nog een groentje erbij

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Bericht door Amazigh »

Polleke schreef:Leuk, een wedstrijdje....

Wie vertaalt het volgende gedicht het snelst?

rweqt n refjar Iets met de ochtend
djiret thvezzem ad tuyar In de nacht weggaan
tfuct treqhved am nwar Iets met een roos
qqimegh x ubadu n rebhvar Iets met een rivier en zitten
aman srufan ayi x udar Iets met water
reoqer igga afriwen yuy?r>tittvawin hvdant tfuct mammec tegg?r>mammec tqetta x tram
tugha yesnuffan idurar Iets verstoppen
rmujet tmara ad tizzar
rebhvar itraja ad as i mhva ratar Weer iets met de kanaal

rmujjet n reowin isfan Wind?
tudf ayi deg ur d yixsan Iets doet pijn
tarr ayi ghar temzvi
ghar min yeodan
mani i dd sghemyegh izvewran
mani i dd as qedoen i nwar aman

Aan de slag, de tijd gaat nu in! Mvg, Poll
Sorry maar begrijp je ook al berbers of zat je gewpon te spelen op je toetsenbord?
Laatst gewijzigd door Amazigh op di mei 08, 2007 11:20 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
A proud amazigh!
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Beste dispar vulgo

Wat fijn je hier te zien.
Van harte welkom.
Op dit moment zijn er een stuk of 4 of 5 ex-moslims actief.
Er zijn er wel meer, maar die zijn gestopt met posten.
We kunnen je hulp heel goed gebruiken, en ik hoop dat je lang bij ons zal blijven.
Samen staan we sterk, en wie weet komen er binnenkort nog meer ex-moslims op deze site.
We kunnen ze goed gebruiken.

Vriendelijke groet.
Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
dispar vulgo
Berichten: 31
Lid geworden op: ma mei 07, 2007 11:50 pm

Bericht door dispar vulgo »

nadia schreef:
dispar vulgo schreef:
ajax schreef: Gelukkig maar maar begrijp je mij als ik een verhaal in berbers schrijf?
Ik heb die taal al bijna 10 jaar niet gesproken (op een aantal maanden na misschien gedurende die jaren) maar ik ben het niet helemaal verleerd dus laten we het proberen zou ik zeggen.
ajax, hou op met je streken !!

dispar vulgo, ajax wil je gewoon testen (marokkanen tactiek) en dat heeft hij bij mij ook gedaan en uiteindelijk zal ajax toch gaan inzien dat je echt bent wie je zegt dat je bent.
Elke marokkaan of moslim in het algemeen die ik tot nu toe ben tegengekomen heeft mij getest dus een meer of minder maakt niet. Mijn verhaal is mijn waarheid en dat is het enige wat telt voor mij. Niemand hoeft het te geloven niemand hoeft het er mee eens te zijn (alhoewel dat natuurlijk altijd wel fijn is)
Het is en blijft voor Moslims moelijk te geloven dat een geboren moslim afstand doet van dat geloof. En dat moeten zij weten,
Mijn leven mijn wereld mijn waarheid....iedereen mag me uitdagen en proberen over te halen tot een andere mening maar uiteindelijk maak ik mijn eigen keuzes....


oh en ik las net je andere bericht ik ben geen "hij" maar een "zij"
Audi, Vide, Tace, Si Tu Vis Vivere
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Bericht door Amazigh »

Inei themzourou memi thefgeth Islam?

Voor dat ik mijn verhaaltje maak wil ik graag antwoord
A proud amazigh!
Polleke
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 3:07 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Polleke »

Ja, laat dat verhaaltje van Ajax maar zitten....

Vertel eens, waarom ben je aan de islam gaan twijfelen? Wat is je nieuwe visie op het leven en geloof?

Mvg, Polleke
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Bericht door Amazigh »

Polleke schreef:Ja, laat dat verhaaltje van Ajax maar zitten....

Vertel eens, waarom ben je aan de islam gaan twijfelen? Wat is je nieuwe visie op het leven en geloof?

