Een verhaal voor Maroc.

Is Mohammed het zegel der profeten? Of gewoon één der velen? Debatteer over zijn leven, visies, psychologie, sucessen en mislukkingen. Kun je hem met Jezus vergelijken?
weda
Berichten: 948
Lid geworden op: wo feb 11, 2004 10:39 am
Locatie: haar
Contacteer:

Bericht door weda »

onze nieuwe gast TheBrain schreef:

"God Weet inderdaad van te voren wat je doet.
Maar Hij geeft jouw de keuze om zelf te bepalen welke keuze jij gaat nemen. En Hij beoordeelt jou op jouw eigen keuze -die jij zelf hebt genomen. "

als god van tevoren weet wat ik ga doen, dan ben ik een marionet, want ik kan NIET tegen het weten van god in. en toch beoordeelt hij mij op mijn keuze. wel een rare gedachtengang van onze Brain.




Een voorbeeldje;
Je hebt 2 kinderen. En je hebt 2 lolies- een gele en een rode - die jij aan je kinderen wilt geven. Je geeft jouw kinderen de keuze om zelf te kiezen welke kle ur lolie ze willen nemen. Jij als vader weet precies welke kind, welke kleur gaat pakken. Omdat je je kinderen door een door kent.

nee dat weet je niet. de mens is veranderlijk. je kunt met 100% zekerheid niet zeggen dat het kind de rode lolie neemt, misschien wilt hij wel de gele proeven. daar staat hij vrij in. als je weet dat het kind zeker de rode neemt, dan hoef je hem niet te laten kiezen.


volgens mij moet Thebrain naar een psychiater. iemand die zichzelf zo noemt en kinderachterlijke argumenten gebruikt moet gek zijn.

groet,
wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.
TheBrains
Berichten: 110
Lid geworden op: za jul 09, 2005 2:52 pm
Locatie: Nederland

Bericht door TheBrains »

Iznogoodh schreef:Je kunt niet lezen. In de rij van bovenstaande verzen valt 5.51 nog steeds gewoon uit de lucht. Het is een op zich staand vers want vriendschap (of bescherming, want zo wordt het ook wel eens vertaald) hoeft niets te maken te hebben met verschillen in geloof.
De Islam is, net als Christendom en Jodendom, niet in staat om andere gezichtspunten te erkennen omdat ze de enige waarheid meent te zijn. Dat is niet vreemd. Maar daarbij komt dat ze claimt dat wie andere gezichtspunten heeft fout en slecht is en dat je er niet mee om mag gaan.
Er is geen respect voor mensen met andere gezichtspunten en hoe verwrongen de Islamitische moraal in dat opzicht is merk je wanneer iemand het waagt om eens wat tegenkritiek op Mohammed te geven (Rushdie, Ayaan Hirschi Ali). Dan is het huis opeens te klein.
Respect is eenrichtingsverkeer in jouw religie.

Iznogoodh

Lezen kan ik heel goed. Waar ik op doelde is dat die vers niet de "Kern" is over het gedrag tegen andersgelovigen. Die vers gold alleen in de tijd van de profeet tijdens de vervolgingen. (Zelfs geld deze vers alleen voor de joden die onrecht pleegde etc.)

Want de kern voor de omgang met niet-Muslims wordt in de Koran gezet door de volgend vers:

"God verbiedt niet dat jullie hen die niet wegens de godsdienst tegen jullie gestreden hebben en die jullie niet uit jullie woningen verdreven hebben, met respect en rechtvaardigheid te behandelen." (Koran 60:8 )

(De profeet Mohammed zei: "Haat uw vijand op milde wijze, hij kan op een dag uw vriend worden." )

Zelfs heeft de profeet Mohammed gezegd:
"Wie een Dhimmi kwaad toebrengt, van hem ben ik de vijand, en ik zal zijn vijand zijn op de Oordeelsdag."

Dus erg onrespectvol is het niet, zelfs tegen andersgelovigen.

TheBrians.
TheBrains
Berichten: 110
Lid geworden op: za jul 09, 2005 2:52 pm
Locatie: Nederland

Bericht door TheBrains »

weda schreef:onze nieuwe gast TheBrain schreef:

"God Weet inderdaad van te voren wat je doet.
Maar Hij geeft jouw de keuze om zelf te bepalen welke keuze jij gaat nemen. En Hij beoordeelt jou op jouw eigen keuze -die jij zelf hebt genomen. "

als god van tevoren weet wat ik ga doen, dan ben ik een marionet, want ik kan NIET tegen het weten van god in. en toch beoordeelt hij mij op mijn keuze. wel een rare gedachtengang van onze Brain.


nee dat weet je niet. de mens is veranderlijk. je kunt met 100% zekerheid niet zeggen dat het kind de rode lolie neemt, misschien wilt hij wel de gele proeven. daar staat hij vrij in. als je weet dat het kind zeker de rode neemt, dan hoef je hem niet te laten kiezen.


volgens mij moet Thebrain naar een psychiater. iemand die zichzelf zo noemt en kinderachterlijke argumenten gebruikt moet gek zijn.

groet,
Het is wel zo, dat de mens geschapen werd met de vrijheid te leven naar zijn eigen wil of naar de wil van God. Die vrijheid is een goede zaak. Niemand hoeft God te erkennen, maar iedereen mag dat wel.

