Twijfels

Moderator: M

Sophia
Berichten: 43
Lid geworden op: zo mei 13, 2007 3:12 pm

Twijfels

Bericht door Sophia »

Nooit gedacht dat ik mijn hoofdbrekens op dit forum zou zetten.
Ik hoop dat ik mijn verhaal hier kwijt kan.
Ik ben een 30 jarige gehuwde vrouw en ben moslim.
Mijn hele leven lang heb ik geen moment getwijfeld aan mijn geloof, ook nadat ik het huis uitging en trouwde was ik moslim in mijn hart.
Misschien niet van de buitenkant, immers ik draag geen hoofddoek, maar ik bid mijn dagelijkse 5 gebeden, doe aan de ramadan, geef Zakaat, eet geen varkensvlees of niet ritueel vlees etc, en probeer als mens het goede te doen. Sinds een aantal jaren ben ik op internet meer gaan lezen over mijn geloof, daar ik een heleboel dingen niet wist.
Ik kwam zoveel informatie tegen van zowel Soenieten, Shietten, Koranieten etc. Het duizelde mij en ik zag door het bos de bomen niet meer.
Nu ben ik op een punt gekomen (heeft jaren geduurd hoor) dat ik heel erg twijfel aan mijn geloof (als je mij dit een paar jaar geleden had gezegd, had ik die persoon uitgelachen, dat was immers ondenkbaar).

Bidden doe ik nog wel, maar op de automatische piloot, ik heb er geen enkel gevoel bij. Verhalen over de dag des oordeels boezemen mij geen angst meer in (vroeger wel). Zoveel dingen waar ik gewoon niet achter kan staan. Elke dag heb ik gebeden om de waarheid en om leiding.
Uit mijn geloof stappen is nog steeds ondenkbaar voor mij, mijn familie zal kapot zijn en hun hart zal breken.

Het ergste is dat er niemand is die mij de waarheid kan vertellen, daar kom ik alleen achter als de dood mij haalt.
Dit is zo een dillema in mijn leven, elke dag wordt ik wakker met een gevoel die ik niet kan uitschakelen. Welke weg moet ik volgen? ik weet het niet meer.

Ook hier zal ik zeer waarschijnlijk niet de antwoorden vinden die ik zoek, maar dit opschrijven is voor mij een stap die ik al maanden wil doen, maar steeds niet durfde.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Welkom hier namens mij.

Je lijkt op mij..
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Bericht door Amazigh »

Dus je denkt he dit is de juiste forum?
Dit is ant-islam zoek maar eens op google naar Islamitsche forums deze site is gebasseerd op leugens en zwakke hadiths
A proud amazigh!
Sophia
Berichten: 43
Lid geworden op: zo mei 13, 2007 3:12 pm

Bericht door Sophia »

Dank voor je welkom. Ik heb altijd het idee dat ik de enige ben, maar goed om hier een lotgenote te treffen.
Ik ben benieuwd naar jouw verhaal.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Niet helemaal, want ik in tegenstelling tot jou twijfel absoluut niet aan de volmaaktheid van de Islam. :wink:
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Sophia
Berichten: 43
Lid geworden op: zo mei 13, 2007 3:12 pm

Bericht door Sophia »

Ik weet niet of dit het juiste forum is. Ik heb gelezen dat dit een site is voor moslims die twijfel hebben over hun geloof, ik kan mij vergissen.
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Bericht door Amazigh »

Sophia schreef:Ik weet niet of dit het juiste forum is. Ik heb gelezen dat dit een site is voor moslims die twijfel hebben over hun geloof, ik kan mij vergissen.
Nee dit is een site voor haters en afvalligers die Islam en Mohammed s.a.w,Allah swt uitschelden
A proud amazigh!
Gebruikersavatar
Graslelie
Berichten: 329
Lid geworden op: di feb 01, 2005 1:47 pm

Bericht door Graslelie »

Sophia schreef:Ik weet niet of dit het juiste forum is. Ik heb gelezen dat dit een site is voor moslims die twijfel hebben over hun geloof, ik kan mij vergissen.
je zit hier goed, hier wordt gesdiscusierd tussen moslims en niet moslims zonder sencuur!
Als 1 persoon het gelooft is ie gek.
Als 2 personen het geloven is het een folie-a-deux.
Als een groepje mensen het geloven noemen we het een cult of sekte.
Als de meerderheid het gelooft noemen we het een godsdienst.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Sophia schreef:Dank voor je welkom. Ik heb altijd het idee dat ik de enige ben, maar goed om hier een lotgenote te treffen.
Ik ben benieuwd naar jouw verhaal.

