voorstellen

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Ashadoe
Berichten: 483
Lid geworden op: di mei 08, 2007 5:32 pm

voorstellen

Bericht door Ashadoe »

As-salamoe ‘aleikoem wa rahmatullahi wa barakatoehoe* broeders en zusters in islam,

Ik ben Ashadoe, ik ben 16 jaar en moslim.
Ik ben op mijn veertiende begonnen met islam, maar nu ben ik het geworden.
Ik wist niet dat je je moest voorstellen, dus doe ik nu maar :smile:


Ik hoop dat we veel van elkaar zullen leren op dit forum.

wasalaam** & totziens,

Ashadoe








*Vrede zij met jou en Allah's barmhartigheid en Zijn zegeningen
**vrede ;)
Allah is de Alwetende!
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

hallo! leuk dat je ons gevonden hebt.

Hopelijk leer je hier inderdaad een heleboel.

Gut ja ! even vergeten atheistisch terug te groeten :

Ammehoelah awa blablal trallahla!
Laatst gewijzigd door Manon op vr mei 11, 2007 1:35 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Hoi Ashadoe,

Van harte welkom hier hoor. Je kan hier inderdaad veel over de Islam leren. Was je vroeger geen moslim? Wat was je dan?

Groet,
Pilgrim
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Van harte welkom beste Ashadoe (vertaling : ik getuig).
Wil je ons even vertellen waarom jij moslim geworden bent ?
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Bericht door Afghan »

Dutch schreef:Van harte welkom beste Ashadoe (vertaling : ik getuig).
Wil je ons even vertellen waarom jij moslim geworden bent ?
En dit was precies wat ik ook wilde vragen aan Ashadoe.
Hoe dan ook, welkom.
Ben je echt 16 jaar? ik verbaas me waarom de meeste moslims die zich hier melden zeggen dat ze zo jong zijn. Het kan zijn dat in jou geval ook zo is dus dat je inderdaad 16 jaar bent, maar ik vind het wel een beetje merkwaardig.
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Ashadoe
Berichten: 483
Lid geworden op: di mei 08, 2007 5:32 pm

Bericht door Ashadoe »

Salaam aleikum,

En bedankt voor het welkom.
Voordat ik moslim werd, was ik niet-gelovig. Mijn vader was wel katholiek en ik had van hem de kinderbijbel.
Ik wist wel dat er een God was, maar ik had Hem nog niet gevonden.

Op mijn veertiende ontdekte ik islam en ik ging me erin verdiepen.
Ik wist dat ik mijn religie gevonden had, maar mede doordat ik er nog niet vele van wist en ook doordat mijn familie er bezorgd om was, ben ik toen nog niet geworden.

Ik geloof in Allah en in Zijn profeten, met name Mohammed(vrede zij met hem). Ik voel het van binnen dat ik geloof; ik voel me erbij thuis. Het voelde dat ik voor mijn bekering nog incompleet was en dat ik door mijn bekering compleet ben geworden. Alhamdoe lillah (Alle lof en dank aan God) heb ik de islam gevonden.

wasalaam,

Ashadoe
Allah is de Alwetende!
Ashadoe
Berichten: 483
Lid geworden op: di mei 08, 2007 5:32 pm

Bericht door Ashadoe »

Dutch schreef:Ashadoe (vertaling : ik getuig).
Dat heb je goed gezien Dutch :smile:
Ben je echt 16 jaar?
Ja.
Allah is de Alwetende!
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Bericht door Afghan »

Ashadoe schreef:Salaam aleikum,

En bedankt voor het welkom.
Voordat ik moslim werd, was ik niet-gelovig. Mijn vader was wel katholiek en ik had van hem de kinderbijbel.
Ik wist wel dat er een God was, maar ik had Hem nog niet gevonden.

Op mijn veertiende ontdekte ik islam en ik ging me erin verdiepen.
Ik wist dat ik mijn religie gevonden had, maar mede doordat ik er nog niet vele van wist en ook doordat mijn familie er bezorgd om was, ben ik toen nog niet geworden.

