Doden na drinken alcohol!

Is de koran perfect? Bevat de koran informatie over de toekomst? Bevat de koran wonderen? Is de koran het woord van God? Of begonnen als een tekstuitleg bij de bijbel?
gideong
Berichten: 702
Lid geworden op: za okt 29, 2005 11:05 pm

Bericht door gideong »

God als die bestaat houd van alle mensen.
De boom herken je aan zijn vruchten
Jm
Berichten: 421
Lid geworden op: ma okt 17, 2005 4:17 pm

Bericht door Jm »

Dan heb je het over God-die onvoorwaardelijk liefheeft :wink:
Waarlijke liefde ìs onvoorwaardelijke liefde -> én Wij :?: :?
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

Jm schreef:Dan heb je het over God-die onvoorwaardelijk liefheeft :wink:
Dat klinkt al een stuk beter. Tegen zo'n God ga ik niet lopen ageren, dat is alleen maar pure winst als mensen zo (positieve instelling) in het leven staan.
Jm
Berichten: 421
Lid geworden op: ma okt 17, 2005 4:17 pm

Bericht door Jm »

Inderdaad, en dat is wat ik zelf dan ook gelóóf :wink:

Het godsbeeld van de oude geloven (= (voornamelijk) het opleggen van angst ) zegt mij ook helemaal niets meer.

Jm.
Waarlijke liefde ìs onvoorwaardelijke liefde -> én Wij :?: :?
shathez
Berichten: 2
Lid geworden op: di mei 08, 2007 12:13 pm
Locatie: Almere

Bericht door shathez »

Beste Maroc tot mijn grootste blijdschap ben ik het totaal niet met je eens wat je hier allemaal hebt geschreven .
laten wij bij het begin beginnen.
Jezus is God (staat gelijk aan)
In het christendom is er de 3 eenheid .
God de vader, God de zoon en God de heilige geest.
Zoals je lichaam, ziel en geest. vormt jouw.
Wat men verder allemaal zegt interesseerd me niet. Wat god zegt is zo.
Hoe Jezus groet (niet interessant is een gehele taal.) het enige wat me interesseerd is dat mensen niet verloren gaan en branden in hel maar het is natuurlijk nog altijd je eigen keus zeg niet dat niemand je ooit heeft gewaarschuwd.

Er staat nergens geschreven zeg Inshallaah wij geloven niet in allah.
wij aanbidden geen valse goden.

Het wassen van de voeten Door jezus aan zijn dicipelen word gezien als nederigheid als je het goede voorbeeld niet geeft hoe verwacht je dan dat anderen dat gaan leren. kunnen veeeeeeeeeel mensen wat van leren.
Dat vrouwen in jouw geloof hoofddoek dragen vind ik ook jullie zaak als je begreep wat god ermee bedoelde deden jullie dat ook niet maar ja, als je dat gedeelde leest wat erboven geschreven stond zag je ook dat ermee bedoeld word dat jezus het hoofddeksel is van de man en de man het hoofddeksel of hoofddoek van de vrouw.

Wij aanbidden 1 god doen jullie dat ook dat is een vraag want als je een maangod hebt geloof je natuurlijk ook dat er een zonnegod is maar dat is aan jouw.
Wij zijn gelukkig vrij door het bloed van jezus christus maar dat zal je wel niet begrijpen.daardoor zijn wij vrij te kiezen wanneer je vast en hoe je vast of wanneer god dat tegen je zegt maar dat zal je ook wel niet snappen.

Over het varkensvlees staat in het oude testament jezus christus is gekomen omdat god die alwetend is alles al wist van het begin tot het eind. Jezus zei niets wat de mond ingaat is vervloekt maar wat de mond uitgaat. zoals mensen vervloeken of andere dingen.

Dat van de besnijdenis was in het oude testament een verbond dat met god gemaakt was. Godzijdank dat god de vader zijn zoon heeft gestuurd om dat verbond te vernieuwen dat is bekeerd u en doopt u.

