Onthoofden is een islamitische traditie

Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

*moslima* schreef:
Teva Teff schreef:Ja, ja, Allah is een armzalig godje, ga je maar gauw weer voor hem in het stof werpen.
En nou ben je stoer ofzo? :roll:
Nee, Realist.
Ik zou me zelf nooit in het stof werpen voor een onmerkbare en onmeetbare dinges. Ik vind het een zielige vertoning de dagelijkse zelfvernedering van het bidden tot een niet bestaande dinges.
*moslima*
Berichten: 201
Lid geworden op: zo mei 06, 2007 7:25 pm

Bericht door *moslima* »

Teva Teff schreef:
*moslima* schreef:
Teva Teff schreef:Ja, ja, Allah is een armzalig godje, ga je maar gauw weer voor hem in het stof werpen.
En nou ben je stoer ofzo? :roll:
Nee, Realist.
Ik zou me zelf nooit in het stof werpen voor een onmerkbare en onmeetbare dinges. Ik vind het een zielige vertoning de dagelijkse zelfvernedering van het bidden tot een niet bestaande dinges.
Moet je dan andere schofferen? Probeer je visie een beetje bij jezelf te houden, dat lijkt sympathieker.
Kom even spieken hier.
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

*moslima* schreef:
Teva Teff schreef:
*moslima* schreef:En nou ben je stoer ofzo? :roll:
Nee, Realist.
Ik zou me zelf nooit in het stof werpen voor een onmerkbare en onmeetbare dinges. Ik vind het een zielige vertoning de dagelijkse zelfvernedering van het bidden tot een niet bestaande dinges.
Moet je dan andere schofferen? Probeer je visie een beetje bij jezelf te houden, dat lijkt sympathieker.
Ja, en volgens de aanbidders van dit armzalige godje zal ik na mijn dood eeuwig branden in de hel. Dat is natuurlijk veel sympathieker.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

mohyouknow19 schreef:alles wat er is moet een schepper hebben
Ja.... en allah heeft zichzelf geschapen.
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

circe schreef:Is dat niet dezelfde organizatie die recent een prachtuitgave van een soort creationistische atlas aan alle (of verschillende) Europese universteiten stuurde?
Ja, aan iedereen, zie ook http://www.wetenschapsjournalisten.nl/blog/?p=76

Voor meer leesplezier, 62 pagina's
http://www.fondspascaldecroos.org/scrip ... gaerts.pdf
MOSLIMS IN DE BAN VAN YAHYA, blz. 29
Artikel over Harun Yahya, auteur van islamitische boeken waarin de
evolutietheorie zwaar wordt veroordeeld.

Zoals uit de artikels zal blijken, worden moslims in hun ontkenning van deevolutietheorie gesterkt door de literatuur van Harun Yahya. Alle moslims die werden ondervraagd (een tiental) kenden de werken van de man en een meerderheid was in het bezit van zijn werk.

De auteur van ‘Het bedrog van de evolutietheorie’ draagt de schuilnaam Harun Yahya, een naam die verwijst naar ‘Aaron’ en ‘Johannes’, twee profeten die tegen het gebrek aan geloof vochten. De man achter Harun Yahya is Adnan Oktar, een binnenhuisarchitect uit Istanbul die filosofie heeft gestudeerd. Volgens de Duitse islamoloog dr. Martin Riexinger is Harun Yahya, gezien zijn hoge productiviteit, in feite een collectief van auteurs. Ook dr. Taner Edis, een Turks-Amerikaanse fysicus, is ervan overtuigd dat Harun Yahya de naam van een religieuze sekte is.

Daar gaat de stelling van Mohyouknow19, hij is geen wetenschapper, maar zet de banken en stoelen goed in woningen, zou zo mee kunnen doen aan het tvprogramma "In Turkije staat een huis".


Riexinger: ‘Yahya probeert vanuit een ultraconservatief standpunt en vooral op basis van Amerikaanse christelijk creationistische literatuur het feilen van de darwinistische leer aan te tonen. Daarbij schildert hij de evolutietheorie af als het summum van westers materialisme. Yahya staat bol van antiwesters, antidemocratisch en ook antisemitisch sentiment.’

Op het internet staat ook lijst van de landen waar de werken van Harun Yahya te
verkrijgen zijn. Een indrukwekkend lijstje. Maar België wordt door Yahya over het hoofd gezien. Toch hebben de meeste moslimstudenten in Antwerpen een exemplaar dat niet van het internet gehaald is. Ze kochten hun hard copy in het multiculturele Borgerhout, vlakbij het Centraal Station van Antwerpen. In een gezellig winkeltje van kookpotten, specerijen en textiel, ligt ‘Het bedrog van de evolutietheorie’ in de etalage. Naast de toonbank heeft de Marokkaanse verkoper nog meerdere andere werken van Harun Yahya gestapeld, telkens in het Nederlands en in het Arabisch. Maar hij wil niet kwijt waar hij de boeken vandaan heeft en hoeveel hij ervan verkoopt.

Vreemd ook: de Nederlandse uitgeverij van het boek, BME in Rotterdam, heeft volgens de Nederlandse Kamer van Koophandel nooit bestaan. De uitgeverij is niet in het handelsregister van Rotterdam ingeschreven en heeft er ook nooit in gestaan. Ook andere Rotterdamse uitgeverijen van Turkse boeken hebben nog nooit van uitgeverij BME gehoord. Enkele grote Belgische boekhandels vinden het boek nergens terug in hun computerbestand, een bestand dat miljoenen boeken
wereldwijd bevat. Nog eigenaardiger is dat het ISBN-nummer van ‘het bedrog van de evolutietheorie’ volgens hun bestand niet bestaat.
Toch bereikt het boek ook in België een groot deel van de moslimstudenten. Dr.Taner Edis waarschuwt: ‘Moslimcreationisme kan geen kwaad zolang het een particuliere overtuiging is en geloof gescheiden wordt van wetenschap. Wel als zo’n geloofsovertuiging een politieke of culturele impact heeft en invloed krijgt op onderwijs en onderzoek, zoals het creationisme in de VS.’

Aan de Vrije Universiteit van Amsterdam zorgde het moslimcreationisme al voor problemen. Toen studenten van de tweede bachelor biomedische wetenschappen een essay moesten schrijven over de evolutietheorie, kopieerden een aantal van hen Yahya’s argumenten van het internet. Ze kregen een onvoldoende en zorgden voor heel wat commotie aan de universiteit. Eén van de betrokken docenten, dr. Cor Zonneveld, hoedt zich in De Volkskrant voor ‘wetenschappelijk fundamentalisme’. ‘Het is een illusie dat moslimcreationisme vanzelf zal overgaan,’ aldus Zonneveld, ‘Andere universiteiten zeggen het niet te herkennen.Ik betwijfel dat. Hebben ze wel goed gekeken? Wij hebben het ook pas ontdekt toen we een open essayopdracht gaven. Met alleen multiple choice examens zie je het natuurlijk gauw over het hoofd.’

PROF. LEIRS DOCEERT DE EVOLUTIETHEORIE AAN DE 1e BACHELOR BIOMEDISCHE WETENSCHAPPEN VAN DE UNIVERSITEIT ANTWERPEN
‘IK DRING NIET TOT HEN DOOR’
Aan de Antwerpse universiteit krijgen de studenten van de 1e bachelor
biomedische wetenschappen de evolutieleer in het begin van het
schooljaar voorgeschoteld. Onder hen is een kleine minderheid
islamitische studenten het niet eens met die theorie omwille van hun
creationistische religie. De docent van de evolutieleer, prof. Herwig
Leirs, krijgt het steeds moeilijker om weerwerk te bieden tegen hun
overtuigingen.

Professor Herwig Leirs van het departement evolutionaire biologie aan de Universiteit Antwerpen geeft de cursus biologie aan de studenten biomedische wetenschappen en diergeneeskunde. Die cursus wordt steevast ingeleid door de evolutieleer van Charles Darwin, volgens Leirs een leidraad binnen de wetenschappelijke wereld.
Bestaat er binnen de wetenschappelijke wereld nog discussie over de
evolutietheorie?

‘Die theorie wordt in wetenschappelijke kringen nooit in vraag gesteld. Dat wil niet zeggen dat ze door alle wetenschappers door en door gekend is. Fysici of scheikundigen weten misschien niet exact hoe evolutie werkt maar aanvaarden het wel, net zoals wij vanuit de fysica de relativiteitstheorie aannemen.’

Verlopen uw lessen over de evolutieleer dan ook zonder discussie?
‘De lessen over de evolutietheorie zorgen voor heel wat opmerkingen. Vooral bij de studenten biomedische wetenschappen; in die studierichting zitten de meeste studenten van allochtone afkomst. Ik heb nog nooit zoveel kritiek gehoord op de evolutieleer als dit schooljaar. Het ongeloof kwam vooral vanuit de hoek van de
moslimstudenten. Van autochtone studenten heb ik nog nooit een opmerking over evolutie gekregen. Tijdens de lessen heb ik weinig tijd om daar verder op in te gaan. Achteraf heb ik er met enkele moslimstudenten over gepraat en ze raadden me het boek ‘het bedrog van de evolutietheorie’ aan van Harun Yahya,een Turkse filosoof. Ik heb dat boek dan gelezen en moest besluiten dat daar als bioloog niet veel tegen in te brengen is. Als je als uitgangspunt stelt dat de islam
de waarheid in zich draagt en dat darwinisme een materialistische en daarom marxistische strekking is die per definitie slecht is, dan eindigt het daar.’

Wat zegt u dan tegen die leerlingen?
‘Ik zeg dan dat wat in het boek beschreven staat een ideologische opvatting is, een filosofische overtuiging. Ze hebben het recht om een eigen mening daarover te hebben. Maar het is geen wetenschappelijke manier van denken die zoekt naar oorzaak en gevolg om aan zoveel mogelijk dingen een rationele verklaring te geven.’

