Hallo

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Gebruikersavatar
Rust
Berichten: 444
Lid geworden op: do apr 12, 2007 10:04 pm

Re: Hallo

Bericht door Rust »

Hamid schreef:Ik bid ook dat Allah alle Moslims op rechte pad (Siratul Mostaqim) leidt en dat we beschermd mogen zijn tegen onze vijanden.
Het is nu al heel laat geworden. Ik moet nu stoppen.
Tot later,
Hamid
Welterusten broeder,

Moge Allah (swt) je zegenen met Zijn Liefde en altijd over je waken en al het moeilijke voor je makkelijk maken en voor alle moslims insha'Allah

Assalaam Aleykoum,
"Hij wiens hart Allah voor de Islam heeft verruimd is in het licht van zijn Heer." (Quran 39:22)
Gebruikersavatar
pd7835
Berichten: 1637
Lid geworden op: di mar 01, 2005 10:35 am
Locatie: Vlaanderen

Re: Hallo

Bericht door pd7835 »

Hamid schreef:Ik bid ook dat Allah alle Moslims op rechte pad (Siratul Mostaqim) leidt en dat we beschermd mogen zijn tegen onze vijanden.Het is nu al heel laat geworden. Ik moet nu stoppen.
Tot later,
Hamid
Tja, het isnet omgeleerd, het zijn de niet-moslims die moeten beschermd worden tegen de islam en al haar volgelingen die andersdenkenden en andersgelovigen als vijanden bestempelen. Islam is oorlog, geen vrede.


Bestrijdt hen die niet geloven in Allah, noch in de Laatste Dag, en die niet verboden stellen wat Allah en Zijn boodschapper verboden hebben gesteld (= de heidenen), en hen die zich niet voegen naar de ware religie onder degenen aan wie de Schrift gegeven is (= joden en christenen), totdat zij uit de hand de schatting opbrengen in onderdanigheid." [9:29]
Gebruikersavatar
Hamid
Berichten: 260
Lid geworden op: zo apr 22, 2007 11:23 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Hamid »

Je bent uit je land gevlucht vanwege "het westen" om in dat "westen" te gaan wonen?
[/quote]
Ja, om jullie te pesten en te treiteren. Ben je nu tevereden?
Niet geschoten is altijd mis :lol:
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Hamid schreef:Hallo Chaimae,
Salaam.
Jou naam klinkt Turks, ben je ook een moslim? in ons land hebben we een meisjes naam dat is Shaima, is dit hetzelfde als jou naam? als dat zo is, dan waarom heb je een jongens foto gekozen? ben je niet gelukkig als meisje?
Chaimae schreef:Selaam Aleykoum.


Welkom hier & wens je een fijne tijd toe. Voor zover dat gaat lukken.

M3A SELEMA.

Ik heb een Arabische/Islamitische naam. Dus Chaimae komt onder alle Moslims voor. Chaimae is een meisjesnaaaaaaaaaaaam en dat is inderdaad precies hetzelfde als ''shaima.'' Mijn naam spreek je ook uit als Sjayjma. Ben trouwens Marokkaanse en Moslim al hamdollilah een Praktiserende nog wel.

BTW dat is één van de beste Arabische zangers ooit. AbdelHalim Hafez.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Hamid schreef:
Je bent uit je land gevlucht vanwege "het westen" om in dat "westen" te gaan wonen?
Ja, om jullie te pesten en te treiteren. Ben je nu tevereden?
Dank je voor je eerlijke antwoord.
Maar wanneer ga je weer terug naar je eigen moslimland?
Gebruikersavatar
Hamid
Berichten: 260
Lid geworden op: zo apr 22, 2007 11:23 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Hallo

Bericht door Hamid »

Rust schreef:
Hamid schreef:Ik bid ook dat Allah alle Moslims op rechte pad (Siratul Mostaqim) leidt en dat we beschermd mogen zijn tegen onze vijanden.
Het is nu al heel laat geworden. Ik moet nu stoppen.
Tot later,
Hamid
Welterusten broeder,

Moge Allah (swt) je zegenen met Zijn Liefde en altijd over je waken en al het moeilijke voor je makkelijk maken en voor alle moslims insha'Allah