Ik weet niet waar je hebt gelezen dat alcohol verboden is maar ja jij zal het wel zelf weten.
er staat geschreven GIJ ZULT ZICH NIET BEZUIPEN. en dan nog iets ik zag net iets dat jezus alcohol dronk ik weet niet wat jullie hebben hoor maar GESCHIEDENIS KUN JE OOK BESTUDEREN. in de tijd van jezus hadden ze gegiste wijn (wijn met alcohol, lage percentage) en ongegiste wijn (wijn zonder alcohol) meer dan de helf van de wijnen werden in die tijd zo gemaakt. EEN CHRISTEN MOET ALTIJD ZIJN TEMPEL (je lichaam) SCHOONHOUDEN. Jezus christus zou nooooooit het slechte voorbeeld geven.
Nergens staat geschreven dat men met hun gezicht naar de grond toe bad, maar er staat dat ze neer knielden omdat als je het aangezicht van god ziet ben je dood omdat de mens volzit met zonden en god is te rein.
Er staat niet geschreven dat je god moet aanbidden van zonsopgang tot zonsondergang. er staat geschreven ik citeer weer. VANWAAR DE ZON OPGAAT TOT WAAR ZIJ ONDERGAAT, ZIJ DE NAAM DES HEREN GELOOFD. dat betekent dat zijn naam OVERAL geprezen word over de gehel wereld.
Het uittrekken van de schoenen is weer hetzelfde als net het is een OUD VERBOND God heeft zijn zoon jezus christus gestuurd om voor ons te boeten zodat we niet vastgebonden zijn aan regels maar vrij kunnen zijn. degene die niet vrij willen zijn en zich aan te veel regels willen vasthouden is je eigen zaak jezus komt spoedig. prijs de heer.

Het bidden in geheimenissen dat is bidden in tongen je zal het wel niet begrijpen dus ik ga er ook niet verder op in te veel voor het verstand van je.
Nu komen we bij de heilige oorlog er staat geschreven dat je niet te kampen hebt met vlees en bloed maar met machten in de hemelse gewesten. voor iedere moslim die zichzelf wilt opblazen en die zegt dat hij wie weet hoeveel maagden krijgt het is je zaak van god mag je je eigen leven niet afnemen je zal branden in hel maar je dat is je zaak. Je kan mensen niet doden omdat ze je geloof niet willen aannemen wie ben jij om te oordelen. Alleen God oordeeld en wie vind dat ik heb geoordeeld ik zeg vast het heilige boek (De Bijbel) je geoordeeld. Dus als je een probleem hebt ga ermee naar me vader in de hemel en praat met hem hij zal je antwoord geven als je ervoor open staat.

Er staat geschreven de vijfde zegel dat zijn de mensen die in de eindtijd geslacht waren om god en om het woord van god en om zijn getuigenis. ik begrijp niets van die martelaren maar het is niet godelijk.
laat het oordeel aan god over doe het niet zelf want je komt in de problemen.
Homoseksualiteit is een zonde ik twist er niet omheen maar het is niet aan ons om ze te oordelen, het is aan ons om ze te zeggen dat het een zonde is als ze niet willen luisteren halen wij onze handen ervan af en de Here zal het verder zelf oplossen. het is een geestelijk iets je kan niet met je fysieke ogen gaan en maar zeggen van die persoon verdiend de doodstraf. Laat het over aan god.


Ik heb genoeg ex-moslims zal ik ze maar noemen in mijn omgeving. en ik moet zeggen bij ieder geloof ben je vrij te kiezen voor of tegen God alleen in de islam ben je tot dingen verplicht. en dan willen mensen achter je aankomen omdat je niet voor allah hebt gekozen is toch belachelijk.
Hoe komt het dat het nummer 666 een heilig nummer is bij jullie?
Hoe komt het dat de heilige plek mecca ook bij jullie in de koran aan gegeven staat als een vervloekte plek.
Ik zou iedere moslim die hierop wilt reageren eerst goed de koran te gaan bestuderen en dan terug te komen met je conclussie.
het is een vrije keus voor een ieder laat mensen vrij zijn en oordeel ze niet. ga met een ieder met liefde om.

WANDEL IN DE LIEFDE (AGAPE LIEFDE) EN WEEST GEHOORZAAM AAN GOD DE VADER.
HEB EEN ANDER LIEF ZOALS JE ZELF.





