nog een groentje erbij

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Ik heb dus ongeveer het zelfde gevoel dispar vulgo.
Ik ben anti religie, maar ik geloof wel in een soort van almacht waar we allemaal deel van uitmaken. Een soort van stukje God in jezelf. En of je nu geloofd of niet, je maakt deel uit van deze almacht.
Karma is de som van alle individuele impulsen, gedachten, woorden, handelingen in heden verleden en toekomst. Het effect daarvan creëert de ervaringen (van heden, verleden en toekomst) en maakt ieder individu verantwoordelijk voor het eigen leven, vreugde en pijn, voor zichzelf en voor anderen.
Ik geloof ook nog eens in reïncarnatie dus breidt mijn karma zich uit door het huidige en de vele vroegere en latere levens.
Dat maakt naar idee karma weer veel eerlijker. Een mens kiest er voor wat voor ervaring men in dit huidige leven wil doormaken.
Dus die mensen die nu alleen maar liefde zaaien en ellende oogsten, hebben voor deze ervaring gekozen. Misschien hebben ze iets “goed te maken”van een vorig leven.
En de mensen die nu ellende zaaien , maar toch een goed leven hebben komen zich zelf wel weer tegen in een volgend leven, of nog in dit leven. Je hoeft niet weder geboren te worden om een fout te herstellen.

Vriendelijke groet.
Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Bericht door Amazigh »

Chaimae:

Hoe kunnen jij niet in Allah geloven! Hoe kan jij het bestaan van de Schepper ontkennen, terwijl jij bent geschapen en jij zeker niet jezelf hebben geschapen. Het luchtledige kan ook niet de veroorzaker van de schepping zijn.
Hoe kan jij dan de oorzaak van jouw bestaan ontkennen?
Het is net als een machine die ontkent dat hij gemaakt is en niet de taken verricht waar hij voor gemaakt is

Of ben jij ook zo'n ''iemand'' die zegt: ''eerst zien en dan geloven.''

MVG

Chaimae
A proud amazigh!
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

ajax schreef:Chaimae:

Hoe kunnen jij niet in Allah geloven! Hoe kan jij het bestaan van de Schepper ontkennen, terwijl jij bent geschapen en jij zeker niet jezelf hebben geschapen. Het luchtledige kan ook niet de veroorzaker van de schepping zijn.
Hoe kan jij dan de oorzaak van jouw bestaan ontkennen?
Het is net als een machine die ontkent dat hij gemaakt is en niet de taken verricht waar hij voor gemaakt is

Of ben jij ook zo'n ''iemand'' die zegt: ''eerst zien en dan geloven.''

MVG

Chaimae
Chaimae??!! Die moest toch studeren voor haar examen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

ajax schreef:Chaimae:

Hoe kunnen jij niet in Allah geloven! Hoe kan jij het bestaan van de Schepper ontkennen, terwijl jij bent geschapen en jij zeker niet jezelf hebben geschapen. Het luchtledige kan ook niet de veroorzaker van de schepping zijn.
Hoe kan jij dan de oorzaak van jouw bestaan ontkennen?
Het is net als een machine die ontkent dat hij gemaakt is en niet de taken verricht waar hij voor gemaakt is

Of ben jij ook zo'n ''iemand'' die zegt: ''eerst zien en dan geloven.''

MVG

Chaimae
Ajax schat, je gaat me toch niet vertellen dat Chaimae mee leest op het forum? :mad:
Ze moet studeren. Ik ga maar een drastischer maatregelen nemen tot 1 juni.
We willen dat ze slaagt, dus moet ze leren.
Ook jij moet dat tegen haar zeggen als je haar op messenger ontmoet.
Beloof je me dat?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Bericht door Amazigh »

Pilgrim schreef:
ajax schreef:Chaimae:

Hoe kunnen jij niet in Allah geloven! Hoe kan jij het bestaan van de Schepper ontkennen, terwijl jij bent geschapen en jij zeker niet jezelf hebben geschapen. Het luchtledige kan ook niet de veroorzaker van de schepping zijn.
Hoe kan jij dan de oorzaak van jouw bestaan ontkennen?
Het is net als een machine die ontkent dat hij gemaakt is en niet de taken verricht waar hij voor gemaakt is

Of ben jij ook zo'n ''iemand'' die zegt: ''eerst zien en dan geloven.''

MVG

Chaimae
Chaimae??!! Die moest toch studeren voor haar examen.