Oh, maar ik twijfel absoluut niet aan de volmaaktheid van de Islam. Ik heb de Islam lief met heel mijn hart. Mohammed VZMH heeft gezegd:
''Geef datgene op wat je doet twijfelen en houdt je vast aan datgene wat zonder twijfel is, want oprechtheid geeft rust van geest en leugenachtigheid is twijfel." Dus wat ik wil zeggen is dat je de zaken waar je aan twijfelt moet loslaten of gewoon niet aan moet beginnen. Geloof mij, dat helpt echt. :wink:
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Bericht door Amazigh »

Graslelie schreef:
Sophia schreef:Ik weet niet of dit het juiste forum is. Ik heb gelezen dat dit een site is voor moslims die twijfel hebben over hun geloof, ik kan mij vergissen.
je zit hier goed, hier wordt gesdiscusierd tussen moslims en niet moslims zonder sencuur!
Ga jij nou maar je gras maaien :wink:
A proud amazigh!
Gebruikersavatar
Graslelie
Berichten: 329
Lid geworden op: di feb 01, 2005 1:47 pm

Bericht door Graslelie »

Ik denk dat de exmoslims op het moment niet op het forum zijn, maar ik weet zeker dat je binnen een paar uur iets van ze zult horen.
Als 1 persoon het gelooft is ie gek.
Als 2 personen het geloven is het een folie-a-deux.
Als een groepje mensen het geloven noemen we het een cult of sekte.
Als de meerderheid het gelooft noemen we het een godsdienst.
Gebruikersavatar
Graslelie
Berichten: 329
Lid geworden op: di feb 01, 2005 1:47 pm

Bericht door Graslelie »

ow voor dat ik het vergeet, welkom op FFI Dutch :)
Als 1 persoon het gelooft is ie gek.
Als 2 personen het geloven is het een folie-a-deux.
Als een groepje mensen het geloven noemen we het een cult of sekte.
Als de meerderheid het gelooft noemen we het een godsdienst.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Bidden doe ik nog wel, maar op de automatische piloot, ik heb er geen enkel gevoel bij.
Dat heb ik de laatste tijd ook weer. Het is nu zelfs zo erg dat ik pas om 10 uur in de avond opsta om dan al mijn 5 gebeden te doen. Sta dan met tegenzin op en verricht dan supersnel de gebeden zodat ik daar weer vanaf ben. Heb bijvoorbeeld het Asr-gebed gisteren verricht rond een uur of 12 en in plaats van de 4 raka'ats deed ik de 3 raka'ats omdat ik er gewoonweg geen zin in had. Ik voelde me hierover echt schuldig en kon wel janken... had er zo'n spijt van.

Verhalen over de dag des oordeels boezemen mij geen angst meer in (vroeger wel).
Bij mij juist wel.. ben erg bang voor de Dag des Oordeels en dat moment waar ik in mijn graf zal worden gelegegd. bang voor het straf dat me te wachten staat.
Zoveel dingen waar ik gewoon niet achter kan staan.

Kun je ook vertellen met welke dingen jij het er niet eens mee bent?
Elke dag heb ik gebeden om de waarheid en om leiding.
Blijven bidden.. het zal goedkomen insa'Allah.
Uit mijn geloof stappen is nog steeds ondenkbaar voor mij, mijn familie zal kapot zijn en hun hart zal breken.
Dat lijkt me ook niet echt verstandig, want je staat er zelf nog niet achter.
Het ergste is dat er niemand is die mij de waarheid kan vertellen, daar kom ik alleen achter als de dood mij haalt.
Zo denk ik er ook over, alleen weet ik dat de Islam de waarheid is.. ik wil het alleen bevestigd hebben en ik weet dat ik het pas na mijn dood zal bevestigd zal hebben en dat vind ik eng en zenuwslopend.
Dit is zo een dillema in mijn leven, elke dag wordt ik wakker met een gevoel die ik niet kan uitschakelen. Welke weg moet ik volgen? ik weet het niet meer.
Tsjah, kies voor de Islam.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Re: Twijfels

Bericht door Ketter »

Hartelijk welkom op het forum, Sophia,

Dit is een forum waar zowel Moslims als niet-Moslims op posten. Het valt dus wel mee met het "anti-Islam" gedeelte van het forum.