Maroc_21 schreef:Beste Ariel,

Van mij mag je ongelovig blijven tot je graf en als ongelovige opgewekt te worden. Het kan mij niets schelen, vind het wel jammer, maar daar blijft het bij! Dat jij in Jezus gelooft is mooi want ik geloof ook in Jezus. We verschillen wel van mening was hij goddelijk (volgens sommige christenen) of was hij zoon van god (volgens andere christenen) of was hij de heilige geest (volgens weer andere christenen) of was hij zoon van een hoer en een psychopaat (volgens joden) of was hij mischien een profeet zoals velen voor hem...

Het doet me helemaal niets wat jij van Jezus vindt of van mij of van wie dan ook! Maar ik zeg je een ding als je in Jezus gelooft dan moet je doen wat hij deed en gezegd heeft: Laten we de Bijbel grondig lezen en kijken wie dichter bij Jezus is jij of ik?

. Jezus groette met "Salam" als hij binnen komt {Lukas 24:36, Lukas 10:5}
. Het zeggen van Inshallaah! {Jakobus 4:14-15}
. Het geven van almoes, Zakaat! {Matthëus 6:4}
. Het wassen van handen tot voeten voor het gebed, wudu! {Exodus 29:4, Exodus 40:31-32}
. Hoofddoek verplicht voor vrouwen! {1 Korinthiërs 11:6
. Het aanbidden van 1 God! {Deuteronomium 6:4, Markus 12:29}
Vasten! {Matthëus 6:16-17, Jesaja 58:3-7}
. Geen varkensvlees! {Deuteronomium 14:8, Leviticus 11:7}
. Besnijdenis! {Genesis 17:14}
. Alchol verboden! {Spreuken 23:31-33, Spreuken 23:29, Richteren 13:4}
. Bidden met het gezicht tegen de grond! {Exodus 34:8, Genesis 17:3, Genesis 24:52}
. Aanbidden van God van zonsopgang tot zonsondergang! {Psalmen 113:3}
. Schoenen uit trekken, bij het gebed! {Exodus 3:5}
. Bid in het geheim! {Matthëus 6:5}
. Jihaad! {Deuteronomium 20:4}
. Martelaren..Shaheeds zij die op gods weg waren gedood! {Openbaring 6:9}
. Homoseksualiteit doodstraf! {Leviticus 20:13, Leviticus 18:29}
. Geen rente! {Exodus 22:25}

Volgt u het pad van Jezus? Draagt u een hoofdoek? Wast u zich voor het gebed? Trekt u uw schoenen uit als u bidt? drinkt u geen alcohol? Bidt u met uw gezicht tegen de grond? Aanbidt u slechts een God? Vast u zoals Jezus vastte? Zegt u "inshallah" als u iets wilt doen? ikke wel!

Wat denkt u wie is een aanhanger van Jezus jij of ik? Ik laat je deze informatie tot je doordringen...Denkt erover na!
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Waarschijnlijk zouden er veel meer mensen sterven aan stressklachten als alcohol succesvol werd verboden.

De Bijbel staat alcoholgebruik toe. Het is alleen verboden om beschonken de tempel binnen te gaan. Jezus dronk gewoon wijn en veranderde zelfs water in wijn op een bruiloft.
shathez
Berichten: 2
Lid geworden op: di mei 08, 2007 12:13 pm
Locatie: Almere

Bericht door shathez »

Linda Danvers schreef:Waarschijnlijk zouden er veel meer mensen sterven aan stressklachten als alcohol succesvol werd verboden.

De Bijbel staat alcoholgebruik toe. Het is alleen verboden om beschonken de tempel binnen te gaan. Jezus dronk gewoon wijn en veranderde zelfs water in wijn op een bruiloft.
sorry ik moest even reageren hierop,
als je de bijbel kende zou je niet zeggen dat de bijbel alcohol gebruik goedkeurd.
Er staat geschreven dat je je tempel schoon moet houden dat betekent het lichaam.
en als je de geschiedenis kende zou je ook niet schrijven wat je schreef
tot in 1900 was meer dan de helft van de wijnen gewoon druivensap (ongegiste wijn) natuurlijk was er ook gegiste wijn.
Maar God de zoon (jezus) zou geen alcohol drinken anders zou hij het verkeerde voorbeeld geven.

Mensen die hierop willen reageren moeten wel verstand hebben waar ze over praten
Ik zou mensen ook adviseren de heilige geest ze te laten leiden als ze commentaar hebben dan weten ze precies waar ze over praten
droevie
Berichten: 275
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 8:59 pm

Bericht door droevie »

shathez schreef:
Linda Danvers schreef:Waarschijnlijk zouden er veel meer mensen sterven aan stressklachten als alcohol succesvol werd verboden.