Maar uw studenten zijn toch mogelijk toekomstige docenten
wetenschappen?

‘Ja, dat klopt.’
Ziet u dat als een probleem?
‘Ik zie dat zeker als een probeem. Ik heb er ook al met andere collega’s over gesproken en er is eigenlijk niemand die daar een oplossing voor heeft. Het is ook zo moeilijk om dat boek, dat blijkbaar erg populair is bij de moslimstudenten, te weerleggen. Na twee bladzijden wist ik al: als je dit gelooft, kan ik je niet overtuigen van iets anders. Ik dring niet tot hen door, dat is duidelijk.’

Is de evolutieleer ook examenstof?
‘Dat wordt zeker gevraagd op het examen. Bij de biomedische wetenschappen geef ik een multiple choice examen van 50 vragen en daar zitten zeker vragen tussen over evolutie. Ik ben ook eens gaan nakijken wat de moslimmeisjes hadden geantwoord en ze hadden die vragen verkeerd opgelost. Maar dat zegt mischien niet direct iets over de evolutietheorie. Die meisjes hadden problemen met de hele cursus, ze waren voor het examen allemaal gebuisd.’

Tot zover de omvangrijke citaten.

Onthullende en ontluisterend dus, vooral dat interview, over wat de toekomstige docenten wetenschappen, die moslim zijn, nu in geloven.
*moslima*
Berichten: 201
Lid geworden op: zo mei 06, 2007 7:25 pm

Bericht door *moslima* »

Teva Teff schreef:
*moslima* schreef:
Teva Teff schreef: Nee, Realist.
Ik zou me zelf nooit in het stof werpen voor een onmerkbare en onmeetbare dinges. Ik vind het een zielige vertoning de dagelijkse zelfvernedering van het bidden tot een niet bestaande dinges.
Moet je dan andere schofferen? Probeer je visie een beetje bij jezelf te houden, dat lijkt sympathieker.
Ja, en volgens de aanbidders van dit armzalige godje zal ik na mijn dood eeuwig branden in de hel. Dat is natuurlijk veel sympathieker.
Waar maak je je druk om? Je gelooft toch niet in God, dan heb je toch ook schijt aan die uitspraak? Sorry hoor, maar in mijn periode van godsontkenning, deed ik niet zo neurotisch. Heel God boeide me werkelijk niet, dus ook die uitspraken niet. :roll:
Laatst gewijzigd door *moslima* op ma mei 07, 2007 8:28 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Kom even spieken hier.
mohyouknow19
Berichten: 437
Lid geworden op: ma apr 23, 2007 12:09 pm
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Bericht door mohyouknow19 »

Monique schreef:
mohyouknow19 schreef:alles wat er is moet een schepper hebben
Ja.... en allah heeft zichzelf geschapen.
Hij de almachtige kent het geen wat voor jouw je is en wat achter jouw is en jullie kunnen niks van zijn kennis omvatten behalve wat hij wil.

Wij kunnen niks van zijn kennis omvatten behalve wat hij aan ons gegeven heeft.

Surat 2;255.

God! Er is geen God dan Hij, de Levende, de Zelfbestaande. Sluimer, noch slaap overmant Hem. Al wat in de hemelen en wat op aarde is, behoort Hem. Wie kan bij Hem bemiddelen zonder Zijn verlof? Hij kent hetgeen voor hen is en wat achter hen is en zij kunnen niets van Zijn kennis omvatten, dan wat Hij wil. Zijn troon strekt zich uit over hemelen en aarde en het waken over beide vermoeit Hem niet; Hij is de Verhevene, de Grote.




Wij weten geen eens hoe groot de universium is laat staan de kennis van god die het geschappen heeft .

Met vriendelijke groeten mohyouknow19


Vanaf het moment dat de mens in de ochtend wakker wordt, dient hij zichzelf met eindeloze zaken bezig te houden. Echter, temidden van al deze wereldse gebeurtenissen, denkt hij niet aan een ERG BELANGRIJK onderwerp: de mens neemt nagenoeg een nietszeggende ruimte in het hele universum in, net zoals een stofdeeltje een klein deel van een gebouw bezet. Het is misschien verbazingwekkend te realiseren, maar het is een DUIDELIJK feit
Voorzeker, zij, die de tekenen van God verwerpen, zullen een strenge straf ontvangen; God is machtig, de Heer der Vergelding
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Periode van godsontkenning.
:shock:
Laatst gewijzigd door Teva Teff op ma mei 07, 2007 8:45 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
mohyouknow19
Berichten: 437
Lid geworden op: ma apr 23, 2007 12:09 pm
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Bericht door mohyouknow19 »

Freya schreef:
circe schreef:Is dat niet dezelfde organizatie die recent een prachtuitgave van een soort creationistische atlas aan alle (of verschillende) Europese universteiten stuurde?
Ja, aan iedereen, zie ook http://www.wetenschapsjournalisten.nl/blog/?p=76

Voor meer leesplezier, 62 pagina's
http://www.fondspascaldecroos.org/scrip ... gaerts.pdf
MOSLIMS IN DE BAN VAN YAHYA, blz. 29
Artikel over Harun Yahya, auteur van islamitische boeken waarin de
evolutietheorie zwaar wordt veroordeeld.

Zoals uit de artikels zal blijken, worden moslims in hun ontkenning van deevolutietheorie gesterkt door de literatuur van Harun Yahya. Alle moslims die werden ondervraagd (een tiental) kenden de werken van de man en een meerderheid was in het bezit van zijn werk.

De auteur van ‘Het bedrog van de evolutietheorie’ draagt de schuilnaam Harun Yahya, een naam die verwijst naar ‘Aaron’ en ‘Johannes’, twee profeten die tegen het gebrek aan geloof vochten. De man achter Harun Yahya is Adnan Oktar, een binnenhuisarchitect uit Istanbul die filosofie heeft gestudeerd. Volgens de Duitse islamoloog dr. Martin Riexinger is Harun Yahya, gezien zijn hoge productiviteit, in feite een collectief van auteurs. Ook dr. Taner Edis, een Turks-Amerikaanse fysicus, is ervan overtuigd dat Harun Yahya de naam van een religieuze sekte is.

Daar gaat de stelling van Mohyouknow19, hij is geen wetenschapper, maar zet de banken en stoelen goed in woningen, zou zo mee kunnen doen aan het tvprogramma "In Turkije staat een huis".


Riexinger: ‘Yahya probeert vanuit een ultraconservatief standpunt en vooral op basis van Amerikaanse christelijk creationistische literatuur het feilen van de darwinistische leer aan te tonen. Daarbij schildert hij de evolutietheorie af als het summum van westers materialisme. Yahya staat bol van antiwesters, antidemocratisch en ook antisemitisch sentiment.’

Op het internet staat ook lijst van de landen waar de werken van Harun Yahya te
verkrijgen zijn. Een indrukwekkend lijstje. Maar België wordt door Yahya over het hoofd gezien. Toch hebben de meeste moslimstudenten in Antwerpen een exemplaar dat niet van het internet gehaald is. Ze kochten hun hard copy in het multiculturele Borgerhout, vlakbij het Centraal Station van Antwerpen. In een gezellig winkeltje van kookpotten, specerijen en textiel, ligt ‘Het bedrog van de evolutietheorie’ in de etalage. Naast de toonbank heeft de Marokkaanse verkoper nog meerdere andere werken van Harun Yahya gestapeld, telkens in het Nederlands en in het Arabisch. Maar hij wil niet kwijt waar hij de boeken vandaan heeft en hoeveel hij ervan verkoopt.

Vreemd ook: de Nederlandse uitgeverij van het boek, BME in Rotterdam, heeft volgens de Nederlandse Kamer van Koophandel nooit bestaan. De uitgeverij is niet in het handelsregister van Rotterdam ingeschreven en heeft er ook nooit in gestaan. Ook andere Rotterdamse uitgeverijen van Turkse boeken hebben nog nooit van uitgeverij BME gehoord. Enkele grote Belgische boekhandels vinden het boek nergens terug in hun computerbestand, een bestand dat miljoenen boeken
wereldwijd bevat. Nog eigenaardiger is dat het ISBN-nummer van ‘het bedrog van de evolutietheorie’ volgens hun bestand niet bestaat.
Toch bereikt het boek ook in België een groot deel van de moslimstudenten. Dr.Taner Edis waarschuwt: ‘Moslimcreationisme kan geen kwaad zolang het een particuliere overtuiging is en geloof gescheiden wordt van wetenschap. Wel als zo’n geloofsovertuiging een politieke of culturele impact heeft en invloed krijgt op onderwijs en onderzoek, zoals het creationisme in de VS.’

Aan de Vrije Universiteit van Amsterdam zorgde het moslimcreationisme al voor problemen. Toen studenten van de tweede bachelor biomedische wetenschappen een essay moesten schrijven over de evolutietheorie, kopieerden een aantal van hen Yahya’s argumenten van het internet. Ze kregen een onvoldoende en zorgden voor heel wat commotie aan de universiteit. Eén van de betrokken docenten, dr. Cor Zonneveld, hoedt zich in De Volkskrant voor ‘wetenschappelijk fundamentalisme’. ‘Het is een illusie dat moslimcreationisme vanzelf zal overgaan,’ aldus Zonneveld, ‘Andere universiteiten zeggen het niet te herkennen.Ik betwijfel dat. Hebben ze wel goed gekeken? Wij hebben het ook pas ontdekt toen we een open essayopdracht gaven. Met alleen multiple choice examens zie je het natuurlijk gauw over het hoofd.’

