'Heeft u gedroomd van een Man in het wit?'

Dit forum is alleen bedoeld voor getuigenissen van ex Moslims en de moderator heeft het recht zonder enige voorkennis alle off-topic threads verplaatsen in daarvoor bestemde folders.
tomc
Berichten: 1152
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 11:55 pm

Bericht door tomc »

Chaimae schreef:Pecies. En zo denkt de Islam er ook over. Je moet iedereen in zijn/haar waarde laten en respecteren.
Het is al vaak geillustreerd wat een onzin jij verkoopt. Maar dit slaat toch weer alles.

Is dit wat je bedoelt met "iedereen in zijn waarde laten" ?
moslim sprookjesboek 9:123 schreef:123. O, gij die gelooft, bestrijdt de ongelovigen die in uw nabijheid zijn en laat hen hardheid in u vinden ...
Is dat "iedereen in zijn waarde laten" ?

Ben jij nu wat moet doorgaan voor een moslima ? Iemand die sprookjes haalt vanop de flair website en ze als "dit is islam" afschilderd, terwijl je nog nooit de koran bekeken hebt ?

Alle is dat nu verondersteld om indruk te maken ? Je bent een vrouw en je zet berichtjes op internet. Over haram gesproken.

Wat maak jij jezelf wijs ?
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

@tomc,

Teksten uit hun verband rukken geven inderdaad een hele andere insteek en inslag als je de desbetreffende zinsdeel niet volledig leest met de voorgaande en nakomende teksten in zijn context.
Teksten van de Koran kun jij niet interpreteren met je lege zaagsel, omdat je geen tafsier erbij gebruikt en ook niet weet in welke situatie de desbetreffende tekst is geopenbaard en betrekking op heeft.
Want er zijn teksten in de Koran dat tijdens de oorlogen zijn geopenbaard.

Een voorbeeld is de onderstaande zin, haal het vetgedrukte er even weg, dan krijgt de zin drastisch een andere betekenis..

Je moet niet doden en pijn laten lijden, want dat is haram...

Salaam,
Serdar.
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

Serdar schreef:Teksten van de Koran kun jij niet interpreteren met je lege zaagsel, omdat je geen tafsier erbij gebruikt en ook niet weet in welke situatie de desbetreffende tekst is geopenbaard en betrekking op heeft.
Serdar, hoe is men gekomen aan de tafsir? En waarom de Koran zo onduidelijk volgens jou, maken? Moet toch universeel ten allen tijden kunnen worden gevolgd?
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Serdar schreef:@tomc,

Teksten uit hun verband rukken geven inderdaad een hele andere insteek en inslag als je de desbetreffende zinsdeel niet volledig leest met de voorgaande en nakomende teksten in zijn context.
Teksten van de Koran kun jij niet interpreteren met je lege zaagsel, omdat je geen tafsier erbij gebruikt en ook niet weet in welke situatie de desbetreffende tekst is geopenbaard en betrekking op heeft.
Want er zijn teksten in de Koran dat tijdens de oorlogen zijn geopenbaard.

Een voorbeeld is de onderstaande zin, haal het vetgedrukte er even weg, dan krijgt de zin drastisch een andere betekenis..

Je moet niet doden en pijn laten lijden, want dat is haram...

Salaam,
Serdar.
Wat jij doet is de zin veranderen, Serdar.

Maar laten we toch de context van 9:123 eens zien, dan:
9:119. O gij die gelooft, vreest Allah en weest met de waarachtigen.

9:120. Het betaamt het volk van Madinah en de hen omringende woestijn-Arabieren niet, dat zij achter de boodschapper van Allah zouden blijven, of dat zij hun eigen leven in plaats van het zijne zouden verkiezen. Dit is zo, omdat dorst, noch vermoeienis, noch honger hen in de weg van Allah teistert, noch betreden zij een spoor, dat de ongelovigen vertoornt, noch berokkenen zij een vijand enige schade, of er wordt daarmede voor hen een goede daad opgetekend. Voorzeker, Allah doet de beloning van degenen, die goed doen niet verloren gaan.

