Studie naar zwembad-overlast Marokkanen

nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

Monique schreef:
TheBrains schreef:
Maroc_21 schreef:TheBrain..zou een Islamitische zwembad een optie zijn? In Amsterdam worden soms zwembaden gehuurd voor alleen moslims jongeren...Toen ik jong was zwom ik vaak mee...helemaal meisjesvrij 8)
Ik weet niet of ze al gestart zijn met het huren van zwambaden voor moslimjongeren! Ik ben zelf geen zwembad-gek maar wel strand gek....Een Islamitisch strand zou wel een leuk idee zijn :lol:
Ja, een geweldige optie! ik hoop echt van harte dat ze zwembaden gaan huren voor moslimjongeren! Lekker gescheiden, dus ook nergens om je zorgen over te maken.

TheBrians.
Ik ben het een keer met je eens brain.....apartheid... 8)
Nou, ik niet. Houd dat apartheidsstrand maar in een islamitisch land naar keuze. Hier in Nederland leer je maar fatsoenlijk met mensen omgaan.

Eerst heb je hier één apartheidsstrand, dan tien, en dan is er voor een normale maatschappij waarin mannen en vrouwen met elkaar omgaan opeens helemaal geen ruimte meer.
Geen centimeter islamitisch strand aan de Nederlandse kust. Dank u.
Gebruikersavatar
Hamsa
Berichten: 525
Lid geworden op: za jan 25, 2003 7:45 am

Bericht door Hamsa »

nina schreef: De problemen worden veroorzaakt omdat de islam een wig drijft tussen mannen en vrouwen vanwege de haat tegen seksualiteit. Seks wordt gevangen in het huwelijk, en alle andere seks is strafbaar en gevaarlijk. Daardoor ontstaat een verkrampte houding.
Hier ben ik het niet mee eens. In de islam is er helemaal geen haat tegen de seksualiteit. De profeet was er al een groot liefhebber van. Die huwelijksbeperking geldt niet voor mannen. Veroverde vrouwen, zolang het geen moslimvrouwen zijn, kunnen gewoon gebruikt worden.
TheBrains
Berichten: 110
Lid geworden op: za jul 09, 2005 2:52 pm
Locatie: Nederland

Bericht door TheBrains »

unholy schreef: Inderdaad Brain, de moslimjongeren kosten nog niet genoeg aan allerlei buurtprojectjes en uitkeringen, laten we nu ook nog maar eens voor ze bevestigen dat de vrouw minder is, lang leve de integratie, oh nee, segregatie, welnu als ik volgens jouw een rascist ben is dat een groot compliment dat ik niet zo dom als jij ben.

Om in de woorden van Heraclitus te spreken :
Het zoude beter voor U zijn als gij zich zou ophangen en het bestuur aan de kinderen zou overlaten !
Als ik zeg dat jij een rasict ben, dan zal ik me maar aangesproken voelen. Want dan hoor jij niet in deze samenleving.
Dus weet je wat, als jij uit deze land vertrekt, dan doe je jezelf een plezier én de anderen. Ajuus!

TheBrians.
TheBrains
Berichten: 110
Lid geworden op: za jul 09, 2005 2:52 pm
Locatie: Nederland

Bericht door TheBrains »

nina schreef:Nou, ik niet. Houd dat apartheidsstrand maar in een islamitisch land naar keuze. Hier in Nederland leer je maar fatsoenlijk met mensen omgaan.[\quote]

Wat doe je moeilijk? het is maar een zwembad dat gescheiden wordt.
Heeft overigens niets mee te maken met fatsoenlijk omgaan met mensen.
Eerst heb je hier één apartheidsstrand, dan tien, en dan is er voor een normale maatschappij waarin mannen en vrouwen met elkaar omgaan opeens helemaal geen ruimte meer.
Geen centimeter islamitisch strand aan de Nederlandse kust. Dank u.
ik merk bij jou een tikje paranoia.
Een Islamitische zwembadje is genoeg, hoor. Wij zeggen toch niet dat alle zwembaden gescheiden moeten zijn? Slecht 1 (of 2), die gebruikt wordt door Islamitische jongens of meisjes. Gun je ons het zwemmen niet?