PROF. LEIRS DOCEERT DE EVOLUTIETHEORIE AAN DE 1e BACHELOR BIOMEDISCHE WETENSCHAPPEN VAN DE UNIVERSITEIT ANTWERPEN
‘IK DRING NIET TOT HEN DOOR’
Aan de Antwerpse universiteit krijgen de studenten van de 1e bachelor
biomedische wetenschappen de evolutieleer in het begin van het
schooljaar voorgeschoteld. Onder hen is een kleine minderheid
islamitische studenten het niet eens met die theorie omwille van hun
creationistische religie. De docent van de evolutieleer, prof. Herwig
Leirs, krijgt het steeds moeilijker om weerwerk te bieden tegen hun
overtuigingen.

Professor Herwig Leirs van het departement evolutionaire biologie aan de Universiteit Antwerpen geeft de cursus biologie aan de studenten biomedische wetenschappen en diergeneeskunde. Die cursus wordt steevast ingeleid door de evolutieleer van Charles Darwin, volgens Leirs een leidraad binnen de wetenschappelijke wereld.
Bestaat er binnen de wetenschappelijke wereld nog discussie over de
evolutietheorie?

‘Die theorie wordt in wetenschappelijke kringen nooit in vraag gesteld. Dat wil niet zeggen dat ze door alle wetenschappers door en door gekend is. Fysici of scheikundigen weten misschien niet exact hoe evolutie werkt maar aanvaarden het wel, net zoals wij vanuit de fysica de relativiteitstheorie aannemen.’

Verlopen uw lessen over de evolutieleer dan ook zonder discussie?
‘De lessen over de evolutietheorie zorgen voor heel wat opmerkingen. Vooral bij de studenten biomedische wetenschappen; in die studierichting zitten de meeste studenten van allochtone afkomst. Ik heb nog nooit zoveel kritiek gehoord op de evolutieleer als dit schooljaar. Het ongeloof kwam vooral vanuit de hoek van de
moslimstudenten. Van autochtone studenten heb ik nog nooit een opmerking over evolutie gekregen. Tijdens de lessen heb ik weinig tijd om daar verder op in te gaan. Achteraf heb ik er met enkele moslimstudenten over gepraat en ze raadden me het boek ‘het bedrog van de evolutietheorie’ aan van Harun Yahya,een Turkse filosoof. Ik heb dat boek dan gelezen en moest besluiten dat daar als bioloog niet veel tegen in te brengen is. Als je als uitgangspunt stelt dat de islam
de waarheid in zich draagt en dat darwinisme een materialistische en daarom marxistische strekking is die per definitie slecht is, dan eindigt het daar.’

Wat zegt u dan tegen die leerlingen?
‘Ik zeg dan dat wat in het boek beschreven staat een ideologische opvatting is, een filosofische overtuiging. Ze hebben het recht om een eigen mening daarover te hebben. Maar het is geen wetenschappelijke manier van denken die zoekt naar oorzaak en gevolg om aan zoveel mogelijk dingen een rationele verklaring te geven.’

Maar uw studenten zijn toch mogelijk toekomstige docenten
wetenschappen?

‘Ja, dat klopt.’
Ziet u dat als een probleem?
‘Ik zie dat zeker als een probeem. Ik heb er ook al met andere collega’s over gesproken en er is eigenlijk niemand die daar een oplossing voor heeft. Het is ook zo moeilijk om dat boek, dat blijkbaar erg populair is bij de moslimstudenten, te weerleggen. Na twee bladzijden wist ik al: als je dit gelooft, kan ik je niet overtuigen van iets anders. Ik dring niet tot hen door, dat is duidelijk.’

Is de evolutieleer ook examenstof?
‘Dat wordt zeker gevraagd op het examen. Bij de biomedische wetenschappen geef ik een multiple choice examen van 50 vragen en daar zitten zeker vragen tussen over evolutie. Ik ben ook eens gaan nakijken wat de moslimmeisjes hadden geantwoord en ze hadden die vragen verkeerd opgelost. Maar dat zegt mischien niet direct iets over de evolutietheorie. Die meisjes hadden problemen met de hele cursus, ze waren voor het examen allemaal gebuisd.’

Tot zover de omvangrijke citaten.

Onthullende en ontluisterend dus, vooral dat interview, over wat de toekomstige docenten wetenschappen, die moslim zijn, nu in geloven.
Vindt je het gek dat ze dat doen Harun Yahya heeft bewezen dat de Evolutieleer bedrog is, wettenschapper of filosoof hij heeft het ondekt , en het klopt anders ben je achterlijk
En omdat jij een uitweg zoekt namelijk kufar (coveringt things).
heb je ook pech , ik heb zijn boeken en op internet staat het er vol mee.
Ik heb zelf zijn site hier ,
http://www.hyahya.org/other/hollands/evolutieleer01.php
En de mensen zijn zo boos dat hij dit ondekt heeft de koran is het woord van god ,.
maar de meeste mensen weten dat niet.

kijk ik heb nog een wettenschapper die een code in de koran vondt, namelijk code 19 , .


http://video.google.nl/videoplay?docid= ... ad+khalifa

Je kan vanaf het begin kijken , midden of einde je moet zelf weten hij D.rashad heeft het uitgevonden en het is bewezen.

Massalah moet je kijken hoeveel bewijs in de islam , Massalah

Met vriendelijke groeten mohyouknow19
Voorzeker, zij, die de tekenen van God verwerpen, zullen een strenge straf ontvangen; God is machtig, de Heer der Vergelding
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

mohyouknow19 schreef: Vindt je het gek dat ze dat doen Harun Yahya heeft bewezen dat de Evolutieleer bedrog is, wettenschapper of filosoof hij heeft het ondekt , en het klopt anders ben je achterlijk
De evolutie is een bewezen feit.

Harun Yahya, de creationistische secte, zijn het die op een achterlijke manier dingen "bedekken".
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

mohyouknow19 schreef: Vanaf het moment dat de mens in de ochtend wakker wordt, dient hij zichzelf met eindeloze zaken bezig te houden. Echter, temidden van al deze wereldse gebeurtenissen, denkt hij niet aan een ERG BELANGRIJK onderwerp: de mens neemt nagenoeg een nietszeggende ruimte in het hele universum in, net zoals een stofdeeltje een klein deel van een gebouw bezet. Het is misschien verbazingwekkend te realiseren, maar het is een DUIDELIJK feit
Inderdaad.

So? Wil dat zeggen dat er een God is?

Neen.

Er zijn "grotere machten", da's duidelijk, maar die hoeven geen doel, wil of intelligentie te hebben.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

mohyouknow:
Vindt je het gek dat ze dat doen Harun Yahya heeft bewezen dat de Evolutieleer bedrog is, wettenschapper of filosoof hij heeft het ondekt , en het klopt anders ben je achterlijk


Harun Yahya is een spiritueel oplichter.
Jammer dat jij volkomen ongetalenteerd schijnt te zijn oplichters te kunnen herkennen.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Over Harun Yahya en onze Wetenschappers:

http://www.vrijzinnighumanisme.be/5_rad ... 060703.htm

Stukjes hieruit:
(Nu volgt het interview van Frank Stappaerts met Ann Bogaerts)

Ann:
Dat is redelijk nieuw ten opzichte van het christelijk creationisme, dat echt al zo oud is als de evolutietheorie zelf. De moslims zijn zich meer en meer gaan interesseren in onze Westerse samenleving en hebben ook kennis gemaakt met die theorie van evolutie. Zij zijn zich daartegen gaan verzetten, want hun geloof verbiedt natuurlijk dat zij iets anders zeggen dan wat in de koran staat.

(...)

Bovendien staat er in de koran ook vermeld dat misschien niet iedereen het scheppingsverhaal zal geloven, dat er mensen zijn die een sluier voor het gezicht hebben en zich afwenden van het scheppingsverhaal. De koran behoedt de moslims daar ook voor. Het stelt: let op, niet iedereen zal je geloven wanneer je vertelt dat Allah de wereld heeft geschapen.

Dat is dus een louter religieus argument. Dat is waarschijnlijk een soort naïef geloof in de koran dan, waarbij men niet openstaat voor andere bevindingen ?

Ja, dat is vergelijkbaar met hoe hier vroeger ook de bijbel letterlijk werd geloofd.

U bent naar Turkije geweest. U bent naar Istanboel geweest met een speciale bedoeling. Kunt u voor onze luisteraars eventjes schetsen wat de bedoeling was.

Via interviews met moslimstudenten hier ben ik te weten gekomen dat zij allemaal hetzelfde boek gebruiken in hun ‘strijd tegen de evolutietheorie’, om het zo te noemen. Dat boek is ‘Het bedrog van de evolutietheorie’. En dat is geschreven door een zekere Harun Yahya. Ik wist dat hij zich in Istanboel schuil hield. Dus ik ben naar Istanboel getrokken om meer te weten te komen over die auteur. Het bleek om een man te gaan genaamd Atnan Oktar. Die man heeft filosofie en binnenhuisarchitectuur gestudeerd in Istanboel. Hij had in feite dus geen wetenschappelijke achtergrond. Hij schrijft boeken met argumenten tegen de evolutietheorie en is razend populair in Istanboel. Ik mocht in Istanboel twee van zijn medewerkers interviewen en zij beweren dat de boeken zelfs zo succesvol zijn dat binnen 5 à 10 jaar ook Europa zal kennis maken met Harun Yahya en alle werken.

U hebt dat boek gelezen. Ik heb het hier ook eventjes kunnen doorbladeren en het ziet er toch heel erg wetenschappelijk uit. Ik bedoel, het staat vol met diagrammen, foto’s en afbeeldingen. Dat lijkt toch wel heel wetenschappelijk onderbouwd te zijn. Maar zelf zegt u: “Dit is onwetenschappelijk.”