Een bericht aan jou van haar


Het gaat trouwens goed met haar studie ze heeft vandaag één hele geschiedenisboek geleerd, nog één boek te gaan !
A proud amazigh!
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Bericht door Amazigh »

Ariel schreef:
ajax schreef:Chaimae:

Hoe kunnen jij niet in Allah geloven! Hoe kan jij het bestaan van de Schepper ontkennen, terwijl jij bent geschapen en jij zeker niet jezelf hebben geschapen. Het luchtledige kan ook niet de veroorzaker van de schepping zijn.
Hoe kan jij dan de oorzaak van jouw bestaan ontkennen?
Het is net als een machine die ontkent dat hij gemaakt is en niet de taken verricht waar hij voor gemaakt is

Of ben jij ook zo'n ''iemand'' die zegt: ''eerst zien en dan geloven.''

MVG

Chaimae
Ajax schat, je gaat me toch niet vertellen dat Chaimae mee leest op het forum? :mad:
Ze moet studeren. Ik ga maar een drastischer maatregelen nemen tot 1 juni.
We willen dat ze slaagt, dus moet ze leren.
Ook jij moet dat tegen haar zeggen als je haar op messenger ontmoet.
Beloof je me dat?
Namens chaimae

Hoi hoi Ariel. Hoe is het met je? Met mij goed hoor.. ik ben druk bezig met leren.. om eerlijk te zijn begin ik nu echt wel te beseffen dat het bijn zover is. De tijd begint te dringen en de zenuwen gieren door mijn lijf. Kan wel huilen, en voel me heel erg chagerijnig. Kat nu echt iedereen af, en zelfs mijn moeder begint het nu door te hebben dat het aan de stress ligt, die laat me dus voorlopig met rust.
Oh jaa ik droom zelfs nu elke avond over de examens. Dit is echt niet meer leuk. Ik wil het nu, en welnu! Ik wil er van af zijn.
Oh jaa morgen heb ik een stuntdag.. dat lijkt me weer tof
Mischien dat ik dan alles weer even vergeet en lol ga hebben.

MVG

Chaimae



Sorry i,m just the messenger :)
A proud amazigh!
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

dan mag ze vanavond als beloning even meedoen.
Zeg maar dat ze weer even op het forum kan.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
dispar vulgo
Berichten: 31
Lid geworden op: ma mei 07, 2007 11:50 pm

Bericht door dispar vulgo »

ajax schreef:Chaimae:

Hoe kunnen jij niet in Allah geloven! Hoe kan jij het bestaan van de Schepper ontkennen, terwijl jij bent geschapen en jij zeker niet jezelf hebben geschapen. Het luchtledige kan ook niet de veroorzaker van de schepping zijn.
Hoe kan jij dan de oorzaak van jouw bestaan ontkennen?
Het is net als een machine die ontkent dat hij gemaakt is en niet de taken verricht waar hij voor gemaakt is

MVG

Chaimae
ten eerste je hebt helemaal gelijk : ik heb mijzelf zeker niet geschapen, dat heeft mijn vader gedaan door bovenop mijn moeder te gaan en liggen en ehm ...nou ja je weet de bloemmetjes en de bijtjes :lol:

christen zullen mij vrgaen waarom ik het bestaan van de schepper god ontken ....
maar oke, goed ik ben geschapen door Allah (of god) en de wereld in geworpen door een ilamitische vrouw, dus als moslim geboren met een taak of missie van Allah (of god)......: missie volbracht, ik heb geleerd om al mijn instrumenten te gebruiken die mij geschonken zijn dus ook mijn hersenmassa en mijn aller grootse gift van allah/god : mijn vrije wil.
dus we zijn allemaal geboren volgens jou om hem te eren of zo....dan is allah wel erg egocentrisch en ijdel vind je niet ...(is ijdelheid niet een doodzonde)
Audi, Vide, Tace, Si Tu Vis Vivere
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Ariel schreef:dan mag ze vanavond als beloning even meedoen.
Zeg maar dat ze weer even op het forum kan.