Ik geloof in Allah en in Zijn profeten, met name Mohammed(vrede zij met hem). Ik voel het van binnen dat ik geloof; ik voel me erbij thuis. Het voelde dat ik voor mijn bekering nog incompleet was en dat ik door mijn bekering compleet ben geworden. Alhamdoe lillah (Alle lof en dank aan God) heb ik de islam gevonden.

wasalaam,

Ashadoe
Wat denk je als een Moslim voor je familie en voor je land te kunnen betekennen?
In wat voor opzichten ben je een beter mens geworden en wat merk je zelf hiervan in de praktijk van je leven?
Wat denk je over extreme moslims zoals Mohammad B?
Groetjes,
Afghan
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Ashadoe
Berichten: 483
Lid geworden op: di mei 08, 2007 5:32 pm

Bericht door Ashadoe »

Wat denk je als een Moslim voor je familie en voor je land te kunnen betekennen?
Grappig, niemand heeft me ooit die vraag gesteld. Mijn familie zal het moeilijk hebben met mijn keuze, maar ze zullen het accepteren. Ik zal nog gewoon dezelfde persoon blijven, alleen dan iemand die in Allah geloofd. Met mijn land precies hetzelfde. Moslim of niet; ik blijf gewoon een Nederlander.
In wat voor opzichten ben je een beter mens geworden en wat merk je zelf hiervan in de praktijk van je leven?
Ik zie het zo; Allah heeft de wereld geschapen. De aarde waar wij op lopen, het brood wat wij eten, het water wat wij drinken; Dat heeft Hij allemaal geschonken aan ons. In ruil daarvoor dank ik Hem voor alles en bid tot Hem. Omdat ik dat eerste nog niet deed, voel ik dat ik een beter mens ben geworden. Er zijn nieuwe mensen in mijn leven gekomen met hetzelfde geloof, die nu ook mijn vrienden zijn.
Wat denk je over extreme moslims zoals Mohammad B?
Ik keur zijn daden niet goed. Ja, Theo van Gogh sprak slecht over islam, maar de dood verdiende hij niet.

wasalaam,

Ashadoe
Allah is de Alwetende!
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Bericht door Amazigh »

Bij deze wens ik je welkom hier!


Groetjes van Ajax en Chaimae. :razz:
A proud amazigh!
dispar vulgo
Berichten: 31
Lid geworden op: ma mei 07, 2007 11:50 pm

Bericht door dispar vulgo »

Ook namens mij welkom hier,

hoop dat je na je keuze Moslim te worden nog steeds overal voor openstaat en bereid ben te luisteren naar en leren van niet-moslims
Audi, Vide, Tace, Si Tu Vis Vivere
Trotse-Moslim
Berichten: 381
Lid geworden op: wo jan 24, 2007 12:34 am

Bericht door Trotse-Moslim »

Een warme welkom van deze lid :)
En verdraag met geduld alles wat zij (de ongelovigen) zeggen; en verlaat hen op gepaste wijze. (73:10). Contra principia negantem disputari non potest
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Ja, Theo van Gogh sprak slecht over islam,
Correctie: Theo gaf bittere kritiek over Islam.

De Humor die Theo toepaste noemt men ook galgehumor, omdat in de Donkere Middeleeuwen deze je op de galg kon brengen.

Zijn dood toont alleen waar Islam ons heen voert, en toont dat zijn kritiek meer dan gerechtvaardigd was.
Hoe meer Islam in Europa, hoe meer mensen deze zware prijs gaan betalen.[/quote]
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
dispar vulgo
Berichten: 31
Lid geworden op: ma mei 07, 2007 11:50 pm

Bericht door dispar vulgo »

BFA schreef:
Ja, Theo van Gogh sprak slecht over islam,
Correctie: Theo gaf bittere kritiek over Islam.

De Humor die Theo toepaste noemt men ook galgehumor, omdat in de Donkere Middeleeuwen deze je op de galg kon brengen.

