Hallo

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

trotse moslim schreef:Probeer aub. de islamitische gedragsetiquette (heet 'aghlaaq' in het Arabisch) na te leven door elkaar niet te beledigen, kwetsen, krenken, rekening houden met elkanders gevoelens, etc.
Geldt deze islamitische gedragsetiquette ook tegenover niet-moslims?

Ik kan me namelijk héél goed inbeelden dat het voor christenen ontzettend kwetsend en krenkend is als moslims blijven beweren dat Jezus niet aan het kruis gestorven is, of dat de goddelijke drie-eenheid niet bestaat.
Vermits moslims over heel de wereld als gekrenkt zijn (ik druk me eufemistisch uit, hoeveel mensen hebben daarvoor nu weer het leven gelaten daarvoor?) omwille van een paar spotprentjes, hoe kwetsend en vernederend moet het dan niet zijn voor de christenen al die eeuwen lang?

Is de dhimmiestatus, zoals duidelijk wordt aangegeven in de koran, dan niet kwetsend en vernederend voor die dhimmies die als tweederangspersonen door het leven moeten? Dat behoort toch ook tot de islamitische gedragsetiquette?

Me dunkt dat de seculiere gedragsetiquette dan veel en veel hoogstaander is: er wordt .geen onderscheid gemaakt tussen iemands religieuze overtuiging, zo hoeft men evenmin onderscheid maken om te weten of men ze "vrede" wenst toe te wensen of niet, zoals bij moslims zelfs verplicht is.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Bericht door Afghan »

circe schreef:
trotse moslim schreef:Probeer aub. de islamitische gedragsetiquette (heet 'aghlaaq' in het Arabisch) na te leven door elkaar niet te beledigen, kwetsen, krenken, rekening houden met elkanders gevoelens, etc.
Geldt deze islamitische gedragsetiquette ook tegenover niet-moslims?

Ik kan me namelijk héél goed inbeelden dat het voor christenen ontzettend kwetsend en krenkend is als moslims blijven beweren dat Jezus niet aan het kruis gestorven is, of dat de goddelijke drie-eenheid niet bestaat.
Vermits moslims over heel de wereld als gekrenkt zijn (ik druk me eufemistisch uit, hoeveel mensen hebben daarvoor nu weer het leven gelaten daarvoor?) omwille van een paar spotprentjes, hoe kwetsend en vernederend moet het dan niet zijn voor de christenen al die eeuwen lang?

Is de dhimmiestatus, zoals duidelijk wordt aangegeven in de koran, dan niet kwetsend en vernederend voor die dhimmies die als tweederangspersonen door het leven moeten? Dat behoort toch ook tot de islamitische gedragsetiquette?

Me dunkt dat de seculiere gedragsetiquette dan veel en veel hoogstaander is: er wordt .geen onderscheid gemaakt tussen iemands religieuze overtuiging, zo hoeft men evenmin onderscheid maken om te weten of men ze "vrede" wenst toe te wensen of niet, zoals bij moslims zelfs verplicht is.
Goed zo Circe,
Je hebt een vinger op de zere plek gezet. Ik ben zeer benieuwd naar het antwoord van onze moslim vrienden hierop. Tenminste als ze inhoudelijk kunnen reageren.
Afghan
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
*moslima*
Berichten: 201
Lid geworden op: zo mei 06, 2007 7:25 pm

Bericht door *moslima* »

Afghan schreef:
circe schreef:
trotse moslim schreef:Probeer aub. de islamitische gedragsetiquette (heet 'aghlaaq' in het Arabisch) na te leven door elkaar niet te beledigen, kwetsen, krenken, rekening houden met elkanders gevoelens, etc.
Geldt deze islamitische gedragsetiquette ook tegenover niet-moslims?

Ik kan me namelijk héél goed inbeelden dat het voor christenen ontzettend kwetsend en krenkend is als moslims blijven beweren dat Jezus niet aan het kruis gestorven is, of dat de goddelijke drie-eenheid niet bestaat.
Vermits moslims over heel de wereld als gekrenkt zijn (ik druk me eufemistisch uit, hoeveel mensen hebben daarvoor nu weer het leven gelaten daarvoor?) omwille van een paar spotprentjes, hoe kwetsend en vernederend moet het dan niet zijn voor de christenen al die eeuwen lang?

Is de dhimmiestatus, zoals duidelijk wordt aangegeven in de koran, dan niet kwetsend en vernederend voor die dhimmies die als tweederangspersonen door het leven moeten? Dat behoort toch ook tot de islamitische gedragsetiquette?