Mocht God ons geschapen hebben zonder die vrijheid om zelf de keuze te maken, dan waren wij eigenlijk niet meer dan voorgeprogrammeerde robotten. Maar we zijn meer, precies omdat we die keuze weldegelijk kunnen maken.

(Moet ik naar de psygiater omdat ik mijzelf TheBrians noem? haha wat een lachtertje! Het is mijn goed recht om zelf een nicknaam te bedenken. )

TheBrians.
TheBrains
Berichten: 110
Lid geworden op: za jul 09, 2005 2:52 pm
Locatie: Nederland

Bericht door TheBrains »

Iznogoodh schreef: Je verkijkt je op de "logica" van Moslims....


Iznogoodh
Niet zozeer de "logica" , maar de Islamitische geloofsleer.

TheBrians.
unholy
Berichten: 912
Lid geworden op: do dec 09, 2004 11:02 pm

Bericht door unholy »

TheBrains schreef:
unholy schreef:Oh, dan is Allah wel een zeer onrechtvaardig persoon, hij weet van te voren alles wat je doet, grijpt niet in, en stuurt je daaarna naar de hel, tof, echt een god om te aanbidden !
God Weet inderdaad van te voren wat je doet.
Maar Hij geeft jouw de keuze om zelf te bepalen welke keuze jij gaat nemen. En Hij beoordeelt jou op jouw eigen keuze -die jij zelf hebt genomen.

Een voorbeeldje;
Je hebt 2 kinderen. En je hebt 2 lolies- een gele en een rode - die jij aan je kinderen wilt geven. Je geeft jouw kinderen de keuze om zelf te kiezen welke kleur lolie ze willen nemen. Jij als vader weet precies welke kind, welke kleur gaat pakken. Omdat je je kinderen door een door kent.

TheBrians.
Meneer hersens heb jij eigenlijk wel kinderen ? Ik neem aan dat jij dan zou weten dat kinderen ook individuen zijn en dat jij als ouder heus niet altijd van te voren weet welke keuze ze maken. Dat is ook een belangrijk gedeelte in de opvoeding, je kinderen leren keuzes te maken.

Je kinderen door en door kennen ? Man wat denk jij toch in verwrongen absolutismes, ik respecteer mijn kinderen voor het feit dat zij (kleine) mensen zijn en niet eenvoudig te doorgronden wezentjes.

Maar we haden het over die onrechtvaardige god van jouw om weer even terug te komen op de topic. Jouw god is almachtig en alwetend, in zijn alwetendheid laat hij iedereen gezellig fouten begaan en straft ze vervolgens. Welnu, hij stond erbij en hij keek ernaar, maakt hem even schuldig !

Dus nogmaals moet ik het standpunt huldigen dat jouw god een sado god is die mensen opzettelijk doet lijden en geen enkele verantwoording wil nemen voor zijn eigen fouten in z'n schepping.

Atheïsme is zo gek nog niet !
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

TheBrains schreef:
unholy schreef:Oh, dan is Allah wel een zeer onrechtvaardig persoon, hij weet van te voren alles wat je doet, grijpt niet in, en stuurt je daaarna naar de hel, tof, echt een god om te aanbidden !
God Weet inderdaad van te voren wat je doet.
Maar Hij geeft jouw de keuze om zelf te bepalen welke keuze jij gaat nemen. En Hij beoordeelt jou op jouw eigen keuze -die jij zelf hebt genomen.
Wanneer god vantevoren weet wat je doet...weet hij dus ook vantevoren welke keuzes je gaat maken.

Een voorbeeldje;
Je hebt 2 kinderen. En je hebt 2 lolies- een gele en een rode - die jij aan je kinderen wilt geven. Je geeft jouw kinderen de keuze om zelf te kiezen welke kleur lolie ze willen nemen. Jij als vader weet precies welke kind, welke kleur gaat pakken.
Oh..? Weet jij dat? Niets is zo veranderlijk als een mens hoor. Heeft een kind al 6 jaar constant alleen een rode willen hebben.....ligt de kast vol met rode... .wil ie van de ene op de andere dag een gele. Net zo makkelijk. :roll:

Omdat je je kinderen door een door kent.
De ouders van mohammed b kennen hun zoon door en door en wisten vantevoren wat hij ging doen?
Dan zijn ze dus medeplichtig aan moord.
Amorele atheistische nitwit
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Bericht door Iznogoodh »

TheBrains schreef:
Iznogoodh schreef:Je kunt niet lezen. In de rij van bovenstaande verzen valt 5.51 nog steeds gewoon uit de lucht. Het is een op zich staand vers want vriendschap (of bescherming, want zo wordt het ook wel eens vertaald) hoeft niets te maken te hebben met verschillen in geloof.
De Islam is, net als Christendom en Jodendom, niet in staat om andere gezichtspunten te erkennen omdat ze de enige waarheid meent te zijn. Dat is niet vreemd. Maar daarbij komt dat ze claimt dat wie andere gezichtspunten heeft fout en slecht is en dat je er niet mee om mag gaan.
Er is geen respect voor mensen met andere gezichtspunten en hoe verwrongen de Islamitische moraal in dat opzicht is merk je wanneer iemand het waagt om eens wat tegenkritiek op Mohammed te geven (Rushdie, Ayaan Hirschi Ali). Dan is het huis opeens te klein.
Respect is eenrichtingsverkeer in jouw religie.