Vooreerst zijn we allemaal mensen.
Sophia schreef:Het ergste is dat er niemand is die mij de waarheid kan vertellen, daar kom ik alleen achter als de dood mij haalt.
Dit is zo een dillema in mijn leven, elke dag wordt ik wakker met een gevoel die ik niet kan uitschakelen. Welke weg moet ik volgen? ik weet het niet meer.

Ook hier zal ik zeer waarschijnlijk niet de antwoorden vinden die ik zoek, maar dit opschrijven is voor mij een stap die ik al maanden wil doen, maar steeds niet durfde.
Kijk, "de waarheid" kent natuurlijk niemand.
Ik weet wel dat Allah van de Koran zeker en vast God niet is. En ik kan dat niet alleen aantonen met fouten in de koran, neen, er is ook een ethische reden.

Want als God bestaat, kan hij toch niet kwaadaardig zijn? Waarom zou een God om een juiste boodschap te verspreiden meer dan 200 keren in zijn geschrift met de hel dreigen? Waarom zou hij mensen verwijten dat ze "hem niet zien" als hij zich verstopt?

Het antwoord is dat Islam dient om mensen macht te geven, niet om God macht te geven. Immers, die heeft het al. Als we verantwoordelijkheid hebben, is het uiteraard niet tegenover een oneindig en onbehoeftig wezen, maar tegenover mekaar.

En belangrijk daar is dat we elkaar heus behandelen, en niet een God die het niet nodig heeft;

Waarom zou de zwaarste zonde van een mens zijn dat hij zijn verstand en gevoel volgt en dus ook weerstand biedt aan ideologieën die mensen indelen in goed en kwaad naargelang ze "geloven" of niet?

Kijk ik als agnost denk eigenlijk dat God er waarschijnlijk niet is. Maar als hij er is, zal hij voelen welke dankbaarheid voor het leven ik in mijn hart draag, en welke bereidheid ik heb om het leven eerlijk te delen met de rest van de goeie mensen op deze aarde. En dat is inclusief moslims. Want ik denk, dat dat het belangrijkste is in het leven: dat je het deelt met anderen.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Sophia
Berichten: 43
Lid geworden op: zo mei 13, 2007 3:12 pm

Bericht door Sophia »

Graslelie bedankt voor je welkom.

Chaimae, uitstellen van het gebed doe ik weet niet. Ik bid zoveel mogelijk als kan op tijd. Op mijn werk lukt het niet, dus dan haal ik het wel in de hele dag.

De dingen waar ik niet acher sta zijn er veel. Ik noem wat kleine voorbeelden.
De hel: waarom zou iemand als bijvoorbeeld Moeder Theresa eeuwig in de hel moeten branden alleen omdat ze niet in de profeet geloofde maar wel in god. Terwijl in de koran/hadieth staat dat elke moslim uiteindelijk toch in de hemel zal komen.

Hoofddoek: heb ik persoonlijk moeite mee. Ik vind het heel moeilijk om dit te doen, puur omdat je de mannen niet mag lokken. Ik kleed me altijd netjes en respectvol, maar islamitsch gezien loop ik toch "naakt".

Ramadan: Ook dit gaat mij met meer moeite af. De hele dag honger lijden en dan in de avond alle schade inhalen. Aan de armen denk ik ook buiten de ramadan, en dat het je lichaam zuivert is niet helemaal waar, omdat je toch weer gaat eten na zonsondergang.

Omgang met anders gelovigen: In de koran staat dat je de christenen en joden niet tot je vrienden mogen behoren, terwijl in de hadith weer staat dat je wel respect voor ze moet hebben. Veel dingen vind ik tegenstrijdig met de Koran.

Ook zijn er dingen die ik wel weer mooi vindt hoor, maar daar ga ik even nu niet verder op in.
Sophia
Berichten: 43
Lid geworden op: zo mei 13, 2007 3:12 pm

Bericht door Sophia »

Ketter ook jij bedankt voor je welkom.