:lol: ... ben kapotmoe. Doe niks anders dan de hele dag leren. Mijn broertje verklaart me zelf voor gek en geprikkelde kip.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

dispar vulgo schreef:
ajax schreef:Chaimae:

Hoe kunnen jij niet in Allah geloven! Hoe kan jij het bestaan van de Schepper ontkennen, terwijl jij bent geschapen en jij zeker niet jezelf hebben geschapen. Het luchtledige kan ook niet de veroorzaker van de schepping zijn.
Hoe kan jij dan de oorzaak van jouw bestaan ontkennen?
Het is net als een machine die ontkent dat hij gemaakt is en niet de taken verricht waar hij voor gemaakt is

MVG

Chaimae
ten eerste je hebt helemaal gelijk : ik heb mijzelf zeker niet geschapen, dat heeft mijn vader gedaan door bovenop mijn moeder te gaan en liggen en ehm ...nou ja je weet de bloemmetjes en de bijtjes :lol:

christen zullen mij vrgaen waarom ik het bestaan van de schepper god ontken ....
maar oke, goed ik ben geschapen door Allah (of god) en de wereld in geworpen door een ilamitische vrouw, dus als moslim geboren met een taak of missie van Allah (of god)......: missie volbracht, ik heb geleerd om al mijn instrumenten te gebruiken die mij geschonken zijn dus ook mijn hersenmassa en mijn aller grootse gift van allah/god : mijn vrije wil.
dus we zijn allemaal geboren volgens jou om hem te eren of zo....dan is allah wel erg egocentrisch en ijdel vind je niet ...(is ijdelheid niet een doodzonde)

Om eerlijk te zijn ben ik momenteel veels te moe om inhoudelijk op je bericht in te gaan. Maar I will be back! :evil:
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Ariel: zet me maar weer op non-actief. Ik ga nu economie leren, en zal morgen om 4 uur opstaan om te leren. Zucht.


Slaap lekker alvast. Moge de engelen over jullie waken insa'Allah.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Chaimae, je zit hier wel in de draad van een nieuw FFI-lid, namelijk dispar vulgo. Zou je haar eerst niet es vriendelijk gedag zeggen, zoals het een beleefd meisje betaamt ?
Verder alle goeds gewenst voor je examens. Kruip maar weer achter je schoolboeken, oefening baart kunst !
Of nee, lees eerst even onder "Opinies" het stukje dat ik deels ook voor jou geschreven heb, met als titel "de Paden van de westerse moslimdochter".
Daarna weer richting schoolboeken of anders hup je bed in, met een frisse kop gaat alles beter, ook studeren.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Dutch schreef:Chaimae, je zit hier wel in de draad van een nieuw FFI-lid, namelijk dispar vulgo. Zou je haar eerst niet es vriendelijk gedag zeggen, zoals het een beleefd meisje betaamt ?
Verder alle goeds gewenst voor je examens. Kruip maar weer achter je schoolboeken, oefening baart kunst !
Of nee, lees eerst even onder "Opinies" het stukje dat ik deels ook voor jou geschreven heb, met als titel "de Paden van de westerse moslimdochter".
Daarna weer richting schoolboeken of anders hup je bed in, met een frisse kop gaat alles beter, ook studeren.

Mijn hoofd staat er momenteel niet na. Ik moet trouwens zeggen dat ik je stukje heb gelezen, en ik alle 4 paden heb doorwandeld en ik me momenteel in pad 4 bevind en daar me rust heb gevonden.

Ik wacht op de Isha-gebed. Denk dat ik nu maar even een half uurtje ga leren en vervolgens in de ochtend weer verder ga. Slaap wel Dutch.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Slaap lekker meissie, liltik saied binti !!!!
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

dispar vulgo schreef: ten eerste je hebt helemaal gelijk : ik heb mijzelf zeker niet geschapen, dat heeft mijn vader gedaan door bovenop mijn moeder te gaan en liggen en ehm ...nou ja je weet de bloemmetjes en de bijtjes :lol:

christen zullen mij vrgaen waarom ik het bestaan van de schepper god ontken ....
maar oke, goed ik ben geschapen door Allah (of god) en de wereld in geworpen door een ilamitische vrouw, dus als moslim geboren met een taak of missie van Allah (of god)......: missie volbracht, ik heb geleerd om al mijn instrumenten te gebruiken die mij geschonken zijn dus ook mijn hersenmassa en mijn aller grootse gift van allah/god : mijn vrije wil.
dus we zijn allemaal geboren volgens jou om hem te eren of zo....dan is allah wel erg egocentrisch en ijdel vind je niet ...(is ijdelheid niet een doodzonde)
Mooie uitleg, ikzelf had het nog wat plastischer gebracht. Maar vooral de laatste alinea, goed uitgelegd.
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Bericht door Silly »

ookal ben ik dik te laat:

WELKOM, HIJ/ZIJ DIE DE TOPIC STARTTE 8)
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Dispar Vulgo,

Ik heb je geloof ik ook nog niet welkom geheten. Dat doe ik dus bij deze: van harte welkom dus.

