Voor Rust

Is de koran perfect? Bevat de koran informatie over de toekomst? Bevat de koran wonderen? Is de koran het woord van God? Of begonnen als een tekstuitleg bij de bijbel?
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

ajax schreef:
Chaimae schreef:
wil je hem zoeken, ga naar marokko toe want daar ligt hij te zonnen en offcourse met zijn biertje achter de vrouwtjes aan te hobbelen zoals gewoonlijk.
waar hij zich bevind, I don't know.
ajax schreef:Wel een relaxte broertje


Het is maar wat je ''relaxt'' noemt. Khamr is HARAM en achter meiden aan ook. :roll:

:smile:

Ik heb een hekel aan zulek soort Marokkaanse jongen. Ajax, je gaat me toch niet vertellen dat jij ook één van die bent...
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Chaimae schreef:
ajax schreef:
Chaimae schreef:

Het is maar wat je ''relaxt'' noemt. Khamr is HARAM en achter meiden aan ook. :roll:

:smile:

Ik heb een hekel aan zulek soort Marokkaanse jongen. Ajax, je gaat me toch niet vertellen dat jij ook één van die bent...
Nee joh :wink:
Ik ben niet gek
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

Serdar schreef:@nadia,

Kom jij ook op een andere forum buiten deze anti-islam site?
nee lieverd

ik heb jou allang door gekkie
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

Chaimae schreef:
ajax schreef:
Chaimae schreef: Het is maar wat je ''relaxt'' noemt. Khamr is HARAM en achter meiden aan ook. :roll:
:smile:
Ik heb een hekel aan zulek soort Marokkaanse jongen. Ajax, je gaat me toch niet vertellen dat jij ook één van die bent...
chaimae,

krijg je weer dat bemoeienis, echt iets voor marokkanen onder elkaar.
laat ajax toch, moet hij toch zelf weten alsof jij zo'n lievertje bent.
dat jij niet achter de jongens aan zit is te weten, jij bent immers een meisje he :wink: .
jongens doen dat wel en dat moeten zij zelf weten.
Laatst gewijzigd door nadia op do apr 26, 2007 1:52 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Serdar, ik denk dat onze interessante discussie een beetje verloren gegaan is tussen de "galerij der spreuken". Op zich ook interessant, maar het drukt de rest op de achtergrond.

Vandaar, dat ik hem hier opnieuw zet:
---------------------------------------------
Serdar schreef:@Ketter,

1) De Koran gaat inderdaad geen dierennamen opsommen zoals het OT dat wel doet, maar geeft eerder een algemene uitleg. Specifiek wordt het ook verder uitgelegd in de Hadiths.
Zover ik het weet is het slachten hetzelfde, ook het nakijken op afwijkingen. Daarom mogen wij Moslims ook vlees kopen bij Joodse slagers. Dat is wel duidelijk neem ik aan?
Jullie mogen dat inderdaad omdat de joodse wetten veel strenger zijn. Het is geen 'veralgemening' of zo, joden mogen heel veel minder eten. Bovendien moeten de dieren op een welbepaalde manier worden gesneden, en moet het vlees gezouten of gebraden worden. Ik noem dat essentiële verschillen, die niets vandoen hebben met de gewijzigde aard van de mensheid.

Mohammed kende gewoon slechts een gedeelte van de joodse wetten, vooral het varken, en legde die dan ook op. Maar hij vergat de wetten rond gevogelte, schelpdieren, etc.
Serdar schreef:Dat de Koran meer met het OT overeenkomt dan het NT is voor elke neutrale lezer wel duidelijk.
Gezien het goedkeuren van slavernij, de focus op geweld en oorlog, en andere van die leuke dingen... ja, inderdaad. Terug naar af. Maar met één ding erbij: een enorme focus op de hel, een begrip dat joden eigenlijk bijna niet kennen, toch niet in de vurige koranische vorm. De sjeool van de joden is een stil dodenrijk van schimmen.
Serdar schreef:3) Jezus (vrede zij met hem) zegt juist dat hij niet is gekomen om de Wet of de profeten te ontbinden, maar om te vervullen".
Hij zegt dat hij is gekomen om het niet te veranderen, maar hij verandert het toch wel. Dit is een duidelijke tegenstrijdigheid.
Inderdaad, ik vind dat ook een tegenstrijdigheid. Echter, zo stellen de Christenen, vervullen (zoals het vervullen van een profetie) is niet hetzelfde als veranderen. Ze spreken dan ook van verlossing. Misschien van zinloze regels?
Serdar schreef:4) Tja, dit komt er op neer op geloven. Dus hierover verder discussieren heeft ook geen zin.
Zo kan men ook beweren dat het NT enkel aan Jezus is geopenbaard. Ten minste, als je in z'n verhaaltje gelooft. :wink:
Geen enkele Christen gelooft dat het NT aan Jezus is geopenbaard. Het zijn ooggetuigeverslagen. Er is nooit een "evangelieboek" geweest dat Jezus gebruikte of zo. Het leven van Jezus was het evangelie.