De Bijbel staat alcoholgebruik toe. Het is alleen verboden om beschonken de tempel binnen te gaan. Jezus dronk gewoon wijn en veranderde zelfs water in wijn op een bruiloft.
sorry ik moest even reageren hierop,
als je de bijbel kende zou je niet zeggen dat de bijbel alcohol gebruik goedkeurd.
Er staat geschreven dat je je tempel schoon moet houden dat betekent het lichaam.
en als je de geschiedenis kende zou je ook niet schrijven wat je schreef
tot in 1900 was meer dan de helft van de wijnen gewoon druivensap (ongegiste wijn) natuurlijk was er ook gegiste wijn.
Maar God de zoon (jezus) zou geen alcohol drinken anders zou hij het verkeerde voorbeeld geven.

Mensen die hierop willen reageren moeten wel verstand hebben waar ze over praten
Ik zou mensen ook adviseren de heilige geest ze te laten leiden als ze commentaar hebben dan weten ze precies waar ze over praten

Ik denk dat ik er wel een beetje verstand van heb :wink: en ik kan niet anders doen dan LindaDanvers gelijk geven. Sorry.

Gebruik van alcohol is toegestaan Bijbels gezien. Echter niet overmatig.
:wink:

Ik denk nl niet dat je dit Bijbels kan hard maken. Ik wel namelijk :wink:
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

shathez schreef:
Er staat geschreven dat je je tempel schoon moet houden dat betekent het lichaam.

Mensen die hierop willen reageren moeten wel verstand hebben waar ze over praten
Ik zou mensen ook adviseren de heilige geest ze te laten leiden als ze commentaar hebben dan weten ze precies waar ze over praten
Ik heb enorm veel verstand van de bijbel

Christenen moeten de tempel ( hun lichaam) schoon houden.
Dat betekend.... vrij van zonden blijven.
Het is maar net wat men onder zonde verstaat shathez.
Slechte gedachten , moorden, stelen, haat, om er even een paar te noemen.
Maar ja, sommige mensen vinden het al zondig als je op zondag een aardappel schilt.
Welkom op ons forum.

Mag ik aan je vragen wat jouw religie is?

Vriendelijke groet.
Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Beste Shathez,

Ik heb de Bijbel goed gelezen.

Jezus dronk zelf wijn en hij veranderde water in wijn op een feest waar de drank op was.

Wijn is ook in het Oude Testament / Tenach toegestaan. Je mag alleen niet dronken de tempel binnen. Die tempel is de tempel in Jerusalem. In de moderne tijd geldt dat je daarom niet dronken een kerk of een sjoel in moet komen.

Met vriendelijke groet,

Linda
*moslima*
Berichten: 201
Lid geworden op: zo mei 06, 2007 7:25 pm

Bericht door *moslima* »

Linda Danvers schreef:Waarschijnlijk zouden er veel meer mensen sterven aan stressklachten als alcohol succesvol werd verboden.

De Bijbel staat alcoholgebruik toe. Het is alleen verboden om beschonken de tempel binnen te gaan. Jezus dronk gewoon wijn en veranderde zelfs water in wijn op een bruiloft.
Dat klopt. In de islam (volgens de Koran) is dat trouwens hetzelfde. Alcoholgebruik wordt sterk afgeraden, maar niet verboden. En rara: matig alcoholverbruik is helemaal niet zo slecht, alleen voor sommige mensen niet verstandig omdat ze verslavingsgevoelig zijn.
Kom even spieken hier.
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

*moslima* schreef:
Linda Danvers schreef:Waarschijnlijk zouden er veel meer mensen sterven aan stressklachten als alcohol succesvol werd verboden.

