Duitse ex-moslims zweren islam af

Dit forum is alleen bedoeld voor getuigenissen van ex Moslims en de moderator heeft het recht zonder enige voorkennis alle off-topic threads verplaatsen in daarvoor bestemde folders.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

*moslima* schreef:
Pilgrim schreef:
ajax schreef:Nee maar goed gelukkig bekeren er meer mensen naar Islam vooral die latino,s.
Ik ben het niet met je eens. Ik heb gelezen dat het aantal mensen dat de Islam verlaat vele malen groter is dan het aantal mensen dat zich tot de Islam bekeerd. Bovendien gaan veel van die nieuwkomers al snel weer weg.
Dat heb ik inderdaad meegemaakt.
Ik hoop dat jij dat ook zult doen. :wink:
De Islam is een vergissing, dat zul je op een dag inzien.
Gebruikersavatar
Persian_revenge
Berichten: 782
Lid geworden op: za dec 03, 2005 4:32 pm
Locatie: Londonistan

Bericht door Persian_revenge »

Ik heb zoveel tegenstrijdige statistieken gezien over het aantal mensen die Islam verlaten of omhelzen dat ik niet meer wat ik ervan moet geloven.

Toch dicteert het gezond verstand me dat wanneer er een godsdienst constant onder de loep wordt gezet (dit wil natuurlijk niet zeggen dat Christendom niet even achterlijk als Islam is) kan dat niet leiden tot massale bekering tot die bepaalde godsdienst. Het lijkt me logischer te beweren dat er meer mensen zijn die Islam verlaten.
*moslima*
Berichten: 201
Lid geworden op: zo mei 06, 2007 7:25 pm

Bericht door *moslima* »

Persian_revenge schreef:Ik heb zoveel tegenstrijdige statistieken gezien over het aantal mensen die Islam verlaten of omhelzen dat ik niet meer wat ik ervan moet geloven.

Toch dicteert het gezond verstand me dat wanneer er een godsdienst constant onder de loep wordt gezet (dit wil natuurlijk niet zeggen dat Christendom niet even achterlijk als Islam is) kan dat niet leiden tot massale bekering tot die bepaalde godsdienst. Het lijkt me logischer te beweren dat er meer mensen zijn die Islam verlaten.
Waarom is het één nou logischer als het andere? :? Aandacht, ook negatieve, zorgt ook voor aantrekkingskracht. Ik heb veel nieuwe moslims horen zeggen dat ze juist door 9/11 wilden weten wat de islam nou eigenlijk inhield.
Kom even spieken hier.
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

*moslima* schreef:
Persian_revenge schreef:Ik heb zoveel tegenstrijdige statistieken gezien over het aantal mensen die Islam verlaten of omhelzen dat ik niet meer wat ik ervan moet geloven.

Toch dicteert het gezond verstand me dat wanneer er een godsdienst constant onder de loep wordt gezet (dit wil natuurlijk niet zeggen dat Christendom niet even achterlijk als Islam is) kan dat niet leiden tot massale bekering tot die bepaalde godsdienst. Het lijkt me logischer te beweren dat er meer mensen zijn die Islam verlaten.
Waarom is het één nou logischer als het andere? :? Aandacht, ook negatieve, zorgt ook voor aantrekkingskracht. Ik heb veel nieuwe moslims horen zeggen dat ze juist door 9/11 wilden weten wat de islam nou eigenlijk inhield.
Die en masse, naar de islamitische boekhandel zijn gerend en daar boekjes haalden, die toch wel veel verschillen van de Koran. Of naar de bibliotheek, waar niet echt veel boeken zijn te vinden, waar ook de kritische kant van de islam wordt bekeken. Want, dat is discriminerend, we moeten vooral lezen, dat de islam vrede is and that is it. Zoals o.a. Nadia het noemt, de suikerversie dus.
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Bericht door Amazigh »

Freya schreef:
*moslima* schreef:
Persian_revenge schreef:Ik heb zoveel tegenstrijdige statistieken gezien over het aantal mensen die Islam verlaten of omhelzen dat ik niet meer wat ik ervan moet geloven.