Assalaam Aleykoum,
Beste broeder Rust,
Salaam.
Bedankt voor je bericht. Ik heb het nu pas gelezen. Ik heb nog eventjes voordat ik naar mijn werk ga, dus dacht ik laat ik even kijken in dit forum. Ik word er niet goed van wat ze allemaal schrijven.
Trouwens, ik wilde je nog zeggen dat je geen zorgen om mij hoeft te maken. Ik heb veel kontakt met fijne moslims en bezoek ook af en toe een Surinaamse moskee, omdat ik een beetje Urdu spreek, heb ik goede vrienden onder Surinaamse Moslims in mij woonplaats. Ik ga ze vanavond delen over mijn bevindingen met dit forum en hoop dat er nog andere broeders zullen bereid zijn om hier te komen. We moeten gewoon met zijn allen deze mensen de les leren die ze nodig hebben.
Ik wens je een fijne dag en hoop dat Allah (swt) je mag veel Barakat moge geven.
Niet geschoten is altijd mis :lol:
Gebruikersavatar
Hamid
Berichten: 260
Lid geworden op: zo apr 22, 2007 11:23 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Hamid »

Teva Teff schreef:
Hamid schreef: Ja, om jullie te pesten en te treiteren. Ben je nu tevereden?
Dank je voor je eerlijke antwoord.
Maar wanneer ga je weer terug naar je eigen moslimland?
Graag gedaan, ik ga ooit wel terug en zal jou ook meenemen, tenminste als je op de rechte pad ben gekomen.
Niet geschoten is altijd mis :lol:
Gebruikersavatar
Hamid
Berichten: 260
Lid geworden op: zo apr 22, 2007 11:23 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Hamid »

Monique schreef: Volgens mij is dit een trol.
Iemand die zich voordoet als moslim om de slechte naam van islam even verder de stront in te duwen?
Niet 1 moslim legt de haat er zo dik bovenop.... tenminste..niet meteen.

Zelfs zijn onderschrift is "haat".
Heb je naar de foto onder je naam gezien? dat ziet er pas uit als een trol of moet ik zeggen drol.
Niet geschoten is altijd mis :lol:
Gebruikersavatar
Hamid
Berichten: 260
Lid geworden op: zo apr 22, 2007 11:23 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Hamid »

Ariel schreef: Stook het vuurtje maar op ajax.
Je hebt je gelijke gevonden in Hamid.

Er is geen beter mans als Afghan.
Hij heeft meer liefde in zijn kleine teen dan jij in je hele lijf.
Ik ken Ajax niet en misschien zal ik hem ook nooit ontmoeten, maar onze broederschap is heel sterk. Daar ben je natuurlijk jaloers op geworden.
Ben je trouwens een van de bewakers van Afghan. Hij kan natuurlijk niet op straat lopen zonder lijfwachten zoals jou.
Ik zie dat je prachtig witte duiven in je foto hebt gebruikt, volgens mij kun je beter 3 zwarte kraaien gebruiken, dat past beter bij jou.
Niet geschoten is altijd mis :lol:
Gebruikersavatar
Hamid
Berichten: 260
Lid geworden op: zo apr 22, 2007 11:23 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Hamid »

tomc schreef:en, Hamid, wat vind je van faithfreedom ?
Als ik niets te doen zou hebben, dan had ik meer tijd doorgebracht om jullie manier van denken beter te leren kennnen.
Als ik mijn vijanden goed ken, dan weet ik ook hoe ik ze moet bestrijden.
Niet geschoten is altijd mis :lol:
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Trol is wel de goede benaming voor jou, Hamid.

Ik twijfel van welke soort.

Voor mij ben jij ofterwel een Talibansympatisant. Eén van die slechte Moslims, met als hobbyforum een over expolsieven en opzetten van terroristische aktiviteiten.

Komt je werk als tolk je goed bij te pas.

Ofterwel ben jij gewoon een extreem rechtse Neo-Nazi, die zich hier voor komt doen als Moslim. Met een hobbyforum over swastikas en andere naziparefrenalia.

Beiden liggen niet zcht zo ver van elkaar, vinden elkaar terug in de passie van het Joodse volk van de Aardbodem te vegen.

Hoe denk jij daarover? Hobby moet een passie zijn nietwaar?