TheBrains.
unholy
Berichten: 912
Lid geworden op: do dec 09, 2004 11:02 pm

Bericht door unholy »

TheBrains schreef:
unholy schreef: Inderdaad Brain, de moslimjongeren kosten nog niet genoeg aan allerlei buurtprojectjes en uitkeringen, laten we nu ook nog maar eens voor ze bevestigen dat de vrouw minder is, lang leve de integratie, oh nee, segregatie, welnu als ik volgens jouw een rascist ben is dat een groot compliment dat ik niet zo dom als jij ben.

Om in de woorden van Heraclitus te spreken :
Het zoude beter voor U zijn als gij zich zou ophangen en het bestuur aan de kinderen zou overlaten !
Als ik zeg dat jij een rasict ben, dan zal ik me maar aangesproken voelen. Want dan hoor jij niet in deze samenleving.
Dus weet je wat, als jij uit deze land vertrekt, dan doe je jezelf een plezier én de anderen. Ajuus!

TheBrians.
Ik zal me echt niet uit Nederland laten verjagen door een semi-marxistische idioot die nog nooit aanspraak heeft gemaakt op zijn hersencellen. Je loopt segregatie voor te stellen, bescherming van fascististische criminelen die vrouwen als object benaderen en je nick name is TheBrains !

Wel mijn beste "hersens" ik heb nieuws voor jouw, jarenlang hebben dwazen idealisten als jouw de dienst uitgemaakt in dit land, onder de multi culturele doctrine is de democratie vermoord, maar nu is het voorbij en personen met jouw ideeën zijn nu ontmaskerd als beschermers van fascisten en criminelen, je bent slechts een relikwie uit voorbije tijden. :wink:
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

TheBrains schreef:[ik merk bij jou een tikje paranoia.
Een Islamitische zwembadje is genoeg, hoor. Wij zeggen toch niet dat alle zwembaden gescheiden moeten zijn? Slecht 1 (of 2), die gebruikt wordt door Islamitische jongens of meisjes. Gun je ons het zwemmen niet?

TheBrains.
Dan neem ik aan dat op alle andere zwembaden in Nederland een bordje komt te hangen met "verboden voor moslims"...?
Amorele atheistische nitwit
TheBrains
Berichten: 110
Lid geworden op: za jul 09, 2005 2:52 pm
Locatie: Nederland

Bericht door TheBrains »

unholy schreef: Ik zal me echt niet uit Nederland laten verjagen door een semi-marxistische idioot die nog nooit aanspraak heeft gemaakt op zijn hersencellen. Je loopt segregatie voor te stellen, bescherming van fascististische criminelen die vrouwen als object benaderen en je nick name is TheBrains !
Weet je waarom ik dit nick heb gekozen? omdat ik jou moet vertellen dat jij stront in je ogen hebt! en in plaats van dat je het weg wast, stop je je hoofd in nog meer stront. Zo erg dat mensen afstand van jou nemen, niet alleen omdat je hoofd zwart is - van het stront. Maar ook je hart, omdat die vervult is met haat.
Wel mijn beste "hersens" ik heb nieuws voor jouw, jarenlang hebben dwazen idealisten als jouw de dienst uitgemaakt in dit land, onder de multi culturele doctrine is de democratie vermoord, maar nu is het voorbij en personen met jouw ideeën zijn nu ontmaskerd als beschermers van fascisten en criminelen, je bent slechts een relikwie uit voorbije tijden. :wink:
En daar ga je weer! bla bla bla...

Het is eerder dat jij bent onmaskert als discriminerende, fasictische -vol haat- idioot die zichzelf haat. Ik krijg welliswaar bijna medelijden met je..

TheBrains.
unholy
Berichten: 912
Lid geworden op: do dec 09, 2004 11:02 pm

Bericht door unholy »

En wat zijn je argumenten nou eigenlijk, buiten debiele ideeën als segregatie bevorderen, vrouwen discriminatie bevorderen, en een ziekelijke drang om alles wat Islamitisch te verdedigen hoor ik niet....

