Hallo

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Zeg: "God is de Enige.''
God is zichzelf-genoeg, Eeuwig.
Hij verwekte niet, noch werd Hij verwekt.
En niemand is Hem in enig opzicht gelijk
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

Hamid schreef:Beste Souhaila,
Salaam
bedankt voor je reactie. Ik ben hier nieuw en moet mijn weg vinden. Ik heb ook nog niet veel gelezen hier. Ik ben meer druk met een andere forum, waar ik met mensen die hetzelfde hobby als mij hebben, heel veel tijd doorbreng, dus om echt veel hier aanwezig te moeten zijn, dan moet ik me in twee delen en dat is niet makelijk.
Daarom kan ik niet beloven dat ik vaak aanwezig zou zijn.
In ieder geval fijn om te weten dat er ook moslims hier zijn. Ik maak me druk om mensen die die ons haten, blaffene honden bijten niet, toch?
Ik ben trouwens ook een gematigd moslim en weet ook niet veel over Islam. Ik hoop hier veel te leren.
souhaila schreef:salaam aleykum hamid,

Welkom op dit forum.
Ze zijn hier idd niet zo voor de islam,de meeste haten islam ook niet maar zijn er gewoon 'tegen'.
Dit is natuurlijk hun keuze dus zou me er niet te druk in maken.
Veel plezier hier op het forum.

wa3salaam

*souhaila*
Je wilt over de Islam leren en je komt naar dit forum?
Kan het even niet begrijpen... :roll:
Gebruikersavatar
nimda
Berichten: 336
Lid geworden op: za mar 03, 2007 6:42 am

Bericht door nimda »

Serdar schreef:
Hamid schreef:Beste Souhaila,
Salaam
bedankt voor je reactie. Ik ben hier nieuw en moet mijn weg vinden. Ik heb ook nog niet veel gelezen hier. Ik ben meer druk met een andere forum, waar ik met mensen die hetzelfde hobby als mij hebben, heel veel tijd doorbreng, dus om echt veel hier aanwezig te moeten zijn, dan moet ik me in twee delen en dat is niet makelijk.
Daarom kan ik niet beloven dat ik vaak aanwezig zou zijn.
In ieder geval fijn om te weten dat er ook moslims hier zijn. Ik maak me druk om mensen die die ons haten, blaffene honden bijten niet, toch?
Ik ben trouwens ook een gematigd moslim en weet ook niet veel over Islam. Ik hoop hier veel te leren.
souhaila schreef:salaam aleykum hamid,

Welkom op dit forum.
Ze zijn hier idd niet zo voor de islam,de meeste haten islam ook niet maar zijn er gewoon 'tegen'.
Dit is natuurlijk hun keuze dus zou me er niet te druk in maken.
Veel plezier hier op het forum.

wa3salaam

*souhaila*
Je wilt over de Islam leren en je komt naar dit forum?
Kan het even niet begrijpen... :roll:
Stel je voor zeg, dat ze de waarheid over de nepprofeet en woestijnrover zouden te weten komen.

Ooooei!!!!
Scientia vincere tenebras
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

van Afghan Voor Hamid

Bericht door Afghan »

Beste Hamid,
Ik neem aan dat je nu weer terug bent van je familiebezoek in Duitsland en hoop dat je daar een goede tijd hebt gehad.
Ik hoop dat we met elkaar verder kunnen discussieren over inhoudelijke zaken betreffende Islam en Christendom.
Ik wil heel graag aan jou uitleggen (dus niet opleggen) waarom ik besloten heb om Islam los te laten. Ik wil dat je echt weet waarin je gelooft en dat je niet blindelings iets achterna loopt.
Mag ik op de man af vragen, of je ooit bij jezelf heb gedacht of Islam wel of niet de waarheid is?
Als Islam voor jou de waarheid is, dan hoeft die waarheid toch niet bang te zijn voor een onderzoek, of niet soms?
Het is een feit dat de zon bestaat en als iemand dit feit wil onderzoeken, zou de zon daar geen enkele moeite mee hebben. Zo is het ook met waarheid omtrent geloof en andere waarden in ons leven.
Als een geloof mij niet toestaat om kritisch te mogen zijn, dan is dat geloof voor mij niets waard.