9:121. En zij besteden geen som, groot of klein, noch doorkruisen zij een landstreek, of dit is voor hen opgetekend, opdat Allah hun de beste beloning moge geven voor hetgeen zij deden.

9:122. Het is de gelovigen niet opgelegd, allen tezamen op te trekken. Waarom trekt dan niet van elke groep een deel hunner op, opdat zij in de godsdienst goed onderlegd mogen worden en opdat zij hun volk, wanneer zij tot hen terugkeren mogen waarschuwen, zodat zij gered mogen worden.

9:123. O, gij die gelooft, bestrijdt de ongelovigen die in uw nabijheid zijn en laat hen hardheid in u vinden en weet, dat Allah met de godvruchtigen is.

9:124. En wanneer er een Soerah wordt nedergezonden, zijn er sommigen hunner die zeggen: "Wie uwer heeft deze in geloof doen toenemen?" Maar de gelovigen doet dit in geloof toenemen en zij verheugen zich daarover.
Verandert de betekenis van 9:123? Absoluut niet, ik zou zelfs zeggen, dat de omliggende verzen een ander onderwerp hebben.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

Freya schreef:
Serdar schreef:Teksten van de Koran kun jij niet interpreteren met je lege zaagsel, omdat je geen tafsier erbij gebruikt en ook niet weet in welke situatie de desbetreffende tekst is geopenbaard en betrekking op heeft.
Serdar, hoe is men gekomen aan de tafsir? En waarom de Koran zo onduidelijk volgens jou, maken? Moet toch universeel ten allen tijden kunnen worden gevolgd?
De verzen van de Koran werden neergezonden in een bepaalde context, met een bepaald doel, voor een bepaalde toepassing, enz.
Een Tafsir is een Koran exegese, met andere woorden een uitleg van de betekenis van de verzen van de Koran, een verduidelijkende commentaar zodat men de verzen beter zou kunnen begrijpen.

Een Tafsir verduidelijkt de context waarin een vers werd neergezonden, en legt de samenhang uit men andere verzen en met de Sunnah Mohammed (vrede zij met hem)- deze samenhang kan de toepassing en betekenis van een vers verduidelijken, verruimen of beperken.

De Koran is een complex werk waaruit men niet zonder kennis van zaken een vers kan citeren en dat tot algemene regel kan verheffen. Net zoals het absurd zou zijn te stellen dat het Westen aanzet tot moord omdat het Westers wetboek stelt dat "doden niet zal bestraft worden". Iedereen weet dat dit geen algemene regel is in het Westen, maar een uitzondering die strikt beperkt wordt tot gevallen van wettelijke zelfverdediging. Het lezen van de Koran en de Sunnah verschilt niet zoveel van methode: er zijn algemene regels, en regels die de algemene regels verfijnen of er een uitzondering op beschrijven. De uitspraken van de Profeet (Hadieth) geven dan de praktische toepassing van de wet, die in combinatie met de Koran moet bestudeerd worden. Bij interpretatie van een vers, moet men ook de context van de openbaring in overweging nemen, alsook het volledige kader van de Islamitische leer. Op basis van al deze elementen, kan men dan zien of het om een uitzondering of een algemene regel gaat, op welke situaties het vers al dan niet van toepassing is, enz.

Het onder de knie krijgen van het hele Islamitische rechtsstelsel is iets wat in de Moslimwereld hogere studies van vele jaren vereist. Het is dus niet omdat men een Koranvertaling gelezen heeft, dat men een deskundige is in Islamitisch recht, zoals men nog geen geoloog is omdat men een atlas doorgenomen heeft, of geen arts omdat men een medisch encyclopedie heeft.
Een degelijke Tafsir is onontbeerlijk wanneer je de Koran wenst door te nemen.
Ga eerst na welke auteurs van Tafsir brede steun genieten, want er zijn natuurlijk een paar auteurs die een interpretatie geven die niet door de meerderheid van de Moslims gedragen wordt en die daarom niet betrouwbaar en niet representatief zijn.