Groetjes.....
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

Hamsa schreef:
nina schreef: De problemen worden veroorzaakt omdat de islam een wig drijft tussen mannen en vrouwen vanwege de haat tegen seksualiteit. Seks wordt gevangen in het huwelijk, en alle andere seks is strafbaar en gevaarlijk. Daardoor ontstaat een verkrampte houding.
Hier ben ik het niet mee eens. In de islam is er helemaal geen haat tegen de seksualiteit. De profeet was er al een groot liefhebber van. Die huwelijksbeperking geldt niet voor mannen. Veroverde vrouwen, zolang het geen moslimvrouwen zijn, kunnen gewoon gebruikt worden.
De islam haat alles wat seks is, behalve als het gaat om seks met vrouwen die volledig onder mannelijke controle zijn. Alle seks die vrouwen op eigen initiatief durven te hebben met een man naar eigen keuze wordt gehaat en afgestraft. En dat is precies de enige seks waar ik belangstelling voor heb. Dus als ik zeg seks bedoel ik niet het ondergeschikte systeem waar moslimvrouwen met geweld in worden onderdrukt.
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

Thebrains schreef:Wat doe je moeilijk? het is maar een zwembad dat gescheiden wordt.
Heeft overigens niets mee te maken met fatsoenlijk omgaan met mensen.
Het is niet maar een zwembad, het is apartheid. Aan de basis ervan ligt haat tussen mannen en vrouwen, en dat zal ook het gevolg ervan zijn. Als mannen en vrouwen uit elkaar worden gehouden, krijgen ze idiote vooroordelen over elkaar en ontstaan er seksuele spanningen.

Mannen en vrouwen kunnen prima met elkaar leven, alleen in de islam schijnt het een probleem te zijn. Ik vind het niet verkieslijk die islamitische gespannen verhouding tussen mannen en vrouwen naar Nederland te importeren, en om de problemen die dan ontstaan weer op te lossen door precies datgene dat het probleem veroorzaakt.
Een Islamitische zwembadje is genoeg, hoor. Wij zeggen toch niet dat alle zwembaden gescheiden moeten zijn? Slecht 1 (of 2), die gebruikt wordt door Islamitische jongens of meisjes. Gun je ons het zwemmen niet?
Integendeel, moslims moeten gewoon zwemmen met Nederlanders, mannen én vrouwen, wel te verstaan. Als je hier leeft, leer je ook maar met elkaar omgaan. Als je apartheid en discriminatie wil, kun je in een islamitisch land gaan wonen. Hier leven we met elkaar.
TheBrains
Berichten: 110
Lid geworden op: za jul 09, 2005 2:52 pm
Locatie: Nederland

Bericht door TheBrains »

unholy schreef:En wat zijn je argumenten nou eigenlijk, buiten debiele ideeën als segregatie bevorderen, vrouwen discriminatie bevorderen, en een ziekelijke drang om alles wat Islamitisch te verdedigen hoor ik niet....

Groetjes.....
Waarom moet ik jou gelogen onzin gaan tegenargumenteren? Ik heb daar helaas niet de tijd voor.

TheBrians.
TheBrains
Berichten: 110
Lid geworden op: za jul 09, 2005 2:52 pm
Locatie: Nederland

Bericht door TheBrains »

nina schreef:De islam haat alles wat seks is.
Ohja?
Alle seks die vrouwen op eigen initiatief durven te hebben met een man naar eigen keuze wordt gehaat en afgestraft.
Verklaar je nader..? (ik ben benieuwd wat je gaat zeggen..)

TheBrians.
TheBrains
Berichten: 110
Lid geworden op: za jul 09, 2005 2:52 pm
Locatie: Nederland

Bericht door TheBrains »

nina schreef:Het is niet maar een zwembad, het is apartheid. Aan de basis ervan ligt haat tussen mannen en vrouwen, en dat zal ook het gevolg ervan zijn. Als mannen en vrouwen uit elkaar worden gehouden, krijgen ze idiote vooroordelen over elkaar en ontstaan er seksuele spanningen.
De basis ervan is juist niet de haat tussen mannen en vrouwen. Maar het schaamte om tussen die naakte vrouwen rond te huppelen. Zo heeft niemand last van elkaar. En die 'idiote' vooroordelen onstaan helemaal niet. Waar is dat nou weer voor nodig?
Mannen en vrouwen kunnen prima met elkaar leven, alleen in de islam schijnt het een probleem te zijn. Ik vind het niet verkieslijk die islamitische gespannen verhouding tussen mannen en vrouwen naar Nederland te importeren, en om de problemen die dan ontstaan weer op te lossen door precies datgene dat het probleem veroorzaakt.
Mannen en vrouwen kunnen ook met elkaar leven in harmonie. Ik heb ook niet beweerd van niet. We hadden het dan ook alleen maar over een gescheiden zwembadje.
Integendeel, moslims moeten gewoon zwemmen met Nederlanders, mannen én vrouwen, wel te verstaan. Als je hier leeft, leer je ook maar met elkaar omgaan. Als je apartheid en discriminatie wil, kun je in een islamitisch land gaan wonen. Hier leven we met elkaar.
Het is maar iets wat je in de vrije tijd doet.
Dat heeft dus niets te maken met onfatsoenelijk omgaan met mensen.

