Teva Teff de Realist.

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Teva Teff

Teva Teff de Realist.

Bericht door Teva Teff »

Ik ben vandaag al weer voor de zoveelste keer wakker geworden met de wetenschap dat geen enkele god ooit bestaan heeft en dat ik geen enkele antirealistische religie met al zijn anti-logica en zijn kinderachtige benauwenissen nodig heb.
Ik ben realist.

God bestaat niet. Allah bestaat niet.
Jezus is een 100% mythisch figuur en Mohammed een psychotische oplichter.
En er is geen hiernamaals.
Laatst gewijzigd door Teva Teff op za apr 28, 2007 7:52 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Re: Teva Teff

Bericht door nadia »

Teva Teff schreef:Ik ben vandaag al weer voor de zoveelste keer wakker geworden met de wetenschap dat geen enkele god ooit bestaan heeft en dat ik geen enkele antirealistische religie met al zijn anti-logica en zijn kinderachtige benauwenissen nodig heb.
Ik ben realist.

God bestaat niet. Allah bestaat niet.
Jezus is een 100% mytisch figuur en Mohammed een psychotische oplichter.
hoi tefa,

ik lees je dircte berichten graag en wat mij betreft ben jij hier op ffi een aanwinst.
welkom. :wink:

ik geloof net als jij dat we zeker realistisch moeten blijven dit voorop gesteld en dat we ons zeker niet moeten laten leiden door dogmas en allerlei regeltjes wat we niet nodig hebben.
maar waar ik wel in geloof is dat we gemaakt zijn (door wie dan ook) om hier een gelukkig leven met elkaar te hebben.
niemand dan wij (de mensheid) zou dat vor elkaar moeten krijgen maar helaas, we zijn verdeeld...ook door religie's.

waarom is jezus een mytische figuur voor jou?
betekend dit dat hij wel of niet bestaan moet hebben, dat we zijn leer moeten zien als een verhaal dat uit het nits is ontstaan of wat anders.
mytisch is een beetje wazig voor mij, sorry. :oops:

mvg nadia
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Re: Teva Teff

Bericht door Afghan »

Hoi Teva,
Van harte welkom in dit forum.
Teva Teff schreef:Ik ben vandaag al weer voor de zoveelste keer wakker geworden met de wetenschap dat geen enkele god ooit bestaan heeft, God bestaat niet.


Wist je deze uitspraak van jou ook in de Bijbel te vinden is?
Lees maar in Psalmen 53:2.
Daar staat: Dwazen denken bij zichzelf: Er is geen God.

Mijn landgenoot Hamid is niet zo aardig geweest tegen jou, nu ga je misschien denken, rare mensen die Afghanen, de een is moslim en noemt mij een dier en de andere is Christen en die noemt mij dwaas, ik hoop dat je hierdoor niet in conflict komt met jezelf :lol:
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Bericht door Amazigh »

Je hebt 200 berichten zonder onderbouwing gereageerd en mensen gekwetst nice work!
Of Jezus nooit bestaan heeft die van de bijbel?
A proud amazigh!
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

ajax schreef:Je hebt 200 berichten zonder onderbouwing gereageerd en mensen gekwetst nice work!
Of Jezus nooit bestaan heeft die van de bijbel?
hij kwetst jou misschien maar mij heeft hij nog nooit gekwetst, hij is direct en weet waar hij over praat.
niet moslims, van origine bedoel ik weten waneer zij zich hier aanmelen heus wel waar de islam voor staat.
zij zijn vaak iets slimmer, doorzoeken deze forum, lezen het een en en het ander en verzamelen zo kennis wat ze nodig zullen hebben, reageren daarna op posten. slim toch, eerst weten en dan praten.

dat tefa heel direct overkomt is zijn manier van posten en dat horen wij, jij ook ajax gewoon te respecteren en accepteren.

ieder zijn ding, vind je niet ajax :wink: .