Additionele informatie omtrent de Tafsir is hier te lezen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Tafsir

Salaam,
Serdar.
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

Jouw antwoord heb ik al ergens eerder gelezen, van Ariel, met de bronvermelding erbij, die zij er wel had bijgezet. http://users.telenet.be/myprojects/peace/tafsir.html

Nog een uitleg van tafsir, http://nl.wikipedia.org/wiki/Hadith, ik had het zelf al opgezocht, voor jouw gegeven link:
De Ahadith (Arabisch: أحاديث), meervoud van Hadith (حديث, 'dat wat verteld wordt') zijn de in grote verzamelingen vastgelegde, islamitische overleveringen over het doen en laten en de uitspraken van de profeet Mohammed. Via deze overleveringen kent men de soenna, de manier van de profeet. Voor de overgrote meerderheid van de moslims vormen de Ahadith een aanvulling op de Koran.
Dus, de soenna, kent men alleen door de hadith.

Het is dus een aanvulling op de koran, die hadiths zijn pas veel later, ver na de dood van Mohammed, opgeschreven en onderzocht. Jijzelf hebt er ook niet al te veel vertrouwen in:
Serdar schreef:Wat ik ook eerder gelezen heb is dit:
De ene Hadith is het andere niet vriend, wat wil je mij nu wijs maken?
Hadith's die geschreven zijn door een Jood die zich ook heeft moeten bekeren omdat hij bang was dat hij wellicht dood kon gaan?
Hebben die Hadith's die geschreven zijn door mensen Mohammed gekend?
Nee!Ik zie de Hadiths meer als jullie Evangelieen, niet meer.
In mijn ogen zijn ze niet 100% waar, ze kunnen bewust of onbewust afwijken van de waarheid.Wij geloven in de Koran, de rest is niet belangrijk voor ons.
http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... dith#21500
Serdar schreef:Ik zeg niet dat ik niet in de Hadieth's geloof, maar ze kunnen nooit in mijn ogen 100% waarheid bevatten, aangezien ze honderden jaren na Mohammed zijn geschreven door mensen die Mohammed niet hebben gekend en verhalen via-via-via-via hebben gehoord.
http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... dith#21505
Serdar schreef:De woorden die Mohammed uit zichzelf spreekt zijn niet Goddelijk uiteraard, de openbaring wat Hij spreekt is dan ook in de Koran opgenomen. Wij erkennen de Heilige Koran als het Woord van God.
Serdar schreef:In de Hadith kom je bijvoorbeeld ook tegenstrijdigheden tegen. Daar doelde ik ook op. De Hadith komt na de Koran en is niet even belangrijk als de Koran. Het dient natuurlijk wel voornamelijk om de Koranverzen juist te kunnen interpreteren en als waardevolle aanvullingen etcetera. Maar daar ging het "even" niet om.
Serdar schreef:Ik praat over de Koran niet over de Hadieth's. De Koranverzen zijn onder toezicht van kalief Uthman verzameld en samengebracht tot de Heilige Koran wat we nu kennen. Zoals kalief Uthman waren er ook meerdere mensen die de Koran uit het hoofd kende. Dus dat het niet origineel zou zijn is onmogelijk.
Dus, pas later, toen Mohammed al lang dood was. Hoe weet jij met 100% zekerheid, dat daar niet mee is gerommeld?

Bovendien, blijft het vreemd. God zend een boek, die pas te begrijpen zou zijn, vele jaren na de dood van Mohammed, er moesten allerlei mannen op zoek naar de betrouwbaarheid van hadiths. Het is gewoon vreemd, dat dat moest gebeuren en totaal niet praktisch. Blijkbaar zijn de woorden van God, niet zo makkelijk te interpreteren, nogal merkwaardig, of wist hij, dat dit nog in de toekomst zou gebeuren, hadithonderzoek?