Vind het vriendelijk van je dat je ons mee wil nemen naar Afghanistan. Spijtig dat ik twijfel of je wel een echte Afghaan bent.

Al mijn twijfels over je maken dat ik niet veel op je zal reageren.
Lezen zal ik je wel doen.

Als je gesprek over Afghanistan gaat, kan ik het controleren met de verhalen van mijn buur. Die vertrouw ik, zodoende kan ik misscien één twijfel wegnemen.

Mijn buur vertrekt over enkele weken terug naar Afghanistan.
Het Belgische contignent Paracommandos versterken.
Doet daar goed werk: Zoveel mogelijk Taliban doodschieten.

Aangezien jij Taliban slechte Moslims vind, zal je hem hier wel terug in kunnen vinden.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Hamid
Berichten: 260
Lid geworden op: zo apr 22, 2007 11:23 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Hamid »

ajax schreef:Hij zegt dat hij ook de bijbel vertaald in jullie taal.
Ha ha ha, ik lig krom van de lach, tegen de tijd dat hij klaar is, dan is hij rijp voor een gesticht.
Er was ooit een gek in Afghanistan die Abdul rahman heette. Hij was ook een afvalig en is nu door een list van paus in Rome om elke dag daar de voeten van paus te likken, dus voor wie wil deze gek de bijbel vertalen?
Niet geschoten is altijd mis :lol:
Gebruikersavatar
Hamid
Berichten: 260
Lid geworden op: zo apr 22, 2007 11:23 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Hamid »

BFA schreef:Trol is wel de goede benaming voor jou, Hamid.

Ik twijfel van welke soort.

Voor mij ben jij ofterwel een Talibansympatisant. Eén van die slechte Moslims, met als hobbyforum een over expolsieven en opzetten van terroristische aktiviteiten.

Komt je werk als tolk je goed bij te pas.

Ofterwel ben jij gewoon een extreem rechtse Neo-Nazi, die zich hier voor komt doen als Moslim. Met een hobbyforum over swastikas en andere naziparefrenalia.

Beiden liggen niet zcht zo ver van elkaar, vinden elkaar terug in de passie van het Joodse volk van de Aardbodem te vegen.

Hoe denk jij daarover? Hobby moet een passie zijn nietwaar?

Vind het vriendelijk van je dat je ons mee wil nemen naar Afghanistan. Spijtig dat ik twijfel of je wel een echte Afghaan bent.

Al mijn twijfels over je maken dat ik niet veel op je zal reageren.
Lezen zal ik je wel doen.

Als je gesprek over Afghanistan gaat, kan ik het controleren met de verhalen van mijn buur. Die vertrouw ik, zodoende kan ik misscien één twijfel wegnemen.

Mijn buur vertrekt over enkele weken terug naar Afghanistan.
Het Belgische contignent Paracommandos versterken.
Doet daar goed werk: Zoveel mogelijk Taliban doodschieten.

Aangezien jij Taliban slechte Moslims vind, zal je hem hier wel terug in kunnen vinden.
Ik zou zeggen bewaar je kwalificaties voor jezelf en je soortgenoten.
Het doet mij goed dat jullie over mij zitten te fantaseren. Ik weet wie ik ben en als je bewijzen nodig hebt dat ik uit Afghanistan kom, kan ik dat voor je regelen. Geef mij je adres en ik zal een kado sturen. Iets wat jullie eigenlijk hebben geprodueert en in Afghanistan gebracht. Ik heb het over landmijnen.
Niet geschoten is altijd mis :lol:
Al Fatt-h
Berichten: 37
Lid geworden op: za apr 14, 2007 4:57 pm

Bericht door Al Fatt-h »

Salaam Broeder Hamid,

Weet dat ook een kaaskop is gesneuveld op missie in jouw Afghanistan. Hij liep deze week op een landmijn. Jouw land is vergiftigd met mijnen in naam van democratie.

Laat daarom deze kennis doordringen zodat deze ongelovigen de strijd staken.


Moge Allah u leiden op uw pad!