Zijn dood toont alleen waar Islam ons heen voert, en toont dat zijn kritiek meer dan gerechtvaardigd was.
Hoe meer Islam in Europa, hoe meer mensen deze zware prijs gaan betalen.
[/quote]

Helemaal mee eens.
En wat elke moslim vergeten blijkt te zijn (of de meeste hebben dat niet eens geweten omdat het hen niet betrof) was ook dat Theo bekent stond als anti-semiet. Maar wat de Joden deden was hem op zijn "fout" wijzen via het rechtsysteem en niet hem af te slachten als een "zwijn" zoals de bekende meneer B. heeft gedaan.
Audi, Vide, Tace, Si Tu Vis Vivere
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Bericht door Amazigh »

BFA schreef:
Ja, Theo van Gogh sprak slecht over islam,
Correctie: Theo gaf bittere kritiek over Islam.

De Humor die Theo toepaste noemt men ook galgehumor, omdat in de Donkere Middeleeuwen deze je op de galg kon brengen.

Zijn dood toont alleen waar Islam ons heen voert, en toont dat zijn kritiek meer dan gerechtvaardigd was.
Hoe meer Islam in Europa, hoe meer mensen deze zware prijs gaan betalen.
[/quote]


In de Islam is vrijheid van meningsuiting ook een recht, alleen betekent het wel dat je daar feiten voor moet hebben. In tegenstelling met wat Theo van Gogh kwam. Hij kwam absoluut niet met feiten en verloochende de waarheid wanneer het hem het best uitkwam. Hierbij werd hij ook nog eens ''geprezen'' om de toepassing van vrijheid van meningsuiting.

MVG,
Chaimae.
A proud amazigh!
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

alleen betekent het wel dat je daar feiten voor moet hebben
Feiten die naar Allah leiden, of feiten die de realiteit tonen?
Die twee zijn niet altijd overeenkomstig.
Jij hebt zo te zien makkelijk problemen met het tweede.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Bericht door Iznogoodh »

ajax schreef:
BFA schreef:
Ja, Theo van Gogh sprak slecht over islam,
Correctie: Theo gaf bittere kritiek over Islam.

De Humor die Theo toepaste noemt men ook galgehumor, omdat in de Donkere Middeleeuwen deze je op de galg kon brengen.

Zijn dood toont alleen waar Islam ons heen voert, en toont dat zijn kritiek meer dan gerechtvaardigd was.
Hoe meer Islam in Europa, hoe meer mensen deze zware prijs gaan betalen.

In de Islam is vrijheid van meningsuiting ook een recht, alleen betekent het wel dat je daar feiten voor moet hebben.
Leuk nietwaar, dat voorbehoud? Het is typerend voor Moslimfanaten die zich trachten voor te doen als redelijke mensen.
Laatst gewijzigd door Iznogoodh op vr mei 11, 2007 9:55 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
dispar vulgo
Berichten: 31
Lid geworden op: ma mei 07, 2007 11:50 pm

Bericht door dispar vulgo »

ajax schreef:
BFA schreef:
Ja, Theo van Gogh sprak slecht over islam,
Correctie: Theo gaf bittere kritiek over Islam.

De Humor die Theo toepaste noemt men ook galgehumor, omdat in de Donkere Middeleeuwen deze je op de galg kon brengen.

Zijn dood toont alleen waar Islam ons heen voert, en toont dat zijn kritiek meer dan gerechtvaardigd was.
Hoe meer Islam in Europa, hoe meer mensen deze zware prijs gaan betalen.

In de Islam is vrijheid van meningsuiting ook een recht, alleen betekent het wel dat je daar feiten voor moet hebben. In tegenstelling met wat Theo van Gogh kwam. Hij kwam absoluut niet met feiten en verloochende de waarheid wanneer het hem het best uitkwam. Hierbij werd hij ook nog eens ''geprezen'' om de toepassing van vrijheid van meningsuiting.

