Voor Rust

Is de koran perfect? Bevat de koran informatie over de toekomst? Bevat de koran wonderen? Is de koran het woord van God? Of begonnen als een tekstuitleg bij de bijbel?
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

nadia schreef:serdar,

natuurlijk wil jij hem spreken anders vraag jij niet naar zijn nummer, de vraag nogmaals WAAROM?
Ik ben zijn broeder, dus het is tussen de mannen. :wink:
Ik wil hem gewoon even spreken, waarom is toch niet belangrijk voor jou? :twisted:

Waarom heb je je reactie weggehaald? :razz:
Laatst gewijzigd door Anonymous op wo apr 25, 2007 9:19 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Serdar schreef:@Ketter,

Als ik eerst antwoord krijg op mijn gestelde vragen. Dan zal ik ook gaan antwoorden.
Eigenlijk waren ze aan droevie gericht, maar goed!

Ik hoop dat je een antwoord kunt geven op mijn vragen, zo niet, laat het dan duidelijk zijn.

Salaam,
Serdar.
Da's heel simpel om te antwoorden:

Mensen hebben goden nodig om zich goed te voelen, maar dit wordt misbruikt door secteleiders, die macht over groepen willen uitoefenen.

De Joden hadden iets speciaals uitgevonden: één god, zodat er tussen de rangen minder afvalligheid was. Dit is een krachtig concept, en betekende ook voor korte tijd de kracht van de joden. De éénheid is nog altijd te voelen. Spijtig genoeg zetten ze zich zo ook af tegen andere volkeren, die polytheisme kozen. Met polytheisme zijn culturen makkelijker te mengen. Immers, Zeus kan Jupiter zijn, etc. Maar monoreligies kunnen dat niet. De incompatibiliteit van monoreligies met alle andere, inclusief andere monoreligies is tot op deze dag, met alle oorlogen en miserie ook duidelijk voelbaar.

Waarom veranderen de religies dan van uitzicht als een nieuwe 'profeet' de macht probeert te nemen?

Heel simpel: om macht en invloed te krijgen over gelovigen moeten ze zich natuurlijk afzetten tegen de oude versie ervan.

Jezus wees de joden terecht op hun kneuterig volgen van regels, en verzwakte alle regels en voerde de spirituele "Vader" in. God scheen plots van gedaante te veranderen. Mohammed wou eerst Joden en Christenen aan zijn kant om macht te verwerven in de streek van Mekka. Toen dit niet lukte, keerde hij zich tegen Christenen, maar vooral tegen Joden waar hij ook tegen vocht. De god werd weer een oorlogsgod. Hij lachte ook wat met de vorige religies, wat moslims hier op deze site nog eens driedubbel over doen. Alweer leek god van gedaante te veranderen.

Inderdaad, afgoden aanbidden is niet zo'n gezonde zaak. Daarom aanbid ik er één minder dan jij.

Een verschrikkelijk simpele uitleg dus, die alles verklaard.

Nu wil ik dat je een even consistent antwoord geeft als ik.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

@Ketter,

Sorry maar, je praat een hoop onrelevante onzin. En mijn vragen zijn nog steeds onbeantwoord.

Quote mijn vragen, en beantwoordt ze één voor één en haal geen andere dingen erbij die er niks mee te maken hebben.
Beantwoordt mijn vragen gericht per vraag.

Ook wil ik weten of dat jij het OT erkend als Gods Woord en -Wetten?

Salaam,
Serdar.
Laatst gewijzigd door Anonymous op wo apr 25, 2007 9:40 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Rust schreef:
Monique schreef:Die man in afghanistan laatst die christen was geworden.
Was hij ter dood veroordeeld omdat hij "verraad" had gepleegd? (zo ja, hoe ?) of... was hij ter dood veroordeeld omdat hij de islam gelasterd had? (zo ja, hoe? )
Voor zover ik weet is hij vrij gesproken.... hij was gek verklaard, en gekken worden in de Islam niet berecht, ze worden zelfs gezien als zondevrij...
Nee, hij was niet vrijgesproken. Hij was veroordeeld tot de dood wegens het verlaten van de islam.
Na internationale druk zat de president van Afghanistan ermee omhoog en heeft toen de "uitweg" gevonden door hem "gek" te verklaren.

Trouwens, best belachelijk om iemand die van religie verandert als geschift te bestempelen.. vind je niet?
Zover de "vrijheid van godsdienst".
Wanneer je de islam de rug toekeert ben je of "geschift" of dood.
Maar niet ter dood gebracht... kan volgens de Koran ook niet. En volgens de hadiths was er geen sprake van "verraad"
Klopt.... de enige reden dat hij niet ter dood is gebracht is omdat het "naar buiten" is gebracht. Al die anderen die niet in de openbaarheid komen... ..... helaas pindakaas.
Amorele atheistische nitwit
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Monique schreef:Dat "geen dwang in godsdienst" is uiteraard volslagen kolder.
Het zou pas waar zijn wanneer de sharia ALLEEN voor moslims zou gelden.
Echter, in landen waar de sharia geldt MOET iedereen zich daaraan houden.

Waar is nu die godsdienstvrijheid wanneer zelfs een atheist gedwongen is zich aan "goddelijke" wetten te houden?
Kan iemand mij uitleggen waar er hier sprake is van "vrijheid van godsdienst"?
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Serdar schreef:@Ketter,

Sorry maar, je praat een hoop onrelevante onzin. En mijn vragen zijn nog steeds onbeantwoord.
Als het onzin is, kun je het weerleggen, maar dat kun je niet.
Serdar schreef:Quote mijn vragen, en beantwoordt ze één voor één en haal geen andere dingen erbij die er niks mee te maken.
Beantwoordt mijn vragen gericht per vraag.

Ook wil ik weten of dat jij het OT erkend als Gods Woord en -Wetten?

Salaam,
Serdar.
Jouw vragen zijn consistent beantwoord, Serdar.
1) Zwijnenvlees is in het OT verboden, volgens Christenen verklaarde Jezus dat men dat kon eten, niet alleen dat, gewoon alles omdat hij alles rein verklaarde.
Waren de zwijnen 1200/1300 jaar voor Jezus anders dan?
Neen, maar Christus wou de kneuterige regels eruit en het spiritualisme erin. Zo wou hij zich afzetten tegen de joden.
2) Polygamie is in het OT toegestaan, het Christendom verbiedt het. Dus waarom deze tegenspraak?
Omdat de joden het ondertussen zelf al ontdekt hadden dat polytheisme niet werkt. Joden waren in die tijd al monogaam.
3) JHWH zegt dat een overspellige vrouw/man gestraft moet worden door middel van stenigen.
Jezus liet deze niet uitvoeren en handelde tegen de Wet van JHWH.
Vast omdat hij stenigen onmenselijk vond, en dat is het ook.
Ook wil ik weten of dat jij het OT erkend als Gods Woord en -Wetten?
Als je mijn redering leest, erken is geen enkele afgod.

Overigens, "God", als die er is, is vast niet zo stom om zijn boodschap slechts aan één volk te geven, zodat het moet verspreid worden met geweld en haat.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
droevie
Berichten: 275
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 8:59 pm

Bericht door droevie »


droevie,

ls Jezus (vrede zij met hem) JHWH is, waarom veranderd hij dan later van gedachte en komt hij met helemaal iets nieuws (NT)?

1) Zwijnenvlees is in het OT verboden, volgens Christenen verklaarde Jezus dat men dat kon eten, niet alleen dat, gewoon alles omdat hij alles rein verklaarde.
Waren de zwijnen 1200/1300 jaar voor Jezus anders dan?

2) Polygamie is in het OT toegestaan, het Christendom verbiedt het. Dus waarom deze tegenspraak?

3) JHWH zegt dat een overspellige vrouw/man gestraft moet worden door middel van stenigen.
Jezus liet deze niet uitvoeren en handelde tegen de Wet van JHWH.
0) Hij komt niet met iets nieuws. Aan Jezus is het NT niet gegeven. Sterker nog: Als je het NT goed leest, zie je dat het NT een soort commentaar is op het OT. Hoe je moet leven als een kind van God.