Al Fatt-h
ashadoe an la illahi illa allah
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Ik zou zeggen bewaar je kwalificaties voor jezelf en je soortgenoten.
Het doet mij goed dat jullie over mij zitten te fantaseren. Ik weet wie ik ben en als je bewijzen nodig hebt dat ik uit Afghanistan kom, kan ik dat voor je regelen. Geef mij je adres en ik zal een kado sturen. Iets wat jullie eigenlijk hebben geprodueert en in Afghanistan gebracht. Ik heb het over landmijnen.
Mijn buik gaat kapot van het lachen. :lol:
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Weet dat ook een kaaskop is gesneuveld op missie in jouw Afghanistan. Hij liep deze week op een landmijn. Jouw land is vergiftigd met mijnen in naam van democratie.


Oh wat was ik blij toen ik dit hoorde. Zal ze leren. Maar Allah SWT zal ze straffen. En oh wat zal die straf pijnlijk zijn en vernederend.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Chaimae schreef:
Weet dat ook een kaaskop is gesneuveld op missie in jouw Afghanistan. Hij liep deze week op een landmijn. Jouw land is vergiftigd met mijnen in naam van democratie.


Oh wat was ik blij toen ik dit hoorde. Zal ze leren. Maar Allah SWT zal ze straffen. En oh wat zal die straf pijnlijk zijn en vernederend.
Wat ik al eerder opmerkte.
Ze wordt met de dag achterlijker.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Ik heb het over landmijnen.
Verwend als ik ben, krijg ik liever een SAM-7 van Russische makelij.
Moeten jullie toch ook nog liggen hebben bij je hoop oud ijzer.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Chaimae schreef:
Weet dat ook een kaaskop is gesneuveld op missie in jouw Afghanistan. Hij liep deze week op een landmijn. Jouw land is vergiftigd met mijnen in naam van democratie.


Oh wat was ik blij toen ik dit hoorde. Zal ze leren. Maar Allah SWT zal ze straffen. En oh wat zal die straf pijnlijk zijn en vernederend.
Sjongejonge, Chaimae, nu begin je met één zin
1/ de taliban die vrouwen vernederde goed te keuren
2/ je te verheugen hoe landgenoten die vrede proberen te brengen in dat land sterven
3/ nog eens daarenboven op een pijnlijke straf te verheugen.

De taliban, hé, Chaimae, en die mijn is waarschijnlijk van hen afkomstig, is mijn beeld nr 1 hoe een Islamtisiche wereld eruit zal zien. Ik wil het niet op z'n amerikaans, niet op z'n Islamitisch, maar op z'n menselijks.

Sorry, Chaimae, dat ben je hier aan het verliezen,

KIJK VERDORIE TOCH 'S IN JE HART WAAR ISLAM JE LEIDT

Zie je nu echt niet dat al die haat in je hart je niet eigen is?!

Meisje, geloof me, je ziet die nederlander niet meer als een mens, maar als een onder-wezen. Fascisme werkt ook zo.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Dat een elke Nederlander dit mag lezen. :shock:
De woorden van een jong gematigd moslim meisje.
Oh wat was ik blij toen ik dit hoorde. Zal ze leren. Maar Allah SWT zal ze straffen. En oh wat zal die straf pijnlijk zijn en vernederend.

Als zelfs dit jonge gematigde moslim meisje zo denkt, hoe moeten minder gematigd moslims dan wel niet denken.

Chaimae schat, je moet niet wachten met je hoofddoekje. Echt niet. Zet er een op. Een zwarte.
Mensen kunnen dan gelijk zien hoe zwart jouw ziel en hart door Islam gemaakt is.

Allah zal je belonen voor deze woorden lieve Chaimae .


Want is het niet Allah die gezegd heeft.