Daarnaast zou de Koran volgens jou het hoogste moeten zijn, wat altijd geldig is en voor de hadiths gaat. Had ik nog een vraag over, zie:
http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... rdar#81847

Trouwens, hier iets wat niet echt met dit onderwerp te maken heeft, misschien kan je op de link daar reageren:
http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... rdar#81556
Gebruikersavatar
nimda
Berichten: 336
Lid geworden op: za mar 03, 2007 6:42 am

Bericht door nimda »

Serdar schreef:
Freya schreef:
Serdar schreef:Teksten van de Koran kun jij niet interpreteren met je lege zaagsel, omdat je geen tafsier erbij gebruikt en ook niet weet in welke situatie de desbetreffende tekst is geopenbaard en betrekking op heeft.
Serdar, hoe is men gekomen aan de tafsir? En waarom de Koran zo onduidelijk volgens jou, maken? Moet toch universeel ten allen tijden kunnen worden gevolgd?
De verzen van de Koran werden neergezonden in een bepaalde context, met een bepaald doel, voor een bepaalde toepassing, enz.

Dit lijkt me een rare opmerking omdat veel islamkenners beweren dat de Koran universeel is en, als zijnde het woord van god, onveranderbaar.

Een Tafsir is een Koran exegese, met andere woorden een uitleg van de betekenis van de verzen van de Koran, een verduidelijkende commentaar zodat men de verzen beter zou kunnen begrijpen.

Wat je vergeet bij te vermelden is dat alle verschillende islamitische sectes hun eigen tafsir hebben, die onderling wel degelijk verschillen. Wat je ook vergeet te vermelden is dat de tafsir een middel is om een rookgordijn te scheppen rond verzen waaruit de zg. profeet niet al te rooskleurig te voorschijn komt.

Een Tafsir verduidelijkt de context waarin een vers werd neergezonden,

Zie hierboven, het geeft de objectieve lezer de indruk dat de Koran een geheimzinnige poespas is, waar alleen zogenaamde "geleerden" hun weg in vinden, alles met de bedoeling om smoke and mirrors te creëren om de objectieve lezer op een dwaalspoor te brengen.


en legt de samenhang uit men andere verzen en met de Sunnah Mohammed (vrede zij met hem)- deze samenhang kan de toepassing en betekenis van een vers verduidelijken, verruimen of beperken.

De Koran is een complex werk waaruit men niet zonder kennis van zaken een vers kan citeren en dat tot algemene regel kan verheffen.

Wat is zijn reden van bestaan dan. Dus klopt het niet dat het een boek van god is?

Net zoals het absurd zou zijn te stellen dat het Westen aanzet tot moord omdat het Westers wetboek stelt dat "doden niet zal bestraft worden".

Dit is hilarisch en onjuist. Nergens staat in een westers strafboek dat doden geoorloofd is. Elke moord komt zowiezo voor de rechtbank.

Iedereen weet dat dit geen algemene regel is in het Westen, maar een uitzondering die strikt beperkt wordt tot gevallen van wettelijke zelfverdediging.

Als iedereen het weet, bewijst dat dat er geen zg. "geleerden" voor nodig zijn opdat iedereen het zou weten. Strafwetboeken zijn er nl voor gemaakt om duidelijk te zijn en voor zo weinig interpretatie mogelijk vatbaar. Je vergelijking met de koran loopt hier dus duidelijk mank.

Het lezen van de Koran en de Sunnah verschilt niet zoveel van methode: er zijn algemene regels, en regels die de algemene regels verfijnen of er een uitzondering op beschrijven. De uitspraken van de Profeet (Hadieth) geven dan de praktische toepassing van de wet, die in combinatie met de Koran moet bestudeerd worden. Bij interpretatie van een vers, moet men ook de context van de openbaring in overweging nemen, alsook het volledige kader van de Islamitische leer.