Me dunkt dat de seculiere gedragsetiquette dan veel en veel hoogstaander is: er wordt .geen onderscheid gemaakt tussen iemands religieuze overtuiging, zo hoeft men evenmin onderscheid maken om te weten of men ze "vrede" wenst toe te wensen of niet, zoals bij moslims zelfs verplicht is.
Goed zo Circe,
Je hebt een vinger op de zere plek gezet. Ik ben zeer benieuwd naar het antwoord van onze moslim vrienden hierop. Tenminste als ze inhoudelijk kunnen reageren.
Afghan
Die etiquette gelden voor iedereen. Er is geen onderscheid in persoon , ras of geloof. Beledigen en krenken is ten enen male niet ok.
En dat beledigen is natuurlijk heel subjectief. Ik had echt geen last van die plaatjes/cartoons. Ik ben niet zo gauw beledigd. Daarentegen hebben anderen heeeeeeeeele lange tenen. Moeilijk om altijd rekening te houden met een ander. :? (dit bedoel ik dus niet om vervolgens maar rond te beledigen)
Kom even spieken hier.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Er is geen onderscheid in persoon , ras of geloof.
Weer komt jouw persoonlijke visie niet overeen met de Dogmas van ongelijkheid uit Islam.

Waarom noem jij je Moslim?

Ben je even aan het religieshoppen en vind je Moslima modieus staan?
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
*moslima*
Berichten: 201
Lid geworden op: zo mei 06, 2007 7:25 pm

Bericht door *moslima* »

BFA schreef:
Er is geen onderscheid in persoon , ras of geloof.
Weer komt jouw persoonlijke visie niet overeen met de Dogmas van ongelijkheid uit Islam.
Waarom noem jij je Moslim?
Ben je even aan het religieshoppen en vind je Moslima modieus staan?
Dát zal het zijn.
Kom even spieken hier.
Gebruikersavatar
Hamid
Berichten: 260
Lid geworden op: zo apr 22, 2007 11:23 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Hamid »

Afghan schreef:
circe schreef:
trotse moslim schreef:Probeer aub. de islamitische gedragsetiquette (heet 'aghlaaq' in het Arabisch) na te leven door elkaar niet te beledigen, kwetsen, krenken, rekening houden met elkanders gevoelens, etc.
Geldt deze islamitische gedragsetiquette ook tegenover niet-moslims?

Ik kan me namelijk héél goed inbeelden dat het voor christenen ontzettend kwetsend en krenkend is als moslims blijven beweren dat Jezus niet aan het kruis gestorven is, of dat de goddelijke drie-eenheid niet bestaat.
Vermits moslims over heel de wereld als gekrenkt zijn (ik druk me eufemistisch uit, hoeveel mensen hebben daarvoor nu weer het leven gelaten daarvoor?) omwille van een paar spotprentjes, hoe kwetsend en vernederend moet het dan niet zijn voor de christenen al die eeuwen lang?

Is de dhimmiestatus, zoals duidelijk wordt aangegeven in de koran, dan niet kwetsend en vernederend voor die dhimmies die als tweederangspersonen door het leven moeten? Dat behoort toch ook tot de islamitische gedragsetiquette?

Me dunkt dat de seculiere gedragsetiquette dan veel en veel hoogstaander is: er wordt .geen onderscheid gemaakt tussen iemands religieuze overtuiging, zo hoeft men evenmin onderscheid maken om te weten of men ze "vrede" wenst toe te wensen of niet, zoals bij moslims zelfs verplicht is.
Goed zo Circe,
Je hebt een vinger op de zere plek gezet. Ik ben zeer benieuwd naar het antwoord van onze moslim vrienden hierop. Tenminste als ze inhoudelijk kunnen reageren.
Afghan
Wat ben je toch een vreselijke slijmbal. Bah, ik moet kotsen van jou soort mensen.
Hamid
Niet geschoten is altijd mis :lol:
Gebruikersavatar
Hamid
Berichten: 260
Lid geworden op: zo apr 22, 2007 11:23 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Hamid »

Afghan schreef:
*moslima* schreef:Afghan,
Ik vind je verhaal heel heftig. Ik begrijp dat je nu christen bent? Je hebt God dus wel weer gevonden. Daar ben ik blij om voor je.
Beste Moslima,
Bedankt voor je reactie. Ja ik ben een Christen. Niet dat ik God heb gevonden, maar God heeft mij gevonden.
je bent de eerste moslim die zegt blij te zijn voor mij. Heel erg attent van je. Mijn dank voor je warme reactie.
Afghan
slijm slijm slijm
Niet geschoten is altijd mis :lol:
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Re: Beste Hamid ...