1)Aan de Joden is varkensvlees verboden. Omdat zij een heilig volk zijn. De andere volken mochten dit wel eten. Maar ook hier is in de Chr. wereld een heel groot menings verschil: Nl. Er zijn vele Chr. denominaties welke geen varkensvlees eten. Het NT maakt onderscheid in Christenen uit de heidenen als Christenen uit de Joden.

De Joden leven volgens de Tora, (de 613 leefregels) De Christenen via de Noachitische geboden.

2. Polegemie is in het OT niet door God toegestaan. Het is ontstaan uit de mens. Om er financieel beter op te worden. Het werd gebruikt om 'contracten' verdragen e.d. af te sluiten/

Gen 1:24 24 Daarom zal een man zijn vader en zijn moeder verlaten en zijn vrouw aanhangen, en zij zullen tot een vlees zijn.

Dit is de wil van God. De mens deed het anders. Daar moest de vrouw de man aanhangen. Dus de mens ging tegen de wil van God in.

3) Klopt wat je zegt: Maar er is hier iets bijzonders aan de hand.
Jij refereerd aan dit stuk:

3 En de schriftgeleerden en de Farizeeen brachten een vrouw, op overspel betrapt ,
4 (-3b) en zij stelden haar in het midden en zeiden tot Hem: (-4a) Meester , deze vrouw is op heterdaad betrapt bij het plegen van overspel;
5 en in de wet heeft Mozes ons bevolen zulken te stenigen; Gij dan , wat zegt Gij?
6 En dit zeiden zij om Hem in verzoeking te brengen, opdat zij iets hadden om Hem aan te klagen. Maar Jezus bukte neder en schreef met de vinger op de grond.
7 Doch toen zij Hem bleven vragen , richtte Hij Zich op en zeide tot hen: Wie van u zonder zonde is, werpe het eerst een steen naar haar.
8 En weer bukte Hij neder en schreef op de grond.


Wat zegt Jezus? Dat zij niet gestenigd moet worden? Nee..
Zij verdiende te worden gestenigd. Echter is niemand zonder zonde
Het motief om Jezus erin te laten lopen, dat was al een dood zonde.
De Farizeeërs wisten dat. Daarbij is het aan het Sanhindrin om de schuld aan te wijzen.




Rust schreef:Mooi,

Ik mag ze alleen om het feit dat ze in één God geloven en geen pasen, kerst en zo vieren en niet als gekken met kruizen lopen....

En ik denk dat ze de Bijbel beter begrepen hebben dan de ...je weet wel.
Ohh, maar er zijn vele Christenen die geen kerst of pasen vieren. Er zijn Christenen die zich alleen aan de Bijbelse feesten houden. En zelfs zonder kruisen lopen. Dus die zou je ook wel mogen denk ik./

Ik geloof ook in 1 God, :wink:
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

@Ketter,
1) Zwijnenvlees is in het OT verboden, volgens Christenen verklaarde Jezus dat men dat kon eten, niet alleen dat, gewoon alles omdat hij alles rein verklaarde.
Waren de zwijnen 1200/1300 jaar voor Jezus anders dan?
Neen, maar Christus wou de kneuterige regels eruit en het spiritualisme erin. Zo wou hij zich afzetten tegen de joden.
Kneuterige regels? :roll:
Dus Jezus (aangezien hij volgens Christenen God is) had een fout gedaan 1200/1300 jaar geleden?
Waarom moet hij zich afzetten tegen de Joden, terwijl hij juist zegt dat hij slechts tot "de verloren schapen van Israël is gezonden"?
Weer een duidelijk tegenstrijdigheid!
2) Polygamie is in het OT toegestaan, het Christendom verbiedt het. Dus waarom deze tegenspraak?
Omdat de joden het ondertussen zelf al ontdekt hadden dat polytheisme niet werkt. Joden waren in die tijd al monogaam.
Kun je je stellingen beargumenteren?
Hoe kom je erop dat de Joden het ontdekt zouden hebben dat Polygamie niet zou werken?
3) JHWH zegt dat een overspellige vrouw/man gestraft moet worden door middel van stenigen.
Jezus liet deze niet uitvoeren en handelde tegen de Wet van JHWH.
Vast omdat hij stenigen onmenselijk vond, en dat is het ook.
1200/1300 jaar voordat hij naar de wereld kwam was het wel menselijk?
Daarna ineens weer niet? :razz:
Ook wil ik weten of dat jij het OT erkend als Gods Woord en -Wetten?
Als je mijn redering leest, erken is geen enkele afgod.
Overigens, "God", als die er is, is vast niet zo stom om zijn boodschap slechts aan één volk te geven, zodat het moet verspreid worden met geweld en haat.
Erken je het OT als het Woord en Wet van God? Ja of nee?
Wees concreet en duidelijk!
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Serdar schreef:@Ketter,

Kneuterige regels? :roll:
Dus Jezus (aangezien hij volgens Christenen God is) had een fout gedaan 1200/1300 jaar geleden?
Neen, hij vond dat de Joden de regels te automatisch volgden, en eigenlijk geen oog hadden voor God zelf, het spirituele en het goede.

Maar inderdaad, als Christus God zou zijn, had hij zich vergist 1200 jaar geleden. En nogal hard ook. :)
Serdar schreef:Waarom moet hij zich afzetten tegen de Joden, terwijl hij juist zegt dat hij slechts tot "de verloren schapen van Israël is gezonden"?
Weer een duidelijk tegenstrijdigheid!
Om precies te zijn: hij zette zich af tegen de joodse religieuze leiders. De joden zelf waren dus verloren schapen volgens hem, want ze dwaalden. Ze dwaalden in regels en verloren hun God uit het oog.
Serdar schreef:
Omdat de joden het ondertussen zelf al ontdekt hadden dat polytheisme niet werkt. Joden waren in die tijd al monogaam.
Kun je je stellingen beargumenteren?
Hoe kom je erop dat de Joden het ontdekt zouden hebben dat Polygamie niet zou werken?
Omdat ze het niet meer toepasten, Serdar. Ze passen het toch nu ook niet meer toe?
Serdar schreef: 1200/1300 jaar voordat hij naar de wereld kwam was het wel menselijk?
Daarna ineens weer niet? :razz:
Ja, raar hé. En met de komst van Mohammed plots weer WEL. Soms stel ik me de vraag: denken jullie soms dat jouw god een MPS patiënt is?
Serdar schreef:
Ook wil ik weten of dat jij het OT erkend als Gods Woord en -Wetten?
Als je mijn redering leest, erken is geen enkele afgod.
Overigens, "God", als die er is, is vast niet zo stom om zijn boodschap slechts aan één volk te geven, zodat het moet verspreid worden met geweld en haat.
Erken je het OT als het Woord en Wet van God? Ja of nee?
Wees concreet en duidelijk!
Slecht in begrijpend lezen, Serdar? Breng ik je in vewarring? Wil je een duidelijk antwoord:

Neen

En het NT ook niet, en de koran ook niet.

Duidelijk genoeg?

Dus gelieve me nu ook 's de volgende vragen op te lossen:

Waarom verandert hij nog eens van gedachte in de koran?
Plots noemt hij niet meer JHWH, maar Allah.
Plots zijn de joden slechte mensen, en niet meer het "uitverkoren volk".
Plots moet men niet meer naar Jeruzalem, maar naar Mekka bidden.
Plots was de kruisiging van Jezus maar een grap.
Plots moet men 5x per dag bidden met een gymnastisch spelletje.
Plots is vrijdag en niet zaterdag euh... zondag de heilige dag.