Ik merk nog steeds de paranoia. We hadden over een gescheiden zwembadje, en jij denkt gelijk dat allés gescheiden moet worden.
En je hebt nog de lef om te beweren dat een gescheiden zwembadje discriminatie is.

TheBrains.
unholy
Berichten: 912
Lid geworden op: do dec 09, 2004 11:02 pm

Bericht door unholy »

TheBrains schreef: Ik merk nog steeds de paranoia. We hadden over een gescheiden zwembadje, en jij denkt gelijk dat allés gescheiden moet worden.
En je hebt nog de lef om te beweren dat een gescheiden zwembadje discriminatie is.

TheBrains.
Decennia lang is segregatie bevochten als immoreel maar moet nu vanwege onaangepaste Islamieten weer praktijk worden hetgeen veel zegt over de Islam !

Het zegt ook veel over jouw meneer "hersens", ik kan je gerust in de hoek van de fascisten neerzetten.....
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

TheBrains schreef: Maar het schaamte om tussen die naakte vrouwen rond te huppelen.
Schaamte?
Waar schaam jij je voor?
Amorele atheistische nitwit
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Bericht door Iznogoodh »

TheBrains schreef:
nina schreef:Het is niet maar een zwembad, het is apartheid. Aan de basis ervan ligt haat tussen mannen en vrouwen, en dat zal ook het gevolg ervan zijn. Als mannen en vrouwen uit elkaar worden gehouden, krijgen ze idiote vooroordelen over elkaar en ontstaan er seksuele spanningen.
De basis ervan is juist niet de haat tussen mannen en vrouwen. Maar het schaamte om tussen die naakte vrouwen rond te huppelen.
Kwestie van cultuur. Ook mijn zeer eerbiedwaardige ooms en tantes (waarvan de meesten reeds overleden zijn want anders waren ze nu al ver over de 90) gingen gewoon naar het strand waar jongens en meisjes onder elkaar verkeerden.
Wat jij naakt vindt is voor de ander heel gewoon.


Iznogoodh
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

TheBrains schreef:
Els schreef:Alle seks die vrouwen op eigen initiatief durven te hebben met een man naar eigen keuze wordt gehaat en afgestraft.
Verklaar je nader..? (ik ben benieuwd wat je gaat zeggen..)
Hallo TheBrains,

Ik doel op verschillende islamitische teksten, zoals in de koran en uitspraken van Mohammed.

Paar voorbeelden:
koran 4:15

En voor degenen uwer vrouwen, die zich aan ontucht schuldig maken, roept vier uwer als getuigen tegen haar en als zij getuigen, sluit haar dan in de huizen op, totdat de dood haar achterhaalt, of totdat Allah haar een weg opent.
'Zich aan ontucht schuldig maken', die woordkeus alleen al. En dan ook mannen ophitsen erop te loeren en te getuigen, en vrouwen opsluiten.
Dit opsluiten van vrouwen gebeurt ook veelvuldig in islamitische culturen, het is dus niet zomaar een loos vers. Zelfs in Nederland worden veel moslimvrouwen opgesloten en uit de Nederlandse cultuur weggehouden.
koran 24:2

Geselt iedere echtbreekster en echtbreker met honderd slagen. En laat medelijden met hen u van de gehoorzaamheid aan Allah niet afhouden indien gij in Allah en de Laatste Dag gelooft. En laat een groep gelovigen getuige zijn van hun bestraffing.
Lijkt me duidelijk. Seks moet binnen het huwelijk blijven, zo niet, dan wordt de bevolking geterroriseerd met wrede straffen. In de context van de islam is dit voor vrouwen nog erger, want een moslim kan er nog een paar vrouwen bijnemen, hij kan vrouwen zonder opgaaf van redenen verstoten, en hij kan er zelfs nog slavinnen bijnemen. Aan de vrouw biedt de islam nagenoeg geen speling, zij moet dit maar accepteren.

