Speciale mededeling...

Bestaan gelijkheid en gelijkwaardigheid tussen man en vrouw in de islam? Begon de emancipatie van de vrouw 1400 jaar geleden? Bevrijdt de islam de vrouw?
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Speciale mededeling...

Bericht door Chaimae »

Na veel denken en onrust in mijn hart ben ik tot de conlusie gekomen dat ik de hijaab ga dragen. Ik ben er klaar voor en denk dat ik de hijaab op 1 juni ga dragen. Op een vrijdag, de heilige dag en precies na mijn laatste examen insa'Allah. Nu moet ik het alleen nog even tegen mijn ouders vertellen. Ben benieuwd hoe ze dit gaan opvatten.

Ik voel me niet compleet. Ik ben een praktiserende Moslim en mensen hebben zoveel respect voor me dat ik dit kan maar ik voel me niet compleet. Ik bid en vast geloof in Allah swt, doe niet aan HARAMREALTIES.. daar heb ik een hekel aan en epileer mijn wenkbrauwen niet, draag geen make-up en heb al mijn naaldhakken weggedaan. Loop nu alleen nog op platte balletschoentjes. Nu vind ik dat ik de volgende stap moet zetten en dat is de hijaab en vervolgens stoppen met muziek luisteren. Ik heb gisteren al een lange jurk gehaald die geschikt is voor mijn hijaab. Ik ga binnekort lekker veel shoppen om zo op 1 juni een nieuwe start te mogen maken insa'Allah.

Ik durf het niet tegen mijn ouders te zeggen. :oops:
Laatst gewijzigd door Chaimae op di apr 24, 2007 9:52 am, 1 keer totaal gewijzigd.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Teva Teff

Re: Speciale mededeling...

Bericht door Teva Teff »

Chaimae schreef:Na veel denken en onrust in mijn hart ben ik tot de conlusie gekomen dat ik de hijaab ga dragen. Ik ben er klaar voor en denk dat ik de hijaab op 1 juni ga dragen. Op een vrijdag, de heilige dag en precies na mijn laatste examen insa'Allah. Nu moet ik het alleen nog even tegen mijn ouders vertellen. Ben beneiwud hoe ze dit gaan opvatten.

Ik voel me niet compleet. Ik ben een praktiserende Moslim en mensen hebben zoveel respect voor me dat ik dit kan maar ik voel me niet compleet. Ik bid en vast geloof in Allah swt, doe niet aan HARAMREALTIES.. daar heb ik een hekel aan en epileer mijn wenkbrauwen niet, draag geen make-up en heb al mijn naaldhakken weggedaan. Loop nu alleen nog op platte balleytschoentjes. Nu vidn ik dat ik de volgende stap moet zetten en dat is de hijaab en vervolgens stoppen met muziek luisteren. Ik heb gisteren al een lange jurk gehaald die geschikt is voor mijn hijaab. Ik ga binnekort lekker veel shoppen om zo op 1 juni een nieuwe start te mogen maken insa'Allah.

Ik durf het niet tegen mijn ouders te zeggen.
:oops:
Dat hoeft ook niet als je met die achterlijke hobbezakmoslimkleding op 1 Juni je ouderlijk huis binnenstapt.
Laatst gewijzigd door Teva Teff op di apr 24, 2007 10:29 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Teva Teff: nog meer op - aanmerkingen?
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Al Fatt-h
Berichten: 37
Lid geworden op: za apr 14, 2007 4:57 pm

Bericht door Al Fatt-h »

Assalamoe alaikoem wa rahmatoellah wa barkateohoe

Moge Allah u leiden op uw pad!

Salaam
ashadoe an la illahi illa allah
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Chaimae schreef:Teva Teff: nog meer op - aanmerkingen?
Vond je hem leuk?
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Teva Teff schreef:
Chaimae schreef:Teva Teff: nog meer op - aanmerkingen?
Vond je hem leuk?
Ik vind jou ook leuk.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Chaimae schreef:
Teva Teff schreef:
Chaimae schreef:Teva Teff: nog meer op - aanmerkingen?
Vond je hem leuk?
Ik vind jou ook leuk.
Nou, als ik na 1 juni een feestje geef, mag jij de feestvreugde vergroten door met die achterlijke hobbezakmoslimkleding onverwacht binnen te komen.
Moet er nog wel enig overleg komen over je hoofddoekje, momenteel gaat mijn voorkeur uit naar een strakke zwarte band net boven je borstelwenkbrauwen.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Teva Teff schreef:
Chaimae schreef:
Teva Teff schreef: Vond je hem leuk?
Ik vind jou ook leuk.
Nou, als ik na 1 juni een feestje geef, mag jij de feestvreugde vergroten door met die achterlijke hobbezakmoslimkleding onverwacht binnen te komen.
Moet er nog wel enig overleg over je hoofddoekje, momenteel gaat mijn voorkeur uit naar een strakke zwarte band net boven je borstelwenkbrauwen.