Ja, zoals de missing links in de afstammingslijnen van de mens. Westerse wetenschappers maken daar al lang geen problemen meer van. Iedereen is ervan overtuigd, en er zijn heel plausibele aanwijzingen dat die missing links nog gevonden zullen worden. Terwijl Harun Yahya een afstammingslijn tekent en in plaats van te benadrukken wat er al gevonden is, gaat hij juist uitlichten wat er nog niet gevonden is. En als je daar 4 à 5 hoofdstukken over schrijft en je verzwijgt wat er wel gevonden is, ben je niet wetenschappelijk bezig.

Toch wordt het goed onthaald in Turkije. Hoe kan je dat verklaren ?

In Turkije is er eigenlijk weinig tegenwind tegen het boek. Ik heb in Istanboel gesproken met een wetenschapper, iemand die de evolutietheorie aanhangt. Hij zegt: “Ik heb alle argumenten die Yahya gebruikt, weerlegd.” Hij heeft een boek klaar, tegen dit boek. Hij durft het niet uitgeven. Hij zegt dat de weerstand te groot is. De aanhang van Harun Yahya is te groot. Hij vreesde zelfs voor zijn leven. Dat duidt er toch op hoe belangrijk Yahya in Istanboel is en hoe moeilijk het is om tegen hem in te gaan. Die wetenschapper zegt zelfs dat de regering en alle overheden ginder, dat iedereen Yahya steunt. Dus het is heel moeilijk om er tegenin te gaan.

(...)

Ann Bogaerts over het moslimcreationisme. Ze schreef er een scriptie en verschillende artikels over. Eén artikel kreeg de titel ‘Allah of de aap’ mee. Daarmee won ze de Klasseprijs 2005 en de Vlaamse Scriptieprijs 2005. De tekst daarvan kan u vinden op de website www.scriptieprijs.be.
Lees alles op die site.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
mohyouknow19
Berichten: 437
Lid geworden op: ma apr 23, 2007 12:09 pm
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Bericht door mohyouknow19 »

Dus als jij iemand vermoordt en je woordt gepakt krijg je geen straf
In Europa zijn we tegen de doodstraaf, laat staan tegen martelen. Maar een rechtvaardige God zou een eeuwigdurende, onmenselijke marteling als straf opleggen?
dus je krijgt straf , god is de barmhartige de genadevolle maar is daarin ook streng in de bestraffing van de boosdoeners.
mohyouknow19 schreef:Als iets oneerlijk is gegaan en er wordt en rechtzaak gestart en je wordt berecht krijg je dan geen straf ?
Geen marteling en geen eeuwigdurende straf.
Dus je krijgt straf. ik kan je niet zeggen hoe lang die straf duurt maar degene die een korreltje imaan heeft zal uiteindelijk het paradijs binnentreden.
Een gerechtigheid na de dood? Zou misschien mooi zijn, maar zelfs Hitler en Stalin wens ik niet een eeuwigdurende, onmenselijke straf toe.
Wie niet in god gelooft en de laaste dag, en niet hebben geleefd volgens de richtlijnen van het geloof zullen het zwaar krijgen.
mohyouknow19 schreef: Deze straf die God heeft verteld in de koran is alleen voordegene die god ontkennen , die zich hoogmoedig opstellen , en die god niet willen bedanken voor wat hij voor jullie levensonderhoudt geschonken heeft.
(en die in jullie tederheid en liefde gaf .
en jullie gevoel gaf , zoals blij , boos , verdrietig , verliefd noem maar op, gedenk god zowel in goede tijden als slechte tijden hij staat altijd achter je ).
En ontken het woord van god niet De Bijbel, De Zabor, De Thora en de Koran. want degene die het woord van god ontkent diegene staat een zware straf te wachten in het hiernamaals god draagt jullie het goede voor , en maakt het slechte verboden.
Da's niet ondankbaarheid voor het leven, da's niet wreed zijn tegen andere mensen, da's niet gierig zijn, da's niet hoogmoedig zijn.
ondankbaar zijn voor het leven is juist en manier om toenadering te zoeken bij god en hem om steun te vragen, zodat jij gered wordt van de bestraffing van het vuur, wat god voor heeft gekondigd.

Da's eerlijk zijn tegenover je eigen ziel: ik heb de plicht om uit te maken of ik de juiste "God" bedank. En de koran, moh, staat eerlijk en oprecht volgens mij vol tegenstrijdigheden rond het beeld van God, en de wetenschap, en de menselijkheid. Maar de koran laat twijfel niet toe, hé, en dus laat het ook geen rede toe. Want rede is ondervraging, dus twijfel.

wie twijfelt over de tekenen van god is niet een ware gelovige,
maar je kan zeker van je geloof zijn als je kennis opdoet , en weg vrij maakt om kennis op te doen .
en niet zelf te gaan interpeteren.

Want wat is "het woord van God ontkennen", Moh, wat is dat? Dat is Mohammed niet geloven dat God de auteurs is van een sarcastisch, wreed en onmenselijk geschrift. Da's al. Meer niet.
Ten eerst ontkennen dat hij bestaat ten tweede zijn boeken ontkennen de thora , de bijbel , de zabor en de heilige koran, zijn profeten ontkennen , en de dag des oordeels ontkennen. dan bedoel ik dat je het woord van god ontkent.

Vind jij daar een oneindige, wreedaardig onmenselijke straf voor nodig? Dan zit je in een lus-redenering. Zo ja, vraag jezelf toch maar af: dient geloof dan ook om marteling normaal te vinden?

Allah is de barmhartige de genaddevolle iemand die 1 korreltje imaan heeft zal uiteindelijk van het vuur geredt worden uit barmhartigheid van god de almachtige de alwijze.
en degene die de tekenen van god loochenen hun bestraffing is het vuur , hoeveel kansen hadden zij niet in hun leven gehad om te geloven .
hoeveel bewijs is er tot hen gekommen, en jij vindt het onzin.
hoe vaak moet je uitleggen dat god bestaat .

en dat de koran het laatste boek is dat is nedergezonden en als bevestiging voor wat hiervoor is nedergezonden.

Wie het woord van god ontkent, ontkent god zelf.

Met vriendelijke groeten mohyouknow19








mvg,
Ketter[/quote]
Voorzeker, zij, die de tekenen van God verwerpen, zullen een strenge straf ontvangen; God is machtig, de Heer der Vergelding
mohyouknow19
Berichten: 437
Lid geworden op: ma apr 23, 2007 12:09 pm
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Bericht door mohyouknow19 »

Teva Teff schreef:mohyouknow:
Vindt je het gek dat ze dat doen Harun Yahya heeft bewezen dat de Evolutieleer bedrog is, wettenschapper of filosoof hij heeft het ondekt , en het klopt anders ben je achterlijk


Harun Yahya is een spiritueel oplichter.
Jammer dat jij volkomen ongetalenteerd schijnt te zijn oplichters te kunnen herkennen.
Als hij een spiritueel oplichter is waar is het bewijs ,


Zoek maar uit wat vals is kijken we hier wie de oplichter is ik wens jouw veel succes Tevva Teff

Het Bedrog van de Evolutieleer

De meeste mensen denken dat de evolutietheorie voor het eerst door Charles Darwin naar voren is gebracht en dat zij steunt op wetenschappelijk bewijs, observaties en experimenten. Maar Darwin is niet de bedenker ervan en zij steunt ook niet op wetenschappelijk bewijs. De theorie bestaat uit toepassing op de natuur van een oud dogma van de materialistische filosofie. Hoewel ze niet door wetenschappelijke bewijzen gestaafd wordt, wordt de theorie blind ondersteund in naam van de materialistische filosofie.

Dit fanatisme heeft tot allerlei rampen geleid. Want samen met de verspreiding van het Darwinisme en de materialistische filosofie die het ondersteunt, heeft het het antwoord op de vraag: "Wat is de mens?" veranderd. Gewoonlijk antwoordde men: "De mens is door Allah geschapen en moet volgens de prachtige moraal leven die Hij onderricht heeft". Nu begint men te denken: "De mens is door toeval tot stand gekomen, en is een dier dat zich ontwikkeld heeft door de strijd om het bestaan." Er is een hoge prijs voor dit grote bedrog betaaltd. Gewelddadige ideologieën zoals racisme, fascisme en communisme en vele andere barbaarse wereldopvattingen die op conflict gebaseerd zijn, hebben hun kracht uit dit bedrog gehaald.

Dit artikel zal de ramp die het Darwinisme de wereld heeft gebracht, bestuderen en zijn banden verklaren met het terrorisme, wat een van de belangrijkste wereldproblemen van onze tijd is.

De Darwinistische leugen: 'Het leven is strijd

Darwin bepaalde zijn basisvoorwaarden toen hij zijn theorie ontwikkelde: "De ontwikkeling van levende wezens hangt af van de strijd om het bestaan. De sterken winnen de strijd. De zwakken zijn veroordeeld overwonnen te worden en in vergetelheid te raken.

Volgens Darwin is er een harde strijd om te overleven en een altijddurend gevecht in de natuur. De sterken winnen het altijd van de zwakken. De ondertitel die hij gaf aan zijn boek: 'Het ontstaan der soorten, "Het ontstaan der soorten door middel van natuurlijke selectie of het behoud van bevoorrechte rassen in het gevecht om het bestaan", benadrukt die opvatting.