Doodt hen; Allah zal hen zeker bestraffen door middel van jullie handen en Hij zal hen vernederen en Hij zal jullie helpen tegen hen en Hij zal de harten van een gelovig volk genezen. (9:14)
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Bericht door Afghan »

Hamid schreef:
Hallo Hond,
Schaam je niet dat je de naam van ons land en onze mensen te schande doet? Jou soort moet gedood worden, want je bent een kankergezwel.
Hoe veel geld heb je van de kerken gekregen dat je een hielenlikker van hun geworden bent? en wat zal je met dat geld bereiken? Wat doe je als je voor God verschijnt op hiernamaals? Dat zijn een paar vragen van mij kant. Als ik je kan helpen om weer moslim te worden, dan zal ik dat doen, maar als je dat weigert, dan hoop ik achter je naam te komen en dan zal ik wat anders leren.
Beste landgenoot Hamid, bedankt voor je reactie en je eerlijke vragen. Ik kan me heel goed voorstellen dat dit alles voor jou heel schokkend overkomt. Ik zal proberen om stukje bij beetje mijn verhaal me je te delen en vraag je om geduldig met mij te zijn. Ik hoop dat je bereid bent om het een en ander eerst van mijzelf te horen, alvorens je een oordeel uitspreekt.
Ik wil graag bij het begin beginnen:

Ik kwam naar Nederland als een vluchteling en met heel vragen en heel veel pijn (dat hoef ik je gelukkig niet uit te leggen, dat heb jij ook zelf meegemaakt).
Ik was vol haat tegen Russen, maar ook had ik minachting tegenover Joden en Christenen. In Pakistan was ik al in aanraking gekomen met Christenen en had heel veel vragen over hun geloof en Bijbel enz. Vandaag ga ik je alleen kort uitleggen wat mij hier in Nederland overkwam:

Hoe raakte ik mijn vooroordelen tegen Joden en Christenen kwijt?

Toen ik naar Nederland kwam, werd ik door de VVN (vluchtelinge organisatie) geplaatst bij een Nederlandse echtpaar waar ik een kamer kon huren, want in die tijd waren er geen andere opvang mogelijkheden zoals OC of AZC.
Dit oude echtpaar waren christenen en ik heb zo’n zeven of acht maand bij hun gewoond en van dichtbij meemaakte hoe in een christelijke gezin met elkaar en anderen omgaan. Ze hebben mij nooit de Bijbel of andere dingen opgedrongen, ze hebben mij geholpen om snel nederlands te leren zodat ik een opleiding kon beginnen.

Ik had bij deze mensen een heel klein kamertje op zolder, dus heb ik advertentie geplaatst bij een supermarkt voor iets grotere kamer.
Al binnen een week had iemand gereageerd en toen ik bij ze ging om kennis te maken en de kamer te zien, vond ik dit als een prachtige opties. Het betrof een oudere echtpaar waarvan hun laatste kind al de deur uit was, dus hadden het een ruime kamer voor me beschikbaar. Toen ik over de huur met hun wilde onderhandelen, zeiden ze ben je gek geworden, jij bent een vluchteling en je moet hier je leven opbouwen. We hebben hier alles. Beschouw dit huis als je eigen huis en we zijn bij dat we dit voor je kunnen doen.
Ik was gewoon sprakeloos en heb dus deze aanbod aangenomen en hetzelfde dag bij hen gaan wonen. De volgende dag al vroegen ze of ik met hun wilde samen eten, ik zei als jullie geen varkenvlees koken, dan eet ik wil met jullie. Toen zeiden ze: oh, daar hoef je niet bang voor zijn. We eten helemaal geen varkensvlees omdat onze Torah dat ook verbiedt. Ja, ze waren Joden. Ik schrok vreselijk om dit te horen, maar kon niet zeggen, ik wil hier weg. Ze hebben mij als hun eigen zoon beschouwd. Ik heb bijna een jaar bij hun gewoond. Ik was helemaal perplex en kon niet begrijpen waarom het mij van kinds af aan geleerd was dat Joden slecht waren en dat we ze moeten haten. Ik heb me hiervoor doodgeschaamd, maar liet ik helemaal niet merken. Ik was toen nog steeds een moslim en deed zelf mij moslim gebeden in een huis van Joden.

Ik denk dat wel genoeg is voor nu, later zal ik je uitleggen waarom en hoe ik christen werd.