Neeeeeeeeeeeee feesten is HARAM snap 't dan.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Chaimae schreef:
Teva Teff schreef:
Chaimae schreef: Ik vind jou ook leuk.
Nou, als ik na 1 juni een feestje geef, mag jij de feestvreugde vergroten door met die achterlijke hobbezakmoslimkleding onverwacht binnen te komen.
Moet er nog wel enig overleg over je hoofddoekje, momenteel gaat mijn voorkeur uit naar een strakke zwarte band net boven je borstelwenkbrauwen.

Neeeeeeeeeeeee feesten is HARAM snap 't dan.
Voor jou is het geen feestje, snap het dan!
Want jij mag daar je moslimachterlijkheden ongeremd ventileren.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Chaimae, waarom plaats je dit bij "website ondersteuning"?

Ik denk dat je alvast kan beginnen met het stoppen met muziek beluisteren. Dan heb je toch al een maandje extra goed geleefd als vrome moslima.

en wat zeg je nu : gaan shoppen? Dat mag volgens mij ook niet. Je mag enkel buitenkomen voor het hoogstnodige. Dat is niet "shoppen", dat is naar de winkel, kopen en terug naar binnen.

Als ik jouw commentaren lees doe je net alsof je carnaval gaat spelen.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Rust
Berichten: 444
Lid geworden op: do apr 12, 2007 10:04 pm

Bericht door Rust »

@ Chaimae, echt mooi moge Allah (swt) je helpen en je alles geven wat je hart maar wil en je belonen met het aller hoogste paradijs...

Mijn lieve Zuster, witte dagen willen vasten, hijaab willen dragen.. masha'Allah

Wat een liefde voor Allah (swt)..

2:165 "Maar zij die geloven zijn sterker in hun liefde voor Allah"

Moge Allah (swt) altijd bij je zijn en je zegenen met Zijn Liefde en die van je ouders.. en al het moeilijke voor je makkelijk maakt zodat je de allerhoogste paradijs bereikt..

Wa-faqaki'Allah

@ Circe, hou die hypocriesie voor jezelf. Niet alle muziek is verboden, alleen die met schinzig taalgebruik...

Vrede zij met hen die de waarheid volgen,
"Hij wiens hart Allah voor de Islam heeft verruimd is in het licht van zijn Heer." (Quran 39:22)
tomc
Berichten: 1152
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 11:55 pm

Bericht door tomc »

Chaimae schreef:Neeeeeeeeeeeee feesten is HARAM snap 't dan.
Wanneer stop je met internetten en sluit je jezelf in je huis op ? Welke meester hebben je ouders voor hun dochter-slavin gekozen ? Ga je absoluut gehoorzaam zijn zoals de koran van je eist ?

Uiteraard niet.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

@ Chaimae, echt mooi :D moge Allah (swt) je helpen en je alles geven wat je hart maar wil en je belonen met het aller hoogste paradijs...

Mijn lieve Zuster, witte dagen willen vasten, hijaab willen dragen.. masha'Allah

Wat een liefde voor Allah (swt)..

Maar lieve meid, je moet niet wachten tot Juni. Dat verdient Allah niet.
Je moet het nu doen, en lieverd. neem een zwarte hoofddoek, en een zwarte lange jas.
Allah zal je belonen met het aller hoogste paradijs...

Allah ackbar....
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Rust
Berichten: 444
Lid geworden op: do apr 12, 2007 10:04 pm

Bericht door Rust »

Ariel schreef:Je moet het nu doen, en lieverd. neem een zwarte hoofddoek, en een zwarte lange jas.
26:200 "Zo hebben Wij het (ongeloof) in de harten der zondaren doen binnendringen."

@ Ariel, besef je niet dat door het verwerpen van de waarheid je ongelukkig van wordt. En dat jouw doel niet wordt bereikt, integendeel je verkrijgt alleen meer ongeloof en je haat Easa (as) omdat hij (as) in Allah geloofde en je haat Mohammed (saws) omdat hij met de waarheid is gekomen...

Die haat die je in je hart hebt zal een bron van onrust blijven totdat deze ontploft... Je mag ons pm functie ontnemen, maar liefde voor Allah (swt) kan je ons niet ontnemen..