Dit is weer taqqiya prietpraat. Waarom zou god een openbaring op de wereld brengen (die wel degelijk is vastgelegd als de laatste) als ze zou afhangen van de plaats en het tijdstip ervan.


Op basis van al deze elementen, kan men dan zien of het om een uitzondering of een algemene regel gaat, op welke situaties het vers al dan niet van toepassing is, enz.

Het onder de knie krijgen van het hele Islamitische rechtsstelsel is iets wat in de Moslimwereld hogere studies van vele jaren vereist.

Het woord "hogere studies" is wel weggelegd voor ernstig wetenschappelijk onderzoek, en niet voor het uitvinden van charlatan truuken om enkele (in feite vele) intolerante verzen uit de Koran te proberen weg te toveren.


Het is dus niet omdat men een Koranvertaling gelezen heeft, dat men een deskundige is in Islamitisch recht, zoals men nog geen geoloog is omdat men een atlas doorgenomen heeft, of geen arts omdat men een medisch encyclopedie heeft.

Ik vind deze opmerking ongeloofelijk arrogant. Hoe kan je nu degelijk solied wetenschappelijk onderzoek vergelijken met een cursusje zwendel er op bedoeld om de mensen zand in de ogen te strooien.

Een degelijke Tafsir is onontbeerlijk wanneer je de Koran wenst door te nemen.
Ga eerst na welke auteurs van Tafsir brede steun genieten, want er zijn natuurlijk een paar auteurs die een interpretatie geven die niet door de meerderheid van de Moslims gedragen wordt en die daarom niet betrouwbaar en niet representatief zijn.

Additionele informatie omtrent de Tafsir is hier te lezen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Tafsir

en ook hier:
http://www.wikiislam.com/wiki/Main_Page




Salaam,

Nederlands aub.
Serdar.
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

@nimba,

De Islam kun je niet (juist) leren van anti-islam sites dat door islamhaters is aangemaakt maar door Moslims zelf.
Zo kun je het Christendom ook niet kennen als je naar de Moslims zou gaan. Hetzelfde geldt ook voor het Jodendom en andere religies.
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Serdar schreef:@nimba,

De Islam kun je niet (juist) leren van anti-islam sites dat door islamhaters is aangemaakt maar door Moslims zelf.
Zo kun je het Christendom ook niet kennen als je naar de Moslims zou gaan. Hetzelfde geldt ook voor het Jodendom en andere religies.
Mee oneens.
Er staan meer islamwaarheden op een anti-islamsite dan op een pro-islam site.
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

Teva Teff schreef:
Serdar schreef:@nimba,

De Islam kun je niet (juist) leren van anti-islam sites dat door islamhaters is aangemaakt maar door Moslims zelf.
Zo kun je het Christendom ook niet kennen als je naar de Moslims zou gaan. Hetzelfde geldt ook voor het Jodendom en andere religies.
Mee oneens.
Er staan meer islamwaarheden op een anti-islamsite dan op een pro-islam site.
Tja, zo kunnen wij dat ook over alles zeggen.
Om het Christendom te leren gaan we dan naar de moskee en niet naar de kerk. Want in een kerk komen ze met een pro-Christelijke propaganda.
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Serdar schreef:
Teva Teff schreef:
Serdar schreef:@nimba,