En een uitspraak van Mohammed, uit de Sahih Bukhari:
Boek 63

Volume 7, Book 63, Number 236:
Narrated Ibn 'Abbas:

Those involved in a case of Lian were mentioned before Allah's Apostle Asim bin Adi said something about that and then left. Later on a man from his tribe came to him and told him that he had found another man with his wife. On that 'Asim said, "I have not been put to task except for what I have said (about Lian)." 'Asim took the man to Allah's Apostle and he told him of the state in which he found his wife. The man was pale, thin and lank-haired, while the other man whom he had found with his wife was brown, fat with thick calves and curly hair. Allah's Apostle said, "O Allah! Reveal the truth." Then the lady delivered a child resembling the man whom her husband had mentioned he had found with her. So Allah's Apostle ordered them to carry out Lien. A man from that gathering said to Ibn 'Abbas, "Was she the same lady regarding whom Allah's Apostle said, 'If I were to stone to death someone without witnesses, I would have stoned this lady'?" Ibn 'Abbas said, "No, that was another lady who, though being a Muslim, used to arouse suspicion because of her outright misbehavior."
In het Nederlands: Mohammed heeft gezegd dat hij een bepaalde vrouw had willen stenigen uitsluitend op basis van het geroddel over haar. En dat is dan de profeet van de islam, die zo over vrouwen sprak.

Het zijn dit soort teksten die mij ervan hebben overtuigd dat de islam een haat heeft tegen vrouwen die zelfstandig hun seksuele ruimte bepalen. En 'haat' noem ik het omdat de reactie erop is de seksualiteit te straffen met opsluiting, zweepslagen en steniging.

Het is mij wel duidelijk dat je in Nederland geen opsluiting en steniging kan propageren. Maar dan willen kennelijk bepaalde moslims het toch voorzichtig proberen met apartheid, en ze zeggen 'het is maar een zwembad'. Maar het is de door mij genoemde afkeer van seks die erachter zit. En daarom ben ik ook tegen apartheid in de Nederlandse zwembaden. Niet alleen het geweld, maar ook de schaamte en de overlast zijn gevolgen van deze behoefte aan seksuele controle.
Laatst gewijzigd door nina op ma jul 11, 2005 9:12 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

Vervolg. :D
Thebrains schreef:De basis ervan is juist niet de haat tussen mannen en vrouwen.
Ik vind het toch niet gewoon als je als vrouw voor 'hoer' wordt uitgemaakt omdat je je seksualiteit niet door mannen onder de duim wil laten houden.
Ook vind het merkwaardig als voor vrouwenlichamen wordt gewaarschuwd omdat mannen daardoor geprikkeld zouden kunnen worden. Dat is precies wat de islam verafschuwt aan onze cultuur, waar zwemmen deel van uitmaakt. Dit komt voort uit haat tegen vrije seksualiteit. Het is precies deze vrijheid die de islam wil beknotten, met apartheidsregels of met geweld.
Maar het schaamte om tussen die naakte vrouwen rond te huppelen. Zo heeft niemand last van elkaar.
Ik heb in mijn vorige bijdrages al uitgebreid uitgelegd dat we hier al zowat een eeuw door elkaar zwemmen, en dat dat hartstikke leuk is. Niemand heeft ooit schaamte gehad, niemand heeft elkaar lastig gevallen, integendeel, we hebben het heel erg leuk met elkaar.

Nu zouden we daar opeens moeilijk over moeten doen. Ik heb in mijn leven nog niet het minste probleem meegemaakt, integendeel, zwemmen is mijn hele jeugd lang mijn favoriete bezigheid geweest, en nu vind ik het nog steeds leuk, al doe ik het niet meer zo vaak.

En het is juist zo belangrijk dat je samen leeft (dus ook zwemt) om te voorkomen dat je idiote ideeën over elkaar ontwikkelt, zoals dat mannen van nature verkachters zijn en vrouwen verleiders, of dat vrouwen die zwemmen hoeren zijn, en dat seks iets slechts is dat je alleen maar in het geniep moet doen, of binnen het huwelijk.

Je moet dat niet oplossen door mannen en vrouwen uit elkaar te halen, dan maak je het probleem nog erger, doordat ze niet met elkaar leren omgaan.
unholy
Berichten: 912
Lid geworden op: do dec 09, 2004 11:02 pm

Bericht door unholy »

Het blijft natuurlijk een rare zaak dat wanneer een groep in de samenleving vrouwen kennelijk als min beschouwt en vanuit dit gedachtegoed de vrouwen latig gaat vallen dat sommige idioten als "hersens" deze groep wil belonen met een apart zwembad.