Je kent mijn consistente uitleg. Ten minste, als je hem hebt gelezen. :)

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
droevie
Berichten: 275
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 8:59 pm

Bericht door droevie »

antwoord op de vragen van Sedar gegeven (als je iets naar boven scrolt)
Gebruikersavatar
fucmoh
Berichten: 858
Lid geworden op: za dec 24, 2005 10:48 pm
Locatie: AMSTERDAM

Bericht door fucmoh »

Serdar schreef:@Ketter,
1) Zwijnenvlees is in het OT verboden, volgens Christenen verklaarde Jezus dat men dat kon eten, niet alleen dat, gewoon alles omdat hij alles rein verklaarde.
Waren de zwijnen 1200/1300 jaar voor Jezus anders dan?
Voor die tijd aten de afgoden aanbiddende voorouders van Mohammed gewoon varkensvlees. Voordat Mohammed zichzelf tot profeet uitriep, at hij naar alle waarschijnlijkheid doodgewoon varkensvlees. Waarom verbood Allah het de arabieren niet en opeens in de tijd van Mohammed wel?
Neen, maar Christus wou de kneuterige regels eruit en het spiritualisme erin. Zo wou hij zich afzetten tegen de joden.
Kneuterige regels? :roll:
Dus Jezus (aangezien hij volgens Christenen God is) had een fout gedaan 1200/1300 jaar geleden?
God maakt geen fouten. Dergelijke regels onderscheidde de joden van de heidense natien om hen heen. En het varken was niet het enige onreine dier.
Waarom moet hij zich afzetten tegen de Joden, terwijl hij juist zegt dat hij slechts tot "de verloren schapen van Israël is gezonden"?
Weer een duidelijk tegenstrijdigheid!
Jezus zette zich helemaal niet af tegen de joden. De joden zetten zich af tegen hem, ondanks dat hij duidelijk voorzegd werd in de geschriften als de Messias. En tijdens zijn aardse bediening werd hij ook gezonden tot de joden, maar na zijn opstanding en voordat hij ten hemel opsteeg, gaf hij zijn volgelingen de opdracht mee dit goede nieuws over de gehele bewoonde aarde te prediken als een getuigenis voor alle natien, hen dopende in de Naam van de Vader, De Zoon, en de Heilige Geest. Dat is toch iets heel anders dan de verzonnen shahda van Mohammed.
2) Polygamie is in het OT toegestaan, het Christendom verbiedt het. Dus waarom deze tegenspraak?
Poygamie werd gedoogd, maar het is nooit Gods bedoeling geweest. Het werd gedoogd omdat de joden omringd werden door vijandige heidense natien die op de vernietiging van de israelieten uit waren. Die vermenigvuldigen zich als konijnen, zoals dat vandaag de dag nog steeds de normaalste zaak is onder de arabieren. Ongetwijfeld maakten het concubinaat en de polygamie het mogelijk dat de Israëlieten zich veel sneller konden vermenigvuldigen, en derhalve dienden deze beide instellingen — hoewel God ze niet in het leven had geroepen maar slechts had toegelaten en gereglementeerd — destijds een bepaald doel
Omdat de joden het ondertussen zelf al ontdekt hadden dat polytheisme niet werkt. Joden waren in die tijd al monogaam.
Kun je je stellingen beargumenteren?
Hoe kom je erop dat de Joden het ontdekt zouden hebben dat Polygamie niet zou werken?
Domme vraag. Jezus verbood het en erkende daarmee de oorspronkelijke maatstaf van God dat zij, man en vrouw, 1 vlees zouden zijn.

3) JHWH zegt dat een overspellige vrouw/man gestraft moet worden door middel van stenigen.
Jezus liet deze niet uitvoeren en handelde tegen de Wet van JHWH.
Vast omdat hij stenigen onmenselijk vond, en dat is het ook.
1200/1300 jaar voordat hij naar de wereld kwam was het wel menselijk?
Daarna ineens weer niet? :razz:
Jezus gaf hiermee een universeel voorbeeld. Stenigen gold tot op dat moment alleen voor de joden en had als doel de ware aanbidding zuiver te houden. Met de komst van Jezus was dat niet meer nodig. De wet had zijn doel gediend.
Ook wil ik weten of dat jij het OT erkend als Gods Woord en -Wetten?
Jij niet dan?
Als je mijn redering leest, erken is geen enkele afgod.
Overigens, "God", als die er is, is vast niet zo stom om zijn boodschap slechts aan één volk te geven, zodat het moet verspreid worden met geweld en haat.
Erken je het OT als het Woord en Wet van God? Ja of nee?
Wees concreet en duidelijk![/quote]
God legde de gedachten in de geest van de schrijver en stond hem in bepaalde gevallen toe de goddelijke gedachte in zijn eigen woorden tot uitdrukking te brengen, waardoor het geschrevene de stijl en de persoonlijkheid van de schrijver weerspiegelde, terwijl er terzelfder tijd van het begin tot het eind aan een sublieme eenheid van thema en opzet werd vastgehouden. Aldus is de zo ontstane bijbel, die een weergave is van de gedachten en wil van de ware God, wat zijn rijkdom en draagwijdte betreft verre superieur aan de geschriften van louter mensen, zoals de koran. De Almachtige God zag erop toe dat zijn geschreven Woord der waarheid in gemakkelijk te begrijpen taal werd opgetekend, zodat het in vrijwel elke taal gemakkelijk te vertalen was.
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

@Ketter,
Waarom verandert hij nog eens van gedachte in de koran?
Als je de Koran en het Oude Testament zou lezen, dan zie je heel veel overeenkomsten. Met name ook in de regelgeving.
Er zijn slechts kleine verschillen, maar in essentie is het in grote mate identiek aan de regelgeving van het Oude Testament.
Het Oude Testament was ruim 1800 a 1900 jaar voor Mohammed (vrede zij met hem) geopenbaard, enkel aan het Joodse volk.
Mensen veranderen, en maken een geestelijke ontwikkeling door.
Het is dan ook logisch dat de geopenbaarde Wetten en Regels van God na 1800/1900 jaar ook niet 100% identiek kunnen zijn. Anders was het Oude Testament al voldoende.
Je ziet ook dat er van tijd tot tijd in de menselijke ontwikkelingsstadium meerdere openbaringen door God aan de profeten zijn geopenbaard. Sommigen hiervan dienen als aanvulling, uitleg of als vervanging. De Koran is het laatste hiervan, en is geopenbaard aan de gehele mensheid, en niet enkel aan de Joden.
Plots noemt hij niet meer JHWH, maar Allah.
God spreekt alle talen, het is niet zo dat God alleen maar JHWH heet of kan heten en dat Hij Zichzelf in een andere taal niet zou kunnen openbaren.
Allah is Arabisch voor God. Dus letterlijk Al-lah, De God. Het is dus geen andere naam.
Zo noemen de Joden God ook bijv. Elohim, Elohi. Het verschilt ook of je het in het Hebreeuws zegt of in het Aramees of natuurlijk in het meervoud zoals Elohim.
Plots zijn de joden slechte mensen, en niet meer het "uitverkoren volk".
Joden hebben gezondigd en kwamen Het Verbond niet na. In het Oude Testament kun je dit duidelijk ook lezen.
Ze dwaalden heel vaak. Waaronder tijdens het optreden van profeet Elia, aanbaden de Israëlieten de afgod Baäl. Voorheen in de tijd van profeet Aäron het Gouden Kalf.
Lees Jesaja maar, de profeet Jesaja spreekt de Israëlieten aan op hun zonde en hun lijden als gevolg van het niet nakomen van het Verbond met God die Hij met hun had gemaakt. (lees met name ook vers 53 van Jesaja)
Ze hebben de Messias (Jezus) ontkent, en later ook Mohammed (vrede zij met hem). Als je het NT goed leest, dan spreekt Jezus (vzmh) ook duidelijk dat hun (Joden) het Koninkrijk van God wordt ontnomen en het wordt gegeven aan diegenen (Arabieren, hun broederen) die de vruchten wel zullen dragen.
Plots moet men niet meer naar Jeruzalem, maar naar Mekka bidden.
Voordat God openbaart dat het gebedsrichting wordt gewijzigd richting Mekka, baden de Moslims in het begin wel richting Jeruzalem.
In de Koran maakt God dat Hij dat doet omdat Hij weet dat de hart van Mohammed (vrede zij met hem) richting Mekka ligt, richting het Huis van God, de Ka'ba, dat door Abraham en Ismaël is gebouwd.
Plots was de kruisiging van Jezus maar een grap.
Volgens de Koran is de Messias niet gekruisigd. Zoiets is ook nooit door God in Zijn Boek (Oude Testament) geopenbaard. Dit is juist tegenstrijdig met de Bijbel, omdat God juist duidelijk maakt dat diegene die aan een hout of een paal hangt, door Hem vervloekt zou zijn.
Christenen gebruiken voor de kruisiging van Jezus, Jesaja vers 53, en zoals ik al eerder heb duidelijk gemaakt, gaat die vers over het lijden van het Volk van Israël. Het schuldoffer die daar wordt bedoeld is Jacob (vzmh). (lees vers 44 t/m 66, en dan zul je zien over wie/wat Jesaja het heeft)
Naar mijn mening is de kruisiging door Paulus in zijn NT verzonnen, om profeet Jezus (vrede zij met hem) Goddelijkheid te geven.
Plots moet men 5x per dag bidden met een gymnastisch spelletje.
Zoiets staat naar mijn weten niet in de Koran maar in de Hadith. Dat "gymnastiek spelletje" deed Jezus ook. Dus lichamelijke reflectie, met zijn aangezicht op de grond en knielend met gebeden.
Jezus (vrede zij met hem) zong geen liedjes zoals jullie dat doen in een kerk.
Plots is vrijdag en niet zaterdag euh... zondag de heilige dag.