Jouw laatste allinea is er een waar ik helemaal achter sta. Met als enige verschil dat ik wel geloof dat God/Allah bestaat. Een Agnost is toch iemand die wel in een hoger macht gelooft maar dat die niet perse een God hoeft te zijn, klopt dat?
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Sophia schreef:Ketter ook jij bedankt voor je welkom.

Jouw laatste allinea is er een waar ik helemaal achter sta. Met als enige verschil dat ik wel geloof dat God/Allah bestaat. Een Agnost is toch iemand die wel in een hoger macht gelooft maar dat die niet perse een God hoeft te zijn, klopt dat?
Een agnost is een persoon die eerlijk zegt dat hij het niet weet of god bestaat of niet... en dat het eigenlijk op zich ook niet zo belangrijk is.

Kortom, God is niet kenbaar.

Ik vind ook iets te makkelijk fouten in elke religie, fouten die ingaan tegen een oneindig en tijdsloos wezen.

Maar het is niet zo omdat elke religie fout is, dat God natuurlijk niet bestaat. Immers, een God heeft geen aanbidding nodig, en dus ook geen religie. Mijn medemensen hebben eerder wel aandacht en hulp nodig.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Chaimae, uitstellen van het gebed doe ik weet niet. Ik bid zoveel mogelijk als kan op tijd. Op mijn werk lukt het niet, dus dan haal ik het wel in de hele dag.
Knap van je! Kon ik dit maar. Heb er de kracht en motivatie niet voor.
De dingen waar ik niet acher sta zijn er veel. Ik noem wat kleine voorbeelden.
De hel: waarom zou iemand als bijvoorbeeld Moeder Theresa eeuwig in de hel moeten branden alleen omdat ze niet in de profeet geloofde maar wel in god. Terwijl in de koran/hadieth staat dat elke moslim uiteindelijk toch in de hemel zal komen.

Dat is toch logisch? Ze geloofde niet in Allah SWT en Zijn boodschapper. Volgens het Jodendom zal Moeder Therasse ook de Hemel niet bereiken en volgens de Christelijke leer gaan de Moslims ook niet naar de Hemel. Dus het is niet alleen de Islam die dat zegt maar evenmin ook het Jodendom, Christendom en alle andere religies hier op aarde.
Hoofddoek: heb ik persoonlijk moeite mee. Ik vind het heel moeilijk om dit te doen, puur omdat je de mannen niet mag lokken. Ik kleed me altijd netjes en respectvol, maar islamitsch gezien loop ik toch "naakt".
Tsjah, dat is jouw mening.
Ramadan: Ook dit gaat mij met meer moeite af. De hele dag honger lijden en dan in de avond alle schade inhalen. Aan de armen denk ik ook buiten de ramadan, en dat het je lichaam zuivert is niet helemaal waar, omdat je toch weer gaat eten na zonsondergang.

Tsjah, het is maar wat je moeilijk vindt. Ik persoonlijk vind de Ramadan erg makkelijk en de dag is zo voorbij. Weet je wat pas stom is? 40 dagen lang geen luxe producten mogen eten.. vind jij dat niet stom?

Omgang met anders gelovigen: In de koran staat dat je de christenen en joden niet tot je vrienden mogen behoren, terwijl in de hadith weer staat dat je wel respect voor ze moet hebben. Veel dingen vind ik tegenstrijdig met de Koran.
Klopt niet. De Koran zegt duidelijk dat je mensen moet respecteren ongeacht religie. Vergeet niet dat Moslim-mannen met Christelijke/Joodse vrouwen mogen trouwen.
Ook zijn er dingen die ik wel weer mooi vindt hoor, maar daar ga ik even nu niet verder op in.
Juist wel.. want de Islam kent zoveel mooie dingen. Eigenlijk teveel om op te noemen.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Chaimae schreef:
Omgang met anders gelovigen: In de koran staat dat je de christenen en joden niet tot je vrienden mogen behoren, terwijl in de hadith weer staat dat je wel respect voor ze moet hebben. Veel dingen vind ik tegenstrijdig met de Koran.
Klopt niet. De Koran zegt duidelijk dat je mensen moet respecteren ongeacht religie. Vergeet niet dat Moslim-mannen met Christelijke/Joodse vrouwen mogen trouwen.
... MAAR moslim-dames niet. En geen van beide mogen ze met een atheïst trouwen.