Mvg, Polleke
Je vreemde gedicht heb ik al een beetje beantwoord
A proud amazigh!
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Re: nog een groentje erbij

Bericht door Afghan »

Islam leert haar aanhangers dat er twee werelden zijn:
1- Dar ul Islam (huis van vrede) dit is de Islamitsche gemeenschap (Oemma)
2- Dar ul Harb (huis van oorlog) dit is alle andere mensen die geen moslim zijn. Dus Christenen, Joden, Budhisten, Hindoes en ook mensen die nergens in geloven.
Ik ben geen moslim dus dan zal het wel nummer 2 zijn....huis van de oorlog, jaja
Van harte welkom in de familie.
En jij hoort daar dan ook bij als christen.....maar je houdt wel van moslims....en toch ben jij de slechterik....begrijp jij het.
Ja als Christen geloof ik dat het Licht van God mag uitstralen in deze wereld (dus ook in Dar ul Islam), maar helaas kunnen de bewoners van Dur ul Islam dit licht niet verdragen, hun ogen zijn gewend geraakt in de duisternis van Islam en het is dus begrijpelijk dat ze mij als slechterik zien.
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

ajax schreef:Inei themzourou memi thefgeth Islam?

Voor dat ik mijn verhaaltje maak wil ik graag antwoord
vraag het gewoon in het nederlands want dat is verplicht en net zo fatsoenlijk voor diegenen die geen berbers kunnen verstaan.
waarom zet jij jezelf weer voor schut..

dames en heren er staat geschreven in het bersbers.Inei VERTEL MIJ themzourou EERST memi WAAROM thefgeth VERLATEN Islam ISLAM?
oftewel:
vertel me eerst waarom jij de islam hebt verlaten.


lieve ajax, hou je niet voor de domme en zet je niet vor de zoveelste keer belachelijk.
haar verhaal komt vanzelf, wees niet bang.
en daarbij, jij maakt geen verhaal en jij zult ook nooit een verhaal geven.
jij wilt alleen maar antwoorden waar je mee denkt terug te kunnen gaan slaan, net als een wolf in schaapskleren.
en met haar verhaal ga jij de komende tijd lullig doen.

onze nieuwe held is een zij en vergis je niet ajax, vrouwen zijn sterk, ijzersterk zelfs.

weltrusten allemaal.
dispar vulgo
Berichten: 31
Lid geworden op: ma mei 07, 2007 11:50 pm

Bericht door dispar vulgo »

ajax schreef:Inei themzourou memi thefgeth Islam?

Voor dat ik mijn verhaaltje maak wil ik graag antwoord
"thefgeth" alleen dit kan ik niet letterlijk vertalen maar in de zin snap ik het wel.
Het antwoord is een lang verhaal,
Het is trouwens niet alleen de Islam waar ik NIET in geloof. Alle godsdiensten bijelkaar. Sla een geschiedenisboek open .....hoeveel oorlogen zijn er wel niet geweest in de naam van een god....de term heilige oorlog alleen al. Hoe kan een oorlog heilig zijn? Dat alleen al is voor mij een reden over na te denken. Waarom zou ik op mijn knieen moeten gaan voor zo een god.

Ik maak mijn eigen keuzes, ik kies voor vrede, ik kies voor eerlijkheid en openheid, ik kies voor liefde voor elk levend wezen, ik kies ervoor om niemand opzettelijk pijn te doen noem maar op....ik maak die keuzes zelf als mens daar heb ik geen grootheid voor nodig.
Audi, Vide, Tace, Si Tu Vis Vivere
dispar vulgo
Berichten: 31
Lid geworden op: ma mei 07, 2007 11:50 pm

Bericht door dispar vulgo »

nadia schreef:
ajax schreef:Inei themzourou memi thefgeth Islam?

Voor dat ik mijn verhaaltje maak wil ik graag antwoord
vraag het gewoon in het nederlands want dat is verplicht en net zo fatsoenlijk voor diegenen die geen berbers kunnen verstaan.
waarom zet jij jezelf weer voor schut..

dames en heren er staat geschreven in het bersbers.Inei VERTEL MIJ themzourou EERST memi WAAROM thefgeth VERLATEN Islam ISLAM?
oftewel:
vertel me eerst waarom jij de islam hebt verlaten.


lieve ajax, hou je niet voor de domme en zet je niet vor de zoveelste keer belachelijk.
haar verhaal komt vanzelf, wees niet bang.
en daarbij, jij maakt geen verhaal en jij zult ook nooit een verhaal geven.
jij wilt alleen maar antwoorden waar je mee denkt terug te kunnen gaan slaan, net als een wolf in schaapskleren.
en met haar verhaal ga jij de komende tijd heer doen.

onze nieuwe held is een zij en vergis je niet ajax, vrouwen zijn sterk, ijzersterk zelfs.

weltrusten allemaal.
Girlpowerrrrrrrrrrrrrr hahahahaha

Hij is een wolf maar zeker niet in schaapskleding.