Verder ging Darwin ervan uit dat 'de strijd om het bestaan' ook gold voor mensenrassen. Volgens die denkbeeldige claim waren 'bevoorrechte rassen' de winnaars van de strijd. Bevoorrechte rassen, volgens Darwin waren dat de blanke Europeanen. Afrikaanse of Aziatische rassen waren in de strijd om het bestaan achtergebleven. Darwin ging nog verder en suggereerde dat deze rassen spoedig 'het gevecht om het bestaan' geheel zouden verliezen en dus zouden verdwijnen:

"In de nabije toekomst, niet erg ver wanneer het in eeuwen gemeten wordt, zullen de beschaafde rassen van de mens vrijwel zeker de primitieve rassen over de hele wereld uitroeien en vervangen. Tegelijkertijd zullen antropomorfische apen ongetwijfeld uitgeroeid zijn. De kloof tussen de mens en zijn naaste verwanten zal dan groter zijn, want het zal dan gaan tussen aan de ene kant de mens in een beschaafdere staat, mogen we hopen, zelfs dan de Kaukasische mens, en wat apen zo laag als de baviaan aan de andere kant. In plaats van zoals nu tussen de neger of de Aboriginal en de gorilla."1

De Indiaanse antropoloog Lalita Vidyarthi legt uit hoe de Darwinistische evolutietheorie het racisme in de sociale wetenschappen heeft gebracht:

"Zijn (Darwins) theorie van de overleving van de fitste is toen warm door de sociale wetenschappers ontvangen, en zij geloofden dat de mensheid verschillende niveaus van ontwikkeling had bereikt, en de beschaving van de blanke als uiteindelijk niveau had. In de tweede helft van de 19de eeuw werd het racisme als feit door de grote meerderheid van de westerse wetenschappers geaccepteerd."2

Darwins bron van inspiratie: de meedogenloze theorie van Malthus

De bron van inspiratie voor Darwin was het boek van de Britse econoom Thomas Malthus: "Een essay over het principe van de bevolking". Malthus berekende dat de menselijke bevolking snel zou toenemen als het alleen aan de mens lag. Volgens hem waren de belangrijkste invloeden die bevolkingsaantallen konden beheersen rampen zoals oorlog, honger en ziekte. Kortom, volgens zijn wrede bewering moesten sommige mensen sterven om andere te laten leven. Het bestaan kreeg de betekenis van een 'permanente oorlog.'

In de 19de eeuw werden de opvattingen van Malthus alom geaccepteerd. Vooral Europese intellectuelen uit de bovenste laag van de maatschappij ondersteunden zijn wrede ideeën. In het artikel: "De geheime wetenschappelijke agenda van de Nazis", wordt het belang van de toepassing van Malthus' opvattingen op bevolkingsgroei op deze manier beschreven:

In de eerste helft van de 19de eeuw verzamelden zich door heel Europa leden van de heersende klassen om het nieuw ontdekte 'bevolkingsprobleem' te bespreken en om manieren te bedenken om het Malthusiaanse mandaat toe te passen om het sterftecijfer onder de armen te laten toenemen: "In plaats van hygiëne onder de armen te promoten moeten we de tegenovergestelde gewoonte aanmoedigen. In onze steden moeten we de straten smaller maken, meer mensen in de huizen plaatsen en de pest proberen te laten terugkomen. Op het platteland moeten we onze dorpen in de buurt van stilstaand water bouwen, en vooral de bouw van dorpen in moerasachtige en ongezonde situaties aanmoedigen,"etc. etc 3

Als gevolg van deze wrede politiek zullen de zwakken en degenen die de strijd om het bestaan verloren, uitgewist worden, en als gevolg daarvan zal de snelle toename de bevolkingsgroei in evenwicht komen. Deze zogenaamde 'onderdrukking van de armen' werd in werkelijkheid in de 19de eeuw in Groot-Brittannië uitgevoerd. Er werd een industriële wet aangenomen waarin kinderen van acht of negen jaar verplicht werden om zes uur per dag in de kolenmijnen te werken en duizenden stierven onder verschrikkelijke omstandigheden. De 'strijd om het bestaan' die door de theorie van Malthus vereist werd, leidde tot miljoenen Britten die een ellendig bestaan hadden.

Beïnvloed door deze ideeën, paste Darwin dit concept van strijd toe op de hele natuur en stelde zich voor dat de sterken en de fitsten de overwinnaars van de oorlog om het bestaan werden. Sterker nog: hij beweerde, dat de zogenaamde strijd om het bestaan een rechtvaardige en onveranderlijke natuurwet was. Aan de andere kant nodigde hij de mensen uit om hun reliegieuze overtuigingen te verlaten door de schepping te ontkennen, en mikte dus op alle ethische waarden die een obstakel konden zijn voor de wreedheid van de 'strijd om het bestaan'.

Het verspreiden van deze valse ideeën die de individuen naar meedogenloosheid en wreedheid leidden, moest de mensheid in de 20ste eeuw duur betalen.

Waar 'de wet van de jungle' toeleidde: het fascisme

Terwijl het Darwinisme het racisme in de 19de eeuw voedde, vormde het de basis van een ideologie die zich zou ontwikkelen in de 20ste eeuw en de wereld in bloed zou drenken: het nazisme.

Er kan in de nazistische ideologieën een sterke Darwinistische invloed gezien worden. Als men deze theorie bestudeert, die door Adolf Hitler en Alfred Rosenberg vorm is gegeven, dan komt men concepten tegen als 'natuurlijke selectie, selectief paren' en 'de strijd om het bestaan tussen rassen', dit zijn termen die tientallen keren in "Het ontstaan der soorten" zijn herhaald. Toen hij zijn boek "Mijn Kampf" noemde, werd Hitler door de Darwinistische strijd om het bestaan geïnspireerd en door het principe van de overwinning van de fitste. Hij spreekt in het bijzonder over de strijd tussen de rassen:

"De geschiedenis bereikt zijn hoogtepunt in een nieuw duizendjarig rijk van ongekende pracht, gebaseerd op een nieuwe raciale hiërarchie die door de natuur zelf is gedicteerd".4

Op de partijbijeenkomst in Neurenberg in 1933, verkondigde Hitler dat "een hoger ras een lager ras onderwerpt… een recht dat we in de natuur zien en wat gezien kan worden als het enige onontvreemdbare recht".

Dat de Nazi's door het Darwinisme beïnvloed waren, is een feit dat bijna alle geschiedkundigen die in dit onderwerp gespecialiseerd zijn, accepteren. De historicus Hickmann beschrijft de Darwinistische invloed op Hitler als volgt:

"(Hitler) geloofde vast in de evolutie en predikte deze. Wat ook de diepere complexen van zijn psychose mogen zijn, het is zeker dat [het concept van het gevecht belangrijk was, omdat] zijn boek, Mein Kampf, duidelijk een aantal van de evolutionistische ideeën uiteenzet, en wel in het bijzonder die, die strijd benadrukken, overleving van de fitste en uitroeiïng van de zwakken om een betere maatschappij te vormen.5

Hitler, die met deze opvattingen naar buiten kwam, sleepte de wereld mee in geweld dat zij nog nooit eerder had meegemaakt. Vele etnische en politieke groeperingen en in het bijzonder de joden werden aan gruwelijke wreedheid en afslachting in de Nazi concentratiekampen blootgesteld. De Tweede Wereldoorlog, die met de invasie van de Nazi's begon, kostte 55 miljoen levens. Wat achter de grootste tragedie in de wereldgeschiedenis lag, was het Darwinistische concept van 'de strijd om te overleven.'

De bloedband: Darwinisme en communisme

Terwijl de fascisten aan de rechterkant van het Sociaal Darwinisme gevonden kunnen worden, wordt de linkerkant door de communisten in beslag genomen. Communisten hebben altijd tot de felste verdedigers van de Darwinistische theorie behoord.

De relatie tussen het Darwinisme en het communisme gaat direkt op naar de stichters van beide 'ismen'. Marx en Engels, de grondleggers van het communisme, hebben "Het ontstaan der soorten" van Darwin gelezen zodra het gepubliceerd was en stonden verbaasd over de 'dialectische materialistische' houding. De briefwisseling tussen Marx en Engels laat zien, dat zij de theorie van Darwin zagen als 'de basis bevattend in de natuurlijke historie voor het communisme." In zijn boek 'De dialectiek van de natuur', wat hij onder invloed van Darwin schreef, was Engels vol lof voor Darwin, en probeerde zijn eigen bijdrage te leveren aan de theorie in het hoofdstuk De rol die arbeid heeft gespeeld in de overgang van aap tot mens.'

Russische communisten, die de voetstappen van Marx en Engels volgden, zoals Plekhanov, Lenin, Trotsky en Stalin, waren het allemaal met Darwins evolutietheorie eens, Plekhanov, die als de oprichter van het Russisch communisme gezien wordt, ziet het marxisme als 'Darwinisme in zijn toepassing tot de sociale wetenschap'.6

Trotsky zei: "Darwins ontdekking is de hoogste triomf van de dialectiek in het gehele veld van de organische materie."7

Darwinistische opvoeding speelde een belangrijke rol in de vorming van de communistische kaders. Bijvoorbeeld, historici hebben opgemerkt dat Stalin, in zijn jeugd religieus was, maar een atheïst werd door de boeken van Darwin.8

Mao die het communistische bewind in China vestigde, doodde miljoenen mensen, en beweerde openlijk dat "Het Chinese socialisme op Darwin en de evolutietheorie gefundeerd is."9

De geschiedkundige James Reeve Pusey van de Harvard University geeft vele details over het effect van het Darwinisme op Mao en het Chinese communisme in zijn onderzoeksboek China and Charles Darwin.10

Kortom, er is een onverbrekelijke band tussen de evolutietheorie en het communisme. De theorie beweert dat levende objecten het resultaat zijn van het toeval en geeft een zogenaamd wetenschappelijke ondersteuning voor atheïsme. Communisme, een atheïstische ideologie, is daarom vast verbonden met het Darwinisme. Verder zegt de evolutietheorie, dat ontwikkeling in de natuur mogelijk is dankzij conflict (met andere woorden: de strijd om te overleven) en ondersteunt zo het dialectisch concept dat de grondslag van het communisme is.

Als we aan het communistische concept van 'dialectische strijd', welke in de 20ste eeuw ongeveer 120 miljoen mensen gedood heeft, denken als 'een moordmachine', dan kunnen we de dimensie van de ramp die het Darwinisme de planeet heeft gebracht, beter begrijpen.