Bericht door Iznogoodh »

Trotse-Moslim schreef:... en de rest die dit wilt aanhoren:

Probeer aub. de islamitische gedragsetiquette (heet 'aghlaaq' in het Arabisch) na te leven door elkaar niet te beledigen, kwetsen, krenken, rekening houden met elkanders gevoelens, etc.

BvD,

Abdelkarim
Sorry, maar ik spreek op forums altijd de waarheid en kan dus geen gebruik maken van Islamitische gedragsetiquette, die liegen tegen niet-Moslims voorschrijft.
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Hamid schreef:
Afghan schreef:
*moslima* schreef:Afghan,
Ik vind je verhaal heel heftig. Ik begrijp dat je nu christen bent? Je hebt God dus wel weer gevonden. Daar ben ik blij om voor je.
Beste Moslima,
Bedankt voor je reactie. Ja ik ben een Christen. Niet dat ik God heb gevonden, maar God heeft mij gevonden.
je bent de eerste moslim die zegt blij te zijn voor mij. Heel erg attent van je. Mijn dank voor je warme reactie.
Afghan
slijm slijm slijm
Ik vermoed dat jij ook Christen wil worden Hamid?
Ik kan het voor je regelen. :razz:
het kost niks.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

Ariel,

Ja klopt, het kost niets, het kost alleen de Christenen wel iets, een financiële bijdrage.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Michel schreef:Ariel,

Ja klopt, het kost niets, het kost alleen de Christenen wel iets, een financiële bijdrage.
Wat bedoel je hier mee Michel?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

Komt waarschijnlijk standaard antwoord op van moslims, dat moslims zich alleen tot het christendom hebben bekeerd, uit financiële overwegingen, dus dat ze geld krijgen, of andere voordelen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Freya schreef:Komt waarschijnlijk standaard antwoord op van moslims, dat moslims zich alleen tot het christendom hebben bekeerd, uit financiële overwegingen, dus dat ze geld krijgen, of andere voordelen.
Dat ze omgekocht worden? :razz:
Wat een onzin. Zou hij dat werkelijk menen?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Bericht door Afghan »

Michel schreef:Ariel,

Ja klopt, het kost niets, het kost alleen de Christenen wel iets, een financiële bijdrage.
Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten.
Probeer dit even te vertalen in je Islamitische mind.
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

Hij meent het, zie ook
http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... 7944#87944
Michel schreef:Met geld mensen bekeren is jullie strategie. Dat is voornamelijk gangbaar in Afrika en Azië.
Jullie Vaticaan Accountmanagers zijn goed bezig in het buitendienst. :wink:
en
Michel schreef:Is allemaal waar, ik heb dat allemaal zelf gehoord van Christelijke ex-missionarissen die zelf daarheen gingen.
Ze delen gratis Bijbels uit in derde wereldlanden, met geld er tussen in.
De meesten weten nog niet eens wat het Christendom inhoudt, terwijl ze zich dan toch bekeren.

Lees het verhaal van Afghan maar, dan zul je zien of ik gelijk heb of niet.
Alleen zulke knor-magen uit arme landen en mensen met identiteitscrisissen en familieproblemen kunnen jullie overhalen met jullie leugens.
Moslims die Christenen worden uit eigen onderzoek, zijn heel weinig. Het zijn juist heel veel Christenen die zich tot de Islam bekeren.
Meer dan 100% zeker dat het Serdar is, want wat heeft Serdar ooit geschreven?
http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... &highlight
=missionarissen#81748
Serdar schreef:Dat van Afrika moet je niet zo serieus nemen. Ken dat verhaal van ex-christenen die zelf als missionarissen daarheen gingen.
Ze gingen met geld tussen de Bijbels en beloofden de arme mensen beter leven. Geld opent voor hongerigen en mensen die in armoede leven vele wegen.

Ook is het zo, dat er bij bijna alle Afrikaanse stammen er een stamhoofd is. Als die rechts gaat, gaat de hele stam rechtsaf en zo ook linksaf.
Als hij zich bekeert, dan bekeerd de hele stam zich ook, zonder dat ze iets weten over het Christendom.
Dit heb ik zelf vaak gehoord van ex-christelijke missionarissen, dus je moet het allemaal met een korreltje zout nemen wat daar allemaal in Afrika gebeurt.
Trotse-Moslim
Berichten: 381
Lid geworden op: wo jan 24, 2007 12:34 am

Bericht door Trotse-Moslim »

circe schreef:
trotse moslim schreef:Probeer aub. de islamitische gedragsetiquette (heet 'aghlaaq' in het Arabisch) na te leven door elkaar niet te beledigen, kwetsen, krenken, rekening houden met elkanders gevoelens, etc.
Geldt deze islamitische gedragsetiquette ook tegenover niet-moslims?