Ik heb wel altijd geweten dat ik niet de enige was die afstand heeft gedaan van de islam ....maar nu is het toch even wennen dat iemand (jij dus Nadia) het voor mij opneemt in plaats van mij aanvalt
Audi, Vide, Tace, Si Tu Vis Vivere
Polleke
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 3:07 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Polleke »

Ik heb wel altijd geweten dat ik niet de enige was die afstand heeft gedaan van de islam ....maar nu is het toch even wennen dat iemand (jij dus Nadia) het voor mij opneemt in plaats van mij aanvalt
De wereld op zijn kop? Wen er vast maar aan, want ex-moslima's zijn er bij bosjes, alleen kennen ze elkaar niet. In ieder geval is het fijn als ze elkaar kunnen ontmoeten op een (nieuw) platform, zoals FFI of het nieuwe comité. Dat heeft meerwaarde...

mvg, Polleke
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Bericht door Amazigh »

nadia schreef:
ajax schreef:Inei themzourou memi thefgeth Islam?

Voor dat ik mijn verhaaltje maak wil ik graag antwoord
vraag het gewoon in het nederlands want dat is verplicht en net zo fatsoenlijk voor diegenen die geen berbers kunnen verstaan.
waarom zet jij jezelf weer voor schut..

dames en heren er staat geschreven in het bersbers.Inei VERTEL MIJ themzourou EERST memi WAAROM thefgeth VERLATEN Islam ISLAM?
oftewel:
vertel me eerst waarom jij de islam hebt verlaten.


lieve ajax, hou je niet voor de domme en zet je niet vor de zoveelste keer belachelijk.
haar verhaal komt vanzelf, wees niet bang.
en daarbij, jij maakt geen verhaal en jij zult ook nooit een verhaal geven.
jij wilt alleen maar antwoorden waar je mee denkt terug te kunnen gaan slaan, net als een wolf in schaapskleren.
en met haar verhaal ga jij de komende tijd heer doen.

onze nieuwe held is een zij en vergis je niet ajax, vrouwen zijn sterk, ijzersterk zelfs.

weltrusten allemaal.


Het is een doodnormale vraag ik wou gewoon effe weten of zij berbers kan of niet maar een wolf?
A proud amazigh!
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

dispar vulgo schreef:Ik heb wel altijd geweten dat ik niet de enige was die afstand heeft gedaan van de islam ....maar nu is het toch even wennen dat iemand (jij dus Nadia) het voor mij opneemt in plaats van mij aanvalt
:smile: Ik durf wedden dat je hoofdpijn op slag verdwenen is!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Welkom dispar vulgo ! Hoe meer ex-moslimzielen, hoe meer vreugd !
Hopelijk kunnen we hier van elkaar nog erg veel leren en interessante discussies hebben ! Als je er zin in hebt kan je ook je verhaal kwijt bij de "getuigenissen van ex-moslims".
Ruth
Berichten: 1232
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 8:14 pm

Bericht door Ruth »

Ook welkom van mijn kant. Een fijne tijd toegewenst

groetjes
Ruth
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL
dispar vulgo
Berichten: 31
Lid geworden op: ma mei 07, 2007 11:50 pm

Bericht door dispar vulgo »

Ruth schreef:Ook welkom van mijn kant. Een fijne tijd toegewenst

groetjes
Ruth
Thanx Ruth
Audi, Vide, Tace, Si Tu Vis Vivere
dispar vulgo
Berichten: 31
Lid geworden op: ma mei 07, 2007 11:50 pm

Bericht door dispar vulgo »

Dutch schreef:Welkom dispar vulgo ! Hoe meer ex-moslimzielen, hoe meer vreugd !
Hopelijk kunnen we hier van elkaar nog erg veel leren en interessante discussies hebben ! Als je er zin in hebt kan je ook je verhaal kwijt bij de "getuigenissen van ex-moslims".

Thanx Dutch,

Ik zal mijn verhaal deze week nog proberen te plaatsen,

ik heb jou verhaal daar ook gelezen en die van andere, het is voor iedere moslim moeilijk zich los te maken van dat geloof. JIj, ik en de andere ex-moslim leden hebben de mazzel in een vrij land te wonen. Een land waar zoiets (redelijk) mogelijk is.
Audi, Vide, Tace, Si Tu Vis Vivere
dispar vulgo
Berichten: 31
Lid geworden op: ma mei 07, 2007 11:50 pm

Re: nog een groentje erbij

Bericht door dispar vulgo »

Afghan schreef:
Islam leert haar aanhangers dat er twee werelden zijn:
1- Dar ul Islam (huis van vrede) dit is de Islamitsche gemeenschap (Oemma)
2- Dar ul Harb (huis van oorlog) dit is alle andere mensen die geen moslim zijn. Dus Christenen, Joden, Budhisten, Hindoes en ook mensen die nergens in geloven.
Ik ben geen moslim dus dan zal het wel nummer 2 zijn....huis van de oorlog, jaja
Van harte welkom in de familie.
En jij hoort daar dan ook bij als christen.....maar je houdt wel van moslims....en toch ben jij de slechterik....begrijp jij het.
Ja als Christen geloof ik dat het Licht van God mag uitstralen in deze wereld (dus ook in Dar ul Islam), maar helaas kunnen de bewoners van Dur ul Islam dit licht niet verdragen, hun ogen zijn gewend geraakt in de duisternis van Islam en het is dus begrijpelijk dat ze mij als slechterik zien.
Het feit dat jij een christen bent maakt jou zeker geen slecht mens.
ALLEEN in Allah geloven maakt van iemand nog geen goed mens. ALLEEN in God geloven maakt van iemand nog geen goed mens. Het gaat om je daden en om hoe staat tegenover andere in het leven.
De gevangenissen zitten vol met gelovigen (moslims, christenen,joden, hindoes noem maar op). Je geloof is niet wat je maakt snap je....zonder geloof kan je ook een heel goed mens zijn.

Mocht er toch een almachtige grootheid zijn, en mochten wij daar tegen over komen te staan na de dood, dan zal hij ons beoordelen naar aanlijding van het leven dat we hebben geleid, en naar aanlijding van onze daden hier op aarde en niet of we nou wel of niet geloofd hebben in hem. Dat is hoe ik leef, ik probeer voor iedereen goed te zijn en dus ook voor mijzelf. Ik denk dat de enige almachtige grootheid die we ooit tegen zullen komen onze eigen geweten zal zijn.
Audi, Vide, Tace, Si Tu Vis Vivere
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

Dispar Vulgo,

graag gedaan hoor, we zijn er om elkaar elkaar te steunen.
jij en ik weten en voelen hoe moeilijk het is om de islam af te zweren en de gevolgen die daarop volgen, meestal helaas door moslims zelf.

voel je vrij om te spreken op ffi want je bent hier echt veilig, het kan zijn dat je een keer rotte mailtjes pm's ontvangt van moslims maar trek je daar niets van aan en lat het altijd weten aan de moderator of aan ariel dann kunnen zij ingrijpen of doe net als ik het vriendelijke (niet dus) pm dat je van ze ontvangt gewoon hier op de forum plaatsen want ze durven eerder een smerige pm te sturen dan in het openbaar jou van alles en nog wat uit te maken.

ik zal je een voorbeeldje laten zien, effe opzoeken want ik heb hem bewaard.

liefs nadia
dispar vulgo
Berichten: 31
Lid geworden op: ma mei 07, 2007 11:50 pm

Bericht door dispar vulgo »

Freya schreef:Dag dispar vulgo, welkom. Misschien is het artikel wat Dutch heeft geschreven, interessant om te lezen:

http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... php?t=8653
Hoi Freya,

Ik heb dat artikel zonet gelezen, en als ik zou moeten kiezen uit alleen die 4 mogelijkheden dan kies ik: PAD 2 : DE SLIMME TAKKEYYA-GEBRUIKSTER
De beschrijven daarbij komt het meest overeen met hoe ik mijn tienerjaren door heb gebracht binnen een islamitisch gezin.
Audi, Vide, Tace, Si Tu Vis Vivere
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Ik denk dat de enige almachtige grootheid die we ooit tegen zullen komen onze eigen geweten zal zijn.
Niets aan toe te voegen. Vind het zo juist dat ik het nog eens herhaal.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
dispar vulgo
Berichten: 31
Lid geworden op: ma mei 07, 2007 11:50 pm

Bericht door dispar vulgo »

nadia schreef:Dispar Vulgo,

graag gedaan hoor, we zijn er om elkaar elkaar te steunen.
jij en ik weten en voelen hoe moeilijk het is om de islam af te zweren en de gevolgen die daarop volgen, meestal helaas door moslims zelf.

voel je vrij om te spreken op ffi want je bent hier echt veilig, het kan zijn dat je een keer rotte mailtjes pm's ontvangt van moslims maar trek je daar niets van aan en lat het altijd weten aan de moderator of aan ariel dann kunnen zij ingrijpen of doe net als ik het vriendelijke (niet dus) pm dat je van ze ontvangt gewoon hier op de forum plaatsen want ze durven eerder een smerige pm te sturen dan in het openbaar jou van alles en nog wat uit te maken.

ik zal je een voorbeeldje laten zien, effe opzoeken want ik heb hem bewaard.

liefs nadia
Ja maar zoals je zelf ook zei we hebben al heel wat moeten doorstaan, dus als moslims denken dat ze ons kunen afschrikken met een lullig pm-etje dan hebben ze dat mis. Vroeger vond ik dat wel erg en probeerde ik altijd mezelf te verdedigen met uitleg en zo, maar heb al snel geleerd datdat geen nut heeft. Nu doet het me totaal niets meer. Ik heb de meest verschrikkelijke dingen van mijn eigen moeder aan moeten horen, maar zelfs dat heb ik "overleefd", wat een ander nu over of tegen mij te zeggen heeft heeft weinig effect.Ik sta achter mijn beslissing dus niemand die mij beledigd of pijn kan doen wat dat betreft.

En "what comes around, goes around" denk ik altijd. Wat iemand mij aandoet zal hem/haar ook aangedaan worden.
Audi, Vide, Tace, Si Tu Vis Vivere
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

dispar vulgo schreef: En "what comes around, goes around" denk ik altijd. Wat iemand mij aandoet zal hem/haar ook aangedaan worden.
Jij geloofd dus in karma dispar vulgo ?
Wat iemand zaait zal iemand oogsten?

Vriendelijke groet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
dispar vulgo
Berichten: 31
Lid geworden op: ma mei 07, 2007 11:50 pm

Bericht door dispar vulgo »

Ariel schreef:
dispar vulgo schreef: En "what comes around, goes around" denk ik altijd. Wat iemand mij aandoet zal hem/haar ook aangedaan worden.
Jij geloofd dus in karma dispar vulgo ?
Wat iemand zaait zal iemand oogsten?

Vriendelijke groet.
Op een bepaalde manier wel, ik ben niet gelovig maar wel spiritueel....een beetje raar ik weet het. maar mijn spiritualiteit zit in mijzelf en niet in een of ander god. Ik weet dat er veel mensen die goed zijn voor andere en voor iedereen klaar staan, maar die toch veel ellende mee maken. Ze zaaien dus alleen liefde maar oogsten ellende....en er zijn mensen die ellende zaaien en toch een heel goed leven leiden....dan klopt karma al niet.

maar de mensen die ellende zaaien mogen dan wel een goed leven hebben, ze hebben denk ik niet de warmte en rust inzichzelf. Dat is wat de mensen die goed zijn en toch een ellendig leven leiden wel hebben....als je het zo bekijkt klopt karma toch wel een beetje

Karma is dus wel iets waar ik in geloof maar toch niet 100% achter sta, omdat ik daar niet alle antwoorden over heb.
Audi, Vide, Tace, Si Tu Vis Vivere
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Bericht door Amazigh »

Namens Chaimae welkom!
A proud amazigh!
Plaats reactie