Toch dicteert het gezond verstand me dat wanneer er een godsdienst constant onder de loep wordt gezet (dit wil natuurlijk niet zeggen dat Christendom niet even achterlijk als Islam is) kan dat niet leiden tot massale bekering tot die bepaalde godsdienst. Het lijkt me logischer te beweren dat er meer mensen zijn die Islam verlaten.
Waarom is het één nou logischer als het andere? :? Aandacht, ook negatieve, zorgt ook voor aantrekkingskracht. Ik heb veel nieuwe moslims horen zeggen dat ze juist door 9/11 wilden weten wat de islam nou eigenlijk inhield.
Die en masse, naar de islamitische boekhandel zijn gerend en daar boekjes haalden, die toch wel veel verschillen van de Koran. Of naar de bibliotheek, waar niet echt veel boeken zijn te vinden, waar ook de kritische kant van de islam wordt bekeken. Want, dat is discriminerend, we moeten vooral lezen, dat de islam vrede is and that is it. Zoals o.a. Nadia het noemt, de suikerversie dus.
De Korte versie van Islam dus dat is geen suikerversie of wat dan ook.
A proud amazigh!
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

Ik heb het niet eens over de korte versie, Ajax. Het gaat meer om verklarende boeken, met wat soera's en hadiths in. Je weet misschien wel, boeken dat de islam vrouwvriendelijk, diervriendelijk, mensvriendelijk, kortom, altijd vriendelijk is. Als je daar in mee gaat en je laat je daar door overtuigen, dan zit je met een foutief beeld van de Koran en de Islam opgescheept.

Daarom ook meestal de zin van veel bekeerde moslims, kijk niet naar de cultuur of naar het gedrag van moslims of naar alle islamtische landen (want ze weten ook wel dat daar veel misstanden zijn), maar kijk naar de islam zelf! Dat komt uit die boeken. En als ze dan eens wat verder lezen in de Koran, zijn ze meestal al zo ver, dat de foute verzen voor het gemak worden overgeslagen, want ze geloven in hun eigen persoonlijke islam. Maar die is dan wel gecreëerd, het is niet de werkelijkheid.
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Bericht door Amazigh »

Freya schreef:Ik heb het niet eens over de korte versie, Ajax. Het gaat meer om verklarende boeken, met wat soera's en hadiths in. Je weet misschien wel, boeken dat de islam vrouwvriendelijk, diervriendelijk, mensvriendelijk, kortom, altijd vriendelijk is. Als je daar in mee gaat en je laat je daar door overtuigen, dan zit je met een foutief beeld van de Koran en de Islam opgescheept.

Daarom ook meestal de zin van veel bekeerde moslims, kijk niet naar de cultuur of naar het gedrag van moslims of naar alle islamtische landen (want ze weten ook wel dat daar veel misstanden zijn), maar kijk naar de islam zelf! Dat komt uit die boeken. En als ze dan eens wat verder lezen in de Koran, zijn ze meestal al zo ver, dat de foute verzen voor het gemak worden overgeslagen, want ze geloven in hun eigen persoonlijke islam. Maar die is dan wel gecreëerd, het is niet de werkelijkheid.
Welke foute verzen?
A proud amazigh!
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

Je vraagt naar de bekende weg, die zijn al lang aan jou gepresenteerd, dus ga ik deze niet nog eens allemaal ophoesten, had laatst ook al een lijstje als antwoord op een vraag van jou doorgegeven en dat hielp ook niet.
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Bericht door Amazigh »

Freya schreef:Je vraagt naar de bekende weg, die zijn al lang aan jou gepresenteerd, dus ga ik deze niet nog eens allemaal ophoesten, had laatst ook al een lijstje als antwoord op een vraag van jou doorgegeven en dat hielp ook niet.
ik heb alleen verzen gezien die uit context zijn gerukt anders plaats je ze effe :wink:
A proud amazigh!
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

Vertel mij liever, want daar krijg ik niet echt antwoord op, waarom ik niet zou mogen wijzen van moslims, naar islamtische landen, of waar islam de hoofdgodsdienst is, waarom in deze landen, er zoveel pressie, onderdrukking en dergelijke is. Net zoals laatst, van Maleisië, die vrouw die in een strafkamp zit.