Ik vrees dat je enkele fundamentele hiaten in je kennis over Christendom en Jodendom hebt. Heb jij die boeken wel eens gelezen?
Serdar schreef:5) Je zegt zelf God, en Allah betekend "God". Dus er is niks veranderd.
Wat veranderd is dat Hij ineens uit 3 personen bestaat terwijl Hij in het OT één is.
Alweer een fundamentele hiaat. Alle christelijke sectes zeggen dat er één god is. Hij kan zich echter in 3 vormen manifesteren, die, voor zover de heilige 3-vuldigheid te begrijpen valt, allemaal apart niet God zijn, maar samen wel. Christenen hebben het echter nooit maar dan ook nooit gehad over 3 goden. Er is altijd één god "in de hemel".

Tja, God is almachtig gedefinieerd dus die kan wat-ie wil, natuurlijk.

In ieder geval, zoals de Koran beschrijft hoe de Christenen over "God" denken, is het nogal duidelijk dat "God" zijn eigen volgelingen niet kent.

Nogal een sterk bewijs, overigens, dat de koran niet van God kan komen, dus.
Serdar schreef:6) In de Koran maakt Hij duidelijk dat Hij het heeft opgeschort. God zegt, komen jullie je afspraken na, dan kom Ik ook Mijn Belofte na. Zondigen en God gaan éénmaal niet samen.
Tja, dan komt hij keihard op z'n woord terug. Want, voor zover ik weet, zijn de joden over het algemeen zeer toegewijd aan God, en dat is het énige dat "Hij" van hen verlangde, plus het naleven van een hele resem wetten, wat ze tot op heden nauwgezet doen. Wat is dan hun "zonde"?
Serdar schreef:7) Aangezien mensen veranderen, past God Zijn Wetten ook aan de veranderende menselijke geest, ontwikkeling en behoefte.
Dan lijkt het nogal dom om een "zegel van profeten" te sturen, want meer dan ooit is de menselijke geest verdandert in de laatste 2 eeuwen. En bovendien, met dat slagzinnetje kunnen Christenen ook de gewijzigde wetten van hun bijbel goedpraten.
Serdar schreef:8- God maakt duidelijk dat Hij Jezus heeft gered. God zegt dat het hun werd verward. Maar er zijn meerdere gangbare uitleg hiervan. Een feit is dat Jezus (vrede zij met hem) door God naar de hemel is verheven en dat hij terug zal komen.
De koran is anders duidelijk, hoor. Ze dachten dat Hij het was, want zo liet "Allah" het uitschijnen. Ik zou zeggen, als daar herrie van komt, is dat heel normaal.
Serdar schreef:Sommigen Moslims leggen het uit dat God de gedaante van Jezus aan Judas Iskariot gaf en dat hij door God op die manier werd gestraft.
Weer anderen leggen uit dat een discipel vrijwillig de gedaante van Jezus (vrede zij met hem) heeft geaccepteerd om in het Hiernamaals zo dicht mogelijk bij Jezus te kunnen zijn.
Sommigen leggen weer uit, dat Jezus voordat hij werd gekruisigd dat Gods Geest hem al verliet.
"Allah" had misschien wat duidelijker kunnen zijn? Waarom is hij niet in staat om een consistent verhaal te vertellen rond zo'n belangrijke gebeurtenis?
Serdar schreef:Als we alles tot in diepste details gaan bekijken, dan klopt van het OT, NT en Koran onderling helemaal niks.
Kijk, daar hadden we het nu over, en je geeft me gelijk.
Uiteindelijk veranderde God van gedacht en wijzigde hij wetten. Dat zegt de Koran overigens zelf. (de koe, 107)
Akkoord, maar dat hoort niet bij een tijdsloze god en schept het vermoeden dat we helemaal niet met God te maken hebben.
Serdar schreef:10) De Christenen doen het wel.
Ik niet. Ik kan begrijpen dat god zich stoort aan al dat toondove zingen van al die gelovigen. :)
Serdar schreef:11) Zoals ik al eerder duidelijk heb gemaakt, staat het volgens mij niet in de Koran maar in de Hadith.
Als je goed leest zegt God in de Bijbel dat hij de schepping heeft voltooid in 6 dagen. Een dag is voor de mens, dat de wereld tegenover de zon éénmaal volledig om zich eigen as draait. God spreekt over dagen voordat de wereld en de zon er nog niet was.
Hoe kan dit dan bij een dagloze God?
Inderdaad, dat kan niet; Een dagloze/tijdsloze god zal nooit zeggen dat hij in 6 dagen de wereld schept of in 6 periodes of in gelijk wat. nochtans staat dat ook wel fijntjes in de Koran, hoor, dat de aarde in 6 dagen is geschapen. Of noem het periodes als excuus. En dan nog wel aarde eerst, dan hemel.
Serdar schreef:12) Er is ook geen sprake van behoefte, maar eerder van beproefing en dankbaarheid.
Nu begin je woorden te draaien. God heeft dus behoefte aan dankbaarheid.

En wat voor een beproeving is dat nu? God die zich verstopt, aan een deel van de mensheid mededeelt (via lugubere bron) dat hij er toch ergens is, en dan eist van iedereen dat ze in hem "geloven"!

Wat is er zo speciaal aan iemand die gelooft. Hij is niet dankbaarder dan ik, hoor. Hij houdt gewoon een verhaal voor waar. Wat heeft God nu aan zo iemand?