Vanuit de Koran weet ik dit niet. Volgens mij komt het uit de Hadith. Maar voorzover ik het weet, begon God met de schepping op een vrijdag, ook Adam (vrede zij met hem) werd op een vrijdag geschapen en werden ze op een vrijdag het Paradijs toegelaten en weer op een vrijdag moesten ze (Adam en Eva) het Paradijs verlaten.

Met de groeten,
Serdar.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Serdar schreef:@Ketter,
Waarom verandert hij nog eens van gedachte in de koran?
Als je de Koran en het Oude Testament zou lezen, dan zie je heel veel overeenkomsten. Met name ook in de regelgeving.
Als je beide boeken leest, zie je bvb. dat Torah veel meer dieren verbieden dan de Koran. Ook het slachten is verschillend, waarbij de Joodse leer bvb. ook eist dat het dier wordt nagekeken op afwijkingen.
Serdar schreef:Er zijn slechts kleine verschillen, maar in essentie is het in grote mate identiek aan de regelgeving van het Oude Testament.
O, maar het zijn niet zo'n kleine verschillen, hoor. Kijk maar de spijswetten van de joden 's na. Ze zijn veel, veel uitgebreider.
Serdar schreef:Het Oude Testament was ruim 1800 a 1900 jaar voor Mohammed (vrede zij met hem) geopenbaard, enkel aan het Joodse volk.
Mensen veranderen, en maken een geestelijke ontwikkeling door.
Het is dan ook logisch dat de geopenbaarde Wetten en Regels van God na 1800/1900 jaar ook niet 100% identiek kunnen zijn. Anders was het Oude Testament al voldoende.
Nu zeg je zelf dat de mensheid evolueert en dus de wetten van God ook. Da's precies wat de christenen zeggen. Wat is er dan volgens jou mis met de stelling van de Christenen dat de Messias, de spelregels wijzigde?
Serdar schreef:De Koran is het laatste hiervan, en is geopenbaard aan de gehele mensheid, en niet enkel aan de Joden.
De Koran is enkel geopenbaard aan Mohammed. Dat is nogal duidelijk. Ten minste, als je in z'n verhaaltje gelooft.
Serdar schreef:
Plots noemt hij niet meer JHWH, maar Allah.
God spreekt alle talen, het is niet zo dat God alleen maar JHWH heet of kan heten en dat Hij Zichzelf in een andere taal niet zou kunnen openbaren.
Allah is Arabisch voor God. Dus letterlijk Al-lah, De God. Het is dus geen andere naam.
God had wel degelijk een naam: JHWH. En dat is niet "de god" of zo. En later noemde Jezus hem "de Vader". Waarom is dat veranderd?
Serdar schreef:
Plots zijn de joden slechte mensen, en niet meer het "uitverkoren volk".
Joden hebben gezondigd en kwamen Het Verbond niet na. In het Oude Testament kun je dit duidelijk ook lezen.
Is dat een reden om een onvoorwaardelijke belofte te verbreken?
Serdar schreef:
Plots moet men niet meer naar Jeruzalem, maar naar Mekka bidden.
Voordat God openbaart dat het gebedsrichting wordt verplaats richting Mekka, baden de Moslims in het begin wel richting Jeruzalem.
In de Koran maakt God dat Hij dat doet omdat Hij weet dat de hart van Mohammed (vrede zij met hem) richting Mekka, richting de het Huis van God, de Ka'ba ligt, dat door Abraham en Ismaël is gebouwd.
Dus God verandert wel degelijk van gedachte.
Serdar schreef:
Plots was de kruisiging van Jezus maar een grap.
Volgens de Koran is de Messias niet gekruisigd. Zoiets is ook nooit door God in Zijn Boek (Oude Testament) geopenbaard. (...)
Naar mijn mening is de kruisiging door Paulus in zijn NT verzonnen, om profeet Jezus (vrede zij met hem) Goddelijk te geven.
In de Koran staat dat God het liet uitschijnen dat Jezus werd gekruisigd, maar dat het eigenlijk iemand anders was. Ik zou het Paulus of zo niet kwalijk nemen dan, dat hij misleid is.

Ik noem dat eerder een kwalijke grap, want daardoor werden miljarden mensen misleid en komen er later oorlogen van. Welke god doet dit nu?
Serdar schreef:
Plots moet men 5x per dag bidden met een gymnastisch spelletje.
Zoiets staat naar mijn weten niet in de Koran maar in de Hadith. Dat "gymnastiek spelletje" deed Jezus ook. Dus lichamelijke reflectie, met zijn aangezicht op de grond en knielend met gebeden.
Neen, hij wierp zich ter aarde. That's it. En hij deed het in het geheim. En hij vroeg ook aan zijn volgelingen om het gebed voor zichzelf te houden. Volledig in tegenspraak met wat Moslims doen, die op hun beurt dan ook weer volledig anders bidden dan joden.

God was dus, alweer, op één van z'n belangrijste punten niet erg duidelijk niet? Waarom staat zoiets in de Koran?
Serdar schreef:Jezus (vrede zij met hem) zong geen liedjes zoals jullie dat doen in een kerk.
Neen, doe ik niet.
Serdar schreef:
Plots is vrijdag en niet zaterdag euh... zondag de heilige dag.

Vanuit de Koran weet ik dit niet. Volgens mij komt het uit de Hadith. Maar voorzover ik het weet, begon God met de schepping op een vrijdag, ook Adam (vrede zij met hem) werd op een vrijdag geschapen en werden ze op een vrijdag het Paradijs toegelaten en weer op een vrijdag moesten ze het Paradijs verlaten.
Het is wetenschappelijk bewezen dat het universum meer dan 10 miljard jaar oud is (13,7 volgens de stand van de wetenschap), dat de aarde 4,5 miljard jaar oud is, het leven 2 miljard jaar oud en de mens pakweg 4 miljoen jaar.

Vanwaar die schepping op vrijdag? Je beseft toch dat een schepping die zou beginnen op 'vrijdag' in tegenspraak is met een tijdsloze god?

Wil je eens een simpele vraag voor mij beantwoorden:

Waarom heeft een behoefteloze god zo'n behoefte aan aanbidding?

mvg,
Ketter
Laatst gewijzigd door Ketter op wo apr 25, 2007 10:59 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
fucmoh
Berichten: 858
Lid geworden op: za dec 24, 2005 10:48 pm
Locatie: AMSTERDAM

Bericht door fucmoh »