De Bijbel staat alcoholgebruik toe. Het is alleen verboden om beschonken de tempel binnen te gaan. Jezus dronk gewoon wijn en veranderde zelfs water in wijn op een bruiloft.
Dat klopt. In de islam (volgens de Koran) is dat trouwens hetzelfde. Alcoholgebruik wordt sterk afgeraden, maar niet verboden. En rara: matig alcoholverbruik is helemaal niet zo slecht, alleen voor sommige mensen niet verstandig omdat ze verslavingsgevoelig zijn.
Mag ik vragen waar dat staat? Had laatst een moslim over de vloer, hij wilde toen geen toetje, omdat in het ijs, nog geen 1% alcohol zat.........
*moslima*
Berichten: 201
Lid geworden op: zo mei 06, 2007 7:25 pm

Bericht door *moslima* »

Freya schreef:
*moslima* schreef:
Linda Danvers schreef:Waarschijnlijk zouden er veel meer mensen sterven aan stressklachten als alcohol succesvol werd verboden.

De Bijbel staat alcoholgebruik toe. Het is alleen verboden om beschonken de tempel binnen te gaan. Jezus dronk gewoon wijn en veranderde zelfs water in wijn op een bruiloft.
Dat klopt. In de islam (volgens de Koran) is dat trouwens hetzelfde. Alcoholgebruik wordt sterk afgeraden, maar niet verboden. En rara: matig alcoholverbruik is helemaal niet zo slecht, alleen voor sommige mensen niet verstandig omdat ze verslavingsgevoelig zijn.
Mag ik vragen waar dat staat? Had laatst een moslim over de vloer, hij wilde toen geen toetje, omdat in het ijs, nog geen 1% alcohol zat.........
Was waarschijnlijk een soenniet. De hadith zeggen dat alcohol ten strengste verboden is en zij geloven ook in abrogatie (verzen die betekenis verliezen enzo).
Maar hier de verzen:
2:219: "Zij vragen jou naar de wijn en het kansspel. Zeg:"In beide is grote zonde en veel nuttigheid voor de mensen, maar hun zonde is groter dan hun nut."
4:43: "Jullie die geloven! Nadert niet tot de salaat, terwijl jullie dronken zijn, zolang jullie niet weten wat jullie zeggen...."
16:67: "En van de vruchten van de palmen en de wijnstokken; jullie nemen ervan een bedwelmende drank en een goede voeding. Daarin is zeker een teken voor mensen die verstandig zijn."
5:90: "Jullie die geloven! De wijn, het kansspel, de offerstenen en de verlotingspijlen zijn een gruwel van satans doen. Vermijdt die dus; misschien zal het jullie welgaan."
5:91: "De satan wenst slechts vijandschap en haat tussen jullie te veroorzaken door de wijn en het kansspel en door jullie van het gedenken Gods en van de salaat af te houden. Zullen jullie dan ophouden?"

Het wordt heel sterk afgeraden en dronkenschap betekent dat je niet kunt bidden (waarschijnlijk omdat je dan niet weet wat je zegt), maar het is niet verboden, alleen wel beter om te vermijden. Varkensvlees wordt letterlijk verboden, alcohol (of wijn) niet.
Kom even spieken hier.
weda
Berichten: 948
Lid geworden op: wo feb 11, 2004 10:39 am
Locatie: haar
Contacteer:

Bericht door weda »

beste Moslima,

ik de koran lees ik dat alcohol verboden is. vers 2:219 is in het begin geopenbaard en later wordt het in soera an nisha 43 en soera al maida 90-91 ingetrokken. in de voetnoot van vers 2:219 staat geschreven: dit is het eerste gebod aangaande gokken en alcohol. in deze vers is alleen aangegeven dat alcohol en gokken weinig voordelen hebben. later is het lezen van de koran door alcohol gebruikers verboden. weer even later is het gokken en alcohol helemaal verboden.

wel een beetje gek dat god in stappen zijn strenge regels invoert. waarom zegt hij niet gewoon in een keer; het is verboden. uit alles blijkt dat mohammed die regels zelf heeft bedacht. in het begin (toen hij geen macht had) was zij nog tolerant. later werd hij machtiger en zijn tolerantie werd nul en werd dit alles verboden.

varkensvlees: in sommige gevallen mag je varkensvlees eten: lees al bakra vers 173. an nahal vers 115. al maida vers 3. al anaam 146.

dus moslima, de feiten zijn anders als wat jij aangeeft.
wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.
*moslima*
Berichten: 201
Lid geworden op: zo mei 06, 2007 7:25 pm