Er zijn wel degelijk tegenstrijdigheden in de omgang met andersgelovigen. De reden is het verschil tussen de Mekkaanse periode en die in Medina.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Welkom Sophia,
Welkom op het forum.

Hoop dat een deel hier discussies je kunnen helpen.

Je lijkt me een psychisch door een heel vervelende periode gegaan.
Twijfels over je geloof. Als je, je persoonlijkheid op je geloof bouwt, moet het wel lijken of alles rondom je instort.

Twijfels, de mens bouwt zijn geestelijke vooruitgang op twijfels. Zie het als een voordeel dat je deze hebt. laat je, je er enkel niet door verlammen.

Je hebt altijd al proberen het goede te doen, blijf daaraan verder doen. Of men Atheist is, Christen Moslim, Buddhist of eender wat, dit is voor alle mensen het belangrijkste.

Bidden doe ik nog wel, maar op de automatische piloot
Als je volgens strenge vastgestelde regels bid, gebeurt dit snel op een automatische piloot. Gebed hoeft in feite een overdenken te zijn van wat je bezig bent. Dat je een soort mantra opzegt, om je naar die gedachtengang te leiden is een goed hulpmiddel. HEt hulpmiddel mag nooit gaan primeren.
Verhalen over de dag des oordeels boezemen mij geen angst meer in (vroeger wel)
Dit is een voordeel. Je kan op dit punt niet meer geregeerd worden door angst. Als er monsters zijn die je oordelen op de dag van je dood, ze zijn geschapen door je eigen geest, uit de angst die er woont.
Zoveel dingen waar ik gewoon niet achter kan staan.
Dit is de reden waarom ik atheist ben, uit Katholieke opvoeding. Alle geloven bevatten zoveel dingen waar ik niet achter kan staan. ALs er ergens een god zou zijn, kan dat niet anders zijn dan: de pure essentie van liefde voor het leven. Je hoeft niet in God te geloven, om vertrouwen te hebben inde kracht van liefde.


Elke dag heb ik gebeden om de waarheid en om leiding.
Ik denk dat dit iets is wat je vooral in jezelf moet zoeken. Observatie is de sleutel. Kijken naar je intenties, daden en resultaten. De resultaten tonen waar je juist zit en verder kan gaan en waar niet.
Uit mijn geloof stappen is nog steeds ondenkbaar voor mij, mijn familie zal kapot zijn en hun hart zal breken.
Hier is niemand die je zal verplichten uit je geloof te stappen. Dit is een stap die bij jezelf ligt. Dat je het vermeld duidt erop dat je er al over gedacht hebt.
Je hebt gelijk wat familie betreft. Het is heel belangrijk van deze niet te kwetsen.
Observatie, kennis die je opdoet en tijd, brengen de oplossing.
Ook hier zal ik zeer waarschijnlijk niet de antwoorden vinden die ik zoek,
Misschien niet, misschien wel of toch enkele.
Het feit dat je dit hebt kunnen schrijven is al een grote stap.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

... MAAR moslim-dames niet. En geen van beide mogen ze met een atheïst trouwen.

Daar heeft de Islam zo zijn redenen voor. :wink:

Er zijn wel degelijk tegenstrijdigheden in de omgang met andersgelovigen. De reden is het verschil tussen de Mekkaanse periode en die in Medina.
De meesten versen die in Mekka zijn geopenbaard zijn geopenbaard in tijden van de oorlog. Waardoor ze inderdaad wat anders zijn.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Welkom sofia,
Nou je hebt het wel door.... zoveel mensen zoveel meningen.

Lees op je gemak alles door en beoordeel dan.
Je lijkt me een zeer verstandige vrouw die zelf zonder "hulp" van anderen (zoals een ajax!!!) haar beslissingen kan maken.

Succes!!!!!!!!

Met vr.gr.

Thomas
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Chaimae schreef:
... MAAR moslim-dames niet. En geen van beide mogen ze met een atheïst trouwen.

Daar heeft de Islam zo zijn redenen voor. :wink:
Wat ze ook zijn, het principe is tegen de Universele Verklarinig van de Rechten van de Mens. En dat is onze beste troef voor broederlijkeid (of zusterlijkheid, lieve Chaimae) en gelijkheid binnen de mensheid.
Chaimae schreef:
Er zijn wel degelijk tegenstrijdigheden in de omgang met andersgelovigen. De reden is het verschil tussen de Mekkaanse periode en die in Medina.
De meesten versen die in Mekka zijn geopenbaard zijn geopenbaard in tijden van de oorlog. Waardoor ze inderdaad wat anders zijn.
God, als almachtig wezen, zou toch geen oorlog nodig hebben om zich te verspreiden. Oorlog is onrecht, daar hoort God niet voor te staan?