MVG,
Chaimae.[/quote]

Was jij niet degene die zei dat je in de islam geen vragen mag stellen, Chaimae? (weet niet zeker of jij het was of een andere moslima, dus alvast sorry als ik me vergist heb.)
Maar als je niet eens vragen mag stellen hoe kan jij dan beweren dat vrijheid van meningsuiting ook een recht is in de islamleer? En hoe komt het dat zovele mensen ter dood worden veroordeeld in islamitische landen omdat ze de "fout" maken te spreken? Waarom wordt iedereen die niet (meer) moslims is de allerergste dingen toegewenst? Als vrijheid van menings]uiting een recht is binnen de islam waarom wordt ik en zovele ander door de islamitische bevolking (zelfs in vrij NL) met de dood bedreigd enkel en alleen omdat ik een andere mening heb?
Audi, Vide, Tace, Si Tu Vis Vivere
Trotse-Moslim
Berichten: 381
Lid geworden op: wo jan 24, 2007 12:34 am

Bericht door Trotse-Moslim »

dispar vulgo schreef:
ajax schreef:
BFA schreef: Correctie: Theo gaf bittere kritiek over Islam.

De Humor die Theo toepaste noemt men ook galgehumor, omdat in de Donkere Middeleeuwen deze je op de galg kon brengen.

Zijn dood toont alleen waar Islam ons heen voert, en toont dat zijn kritiek meer dan gerechtvaardigd was.
Hoe meer Islam in Europa, hoe meer mensen deze zware prijs gaan betalen.

In de Islam is vrijheid van meningsuiting ook een recht, alleen betekent het wel dat je daar feiten voor moet hebben. In tegenstelling met wat Theo van Gogh kwam. Hij kwam absoluut niet met feiten en verloochende de waarheid wanneer het hem het best uitkwam. Hierbij werd hij ook nog eens ''geprezen'' om de toepassing van vrijheid van meningsuiting.

MVG,
Chaimae.
Was jij niet degene die zei dat je in de islam geen vragen mag stellen, Chaimae? (weet niet zeker of jij het was of een andere moslima, dus alvast sorry als ik me vergist heb.)
Maar als je niet eens vragen mag stellen hoe kan jij dan beweren dat vrijheid van meningsuiting ook een recht is in de islamleer? En hoe komt het dat zovele mensen ter dood worden veroordeeld in islamitische landen omdat ze de "fout" maken te spreken? Waarom wordt iedereen die niet (meer) moslims is de allerergste dingen toegewenst? Als vrijheid van menings]uiting een recht is binnen de islam waarom wordt ik en zovele ander door de islamitische bevolking (zelfs in vrij NL) met de dood bedreigd enkel en alleen omdat ik een andere mening heb?[/quote]

Voor zover ik weet dient men juist in de islaam alles te onderzoeken en juist vragen te stelling. Ik weet niet wie het beweert heeft dat men geen vragen mag stellen in de islaam. Maar dit is wel toegestaan :-) (Sterker nog, het wordt ten zeerste aangeraden eerst hetgeen te onderzoeken voordat men ergens mee in zee gaat)

Ik vraag me telkens af waarom moslims ter verantwoording worden geroepen voor het gedrag van andere moslims. Ik ga toch ook niet aan christenen vragen waarom de Kruistochten hebben plaatsgevonden. Ik bedoel, iedere individu is anders. Men dient naar de mensen te kijken als persoon-zijnde als ieder aparte individu en niet in groepjes te kijken. Ik bedoel, iedere moslim denkt anders :-)
En verdraag met geduld alles wat zij (de ongelovigen) zeggen; en verlaat hen op gepaste wijze. (73:10). Contra principia negantem disputari non potest
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Men dient naar de mensen te kijken als persoon-zijnde als ieder aparte individu en niet in groepjes te kijken. Ik bedoel, iedere moslim denkt anders
Jaja, dat kan jij nu wel beweren vanuit je comfortabele positie van luxe-moslim in het Westen ! Als jij dit verkondigde in een islamitisch land, dan was jouw leven geen knip meer waard. Jij bent een hypocriet als je dat niet wil inzien.