Tevens heeft "hersens" nog steeds niet echt inhoudelijk gereageerd op het idee dat segregatie geen antwoord is op discriminatie. Let wel in dit geval ( en zoveel gevallen meer) gaat het om discriminatie van moslims (marokanen) tegenover andere groepen in de samenleving !
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

TheBrains schreef:
nina schreef:De islam haat alles wat seks is.
Ohja?
Alle seks die vrouwen op eigen initiatief durven te hebben met een man naar eigen keuze wordt gehaat en afgestraft.
Verklaar je nader..? (ik ben benieuwd wat je gaat zeggen..)

TheBrians.
Nou The Brains, ik ben nu toch ook benieuwd wat je vind van wat mijn uitleg hierover, een paar dagen geleden. :wink:
TheBrains
Berichten: 110
Lid geworden op: za jul 09, 2005 2:52 pm
Locatie: Nederland

Bericht door TheBrains »

Iznogoodh schreef: Kwestie van cultuur. Ook mijn zeer eerbiedwaardige ooms en tantes (waarvan de meesten reeds overleden zijn want anders waren ze nu al ver over de 90) gingen gewoon naar het strand waar jongens en meisjes onder elkaar verkeerden.
Wat jij naakt vindt is voor de ander heel gewoon.


Iznogoodh
Schaamte is in dit geval geen kwestie van een cultuur. Schaamte wordt immers als een wezenlijk onderdeel van de Islam beschouwd.

TheBrians.
TheBrains
Berichten: 110
Lid geworden op: za jul 09, 2005 2:52 pm
Locatie: Nederland

Bericht door TheBrains »

nina schreef:Nou The Brains, ik ben nu toch ook benieuwd wat je vind van wat mijn uitleg hierover, een paar dagen geleden. :wink:
Ik heb even de tijd niet om het te gaan lezen.
Ik zal mijn best doen om het alsnog vandaag te lezen.
(Zo niet, dan kun je morgen een citaat van mij verwachten).

TheBrians.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

TheBrains schreef:
Iznogoodh schreef: Kwestie van cultuur. Ook mijn zeer eerbiedwaardige ooms en tantes (waarvan de meesten reeds overleden zijn want anders waren ze nu al ver over de 90) gingen gewoon naar het strand waar jongens en meisjes onder elkaar verkeerden.
Wat jij naakt vindt is voor de ander heel gewoon.


Iznogoodh
Schaamte is in dit geval geen kwestie van een cultuur. Schaamte wordt immers als een wezenlijk onderdeel van de Islam beschouwd.

TheBrians.
Schaamte.....waarvoor...???
Amorele atheistische nitwit
unholy
Berichten: 912
Lid geworden op: do dec 09, 2004 11:02 pm

Bericht door unholy »

Kennelijk legt de Islam schaamte op voor het menslijk lichaam, alles wat een mens vernedert is kennelijk goed.....

Ook wel tegenstrijdig zou je zeggen, allah schept de mens, maar kennelijk moet de mens zich voor zijn/haar lichaam schamen, hetgeen dus impliceert dat allah een imperfecte mens heeft geschapen en dus zelf ook imperfect is !
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Bericht door Iznogoodh »

TheBrains schreef:
Iznogoodh schreef: Kwestie van cultuur. Ook mijn zeer eerbiedwaardige ooms en tantes (waarvan de meesten reeds overleden zijn want anders waren ze nu al ver over de 90) gingen gewoon naar het strand waar jongens en meisjes onder elkaar verkeerden.
Wat jij naakt vindt is voor de ander heel gewoon.


Iznogoodh
Schaamte is in dit geval geen kwestie van een cultuur. Schaamte wordt immers als een wezenlijk onderdeel van de Islam beschouwd.

TheBrians.
Schaamte is een wezenlijk onderdeel van elke cultuur en heeft alles te maken met het overtreden van regels. Die regels zijn echter in elke cultuur weer anders.
In de regels van de Islam is gewoon de Arabische cultuur van de 7e eeuw gekopieerd en wordt vervolgens gedaan alsof die voor eeuwig leidend zou moeten zijn.

Iznogoodh
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
Plaats reactie