Bericht door *moslima* »

weda schreef:beste Moslima,

ik de koran lees ik dat alcohol verboden is. vers 2:219 is in het begin geopenbaard en later wordt het in soera an nisha 43 en soera al maida 90-91 ingetrokken. in de voetnoot van vers 2:219 staat geschreven: dit is het eerste gebod aangaande gokken en alcohol. in deze vers is alleen aangegeven dat alcohol en gokken weinig voordelen hebben. later is het lezen van de koran door alcohol gebruikers verboden. weer even later is het gokken en alcohol helemaal verboden.

wel een beetje gek dat god in stappen zijn strenge regels invoert. waarom zegt hij niet gewoon in een keer; het is verboden. uit alles blijkt dat mohammed die regels zelf heeft bedacht. in het begin (toen hij geen macht had) was zij nog tolerant. later werd hij machtiger en zijn tolerantie werd nul en werd dit alles verboden.

varkensvlees: in sommige gevallen mag je varkensvlees eten: lees al bakra vers 173. an nahal vers 115. al maida vers 3. al anaam 146.

dus moslima, de feiten zijn anders als wat jij aangeeft.
Ik lees geen verbod in de verzen die door jou zijn aangehaald en ik geloof niet dat verzen andere verzen opheffen.
Kom even spieken hier.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Dus *moslima* mag wèl alcohol drinken van Allah en wèl varkensvlees eten?

Leuke islam-light versie.

mag je ook niet-moslims tot vrienden nemen? of trek je je daar ook niks van aan?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

*moslima* schreef:
Ik lees geen verbod in de verzen die door jou zijn aangehaald en ik geloof niet dat verzen andere verzen opheffen.
Toch is het waar *moslima*
Dit word ABROGATIE genoemd.

In “the Dictionary van Qur'anic Terms and Concepts”, pagina's 5 en 6 door Muntasir Mir staat: “Koraninvoegingen zelf kunnen geabrogeerd zijn, zoals in enkele gevallen is gebeurd. Een voorbeeld van deze abrogatie is vers 24:2 dat de straf voor overspel genoemd in 4:15-16 abrogeert. Een studie van de koran laat zien dat alleen een begrensd aantal koranverzen geabrogeerd is, en ten tweede dat de abrogatie alleen geldt voor juridische en praktische zaken, en niet voor leerstellingen en geloofszaken."

Dictionary of Qur'anic Terms and Concepts”, Muntasir Mir, Garland

Hier zijn de koranverzen die de leerstelling van abrogatie opmaken

Soera 2:106:
“Welk teken [of vers] Wij ook opheffen of doen vergeten, daarvoor brengen Wij betere of daaraan gelijke.”

Soera 13:39: “Allah doet te niet [dat is: abrogeert] wat Hij wil en bevestigt wat Hij wil en bij Hem is de oorsprong van het Boek.”

Soera 17:86: “En als Wij wilden, zouden Wij hetgeen Wij u hebben geopenbaard zeker weg kunnen nemen...”

Soera 16:101 En wanneer Wij het ene teken [of vers] in plaats van het andere brengen - en Allah weet het beste wat Hij openbaart - zeggen zij: “Gij verzint slechts.”

Soera 22:52:“Nimmer zonden Wij een boodschapper of een profeet vóór u of, wanneer hij (zijn boodschap) verkondigde, kwam de duivel ertussen. Doch Allah doet hetgeen Satan inblaast te niet [dat is: abrogeert]. Dan bevestigt Allah Zijn woorden...”

Dit laatste vers staat in verband met die die bekend staan als de “ Satansversen”. Op een bepaald moment compromitteerde Mohammed met het heidendom en sprak een “openbaring” die afgodendienst toestond uit. Later zei hij dat God hem had laten zien dat hij door Satan beetgenomen was en in plaats van Gods woorden satanswoorden sprak. Zijn openbaring die afgodendienst toestond, werd vervolgens verwijderd van het reciteren van de koran, en een ander “openbaring” werd daarvoor in de plaats gezet.

Vriendelijke groet.
Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Bericht door Amazigh »

*Moslima*: Dus jij denkt dat het toegestaan is alcohol te drinken? Mag ik vragen waar je die onzin vandaan hebt?


:? ..


Groetjes Chaima.
A proud amazigh!
*moslima*
Berichten: 201
Lid geworden op: zo mei 06, 2007 7:25 pm

Bericht door *moslima* »

ajax schreef:*Moslima*: Dus jij denkt dat het toegestaan is alcohol te drinken? Mag ik vragen waar je die onzin vandaan hebt?