In de islam is het individu verwaarloosbaar, de ummah staat voorop. En jij waagt het te vragen om de moslims als induviduën te bekijken en niet in groep ? islam en individu...een "contradictio in terminis" !
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Bericht door Iznogoodh »

Trotse-Moslim schreef:Voor zover ik weet dient men juist in de islaam alles te onderzoeken en juist vragen te stelling.
Laat me niet lachen.
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
Trotse-Moslim
Berichten: 381
Lid geworden op: wo jan 24, 2007 12:34 am

Bericht door Trotse-Moslim »

Iznogoodh schreef:
Trotse-Moslim schreef:Voor zover ik weet dient men juist in de islaam alles te onderzoeken en juist vragen te stelling.
Laat me niet lachen.
oeps :oops:

typfoutje inderdaad, stelling = stellen :)

bedankt :)
En verdraag met geduld alles wat zij (de ongelovigen) zeggen; en verlaat hen op gepaste wijze. (73:10). Contra principia negantem disputari non potest
Trotse-Moslim
Berichten: 381
Lid geworden op: wo jan 24, 2007 12:34 am

Bericht door Trotse-Moslim »

Dutch schreef:
Men dient naar de mensen te kijken als persoon-zijnde als ieder aparte individu en niet in groepjes te kijken. Ik bedoel, iedere moslim denkt anders
Jaja, dat kan jij nu wel beweren vanuit je comfortabele positie van luxe-moslim in het Westen ! Als jij dit verkondigde in een islamitisch land, dan was jouw leven geen knip meer waard. Jij bent een hypocriet als je dat niet wil inzien.

In de islam is het individu verwaarloosbaar, de ummah staat voorop. En jij waagt het te vragen om de moslims als induviduën te bekijken en niet in groep ? islam en individu...een "contradictio in terminis" !
Moslims zijn geen robots. Dat we allemaal hetzelfde denken. Elke individu is anders, ongeacht of hen religie, ras, sexe, etc. overeenkomt. Dus de bovengenoemde termen zijn helemaal niet tegenstrijdig.
En verdraag met geduld alles wat zij (de ongelovigen) zeggen; en verlaat hen op gepaste wijze. (73:10). Contra principia negantem disputari non potest
dispar vulgo
Berichten: 31
Lid geworden op: ma mei 07, 2007 11:50 pm

Bericht door dispar vulgo »

ik zie ieder mens ook als individu,
een moslim krijgt van mij net zoveel liefde als iedereen, en ze beantwoorden mijn liefde met nog veel meer liefde. Totdat bekend wordt dat ik de islam de rug heb gekeerd dan kijken ze mij aan vol walging en krijg ik de meest erge scheldwoorden naar mijn kop gesmeten.
Nee niet elke moslim zo, ik heb een relatie gehad met een moslim en hij vond het niet leuk dat ik niet moslim was maar accepteerde dat wel, en ik heb een islamitische vriendin gehad die mij nam zoals ik was.
Zo dat zijn dus 2 islamieten die ik in 28 jaar tijd ben tegengekomen en die mij volledig accepteerden als niet-moslim.

Ik ben nog nooit uitgescholden door een christen of jood omdat ik hun geloof niet deel.
Het probleem is dat de meeste moslims de wereld hebben verdeeld in groepen
1 de moslims = de goeden
2 de niet-moslims =de slechten

en als jij trotse moslima niet bij "die meeste molims" hoort dan kan je dat zeggen en ik geloof je graag,
maar je kan niet ontkennen dat er een hele grote groep moslims is die de wereld wel op die manier verdeeld.
Audi, Vide, Tace, Si Tu Vis Vivere
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Bericht door Iznogoodh »

Trotse-Moslim schreef:
Iznogoodh schreef:
Trotse-Moslim schreef:Voor zover ik weet dient men juist in de islaam alles te onderzoeken en juist vragen te stelling.
Laat me niet lachen.
oeps :oops:

typfoutje inderdaad, stelling = stellen :)

bedankt :)
En ik lach nog steeds. De Islam stimuleert helemaal niet tot onderzoek.
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
Plaats reactie