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

De meesten versen die in Mekka zijn geopenbaard zijn geopenbaard in tijden van de oorlog. Waardoor ze inderdaad wat anders zijn.
De oorlog is in Islam nooit opgehouden. Sinds zijn geboorte 1400j geleden is Islam nog nooit in vrede geweest met wat geen Islam was.

Vrede mag niet, hoogstens een tijdelijk bestand om op krachten te komen.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Sophia
Berichten: 43
Lid geworden op: zo mei 13, 2007 3:12 pm

Bericht door Sophia »

Chaimae schreef:
Chaimae, uitstellen van het gebed doe ik weet niet. Ik bid zoveel mogelijk als kan op tijd. Op mijn werk lukt het niet, dus dan haal ik het wel in de hele dag.
Knap van je! Kon ik dit maar. Heb er de kracht en motivatie niet voor.
De dingen waar ik niet acher sta zijn er veel. Ik noem wat kleine voorbeelden.
De hel: waarom zou iemand als bijvoorbeeld Moeder Theresa eeuwig in de hel moeten branden alleen omdat ze niet in de profeet geloofde maar wel in god. Terwijl in de koran/hadieth staat dat elke moslim uiteindelijk toch in de hemel zal komen.

Dat is toch logisch? Ze geloofde niet in Allah SWT en Zijn boodschapper. Volgens het Jodendom zal Moeder Therasse ook de Hemel niet bereiken en volgens de Christelijke leer gaan de Moslims ook niet naar de Hemel. Dus het is niet alleen de Islam die dat zegt maar evenmin ook het Jodendom, Christendom en alle andere religies hier op aarde.

Nee ik vind dat niet logisch, die vrouw heeft alleen maar goeds gedaan, ze geloofde wel in God maar in de profeet. Moet ze daarom branden? wat het jodendom en het christelijke geloof ervan vinden, boeit mij nietzo, aangezien ik geen van beiden ben
Hoofddoek: heb ik persoonlijk moeite mee. Ik vind het heel moeilijk om dit te doen, puur omdat je de mannen niet mag lokken. Ik kleed me altijd netjes en respectvol, maar islamitsch gezien loop ik toch "naakt".
Tsjah, dat is jouw mening.

Nee dat is niet mijn mening. In de Islam moet een vrouw bedekt zijn, anders wordt ze elke keer dat ze buiten loopt vervloekt.
Ramadan: Ook dit gaat mij met meer moeite af. De hele dag honger lijden en dan in de avond alle schade inhalen. Aan de armen denk ik ook buiten de ramadan, en dat het je lichaam zuivert is niet helemaal waar, omdat je toch weer gaat eten na zonsondergang.

Tsjah, het is maar wat je moeilijk vindt. Ik persoonlijk vind de Ramadan erg makkelijk en de dag is zo voorbij. Weet je wat pas stom is? 40 dagen lang geen luxe producten mogen eten.. vind jij dat niet stom?

Het vasten ansich is niet moeilijk, de gedachte erachter. Nogmaals wat de Christenen voor regels hebben daar sta ik ook niet achter.

Omgang met anders gelovigen: In de koran staat dat je de christenen en joden niet tot je vrienden mogen behoren, terwijl in de hadith weer staat dat je wel respect voor ze moet hebben. Veel dingen vind ik tegenstrijdig met de Koran.
Klopt niet. De Koran zegt duidelijk dat je mensen moet respecteren ongeacht religie. Vergeet niet dat Moslim-mannen met Christelijke/Joodse vrouwen mogen trouwen.

Ook dit staat toch echt in de koran hoor. Over het trouwen van joodse en christelijke vrouwen, hebben de geleerden trouwens een meningsverschil.
Ook zijn er dingen die ik wel weer mooi vindt hoor, maar daar ga ik even nu niet verder op in.
Juist wel.. want de Islam kent zoveel mooie dingen. Eigenlijk teveel om op te noemen.
Plaats reactie