Iznogoodh

Lezen kan ik heel goed. Waar ik op doelde is dat die vers niet de "Kern" is over het gedrag tegen andersgelovigen. Die vers gold alleen in de tijd van de profeet tijdens de vervolgingen. (Zelfs geld deze vers alleen voor de joden die onrecht pleegde etc.)
Hou nou toch gewoon eens op met je smoesjes.


Iznogoodh
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Bericht door Iznogoodh »

TheBrains schreef: Mocht God ons geschapen hebben zonder die vrijheid om zelf de keuze te maken, dan waren wij eigenlijk niet meer dan voorgeprogrammeerde robotten. Maar we zijn meer, precies omdat we die keuze weldegelijk kunnen maken.
De eerste gelovige die in staat is om de mogelijkheid van de vrije wil bij aanwezigheid van een schepper eindelijk eens te voorzien van een logisch fundament (anders dan door maar gewoon te zeggen: "het bestaat en vraag niet verder want Gods wegen zijn mysterieus") moet nog geboren worden.


Iznogoodh
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
TheBrains
Berichten: 110
Lid geworden op: za jul 09, 2005 2:52 pm
Locatie: Nederland

Bericht door TheBrains »

unholy schreef:
Meneer hersens heb jij eigenlijk wel kinderen ? Ik neem aan dat jij dan zou weten dat kinderen ook individuen zijn en dat jij als ouder heus niet altijd van te voren weet welke keuze ze maken.

En je zegt "niet altijd". Dus je erkent het wel, dat je soms weet wat je kind als keuze gaat maken, omdat je je kind door en door kent.
Mijn beste Unholy, het was overigens maar een voorbeeld. Ik ben géén God.
Dat is ook een belangrijk gedeelte in de opvoeding, je kinderen leren keuzes te maken.
Ik zeg toch dat God je de vrijheid heeft gegeven om keuze's te maken.
Je kinderen door en door kennen ? Man wat denk jij toch in verwrongen absolutismes, ik respecteer mijn kinderen voor het feit dat zij (kleine) mensen zijn en niet eenvoudig te doorgronden wezentjes.
Idem dito.
Maar we haden het over die onrechtvaardige god van jouw om weer even terug te komen op de topic. Jouw god is almachtig en alwetend, in zijn alwetendheid laat hij iedereen gezellig fouten begaan en straft ze vervolgens. Welnu, hij stond erbij en hij keek ernaar, maakt hem even schuldig !
nee, zo ligt het niet. Het is voor jou moeilijk te begrijpen, zover duidelijk. God is Alwetend. Maar hij heeft de mens de vrijheid gegeven om toch de keuze te maken. Lees: God kan in de toekomst kijken, daarom weet Hij welke keuze je gaat maken.
Dus nogmaals moet ik het standpunt huldigen dat jouw god een sado god is die mensen opzettelijk doet lijden en geen enkele verantwoording wil nemen voor zijn eigen fouten in z'n schepping.

Atheïsme is zo gek nog niet !
Een voorbeeldje om het jou duidelijk te maken;
God kijkt of zijn mens- die hij geschapen heeft- zich goed gedraagt of niet. Op een dag loopt de mens door de straat. die mens ziet een rijkelui die veel geld in zijn zak heeft. De mens weet dat hij geld nodig heeft. Zal hij die rijkelui beroven of zal hij voor zijn geld moeten werken?
Hij neemt de keuze om die rijkelui toch te beroven.
God kijkt teleurgesteld toe. Is dit wat God kenbaar heeft gemaakt? -Dat je niet mag stelen. God wist het wel, dat die mens de fout zou begaan. - omdat Hij in de Toekomst kan kijken.
Maar Hij heeft wel de vrijheid aan de mens gegeven om een keuze te maken. Want die mens had erover nagedacht wat hij zou gaan doen. God heeft de mens ook de hersenen gegeven om na te denken. Als de mens geen keuze kon maken, dan waren wij eigenlijk niet meer dan voorgeprogrammeerde robotten. Maar we zijn meer, precies omdat we die keuze weldegelijk kunnen maken.
Dus opzettelijk pijn laten lijden en onverantwoordelijkheid, komt niet van pas. De mens is namelijk zelf verantwoordelijk voor zijn daden.

ik was vergeten dat jouw niveau niet zo hoog was, vandaar deze overduidelijke verhaaltje.(als je deze verhaal nog niet duidelijk vindt, dan moet je je zorgen maken over jouw begrijpvaardigheid) Mijn openlijke excuses, dat ik daar geen rekening mee heb gehouden.


TheBrians.
Laatst gewijzigd door TheBrains op vr jul 15, 2005 12:36 am, 1 keer totaal gewijzigd.
TheBrains
Berichten: 110
Lid geworden op: za jul 09, 2005 2:52 pm
Locatie: Nederland

Bericht door TheBrains »

Monique schreef:
De ouders van mohammed b kennen hun zoon door en door en wisten vantevoren wat hij ging doen?
Dan zijn ze dus medeplichtig aan moord.
Het was maar een voorbeeld, mijn beste Monique.
Je moet het niet te letterlijk nemen, de ouders van Mohammed B. zijn geen Goden.