Darwinisme en terrorisme

Zoals we tot dusver gezien hebben, vormt het Darwinisme de basis van verschillende gewelddadige ideologieën die in de 20ste eeuw voor rampen voor de mensheid gezorgd hebben. Maar net als deze ideologieën, schrijft het Darwinisme ook een 'ethisch begrip' en een 'methode' voor die de verschillende wereldopvattingen kunnen beïnvloeden. Het fundamentele concept achter dit begrip en deze methode is, dat 'we degenen die niet tot ons behoren, moeten bevechten'.

We kunnen dat op de volgende manier uitleggen: er zijn verschillende religies, wereldopvattingen en filosofieën in de wereld. Deze kunnen op één van deze twee manieren naar elkaar kijken:

1) Zij kunnen elkaars bestaan respecteren en proberen in dialoog met elkaar gaan en volgens een menselijke methode te werk gaan.

2) Zij kunnen ervoor kiezen elkaar te bevechten, en een voordeel veilig stellen door hen schade toe te brengen, met andere woorden, zich als dieren te gedragen.

De verschrikking die we terrorisme noemen, is niets anders dan de uiting van de tweede opvatting.

Als we de verschillen tussen deze twee opvattingen bekijken, kunnen we zien dat de idee van 'de mens als een vechtend dier', die het Darwinisme onderbewust aan de mensen heeft opgelegd, bijzonder invloedrijk is. Individuen en groepen die voor het conflict kiezen, kunnen wel nooit van het Darwinisme gehoord hebben en van de principes van de ideologie. Maar uiteindelijk gaan zij met een opvatting accoord waarvan de filosofische basis op het Darwinisme teruggaat. Dit zorgt ervoor dat zij in de juistheid van zulke, op het Darwinisme gebaseerde, slogans geloven, slogans zoals 'in deze wereld overleven de sterken', 'grote vissen eten kleintjes', 'oorlog is een deugd' en 'de mens ontwikkelt zich door het voeren van oorlog'. Als we het Darwinisme weghalen, dan blijft er niets over behalve lege kreten.

Eigenlijk is het zo, dat, als het Darwinisme verwijderd wordt, er geen filosofie van het 'conflict' overblijft. De drie goddelijke religies waar de meeste mensen in de wereld in geloven, islam, christendom en jodendom, zijn tegen geweld. Alle drie de godsdiensten willen vrede en harmonie op aarde brengen en zijn ertegen, dat onschuldige mensen gedood worden en lijden aan wreedheden en martelingen. Strijd en geweld doen de moraal die God voor de mensheid heeft bepaald, geweld aan, en dit zijn abnormale en ongewenste concepten. Maar het Darwinisme ziet en beeldt conflict en geweld uit als iets natuurlijks, iets wat juist en correct is dat er hoort te zijn.

Daarom is het zo, dat, als mensen terroristische handelingen plegen en de concepten en symbolen van de islam, het christendom en het jodendom gebruiken in de naam van die godsdiensten, je er zeker van kunt zijn dat dit geen moslims, christenen of joden zijn. Het zijn echte Sociaal Darwinisten. Zij verbergen zich onder de mantel van de godsdienst, maar het zijn geen oprechte gelovigen. Zelfs als ze beweren de religie te dienen, zijn ze in werkelijkheid vijanden van de religie en de gelovigen. Dit, omdat zij meedogenloos een misdaad begaan die de religie verbiedt, en op deze manier de godsdienst in de ogen van de mensen zwart maken.

Daarom is de wortel van het terrorisme, dat onze planeet teistert niet een van de goddelijke religies, maar het is het atheïsme, en een uiting van het atheïsme van onze tijd: 'Darwinisme' en 'materialisme'.

ISLAM IS NIET DE BRON VAN HET TERRORISME, MAAR DE OPLOSSING DAARVAN

Sommige mensen die zeggen dat zij in naam van de godsdienst handelen, begrijpen hun godsdienst niet goed of voeren het op de verkeerde manier uit. Daarom is het onjuist om een idee van die godsdienst te vormen door de activiteiten van die mensen. De beste manier om de islam te begrijpen is door zijn heilige bron.

De heilige bron van de islam is de Qoer-aan; en het model van de moraal in de Qoer-aan - islam - wijkt volkomen af van het beeld dat in de hoofden van een aantal westerlingen gevormd is. De Qoer-aan is gebaseerd op de concepten van: moraal, liefde, mededogen, genade, nederigheid, zelf-opoffering, verdraagzaamheid en vrede, en een moslim die volledig volgens deze moraal leeft is zeer verfijnd, verstandig, tolerant, eerlijk en inschikkelijk. Aan degenen om hem heen geeft hij liefde, respect, vrede en een gevoel van vreugde in het leven.

De islam is een godsdienst van vrede en welbevinden
Het woord islam betekent 'vrede' in het Arabisch. De islam is een religie die neer is gedaald om de mensheid een leven aan te bieden dat met vrede en welbevinden gevuld is en waarin Allahs eeuwige genade en mededogen in de wereld tot uiting komen. Allah nodigt alle mensen uit om de morele leerstellingen van de Qoer-aan als voorbeeld te accepteren, waardoor genade, mededogen, verdraagzaamheid en vrede in de wereld ervaren mogen worden. In soera al-Baqara vers 208 wordt dit bevel gegeven:
O jullie die geloven! Ga de islam op een volmaakte manier binnen en volg niet de voetstappen van Sheitan. Waarlijk! Voor jullie is hij een duidelijke vijand.
Zoals we in dit vers zien, kunnen de mensen slechts welbevinden ervaren als zij de islam accepteren en volgens het morele onderricht van de Qoer-aan leven.
Allah veroordeelt ellende
Allah heeft de mensheid bevolen het kwaad te vermijden; Hij heeft ongeloof, immoraliteit, opstandigheid, wreedheid, aggresie, moord en bloedvergieten verboden. Degenen die zich niet aan dit bevel van Allah houden volgen de voetstappen van sheitan, zoals in het hierboven genoemde vers gezegd wordt, en hebben een houding aangenomen die Allah onwettig heeft verklaard. Van de vele verzen die over dit onderwerp gaan, volgen er twee:
En degenen die het verbond met Allah verbreken, na zijn totstandkoming, en datgene wat Allah bevolen heeft te verenigen geweld aandoen en verderf zaaien in het land, op hen is de vloek. En voor hen is er een ongelukkig (slecht) huis. (Soera ar-Ra'd: 25)
Zoek met datgene wat Allah jou gegeven heeft, het Huis van het hiernamaals, en vergeet niet jouw deel van wettig vermaak in deze wereld en doe goed zoals Allah goed voor jou doet, en zaai geen verderf in het land. Waarlijk, Allah houdt niet van de verderfzaaiers." (Soera al-Qasas:77)
Zoals we zien, verbiedt Allah elke soort verderfelijke handeling in de islam en daaronder vallen ook terrorisme en geweld, en veroordeelt degene die zulke daden begaat. Een moslim brengt schoonheid naar de wereld en verbetert de wereld.
De islam verdedigt verdraagzaamheid en vrijheid van meningsuiting
De islam is een godsdienst die de vrijheid van leven, ideeën en gedachten koestert. De islam verbiedt spanning en conflict tussen mensen, laster, achterdocht en zelfs het negatief over een ander denken.
De islam verbiedt niet alleen terreur en geweld, maar ook de geringste druk van het opleggen van een idee bij een ander:
Er is geen dwang in de godsdienst. Waarlijk, het rechte pad is duidelijk te onderscheiden van het pad dat doet afdwalen. Iedereen die niet in afgoden gelooft, en in Allah gelooft heeft het waardevolste handvat gegrepen dat nooit zal afbreken. En Allah is de Alhorende, de Alwetende. (Soera Al-Bakara: 256)
Herinner hen dus, jij bent slechts iemand die mensen aan iets herinnert. Je kunt ze niet dwingen te geloven. (Soera Al-Ghashiyah: 21)
Iemand dwingen in een godsdienst te geloven of die te praktiseren is tegen de geest en de essentie van de islam, want het is nodig dat het geloof uit vrije wil en bewustzijn geaccepteerd wordt. Natuurlijk mogen moslims elkaar aanmanen om de morele principes die in de Qoer-aan onderwezen worden te onderhouden, maar ze mogen nooit dwingen. In ieder geval kan iemand niet worden overgehaald om de godsdienst te praktiseren door hem een werelds privilege aan te bieden.

Laat ons een volledig tegenovergestelde vorm van maatschappij voorstellen. Bijvoorbeeld een maatschappij waar de mensen door de wet gedwongen worden godsdienst te bedrijven. Zo'n soort maatschappij is volledig strijdig aan die van de islam, want geloof en aanbidding hebben alleen waarde als zij aan Allah gericht zijn. Als er een systeem was dat mensen dwong om te geloven en te aanbidden, dan zouden de mensen alleen uit vrees voor het systeem vroom zijn. Wat vanuit het oogpunt van de godsdienst acceptabel is, is dat de godsdienst gepraktiseerd wordt in een omgeving waar vrijheid van bewustzijn toegestaan is, en dat ze gepraktiseerd wordt voor de goedkeuring van Allah.

Allah heeft het doden van onschuldige mensen onwettig gemaakt

Volgens de Qoer-aan is een van de grootste zonden het doden van een mens die geen zonde begaan heeft.