als de hele wereld hetzelfde zou denken en doen dan is het echt saai, geweld en wandaden uitgesloten uiteraard want die brengen niet meer dan frustatie bij de meeste mensen.
Laatst gewijzigd door nadia op do apr 26, 2007 10:54 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Jezus is een mythisch figuur omdat hij als mens of anders nooit bestaan in de eerste jaren van de christelijke jaartelling.
Gewoon een paar vage oude verhaaltjes bij elkaar gooien en de naam van de hoofdpersoon in Jezus veranderen en mixen met uit eigen duimzuigerij.
Nee de feiten spreken voor zich, Jezus is een 100% mythisch mannetje.
Laatst gewijzigd door Teva Teff op za apr 28, 2007 7:53 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Bericht door Amazigh »

Teva Teff schreef:Jezus is een mytisch figuur omdat hij als mens of anders nooit bestaan in de eerste jaren van de christelijke jaartelling.
Gewoon een paar vage oude verhaaltjes bij elkaar gooien en de naam van de hoofdpersoon in Jezus veranderen mixen met uit eigen duimzuigerij.
Nee de feiten spreken voor zich, Jezus is een 100% mytisch mannetje.
Over dat Jezus onmogelijk God is en van heiden is overgenomen ga ik daarmee akkoord.
Maar hii heeft wel bestaan hoor.
Er staan namelijk vreselijke dingen over hem en z,n moeder in de Talmud.
A proud amazigh!
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

ajax schreef:
Teva Teff schreef:Jezus is een mytisch figuur omdat hij als mens of anders nooit bestaan in de eerste jaren van de christelijke jaartelling.
Gewoon een paar vage oude verhaaltjes bij elkaar gooien en de naam van de hoofdpersoon in Jezus veranderen mixen met uit eigen duimzuigerij.
Nee de feiten spreken voor zich, Jezus is een 100% mytisch mannetje.
Over dat Jezus onmogelijk God is en van heiden is overgenomen ga ik daarmee akkoord.
Maar hii heeft wel bestaan hoor.
Er staan namelijk vreselijke dingen over hem en z,n moeder in de Talmud.
wat dan?
of ga jij net als chaimae beweren dat mohammed beter was dan jezus omdat jezus ook vreselijke dingen gedaan zou moeten hebben, echter is chaimae naar haar eerste uitlating en allerlei beloftens hier nooit meer op terug gekomen.
dus nu vraag ik aan jou om deze taak van haar over te nemen, niet hier maar op de andere topic.
http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... sc&start=0

laten we samen lief zijn en deze topic van tefa niet besmeulen met onze heen en weer gebabbel, als er al wat soeps kan uitkomen.
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Bericht door Amazigh »

nadia schreef:
ajax schreef:
Teva Teff schreef:Jezus is een mytisch figuur omdat hij als mens of anders nooit bestaan in de eerste jaren van de christelijke jaartelling.
Gewoon een paar vage oude verhaaltjes bij elkaar gooien en de naam van de hoofdpersoon in Jezus veranderen mixen met uit eigen duimzuigerij.
Nee de feiten spreken voor zich, Jezus is een 100% mytisch mannetje.
Over dat Jezus onmogelijk God is en van heiden is overgenomen ga ik daarmee akkoord.
Maar hii heeft wel bestaan hoor.
Er staan namelijk vreselijke dingen over hem en z,n moeder in de Talmud.
wat dan?
of ga jij net als chaimae beweren dat mohammed beter was dan jezus omdat jezus ook vreselijke dingen gedaan zou moeten hebben, echter is chaimae naar haar eerste uitlating en allerlei beloftens hier nooit meer op terug gekomen.
dus nu vraag ik aan jou om deze taak van haar over te nemen, niet hier maar op de andere topic.
http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... sc&start=0

laten we samen lief zijn en deze topic van tefa niet besmeulen met onze heen en weer gebabbel, als er al wat soeps kan uitkomen.
Waarom zou ik liegen er staat dat Jezus vzmh een tovenaar is ofzo
En z,n moeder een hoer kijk hier":

