koran was dus al klaar en gecontroleerd toen mohammed nog leefde.
Boehari en de sahaba kalief Othman (r.a.) vergelijken is dus belachelijk. Othman (r.a.) was een schoonzoon van de Profeet (vrede zij met hem) en tevens ook beloond door de Profeet (vrede zij met hem) met het paradijs.
Waarom is dat belachelijk? Moslims halen hin informatie over mohammed uit de hadith. Moslims willen net zo zijn als mohammed.... daar heb je dus de hadith voor nodig. De koran gaat toch niet over mohammed?
Ik denk dat Christenen ook niet zouden twijfelen over de betrouwbaarheid als Petrus een Evangelie zou schrijven over de boodschap van Jezus (vrede zij met hem).
Geen idee... ik geloof er in ieder geval niets van.. :wink:
Amorele atheistische nitwit
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

@Monique,

Ik heb het uitgelegd voor mensen die het willen begrijpen. Of men het wil geloven of niet, moet men zelf weten. Dat was ook niet mijn intentie.
Slechts om mensen in te lichten dat de verzameling van de Koran en de Hadith niet te vergelijken zijn.

Een moslim hoeft de Hadith niet te erkennen, echter de Koran wel. Deze is het Woord van God. De leiding voor de mensen.

Salaam,
Serdar.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Serdar,
als voor jou geen enkele hadith "sahih" is, hoe weet jij dan hoe je moet bidden ? Dat staat enkel aangegeven in de ahadith...
Hoe weet jij dan hoe je naar het voorbeeld van mohamed moet leven ?

Jij bent wél een zeer ongelovige moslim me dunkt...een "koran only" moslim dus. Dat is voor de overgrote meerderheid van de moslim een...afvallige !
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Serdar schreef:@Monique,

Een moslim hoeft de Hadith niet te erkennen, echter de Koran wel. Deze is het Woord van God. De leiding voor de moslims.

Salaam,
Serdar.
Moslims zien mohammed als HET grote voorbeeld. Ze willen precies zo zijn als hij. Hoe kunnen ze dat doen zonder de hadith? Zonder de hadith heb je enkel de koran en die gaan niet over mohammed. De islamitische wetten worden uitgelegd in de hadith. De gradaties en uitzonderingen e.d. Zonder hadith heb je een boekje met onsamenhangende verzen waar je alle kanten mee uit kunt (wat dus ook gebeurt...kijk maar naar alle verschillende "soorten" moslims.... die elkaar zelfs de keel afsnijden omdat ze de verzen "anders" uitleggen).

Dat moslims de hadith niet hoeven te erkennen zie ik dus niet. Ok, moslims die mohammed NIEt als grote voorbeeld zien kan de hadith achterwege blijven.
Moslims die mohammed wel als grote voorbeeld zien zijn toch echt aangewezen op de hadith.... toch?
Amorele atheistische nitwit
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

Dutch schreef:Serdar,
als voor jou geen enkele hadith "sahih" is, hoe weet jij dan hoe je moet bidden ? Dat staat enkel aangegeven in de ahadith...
Hoe weet jij dan hoe je naar het voorbeeld van mohamed moet leven ?

Jij bent wél een zeer ongelovige moslim me dunkt...een "koran only" moslim dus. Dat is voor de overgrote meerderheid van de moslim een...afvallige !
Ik zeg niet dat geen enkel Hadith geen "sahih" kan zijn. Echter ik leg slechts uit dat het niet te vergelijken is met de Koran.

In de Hadith kom je bijvoorbeeld ook tegenstrijdigheden tegen. Daar doelde ik ook op. De Hadith komt na de Koran en is niet even belangrijk als de Koran.
Het dient natuurlijk wel voornamelijk om de Koranverzen juist te kunnen interpreteren en als waardevolle aanvullingen etcetera. Maar daar ging het "even" niet om.

De niet-moslims maken een directe link tussen de betrouwbaarheid van de Hadith en de Koran. Wat dus niet mogelijk is.

Salaam,
Serdar.
Laatst gewijzigd door Anonymous op di apr 24, 2007 10:44 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Serdar...wanneer de hadith niet betrouwbaar is hoe kun je dan weten dat de koran dat wel is?
En... hoe weet je welke hadith wel en welke wel betrouwbaar zijn?
Waarom is er geen boekwerk met een schifting van de betrouwbare hadiths? Dat zal heel veel verwarring en vooral bloedvergieten voorkomen.
Amorele atheistische nitwit
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Dus de koran is "betrouwbaar" en de ahadith zijn "halvelings betrouwbaar" ?
Moslimgeleerden hebben zich er het hoofd over gebroken en de ahadith van Muslim en Bukhari "sahih" verklaard. Wie ben jij om dat tegen te spreken ? :shock:
Hoe weet jij dan voor jezelf dat de ahadith ivm het bidden juist/onjuist zijn ? Misschien ben je wel totaal verkeerd aan het bidden...
Plaats reactie