Hierom hebben Wij de Kinderen van Israël bevolen dat als iemand een ander doodt, behalve als het een moordenaar betreft of iemand die zorgt voor het verspreiden van ellende over het land - het is alsof hij de hele mensheid gedood heeft en als iemand een leven redt, het is alsof hij het leven van de hele mensheid heeft gered. En zeker, tot hen kwam Onze boodschapper met duidelijke bewijzen en tekenen, en zelfs hierna overtraden velen nog de grenzen in het land! (Soera Al-Maida: 32)
En degenen die geen andere god naast Allah aanroepen, noch dat leven doden wat Allah verboden heeft, behalve voor een gerechtelijke zaak, noch onwettige seksuele gemeenschap begaan - en iedereen die dit doet zal een bestraffing ontvangen! (Soera Al-Foerqaan: 68)
Zoals we in de hierboven genoemde verzen kunnen zien, worden degenen, die een onschuldig mens zonder reden doden met een zware bestraffing bedreigd. Allah heeft geopenbaard dat het doden van iemand net zo'n grote zonde is als het doden van de hele mensheid. Iedereen die de door Allah ingestelde richtlijnen respecteert zou zelfs niet een enkel individu schaden, laat staan duizenden onschuldige mensen vermoorden. Degenen die denken dat zij het recht en hun straf kunnen ontlopen in deze wereld zullen nooit ontsnappen van de verantwoording die zij in de Aanwezigheid van Allah moeten afleggen op de Laatste Dag. Dus die gelovigen die weten dat zij verantwoording bij Allah moeten afleggen na hun dood, zullen heel voorzichtig zijn in het respecteren van de grenzen die Allah gesteld heeft.

Allah beveelt de gelovigen om mededogend en genadevol te zijn

In dit vers wordt het moraal van de moslim uitgelegd:
Dan wordt hij één van de gelovigen die de anderen aansporen tot volharding en geduld en (ook) de ander aansporen tot medelijden en mededogen. Zij zijn degenen aan de rechterkant. (Soera al-Balad: 17-18)
Zoals we in dit vers zien, is een van de belangrijkste morele uitgangspunten die Allah voor Zijn dienaren heeft nedergezonden, zodat zij gered mogen worden en genade krijgen en het paradijs, 'de ander tot mededogen aansporen'.
De islam die in de Qoer-aan beschreven wordt is een moderne, verlichte en progressieve godsdienst. Een moslim is vooral een man van vrede; hij is tolerant met een democratische geest, beschaafd, verlicht, eerlijk, en heeft verstand van kunst en wetenschap.
Een moslim die in de verfijnde morele leerschool van de Qoer-aan is onderricht benaderd iedereen met de liefde die de islam van hem verwacht. Hij heeft respect voor ieder idee en hij weet kunst en esthetiek op waarde te schatten. Hij is verzoeningsgezind bij iedere gebeurtenis; verwijdert spanning en herstelt vriendschap. In maatschappijen samengesteld uit individuen zoals deze, zal er een hoger ontwikkelde beschaving zijn, een hogere sociale moraal, meer vreugde, geluk, rechtvaardigheid, veiligheid, overvloed en zegeningen dan in de meeste moderne naties van vandaag de dag.
Allah heeft verdraagzaamheid en vergeving bevolen.

Soera al-A'raf, vers 199 die zegt: 'beoefen vergeving' brengt het concept van vergeving en verdraagzaamheid tot uiting, wat een van de basisprincipes van de islamitische religie is.
Als we naar de islamitische geschiedenis kijken, kunnen we duidelijk zien hoe de moslims deze belangrijke richtlijn van het morele onderricht van de Qoer-aan in hun sociale leven praktiseerden. Bij ieder punt in hun vooruitgang vernietigden moslims onwettige praktijken en schiepen een vrije en verdraagzame omgeving. Op de gebieden van religie, taal en cultuur maakten zij het mogelijk voor mensen die het volledig oneens met elkaar waren, om onder hetzelfde dak in vrijheid en vrede te leven, en gaven aan degenen waar zij over heersten het voordeel van kennis, welvaart en status. Dit was ook een van de belangrijkste redenen waarom het grote en wijdverspreide Ottomaanse rijk in staat was zoveel eeuwen te blijven bestaan, namelijk dat zijn manier van leven door de verdraagzaamheid en het begrip geleid werd die door de islam gebracht waren. Eeuwenlang zijn moslims gekarakteriseerd door hun verdraagzaamheid en mededogen. In iedere tijd waren zij de rechtvaardigste en meedogendste van alle mensen. Alle etnische groepen binnen deze multinationale gemeenschap oefenden jarenlang vrijelijk de religies uit die zij volgden en genoten van iedere gelegenheid om in hun eigen cultuur te leven en op hun eigen manier te aanbidden.
Zeker, de bijzondere verdraagzaamheid van de moslims, als deze werd uitgeoefend zoals hij in de Qoer-aan bevolen is, kan slechts vrede brengen en welzijn voor de hele wereld. De Qoer-aan verwijst naar deze bijzondere soort verdraagzaamheid:
De goede daad en de slechte daad kunnen niet gelijk zijn. Vervang (het kwaad) door één die beter is, dan, waarlijk, hij die jouw vijand was, (zal) je hartsvriend (worden). (Soera al-Foesilat:34)

Conclusie
Dit alles laat zien dat het morele onderricht dat de islam de mensheid aanbiedt, één is van vrede, geluk en rechtvaardigheid voor de wereld. De barbarij die tegenwoordig in de wereld plaatsvindt onder de naam van het 'islamitisch terrorisme' is volledig verwijderd van het morele onderricht van de Qoer-aan en is het werk van onwetende, vooringenomen mensen, misdadigers die niets met de godsdienst te maken hebben. De oplossing voor deze individuen en groepen die proberen om hun woeste daden onder de vlag van de islam te brengen, is de mensen de ware morele leerstellingen van de islam te vertellen.
Met andere woorden, de islamitische godsdienst en het morele onderricht van de Qoer-aan zijn niet de steunpilaar van het terrorisme en de terroristen, maar de geneeswijze waarmee de wereld van gesel van het terrorisme gered kan worden.
Voorzeker, zij, die de tekenen van God verwerpen, zullen een strenge straf ontvangen; God is machtig, de Heer der Vergelding
Nr1415
Berichten: 81
Lid geworden op: vr mei 04, 2007 11:33 pm

Bericht door Nr1415 »

Allah bestaat en heeft altijd bestaan!
En onthoofden is geen Islamitische traditie.
Punt uit.
Verwijder deze thema,we hebben al genoeg gediscusserd.
Zoals iedereen het al weet,de moslimmen hebben hier ALTIJD gelijk.

(en ik heb geen Capslock problemen)
En zeg: "De Waarheid is gekomen en de valsheid is ten onder gegaan. Voorwaar, de valsheid gaat ten onder." (17:81)
*moslima*
Berichten: 201
Lid geworden op: zo mei 06, 2007 7:25 pm

Bericht door *moslima* »

Teva Teff schreef:Periode van godsontkenning.
:shock:
Wat is er?
Kom even spieken hier.
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Bericht door Iznogoodh »

Beste mohyouknow19,

Heb je al namen gevonden van wetenschappers, opgeleid in de geologie, die beweren dat de bergen de aarde zouden behouden voor schokken? Want als de wetenschap dat zou beweren, dan moeten er toch heel wat wetenschappers zijn die dat zeggen. En heel wat wetenschappelijke publicaties moeten erover bestaan.

Iznogoodh
Laatst gewijzigd door Iznogoodh op ma mei 07, 2007 9:58 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Als hij een spiritueel oplichter is waar is het bewijs ,
Umi Sayan. Professor Neurologie, Universiteit Istanbul.
Heeft boek uitgegeven waarin hij: 'Het bedrog van de evolutietheorie weerlegt.'

Leeft nu ondergedoken onder doodsbedreigingen.

Het feit dat de binnenhuisarchitekt Adnan Oktar (Harun Yayha), zijn geljk enkel kan verkrijgen met doodsbedreigingen zegt genoeg. Adnan Oktar (Harun Yayha) heeft ook al verschillende keren in de gevangenis gezetenn wegens afpersing en bedreiging.

Geef jij de maffia credibiliteit?

Gelden van Salafistische organisaties, verzorgen PR en internetpresentatie van deze oplichter, via: Bilam Arastima Vakfi.

PR bestaat eruit in kleine dorpjes, zonder internettoegang en boekenwinkels gratis exemplaren uit te delen van: Het bedrog van de evolutietheorie. (7milj ex. in Turkije)

Resultaat is: de landeljke bevolking in Turkije begint de evolutietheorie als een bedreiging voor en aanval op Islam te zien.
‘Het is een illusie dat moslimcreationisme vanzelf zal overgaan,’ aldus Zonneveld,
Het Moslimcreationisme is een salafistisch wapen om nog meer haat tegen de Moderne wereld te ontwikkelen.

Leirs, krijgt het steeds moeilijker om weerwerk te bieden tegen hun
overtuigingen.
Leirs heeft ng maar het begin gezien.
Het boek van Umi Sayan, met de weerlegging vanuit Islaminvalshoek is in Turkije, dadelijk na verschijnen uit de handel genomen. Vertalingen bestaan niet.