Ik kan me namelijk héél goed inbeelden dat het voor christenen ontzettend kwetsend en krenkend is als moslims blijven beweren dat Jezus niet aan het kruis gestorven is, of dat de goddelijke drie-eenheid niet bestaat.
Vermits moslims over heel de wereld als gekrenkt zijn (ik druk me eufemistisch uit, hoeveel mensen hebben daarvoor nu weer het leven gelaten daarvoor?) omwille van een paar spotprentjes, hoe kwetsend en vernederend moet het dan niet zijn voor de christenen al die eeuwen lang?

Is de dhimmiestatus, zoals duidelijk wordt aangegeven in de koran, dan niet kwetsend en vernederend voor die dhimmies die als tweederangspersonen door het leven moeten? Dat behoort toch ook tot de islamitische gedragsetiquette?

Me dunkt dat de seculiere gedragsetiquette dan veel en veel hoogstaander is: er wordt .geen onderscheid gemaakt tussen iemands religieuze overtuiging, zo hoeft men evenmin onderscheid maken om te weten of men ze "vrede" wenst toe te wensen of niet, zoals bij moslims zelfs verplicht is.
Ja, het geldt voor de gehele mensheid. Anders zou de islaam toch juist een destructieve werking hebben op de mensheid. Maar de islaam is er juist om de mensen te binden zodat we elkaar allen liefhebben.

Voor de rest kan ik niet weten wat andere moslims weten, laat staan uitleg geven over hen gedrag. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn/haar eigen daden. Dus ik ben niemand een verklaring schuldig omtrent het gedrag van moslims elders in de wereld. Vandaar dat ik niet kan verklaren -hoe graag ik dat ook zou willen- waarom andere moslims zich anders dan mij gedragen
En verdraag met geduld alles wat zij (de ongelovigen) zeggen; en verlaat hen op gepaste wijze. (73:10). Contra principia negantem disputari non potest
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Bericht door Afghan »

Hamid schreef:
Afghan schreef:
*moslima* schreef:Afghan,
Ik vind je verhaal heel heftig. Ik begrijp dat je nu christen bent? Je hebt God dus wel weer gevonden. Daar ben ik blij om voor je.
Beste Moslima,
Bedankt voor je reactie. Ja ik ben een Christen. Niet dat ik God heb gevonden, maar God heeft mij gevonden.
je bent de eerste moslim die zegt blij te zijn voor mij. Heel erg attent van je. Mijn dank voor je warme reactie.
Afghan
slijm slijm slijm
Beste Hamid,
Waar ben je? het is al een paar weken geleden dat je hier op FFI hebt gepost. Ik hoop dat het goed gaat met je en zie uit naar de voortzetting van onze contact via FFI. Je wil toch niet zeggen dat je misschien "weggepest" bent door de reacties van sommige mensen op dit Forum?
Met vriendelijke groeten
Fahim (Afghan)
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Gebruikersavatar
Hamid
Berichten: 260
Lid geworden op: zo apr 22, 2007 11:23 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Hamid »

Afghan schreef:
Hamid schreef:
Afghan schreef: Beste Moslima,
Bedankt voor je reactie. Ja ik ben een Christen. Niet dat ik God heb gevonden, maar God heeft mij gevonden.
je bent de eerste moslim die zegt blij te zijn voor mij. Heel erg attent van je. Mijn dank voor je warme reactie.
Afghan
slijm slijm slijm
Beste Hamid,
Waar ben je? het is al een paar weken geleden dat je hier op FFI hebt gepost. Ik hoop dat het goed gaat met je en zie uit naar de voortzetting van onze contact via FFI. Je wil toch niet zeggen dat je misschien "weggepest" bent door de reacties van sommige mensen op dit Forum?
Met vriendelijke groeten
Fahim (Afghan)
Hallo Fahim
Ik heb het erg druk gehad. Kijk wel af en toe, maar heb geen tijd of interesse om te reageren. Nee, ik voel me niet weggepest door niemand. Ik ben sterk in mijn geloof en niemand kan dat van mij afnemen, zelfs jij niet. :wink:
Ik verwacht niet veel van jullie, maar lees zo nu en dan verschillende reacties van mensen die voor en tegen Islam zijn. Af en toe moet ik wel lachen om jullie.
Niet geschoten is altijd mis :lol:
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Bericht door Afghan »