Serdar schreef:@Ketter,
Waarom verandert hij nog eens van gedachte in de koran?
Als je de Koran en het Oude Testament zou lezen, dan zie je heel veel overeenkomsten. Met name ook in de regelgeving.
Er zijn slechts kleine verschillen, maar in essentie is het in grote mate identiek aan de regelgeving van het Oude Testament.
Het Oude Testament was ruim 1800 a 1900 jaar voor Mohammed (vrede zij met hem) geopenbaard, enkel aan het Joodse volk.
Mensen veranderen, en maken een geestelijke ontwikkeling door.
Het is dan ook logisch dat de geopenbaarde Wetten en Regels van God na 1800/1900 jaar ook niet 100% identiek kunnen zijn. Anders was het Oude Testament al voldoende.
Je ziet ook dat er van tijd tot tijd in de menselijke ontwikkelingsstadium meerdere openbaringen door God aan de profeten zijn geopenbaard. Sommigen hiervan dienen als aanvulling, uitleg of als vervanging. De Koran is het laatste hiervan, en is geopenbaard aan de gehele mensheid, en niet enkel aan de Joden.
Man, je ziet toch dat de koran voor de arabieren verzonnen is door Mohammed. De islam is een arabische religie die de gewoontes van de primitieve arabieren weerspiegeld. Het Joodse verbond diende om de lijn naar de Messias veilig te stellen. Het onderscheidde de joden van de overige afgoden aanbiddende natien. Dat was de reden van de joodse wet. Na Jezus dood en opstanding was die wet niet meer nodig. Jezus vervulde die wet, zonder ook maar 1 letter ervan ontbonden te hebben. De wet vatte Jezus samen in 2 geboden, dat je God liefst moest hebben boven alles en het 2de daaran gelijk was, je naaste liefhebben gelijk jezelf. Aan deze 2 geboden hing Jezus de gehel wet op.
Plots noemt hij niet meer JHWH, maar Allah.
God spreekt alle talen, het is niet zo dat God alleen maar JHWH heet of kan heten en dat Hij Zichzelf in een andere taal niet zou kunnen openbaren.
Allah is Arabisch voor God. Dus letterlijk Al-lah, De God. Het is dus geen andere naam.
Zo noemen de Joden God ook bijv. Elohim, Elohi. Het verschilt ook of je het in het Hebreeuws zegt of in het Aramees of natuurlijk in het meervoud zoals Elohim.
De God JHWH/Jahweh/Jehovah is niet dezelfde als de valse maangod Allah. Allah is maar een titel, terwijl de God van de bijbel een unieke persoonlijke naam had.
Plots zijn de joden slechte mensen, en niet meer het "uitverkoren volk".
Joden hebben gezondigd en kwamen Het Verbond niet na. In het Oude Testament kun je dit duidelijk ook lezen.
Ze dwaalden heel vaak. Waaronder tijdens het optreden van profeet Elia, aanbaden de Israëlieten de afgod Baäl. Voorheen in de tijd van profeet Aäron het Gouden Kalf.
Lees Jesaja maar, de profeet Jesaja spreekt de Israëlieten aan op hun zonde en hun lijden als gevolg van het niet nakomen van het Verbond met God die Hij met hun had gemaakt. (lees met name ook vers 53 van Jesaja)
Ze hebben de Messias (Jezus) ontkent, en later ook Mohammed (vrede zij met hem). Als je het NT goed leest, dan spreekt Jezus (vzmh) ook duidelijk dat hun (Joden) het Koninkrijk van God wordt ontnomen en het wordt gegeven aan diegenen (Arabieren, hun broederen) die de vruchten wel zullen dragen.
Wat een fantasie!!! Wat zijn de vruchten van de arabieren?
Plots moet men niet meer naar Jeruzalem, maar naar Mekka bidden.
Voordat God openbaart dat het gebedsrichting wordt gewijzigd richting Mekka, baden de Moslims in het begin wel richting Jeruzalem.
In de Koran maakt God dat Hij dat doet omdat Hij weet dat de hart van Mohammed (vrede zij met hem) richting Mekka ligt, richting de het Huis van God, de Ka'ba ligt, dat door Abraham en Ismaël is gebouwd.
En dan nog beweren dat Allah alwetend is en zijn woord niet veranderd kan worden. Dit is toch ect een typische Mohammed actie geweest, de gebedsrichting veranderen.
Plots was de kruisiging van Jezus maar een grap.
Volgens de Koran is de Messias niet gekruisigd. Zoiets is ook nooit door God in Zijn Boek (Oude Testament) geopenbaard. Dit is juist tegenstrijdig met de Bijbel, omdat God juist duidelijk maakt dat diegene die aan een hout of een paal hangt, door Hem vervloekt zou zijn.
Christenen gebruiken voor de kruisiging van Jezus, Jesaja vers 53, en zoals ik al eerder heb duidelijk gemaakt, gaat die vers over het lijden van het Volk van Israël. Het schuldoffer die daar wordt bedoeld is Jacob (vzmh). (lees vers 44 t/m 66, en dan zul je zien over wie/wat Jesaja het heeft)
Naar mijn mening is de kruisiging door Paulus in zijn NT verzonnen, om profeet Jezus (vrede zij met hem) Goddelijk te geven.
Tjonge, jonge, moeten we jou echt serieus nemen?

Plots moet men 5x per dag bidden met een gymnastisch spelletje.
Zoiets staat naar mijn weten niet in de Koran maar in de Hadith. Dat "gymnastiek spelletje" deed Jezus ook. Dus lichamelijke reflectie, met zijn aangezicht op de grond en knielend met gebeden.
Jezus (vrede zij met hem) zong geen liedjes zoals jullie dat doen in een kerk.
Jezus las voor uit de psalmen. De psalmen is een verzameling dat uit 5 heilige liederen bestaat. Hoezo zong Jezus de ware God geen lof toe?
Plots is vrijdag en niet zaterdag euh... zondag de heilige dag.

Vanuit de Koran weet ik dit niet. Volgens mij komt het uit de Hadith. Maar voorzover ik het weet, begon God met de schepping op een vrijdag, ook Adam (vrede zij met hem) werd op een vrijdag geschapen en werden ze op een vrijdag het Paradijs toegelaten en weer op een vrijdag moesten ze het Paradijs verlaten.
Heb je het over dagen van 24 uur volgens de gregoriaanse kalender?
droevie
Berichten: 275
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 8:59 pm

Bericht door droevie »

Volgens de Koran is de Messias niet gekruisigd. Zoiets is ook nooit door God in Zijn Boek (Oude Testament) geopenbaard. Dit is juist tegenstrijdig met de Bijbel, omdat God juist duidelijk maakt dat diegene die aan een hout of een paal hangt, door Hem vervloekt zou zijn.
Christenen gebruiken voor de kruisiging van Jezus, Jesaja vers 53, en zoals ik al eerder heb duidelijk gemaakt, gaat die vers over het lijden van het Volk van Israël. Het schuldoffer die daar wordt bedoeld is Jacob (vzmh). (lees vers 44 t/m 66, en dan zul je zien over wie/wat Jesaja het heeft)
Naar mijn mening is de kruisiging door Paulus in zijn NT verzonnen, om profeet Jezus (vrede zij met hem) Goddelijk te geven.
Beste Sedar,

Ik zou bijna zeggen, dat het klopt wat jij zegt. Echter is de toepassing van Jesaja 53 op het volk later gekomen.
Deze uitleg van Jesaja 53 noemt men in het Jodendom, de moderne uitleg. Vele orthodoxe rabijnen zullen ook je dan ook zeggen dat het hier over de Ben-Josef gaat.

De toepassing van Jesaja 53 op Paulus is niet verzonnen door

Om Jesaja 53 goed te begrijpen moet je Jes 52:12 lezen.

Jesaja 53 staat niet alleen hierin.
Zal ik je gaan aantonen:

Deut 22
22 Wanneer iemand een zonde begaat, waarop de doodstraf staat, en hij wordt ter dood gebracht en gij hangt hem aan een paal ,
23 dan zal zijn lijk gedurende de nacht niet aan de paal blijven, maar gij zult hem dezelfde dag nog begraven, want een gehangene is door God vervloekt en gij zult het land dat de HERE, uw God, u als erfdeel geven zal niet verontreinigen .


Dan 9:
26 En na die twee en zestig weken zal de Messias uitgeroeid worden, maar het zal niet voor Hem zelven zijn; en een volk des vorsten, hetwelk komen zal, zal de stad en het heiligdom verderven, en zijn einde zal zijn met een overstromenden vloed, en tot het einde toe zal er krijg zijn, en vastelijk besloten verwoestingen .


Jes 53
Maar om onze overtredingen werd hij doorboord , om onze ongerechtigheden verbrijzeld ; de straf die ons de vrede aanbrengt, was op hem, en door zijn striemen is ons genezing geworden .
6 Wij allen dwaalden als schapen, wij wendden ons ieder naar zijn eigen weg, maar de HERE heeft ons aller ongerechtigheid op hem doen neerkomen.


psalm 22
15 verdroogd als een scherf is mijn kracht , mijn tong kleeft aan mijn gehemelte; in het stof des doods legt Gij mij neer.
16 Want honden hebben mij omringd, een bende boosdoeners heeft mij omsingeld, die mijn handen en voeten doorboren .
17 Al mijn beenderen kan ik tellen; zij kijken toe, zij zien met leedvermaak naar mij.
18 Zij verdelen mijn klederen onder elkander en werpen het lot over mijn gewaad.