Zelfs in de wetenschap, verkrijgen de Salafistische oplichters enkel hun gelijk met doodsbedreigingen en chantage.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

mohyouknow19 schreef:
Teva Teff schreef:mohyouknow:
Vindt je het gek dat ze dat doen Harun Yahya heeft bewezen dat de Evolutieleer bedrog is, wettenschapper of filosoof hij heeft het ondekt , en het klopt anders ben je achterlijk


Harun Yahya is een spiritueel oplichter.
Jammer dat jij volkomen ongetalenteerd schijnt te zijn oplichters te kunnen herkennen.
Als hij een spiritueel oplichter is waar is het bewijs ,


Zoek maar uit wat vals is kijken we hier wie de oplichter is ik wens jouw veel succes Tevva Teff
Tweede of derde herhaling van moslim creationistisch gebrabbel die toch niet niemand meer leest.
Dan herhaal ik maar weer.
Vind je het niet erg dat jij volkomen ongetalenteerd bent spirituele oplichters te herkennen.
Als ze dat tegen mij zouden zeggen, zou ik mezelf geestelijk gehandicapt voelen en direct willen leren.
Waarom wil jij je zo graag laten bedriegen door spirituele oplichters?
Een voor mij onbegrijpelijk karaktertrekje.
Kan je dat uitleggen, ik weet dat er meer nieuwsgierigen zijn.
Laatst gewijzigd door Teva Teff op di mei 08, 2007 6:00 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

mohyouknow19 schreef: De meeste mensen denken dat de evolutietheorie voor het eerst door Charles Darwin naar voren is gebracht en dat zij steunt op wetenschappelijk bewijs, observaties en experimenten. Maar Darwin is niet de bedenker ervan en zij steunt ook niet op wetenschappelijk bewijs.
Er is meer dan genoeg wetenschappelijk bewijs voor de evolutieleer. Bovendien stelt de auteur hier dat de evolutieleer niet van zijn hand komt maar van "anderen", maar laat hij we fijntjes na om te vermelden wie dat zijn. Zeer onwetenschappelijk
mohyouknow19 schreef:Gewelddadige ideologieën zoals racisme, fascisme en communisme en vele andere barbaarse wereldopvattingen die op conflict gebaseerd zijn, hebben hun kracht uit dit bedrog gehaald.
Zo zijn ideologiën nu eenmaal. Ze gebruiken drogargumenten. Het "uebermenschen" principe lijkt overigens zeer sterk op de "perfecte Moslim" tov de onreine kufar (scheldwoord). Ook de Islam wordt misbruikt voor geweld en onrecht.
mohyouknow19 schreef:Darwin bepaalde zijn basisvoorwaarden toen hij zijn theorie ontwikkelde: "De ontwikkeling van levende wezens hangt af van de strijd om het bestaan. De sterken winnen de strijd. De zwakken zijn veroordeeld overwonnen te worden en in vergetelheid te raken.
Foute interpretatie van Darwin's evolutieleer: het is "survival of the fittest", niet "survival of the strongest". Natuurlijk maakt Yahya hier dezelfde fout als de fascisten maakten.
mohyouknow19 schreef:Verder ging Darwin ervan uit dat 'de strijd om het bestaan' ook gold voor mensenrassen. Volgens die denkbeeldige claim waren 'bevoorrechte rassen' de winnaars van de strijd. Bevoorrechte rassen, volgens Darwin waren dat de blanke Europeanen.
Dat klopt, Darwin schreef dit in z'n voorwoord. Gezien de geest van de tijd, en de cultuur waarin hij leefde, niet onbegrijpelijk. Desalniettemin heeft hij het fout bij de superioriteit van de Europeanen. Dit maakt dan ook allang geen deel meer uit van de evolutieleer. Wat Yahya hier doet is "Character assasination". Echter, in tegenstelling tot Islam, die hangt aan de persoon van Mohammed, hangt de evolutieleer niet aan de persoon van Darwin, maar aan wetenschappelijke inzichten. Zeer onwetenschappelijk om dit alles aan de evolutieleer te koppelen.
mohyouknow19 schreef:De Indiaanse antropoloog Lalita Vidyarthi legt uit hoe de Darwinistische evolutietheorie het racisme in de sociale wetenschappen heeft gebracht:
Sociaal-Darwinisme, waar Lalita Vidyarthi het hier over heeft, heeft weinig met Darwin zelf te maken, en is van de hand van Britse filosoof Herbert Spencer (1820-1903). Zijn theorie en bevindingen werden door moderne wetenschappers weerlegd. Zeer onwetenschappelijk om dit alles aan de evolutieleer te koppelen.

Wat we hier merken, beste lezer, is dat H. Yayha ons de indruk geeft dat de evolutieleer nog steeds in het stadium van de 19e eeuw bevindt. In tegenstelling tot Islam, die nog steeds de 7e eeuwse tekst gebruikt, vordert wetenschap wel degelijk. De meeste van H. Yahya's stellingen hebben dan ook niet veel met de moderne evolutieleer te maken.
mohyouknow19 schreef:Darwins bron van inspiratie: de meedogenloze theorie van Malthus
(...)
Beïnvloed door deze ideeën, paste Darwin dit concept van strijd toe op de hele natuur en stelde zich voor dat de sterken en de fitsten de overwinnaars van de oorlog om het bestaan werden.
Indien dit waar zou zijn, zou Darwin vast referenties hebben naar Malthus en hem in zijn boek vermelden. Dat deed hij niet, omdat die link er niet is. Dit is flagrante intellectuele oneerlijkheid van de heer H. Yayha, en zeer onwetenschappelijk.
mohyouknow19 schreef:Sterker nog: hij beweerde, dat de zogenaamde strijd om het bestaan een rechtvaardige en onveranderlijke natuurwet was. Aan de andere kant nodigde hij de mensen uit om hun reliegieuze overtuigingen te verlaten door de schepping te ontkennen, en mikte dus op alle ethische waarden die een obstakel konden zijn voor de wreedheid van de 'strijd om het bestaan'.
Daar waar Darwin inderdaad ethisch foute dingen schreef, kon H. Yahya quoten. Hier quote Yahya niet, waarom? Darwin zei dit nooit. Darwin noemde de natuur niet "rechtvaardig", en evolutionisten zullen dat ook nooit zeggen. Een wetenschapper spreekt zich niet uit over de rechtvaardigheid van de wet van gravitatie, of de electrische stromen, of de evolutieleer. De natuur is gewoon zo. Dit is flagrante intellectuele oneerlijkheid van de heer H. Yayha, en zeer onwetenschappelijk.
mohyouknow19 schreef:Waar 'de wet van de jungle' toeleidde: het fascisme
Wat ook mr. Hitler of mr. Stalin zei over de evolutieleer, laat ons één ding in het oog houden: dit is geen correcte toepassing van de evolutieleer. Dit zei Hitler ook:
‘Mijn gevoel als christen wijst me op mijn Heer en Heiland als een vechter. Het wijst me op de man die ooit in eenzaamheid, omringd door maar enkele volgelingen, de ware aard van deze joden doorzag en mensen opriep om tegen hen te strijden en die – Gods waarheid!- niet het grootst was als lijder, maar als vechter.'
Ook niet bepaald een juiste toepassing van de Christelijke leer, niet?

Laat ons duidelijk zijn: in heel deze tekst wordt niets, maar dan ook niets van de evolutieleer weerlegd. Meer nog, er werd van alles bijgesleurd dat helemaal niet relevant is. De evolutieleer is geen ethiek. Darwin was geen profeet, geen eeuwig voorbeeld.

En als je elke dag naar de natuur kijkt, zie je één vast wet: eten en gegeten worden. Het spijt me, zo wil ik niet met mijn medemens omgaan, hoor. De natuur is gewoon zo.
mohyouknow19 schreef:Conclusie
Dit alles laat zien dat het morele onderricht dat de islam de mensheid aanbiedt, één is van vrede, geluk en rechtvaardigheid voor de wereld. De barbarij die tegenwoordig in de wereld plaatsvindt onder de naam van het 'islamitisch terrorisme' is volledig verwijderd van het morele onderricht van de Qoer-aan en is het werk van onwetende, vooringenomen mensen, misdadigers die niets met de godsdienst te maken hebben.
De conclusie gaat dan plots niet meer over Darwin, maar is een excuus voor Islamitisch terrorisme. Zullen we deze terroristen eens gaan vragen of ze geïnspireerd zijn door (a) de Koran of (b) The origin of species?

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

*moslima* schreef:
Teva Teff schreef:Periode van godsontkenning.
:shock:
Wat is er?
Lijkt me best wel lastig om dat in je leven mee te maken.
Een periode van godsontkenning.
Zou best wel een opluchting zijn geweest toen je die nare periode af kon sluiten met een stevige bekering.
*moslima*
Berichten: 201
Lid geworden op: zo mei 06, 2007 7:25 pm

Bericht door *moslima* »

Teva Teff schreef:
*moslima* schreef:
Teva Teff schreef:Periode van godsontkenning.
:shock:
Wat is er?
Lijkt me best wel lastig om dat in je leven mee te maken.
Een periode van godsontkenning.
Zou best wel een opluchting zijn geweest toen je die nare periode af kon sluiten met een stevige bekering.
Wat een invoelendheid, ben onder de indruk. Heb je verder ook nog wat inhoudelijks te melden? :D
Kom even spieken hier.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

mohyouknow19 schreef:
Monique schreef:
mohyouknow19 schreef:alles wat er is moet een schepper hebben
Ja.... en allah heeft zichzelf geschapen.
Hij de almachtige kent het geen wat voor jouw je is en wat achter jouw is en jullie kunnen niks van zijn kennis omvatten behalve wat hij wil.
JIJ zegt dat alles dat er is een schepper moet hebben.
Allah IS kennelijk ook, anders kun je niet in hem geloven en kan hij nix scheppen.

Dus: Heeft allah zichzelf geschapen of niet?
Amorele atheistische nitwit
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

*moslima* schreef:
Teva Teff schreef:
*moslima* schreef:Wat is er?
Lijkt me best wel lastig om dat in je leven mee te maken.
Een periode van godsontkenning.
Zou best wel een opluchting zijn geweest toen je die nare periode af kon sluiten met een stevige bekering.
Wat een invoelendheid, ben onder de indruk. Heb je verder ook nog wat inhoudelijks te melden? :D
De eerste keer in mijn leven dat ik de term mijn periode van godsontkenning lees.
Ik moet zeggen, ik vind het een grappige uitdrukking.
Ik heb in eerste instantie er verschrikkelijk om moeten lachen.
Maar ja, het is jouw periode. Daarna probeerde ik me in te leven.
Ik zou dat zelf over een periode mijn eigen leven nooit zeggen.
De gedachte alleen al dat ik dat tegen iemand zou zeggen!
Horror!
Plaats reactie