Trouwens, verzen uit hun context, daar kan jij ook wat van. Als er bijvoorbeeld

http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... ght=#85188
Haal je er een hadith bij. Dus, de koran is niet te verklaren zonder de hadith? Stom, want die zijn veel later geschreven. Bovendien zeggen moslims over hadiths, die hun onwelgevallig zijn, dat die vals zijn. Zo kan ik het ook.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Freya schreef:Je vraagt naar de bekende weg, die zijn al lang aan jou gepresenteerd, dus ga ik deze niet nog eens allemaal ophoesten, had laatst ook al een lijstje als antwoord op een vraag van jou doorgegeven en dat hielp ook niet.
Ik heb ze ook al meerdere malen gepresenteerd. Zie bijvoorbeeld de topic 'weer moslimhaat', pagina, onder de rubriek 'samenleving & integratie'. Het maakt trouwens niet uit, want alle verzen in de Koran zijn fout, omdat de Islam zelf gewoon bedrog is! Mohammed was een valse profeet.
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Bericht door Amazigh »

Pilgrim schreef:
Freya schreef:Je vraagt naar de bekende weg, die zijn al lang aan jou gepresenteerd, dus ga ik deze niet nog eens allemaal ophoesten, had laatst ook al een lijstje als antwoord op een vraag van jou doorgegeven en dat hielp ook niet.
Ik heb ze ook al meerdere malen gepresenteerd. Zie bijvoorbeeld de topic 'weer moslimhaat', pagina, onder de rubriek 'samenleving & integratie'. Het maakt trouwens niet uit, want alle verzen in de Koran zijn fout, omdat de Islam zelf gewoon bedrog is! Mohammed was een valse profeet.
Dat is de bestraffing van Hel wat is daar de probleem van?
En trouwens zie mijn topic God van de liefde
A proud amazigh!
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

ajax schreef:
Pilgrim schreef:
Freya schreef:Je vraagt naar de bekende weg, die zijn al lang aan jou gepresenteerd, dus ga ik deze niet nog eens allemaal ophoesten, had laatst ook al een lijstje als antwoord op een vraag van jou doorgegeven en dat hielp ook niet.
Ik heb ze ook al meerdere malen gepresenteerd. Zie bijvoorbeeld de topic 'weer moslimhaat', pagina, onder de rubriek 'samenleving & integratie'. Het maakt trouwens niet uit, want alle verzen in de Koran zijn fout, omdat de Islam zelf gewoon bedrog is! Mohammed was een valse profeet.
Dat is de bestraffing van Hel wat is daar de probleem van?
En trouwens zie mijn topic God van de liefde
Dat ging niet alleen over de bestraffing van de hel (waar kennelijk vooral Joden zouden komen) maar waren vooral haatdragende verzen tegen Joden, Christenen en ongelovigen.
Gebruikersavatar
Rust
Berichten: 444
Lid geworden op: do apr 12, 2007 10:04 pm

Bericht door Rust »

*moslima* schreef:Waarom is het één nou logischer als het andere? :? Aandacht, ook negatieve, zorgt ook voor aantrekkingskracht. Ik heb veel nieuwe moslims horen zeggen dat ze juist door 9/11 wilden weten wat de islam nou eigenlijk inhield.
Allah (swt) zegt in de Koran als ze de Islam verlaten zal Allah (swt) een ander volk nemen die Hij (swt) van zal houden en zij van Hem.....

Bekijk deze clips:

TV Report: Latinos Leaving The Church And Turning To ISLAM

TV Report: Thousands Catholic Hispanics Converting To ISLAM

De Koran

54. "O, gij die gelooft, wie onder u zich van zijn godsdienst afkeert, laat hem weten, dat Allah weldra een ander volk zal voortbrengen dat Hij zal liefhebben en die Hem zullen liefhebben."

Die mensen die de Islam hebben verlaten leven in schande en verdriet en op de dag des opstanding zijn zij de verliezers.... Allah Yaster.