Wat heeft dat spelletje verstoppertje voor nut?

Kijk, ik ben best zeer dankbaar voor het leven, maar ik denk dat ik de plicht heb om dat aan de juiste entiteit te tonen. Denk je niet?
Serdar schreef:God verwacht terecht van ons dat we Hem onze dankbaarheid tonen en hem blijven herinneren.
Herinneren? Is hij dan dood? Of niet bereikbaar of zo?
En als je dankbaarheid verwacht, heb je toch behoefte aan dankbaarheid?

Overigens, "god" hemelt zich in de koran voortdurend op. Ik kan begrijpen dat hij groots is, maar ik had wel verwacht dat hij boven zelfverheerlijking zou staan. Dat is immers niet nodig, hij is de schepper, verdorie, niet een onzekere puber. Hoe moet ik zo'n boek nu serieus nemen?
Serdar schreef:Hierin verschilt God niet van een vader/moeder relatie met betrekking tot hun kind. Allen de band van God met mensen is miljardenmalen sterker en liefdevoller.
Geen enkele liefdevolle moeder of vader zo ooit eraan denken om hun kind niet éénmaal, maar een paar honderd keren, te gaan bedreigen met eeuwige en onmenselijk pijnlijke marteling. Laat staan uitvoeren.

Is het nu zo moeilijk om te begrijpen dat ik niet in een godsbeeld kan geloven dat als een psychopaat wordt afgeschilderd?
Serdar schreef:Maar we moeten ook niet vergeten dat God niet alleen Liefde is, maar ook Rechtvaardig. En dat hij de Beste en de Schoonste Eigenschappen bezitten dat menselijke verstand niet kan doorgronden.
Het menselijk verstand is klein, maar niet zo klein om te begrijpen wat rechtvaardigheid is. En ik kan me moeilijk inbeelden dat de eeuwig martelen in de hel rechtvaardig is, vooral niet als straf wegens het niet geloven in een verhaal waar god zo wreedaardig is als in de koran beschreven.

Weet je wat ik denk? Ik denk dat God, als die er is, ons gerust laat. Dit leven is ons gegeven, en we moeten samen het beste ervan maken. Hij zal in ieder geval geen oorlog stoken door aan één iemand geheimen te vertellen, denk je niet?
Serdar schreef:Salaam,
Serdar.
Vrede, Serdar.
----------
mvg,
Ketter
Laatst gewijzigd door Ketter op do apr 26, 2007 5:15 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
droevie
Berichten: 275
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 8:59 pm

Bericht door droevie »

Serdar schreef:
11) Zoals ik al eerder duidelijk heb gemaakt, staat het volgens mij niet in de Koran maar in de Hadith.
Als je goed leest zegt God in de Bijbel dat hij de schepping heeft voltooid in 6 dagen. Een dag is voor de mens, dat de wereld tegenover de zon éénmaal volledig om zich eigen as draait. God spreekt over dagen voordat de wereld en de zon er nog niet was.
Hoe kan dit dan bij een dagloze God?


Inderdaad, dat kan niet; Een dagloze/tijdsloze god zal nooit zeggen dat hij in 6 dagen de wereld schept of in 6 periodes of in gelijk wat. nochtans staat dat ook wel fijntjes in de Koran, hoor, dat de aarde in 6 dagen is geschapen. Of noem het periodes als excuus. En dan nog wel aarde eerst, dan hemel.
Misschien voor de beeldvorming helpt dit:

1 In den beginne schiep God de hemel en de aarde.
2 De aarde nu was woest en ledig, en duisternis lag op de vloed, en de Geest Gods zweefde over de wateren.
3 En God zeide: Er zij licht; en er was licht.
4 En God zag, dat het licht goed was, en God maakte scheiding tussen het licht en de duisternis.
5 En God noemde het licht dag, en de duisternis noemde Hij nacht. Toen was het avond geweest en het was morgen geweest: de eerste dag.


Voor de rest vind ik het jammer dat ik geen reaktie gekregen heb op mijn posting: Als er vragen gesteld worden aan mij, probeer ik er een serieus antwoord op te geven.

Ik stel deze vraag nu voor de 3e keer.

Sedar schreef:
Jezus (vrede zij met hem) zegt juist dat "hij niet is gekomen om de Wet of de profeten te ontbinden, maar om te vervullen".
Hij zegt dat hij is gekomen om het niet te veranderen, maar hij verandert het toch wel. Dit is een duidelijke tegenstrijdigheid.


Nope, heeft Hij niet gedaan. Echter Mohammed wel

22.36. En onder de heilige tekenen van Allah hebben Wij voor u de offerkamelen aangewezen. In hen is er veel voordeel voor u. Spreekt daarom de naam van Allah over hen uit terwijl zij in rijen staan opgesteld. En wanneer ze op hun zij neervallen, eet er van en voedt de rijken en de armen. Aldus hebben Wij hen aan u dienstbaar gemaakt, opdat gij dankbaar moogt zijn.
De Koran spreekt hier over offer kamelen voor Allah. Echter, als je de Bijbel kent, dan weet je dat een kameel in zowel Leviticus als Deuterononium als onrein te boek staat.