Zach 12:10
10 Doch over het huis Davids, en over de inwoners van Jeruzalem, zal Ik uitstorten den Geest der genade en der gebeden; en zij zullen Mij aanschouwen, Dien zij doorstoken hebben, en zij zullen over Hem rouwklagen, als met de rouwklage over een enigen zoon; en zij zullen over Hem bitterlijk kermen , gelijk men bitterlijk kermt over een eerstgeborene.

Nu de kruisiging van Jezus


16 Toen gaf hij Hem dan hun over , opdat Hij gekruist zou worden. En zij namen Jezus, en leidden Hem weg .
17 En Hij, dragende Zijn kruis, ging uit naar de plaats, genaamd Hoofdschedelplaats, welke in het Hebreeuws genaamd wordt Golgotha;
18 Alwaar zij Hem kruisten, en met Hem twee anderen, aan elke zijde een , en Jezus in het midden.
19 En Pilatus schreef ook een opschrift, en zette dat op het kruis ; en er was geschreven: JEZUS , DE NAZARENER, DE KONING DER JODEN.
20 Dit opschrift dan lazen velen van de Joden; want de plaats, waar Jezus gekruist werd, was nabij de stad ; en het was geschreven in het Hebreeuws, in het Grieks, en in het Latijn.
21 De overpriesters dan der Joden zeiden tot Pilatus: Schrijf niet: De Koning der Joden; maar, dat Hij gezegd heeft : Ik ben de Koning der Joden.
22 Pilatus antwoordde: Wat ik geschreven heb, dat heb ik geschreven.
23 De krijgsknechten dan, als zij Jezus gekruist hadden, namen Zijn klederen , (en maakten vier delen, voor elken krijgsknecht een deel) en den rok . De rok nu was zonder naad, van boven af geheel geweven.
24 Zij dan zeiden tot elkander: Laat ons dien niet scheuren, maar laat ons daarover loten, wiens die zijn zal ; opdat de Schrift vervuld worde, die zegt: Zij hebben Mijn klederen onder zich verdeeld, en over Mijn kleding hebben zij het lot geworpen. Dit hebben dan de krijgsknechten gedaan .
25 En bij het kruis van Jezus stonden Zijn moeder en Zijner moeders zuster, Maria, de vrouw van Klopas, en Maria Magdalena.
26 Jezus nu, ziende Zijn moeder, en den discipel, dien Hij liefhad, daarbij staande, zeide tot Zijn moeder : Vrouw, zie, uw zoon.
27 Daarna zeide Hij tot den discipel: Zie , uw moeder. En van die ure aan nam haar de discipel in zijn huis.
28 Hierna Jezus, wetende, dat nu alles volbracht was, opdat de Schrift zou vervuld worden, zeide: Mij dorst.
29 Daar stond dan een vat vol ediks , en zij vulden een spons met edik , en omlegden ze met hysop, en brachten ze aan Zijn mond.
30 Toen Jezus dan den edik genomen had , zeide Hij: Het is volbracht! En het hoofd buigende, gaf den geest .
31 De Joden dan, opdat de lichamen niet aan het kruis zouden blijven op den sabbat, dewijl het de voorbereiding was (want die dag des sabbats was groot), baden Pilatus, dat hun benen zouden gebroken, en zij weggenomen worden.
32 De krijgsknechten dan kwamen, en braken wel de benen des eersten, en des anderen, die met Hem gekruist was ;
33 Maar komende tot Jezus, als zij zagen, dat Hij nu gestorven was , zo braken zij Zijn benen niet.
34 Maar een der krijgsknechten doorstak Zijn zijde met een speer, en terstond kwam er bloed en water uit.
35 En die het gezien heeft, die heeft het getuigd, en zijn getuigenis is waarachtig; en hij weet, dat hij zegt, hetgeen waar is, opdat ook gij geloven moogt.
36 Want deze dingen zijn geschied, opdat de Schrift vervuld worde: Geen been van Hem zal verbroken worden.
37 En wederom zegt een andere Schrift: Zij zullen zien, in Welken zij gestoken hebben.
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

@Ketter,

1) De Koran gaat inderdaad geen dierennamen opsommen zoals het OT dat wel doet, maar geeft eerder een algemene uitleg. Specifiek wordt het ook verder uitgelegd in de Hadiths.
Zover ik het weet is het slachten hetzelfde, ook het nakijken op afwijkingen. Daarom mogen wij Moslims ook vlees kopen bij Joodse slagers. Dat is wel duidelijk neem ik aan?
Dat de Koran meer met het OT overeenkomt dan het NT is voor elke neutrale lezer wel duidelijk.

2) Dat ze veel uitgebreider zijn, dus dat ze wellicht veel meer in details ingaan wil niet zeggen dat het essentiële verschillen zijn.
Zoals eerder al vermeld, mogen Moslims hun vlees gewoon kopen bij Joodse slagers. Maar niet bij Christelijke slagers die deze spijswetten niet kennen of uitvoeren.

3) Jezus (vrede zij met hem) zegt juist dat hij niet is gekomen om de Wet of de profeten te ontbinden, maar om te vervullen".
Hij zegt dat hij is gekomen om het niet te veranderen, maar hij verandert het toch wel. Dit is een duidelijke tegenstrijdigheid.

4) Tja, dit komt er op neer op geloven. Dus hierover verder discussieren heeft ook geen zin.
Zo kan men ook beweren dat het NT enkel aan Jezus is geopenbaard. Ten minste, als je in z'n verhaaltje gelooft. :wink:

5) Je zegt zelf God, en Allah betekend "God". Dus er is niks veranderd.
Wat veranderd is dat Hij ineens uit 3 personen bestaat terwijl Hij in het OT één is.

6) In de Koran maakt Hij duidelijk dat Hij het heeft opgeschort. God zegt, komen jullie je afspraken na, dan kom Ik ook Mijn Belofte na.
Zondigen en God gaan éénmaal niet samen.

7) Aangezien mensen veranderen, past God Zijn Wetten ook aan de veranderende menselijke geest, ontwikkeling en behoefte.

8- God maakt duidelijk dat Hij Jezus heeft gered. God zegt dat het hun werd verward. Maar er zijn meerdere gangbare uitleg hiervan. Een feit is dat Jezus (vrede zij met hem) door God naar de hemel is verheven en dat hij terug zal komen.
Sommigen Moslims leggen het uit dat God de gedaante van Jezus aan Judas Iskariot gaf en dat hij door God op die manier werd gestraft.
Weer anderen leggen uit dat een discipel vrijwillig de gedaante van Jezus (vrede zij met hem) heeft geaccepteerd om in het Hiernamaals zo dicht mogelijk bij Jezus te kunnen zijn.
Sommigen leggen weer uit, dat Jezus voordat hij werd gekruisigd dat Gods Geest hem al verliet.

9) Het feit is wel dat het gebed van de Moslims meer op die van de Joden lijken dan van Christenen. Tot in details gaan heeft niet veel nut, het gebed is in essentie tot dezelfde God gericht. En God kent onze intentie.
Als we alles tot in diepste details gaan bekijken, dan klopt van het OT, NT en Koran onderling helemaal niks.
Het gebied is door de aartsengel Gabriël aan Mohammed (vrede zij met hem) geleerd. Verder is dit ook specifiek in de Hadith uitgelegd.

10) De Christenen doen het wel.

11) Zoals ik al eerder duidelijk heb gemaakt, staat het volgens mij niet in de Koran maar in de Hadith.
Als je goed leest zegt God in de Bijbel dat hij de schepping heeft voltooid in 6 dagen. Een dag is voor de mens, dat de wereld tegenover de zon éénmaal volledig om zich eigen as draait. God spreekt over dagen voordat de wereld en de zon er nog niet was.
Hoe kan dit dan bij een dagloze God?

12) Er is ook geen sprake van behoefte, maar eerder van beproefing en dankbaarheid.
God verwacht terecht van ons dat we Hem onze dankbaarheid tonen en hem blijven herinneren. Hierin verschilt God niet van een vader/moeder relatie met betrekking tot hun kind. Allen de band van God met mensen is miljardenmalen sterker en liefdevoller.

Maar we moeten ook niet vergeten dat God niet alleen Liefde is, maar ook Rechtvaardig. En dat hij de Beste en de Schoonste Eigenschappen bezitten dat menselijke verstand niet kan doorgronden.