De Islam kun je niet (juist) leren van anti-islam sites dat door islamhaters is aangemaakt maar door Moslims zelf.
Zo kun je het Christendom ook niet kennen als je naar de Moslims zou gaan. Hetzelfde geldt ook voor het Jodendom en andere religies.
Mee oneens.
Er staan meer islamwaarheden op een anti-islamsite dan op een pro-islam site.
Tja, zo kunnen wij dat ook over alles zeggen.
Om het Christendom te leren gaan we dan naar de moskee en niet naar de kerk. Want in een kerk komen ze met een pro-Christelijke propaganda.
Nee, hoor. De moskee is de plek waar achterlijken hun info vandaan halen.
Anti-christelijk # pro-islam.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Ik heb vandaag gedroomd over visjes. Moet ik nu de goddienst van vissen volgen?
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Chaimae schreef:Ik heb vandaag gedroomd over visjes. Moet ik nu de goddienst van vissen volgen?
Beloofden ze je de hemel of de hel? :)
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Ketter schreef:
Chaimae schreef:Ik heb vandaag gedroomd over visjes. Moet ik nu de goddienst van vissen volgen?
Beloofden ze je de hemel of de hel? :)
Nou ze zeiden dat ik mijn examen moet halen en dat ze me dan de Hemel zouden beloven.


Dat wordt dus leren als een gek in dit mooie weer. Genade. :cry:
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Chaimae schreef:
Ketter schreef:
Chaimae schreef:Ik heb vandaag gedroomd over visjes. Moet ik nu de goddienst van vissen volgen?
Beloofden ze je de hemel of de hel? :)
Nou ze zeiden dat ik mijn examen moet halen en dat ze me dan de Hemel zouden beloven.


Dat wordt dus leren als een gek in dit mooie weer. Genade. :cry:
Ik heb het altijd graag gehad dat er mooi weer is, als ik moest blokken. Kon ik dat lekker buiten doen in het zonnetje. Vooral dit zonnig, maar niet overdreven warm, weer is perfect om je boeken te openen in de tuin, het park of het terras. :)
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Ketter schreef:
Chaimae schreef:
Ketter schreef: Beloofden ze je de hemel of de hel? :)
Nou ze zeiden dat ik mijn examen moet halen en dat ze me dan de Hemel zouden beloven.


Dat wordt dus leren als een gek in dit mooie weer. Genade. :cry:
Ik heb het altijd graag gehad dat er mooi weer is, als ik moest blokken. Kon ik dat lekker buiten doen in het zonnetje. Vooral dit zonnig, maar niet overdreven warm, weer is perfect om je boeken te openen in de tuin, het park of het terras. :)

Ik kan me dan niet concentreren. Ga alles doen behavle datgene wat ik moet doen: leren.

Nou ik ga maar na de bieb mischien dat ik daar kan leren. Gneiet van het mooie weer.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
nimda
Berichten: 336
Lid geworden op: za mar 03, 2007 6:42 am

Bericht door nimda »

Teva Teff schreef:
Serdar schreef:@nimba,

De Islam kun je niet (juist) leren van anti-islam sites dat door islamhaters is aangemaakt maar door Moslims zelf.
Zo kun je het Christendom ook niet kennen als je naar de Moslims zou gaan. Hetzelfde geldt ook voor het Jodendom en andere religies.
Mee oneens.
Er staan meer islamwaarheden op een anti-islamsite dan op een pro-islam site.
Op een pro-islam site wordt verdoezeld hoe de pedofeet een wreedaardige rover en verkrachter was.
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

Teva Teff schreef:
Serdar schreef:
Teva Teff schreef: Mee oneens.
Er staan meer islamwaarheden op een anti-islamsite dan op een pro-islam site.
Tja, zo kunnen wij dat ook over alles zeggen.
Om het Christendom te leren gaan we dan naar de moskee en niet naar de kerk. Want in een kerk komen ze met een pro-Christelijke propaganda.
Nee, hoor. De moskee is de plek waar achterlijken hun info vandaan halen.
Anti-christelijk # pro-islam.
Nee hoor, in de kerk zitten alleen maar homofiele polytheïstische priesters en pastoors die kleine jongens in hun kont neuken en daarna zulken als jullie onderwijzen in hun heidense 3 Godenverhaal.
Die polytheïstische ex-nazi paus van jullie wist ervan zelfs, hij deelde zelfs de lakens uit.
Maar aangezien Jezus toch gestorven is voor hun zonden, gewoon volop anaal nemen! :razz:

Mijn excuses dat ik dit moet zeggen, maar de waarheid is eenmaal hard.