"Jesus was a bastard born of adultery." (Yebamoth 49b, p.324).
"Mary was a whore: Jesus (Balaam) was an evil man." (Sanhedrin 106a &b, p.725).
"Jesus was a magician and a fool. Mary was an adulteress". (Shabbath 104b, p.504).
A proud amazigh!
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

moderator M..

zou je de laatste 2 reactie'naar mijn link kunnen verplaatsen, zie boven.
kunnen ajax en ik daar eens verder gaan kletsen over de hoer maria en tovenaar jezus.


thanks
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Bericht door Amazigh »

Waarom moet Mohammed vzmh betrokken worden?
A proud amazigh!
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

ajax schreef:Waarom moet Mohammed vzmh betrokken worden?
wil jij hier over praten of niet.
we gaan nogmaals niet deze topic overnemen met ons gebabbel.
op de andere topic, zie link zal ik je haarfijn uitleggen hoe of wat, niet hier.
dit was de laatste reactie dus je hoeft echt niet meer te reageren hierzo.

nadia
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Anti-Semieten komen heel vaak met verhalen dat de Talmoed onaangename dingen beweert over Jesus en Maria. Als je echter die verhalen leest, dan zie je dat het mogelijk over heel andere mensen gaat.

In de tijd dat Jesus leefde waren Yeshua (Jesus) en Mariam (Maria) heel gewone namen. Ten tweede noemt de Joodse gescheidschrijver Josephus dat er in die tijd heel veel Joodse predikers rondreisden. Het was ook niet ongewoon dat iemand beweerde de Messias te zijn. Messias betekent namelijk "koning". De Joden hoopten op een afstammeling van David die het koninkrijk zou herstellen. Verhalen over ene Yeshua die een nieuwe Joodse sekte stichtte of beweerde de Messias te zijn, kunnen dus heel goed over iemand anders gaan.

De Talmoed beweert inderdaad dat het Sanhedrin ene Yeshua Pandera heeft gedood als ketter. Hij werd daarna aan een boom gehangen. Dit komt niet overeen met de Evangeliën. Jesus is gekruisigd aan een paal; niet een boom. Hij werd gedood door de Romeinse autortiteiten. De Evangeliën stellen wel dat bepaalde belnagrijke Joodse priesters Jesus dood wilde. Dat bewijst echter niet dat het verhaal in de Talmoed naar Jesus verwijst. In dat verhaal worden de Romeinen namelijk helemaal niet genoemd.
Teva Teff

Re: Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Afghan schreef:Hoi Teva,
Van harte welkom in dit forum.
Teva Teff schreef:Ik ben vandaag al weer voor de zoveelste keer wakker geworden met de wetenschap dat geen enkele god ooit bestaan heeft, God bestaat niet.


Wist je deze uitspraak van jou ook in de Bijbel te vinden is?
Lees maar in Psalmen 53:2.
Daar staat: Dwazen denken bij zichzelf: Er is geen God.

Mijn landgenoot Hamid is niet zo aardig geweest tegen jou, nu ga je misschien denken, rare mensen die Afghanen, de een is moslim en noemt mij een dier en de andere is Christen en die noemt mij dwaas, ik hoop dat je hierdoor niet in conflict komt met jezelf :lol:

Het lijkt erop dat jij de ene religekte hebt ingeruild voor de andere.
Volgens mij ben je een echte reli-junk.
Vind ik altijd een zielig slag mensen, junken, vooral als ze normalen met hun zielige verhaaltjes en hun zielige maniertjes lastig vallen.
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

ajax schreef:Je hebt 200 berichten zonder onderbouwing gereageerd en mensen gekwetst nice work!
Of Jezus nooit bestaan heeft die van de bijbel?
Heb ik als Realist al bijna 200 stevig onderbouwde reacties hier geplaatst?
Daar mag ik best trots op zijn.
Dat moslims het talent ontbreekt om de onderbouwing te herkennen zal wel te maken dat ze allemaal, sommigen erger dan de ander, religieus gehandicapt zijn.
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

oeps !!