:? ..


Groetjes Chaima.
Ik heb gezegd dat het afgeraden wordt en die 'onzin' heb ik uit de Koran (zie eerder post).
Kom even spieken hier.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

*Moslima*: Dus jij denkt dat het toegestaan is alcohol te drinken? Mag ik vragen waar je die onzin vandaan hebt?
Sommige Sufis vinden dat wijn mag. Andere Sufis vinden dat wijn niet mag, maar marihuana wel.
Sommige Sufs hebben een vrij tolerante interpretatie van de Koran.
Hiz But Tahir is een Sufistische terreurorganisatie, verantwoordelijk voor sommige aanslagen, wiens interpretatie van de Koran geen har verschilt van de Salafisten.

In de geschiedenis van Islam moeten Sufis in bloedigheid niet onderdoen voor Sunnis os Shiieten.

Van alle Islamitische sektes zijn onder Sufis de grootmeetsers in misleiding en Taqiyah te vinden.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Bericht door Amazigh »

*moslima* schreef:
ajax schreef:*Moslima*: Dus jij denkt dat het toegestaan is alcohol te drinken? Mag ik vragen waar je die onzin vandaan hebt?


:? ..


Groetjes Chaima.
Ik heb gezegd dat het afgeraden wordt en die 'onzin' heb ik uit de Koran (zie eerder post).
Wacht maar, na mijn examens kom ik hier op terug! Beloofd. :wink:
A proud amazigh!
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Bericht door Amazigh »

Sommige Sufis vinden dat wijn mag. Andere Sufis vinden dat wijn niet mag, maar marihuana wel.
ALCOHOL HARAM, DRUGS HARAM, RELATIES HARAM, AFSRPEKEN MET IEMAND VAN HET ANDER GESLACHT HARAM, OUDERS ONGEHOORZAAM ZIJN HARAM, MAKE-UP HARAM, EPLIEREN VAN JE WENKBRAUWEN HARAM, NIET BIDDEN HARAM, VARKENSVLEES HARAM, NIET-HALAL VLEES HARAM, RENTE HARAM, NIET BIDDEN HARAM, NIET VASTEN HARAM.

Moet ik doorgaan?¿
A proud amazigh!
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

ajax schreef:
Sommige Sufis vinden dat wijn mag. Andere Sufis vinden dat wijn niet mag, maar marihuana wel.
ALCOHOL HARAM, DRUGS HARAM, RELATIES HARAM, AFSRPEKEN MET IEMAND VAN HET ANDER GESLACHT HARAM, OUDERS ONGEHOORZAAM ZIJN HARAM, MAKE-UP HARAM, EPLIEREN VAN JE WENKBRAUWEN HARAM, NIET BIDDEN HARAM, VARKENSVLEES HARAM, NIET-HALAL VLEES HARAM, RENTE HARAM, NIET BIDDEN HARAM, NIET VASTEN HARAM.

Moet ik doorgaan?¿
"Allah", blijkbaar de God van het verbod, de negatieve boodschap.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

moslima,

leuk dat je open en eerlijk bent over de islam die jij kent, ik wist niet dat alcohol met mate offcouse toegestaan was en misschienligt het aan de soenitische leer, ik weet het niet eerlijk gezegd maar toch wil ik je bedanken en ik vind je een sterke meid !
k hop dat je chaimae d'r gebodenlijsje niet gaat opvolgen want dan ben je niet meer dan een papagaai aan het worden dus blijf vooral jezelf en op den duur zul je gaan inzien hoe verdeeld de moslims zijn.

van origine moet ik ook soenitisch zijn, niet dat ik het ooit heb geweten hoor dat er zoveel stromingen zijn, hier kwam ik pas achter toen mijn vader ooit mijn oom verstoten heeft omdat hij een andere stroming is gaan volgen, tja zo leer je beetje bij beetje dat er zoveel niet klopt aan dat hele gedoe, alleen jammer dat het zo moet.

ik zal je posten eens gaan volgen en nogmaals, heel veel sterkte meid op deze forum.

liefs nadia
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

In Tunesië is wél alcohol toegestaan, zolang het maar onder de 9 % blijft... Er is zelfs hallal wijnazijn !
Waarop zou dit gestoeld zijn *moslima* ?
Plaats reactie