TheBrians.
TheBrains
Berichten: 110
Lid geworden op: za jul 09, 2005 2:52 pm
Locatie: Nederland

Bericht door TheBrains »

Iznogoodh schreef:
TheBrains schreef:
Iznogoodh schreef:Je kunt niet lezen. In de rij van bovenstaande verzen valt 5.51 nog steeds gewoon uit de lucht. Het is een op zich staand vers want vriendschap (of bescherming, want zo wordt het ook wel eens vertaald) hoeft niets te maken te hebben met verschillen in geloof.
De Islam is, net als Christendom en Jodendom, niet in staat om andere gezichtspunten te erkennen omdat ze de enige waarheid meent te zijn. Dat is niet vreemd. Maar daarbij komt dat ze claimt dat wie andere gezichtspunten heeft fout en slecht is en dat je er niet mee om mag gaan.
Er is geen respect voor mensen met andere gezichtspunten en hoe verwrongen de Islamitische moraal in dat opzicht is merk je wanneer iemand het waagt om eens wat tegenkritiek op Mohammed te geven (Rushdie, Ayaan Hirschi Ali). Dan is het huis opeens te klein.
Respect is eenrichtingsverkeer in jouw religie.

Iznogoodh

Lezen kan ik heel goed. Waar ik op doelde is dat die vers niet de "Kern" is over het gedrag tegen andersgelovigen. Die vers gold alleen in de tijd van de profeet tijdens de vervolgingen. (Zelfs geld deze vers alleen voor de joden die onrecht pleegde etc.)
Hou nou toch gewoon eens op met je smoesjes.


Iznogoodh
Smoesjes? Wat een goedkope uitweg.

Enne, waar is de rest van mijn citaat?
Ik deed nog de moeite om de Kern van het gedrag tegen andersgelovigen/niet-moslims hier te plaatsen(met de Korancitaten en overleveringen van de Profeet). Maar jij wilt die "roze bril" maar niet afzetten. "de islam/koran is slecht en niet anders" Waarom doe ik dan nog de moeite om een discussie met jou te voeren? Als jij toch al een vooroordeel hebt gevelt over de Islam. Ik heb er genoeg van. Dag.

TheBrians.
unholy
Berichten: 912
Lid geworden op: do dec 09, 2004 11:02 pm

Bericht door unholy »

TheBrains schreef:
Maar we haden het over die onrechtvaardige god van jouw om weer even terug te komen op de topic. Jouw god is almachtig en alwetend, in zijn alwetendheid laat hij iedereen gezellig fouten begaan en straft ze vervolgens. Welnu, hij stond erbij en hij keek ernaar, maakt hem even schuldig !
nee, zo ligt het niet. Het is voor jou moeilijk te begrijpen, zover duidelijk. God is Alwetend. Maar hij heeft de mens de vrijheid gegeven om toch de keuze te maken. Lees: God kan in de toekomst kijken, daarom weet Hij welke keuze je gaat maken.

Een voorbeeldje om het jou duidelijk te maken;
God kijkt of zijn mens- die hij geschapen heeft- zich goed gedraagt of niet. Op een dag loopt de mens door de straat. die mens ziet een rijkelui die veel geld in zijn zak heeft. De mens weet dat hij geld nodig heeft. Zal hij die rijkelui beroven of zal hij voor zijn geld moeten werken?
Hij neemt de keuze om die rijkelui toch te beroven.
God kijkt teleurgesteld toe. Is dit wat God kenbaar heeft gemaakt? -Dat je niet mag stelen. God wist het wel, dat die mens de fout zou begaan. - omdat Hij in de Toekomst kan kijken.
Maar Hij heeft wel de vrijheid aan de mens gegeven om een keuze te maken. Want die mens had erover nagedacht wat hij zou gaan doen. God heeft de mens ook de hersenen gegeven om na te denken. Als de mens geen keuze kon maken, dan waren wij eigenlijk niet meer dan voorgeprogrammeerde robotten. Maar we zijn meer, precies omdat we die keuze weldegelijk kunnen maken.


ik was vergeten dat jouw niveau niet zo hoog was, vandaar deze overduidelijke verhaaltje.(als je deze verhaal nog niet duidelijk vindt, dan moet je je zorgen maken over jouw begrijpvaardigheid) Mijn openlijke excuses, dat ik daar geen rekening mee heb gehouden.


TheBrians.
Welnu, mijn niveau is naturlijk niet zo hoog als die van jouw "hersens" maar het betreurt me swel dat je compleet vastzit in een zielige circelredernatie, feit blijft iedere keer bovenkomen dat die god van jouw een toekijkertje is, allles is voorbestemd en toch worden mensen gestraft !

Met vriendelijke groet, je zeeer toegenegen Unholy !
weda
Berichten: 948
Lid geworden op: wo feb 11, 2004 10:39 am
Locatie: haar
Contacteer:

Bericht door weda »

beste meneer hersen,

jij weet niet waar het over gaat. jij zegt: god weet wat voor keuzes wij zullen maken. als hij dat al weet, dan zijn wij marioneten. in ieder geval de islam beschouwd de mens (lees moslims) als marioneten en eist onderwerping. wij zijn dan ook niet verantwoordelijk voor onze daden, immers wij kunnen dan NIET tegen de wil van God in. als god weet dat ik morgen ga stelen, kan IK dat dan veranderen. lijkt me niet, want dan ga ik tegen zijn kennis in en wordt de kennis van god fout. (en wij weten dat god foutloos is)

als je het bovenstaand verhaal niet begrijpt, schrijf dan nog een keer. wie weet krijg je echte hersens.
over je nickname: natuurlijk mag je zelf bepalen wat voor nickname je neemt, maar ik zou een naam kiezen met een bepaalde vorm van waarheid. jij hebt helemaal geen hersens (blijkt uit je post), daarom is je nickname ook onzin.

bovendien had ik aan maroc (maar jij bent geen maroc) een vraag gesteld over de scheping, hoe heeft jullie allah alles geschapen. ik heb nog geen antwoord gekregen. misschien wil jij met je hersenen dit antwoord wel geven, dan gaan we verder met het onderuit halen van de koran (jullie goddelijke boek).

groet,
wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.
Gebruikersavatar
Hamsa
Berichten: 525
Lid geworden op: za jan 25, 2003 7:45 am

Bericht door Hamsa »

Zijn nickname is een wens.
Twee zaken gaan niet samen: ongenuanceerd een boek of geloof accepteren als de enige waarheid, hersenen die nadenken.
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Bericht door Iznogoodh »

TheBrains schreef:
Iznogoodh schreef:
TheBrains schreef:
Lezen kan ik heel goed. Waar ik op doelde is dat die vers niet de "Kern" is over het gedrag tegen andersgelovigen. Die vers gold alleen in de tijd van de profeet tijdens de vervolgingen. (Zelfs geld deze vers alleen voor de joden die onrecht pleegde etc.)
Hou nou toch gewoon eens op met je smoesjes.


Iznogoodh
Smoesjes? Wat een goedkope uitweg.

Enne, waar is de rest van mijn citaat?
Ik deed nog de moeite om de Kern van het gedrag tegen andersgelovigen/niet-moslims hier te plaatsen(met de Korancitaten en overleveringen van de Profeet). Maar jij wilt die "roze bril" maar niet afzetten. "de islam/koran is slecht en niet anders" Waarom doe ik dan nog de moeite om een discussie met jou te voeren? Als jij toch al een vooroordeel hebt gevelt over de Islam. Ik heb er genoeg van. Dag.

TheBrians.
Jou hele tactiek is er een van "ja maar ik kan het verklaren" waarbij jouw verklaring niets anders is dan vergoeilijken.


Iznogoodh
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Re: Een verhaal voor Maroc.

Bericht door Maroc_21 »

TheBrains schreef:
De vijandigheid en de veroordeling naar Joden en Christenen straalt er van af.


2.120. En de Joden en de Christenen zullen u nooit welgezind zijn, tenzij gij hun godsdienst belijdt. Zeg: "Voorzeker, Allah's leiding is de Merkelijke leiding". En, indien gij hun wensen volgt, nadat de kennis tot u is gekomen, zult gij aan Allah Vriend noch Helper hebben.


3.186. Gij zult zeker worden beproefd in uw bezittingen en in uzelf en gij zult gewis vele pijnlijke dingen horen van degenen, aan wie het Boek was gegeven vóór u en van degenen, die afgoderij bedrijven. Maar als gij geduldig blijft en rechtvaardig handelt, dat is waarlijk een zaak van vastberadenheid.
Deze vers zegt toch niets over de vijandigheid tegen joden en christenen? Of heb je deze verzen toch uit een anti-Islamitische site geselecteerd en hier gedumpt - zonder het over te lezen :lol: ?
4.46. Er zijn onder de Joden, die woorden uit hun verband rukken. En zij zeggen: " Wij horen en gehoorzamen niet" en "luistert gij, zonder te horen" en "Raainaa", terwijl zij woorden verdraaien en het geloof zoeken te schenden. En indien zij gezegd hadden: "Wij horen en wij gehoorzamen" en "hoort toe" en ,,Kijk ons aan" het dit beter en oprechter voor hen zijn geweest. Maar Allah heeft hen wegens hun ongeloof vervloekt, zij geloven dus slechts weinig.
Dit is ook weer GEEN vijandigheid naar de joden toe. God "vervloekt" nou eenmaal mensen in ongeloof. Zelfs de moslims(als ze in ongeloof treden), moet je dus nagaan.
4.47. O, mensen van het Boek, gelooft in hetgeen Wij hebben nedergezonden, vervullende hetgeen bij u is voordat Wij uw leiders vernietigen en neerwerpen of hen vervloeken, zoals Wij het volk van de Sabbath vervloekten. Allah's gebod zal volbracht worden.
Niet echt een vooroordeel, of een vijandigheid aanroepen.
Er waren Joden die de waarheid van de Schrift verbergen. Deze "vloek" benadrukt dat.

4.48. Waarlijk, Allah vergeeft niet dat men iets met Hem vereenzelvigt, maar Hij zal al hetgeen daarbuiten staat vergeven, wie Hij wil. En wie iets met Allah vereenzelvigt, heeft inderdaad een zeer grote zonde begaan.
'Shirk' is de grootste zonden die je kunt maken binnen de Islam, of je nou gelovig of ongelovig bent. Mar dat gaf ik in deze post eerder aan.
4.160. En wegens de onrechtvaardigheid van de Joden en hun weerhouden van Allah's weg, verboden Wij hen de reine dingen die ben (voordien) waren toegestaan.

5.13. En wegens hun breken van het verbond hebben Wij hen vervloekt en hun hart verhard. Zij rukken de woorden uit hun verband en hebben een deel van hetgeen hun was vermaand, vergeten. En gij zult hen altijd oneerlijk bevinden op enkelen na, derhalve vergeef hen en wend u van hen af. Voorzeker, Allah heeft degenen, die goeddoen, lief.
Een waarschuwing dat je moet goeddoen. Lijkt mij geen vijandigheid naar de joden toe.
5.51. O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner. Voorwaar, Allah leidt het overtredende volk niet.
ken je het gezegde: "wie met dieven omgaat, wordt zelf ook een dief"
Deze vers valt op hetzelfde neer.
5.59. Zeg: "O, mensen van het Boek, gij haat ons slechts, omdat wij in Allah geloven en in hetgeen ons is nedergezonden en in hetgeen voordien was nedergezonden of doordat de meesten van u ongehoorzaam zijn."
over wie zouden ze het hebben?
5.64. En de Joden zeggen: "De hand van Allah is gebonden." Hun handen zijn gebonden en zij zijn vervloekt voor hetgeen zij zeggen. Neen, Zijn handen zijn wijd open, Hij geeft, zoals Hij wil. En hetgeen u van uw Heer is nedergezonden zal velen hunner in opstandigheid en ongeloof doen toenemen. En Wij hebben vijandschap en haat onder hen gezaaid tot aan de Dag der Opstanding. Telkens wanneer zij het oorlogsvuur ontsteken, dooft Allah het en zij pogen wanorde te scheppen op aarde en Allah heeft de onruststokers niet lief.
Deze vers zegt niet dat wij Joden moet haten, maar dat God de Joden heeft/zal bestraf(t)en, omdat ze de waarheid van de Schrift verbergen .
Dus een waarschuwing voor de Joden van hun slechte praktijken.
5.65. Als de mensen van het Boek hadden geloofd en rechtvaardig gehandeld, zouden Wij gewis hun zonden hebben vergeven en hen in tuinen van zaligheid hebben toegelaten.

5.66. En als zij de Torah en het Evangelie en hetgeen hun van hun Heer is nedergezonden, in acht hadden genomen, zouden zij zeker van wat boven hen is en van hetgeen onder hun voeten is, hebben gegeten. Onder hen is een groep die matig is, maar de handelwijze van velen hunner is slecht.
Je hebt het weer mis geworpen. Ik zie niets dat haat of vijandigheid oproept.

5.73. Waarlijk zij lasteren God, die zeggen: "Allah is Eén der Drie." Er is geen God dan de enige God. En indien zij niet ophouden met hetgeen zij beweren, zal de ongelovigen een smartelijke straf overkomen.
Jah.. de gevolgen van Shirk. Heeft weeer niets met haat aanroepen..
(God waarschuwt de Joden nog wel. wat een Barmhartigheid! )
5.82. Waarlijk, gij zult de Joden en de afgodendienaren het meest vijandig jegens de gelovigen vinden. En gij zult degenen die zeggen: "Wij zijn Christenen" het vriendschappelijkst vinden jegens de gelovigen. Dit is, wijl er onder hen geleerden en monniken zijn en wijl zij niet trots zijn.
:roll: wat een haat he?
9.30. En de Joden zeggen: "Ezra is de zoon van Allah" en de Christenen zeggen: "De Messias is de zoon van Allah." Dit is, hetgeen zij met hun mond zeggen. Zij spreken de woorden na van degenen die vóór hen ongelovig waren; Allah's vloek zij over hen, hoe zijn zij afgekeerd!

10.68. Zij zeggen: "Allah heeft een zoon tot Zich genomen. Heilig is Hij, Hij is Zichzelf genoeg. Aan Hem behoort wat in de hemelen en op aarde is. Gij hebt hier geen gezag over. Zegt gij over Allah wat gij niet weet?

10.69. Zeg: "Degenen, die over Allah een leugen verzinnen, zullen niet slagen."

10.70. Zij zullen in deze wereld tijdelijk genieten, daarna zal hun terugkeer tot Ons zijn, dan zullen Wij hen een strenge straf doen ondergaan, omdat zij niet geloofden.
Weer mis. Dit is gewoon wat je staat te wachten als je ongelovig bent. En God waarschuwt daarom ook meerdere malen dat je niet ongelovig moet zijn.
16.118. En Wij verboden voordien de Joden al hetgeen Wij u hebben vermeld. En Wij deden hun geen onrecht aan doch zij handelden onrechtvaardig jegens zichzelf.

18.4. En om diegenen te waarschuwen, die zeggen: "Allah heeft Zich een zoon genomen."

18.5. Zij hebben er geen kennis van en hun vaderen evenmin. Erg is het woord, dat uit hun mond komt. Zij zeggen slechts onwaarheid.

61.14. O, gij die gelooft, weest Allah's helpers, zoals toen Jezus, zoon van Maria, tot zijn discipelen zeide: "Wie zijn mijn helpers terwille van Allah?" De discipelen antwoordden: "Wij zijn Allah's helpers!" Toen geloofde een gedeelte van de kinderen Israëls, terwijl een ander deel niet geloofde maar Wij hielpen de gelovigen tegen hun vijand en zij werden overwinnaars.
Hier geef jij aan, dat God dus gewoon de Joden (& christenen) waarschuwt voor de slechte praktijken. En dat je daarom niet met de mensen om moet gaan die leugens vertellen. Maar dat betekend niet dat je met geen enkel andersgelovige bevriend mag raken. Als ze maar "goeddoen".
Je laat dus zien, dat God Barmhartig is, door de Joden (& Christenen) te waarschuwen op hun straf als ze niet "goeddoen". Want iemand die haat uitroept jegens Joden en chistenen zal zeker niet joden en christenen waarschuwen.

Conclusie: Ik heb nog niet de vijandigheid gezien.. Als ik dat als moslim niet zie, dan zullen alle andere moslims het waarschijnlijk ook niet zien. Dus maken jullie er een probleem van- dat God nog zo Barmhartig is om de Joden en christenen te waarschuwen.

ik wacht nog op de verzen ...

TheBrians.
Prachtig..Ik hou van je broeder 8)

Nu mag Iznoughond de joodse geschriften eens uitleggen!
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)
TheBrains
Berichten: 110
Lid geworden op: za jul 09, 2005 2:52 pm
Locatie: Nederland

Bericht door TheBrains »

unholy schreef: Welnu, mijn niveau is naturlijk niet zo hoog als die van jouw "hersens" maar het betreurt me swel dat je compleet vastzit in een zielige circelredernatie, feit blijft iedere keer bovenkomen dat die god van jouw een toekijkertje is, allles is voorbestemd en toch worden mensen gestraft !

Met vriendelijke groet, je zeeer toegenegen Unholy !
Blijkbaar niet zo hoog als die van mij.. want ik heb het al een aantal keren uitgelegd- met een mooie verhaal derbij uiteraard.
Maar ach, je hoeft niet in God te erkennen. Maar iedereen mag het wel.
Ajuuus!


TheBrians.
unholy
Berichten: 912
Lid geworden op: do dec 09, 2004 11:02 pm

Bericht door unholy »

TheBrains schreef:
unholy schreef: Welnu, mijn niveau is naturlijk niet zo hoog als die van jouw "hersens" maar het betreurt me swel dat je compleet vastzit in een zielige circelredernatie, feit blijft iedere keer bovenkomen dat die god van jouw een toekijkertje is, allles is voorbestemd en toch worden mensen gestraft !

Met vriendelijke groet, je zeeer toegenegen Unholy !
Blijkbaar niet zo hoog als die van mij.. want ik heb het al een aantal keren uitgelegd- met een mooie verhaal derbij uiteraard.
Maar ach, je hoeft niet in God te erkennen. Maar iedereen mag het wel.
Ajuuus!


TheBrians.
En waar is je argumentatie nou ?

Je zeer toegenegen Unholy
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Bericht door Maroc_21 »

TheBrains schreef:Maar ach, je hoeft niet in God te erkennen. Maar iedereen mag het wel.
Inderdaad! De Islam dwingt niemand om in God te geloven. De Islam verbiedt zelf met dwang de Islam opleggen. Want wie vrede in zijn hart heeft die zal van zelf tot geloof treden. En wie onvrede heeft zeg ik moge hij/zij het licht zien en zijn/haar hart openen voor de Vrede. Maar Unholly en vele ongelovigen met hem zitten in zichzelf in strijd. Een bloedige stijd tussen hun kleine hersencelletjes enerzijds en hun zwarte hart anderzijds en tussen hun ongewassen ongelovigen lichaam en hun viese goddeloze ziel. Zoals de nature van de mens voorschrijft dat ze een zondebok moeten aanwijzen! Juist daarom wijzen ze moslims alle schuld en denken dat moslims hun dwingen om vijf keer per dag te bidden en een hele maand te vasten en geld aan de armen te geven!

Ik zal jullie uit jullie droom helpen de Islam dwingt niemand tot geloof. Er zijn talloze verzen in de koran die dat bevestigen. Op verzoek zal ik ze hier plaatsen. Natuurlijk is iedereen welkom die tot geloof wil komen en iedereen mag geloven. Wij staan hem/haar graag ten dienste als hij info over de Islam wil hebben. En leggen hem/haar graag op een wetenschappelijke manier uit waar alle onvrede vandaan komt! En hoe deze om te kunnen omzetten in volkomen rust, liefde en vrede! Dat is juist wat de Islam benadrukt rust, liefde en vrede.

Met vriendelijke groet,
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)
TheBrains
Berichten: 110
Lid geworden op: za jul 09, 2005 2:52 pm
Locatie: Nederland

Bericht door TheBrains »

weda schreef:beste meneer hersen,

jij weet niet waar het over gaat. jij zegt: god weet wat voor keuzes wij zullen maken. als hij dat al weet, dan zijn wij marioneten. in ieder geval de islam beschouwd de mens (lees moslims) als marioneten en eist onderwerping. wij zijn dan ook niet verantwoordelijk voor onze daden, immers wij kunnen dan NIET tegen de wil van God in. als god weet dat ik morgen ga stelen, kan IK dat dan veranderen. lijkt me niet, want dan ga ik tegen zijn kennis in en wordt de kennis van god fout. (en wij weten dat god foutloos is).
Ik herhaal het nog maar één keer :
Allah heeft voorzien wat wij gaan doen.
Maar dat betekend niet dat wij gaan zeggen, ik spring uit het raam omdat het is bepaald, dat is het lot. Dus wij hebben het vermogen om na te denken en zelf te bepalen wat wij gaan doen. Maar uiteindelijk staan de variabelen vast.
als je het bovenstaand verhaal niet begrijpt, schrijf dan nog een keer. wie weet krijg je echte hersens.
over je nickname: natuurlijk mag je zelf bepalen wat voor nickname je neemt, maar ik zou een naam kiezen met een bepaalde vorm van waarheid. jij hebt helemaal geen hersens (blijkt uit je post), daarom is je nickname ook onzin.
Mijn Nicknaam is geen onzin hoor. Integendeel, ik spreek slechts de waarheid. Maar het is aan jou of je in die waarheid wilt geloven, mijn beste Weda.
bovendien had ik aan maroc (maar jij bent geen maroc) een vraag gesteld over de scheping, hoe heeft jullie allah alles geschapen. ik heb nog geen antwoord gekregen. misschien wil jij met je hersenen dit antwoord wel geven, dan gaan we verder met het onderuit halen van de koran (jullie goddelijke boek).
Geef mij een goede reden waarom ik een antwoord op jouw vraag zal geven? Je komt al denigrerend over. Als je iets wilt bereiken, dan moet je dat vervolgens met beleefdheid vragen, mss dat mensen jou dan een gunst willen doen.


TheBrains.
TheBrains
Berichten: 110
Lid geworden op: za jul 09, 2005 2:52 pm
Locatie: Nederland

Bericht door TheBrains »

Iznogoodh schreef: Jou hele tactiek is er een van "ja maar ik kan het verklaren" waarbij jouw verklaring niets anders is dan vergoeilijken.


Iznogoodh
Nog steeds een goedkope uitweg. Er is niets te vergoeilijken.
Jij vooroordeelt simpelweg zonder kennis van zaken.

TheBrians.
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Bericht door Maroc_21 »

weda schreef:bovendien had ik aan maroc (maar jij bent geen maroc) een vraag gesteld over de scheping, hoe heeft jullie allah alles geschapen. ik heb nog geen antwoord gekregen.
Ik had je wel antwoord gegeven maar jij leest aleen waar jij op hoopte om je onwaarheid te bevestigen. Ik had tegen je gezegd dat het scheppingsverhaal die jij hebt van het Christendom ontleend hebt: "In het begin schiep God de aarde uit niets"

De Koranische wetenschappelijk uitleg van het ontstaan van het hellal en het alomvattende had ik je uiteengezet! Klik hier om het nogmaals te lezen: neem de tijd en lees het grondig als je inhoudelijke vragen hebt sta ik je graag te woord!

Met vriendelijke groet,
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)
TheBrains
Berichten: 110
Lid geworden op: za jul 09, 2005 2:52 pm
Locatie: Nederland

Bericht door TheBrains »

unholy schreef: En waar is je argumentatie nou ?

Je zeer toegenegen Unholy
Lees mijn bovenstaande post maar -gericht aan Weda.
Het is aan jou om die ook (goed) te lezen..


TheBrians.
unholy
Berichten: 912
Lid geworden op: do dec 09, 2004 11:02 pm

Bericht door unholy »

TheBrains schreef:
unholy schreef: En waar is je argumentatie nou ?

Je zeer toegenegen Unholy
Lees mijn bovenstaande post maar -gericht aan Weda.
Het is aan jou om die ook (goed) te lezen..


TheBrians.
Weer die zelfde circel redernatie waar geen moer van klopt, ofwel Allah is een onrechtvaardige God, zie mijn voorgaande posts....

Groetje, je toegenegen Unholy
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Maroc_21 schreef:
TheBrains schreef:Maar ach, je hoeft niet in God te erkennen. Maar iedereen mag het wel.
Inderdaad! De Islam dwingt niemand om in God te geloven. De Islam verbiedt zelf met dwang de Islam opleggen. Want wie vrede in zijn hart heeft die zal van zelf tot geloof treden. En wie onvrede heeft zeg ik moge hij/zij het licht zien en zijn/haar hart openen voor de Vrede. Maar Unholly en vele ongelovigen met hem zitten in zichzelf in strijd. Een bloedige stijd tussen hun kleine hersencelletjes enerzijds en hun zwarte hart anderzijds en tussen hun ongewassen ongelovigen lichaam en hun viese goddeloze ziel. Zoals de nature van de mens voorschrijft dat ze een zondebok moeten aanwijzen! Juist daarom wijzen ze moslims alle schuld en denken dat moslims hun dwingen om vijf keer per dag te bidden en een hele maand te vasten en geld aan de armen te geven!
:roll:
Amorele atheistische nitwit
Plaats reactie