Hamid, probeer echt inhoudelijk te reageren op mijn bericht en trek je niets aan wat anderen hierover schrijven. Ik wil met jou persoonlijk van gedachte wisselen en mocht het toch blijken dat we niet door een deur samen kunnen, dan zal ik je mening respecteren en je niets meer vragen. Je mag me gerust vragen stellen.

Laten we op deze manier een voorbeeld voor anderen zijn om door middel van dialoog de kloof tussen mensen proberen te verkleinen die ontstaan is door verschillende overtuigingen en of ideologie.
Met vriendelijke groet
Afghan (Fahim)

Citaat van Hamid:
Trouwens, ik ga voor een week naar familie in Duitsland, ik zal mijn broeders en zusters wel missen, die anderen kunnen van mij de pot op.
op zondag 6 mei ben ik weer terug dan zie ik wel wat jullie allemaal beleefd hebben.
_________________
Godzij dank, dat ik door Zijn LIEFDE mijn vijanden kan vergeven!
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Gebruikersavatar
Hamid
Berichten: 260
Lid geworden op: zo apr 22, 2007 11:23 pm
Locatie: Amsterdam

Re: van Afghan Voor Hamid

Bericht door Hamid »

Fahim, (dit klinkt beter dan Afghan)
Ik ben net thuis, heb het erg druk gehad. Heb net jou mail gelezen.
Ik heb een fijne tijd gehad met familie en vrienden en ben nu ook erg moe. Daarom kan ik nu niet veel schrijven.
Ik wil jou een kans geven om aan mij uit te leggen waarom je Islam hebt verlaten en wat voor situatie in jou leven heeft dit veroorzaakt.
Ik ben ook van plan om de vertaling van heilige Koran in Farsi te gaan bestuderen en heb al een website gevonden waar ik dat kan downloaden.
Ik ben nog steeds van mening dat je een grote fout hebt gemaakt en hoop dat je terug komt tot het geloof van je ouders en voorouders.
Meer kan ik op dit moment niet zeggen.
Hamid
Afghan schreef:Beste Hamid,
Ik neem aan dat je nu weer terug bent van je familiebezoek in Duitsland en hoop dat je daar een goede tijd hebt gehad.
Ik hoop dat we met elkaar verder kunnen discussieren over inhoudelijke zaken betreffende Islam en Christendom.
Ik wil heel graag aan jou uitleggen (dus niet opleggen) waarom ik besloten heb om Islam los te laten. Ik wil dat je echt weet waarin je gelooft en dat je niet blindelings iets achterna loopt.
Mag ik op de man af vragen, of je ooit bij jezelf heb gedacht of Islam wel of niet de waarheid is?
Als Islam voor jou de waarheid is, dan hoeft die waarheid toch niet bang te zijn voor een onderzoek, of niet soms?
Het is een feit dat de zon bestaat en als iemand dit feit wil onderzoeken, zou de zon daar geen enkele moeite mee hebben. Zo is het ook met waarheid omtrent geloof en andere waarden in ons leven.
Als een geloof mij niet toestaat om kritisch te mogen zijn, dan is dat geloof voor mij niets waard.

Hamid, probeer echt inhoudelijk te reageren op mijn bericht en trek je niets aan wat anderen hierover schrijven. Ik wil met jou persoonlijk van gedachte wisselen en mocht het toch blijken dat we niet door een deur samen kunnen, dan zal ik je mening respecteren en je niets meer vragen. Je mag me gerust vragen stellen.

Laten we op deze manier een voorbeeld voor anderen zijn om door middel van dialoog de kloof tussen mensen proberen te verkleinen die ontstaan is door verschillende overtuigingen en of ideologie.
Met vriendelijke groet
Afghan (Fahim)

Citaat van Hamid:
Trouwens, ik ga voor een week naar familie in Duitsland, ik zal mijn broeders en zusters wel missen, die anderen kunnen van mij de pot op.
op zondag 6 mei ben ik weer terug dan zie ik wel wat jullie allemaal beleefd hebben.
_________________
Godzij dank, dat ik door Zijn LIEFDE mijn vijanden kan vergeven!
Niet geschoten is altijd mis :lol:
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Re: van Afghan Voor Hamid

Bericht door Afghan »

Fahim, (dit klinkt beter dan Afghan)
Ik ben net thuis, heb het erg druk gehad. Heb net jou mail gelezen.
Ik heb een fijne tijd gehad met familie en vrienden en ben nu ook erg moe. Daarom kan ik nu niet veel schrijven.
Ik wil jou een kans geven om aan mij uit te leggen waarom je Islam hebt verlaten en wat voor situatie in jou leven heeft dit veroorzaakt.
Ik ben ook van plan om de vertaling van heilige Koran in Farsi te gaan bestuderen en heb al een website gevonden waar ik dat kan downloaden.
Ik ben nog steeds van mening dat je een grote fout hebt gemaakt en hoop dat je terug komt tot het geloof van je ouders en voorouders.
Meer kan ik op dit moment niet zeggen.
Hamid
Beste Hamid,
Wat fijn dat je weer terug bent en ook dat je de moeite hebt genomen om in te gaan op wat ik je gevraagd had. Ik waardeer dit enorm van je en hoop dat we op deze manier elkaar beter leren begrijpen.
Ik ben ook heel blij dat je de vertaling van Koran in Farsi hebt gevonden en mocht je nog meer website adressen hebben waar je in onze taal aan informatie kunt komen, laat het mij dan weten.
Ik ben op dit moment op mijn werk, maar zal vanavond uitgebreid op je vraag terugkomen. Voor nu wilde ik alleen je laten weten dat ik je bericht heb gelezen en daar heel blij mee ben.
Tot later
Met vriendelijke groeten
Fahim (Afghan)
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Re: van Afghan Voor Hamid

Bericht door Afghan »

Ik wil jou een kans geven om aan mij uit te leggen waarom je Islam hebt verlaten en wat voor situatie in jou leven heeft dit veroorzaakt.
Beste Hamid,
Hier ben ik weer om aan jou mijn levensverhaal te delen. Om te beginnen was ik een praktiserende moslim en deed mijn best om mijn Islamitische plichten zo goed mogelijk na te komen. Ooit heb ik zelfs geprobeerd anderen voor Islam te winnen.
De eerste Soera van Koran (Al Fatiha) noemt de Joden als mensen die de toorn van God op zich hebben en de Christenen worden gezien als mensen die verdwaald of misleid zijn.
Zonder ooit een Jood of Christen gekend te hebben, had ik dus mijn mening over hen klaar op grond van de boevengenoemde Soera. Dit veranderde echter toen ik eerst een jaar bij een Christen echtpaar ging wonen en daarna bij "toeval" in een huis terecht kwam waarvan de bewoners van Joodse afkomst waren. In beide situaties heb ik nooit gesprekken over geloof gehad, ik heb alleen gekeken hoe die mensen met elkaar en met anderen omgingen. Dit heeft mij behoorlijk in de war gebracht. Ik herkende in deze mensen helemaal niets van wat er over hun mij geleerd was in Afghanistan en Pakistan.

Dit was dus het alle begin en toen heb ik besloten om mij nog meer te verdiepen in Islam en heb Koran boeken in twee talen (Engels en Farsi) aangeschaft en ook heb ik nog mijn Tafseer boeken (7 volumes) van Afghanistan laten sturen, zodat ik een gedegen studie kon beginnen.

Heel erg ver kwam ik niet met mijn studie, want al heel gauw las ik dingen die mij heel erg heeft verbaasd, zoals het leven van Mohammad en alle vrouwen die hij had en vooral het verhaal over zijn meest geliefde vrouw Aisha kon ik niet goed begrijpen.

Ik heb mijn vragen aan goede moslims binnnen mijn familie en Afghaanse vrienden gesteld en van hun kreeg ik alleen maar berisping en beledigende opmerkingen zoals: waar ben je mee bezig? wil je soms de authoriteit van Koran en Allah in twijfel trekken? ga toch in plaats van deze zaken, van het leven genieten. Een geestelijke leider ging zelfs zover dat hij mij adviseerde om een nederlandse vriendin te nemen en met haar de kunst van liefde te oefenen, zodat ik voor later wanneer ik met een moslim vrouw ga trouwen, een ervaren man kon zijn. Ik was gewoon perplex van deze reacties en werd erg boos en teleurgesteld.

Daarom besloot ik niets meer aan mensen te vragen en mij dus rechtstreeks tot Allah te richten en ik bad in mijn eigen taal tot Allah om mij op de rechte weg te leiden, "Hedena Siratul Mostaqim" was dag en nacht mijn gebed. Voor weken achter elkaar bad ik, maar mijn situatie werd alleen maar slechter en slechter.

Nu waren ook een paar landgenoten van mijn zo vriendelijk om achter mijn rug een leugen verhaal (roddel) te verspreiden. Ze zeiden overal dat ik Christen geworden was, terwijl dit helemaal niet waar was.ik had slechts een aantal Christen vrienden die af en toe bij mij op bezoek kwamen. Deze roddels werden echter wel geloofd door alle Afghanen en als resultaat hiervan kwam ik helemaal alleen te staan. Ik probeerde overal aan te kloppen, maar vond alleen dichte deuren. Nergens was ik welkom meer. Ondanks deze vreselijke toestanden gaf ik Islam niet op en dacht bij mijzelf, er is niks mis met Islam, deze landgenoten zijn gewoon geen goede moslims.

In al die tijd, dat ik zo door mijn eigen mensen en geloofsgenoten werd behandeld, mijn Christen vrienden en dat Joodse echtpaar deden integendeel heel lief tegen mij en zij waren de enige mensen die zich om mij hebben bekommerd, maar als ik je vertel dat ik deze vriendelijke houding en zorg helemaal niet waardeerde, zul je mij niet geloven. Het leek echt als zout op mijn wonden. Omdat Ik zo'n liefde en zorg veel liever van mijn eigen landgenoten en van mijn moslim vrienden had verwacht. Daarom kon ik het bezoek van mijn Christen vrienden helemaal niet verdragen, maar vanuit die andere hoek (Moslim vrienden) kwam niemand mijn opzoeken behalve hun narigheid en roddels.

Dit heeft ongeveer 2 jaar lang geduurd en omdat ik ook geen enkele antwoord of aanwijzing van Allah kreeg, besloot ik om alles overboard te gooien en begon vreselijk te drinken en te roken. Al gauw kwam ik ook met drugs in aanraking en zodoende kwam ik een neerwaartse spiraal terecht dat alleen maar erger werd.

Ik hoop dat je tot dusver kan begrijpen waarom ik Islam heb verlaten en wat voor situatie in mijn leven dit zoal veroorzaakt heeft.

Dit is volgens mij wel genoeg voor nu. Later zal ik je vertellen waarom, hoe en wanneer ik besloot om mijn heil in Christendom te zoeken.

Met vriendelijke groeten
Fahim (Afghan)
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Al gauw kwam ik ook met drugs in aanraking en zodoende kwam ik een neerwaartse spiraal terecht dat alleen maar erger werd.
Beste Afghan,

Hoe ben je uit die neerwaartse spiraal gekomen?

Met vriendelijke groet,

Linda
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

Afghan, wat een vreselijk verhaal. Juist toen je je landgenoten, vrienden dacht jij, het hardste nodig had, lieten ze je vallen als een baksteen, alleen al om het feit dat zij dachten dat je christen was geworden, terwijl dit nog helemaal niet zo was.

En inderdaad, je hoort het wel vaker bij moslim, vragen stellen, in theorie zou dat door de islam moeten worden aangemoedigd, in praktijk wordt dit afgekeurd. Ik heb ooit een verhaal gelezen, over een groepje, ergens in Flevoland, maar kan ook Gelderland zijn, van bekeerde nederlanders tot de islam. Er werd een cursus gegeven, waar alle regels etc. werd uitgelegd. Als iemand dan vroeg waarom, was het antwoord, dat is zo. Vragen stellen heeft geen zin, want Allah en Mohammed weten wat het beste voor ons is.

Ook bij geboren moslims, zijn uitgesproken twijfels en vragen, verboden te stellen, het komt je op afkeuring te staan.

Wat moet jij je alleen hebben gevoeld! In een vreemd land en dan dergelijke dingen meemaken. Ik weet dat er een happy end komt aan je verhaal, waarmee je bezig bent het op te schrijven voor Hamid maar ook ons hier, maar het lijkt me pijnlijk, om dit nog eens op te schrijven.

Hopelijk helpt het andere mensen! Groetjes van Freya!
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Bericht door Amazigh »

Dus je was een drugsverslaafde zoiezo tegen de regels
A proud amazigh!
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

Dat klopt Ajax, ik zou dit ook gaan vertellen aan al die jonge jongens op straat, die hasj roken en wat nog meer dingen doen en handelen in drugs en zeggen moslim te zijn. Ze zullen zich rotschrikken.
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Bericht door Amazigh »

Freya schreef:Dat klopt Ajax, ik zou dit ook gaan vertellen aan al die jonge jongens op straat, die hasj roken en wat nog meer dingen doen en handelen in drugs en zeggen moslim te zijn. Ze zullen zich rotschrikken.
Helaas dat is hun eigen leven
A proud amazigh!
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Bericht door Afghan »

ajax schreef:Dus je was een drugsverslaafde zoiezo tegen de regels
Hey Ajax,
Leuk om te weten dat je mijn verhaal hebt gelezen.
Ja, toen het mij duidelijk werd dat Allah geen intresse in mij had en ook geen antwoord kon geven (omdat hij niet eens bestaat) ging ik de regels en wetten waar ik me 23 jaar aan had onderworpen, aan de kant zetten.
Wat verwacht je van iemand die totaal ontgoocheld was geworden over de zogenaamde "waarheid" van Islam?
Omdat ik ook geen bedoelingen had om Christen te worden, ging ik me storten op drank, roken en ook drugs (gelukkig toen nog alleen softdrugs)

Verbaast het jou niet dat toen ik in zo'n nare situatie zat, dat er geen enkele Moslim was die iets voor mij kon doen om mij uit de put te halen? Het enige wat ik kreeg was na trappen van Moslims.
Ook van jullie Allah die zich als barmhartige bekend maakt heb ik nooit een gebaar van barmhartigheid of liefde gezien.

Zo zijn er nog duizenden anderen die in de put zitten en geen haar op de hoofden van moslims die zou denken, Laat ik even een hand van hulp uitsteken naar die man of vrouw die zo in de put zit.

Denk eens hierover na en ga in je omgeving kijken of je wel zo'n persoon vind en doe wat de Christenen en Joden aan mij hebben gedaan. Namenlijk onvoorwaardelijk zorg en liefde bieden zonder dat je daarvoor iets terug verwacht. Sterkte hiermee.
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Bericht door Afghan »

Linda Danvers schreef:
Al gauw kwam ik ook met drugs in aanraking en zodoende kwam ik een neerwaartse spiraal terecht dat alleen maar erger werd.
Beste Afghan,

Hoe ben je uit die neerwaartse spiraal gekomen?

Met vriendelijke groet,

Linda
Beste LInda,
Ik kon niet uit die neerwaartse spiraal uit mijn eigen kracht komen. Na dieverse mislukte zelfmoordpogingen, ging ik een keer midden in de nacht als een zombie naar de balkon van de studentenflat (9 hoog) om een eind aan mij leven te maken, precies op dat moment kwam een buurman van mij om iets uit de keuken te pakken en hij zag mij in dat balkon en heeft mij net op tijd gered. Hij heeft toen de hele nacht met mij gesproken en door hem ben ik de volgende dag naar een instantie gebracht om hulp te krijgen. De rest zal ik later nog vertellen.
Groetjes
Afghan
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Bericht door Afghan »

Freya schreef:Afghan, wat een vreselijk verhaal. Juist toen je je landgenoten, vrienden dacht jij, het hardste nodig had, lieten ze je vallen als een baksteen, alleen al om het feit dat zij dachten dat je christen was geworden, terwijl dit nog helemaal niet zo was.
Bedankt Freya voor je lieve woorden, je hebt het heel goed verwoord. Ik werd als een soort uitschot behandeld terwijl ik helemaal alleen was. Er waren destijds twee soorten landgenoten in Nederland. Een deel was gevlucht voor de communistische regime in Afghanistan en zij waren echte moslims en de andere partij waren vrijdenkers of mensen die meer linkse neigingen hadden. Deze laatste groep wilde niets met mij te maken hebben omdat ze wisten dat ik een praktiserende moslim was en de eerste groep wees mij af omdat ik gewoon een paar Christen vrienden had. Dus heb ik tweemaal de afwijzing ervaren van mensen waar ik zo'n hoge verwachting van had.
En inderdaad, je hoort het wel vaker bij moslim, vragen stellen, in theorie zou dat door de islam moeten worden aangemoedigd, in praktijk wordt dit afgekeurd.
Dit is waar. Ik heb dit al in Afghanistan eens meegemaakt.
Toen ik amper 13 of 14 jaar oud was, vroeg ik de godsdienst leraar om over Christendom aan ons iets te vertellen en ik vroeg of het waar was dat Christenen geloven dat Jezus aan het kruis heeft gehangen en vermoord was.
Ik werd toen vreselijk gestraft en moest ook nablijven en de schoolleiding en mijn ouders werden hiervan op de hoogte gebracht. Ik had alleen een vraag gesteld en inplaats van een antwoord kreeg ik zo'n behandeling. Ik heb toen vreselijk zitten huilen.
Wat moet jij je alleen hebben gevoeld! In een vreemd land en dan dergelijke dingen meemaken. Ik weet dat er een happy end komt aan je verhaal, waarmee je bezig bent het op te schrijven voor Hamid maar ook ons hier, maar het lijkt me pijnlijk, om dit nog eens op te schrijven.
Ja, inderdaad het is heel erg pijnlijk om terug te kijken, maar gelukkig dat er voor mij wel een happy end was. Ik het het te doen voor de velen duizenden waar de hulp of wegblijft of te laat komt. Daarom zet ik mij in voor zulke mensen. Gedreven door liefde dat ik zelf heb ervaren, wil ik graag dat anderen ook uit zo'n onmenselijke situatie gered worden.
Mijn excuses als ik veel taal fouten heb gemaakt, mijn ogen zijn echt vol tranen op dit moment, en ik moet nu stoppen. De tranen zijn om de verdriet van die vele duizenden waarvan de hulp kreten nog niet gehoord zijn.
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

Afghan schreef: Ja, inderdaad het is heel erg pijnlijk om terug te kijken, maar gelukkig dat er voor mij wel een happy end was. Ik het het te doen voor de velen duizenden waar de hulp of wegblijft of te laat komt. Daarom zet ik mij in voor zulke mensen. Gedreven door liefde dat ik zelf heb ervaren, wil ik graag dat anderen ook uit zo'n onmenselijke situatie gered worden.
Mijn excuses als ik veel taal fouten heb gemaakt, mijn ogen zijn echt vol tranen op dit moment, en ik moet nu stoppen. De tranen zijn om de verdriet van die vele duizenden waarvan de hulp kreten nog niet gehoord zijn.
Juist, nog voordat ik dit las, kwam er in me op, hoe geweldig jouw nederlands is, ik kan helemaal niet merken, dat nederlands niet jouw moedertaal is. En dan excuseer je je voor fouten, die je niet hebt gemaakt. Nogmaals, ik vind het heel moedig van je, dat je je verhaal opschrijft en heb ontzettend veel respect voor je. Hopelijk, dat jouw verhaal mensen inspireert.
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Bericht door Amazigh »

Sorry maar alleen omdat je vroeg of Jezus gekruisigd was kreeg je straf?
Een beetje moeilijk te geloven he ik bedoel ik vroeg ook naar mijn moskee-leraar van hoe of wat maar kreeg geen straf alleen uitleg van hoe of wat.
A proud amazigh!
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Bericht door Afghan »

ajax schreef:Sorry maar alleen omdat je vroeg of Jezus gekruisigd was kreeg je straf?
Een beetje moeilijk te geloven he ik bedoel ik vroeg ook naar mijn moskee-leraar van hoe of wat maar kreeg geen straf alleen uitleg van hoe of wat.
Ja Ajax ik kreeg stokslagen omdat ik zo'n vraag had gesteld. Ik heb er veel hierover nagedacht en denk nu achteraf dat de reden dat ik gestraft werd, was misschien omdat die godsdienst leraar niet veel wist en in mijn cultuur is het een grote schande als je geen antwoord kan geven aan een vraag van je leerling, bovendien was hij ook bang dat door zo'n vraag andere studenten ook zouden na denken. Ik kon geen gedachte lezen om te weten wat er in de hoofd van die man omging, alleen de pijnlijke stokslagen kan ik heel goed herineren en ook de vernedering dat ik ervoer om in bijzijn van mijn klasgentoen zo behandeld te worden.
Jij mag je gelukkig noemen dat jou moskee leraar je anders heeft behandeld. Hij was kennelijk in een goede bui :lol:
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Bericht door Afghan »

Juist, nog voordat ik dit las, kwam er in me op, hoe geweldig jouw nederlands is, ik kan helemaal niet merken, dat nederlands niet jouw moedertaal is. En dan excuseer je je voor fouten, die je niet hebt gemaakt. Nogmaals, ik vind het heel moedig van je, dat je je verhaal opschrijft en heb ontzettend veel respect voor je. Hopelijk, dat jouw verhaal mensen inspireert.
[/quote]

Bedankt voor je complimenten en aanmoediging.
Ik had dit jaren geleden moeten doen, maar zoals een Afghaanse spreekwoord het zegt: "een vis is altijd vers als je het uit water haalt"
Daarom ben ik blij dat ik hier in dit forum eindelijk de gelegenheid heb om mijn hart te delen met jullie allemaal.
Groetjes,
Afghan
Laatst gewijzigd door Afghan op wo mei 09, 2007 12:56 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Bericht door Amazigh »

Afghan schreef:
ajax schreef:Sorry maar alleen omdat je vroeg of Jezus gekruisigd was kreeg je straf?
Een beetje moeilijk te geloven he ik bedoel ik vroeg ook naar mijn moskee-leraar van hoe of wat maar kreeg geen straf alleen uitleg van hoe of wat.
Ja Ajax ik kreeg stokslagen omdat ik zo'n vraag had gesteld. Ik heb er veel hierover nagedacht en denk nu achteraf dat de reden dat ik gestraft werd, was misschien omdat die godsdienst leraar niet veel wist en in mijn cultuur is het een grote schande als je geen antwoord kan geven aan een vraag van je leerling, bovendien was hij ook bang dat door zo'n vraag andere studenten ook zouden na denken. Ik kon geen gedachte lezen om te weten wat er in de hoofd van die man omging, alleen de pijnlijke stokslagen kan ik heel goed herineren en ook de vernedering dat ik ervoer om in bijzijn van mijn klasgentoen zo behandeld te worden.
Jij mag je gelukkig noemen dat jou moskee leraar je anders heeft behandeld. Hij was kennelijk in een goede bui :lol:
Ik werd ook geslagen maar ik werd het onderhand beu en begon terug te slaan en sindsdien deed ik niks aan Islam maar nu wel zonder hulp :D
A proud amazigh!
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

ajax schreef:Ik werd ook geslagen maar ik werd het onderhand beu en begon terug te slaan en sindsdien deed ik niks aan Islam maar nu wel zonder hulp :D
Door wie werd jij geslagen? Hier in Nederland?
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Bericht door Amazigh »

Freya schreef:
ajax schreef:Ik werd ook geslagen maar ik werd het onderhand beu en begon terug te slaan en sindsdien deed ik niks aan Islam maar nu wel zonder hulp :D
Door wie werd jij geslagen? Hier in Nederland?
Nee in verweggstan waaar denk je
A proud amazigh!
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Bericht door Afghan »

Ik werd ook geslagen maar ik werd het onderhand beu en begon terug te slaan en sindsdien deed ik niks aan Islam maar nu wel zonder hulp :D:
Waarom werd je geslagen? had je ook moeilijke vragen gesteld?
Ik kon niet terugslaan, omdat het in mijn cultuur dat niet mogelijk is. Dus had ik geen andere keus dan het naast me neer liggen.
Wat heeft jou bewogen om nu wel Islam te praktiseren? kon je mij een paar voorbeelden geven van wat je in Islam ziet?
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Bericht door Amazigh »

Afghan schreef:
Ik werd ook geslagen maar ik werd het onderhand beu en begon terug te slaan en sindsdien deed ik niks aan Islam maar nu wel zonder hulp :D:
Waarom werd je geslagen? had je ook moeilijke vragen gesteld?
Ik kon niet terugslaan, omdat het in mijn cultuur dat niet mogelijk is. Dus had ik geen andere keus dan het naast me neer liggen.
Wat heeft jou bewogen om nu wel Islam te praktiseren? kon je mij een paar voorbeelden geven van wat je in Islam ziet?
Ik kon het eigenlijk niet zo goed uitspreken ik was dan ook 13 jaar ongeveer was moelijk maar ja.
Ik kon wel terugslaan ik woon namelijk in Nederland.
Ik moest elke ramadan meedoen terwijl ik nauwelijks weet waarom of hoe en toen ging ik zelf zoeken en vragen gesteld aan mij vader hij kent de hele Koran uit z,n hoofd hij is nog jonger dan jou volgens mij, in ieder geval sindsdien begon ik meer te leren over Islam en nu een Moslim uit m,n hart en niet uit woorden
A proud amazigh!
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Bericht door Afghan »

ajax schreef:
Afghan schreef: Waarom werd je geslagen? had je ook moeilijke vragen gesteld?
Ik kon niet terugslaan, omdat het in mijn cultuur dat niet mogelijk is. Dus had ik geen andere keus dan het naast me neer liggen.
Wat heeft jou bewogen om nu wel Islam te praktiseren? kon je mij een paar voorbeelden geven van wat je in Islam ziet?
Ik kon het eigenlijk niet zo goed uitspreken ik was dan ook 13 jaar ongeveer was moelijk maar ja.
Ik kon wel terugslaan ik woon namelijk in Nederland.
Ik moest elke ramadan meedoen terwijl ik nauwelijks weet waarom of hoe en toen ging ik zelf zoeken en vragen gesteld aan mij vader hij kent de hele Koran uit z,n hoofd hij is nog jonger dan jou volgens mij, in ieder geval sindsdien begon ik meer te leren over Islam en nu een Moslim uit m,n hart en niet uit woorden
Hey Ajax,
Bedankt voor je moeite en openhartigheid. Goed om te horen dat je een lieve vader hebt die jou met liefde en geduld heeft behandeld. Ik heb zeker respect voor zulke vaders die helaas in Islamitische wereld heel schaars zijn.
Ik hoop dat wat in je hart hebt, dat je het ook in daden kan omzetten en hopelijk bewaar je schatten in je hart en niet iets anders :wink:
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Plaats reactie