Hamid schreef:
Hallo Fahim
Ik heb het erg druk gehad. Kijk wel af en toe, maar heb geen tijd of interesse om te reageren. Nee, ik voel me niet weggepest door niemand. Ik ben sterk in mijn geloof en niemand kan dat van mij afnemen, zelfs jij niet. :wink:
Ik verwacht niet veel van jullie, maar lees zo nu en dan verschillende reacties van mensen die voor en tegen Islam zijn. Af en toe moet ik wel lachen om jullie.
Hoi Hamid,
Hartelijk dank voor je snelle reactie. Ik begon me echt zorgen te maken om jou. Goed dat je weer eens hebt gepost.
Maak je geen zorgen, niemand is hier om jou geloof van je af te pakken. Wel is onze bedoeling om een en ander omtrent Islam eerlijk ter sprake te brengen en dan verwachten we van jou om eerlijk je mening te geven. Ben je hiertoe bereid?
Als Islam de waarheid is, dan hoeft die waarheid toch nergens bang voor te zijn. of wel soms?
Laten we gewoon openhartig over zulke onderwerpen met elkaar praten.

Leuk om te weten dat we jou aan het lachen brengen. Dit is toch beter dan om jou te laten huilen?
Sterkte met je werk en geniet van je lang weekend.
Met vriendelijke groete
Fahim
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Gebruikersavatar
Hamid
Berichten: 260
Lid geworden op: zo apr 22, 2007 11:23 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Hamid »

Afghan schreef:Hamid schreef:
Hallo Fahim
Ik heb het erg druk gehad. Kijk wel af en toe, maar heb geen tijd of interesse om te reageren. Nee, ik voel me niet weggepest door niemand. Ik ben sterk in mijn geloof en niemand kan dat van mij afnemen, zelfs jij niet. :wink:
Ik verwacht niet veel van jullie, maar lees zo nu en dan verschillende reacties van mensen die voor en tegen Islam zijn. Af en toe moet ik wel lachen om jullie.
Hoi Hamid,
Hartelijk dank voor je snelle reactie. Ik begon me echt zorgen te maken om jou. Goed dat je weer eens hebt gepost.
Maak je geen zorgen, niemand is hier om jou geloof van je af te pakken. Wel is onze bedoeling om een en ander omtrent Islam eerlijk ter sprake te brengen en dan verwachten we van jou om eerlijk je mening te geven. Ben je hiertoe bereid?
Als Islam de waarheid is, dan hoeft die waarheid toch nergens bang voor te zijn. of wel soms?
Laten we gewoon openhartig over zulke onderwerpen met elkaar praten.

Leuk om te weten dat we jou aan het lachen brengen. Dit is toch beter dan om jou te laten huilen?
Sterkte met je werk en geniet van je lang weekend.
Met vriendelijke groete
Fahim
Hallo Fahim,
ik zou zeggen kom maar met je vragen over Islam. Ik ga mijn best doen om je te helpen om terug te keren tot Islam. Wat heb je daaraan om door je landgenoten gehaat of vernederd te worden? of zie je zelf meer als Nederlander dan Afghan?
Als je weet dat niemand van Afghanen jou zullen accepteren, dan vraag ik vraag me echt af wat jou bezielt om zo'n weg te gaan.
Wat heeft christendom meer te bieden voor jou dan Islam?
Hamid
Niet geschoten is altijd mis :lol:
anna
Berichten: 331
Lid geworden op: za feb 17, 2007 1:32 am

Bericht door anna »

@ Hamid

Nou ik heb wel een paar vragen voor jou - hier alvast een:

Waarom zijn er zoveel gruwelijke hadieths waarin gruwelijke verhalen over Mohammed die mensen liet vermoorden, handen af liet hakken, vrouwen liet verkrachten? Want die hadieth's werden niet geschreven 'door Mohammed's vijanden' maar door o.a. Bhukari.
Gebruikersavatar
Hamid
Berichten: 260
Lid geworden op: zo apr 22, 2007 11:23 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Hamid »

anna schreef:@ Hamid

Nou ik heb wel een paar vragen voor jou - hier alvast een:

Waarom zijn er zoveel gruwelijke hadieths waarin gruwelijke verhalen over Mohammed die mensen liet vermoorden, handen af liet hakken, vrouwen liet verkrachten? Want die hadieth's werden niet geschreven 'door Mohammed's vijanden' maar door o.a. Bhukari.
mijn vraag was aan Fahim (Afghan), maar hij schijnt geen antwoord te hebben.
Hoe ging het in de oorlog tijd hier in Europa?
hebben ze toen niet vreselijke dingen gedaan?
je zegt heel veel over de vroegere tijden van Islam, daar heb ik niets meet te zoeken. Ik een gewone moslim en heb niemand de handen af gehakt en zal ik ook nooit doen. Ik vind jou vragen gewoon niet relevant. Doe beter je best, zou ik zeggen.
Niet geschoten is altijd mis :lol:
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Hamid schreef:
anna schreef:@ Hamid

Nou ik heb wel een paar vragen voor jou - hier alvast een:

Waarom zijn er zoveel gruwelijke hadieths waarin gruwelijke verhalen over Mohammed die mensen liet vermoorden, handen af liet hakken, vrouwen liet verkrachten? Want die hadieth's werden niet geschreven 'door Mohammed's vijanden' maar door o.a. Bhukari.
mijn vraag was aan Fahim (Afghan), maar hij schijnt geen antwoord te hebben.
Hoe ging het in de oorlog tijd hier in Europa?
hebben ze toen niet vreselijke dingen gedaan?
je zegt heel veel over de vroegere tijden van Islam, daar heb ik niets meet te zoeken. Ik een gewone moslim en heb niemand de handen af gehakt en zal ik ook nooit doen. Ik vind jou vragen gewoon niet relevant. Doe beter je best, zou ik zeggen.
Mooie tekst maar wanneer ga je Anna nou ANTWOORD geven?????
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Bericht door Afghan »

Hamid schreef:
Hallo Fahim,
ik zou zeggen kom maar met je vragen over Islam. Ik ga mijn best doen om je te helpen om terug te keren tot Islam. Wat heb je daaraan om door je landgenoten gehaat of vernederd te worden? of zie je zelf meer als Nederlander dan Afghan?
Als je weet dat niemand van Afghanen jou zullen accepteren, dan vraag ik vraag me echt af wat jou bezielt om zo'n weg te gaan.
Wat heeft christendom meer te bieden voor jou dan Islam?
Hamid
Beste Hamid,
Sorry dat het even heeft geduurd voordat ik je kon schrijven. Ik was heel druk met mijn werk.
ik kan nu ook helaas niet heel veel schrijven, dat doe ik later wel.
Over je laatste vraag wil ik nu wel even wat schrijven.
Wat heeft christendom meer te bieden voor jou dan Islam?
Ik vind dat Christendom van mij een beter mens heeft gemaakt. Ik kan nu iedereen lief hebben, zelfs mijn vijanden. Ik heb geleerd om van joden te gaan houden in plaats van hun voortdurend te moeten vervloeken (zoals de meeste moslims doen). Ik heb geleerd om respect te hebben met mensen die anders denken dan mij en op een vriendelijke manier met ze om te gaan. Christendom heeft me geleerd om bewogen te zijn met mensen in nood, ongeacht hun geloof, ras, huidskleur enz.
Als moslim was ik net zoals een paard met oogklepjes, nu geniet ik van een groot gezichtsveld.
Kan jij dit van Islam ook zeggen? Denk hierover na.
tot laters
Fahim (Afghan)
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Gebruikersavatar
Bernie
Berichten: 434
Lid geworden op: do aug 10, 2006 8:59 pm

Bericht door Bernie »

Hamid schreef:Hoe ging het in de oorlog tijd hier in Europa?
hebben ze toen niet vreselijke dingen gedaan?
je zegt heel veel over de vroegere tijden van Islam, daar heb ik niets meet te zoeken. Ik een gewone moslim en heb niemand de handen af gehakt en zal ik ook nooit doen. Ik vind jou vragen gewoon niet relevant. Doe beter je best, zou ik zeggen.
Hoi Hamid,

De vraag ging over het gedrag van iemand die zichzelf profeet noemt, en over iemand die jij volgt.

Dat kun je niet vergelijken met oorlogen in Europa. Niemand hier is aanhanger van de mensen die oorlogen in Europa begonnen.

Als Jezus dit soort dingen zou hebben gedaan, zou ik geen Christen kunnen zijn.

Ik hoop dat je de vraag van Anna alsnog wil beantwoorden.

Ma salama
Plaats reactie