Groetjes,

Rust
"Hij wiens hart Allah voor de Islam heeft verruimd is in het licht van zijn Heer." (Quran 39:22)
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

@ Circe, hou die hypocriesie voor jezelf. Niet alle muziek is verboden, alleen die met schinzig taalgebruik...
Het lijkt er hoe langer hoe meer op dat jij je eigen versie van islam hebt hoor.

Volgens de Borgerhoutse imams is muziek weldegelijk haram. En mohammed had ook een probleem met muziek, normaal zou je dat toch moeten weten?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Ariel dit?!


Afbeelding


Jaa die wil ik dragen. Eerst de gewone hijaab. Moet het opbouwen.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Moet er nog wel enig overleg komen over je hoofddoekje, momenteel gaat mijn voorkeur uit naar een strakke zwarte band net boven je borstelwenkbrauwen

Kijk hoe gemeen broeder Rust. Hij zegt dat ik ''borstelwenkbrauwen'' heb. Ik heb hele mooi wenkbrauwen hoor. Dat zegt mijn mammie altijd.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Anneke
Berichten: 1174
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 6:59 pm

Bericht door Anneke »

Chaimae.. vindt je het niet nog te vroeg om hidjaab te dragen..? Ik bedoel, hoe moet er ooit een islamitische knapperd op je afstappen als ie je nauwlijks kan zien? :lol:

Oja, zit niet zo te janken op msn :wink:
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Ilona schreef:Chaimae.. vindt je het niet nog te vroeg om hidjaab te dragen..? Ik bedoel, hoe moet er ooit een islamitische knapperd op je afstappen als ie je nauwlijks kan zien? :lol:

Oja, zit niet zo te janken op msn :wink:

Maar Ilona ik ben harstikke lelijk. Volgens Tefa Teff heb ik ''borstelwenkbrauwen.'' Wie wilt mij nou...

Je huilt ook mee.. lieve Ilona.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Anneke
Berichten: 1174
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 6:59 pm

Bericht door Anneke »

:cry: Ik huil omdat jij huilt :cry:

Wel een beetje flauw van Teva.. gaan we elkaar nu op uiterlijk beoordelen?
Gebruikersavatar
Steffi
Berichten: 464
Lid geworden op: wo apr 18, 2007 11:33 am
Locatie: Borgerhout (België)

Bericht door Steffi »

salaam aleykum chaimae,

masha'Allah masha'Allah masha'Allah masha'Allah ! ! !
echt goei nieuws oughtie !
Je ouders zullen zeker trots zijn op hun dochter,geen paniek !
Echt knap van je dat je die beslissing hebt genomen,
mag Allah (swt) jou belonen met het Paradijs,Amien.
wa3salaam,
Souhaila
Love is like war..Easy to start..difficult to end.. impossible to forget..
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Chaimae, zoals Souhaila ook zegt :
"Een vrouw wordt omwille van vier redenen getrouwd: vanwege haar eigendommen, haar familie, haar schoonheid en haar geloof. Zoek er een omwille van haar geloof''
Je zal dus in je moslimazakoutfit iemand moeten "vangen" omwille van je geloof...en lol dat je daaraan gaat beleven !!! :lol: :lol: :lol:

Het enige wat me daaraan tegen de borst stoot is dat jij ooit misschien wel slavendochters gaat kweken die net zo braindood zullen zijn als jijzelf :cry: Wat een verspilling van menselijke capaciteiten !!!
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Ilona schreef::cry: Ik huil omdat jij huilt :cry:

Wel een beetje flauw van Teva.. gaan we elkaar nu op uiterlijk beoordelen?
Chaimae schreef: Ik bid en vast geloof in Allah swt, doe niet aan HARAMREALTIES.. daar heb ik een hekel aan en epileer mijn wenkbrauwen niet, draag geen make-up en heb al mijn naaldhakken weggedaan. Loop nu alleen nog op platte balletschoentjes.
Gebruikersavatar
Steffi
Berichten: 464
Lid geworden op: wo apr 18, 2007 11:33 am
Locatie: Borgerhout (België)

Bericht door Steffi »

twil ni zeggen da je je wenkbrauwen niet eppileert dat het een 'bos' is he :roll:
Love is like war..Easy to start..difficult to end.. impossible to forget..
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

souhaila schreef:twil ni zeggen da je je wenkbrauwen niet eppileert dat het een 'bos' is he :roll:
En dat driehokje op je neus, epileer je dat ook niet meer?
Plaats reactie