ik hou mijn mondje maar dicht want starks begin je ook tegen mij tefa..en wil ik niet maar ik respecteer dat jij wakker word met de wetenschap dat er geen god zou bestaan.
je zou eens moeten weten hoe moielijk het is om uiteindelijk tot de conclussie te komen dat er wel degelijk iemand is geweest en nog is die deze wereld heeft geschapen.

ik kan je geen god bewijzen, oftewl in je schootje leggen, zoiets leer je op den duur in het leven te zien, als je maar goed blijft kijken.

als jij gelooft in het "leven" dat leeft zoals de aarde, mens, dier, plant etc dan ben jij denk ik ook van mening dat dit allemaal ooit gecreerd moet zijn door iemand, weet ik veel wie..
ik denk dan in de termen van een schepper, god is een algemene benaming voor mij vandaar dat ik vaak god gebruik, het is maar dat we weten waar we het over hebben.

wat betreft jezus: die heeft gewoon gepredikt en wat hij heeft gepredikt zijn logische liefdesverklaringen wat heel diep gaat en het kost jaren om dat te doorzien, echt doorzien.
gelovig hoef je niet te zijn om een goed mens te worden maar om te weten dat liefde de enige weg zal zijn naar vrede lieve tefa komt van jezus, hij heeft dat ons dat laten weten en meer was er niet nodig, dat er daarna en daarvoor religie's zijn ontstaan wat ons verdeeld heeft hebben we te danken aan religieuze pieten die zelf ook van geen toeters of belen weten.
jezus heeft iets gezegd " hou de kudde bij elkaar" en wat doet mohammed met zijn islam die na jezus kwam.
uist ja, hij haalt ze weer vrolijk uit elkaarm niet zomaar en vrede maar in naam van en dat met geweld.
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

nadia schreef:oeps !!

ik hou mijn mondje maar dicht want starks begin je ook tegen mij tefa..en wil ik niet maar ik respecteer dat jij wakker word met de wetenschap dat er geen god zou bestaan.
je zou eens moeten weten hoe moielijk het is om uiteindelijk tot de conclussie te komen dat er wel degelijk iemand is geweest en nog is die deze wereld heeft geschapen.

ik kan je geen god bewijzen, oftewl in je schootje leggen, zoiets leer je op den duur in het leven te zien, als je maar goed blijft kijken.

als jij gelooft in het "leven" dat leeft zoals de aarde, mens, dier, plant etc dan ben jij denk ik ook van mening dat dit allemaal ooit gecreerd moet zijn door iemand, weet ik veel wie..
ik denk dan in de termen van een schepper, god is een algemene benaming voor mij vandaar dat ik vaak god gebruik, het is maar dat we weten waar we het over hebben.

wat betreft jezus: die heeft gewoon gepredikt en wat hij heeft gepredikt zijn logische liefdesverklaringen wat heel diep gaat en het kost jaren om dat te doorzien, echt doorzien.
gelovig hoef je niet te zijn om een goed mens te worden maar om te weten dat liefde de enige weg zal zijn naar vrede lieve tefa komt van jezus, hij heeft dat ons dat laten weten en meer was er niet nodig, dat er daarna en daarvoor religie's zijn ontstaan wat ons verdeeld heeft hebben we te danken aan religieuze pieten die zelf ook van geen toeters of belen weten.
jezus heeft iets gezegd " hou de kudde bij elkaar" en wat doet mohammed met zijn islam die na jezus kwam.
uist ja, hij haalt ze weer vrolijk uit elkaarm niet zomaar en vrede maar in naam van en dat met geweld.
Sommigen lukt het niet om zich helemaal los te rukken van de door religieuze indoctrinatie geïmplanteerde godsdienstwanen.
Zal hier wel iets mee te maken hebben.
Afbeelding
Mahalingam
Berichten: 52154
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Ja want met dit
Afbeelding
in hun lijf zien Mohammedanen vooral djinns en sheytan.
Godsdienstwaanzinnigen moeten gewoon TBS krijgen.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Harry Potter
Berichten: 18
Lid geworden op: do aug 03, 2006 2:49 pm
Locatie: Zweinstein