Assalaam Aleykoum,

Rust
"Hij wiens hart Allah voor de Islam heeft verruimd is in het licht van zijn Heer." (Quran 39:22)
Gebruikersavatar
Rust
Berichten: 444
Lid geworden op: do apr 12, 2007 10:04 pm

Bericht door Rust »

Ik ben terug...

Bekijk ook deze clips:

CNN News: 1.5 Million Americans coverted to ISLAM in USA

US_TV_Report: 20000 Americans convert to islam every year

En dat juist na 9/11... subhana'Allah

Moge Allah (swt) alle volkeren van de wereld leiden naar het rechte pad... Amien

Groetjes,

Rust
"Hij wiens hart Allah voor de Islam heeft verruimd is in het licht van zijn Heer." (Quran 39:22)
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Bericht door Amazigh »

@rust


Laatste sura was toch

1. Als de hulp van Allah en overwinning komt,

2. En gij de mensen groepsgewijze ziet binnentreden tot Allah's godsdienst,

3. Roem dan uw Heer met de lof, die Hem toekomt en vraag vergiffenis van Hem; voorzeker Hij is Berouwaanvaardend.

Echt mooie he!
A proud amazigh!
Gebruikersavatar
Rust
Berichten: 444
Lid geworden op: do apr 12, 2007 10:04 pm

Bericht door Rust »

ajax schreef:Laatste sura was toch

1. Als de hulp van Allah en overwinning komt,

2. En gij de mensen groepsgewijze ziet binnentreden tot Allah's godsdienst,

3. Roem dan uw Heer met de lof, die Hem toekomt en vraag vergiffenis van Hem; voorzeker Hij is Berouwaanvaardend.

Echt mooie he!
Echt wel.. :cool:

Dit is (waarschijnlijk) de laatste geopenbaarde Sura die in één keer is geopenbaard en niet in gedeelten. Zie Sahih Muslim (boek 43, hadith nr: 7174)...

Click hier

Onze Profeet heeft ons geleerd dat wanneer Sura An-Nasr wordt gereciteerd men deze dua moete zeggen: سُبْحَانَكَ رَبَّنَا وَبِحَمْدِكَ، اللَّهُمَّ اغْفِرْ لِي

"Subhnaka Rabana, wa-biHamdika, Allahoma ighfirLie."(zie Sahih Bukhari, Volume 6, Book 60, Number 491)

En het laatste geopenbaarde Aya is (waarschijnlijk):

De Koran 5:3 "Heden heb Ik uw godsdienst voor u vervolmaakt, Mijn gunst aan u voltooid en de Islam voor u als godsdienst gekozen."

Bovenstaande Aya is geopenbaard op een feestdag op vrijdag en op Arafat na de Laatste preek van de profeet Mohammed (saws)..

Wa-Allaho A3lam

Assalaam Aleykoum,

Je broeder
"Hij wiens hart Allah voor de Islam heeft verruimd is in het licht van zijn Heer." (Quran 39:22)
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Roem dan uw Heer met de lof, die Hem toekomt
Ienemienemuttetienpondgrutteienmienemuttetienpondkaasienemienemutteisdebaas

Ben ik geslaagd?
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Hoe weten moslims die enkel de koran aannemen (zoals Moslima en Ajax ook dacht ik...) welke sura nu laatst of eerst kwam ?
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Bericht door Amazigh »

Dutch schreef:Hoe weten moslims die enkel de koran aannemen (zoals Moslima en Ajax ook dacht ik...) welke sura nu laatst of eerst kwam ?
Ik gebruik de hadiths ook alleen *moslima* gebruikt alleen de Koran
A proud amazigh!
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

ajax schreef:
Dutch schreef:Hoe weten moslims die enkel de koran aannemen (zoals Moslima en Ajax ook dacht ik...) welke sura nu laatst of eerst kwam ?
Ik gebruik de hadiths ook alleen *moslima* gebruikt alleen de Koran
Maar dan alleen de hadiths die in jouw straatje passen;

http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... 5856#85856
ajax schreef:Zo betrouwbaar zijn de hadiths voor jullie niet voor mij
Plaats reactie