Het ga je goed Hamid, ik wens je veel plezier met je werk als tolk. Je ontmoet zeker heel veel mensen en je hoort waarschijnlijk heel veel droevige verhalen. Ik heb vroeger als vrijwillig voor VVN dit ook gedaan, maar vond het heel zwaar. Ik nam de trieste verhalen van mensen mee naar mijn huis en dat hield me dan bezig. Om die reden ben ik toen gestopt. Jij moet dan wel mentaal heel sterk zijn als je hiervan je beroep hebt gemaakt. Ik neem mijn petje voor je af !
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Bericht door Afghan »

Chaimae,
Je moet je doodschamen dat je over de dood van iemand zo durft te spreken. Foei foei, ik ben gewoon sprakeloos.
De Bijbel heeft mij gelukkig geleerd dat zelfs als je vijand valt, mag je niet blij worden, want dan ben je respectloos bezig.
Hebben jullie echt een hart? of is het een versteende hart?

Chaimae schreef:
Weet dat ook een kaaskop is gesneuveld op missie in jouw Afghanistan. Hij liep deze week op een landmijn. Jouw land is vergiftigd met mijnen in naam van democratie.


Oh wat was ik blij toen ik dit hoorde. Zal ze leren. Maar Allah SWT zal ze straffen. En oh wat zal die straf pijnlijk zijn en vernederend.
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Bericht door Afghan »

Beste Teva,
Ik vind het niet leuk dat je Hamid zo'n vraag stelt. Ik ben zelf ook als een vluchteling hier gekomen en laat ik je even duidelijk maken, dat we hier niet voor gekozen hebben. De omstandigheden in een door oorlog geteisterde land, heeft ons gedwongen om met pijn in ons hart Afghanistan te verlaten. Dit kan je pas begrijpen als je het zelf meemaakt.
met vriendelijke groeten
Afghan
Teva Teff schreef:
Hamid schreef:
Je bent uit je land gevlucht vanwege "het westen" om in dat "westen" te gaan wonen?
Ja, om jullie te pesten en te treiteren. Ben je nu tevereden?
Dank je voor je eerlijke antwoord.
Maar wanneer ga je weer terug naar je eigen moslimland?
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Afghan schreef:Beste Teva,
Ik vind het niet leuk dat je Hamid zo'n vraag stelt. Ik ben zelf ook als een vluchteling hier gekomen en laat ik je even duidelijk maken, dat we hier niet voor gekozen hebben. De omstandigheden in een door oorlog geteisterde land, heeft ons gedwongen om met pijn in ons hart Afghanistan te verlaten. Dit kan je pas begrijpen als je het zelf meemaakt.
met vriendelijke groeten
Afghan
Teva Teff schreef:
Hamid schreef: Ja, om jullie te pesten en te treiteren. Ben je nu tevereden?
Dank je voor je eerlijke antwoord.
Maar wanneer ga je weer terug naar je eigen moslimland?
Ik heb er een hekel aan dat als vluchtelingen hier opgenomen worden ze hun dankbaarheid uiten door alles wat ze als moslim hier niet bevalt op agessieve wijze aan te vallen.
Het vervelende is dat vooral moslims die gewoonte hebben.
Dan zeg ik dat het gewoon heel simpel is, ga dan terug naar waar je vandaan komt. Of regel een verblijf in Irak, Somalië, Indonesië, Yemen of Niger of een ander moslimland waar je je dan blijkbaar beter thuis voelt..
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Bericht door Afghan »

Beste Teva,
Bedankt voor je snelle reactie. Ik ben het volledig hiermee met je eens.
Ik kom dit ook heel vaak tegen en dan probeer ik de mensen met liefde te corrigeren in hun houding. Ik heb vaak gezegd dat Afghanistan vaderland is, maar Nederland beschouw ik mijn moederland, want hier heb ik de zorg en veiligheid enz ervaren dat normaal een moeder aan haar kind geeft.
Anders was ik nu in Pakistan of Afghanistan zonder enigie hoop of perspectief en zonder een toekomst. Dit is wat heel veel mensen helaas vergeten te realiseren.
Teva Teff schreef:Ik heb er een hekel aan dat als vluchtelingen hier opgenomen worden ze hun dankbaarheid uiten door alles wat ze als moslim hier niet bevalt op agessieve wijze aan te vallen.
Het vervelende is dat vooral moslims die gewoonte hebben.
Dan zeg ik dat het gewoon heel simpel is, ga dan terug naar waar je vandaan komt. Of regel een verblijf in Irak, Somalië, Indonesië, Yemen of Niger of een ander moslimland waar je je dan blijkbaar beter thuis voelt..
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Plaats reactie