Salaam,
Serdar.
Laatst gewijzigd door Anonymous op wo apr 25, 2007 11:42 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
droevie
Berichten: 275
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 8:59 pm

Bericht door droevie »

Sedar schreef:Jezus (vrede zij met hem) zegt juist dat "hij niet is gekomen om de Wet of de profeten te ontbinden, maar om te vervullen".
Hij zegt dat hij is gekomen om het niet te veranderen, maar hij verandert het toch wel. Dit is een duidelijke tegenstrijdigheid.
Nope, heeft Hij niet gedaan. Echter Mohammed wel :wink:

22.36. En onder de heilige tekenen van Allah hebben Wij voor u de offerkamelen aangewezen. In hen is er veel voordeel voor u. Spreekt daarom de naam van Allah over hen uit terwijl zij in rijen staan opgesteld. En wanneer ze op hun zij neervallen, eet er van en voedt de rijken en de armen. Aldus hebben Wij hen aan u dienstbaar gemaakt, opdat gij dankbaar moogt zijn.
De Koran spreekt hier over offer kamelen voor Allah. Echter, als je de Bijbel kent, dan weet je dat een kameel in zowel Leviticus als Deuterononium als onrein te boek staat.

Lev 11:3-4
37 Al wat gespleten hoeven heeft, te weten geheel doorkloofde hoeven, en wat herkauwt onder de dieren moogt gij eten.
4 De volgende echter zult gij niet eten van de dieren die herkauwen of gespleten hoeven hebben: de kameel, omdat die wel herkauwt, maar geen gespleten hoeven heeft; onrein zal die voor u zijn.

Deut 14:7
De volgende echter zult gij niet eten van de dieren die herkauwen of geheel gespleten hoeven hebben: de kameel , de haas, en de klipdas, omdat zij wel herkauwen, maar geen gespleten hoeven hebben; onrein zullen zij voor u zijn. Voordat er straks gezegd wordt: maar de kameel heeft toch een gespleten/doorkloofde hoef. Dat klopt.. echter niet geheel gespleten, zoals bij bv een rund.

De moslim, moet hier dus een onrein dier offeren aan Allah.

Boekhari
"De Profeet beval hen om de kamelen te volgen, en hun melk en hun urine te drinken, dus zij volgden de kamelen en dronken hun melk en urine totdat hun lichamen gezond werden." Deel 7:590

Mag ik misschien een reaktie hier op van jouw?
Gebruikersavatar
fucmoh
Berichten: 858
Lid geworden op: za dec 24, 2005 10:48 pm
Locatie: AMSTERDAM

Bericht door fucmoh »

Serdar schreef:@Ketter,


3) Jezus (vrede zij met hem) zegt juist dat "hij niet is gekomen om de Wet of de profeten te ontbinden, maar om te vervullen".
Hij zegt dat hij is gekomen om het niet te veranderen, maar hij verandert het toch wel. Dit is een duidelijke tegenstrijdigheid.

Heeft Jezus de wet ontbonden of vervuld? En wat is van grotere waarde.... Ontbinden of Vervullen?
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Serdar schreef:@Ketter,

1) De Koran gaat inderdaad geen dierennamen opsommen zoals het OT dat wel doet, maar geeft eerder een algemene uitleg. Specifiek wordt het ook verder uitgelegd in de Hadiths.
Zover ik het weet is het slachten hetzelfde, ook het nakijken op afwijkingen. Daarom mogen wij Moslims ook vlees kopen bij Joodse slagers. Dat is wel duidelijk neem ik aan?
Jullie mogen dat inderdaad omdat de joodse wetten veel strenger zijn. Het is geen 'veralgemening' of zo, joden mogen heel veel minder eten. Bovendien moeten de dieren op een welbepaalde manier worden gesneden, en moet het vlees gezouten of gebraden worden. Ik noem dat essentiële verschillen, die niets vandoen hebben met de gewijzigde aard van de mensheid.

Mohammed kende gewoon slechts een gedeelte van de joodse wetten, vooral het varken, en legde die dan ook op. Maar hij vergat de wetten rond gevogelte, schelpdieren, etc.
Serdar schreef:Dat de Koran meer met het OT overeenkomt dan het NT is voor elke neutrale lezer wel duidelijk.
Gezien het goedkeuren van slavernij, de focus op geweld en oorlog, en andere van die leuke dingen... ja, inderdaad. Terug naar af. Maar met één ding erbij: een enorme focus op de hel, een begrip dat joden eigenlijk bijna niet kennen, toch niet in de vurige koranische vorm. De sjeool van de joden is een stil dodenrijk van schimmen.
Serdar schreef:3) Jezus (vrede zij met hem) zegt juist dat hij niet is gekomen om de Wet of de profeten te ontbinden, maar om te vervullen".
Hij zegt dat hij is gekomen om het niet te veranderen, maar hij verandert het toch wel. Dit is een duidelijke tegenstrijdigheid.
Inderdaad, ik vind dat ook een tegenstrijdigheid. Echter, zo stellen de Christenen, vervullen (zoals het vervullen van een profetie) is niet hetzelfde als veranderen. Ze spreken dan ook van verlossing. Misschien van zinloze regels?
Serdar schreef:4) Tja, dit komt er op neer op geloven. Dus hierover verder discussieren heeft ook geen zin.
Zo kan men ook beweren dat het NT enkel aan Jezus is geopenbaard. Ten minste, als je in z'n verhaaltje gelooft. :wink:
Geen enkele Christen gelooft dat het NT aan Jezus is geopenbaard. Het zijn ooggetuigeverslagen. Er is nooit een "evangelieboek" geweest dat Jezus gebruikte of zo. Het leven van Jezus was het evangelie.

Ik vrees dat je enkele fundamentele hiaten in je kennis over Christendom en Jodendom hebt. Heb jij die boeken wel eens gelezen?
Serdar schreef:5) Je zegt zelf God, en Allah betekend "God". Dus er is niks veranderd.
Wat veranderd is dat Hij ineens uit 3 personen bestaat terwijl Hij in het OT één is.
Alweer een fundamentele hiaat. Alle christelijke sectes zeggen dat er één god is. Hij kan zich echter in 3 vormen manifesteren, die, voor zover de heilige 3-vuldigheid te begrijpen valt, allemaal apart niet God zijn, maar samen wel. Christenen hebben het echter nooit maar dan ook nooit gehad over 3 goden. Er is altijd één god "in de hemel".

Tja, God is almachtig gedefinieerd dus die kan wat-ie wil, natuurlijk.

In ieder geval, zoals de Koran beschrijft hoe de Christenen over "God" denken, is het nogal duidelijk dat "God" zijn eigen volgelingen niet kent.