Salaam,
Serdar.
Gebruikersavatar
pd7835
Berichten: 1637
Lid geworden op: di mar 01, 2005 10:35 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door pd7835 »

Serdar schreef:
Teva Teff schreef:
Serdar schreef: Tja, zo kunnen wij dat ook over alles zeggen.
Om het Christendom te leren gaan we dan naar de moskee en niet naar de kerk. Want in een kerk komen ze met een pro-Christelijke propaganda.
Nee, hoor. De moskee is de plek waar achterlijken hun info vandaan halen.
Anti-christelijk # pro-islam.
Nee hoor, in de kerk zitten alleen maar homofiele polytheïstische priesters en pastoors die kleine jongens in hun kont neuken en daarna zulken als jullie onderwijzen in hun heidense 3 Godenverhaal.
Die polytheïstische ex-nazi paus van jullie wist ervan zelfs, hij deelde zelfs de lakens uit.
Maar aangezien Jezus toch gestorven is voor hun zonden, gewoon volop anaal nemen! :razz:

Mijn excuses dat ik dit moet zeggen, maar de waarheid is eenmaal hard.

Salaam,
Serdar.
Serdar geeft je met bovenstaande compleet van de pot gerukte reactie helemaal gelijk Teva Teff.
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

pd7835 schreef:
Serdar schreef:
Teva Teff schreef: Nee, hoor. De moskee is de plek waar achterlijken hun info vandaan halen.
Anti-christelijk # pro-islam.
Nee hoor, in de kerk zitten alleen maar homofiele polytheïstische priesters en pastoors die kleine jongens in hun kont neuken en daarna zulken als jullie onderwijzen in hun heidense 3 Godenverhaal.
Die polytheïstische ex-nazi paus van jullie wist ervan zelfs, hij deelde zelfs de lakens uit.
Maar aangezien Jezus toch gestorven is voor hun zonden, gewoon volop anaal nemen! :razz:

Mijn excuses dat ik dit moet zeggen, maar de waarheid is eenmaal hard.

Salaam,
Serdar.
Serdar geeft je met bovenstaande compleet van de pot gerukte reactie helemaal gelijk Teva Teff.
En tegelijkertijd zit een maagdelijke moslimmuts te soppen als zij aan de seniele katholieke zot, Kardinaal Simonis, denkt.
Chaimae schreef:
UTRECHT - Kardinaal Simonis is in zijn loopbaan drie keer met de dood bedreigd. De laatste keer was in 1987, naar aanleiding van uitspraken over kamerverhuur aan homoseksuelen door katholieken.

Het staat geschreven in het boek Een Hart om te denken, dat vrijdag verscheen ter gelegenheid van zijn 50-jarig priesterfeest.

De Utrechtse aartsbisschop verklaarde bij de presentatie een groot respect te hebben voor de islam. Hij prijst de gemeenschapszin in deze religie en verwacht dat de islam over 50 jaar de belangrijkste godsdienst in Europa is.


Bron: rtvutrecht.nl | 21 april 2007
I love him. :cool:
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

En tegelijkertijd zit een maagdelijke moslimmuts te soppen als zij aan de seniele katholieke zot, Kardinaal Simonis, denkt

Gotte God. Je hebt echt de IQ van een iglo.




Afbeelding


P.S: Niet in je kont graaien maar in je geheugen SVP.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Serdar schreef:
Teva Teff schreef:
Serdar schreef: Tja, zo kunnen wij dat ook over alles zeggen.
Om het Christendom te leren gaan we dan naar de moskee en niet naar de kerk. Want in een kerk komen ze met een pro-Christelijke propaganda.
Nee, hoor. De moskee is de plek waar achterlijken hun info vandaan halen.
Anti-christelijk # pro-islam.
Nee hoor, in de kerk zitten alleen maar homofiele polytheïstische priesters en pastoors die kleine jongens in hun kont neuken en daarna zulken als jullie onderwijzen in hun heidense 3 Godenverhaal.
Die polytheïstische ex-nazi paus van jullie wist ervan zelfs, hij deelde zelfs de lakens uit.
Maar aangezien Jezus toch gestorven is voor hun zonden, gewoon volop anaal nemen! :razz:

Mijn excuses dat ik dit moet zeggen, maar de waarheid is eenmaal hard.