Bericht door Harry Potter »

Klasse Teva Teff.
200 reacties naar mijn hart!!
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

Teva Teff schreef:
nadia schreef:oeps !!

ik hou mijn mondje maar dicht want starks begin je ook tegen mij tefa..en wil ik niet maar ik respecteer dat jij wakker word met de wetenschap dat er geen god zou bestaan.
je zou eens moeten weten hoe moielijk het is om uiteindelijk tot de conclussie te komen dat er wel degelijk iemand is geweest en nog is die deze wereld heeft geschapen.

ik kan je geen god bewijzen, oftewl in je schootje leggen, zoiets leer je op den duur in het leven te zien, als je maar goed blijft kijken.

als jij gelooft in het "leven" dat leeft zoals de aarde, mens, dier, plant etc dan ben jij denk ik ook van mening dat dit allemaal ooit gecreerd moet zijn door iemand, weet ik veel wie..
ik denk dan in de termen van een schepper, god is een algemene benaming voor mij vandaar dat ik vaak god gebruik, het is maar dat we weten waar we het over hebben.

wat betreft jezus: die heeft gewoon gepredikt en wat hij heeft gepredikt zijn logische liefdesverklaringen wat heel diep gaat en het kost jaren om dat te doorzien, echt doorzien.
gelovig hoef je niet te zijn om een goed mens te worden maar om te weten dat liefde de enige weg zal zijn naar vrede lieve tefa komt van jezus, hij heeft dat ons dat laten weten en meer was er niet nodig, dat er daarna en daarvoor religie's zijn ontstaan wat ons verdeeld heeft hebben we te danken aan religieuze pieten die zelf ook van geen toeters of belen weten.
jezus heeft iets gezegd " hou de kudde bij elkaar" en wat doet mohammed met zijn islam die na jezus kwam.
uist ja, hij haalt ze weer vrolijk uit elkaarm niet zomaar en vrede maar in naam van en dat met geweld.
Sommigen lukt het niet om zich helemaal los te rukken van de door religieuze indoctrinatie geïmplanteerde godsdienstwanen.
Zal hier wel iets mee te maken hebben.
Afbeelding
sorry tefa maar ik begrijp je tekening niet, nooit gezien.
Gebruikersavatar
nimda
Berichten: 336
Lid geworden op: za mar 03, 2007 6:42 am

Bericht door nimda »

Het is dopamine.

De andere tekening stelt LSD voor.
Scientia vincere tenebras
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

nimda schreef:Het is dopamine.

De andere tekening stelt LSD voor.
thanks nimda, ik zak het eens gaan opzoeken wie weet begrijp ik tefa's boodschap dan wel.
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

http://nl.wikipedia.org/wiki/Dopamine

tefa, ik heb het een beetje zitten lezen en ik begrijp waar je naar toe wilt gaan, echter ben ik het totaal niet met jou eens..
mijn hersenspinsels zijn in orde, dat ik geloof dat we een schepper hebben wil niet zeggen dat ze niet juist functioneren.
eigenlijk beledig jij mij maar goed, het is je vergeven.

groet nadia.
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

nadia schreef:
nimda schreef:Het is dopamine.

De andere tekening stelt LSD voor.
thanks nimda, ik zak het eens gaan opzoeken wie weet begrijp ik tefa's boodschap dan wel.
Troosthormoontjes, Nadia.
Je bent ongemerkt verslaafd aan troosthormoontjes. Er zijn er nog meer, zoals serotonine, endorfine,fenylethylamine etc..
Ook adrealine hoort erbij.
Tijdens jouw religieuze rituelen wordt deze in je koppetje aangemaakt en deze veroorzaken een gevoel van tevredenheid.
Ikzelf noem dat gevoel reli-stoned.
De relistonede persoon heeft vaak ook een glazige blik als hij/zij over het godheidje, het heilige boekje of zo begint te praten of de dwangmatige rituelen uitvoert.
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Bericht door Amazigh »

Jou naaam stoort me Teva Teff
A proud amazigh!
Plaats reactie