Nogal een sterk bewijs, overigens, dat de koran niet van God kan komen, dus.
Serdar schreef:6) In de Koran maakt Hij duidelijk dat Hij het heeft opgeschort. God zegt, komen jullie je afspraken na, dan kom Ik ook Mijn Belofte na. Zondigen en God gaan éénmaal niet samen.
Tja, dan komt hij keihard op z'n woord terug. Want, voor zover ik weet, zijn de joden over het algemeen zeer toegewijd aan God, en dat is het énige dat "Hij" van hen verlangde, plus het naleven van een hele resem wetten, wat ze tot op heden nauwgezet doen. Wat is dan hun "zonde"?
Serdar schreef:7) Aangezien mensen veranderen, past God Zijn Wetten ook aan de veranderende menselijke geest, ontwikkeling en behoefte.
Dan lijkt het nogal dom om een "zegel van profeten" te sturen, want meer dan ooit is de menselijke geest verdandert in de laatste 2 eeuwen. En bovendien, met dat slagzinnetje kunnen Christenen ook de gewijzigde wetten van hun bijbel goedpraten.
Serdar schreef:8- God maakt duidelijk dat Hij Jezus heeft gered. God zegt dat het hun werd verward. Maar er zijn meerdere gangbare uitleg hiervan. Een feit is dat Jezus (vrede zij met hem) door God naar de hemel is verheven en dat hij terug zal komen.
De koran is anders duidelijk, hoor. Ze dachten dat Hij het was, want zo liet "Allah" het uitschijnen. Ik zou zeggen, als daar herrie van komt, is dat heel normaal.
Serdar schreef:Sommigen Moslims leggen het uit dat God de gedaante van Jezus aan Judas Iskariot gaf en dat hij door God op die manier werd gestraft.
Weer anderen leggen uit dat een discipel vrijwillig de gedaante van Jezus (vrede zij met hem) heeft geaccepteerd om in het Hiernamaals zo dicht mogelijk bij Jezus te kunnen zijn.
Sommigen leggen weer uit, dat Jezus voordat hij werd gekruisigd dat Gods Geest hem al verliet.
"Allah" had misschien wat duidelijker kunnen zijn? Waarom is hij niet in staat om een consistent verhaal te vertellen rond zo'n belangrijke gebeurtenis?
Serdar schreef:Als we alles tot in diepste details gaan bekijken, dan klopt van het OT, NT en Koran onderling helemaal niks.
Kijk, daar hadden we het nu over, en je geeft me gelijk.
Uiteindelijk veranderde God van gedacht en wijzigde hij wetten. Dat zegt de Koran overigens zelf. (de koe, 107)
Akkoord, maar dat hoort niet bij een tijdsloze god en schept het vermoeden dat we helemaal niet met God te maken hebben.
Serdar schreef:10) De Christenen doen het wel.
Ik niet. Ik kan begrijpen dat god zich stoort aan al dat toondove zingen van al die gelovigen. :)
Serdar schreef:11) Zoals ik al eerder duidelijk heb gemaakt, staat het volgens mij niet in de Koran maar in de Hadith.
Als je goed leest zegt God in de Bijbel dat hij de schepping heeft voltooid in 6 dagen. Een dag is voor de mens, dat de wereld tegenover de zon éénmaal volledig om zich eigen as draait. God spreekt over dagen voordat de wereld en de zon er nog niet was.
Hoe kan dit dan bij een dagloze God?
Inderdaad, dat kan niet; Een dagloze/tijdsloze god zal nooit zeggen dat hij in 6 dagen de wereld schept of in 6 periodes of in gelijk wat. nochtans staat dat ook wel fijntjes in de Koran, hoor, dat de aarde in 6 dagen is geschapen. Of noem het periodes als excuus. En dan nog wel aarde eerst, dan hemel.
Serdar schreef:12) Er is ook geen sprake van behoefte, maar eerder van beproefing en dankbaarheid.
Nu begin je woorden te draaien. God heeft dus behoefte aan dankbaarheid.

En wat voor een beproeving is dat nu? God die zich verstopt, aan een deel van de mensheid mededeelt (via lugubere bron) dat hij er toch ergens is, en dan eist van iedereen dat ze in hem "geloven"!

Wat is er zo speciaal aan iemand die gelooft. Hij is niet dankbaarder dan ik, hoor. Hij houdt gewoon een verhaal voor waar. Wat heeft God nu aan zo iemand?

Wat heeft dat spelletje verstoppertje voor nut?

Kijk, ik ben best zeer dankbaar voor het leven, maar ik denk dat ik de plicht heb om dat aan de juiste entiteit te tonen. Denk je niet?
Serdar schreef:God verwacht terecht van ons dat we Hem onze dankbaarheid tonen en hem blijven herinneren.
Herinneren? Is hij dan dood? Of niet bereikbaar of zo?
En als je dankbaarheid verwacht, heb je toch behoefte aan dankbaarheid?

Overigens, "god" hemelt zich in de koran voortdurend op. Ik kan begrijpen dat hij groots is, maar ik had wel verwacht dat hij boven zelfverheerlijking zou staan. Dat is immers niet nodig, hij is de schepper, verdorie, niet een onzekere puber. Hoe moet ik zo'n boek nu serieus nemen?
Serdar schreef:Hierin verschilt God niet van een vader/moeder relatie met betrekking tot hun kind. Allen de band van God met mensen is miljardenmalen sterker en liefdevoller.
Geen enkele liefdevolle moeder of vader zo ooit eraan denken om hun kind niet éénmaal, maar een paar honderd keren, te gaan bedreigen met eeuwige en onmenselijk pijnlijke marteling. Laat staan uitvoeren.

Is het nu zo moeilijk om te begrijpen dat ik niet in een godsbeeld kan geloven dat als een psychopaat wordt afgeschilderd?
Serdar schreef:Maar we moeten ook niet vergeten dat God niet alleen Liefde is, maar ook Rechtvaardig. En dat hij de Beste en de Schoonste Eigenschappen bezitten dat menselijke verstand niet kan doorgronden.
Het menselijk verstand is klein, maar niet zo klein om te begrijpen wat rechtvaardigheid is. En ik kan me moeilijk inbeelden dat de eeuwig martelen in de hel rechtvaardig is, vooral niet als straf wegens het niet geloven in een verhaal waar god zo wreedaardig is als in de koran beschreven.

Weet je wat ik denk? Ik denk dat God, als die er is, ons gerust laat. Dit leven is ons gegeven, en we moeten samen het beste ervan maken. Hij zal in ieder geval geen oorlog stoken door aan één iemand geheimen te vertellen, denk je niet?
Serdar schreef:Salaam,
Serdar.
Vrede, Serdar.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
ChechenMaga
Berichten: 318
Lid geworden op: za apr 14, 2007 12:13 pm

Bericht door ChechenMaga »

Weet je wat ik denk? Ik denk dat God, als die er is, ons gerust laat. Dit leven is ons gegeven, en we moeten samen het beste ervan maken. Hij zal in ieder geval geen oorlog stoken door aan één iemand geheimen te vertellen, denk je niet?
Ja, maar. Hij moet ons ook zeggen wat wij mogen en niet mogen doen. :)
En van die dingen. :D
En zeg: "De Waarheid is gekomen en de valsheid is ten onder gegaan. Voorwaar, de valsheid gaat ten onder." (17:81)
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

Serdar schreef:
nadia schreef:serdar,

natuurlijk wil jij hem spreken anders vraag jij niet naar zijn nummer, de vraag nogmaals WAAROM?
Ik ben zijn broeder, dus het is tussen de mannen. :wink:
Ik wil hem gewoon even spreken, waarom is toch niet belangrijk voor jou? :twisted:

Waarom heb je je reactie weggehaald? :razz:
ik vraag je tot 2 keer toe waarom.
ik krijg geen antwoord dan dat je steeds in herhaling valt, om broederschap, wat ik een vreemd antwoord vindt.

jij krijgt dus helemaal geen telefoonnummer serdar en je hoeft het niet nog een keer te vragen..
antwoord is nee en dat blijft ook nee.

ik zou wel gek zijn als ik jou het nummer van mijn broertje zou geven, erg gek zelfs maar gelukkig ben ik nog net niet gek.

nadia
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

Serdar schreef:@nadia,

Ik wil hem even spreken. Wat is daar zo raar aan?
weet jij dat het heel brutaal is om zomaar andermans nummer te vragen, zeker zonder enig reden en zonder dat ik er toestemming voor vraag..
denk toch eens na ! :(

jij hebt niets met hem te maken.
jij komt uit het niets met de vraag of jij mijn broertje kan spreken :roll: .
jij kent hem niet en hij jou evenmin.

wil je hem zoeken, ga naar marokko toe want daar ligt hij te zonnen en offcourse met zijn biertje achter de vrouwtjes aan te hobbelen zoals gewoonlijk.
waar hij zich bevind, I don't know.

nadia
Laatst gewijzigd door nadia op do apr 26, 2007 1:32 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Wel een relaxte broertje
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

wil je hem zoeken, ga naar marokko toe want daar ligt hij te zonnen en offcourse met zijn biertje achter de vrouwtjes aan te hobbelen zoals gewoonlijk.
waar hij zich bevind, I don't know.
ajax schreef:Wel een relaxte broertje


Het is maar wat je ''relaxt'' noemt. Khamr is HARAM en achter meiden aan ook. :roll:
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Chaimae schreef:
wil je hem zoeken, ga naar marokko toe want daar ligt hij te zonnen en offcourse met zijn biertje achter de vrouwtjes aan te hobbelen zoals gewoonlijk.
waar hij zich bevind, I don't know.
ajax schreef:Wel een relaxte broertje


Het is maar wat je ''relaxt'' noemt. Khamr is HARAM en achter meiden aan ook. :roll:

:smile:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Plaats reactie