Salaam,
Serdar.


:roll2: :roll2:
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

Serdar, ik vraag nogmaals of je even hier nog op wilt reageren:
Daarnaast zou de Koran volgens jou het hoogste moeten zijn, wat altijd geldig is en voor de hadiths gaat. Had ik nog een vraag over, zie:
http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... rdar#81847

Trouwens, hier iets wat niet echt met dit onderwerp te maken heeft, misschien kan je op de link daar reageren:
http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... rdar#81556
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

@Freya,

Ik had in een eerdere post al duidelijk gemaakt dat ik heb besloten om niet meer inhoudelijk te reageren over de Koran en Hadith, omdat dit tot niets leidt en de mensen hier gewoon negatief subjectief ingesteld zijn.

Maar voor de laatste keer zal ik proberen om op jouw vragen een antwoord te geven. Hierbij neem ik aan dat je met oprecht en de juiste intentie probeert om mij(n) (uitleg) te begrijpen. Of op zijn minst, daarvoor moeite zal doen.

Salaam.
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

Serdar schreef:
Nee hoor, in de kerk zitten alleen maar homofiele polytheïstische priesters en pastoors die kleine jongens in hun kont neuken en daarna zulken als jullie onderwijzen in hun heidense 3 Godenverhaal.
Die polytheïstische ex-nazi paus van jullie wist ervan zelfs, hij deelde zelfs de lakens uit.
Maar aangezien Jezus toch gestorven is voor hun zonden, gewoon volop anaal nemen! :razz:
Mijn excuses dat ik dit moet zeggen, maar de waarheid is eenmaal hard.

Salaam,Serdar.
Serdar,

Het christendom zul jij nooit snappen zolang je zo doorgaat, sorry maar het is echt zo.
Er zijn geen 3 goden, dit is al duizend keer uitgelegd.
zolang jij hier niets van wil weten zul jij de werkelijke boodschap nooit inzien.

Zondes zijn vergeven dus dan neuken ze maar op los bij jonge kinderen (meisjes en jongens) is pure onzinpraat en dat weet jij ook.

Men heeft het hier over de islam en dan wijk jij zoals bijna alle moslims als tegengas af naar het geestelijk leiderschap bij het christendom (priesters) waarin verschrikkelijke wandaden gepleegd zijn en nu vandaag de dag nog steeds gebeuren.
Het christendom op zichzelf praat zoiets nooit goed en elk christen die dat wel doet is geen goed mens in mijn ogen.
Zoiets begrijpt elk mens en daar hoef je echt geen gelovige voor te zijjn.

Van kinderen moet men gewoon afblijven en in hun onschuld gezond laten opgroeien.

Als klap op de vuurpijl geef ik je dit en schrik niet want het is de echte waardheid.
Ook in de moskee neuken ze kinderen !!!

buiten dit FEIT worden er dagelijks wereldwijd moslimkinderen en volwassenen sexueel misbruikt, zelfs in huiselijke kring alleen hoor je dit niet zo vaak, erg jammer.

Ik hoop dat jij en je medemoslims ooit gaat inzien dat sexueel misbruik wandaden overal in deze wereld voortkomen, dus een vingertje wijzen naar een andere stroming van religie is niet echt de juiste houding.

Zoals jij zelf al hebt aangegeven:
Mijn excuses dat ik dit moet zeggen maar de waarheid is eenmaal hard.

Mvg Nadia
Laatst gewijzigd door nadia op wo mei 02, 2007 8:46 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie