De misdaad van afvaligheid(video)

Gebruikersavatar
Graslelie
Berichten: 329
Lid geworden op: di feb 01, 2005 1:47 pm

De misdaad van afvaligheid(video)

Bericht door Graslelie »

http://www.youtube.com/watch?v=mgnncfYRPxk



Everywoman looks at the crime of apostasy; how a baby can be torn from its parents because a Muslim woman dared to marry a non-Muslim.


Vond ik op het internationale forum van FFI, wat religie mensen kan aan doen :(
Als 1 persoon het gelooft is ie gek.
Als 2 personen het geloven is het een folie-a-deux.
Als een groepje mensen het geloven noemen we het een cult of sekte.
Als de meerderheid het gelooft noemen we het een godsdienst.
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Bericht door Amazigh »

256. Er is geen dwang in de godsdienst. Voorzeker, het juiste pad is van dwaling onderscheiden; derhalve, hij die de duivel verloochent en in Allah gelooft, heeft een sterk houvast gegrepen, dat onbreekbaar is. Allah is Alhorend, Alwetend.

Regel verbroken
A proud amazigh!
Gebruikersavatar
Graslelie
Berichten: 329
Lid geworden op: di feb 01, 2005 1:47 pm

Bericht door Graslelie »

ajax schreef:256. Er is geen dwang in de godsdienst. Voorzeker, het juiste pad is van dwaling onderscheiden; derhalve, hij die de duivel verloochent en in Allah gelooft, heeft een sterk houvast gegrepen, dat onbreekbaar is. Allah is Alhorend, Alwetend.

Regel verbroken
ga dat maar tegen de islamitische regering in Maleysie zeggen :wink:
Als 1 persoon het gelooft is ie gek.
Als 2 personen het geloven is het een folie-a-deux.
Als een groepje mensen het geloven noemen we het een cult of sekte.
Als de meerderheid het gelooft noemen we het een godsdienst.
wahlers
Berichten: 368
Lid geworden op: vr nov 17, 2006 8:27 pm

Bericht door wahlers »

Het frapante is dat degene die gestudeerd heeft op de gerespecteerde Islamitische universiteit het standpunt bevestigd!

Dit is natuurlijk niet verrassend!
Het geeft weer aan wat de echte uitgangspunten van de ware Islam zijn.

De beschaafde wereld, wij dus, mogen en moeten dit, en soortgelijke standpunten, nooit accepteren!

De officieele ' law lecturer' is een ' fucking idiot'...en zo zijn er wel meer van op deze aardbol. Ik heb absoluut geen respect voor deze idioot!

De vertegenwoordiger van 'sisters in Islam' is gevaarlijk naief in haar staat van ongeloof (en ontkenning).

Een typisch voorbeeld van de waanzin van deze sekte genaamd Islam!


MvG, Wim Ahlers.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Bericht door Amazigh »

Graslelie schreef:
ajax schreef:256. Er is geen dwang in de godsdienst. Voorzeker, het juiste pad is van dwaling onderscheiden; derhalve, hij die de duivel verloochent en in Allah gelooft, heeft een sterk houvast gegrepen, dat onbreekbaar is. Allah is Alhorend, Alwetend.

Regel verbroken
ga dat maar tegen de islamitische regering in Maleysie zeggen :wink:
Ik heb hun telefoonnummer niet en ik spreek die taal niet
A proud amazigh!
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Zuiver op basis van Koran bestaat er dus geen conflict tussen Islam en het recht van Moslims op vrijheid (verandering) van religie. Hoe komt het dan dat er toch de doodstraf staat op afvalligheid? De sharia bepaalt de doodstraf voor afvalligheid, vaak gebaseerd op een combinatie van afvalligheid met landverraad of actieve propaganda voor als anti-islamitisch beschouwde ideeën of andere religies. Dus niet op basis van de Koran.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Chaimae schreef:Zuiver op basis van Koran bestaat er dus geen conflict tussen Islam en het recht van Moslims op vrijheid (verandering) van religie. Hoe komt het dan dat er toch de doodstraf staat op afvalligheid? De sharia bepaalt de doodstraf voor afvalligheid, vaak gebaseerd op een combinatie van afvalligheid met landverraad of actieve propaganda voor als anti-islamitisch beschouwde ideeën of andere religies. Dus niet op basis van de Koran.
Wel op basis van de hadiths:

- Sahih Bukhari 4.52.260: De profeet zei: Als een moslim zijn godsdienst verlaat doodt hem dan.

De doodstraf op afvalligheid is dus door Mohammed zelf ingesteld! Deze hadith is trouwens sahih en dus geldig.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

ajax schreef:
Graslelie schreef:
ajax schreef:256. Er is geen dwang in de godsdienst. Voorzeker, het juiste pad is van dwaling onderscheiden; derhalve, hij die de duivel verloochent en in Allah gelooft, heeft een sterk houvast gegrepen, dat onbreekbaar is. Allah is Alhorend, Alwetend.

Regel verbroken
ga dat maar tegen de islamitische regering in Maleysie zeggen :wink:
Ik heb hun telefoonnummer niet en ik spreek die taal niet
In Maleysie spreken ze toch Arabisch? Ik wil ze anders wel voor je opbellen. :lol:
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Wel op basis van de hadiths:

- Sahih Bukhari 4.52.260: De profeet zei: Als een moslim zijn godsdienst verlaat doodt hem dan.

De doodstraf op afvalligheid is dus door Mohammed zelf ingesteld! Deze hadith is trouwens sahih en dus geldig.
Dat klopt. Op basis van de 7adiths bestaat er wel degelijk een conflict tussen de Islam en het recht van Moslims op vrijheid (verandering) van religie. Moslims geloven meer in de Koran dan in de Soenah. Bovendien is de Koran 1005 betrouwbaar. Iets wat we niet van de 7adiths kunnen zeggen. De 7adiths komen namelijk niet van Allah SWT. Dus zodra een 7adith in tegenstrijd is met de Koran.. wordt de 7adith nietig verklaard.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Chaimae schreef:
Wel op basis van de hadiths:

- Sahih Bukhari 4.52.260: De profeet zei: Als een moslim zijn godsdienst verlaat doodt hem dan.

De doodstraf op afvalligheid is dus door Mohammed zelf ingesteld! Deze hadith is trouwens sahih en dus geldig.
Dat klopt. Op basis van de 7adiths bestaat er wel degelijk een conflict tussen de Islam en het recht van Moslims op vrijheid (verandering) van religie. Moslims geloven meer in de Koran dan in de Soenah. Bovendien is de Koran 1005 betrouwbaar. Iets wat we niet van de 7adiths kunnen zeggen. De 7adiths komen namelijk niet van Allah SWT. Dus zodra een 7adith in tegenstrijd is met de Koran.. wordt de 7adith nietig verklaard.
Waarom zou de Koran hier in strijd zijn met de hadiths? Als in de Koran zelf de doodstraf voor afvalligheid niet wordt vermeld wil dat immers nog niet zeggen dat die hadith niet geldig is. In een echt islamitische staat wordt je voor afvalligheid ter dood veroordeeld en daaruit blijkt immers wel de geldigheid van deze hadith.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Waarom zou de Koran hier in strijd zijn met de hadiths?
De 7adiths zijn in tegenstrijd met dat wat de Koran zegt over ''vrijheid van godsdienst.''
Als in de Koran zelf de doodstraf voor afvalligheid niet wordt vermeld wil dat immers nog niet zeggen dat die hadith niet geldig is.
In de Koran wordt vermeld dat men vrijehdi van godsdients heeft. Le ikraha feh dien. Op zijn Arabisch.
In een echt islamitische staat wordt je voor afvalligheid ter dood veroordeeld en daaruit blijkt immers wel de geldigheid van deze hadith.
Dat klopt. De sharia bepaalt de doodstraf voor afvalligheid, vaak gebaseerd op een combinatie van afvalligheid met landverraad of actieve propaganda voor als anti-islamitisch beschouwde ideeën of andere religies. Dus niet op basis van de Koran.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Chaimae schreef:
Waarom zou de Koran hier in strijd zijn met de hadiths?
De 7adiths zijn in tegenstrijd met dat wat de Koran zegt over ''vrijheid van godsdienst.''
Als in de Koran zelf de doodstraf voor afvalligheid niet wordt vermeld wil dat immers nog niet zeggen dat die hadith niet geldig is.
In de Koran wordt vermeld dat men vrijehdi van godsdients heeft. Le ikraha feh dien. Op zijn Arabisch.
Ik geloof er niets van. Vermeld het vers maar even waar dat staat. En kom niet aanzetten met "er is geen dwang in het geloof" want dat is geabrogeerd!!
wahlers
Berichten: 368
Lid geworden op: vr nov 17, 2006 8:27 pm

Bericht door wahlers »

Chaimae schreef:Dat klopt. De sharia bepaalt de doodstraf voor afvalligheid, vaak gebaseerd op een combinatie van afvalligheid met landverraad of actieve propaganda voor als anti-islamitisch beschouwde ideeën of andere religies. Dus niet op basis van de Koran.
Jij zegt dus:
Je mag wel van religie veranderen als je het maar stilletjes doet.
Met een beetje geluk wordt je dan niet gedood.

Maar wee degene die de Islam vaarwel zegt en probeert zijn buurman te overtuigen van zijn nieuwe religie.
Deze man/vrouw verdient de doodstraf dus wel!

Bedankt voor je heldere uitleg!
Bedankt voor het tonen van het gezicht van de ware Islam.

Voor dit soort gedachtegoed is geen plaats in Nederland en de overige beschaafde wereld. En inderdaad hiermee geef ik aan dat landen die de ware Islam uitdragen onbeschaafd zijn!

Overigens, chaimae, ben jij wel in voldoende mate op de hoogte van de mufti opleiding in de meest gerespecteerde Islamitische universiteit van de wereld? Ik heb hem al vaker genoemd, de Al Azhar universiteit in Caïro. Het is een voldongen feit dat mufti's die deze universiteit na een twaalfjarige opleiding verlaten wel degelijk de doodstraf opleggen voor afvalligheid daar waar ze het in de praktijk voor het zeggen hebben!
Even ten overvloede: Al Azhar is gebaseerd op de soenitische leerschool, dus de meerderheid van de Moslims!


MvG, Wim Ahlers.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

Ik heb het filmpje van AlJazeera engels, zojuist gezien. Ongelovelijk, wat walgelijk! En die vrouw, de straf is door de shariarechtbank nog verhoogt, met nog eens 80 dagen erbij, omdat ze volgens die rechtbank, niet voldoende heeft laten zien, dat ze gerehabiliteerd is, gecorrectioneerd, terug naar de islam.

De ouders van de vrouw, hebben dus deze zaak voorgelegd aan de shariarechtbank, ze hebben totaal geen hart. Ze hebben het kind afgenomen van de moeder, terwijl die nog borstvoeding gaf, en de vader mag het kind ook niet zien.

De vrouw zit dus nu, net als veel andere personen, in een strafkamp, waar ze de mensen weer terug willen hersenspoelen naar de islam. Dat een land dit tolereert, ik heb er gewoon geen woorden voor!

Want, zoals de professor van de islamitische unverisiteit en ook een minister aangaf, je mag, als je als moslim bent geboren en opgevoed, onder geen beding je geloof verlaten, dat is ten strengste verboden, dus in het strafkamp ermee!!
Gebruikersavatar
Graslelie
Berichten: 329
Lid geworden op: di feb 01, 2005 1:47 pm

Bericht door Graslelie »

ajax schreef:
Graslelie schreef:
ajax schreef:256. Er is geen dwang in de godsdienst. Voorzeker, het juiste pad is van dwaling onderscheiden; derhalve, hij die de duivel verloochent en in Allah gelooft, heeft een sterk houvast gegrepen, dat onbreekbaar is. Allah is Alhorend, Alwetend.

Regel verbroken
ga dat maar tegen de islamitische regering in Maleysie zeggen :wink:
Ik heb hun telefoonnummer niet en ik spreek die taal niet
Embassy of Malaysia in The Netherlands
Rustenburgweg 2
2517 KE Den Haag
tel: (+31)(0)70-3506506
:lol:
Als 1 persoon het gelooft is ie gek.
Als 2 personen het geloven is het een folie-a-deux.
Als een groepje mensen het geloven noemen we het een cult of sekte.
Als de meerderheid het gelooft noemen we het een godsdienst.
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

Graslelie schreef:
ajax schreef:
Graslelie schreef: ga dat maar tegen de islamitische regering in Maleysie zeggen :wink:
Ik heb hun telefoonnummer niet en ik spreek die taal niet
De professor van de islamitische universiteit, sprak engels. Typ zijn naam en universiteit in, je zult vast wel een emailadres vinden, kan je in het engels schrijven.

Als antwoord op de vraag van de journaliste, waarom dit gebeurt, want artikel 11 van de grondwet van Maleisie schrijft vrijheid van religie voor, was zijn antwoord, dat dit niet strookte met de shariawet van Maleisie en dat die er eerder was dan de grondwet. Toen de journaliste vroeg, maar deze vrouw is hindoe, dus waarom moet ze opgesloten worden, was zijn antwoord, dat die mevrouw was geboren en opgegroeid als moslima en het is verboden, om van je geloof af te stappen, dat staat duidelijk in de koran. Dus de vrijheid van religie, de koranvers waar jij, Ajax, steeds mee aankomt, is alleen maar voor mensen die als niet moslim zijn geboren en voor mensen die zich tot de Islam bekeren.

Uitstappen uit de Islam, is echter, als bekeerling of geboren moslim, totaal verboden. Dus, je interpreteert de koran fout, Ajax, in de hele wereld zijn dus moslimgeleerden het eens met de interpretatie zoals ik hierboven heb verklaard. Vandaar ook dat strafkamp in Maleisie.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Mij laat die "doodstraf voor afvalligheid" enkel denken aan "doodstraf bij desertie in het aanschijn van de vijand".

Eénmaal dienstplichtig (geboren in een bepaald land) of vrijwillige in diensttreding kreeg je de doodstraf bij desertie tijdens oorlog.

(zie vb.: http://www.wereldoorlog1418.nl/doodstraf/index.html)

Hieruit moet ik besluiten dat islam in een constante vorm van oorlog verwikkeld is (wat ook zo vermeld staat in de koran: de strijd blijft duren tot heel de wereld ten dienste van Allah staat - iets waar de volgelingen van Mohammed wonderwel in geslaagd zijn voor het gebied dat TOENMALIG zo'n beetje de "wereld" uitmaakte!, alleen blijkt die wereld een beetje groter te zijn dan Mo had gedacht).

Zo ook kan men begrijpen dat een "geboren moslim" kan gelijkgesteld worden als vb. een geboren XXX (vul nationaliteit in). In geval een land werd aangevallen of ten oorlog trok waren ook alle "geboren xxx" verplicht om in dienst te treden van het leger en stond de doodstraf op het zich onttrekken aan die plicht.

Het grote verschil is echter dat islam zich niet beperkt tot een bepaald grondgebied: het lijkt wel alsof elk stukje aarde ooit door een moslim betreed per definitie Heilige Moslimgrond geworden is. (vandaar ook de tegenwoordige trend om Andalucia ook al als rechtmatige moslimgrond te beschouwen).

Hierin zit volgens mij ook het grote probleem van de loyaliteit: blijkbaar is elke moslim (geboren of toegetreden) PER DEFINITIE lid van het islamitische leger (de Ummah, die dus moet strijden voor de overheersing van Allah: dar al harb (land van de oorlog) tot het allemaal dar al islam (land van de zogenaamde vrede (laten we het gewoon "onderworpen land" noemen) geworden is.

Zo ook kan men het gedoe over de sharia beschouwen: elke moslim is PER DEFINITIE onderworpen aan de sharia, behalve indien die sharia dus zegt dat ze - weliswaar tijdelijk - onderworpen zijn aan de wetten van het land waarin ze verblijven (per definitie dar al harb) tot het dus dar al islam geworden is!

Een Belgische, Nederlandse, Franse... whatever nationaliteit Moslim kàn dus per definitie niet loyaal zijn aan het land waarvan hij die nationaliteit heeft, tenzij islam er overheerst. Indien hij zijn loyaliteit eerder bij zijn nationaliteit legt, dan is hij per definitie een afvallige of hypocriete moslim die dan weer door het andere (ummah-leger) de doodstraf kan opgelegd krijgen! Niet moeilijk dat taqqyah zo ruim wordt gepraktiseerd.

Daaruit volgt ook dat assimilatie of zelfs maar integratie praktisch niet mogelijk is: het wordt beschouwd als "overlopen naar de vijand".

Het voorbeeld uit Maleisïë is dus typisch: zelfs voor de ouders is hun dochter een overloper en het belangrijkste voor hen is blijkbaar dat het kleinkind tot het juiste "leger" behoort.

Men kan zich terdege beginnen afvragen welk leger als constante een "bezetting" uitvoert sinds de beginjaren van Mohammed (die woonde toch in Mekka dacht ik??? wat doet zijn leger dan in heel het Midden- tot Verre Oosten? wat doet zijn leger in Noord en Midden Afrika? Wat doet zijn leger in Europa tot zelfs ver voorbij de Balkan?

Welvaart en democratie brengen?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
*moslima*
Berichten: 201
Lid geworden op: zo mei 06, 2007 7:25 pm

Bericht door *moslima* »

Chaimae schreef:Zuiver op basis van Koran bestaat er dus geen conflict tussen Islam en het recht van Moslims op vrijheid (verandering) van religie. Hoe komt het dan dat er toch de doodstraf staat op afvalligheid? De sharia bepaalt de doodstraf voor afvalligheid, vaak gebaseerd op een combinatie van afvalligheid met landverraad of actieve propaganda voor als anti-islamitisch beschouwde ideeën of andere religies. Dus niet op basis van de Koran.
Daarom ben ik dus ook tégen doodstraf op afvalligheid.
Kom even spieken hier.
*moslima*
Berichten: 201
Lid geworden op: zo mei 06, 2007 7:25 pm

Bericht door *moslima* »

Freya schreef:Ik heb het filmpje van AlJazeera engels, zojuist gezien. Ongelovelijk, wat walgelijk! En die vrouw, de straf is door de shariarechtbank nog verhoogt, met nog eens 80 dagen erbij, omdat ze volgens die rechtbank, niet voldoende heeft laten zien, dat ze gerehabiliteerd is, gecorrectioneerd, terug naar de islam.

De ouders van de vrouw, hebben dus deze zaak voorgelegd aan de shariarechtbank, ze hebben totaal geen hart. Ze hebben het kind afgenomen van de moeder, terwijl die nog borstvoeding gaf, en de vader mag het kind ook niet zien.

De vrouw zit dus nu, net als veel andere personen, in een strafkamp, waar ze de mensen weer terug willen hersenspoelen naar de islam. Dat een land dit tolereert, ik heb er gewoon geen woorden voor!

Want, zoals de professor van de islamitische unverisiteit en ook een minister aangaf, je mag, als je als moslim bent geboren en opgevoed, onder geen beding je geloof verlaten, dat is ten strengste verboden, dus in het strafkamp ermee!!
Ziek gedrag!! Alsof je een ander kunt dwingen iets te geloven.
Kom even spieken hier.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

[color=red][u][b]moslima[/b][/u][/color] schreef:Daarom ben ik dus ook tégen doodstraf op afvalligheid.
Ik vrees dat U als "moslima" daar nu nèt geen sikkepit over te zeggen hebt!
Dit staat duidelijk vermeld in de koran en ahadith.

Of bent U moslima geworden in een soort van gelaagde islam?
Zo van: ik ben moslima maar neem enkel het introductiepakket? Ik bepaal zelf wel welke verzen ik wens te volgen en welke ik wens te schrappen.

Voor zover ik weet is het gewoon het gehele pakket of niks hoor.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
*moslima*
Berichten: 201
Lid geworden op: zo mei 06, 2007 7:25 pm

Bericht door *moslima* »

circe schreef:
[color=red][u][b]moslima[/b][/u][/color] schreef:Daarom ben ik dus ook tégen doodstraf op afvalligheid.
Ik vrees dat U als "moslima" daar nu nèt geen sikkepit over te zeggen hebt!
Dit staat duidelijk vermeld in de koran en ahadith.

Of bent U moslima geworden in een soort van gelaagde islam?
Zo van: ik ben moslima maar neem enkel het introductiepakket? Ik bepaal zelf wel welke verzen ik wens te volgen en welke ik wens te schrappen.

Voor zover ik weet is het gewoon het gehele pakket of niks hoor.
Voor zover jij weet misschien, maar gelukkig kan ik zelf ook nog denken. Ik ben zeker moslima, maar geen volger van de traditionele wetscholen. Ik geloof niet in de hadith, dus vandaar mijn visie. En zeker heb ik er wat op te zeggen, want het is MIJN overtuiging.
Kom even spieken hier.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

En zeker heb ik er wat op te zeggen, want het is MIJN overtuiging.
Maar u mag uw overtuiging hebben zoals je wil.

Het is enkel een beetje ridicuul om te gaan verklaren dat je vb. Hindoe bent, maar eentje die enkel wil volgen wat de paus in rome te vertellen heeft! :lol:
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

circe schreef:
En zeker heb ik er wat op te zeggen, want het is MIJN overtuiging.
Maar u mag uw overtuiging hebben zoals je wil.

Het is enkel een beetje ridicuul om te gaan verklaren dat je vb. Hindoe bent, maar eentje die enkel wil volgen wat de paus in rome te vertellen heeft! :lol:
Nochtans, Circe, ik begrijp haar, hoor. Ze geeft ook duidelijk de reden.

De koran moet volledig zijn.

Logisch ook, anders is het geen goddelijk wetboek.

Er is wel één probleempje, Moslima: er staat in dat wetboek, voor eeuwig en altijd, "Gehoorzaam Allah en Mohammed". Wat moet ik daarvan denken, is de geldigheidsperiode van de Koran afgelopen op het moment dat Mohammed het loodje legde?

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Nochtans, Circe, ik begrijp haar, hoor. Ze geeft ook duidelijk de reden.

De koran moet volledig zijn.

Logisch ook, anders is het geen goddelijk wetboek.
Jamaar "moslima" zegt toch net dat ze niet akkoord gaat met de doodstraf voor afvalligen?
Nochtans staat er duidelijk in vers 33.61 van haar eigenste koran dat de hypocrieten (= zij die zich eerst bekeerden, maar nadien partij tegen Mohammed kozen (= afvallingen) een kopje kleiner moeten worden gemaakt?

Lijkt me toch echht wel op:

Ik ben wel "katholiek" maar met het doopsel, de communie, de kruisiging, de heilige drievuldigheid, te biechten gaan, en nog zo wat van die zever, speel ik écht niet mee.
Nou: ben je dan nog wel "katholiek"? Of noem je het dan een "catholic light versie"? (wat dat dan ook weer moge betekenen).
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
*moslima*
Berichten: 201
Lid geworden op: zo mei 06, 2007 7:25 pm

Bericht door *moslima* »

circe schreef:
En zeker heb ik er wat op te zeggen, want het is MIJN overtuiging.
Maar u mag uw overtuiging hebben zoals je wil.

Het is enkel een beetje ridicuul om te gaan verklaren dat je vb. Hindoe bent, maar eentje die enkel wil volgen wat de paus in rome te vertellen heeft! :lol:
Je vergelijking gaat een beetje mank, aangezien er in de islam niet zodanig persoon aanwezig is. Nee, ook Mohamed niet, aangezien God stelt dat Mohamed gelijk is aan alle andere profeten en géén uitzonderingspositie heeft.
Kom even spieken hier.
Plaats reactie