Atjeh: Sharia-politie arresteert verliefde stelletjes

Plaats reactie
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Atjeh: Sharia-politie arresteert verliefde stelletjes

Bericht door Sjeng »

Sharia-politie arresteert verliefde stelletjes

Bron: fok.nl

In Atjeh, een Indonesische provincie in het uiterste noorden van het eiland Sumatra, zijn dit weekende zestien stelletjes opgepakt wegens het met elkaar samengaan zonder dat ze in de echt zijn verbonden. Volgens de in 2003 ingevoerde islamitische sharia-wetgeving is het verboden een relatie te hebben zonder getrouwd te zijn.

Volgens een sharia-politieman zijn de 16 aangehouden omdat ze 's avonds laat nog uitgingen. De verliefde stelletjes kwamen vrij nadat ze schriftelijk hadden beloofd het nóóit meer te doen.

Sinds 2003 bepaalt de sharia in Atjeh welke sancties er staan op gokken, alcohol drinken, wegblijven bij het vrijdaggebed, het niet dragen van een hoofddoekje en het verkopen of nuttigen van voedsel tijdens de ramadan. In enkele gebieden in Atjeh kunnen veroordeelden lijfstraf krijgen.

Het berechten van dieven en moordenaars valt in Atjeh nog niet onder de sharia. Ook soldaten kunnen geen shariawetten overtreden, want zij vallen onder een ander gezag.

Begin dit jaar werd bekend dat Indonesië het openbaar zoenen in heel het land strafbaar wil stellen.

Link naar artikel: http://frontpage.fok.nl/nieuws/56208
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

het niet dragen van een hoofddoekje
Wie heeft het over 'vrijwilligheid' bij het dragen van een hoofddoekje, en wie heeft het erover dat hoofddoekjes niet verplicht worden gesteld door de islam-doctrine?
Atjeh lijkt mij een duidelijk voorbeeld (net als Iran overigens) waarin wederom wordt bewezen hoe de vork werkelijk in de steel steekt..
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
unholy
Berichten: 912
Lid geworden op: do dec 09, 2004 11:02 pm

Bericht door unholy »

Tja, en dan worden er continu van die buitengewoon lege discussies gevoerd over de Koran en dat je de Koran vreedzaam kan uitleggen, dat kan met Mein Kampf ook, maar de praktijk wijst anders uit, voor de Mein Kampf alsmede de Koran !

Stel dat je in 1400 aan een heks op de brandstapel had gezegd dat de Bijbel een vredelievend boek is ?

Had Abraham maar nooit naar z'n God geluisterd en gezellig met Isaac en Ismael gaan vissen of zo....
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Die sjaria wet...geldt die alleen voor moslims?
Amorele atheistische nitwit
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

Monique schreef:Die sjaria wet...geldt die alleen voor moslims?
Bij mijn weten geldt hij voor iedereen die in dat gebied woont of zich bevindt.
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Sjeng schreef:
Monique schreef:Die sjaria wet...geldt die alleen voor moslims?
Bij mijn weten geldt hij voor iedereen die in dat gebied woont of zich bevindt.
Er is dus geen vrijheid van godsdienst?
Gaat dat niet tegen de islam in?
Amorele atheistische nitwit
unholy
Berichten: 912
Lid geworden op: do dec 09, 2004 11:02 pm

Bericht door unholy »

Monique schreef:
Sjeng schreef:
Monique schreef:Die sjaria wet...geldt die alleen voor moslims?
Bij mijn weten geldt hij voor iedereen die in dat gebied woont of zich bevindt.
Er is dus geen vrijheid van godsdienst?
Gaat dat niet tegen de islam in?
Dat gaat direct tegen de Islam in, maar ja, geschiedenis leert ons dat een geloof niet een vaste constante is maar uiteindelijk wordt gemaakt door de mensen die pretenderen dat geloof aan te hangen. Vandaar dat het idee dat Islam "vrede" is een nogal belachelijk standpunt is gezien de praktijk.

Geloof heeft in het algemeen meer kwaad dan goed gebracht daar het de menselijke geest niet prikkelt met vragen maar alleen absolutistische antwoorden geeft....
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Wanneer moslims ook maar een beetje staan achter dat "islam is vrede" en de "vrijheid van godsdienst" waar ze zo prat op gaan zouden ze toch massaal in opstand moeten komen tegen de invoering van de sjaria voor iedereen..en...EISEN dat die sjaria ENKEL voor moslims geldt.
Uit het feit dat dat niet gebeurt blijkt de huichelachtigheid.
Amorele atheistische nitwit
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Atjeh

Bericht door stropke »

Monique schreef:Wanneer moslims ook maar een beetje staan achter dat "islam is vrede" en de "vrijheid van godsdienst" waar ze zo prat op gaan zouden ze toch massaal in opstand moeten komen tegen de invoering van de sjaria voor iedereen..en...EISEN dat die sjaria ENKEL voor moslims geldt.
Uit het feit dat dat niet gebeurt blijkt de huichelachtigheid.



Ja Monique en die huicheling is bekend in de islam, voor hun is dat normaal, en heet "taqija"in hun taal.
En het woord vrede spreken ze ook verkeerd uit, ge kunt beter spreken van islam-wrede i.p.v vrede. Klinkt zelfde maar is meer de werkelijkheid.
Het verschil tusse Jezus en Mohammed is 1 letter: V contra W.
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
Plaats reactie