Sorry voor deze late reactie.
Trotse-Moslim
Berichten: 381
Lid geworden op: wo jan 24, 2007 12:34 am

Bericht door Trotse-Moslim »

Welkom terug voor eventjes Chaimae.

Ik heb altijd al stiekem al jou berichten gevolgd hier :oops:

Wel je best doen he meid, want na onweer komt er zonneschijn (of zoiets).

Groetjes!


Jou fan.
En verdraag met geduld alles wat zij (de ongelovigen) zeggen; en verlaat hen op gepaste wijze. (73:10). Contra principia negantem disputari non potest
weda
Berichten: 948
Lid geworden op: wo feb 11, 2004 10:39 am
Locatie: haar
Contacteer:

Bericht door weda »

dispar vulgo schreef:
Ariel schreef:
dispar vulgo schreef: En "what comes around, goes around" denk ik altijd. Wat iemand mij aandoet zal hem/haar ook aangedaan worden.
Jij geloofd dus in karma dispar vulgo ?
Wat iemand zaait zal iemand oogsten?

Vriendelijke groet.
Op een bepaalde manier wel, ik ben niet gelovig maar wel spiritueel....een beetje raar ik weet het. maar mijn spiritualiteit zit in mijzelf en niet in een of ander god. Ik weet dat er veel mensen die goed zijn voor andere en voor iedereen klaar staan, maar die toch veel ellende mee maken. Ze zaaien dus alleen liefde maar oogsten ellende....en er zijn mensen die ellende zaaien en toch een heel goed leven leiden....dan klopt karma al niet.

maar de mensen die ellende zaaien mogen dan wel een goed leven hebben, ze hebben denk ik niet de warmte en rust inzichzelf. Dat is wat de mensen die goed zijn en toch een ellendig leven leiden wel hebben....als je het zo bekijkt klopt karma toch wel een beetje

Karma is dus wel iets waar ik in geloof maar toch niet 100% achter sta, omdat ik daar niet alle antwoorden over heb.
Beste,
als je vragen over karma hebt, stel ze gerust aan mij. hoop die te kunnen beantwoorden.

groet,
wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

als je vragen over karma hebt, stel ze gerust aan mij.
Heb je zin daar een topic over te openen?

Alvast bedankt,
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Trotse-Moslim schreef:Welkom terug voor eventjes Chaimae.

Ik heb altijd al stiekem al jou berichten gevolgd hier :oops:

Wel je best doen he meid, want na onweer komt er zonneschijn (of zoiets).

Groetjes!


Jou fan.
Dat is: "Na regen komt zonneschijn" Abdelkarim.
weda
Berichten: 948
Lid geworden op: wo feb 11, 2004 10:39 am
Locatie: haar
Contacteer:

Bericht door weda »

BFA schreef:
als je vragen over karma hebt, stel ze gerust aan mij.
Heb je zin daar een topic over te openen?

Alvast bedankt,
dat zal ik doen. nog even voorbereiden. maar, eigenlijk ben ik hier niet om mijn "religie" te promoten.
wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.
Trotse-Moslim
Berichten: 381
Lid geworden op: wo jan 24, 2007 12:34 am

Bericht door Trotse-Moslim »

Thomas schreef:
Trotse-Moslim schreef:Welkom terug voor eventjes Chaimae.

Ik heb altijd al stiekem al jou berichten gevolgd hier :oops:

Wel je best doen he meid, want na onweer komt er zonneschijn (of zoiets).

Groetjes!


Jou fan.
Dat is: "Na regen komt zonneschijn" Abdelkarim.
Hoi Thomas,

Bedankt voor de verbetering, ik zat al te twijfelen of het regen of onweer is, hihi.
En verdraag met geduld alles wat zij (de ongelovigen) zeggen; en verlaat hen op gepaste wijze. (73:10). Contra principia negantem disputari non potest
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

dat zal ik doen. nog even voorbereiden. maar, eigenlijk ben ik hier niet om mijn "religie" te promoten.
Onder andere godsdiensten misstaat het niet.

Er is verschil tussen een beetje gevraagde informatie geven (een act van liefde), en een promotiecampagne voeren.

Lang hoeft het niet te zijn.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
dispar vulgo
Berichten: 31
Lid geworden op: ma mei 07, 2007 11:50 pm

Bericht door dispar vulgo »

Inderdaad, iedereen kan dan zijn/haar eigen conclussies trekken over het onderwerp.
Audi, Vide, Tace, Si Tu Vis Vivere
Plaats reactie