Lev 11:3-4
37 Al wat gespleten hoeven heeft, te weten geheel doorkloofde hoeven, en wat herkauwt onder de dieren moogt gij eten.
4 De volgende echter zult gij niet eten van de dieren die herkauwen of gespleten hoeven hebben: de kameel, omdat die wel herkauwt, maar geen gespleten hoeven heeft; onrein zal die voor u zijn.

Deut 14:7 De volgende echter zult gij niet eten van de dieren die herkauwen of geheel gespleten hoeven hebben: de kameel , de haas, en de klipdas, omdat zij wel herkauwen, maar geen gespleten hoeven hebben; onrein zullen zij voor u zijn. Voordat er straks gezegd wordt: maar de kameel heeft toch een gespleten/doorkloofde hoef. Dat klopt.. echter niet geheel gespleten, zoals bij bv een rund.

De moslim, moet hier dus een onrein dier offeren aan Allah.

Boekhari
"De Profeet beval hen om de kamelen te volgen, en hun melk en hun urine te drinken, dus zij volgden de kamelen en dronken hun melk en urine totdat hun lichamen gezond werden." Deel 7:590

De vraag was aan Sedar gesteld, maar een ieder mag deze beantwoorden.
Want ik ben echt heel benieuwd hoe jullie dit zien?
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

Ik heb dit meerdere malen geschreven, maar dan nog een keer:

Mohammed (vrede zij met hem) was juist gekomen om het Oude Testament te ontbinden en het laatste en ultieme openbaring van God voor de gehele mensheid te brengen, namelijk de Koran.
In deze zin was het Evangelie slechts een aanvulling op het Oude Testament.

Het kamelenvlees is voor moslims rein dat gegeten mag worden.
In het Nieuwe Testament lees je echter ook dat profeet Johannes (de Doper) ook kamelenvacht droeg en dat hij een asceet was in de woestijn.

Salaam,
Serdar.
droevie
Berichten: 275
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 8:59 pm

Bericht door droevie »

Serdar schreef:Ik heb dit meerdere malen geschreven, maar dan nog een keer:

Mohammed (vrede zij met hem) was juist gekomen om het Oude Testament te ontbinden en het laatste en ultieme openbaring van God voor de gehele mensheid te brengen, namelijk de Koran.
In deze zin was het Evangelie slechts een aanvulling op het Oude Testament.

Het kamelenvlees is voor moslims rein dat gegeten mag worden.
In het Nieuwe Testament lees je echter ook dat profeet Johannes (de Doper) ook kamelenvacht droeg en dat hij een asceet was in de woestijn.

Salaam,
Serdar.
Joh. de doper is een Nazerener.. Maar goed, Leviticus 11 en Deut 14 spreekt over de voedsel wetten. Niet wat niet gedragen mag worden.
Ik weet dat voor moslims een kameel een rein dier is.

En serieus, ik heb geen moeite dat moslims kamelen eten.

Maar Mohammed heeft de Wet van God betreffende Lev.11 veranderd.
Want nergens staat dan ook dat een kameel een rein dier is en plots gegeten mag worden.
Gebruikersavatar
fucmoh
Berichten: 858
Lid geworden op: za dec 24, 2005 10:48 pm
Locatie: AMSTERDAM

Bericht door fucmoh »

Serdar schreef:Ik heb dit meerdere malen geschreven, maar dan nog een keer:

Mohammed (vrede zij met hem) was juist gekomen om het Oude Testament te ontbinden en het laatste en ultieme openbaring van God voor de gehele mensheid te brengen, namelijk de Koran.
In deze zin was het Evangelie slechts een aanvulling op het Oude Testament.

Het kamelenvlees is voor moslims rein dat gegeten mag worden.
In het Nieuwe Testament lees je echter ook dat profeet Johannes (de Doper) ook kamelenvacht droeg en dat hij een asceet was in de woestijn.

Salaam,
Serdar.
Hoe kon Mohammed de joodse wet ontbinden als die al door Jezus vervuld was?
Gebruikersavatar
Rust
Berichten: 444
Lid geworden op: do apr 12, 2007 10:04 pm

Bericht door Rust »

fucmoh schreef:
Serdar schreef:Ik heb dit meerdere malen geschreven, maar dan nog een keer:

Mohammed (vrede zij met hem) was juist gekomen om het Oude Testament te ontbinden en het laatste en ultieme openbaring van God voor de gehele mensheid te brengen, namelijk de Koran.
In deze zin was het Evangelie slechts een aanvulling op het Oude Testament.

Het kamelenvlees is voor moslims rein dat gegeten mag worden.
In het Nieuwe Testament lees je echter ook dat profeet Johannes (de Doper) ook kamelenvacht droeg en dat hij een asceet was in de woestijn.

Salaam,
Serdar.
Hoe kon Mohammed de joodse wet ontbinden als die al door Jezus vervuld was?
De Islam, overgave aan de Wil van Allah (swt), is begonnen bij Adam (as) en bij Mohammed (saws) vervolmaakt. Elke profeet is gekomen om te vervullen. Jezus, wiens echte naam Easa (as) is, vervulde op zijn buurt ook de wet. Echter bij Mohammed is de religie Gods vervolmaakt.

De Bijbel

Johannes 16:12-13 “Nog veel heb ik u te zeggen, maar gij kunt het thans niet dragen; doch wanneer hij komt, de Geest der waarheid, zal hij u de weg wijzen tot de volle waarheid; want hij zal niet uit zichzelf spreken, maar al wat hij hoort, zal hij spreken en de toekomst zal hij u verkondigen.”

Stel jezelf een eenvoudige vraag: "kwam Jezus dan niet met de volle waarheid"?

Diegene waar Easa (as) het over had is een profeet, de Geest der waarheid, die na hem zal komen en die waarheid niet zal vervullen maar vervolmaken.

De Koran

5:3 “Deze dag heb Ik voor u uw godsdienst volmaakt.”

17:81 “En zeg: De waarheid is gekomen en de valsheid is verdwenen"

Stel vervolgens jezelf een tweede eenvoudige vraag: "wat gebeurt met iets wat is vervolmaakt"? Juist ja... de volle waarheid.

Groetjes,

Rust
"Hij wiens hart Allah voor de Islam heeft verruimd is in het licht van zijn Heer." (Quran 39:22)
Gebruikersavatar
fucmoh
Berichten: 858
Lid geworden op: za dec 24, 2005 10:48 pm
Locatie: AMSTERDAM

Bericht door fucmoh »

Serdar schreef:Ik heb dit meerdere malen geschreven, maar dan nog een keer:

Mohammed (vrede zij met hem) was juist gekomen om het Oude Testament te ontbinden en het laatste en ultieme openbaring van God voor de gehele mensheid te brengen, namelijk de Koran.
In deze zin was het Evangelie slechts een aanvulling op het Oude Testament.
Je ontbindt iets als het zijn doel niet heeft gediend. Jezus heeft de wet niet ontbonden maar vervuld, wat meer is dan ontbinden. Jezus maakte daarmee alles wat na hem kwam onnodig. Dus Mohammed was gewoon een valse profeet. Met wat voor boodschap kwam hij eigenlijk? En het nieuwe testament bevestigt het oude testament. De koran daarentegen weerspreekt beide, zowel het OT als het NT. Dus hoe kan dat boek met zijn waardeloze boodschap de wet ontbinden zonder ook maar 1 letter ervan te vervullen?
Het kamelenvlees is voor moslims rein dat gegeten mag worden.
In het Nieuwe Testament lees je echter ook dat profeet Johannes (de Doper) ook kamelenvacht droeg en dat hij een asceet was in de woestijn.

Salaam,
Serdar.
At hij van dat kamelenvlees?
Hoe kon Mohammed de joodse wet ontbinden als die al door Jezus vervuld was?
De Islam, overgave aan de Wil van Allah (swt), is begonnen bij Adam (as) en bij Mohammed (saws) vervolmaakt. Elke profeet is gekomen om te vervullen. Jezus, wiens echte naam Easa (as) is, vervulde op zijn buurt ook de wet. Echter bij Mohammed is de religie Gods vervolmaakt.

De Bijbel
[/quote]

Ok, wat heeft Mohammed vervuld? Wat is er volmaakt aan de boodschap van Mohammed en welk voorbeeld gaf hij daarin?

Johannes 16:12-13 “Nog veel heb ik u te zeggen, maar gij kunt het thans niet dragen; doch wanneer hij komt, de Geest der waarheid, zal hij u de weg wijzen tot de volle waarheid; want hij zal niet uit zichzelf spreken, maar al wat hij hoort, zal hij spreken en de toekomst zal hij u verkondigen.”
Stel jezelf een eenvoudige vraag: "kwam Jezus dan niet met de volle waarheid"?
Niet dan? Wat mankeerde er aan zijn waarheid?
Diegene waar Easa (as) het over had is een profeet, de Geest der waarheid, die na hem zal komen en die waarheid niet zal vervullen maar vervolmaken.
En die zou erkennen dat Jezus was gestorven en weer opgewekt en dat hij de Zoon van God was. Deed Mohammed dat?
De Koran

5:3 “Deze dag heb Ik voor u uw godsdienst volmaakt.”

17:81 “En zeg: De waarheid is gekomen en de valsheid is verdwenen"
En op welke manier? Wanneer ik de koran lees ontkom ik niet aan de indruk dat het maar een waardellos nutteloos boek is. En als ik het leven van Mohammed onder de loep neem kom ik tot precies dezelfde conclusie. Een waardeloos valse profeet dus.
Stel vervolgens jezelf een tweede eenvoudige vraag: "wat gebeurt met iets wat is vervolmaakt"? Juist ja... de volle waarheid.
Gap, geef eens een voorbeeld dat het de islam is met zijn valse profeet Mohammed. Geef me 1 voorbeeld waarin de koran de bijbel overtreft en Mohammed welke profeet dan ook uit de bijbel.
Gebruikersavatar
Rust
Berichten: 444
Lid geworden op: do apr 12, 2007 10:04 pm

Bericht door Rust »

fucmoh schreef:At hij van dat kamelenvlees?
Waar staat in de Bijbel (OT & NT) dat kamelenvlees niet gegeten mag worden ;)

De rest is onzin... Je probeert jezelf enkel voor de gek te houden. Maar dat is dan jouw keus hé :razz:

Groetjes,

Rust
"Hij wiens hart Allah voor de Islam heeft verruimd is in het licht van zijn Heer." (Quran 39:22)
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

fucmoh schreef:
Serdar schreef:Ik heb dit meerdere malen geschreven, maar dan nog een keer:

Mohammed (vrede zij met hem) was juist gekomen om het Oude Testament te ontbinden en het laatste en ultieme openbaring van God voor de gehele mensheid te brengen, namelijk de Koran.
In deze zin was het Evangelie slechts een aanvulling op het Oude Testament.

Het kamelenvlees is voor moslims rein dat gegeten mag worden.
In het Nieuwe Testament lees je echter ook dat profeet Johannes (de Doper) ook kamelenvacht droeg en dat hij een asceet was in de woestijn.

Salaam,
Serdar.
Hoe kon Mohammed de joodse wet ontbinden als die al door Jezus vervuld was?
Jezus heeft de Belofte in het Joodse Wet vervuld, echter de Wet werd volledig ontbonden door de Koran.
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

@fucmoh,

NT bevestigt helemaal niet het OT. Anders hadden de Joden dat ook allang ingezien.
NT spreekt volledig de leerstellingen van het OT tegen. Het probleem is niet alleen dat, maar dat het NT ook zichzelf tegenspreekt.

NT is een verzonnen dwalleer van de anti-christ Paulus.
Gebruikersavatar
Rust
Berichten: 444
Lid geworden op: do apr 12, 2007 10:04 pm

Bericht door Rust »

Serdar schreef:NT bevestigt helemaal niet het OT. Anders hadden de Joden dat ook allang ingezien.
NT spreekt volledig de leerstellingen van het OT tegen. Het probleem is niet alleen dat, maar dat het NT ook zichzelf tegenspreekt.

NT is een verzonnen dwalleer van de anti-christ Paulus.
Salaam broeder,

Je hebt gelijk het NT bevestigt het OT niet. Het NT kan je daarom vergelijken met de Joodse Talmud. Want zowel het NT als de Talmud zijn commentaar op het OT. En beiden nemen afstand van de tien geboden. Terwijl de Koran juist die tien geboden bevestigt.

Helaas zij zowel christenen als joden afgedwaald van de Torah... Ze menen beiden de Torah te lezen maar doen vervolgens niets mee.

De Koran

62:5 "Degenen die belast zijn met de Torah en deze niet naleven, zijn als een ezel die boeken draagt. Slecht is de staat van het volk dat de tekenen van Allah verwerpt. En Allah leidt het onrechtvaardige volk niet."

Assalaam Aleykoum,
"Hij wiens hart Allah voor de Islam heeft verruimd is in het licht van zijn Heer." (Quran 39:22)
droevie
Berichten: 275
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 8:59 pm

Bericht door droevie »

@fucmoh,

NT bevestigt helemaal niet het OT. Anders hadden de Joden dat ook allang ingezien.
NT spreekt volledig de leerstellingen van het OT tegen. Het probleem is niet alleen dat, maar dat het NT ook zichzelf tegenspreekt.

NT is een verzonnen dwalleer van de anti-christ Paulus.
Beste Serdar,

De Koran bevestigd het NT. Dat weet jij netzo goed als ik. Het NT is meer dan alleen de brieven van Paulus. (welke bv ook door Petrus is bevestigd) Een anti-Christ is een persoon welke ontkent dat Jezus Redder en Verlosser is. En daar voldoet Paulus niet aan.. echter wel Mohammed. Dus in termen te spreken van anti-christ dan denk ik dat deze dubieuze titel toe komt aan de profeet Mohammed.
droevie
Berichten: 275
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 8:59 pm

Bericht door droevie »

Rust schreef:Je hebt gelijk het NT bevestigt het OT niet. Het NT kan je daarom vergelijken met de Joodse Talmud. Want zowel het NT als de Talmud zijn commentaar op het OT. En beiden nemen afstand van de tien geboden. Terwijl de Koran juist die tien geboden bevestigt.
Zullen wij dan samen het NT doornemen? Want met mijn kennis bevestigd het NT de 10 geboden.. :wink:
droevie
Berichten: 275
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 8:59 pm

Bericht door droevie »

Exodus 20:9-10
8 Gedenk de sabbatdag, dat gij die heiligt ;
9 zes dagen zult gij arbeiden en al uw werk doen;
10 maar de zevende dag is de sabbat van de HERE , uw God; dan zult gij geen werk doen , gij noch uw zoon, noch uw dochter, noch uw dienstknecht, noch uw dienstmaagd, noch uw vee, noch de vreemdeling die in uw steden woont.
11 Want in zes dagen heeft de HERE de hemel en de aarde gemaakt, de zee en al wat daarin is, en Hij rustte op de zevende dag; daarom zegende de HERE de sabbatdag en heiligde die.

Ik ben benieuwd waar deze in de Koran staat. :wink:
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

droevie schreef:
@fucmoh,

NT bevestigt helemaal niet het OT. Anders hadden de Joden dat ook allang ingezien.
NT spreekt volledig de leerstellingen van het OT tegen. Het probleem is niet alleen dat, maar dat het NT ook zichzelf tegenspreekt.

NT is een verzonnen dwalleer van de anti-christ Paulus.
Beste Serdar,

De Koran bevestigd het NT. Dat weet jij netzo goed als ik. Het NT is meer dan alleen de brieven van Paulus. (welke bv ook door Petrus is bevestigd) Een anti-Christ is een persoon welke ontkent dat Jezus Redder en Verlosser is. En daar voldoet Paulus niet aan.. echter wel Mohammed. Dus in termen te spreken van anti-christ dan denk ik dat deze dubieuze titel toe komt aan de profeet Mohammed.
Grappig, want wie wat ontkent om een anti-christ te zijn heeft Paulus zelf bepaald. Vind je het gek dat volgens jou hieraan Paulus niet voldoet?

Dit is de leer van de anti-christ Paulus:
1) God bestaat uit Vader, Zoon en Heilige Geest
2) Jezus is God de Zoon, dus in principe zelf God
3) Jezus is gekruisigd voor de zonden van de mensen en daarna opgestaan uit het dood

De anti-christ is diegene die de Wetten van God niet naleeft en dat verwerpt. Dat is niet Mohammed maar Paulus.

Salaam,
Serdar.
Laatst gewijzigd door Anonymous op za apr 28, 2007 1:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

droevie schreef:Exodus 20:9-10
8 Gedenk de sabbatdag, dat gij die heiligt ;
9 zes dagen zult gij arbeiden en al uw werk doen;
10 maar de zevende dag is de sabbat van de HERE , uw God; dan zult gij geen werk doen , gij noch uw zoon, noch uw dochter, noch uw dienstknecht, noch uw dienstmaagd, noch uw vee, noch de vreemdeling die in uw steden woont.
11 Want in zes dagen heeft de HERE de hemel en de aarde gemaakt, de zee en al wat daarin is, en Hij rustte op de zevende dag; daarom zegende de HERE de sabbatdag en heiligde die.

Ik ben benieuwd waar deze in de Koran staat. :wink:
Is dat alleen voor de Joden bedoeld of voor de gehele mensheid? :wink:
Gebruikersavatar
Rust
Berichten: 444
Lid geworden op: do apr 12, 2007 10:04 pm

Bericht door Rust »

droevie schreef:De Koran bevestigd het NT. Dat weet jij netzo goed als ik. Het NT is meer dan alleen de brieven van Paulus. (welke bv ook door Petrus is bevestigd) Een anti-Christ is een persoon welke ontkent dat Jezus Redder en Verlosser is. En daar voldoet Paulus niet aan.. echter wel Mohammed. Dus in termen te spreken van anti-christ dan denk ik dat deze dubieuze titel toe komt aan de profeet Mohammed.
De Koran bevestigt het Evangelie die aan de profeet Easa (as) is gegeven. Sterker nog de Koran zegt daarin zit Licht en Leiding. De Koran corrigeert echter de vervalsigen die later over Easa (as) geschreven zijn. Bijvoorbeeld dat hij God zou zijn of drie(inéén) of dat hij zoon van God is of dat hij is gekruisigd.

Dus jij vindt dat iedereen die Easa (as) niet erkent als Redder en Verlosser een anti-Christ? Wat zijn atheisten, joden, hindostanen enz enz. in jou ogen dan? Typisch jij bent met mij of je bent tegen mij...

Wij moslims geloven dat Easa (as) massias was, mens en een belangrijke boodschapper van Allah (swt)...
Rust schreef:1 Johannes 4:2 De Geest van God herkent u hieraan: iedere geest die belijdt dat Jezus Christus als mens gekomen is, komt van God.

De Koran

4:171 "O mensen van het Boek overdrijft in uw godsdienst niet en zegt van Allah niets dan de waarheid. Voorwaar de Messias Jezus zoon van Maria was slechts een boodschapper van Allah en Zijn woord tot Maria gegeven als barmhartigheid van Hem. Gelooft dus in Allah en Zijn boodschappers en zegt niet Drie in één Houdt op dat is beter voor u. Voorwaar Allah is de enige God Het is verre van Zijn heiligheid dat Hij een zoon zou hebben Aan Hem behoort wat in de hemelen en op aarde is en Allah is als Bewaarder afdoende."

De echte naam van Jezus is Easa (as).. Ik zet hier onder voor je Sura 4:171 neer in het Arabisch en daaronder kan je ook op de link clicken om naar de vers zoals deze is geopenbaarde te luisteren:

يَا أَهْلَ الْكِتَابِ لاَ تَغْلُوا فِي دِينِكُمْ وَلاَ تَقُولُوا عَلَى اللَّهِ إِلاَّ الْحَقَّ إِنَّمَا الْمَسِيحُ عِيسَى ابْنُ مَرْيَمَ رَسُولُ اللَّهِ وَكَلِمَتُهُ~ُ أَلْقَاهَا إِلَى مَرْيَمَ وَرُوح ٌ مِنْهُ فَآمِنُوا بِاللَّهِ وَرُسُلِه ِِ وَلاَ تَقُولُوا ثَلاَثَة ٌ انتَهُوا خَيْرا ً لَكُمْ إِنَّمَا اللَّهُ إِلَه ٌ ٌ وَاحِد ٌ سُبْحَانَهُ~ُ أَنْ يَكُونَ لَه ُُ وَلَد ٌ لَه ُُ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الأَرْضِ وَكَفَى بِاللَّهِ وَكِيلا

Onderstreekte staat te lezen: Al-Masie7o Easa... vertaald als Massias Jezus...

Click hier om het gereciteerd te horen

Moge Allah (swt) je leiden naar de waarheid.. Amien
Groetjes,

Rust
"Hij wiens hart Allah voor de Islam heeft verruimd is in het licht van zijn Heer." (Quran 39:22)
Gebruikersavatar
Rust
Berichten: 444
Lid geworden op: do apr 12, 2007 10:04 pm

Bericht door Rust »

Serdar schreef:
droevie schreef:Exodus 20:9-10
8 Gedenk de sabbatdag, dat gij die heiligt ;

Ik ben benieuwd waar deze in de Koran staat. :wink:
Is dat alleen voor de Joden bedoeld of voor de gehele mensheid? :wink:
De Koran

16:124 "De Sabbat was alleen aan degenen opgelegd, die daaromtrent van mening verschilden; en op de Dag der Opstanding zal uw Heer voorzeker onder hen rechten omtrent hetgeen waarover zij verschillen."

Assalaam Aleykoum,
"Hij wiens hart Allah voor de Islam heeft verruimd is in het licht van zijn Heer." (Quran 39:22)
droevie
Berichten: 275
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 8:59 pm

Bericht door droevie »

Rust schreef:De Koran bevestigt het Evangelie die aan de profeet Easa (as) is gegeven. Sterker nog de Koran zegt daarin zit Licht en Leiding. De Koran corrigeert echter de vervalsigen die later over Easa (as) geschreven zijn. Bijvoorbeeld dat hij God zou zijn of drie(inéén) of dat hij zoon van God is of dat hij is gekruisigd.

Dus jij vindt dat iedereen die Easa (as) niet erkent als Redder en Verlosser een anti-Christ? Wat zijn atheisten, joden, hindostanen enz enz. in jou ogen dan? Typisch jij bent met mij of je bent tegen mij...

Wij moslims geloven dat Easa (as) massias was, mens en een belangrijke boodschapper van Allah (swt)...
Ik vind dat je hier een zeer terrechte vraag stelt!
een anti-christ.. wat zegt dat woord (tegen de Messias simpel gezegd)
Dus in die zin ja. ZEKER NIET GEZEGD: ELKE BOVENGENOEMDE PERSOON IS DE ANTI-CHRIST.. (ofwel satan)
Typisch jij bent met mij of je bent tegen mij...
Maar dat is in de Islam netzo toch?
Gebruikersavatar
Rust
Berichten: 444
Lid geworden op: do apr 12, 2007 10:04 pm

Bericht door Rust »

droevie schreef:
Rust schreef:Want zowel het NT als de Talmud zijn commentaar op het OT. En beiden nemen afstand van de tien geboden. Terwijl de Koran juist die tien geboden bevestigt.
Zullen wij dan samen het NT doornemen? Want met mijn kennis bevestigd het NT de 10 geboden.. :wink:
Okey...

Laten we beginnen met het eerste gebod:

Gij zult geen andere goden voor Mijn aangezicht hebben.

Hoeveel goden kent het OT? Waren het niet drie? ;)

1. De Vader God: Johannes 6:27, Efeze 4:6 en 1 Petrus 1:2

2. De Zoon (Jezus Christus) God: Johannes 1:1, Titus 2:13 en 2 Petrus 1:1

3. De Heilige Geest God: Handelingen 5:3, Romeinen 8:9 en 2 Korinthe 3:17.

De Koran

47:19 "Weet dat er geen god is dan God"

Groetjes,

Rust
"Hij wiens hart Allah voor de Islam heeft verruimd is in het licht van zijn Heer." (Quran 39:22)
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Rust schreef:
droevie schreef:
Rust schreef:Want zowel het NT als de Talmud zijn commentaar op het OT. En beiden nemen afstand van de tien geboden. Terwijl de Koran juist die tien geboden bevestigt.
Zullen wij dan samen het NT doornemen? Want met mijn kennis bevestigd het NT de 10 geboden.. :wink:
Okey...

Laten we beginnen met het eerste gebod:

Gij zult geen andere goden voor Mijn aangezicht hebben.

Hoeveel goden kent het OT? Waren het niet drie? ;)

1. De Vader God: Johannes 6:27, Efeze 4:6 en 1 Petrus 1:2

2. De Zoon (Jezus Christus) God: Johannes 1:1, Titus 2:13 en 2 Petrus 1:1

3. De Heilige Geest God: Handelingen 5:3, Romeinen 8:9 en 2 Korinthe 3:17.

De Koran

47:19 "Weet dat er geen god is dan God"

Groetjes,

Rust
Dat zelfs een atheist jouw moet vertellen dat de vader, de zoon en de heilige geest en drieEENheid is. Een en dezelfde god!!!

Als je geen verstand van zaken heb duvel dan op......
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Plaats reactie