Mijn getuigenis...uiteindelijk

Dit forum is alleen bedoeld voor getuigenissen van ex Moslims en de moderator heeft het recht zonder enige voorkennis alle off-topic threads verplaatsen in daarvoor bestemde folders.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Je moet de geschiedenis van de Islam ook goed kennen om de Koran volledig en juist te kunnen begrijpen.
Net zoals Dutch is dan geen enkele bekeerlinge echt Moslim.
Het duurt jaren voor je de Koran echt kent en begrijpt.

Ga eens tegen al die nieuwe Moslimas zeggen dat het niet waar is dat ze Moslim zijn.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
tomc
Berichten: 1152
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 11:55 pm

Bericht door tomc »

Michel schreef:Ben je dom of doe je bewust zo om het niet te willen snappen?
Als het de tweede is, zeg het dan even oké?
Iemand hier is inderdaad dom ja. Wat is voor jouw dan de WEL accurate bron van islam ?
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

tomc schreef:
Michel schreef:Ben je dom of doe je bewust zo om het niet te willen snappen?
Als het de tweede is, zeg het dan even oké?
Iemand hier is inderdaad dom ja. Wat is voor jouw dan de WEL accurate bron van islam ?
De Koran..
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

BFA schreef:
Je moet de geschiedenis van de Islam ook goed kennen om de Koran volledig en juist te kunnen begrijpen.
Net zoals Dutch is dan geen enkele bekeerlinge echt Moslim.
Het duurt jaren voor je de Koran echt kent en begrijpt.

Ga eens tegen al die nieuwe Moslimas zeggen dat het niet waar is dat ze Moslim zijn.
Ik zeg niet dat men de Koran van binnen en van buiten geheel perfect moet beheersen, maar op zijn minst moet hij of zij de Islam heel goed kennen, de geschiedenis, de grondslag en de belijdenis etc.
Gebruikersavatar
fucmoh
Berichten: 858
Lid geworden op: za dec 24, 2005 10:48 pm
Locatie: AMSTERDAM

Bericht door fucmoh »

Michel schreef:
tomc schreef:
Michel schreef:Ben je dom of doe je bewust zo om het niet te willen snappen?
Als het de tweede is, zeg het dan even oké?
Iemand hier is inderdaad dom ja. Wat is voor jouw dan de WEL accurate bron van islam ?
De Koran..
En van wie is die koran, aangezien Mohammed niet 1 koranvers persoonlijk van Allah heeft ontvangen?
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

fucmoh schreef:
Michel schreef:
tomc schreef: Iemand hier is inderdaad dom ja. Wat is voor jouw dan de WEL accurate bron van islam ?
De Koran..
En van wie is die koran, aangezien Mohammed niet 1 koranvers persoonlijk van Allah heeft ontvangen?
Wij Moslims geloven dat de Koran het Woord van God (swt)is, echter openbaarde God (swt) niet direct, maar indirect middels aartsengel Gabriël tot de Profeet (vrede zij met hem).
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Michel schreef:
fucmoh schreef:
Michel schreef: De Koran..
En van wie is die koran, aangezien Mohammed niet 1 koranvers persoonlijk van Allah heeft ontvangen?
Wij Moslims geloven dat de Koran het Woord van God (swt)is, echter openbaarde God (swt) niet direct, maar indirect middels aartsengel Gabriël tot de Profeet (vrede zij met hem).
Ik begrijp niet waarom een almachtige zulke onzinnige omwegen prefereerd.
De enige die daar een zinnig antwoord op kan geven is Mohammed :mrgreen:
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

Niet elk profeet heeft de Goddelijke openbaring direct van God (swt) gekregen, vaak ging het via de aartsengelen Gabriël en Michaël.

De Profeet (vrede zij met hem) heeft ook duidelijk gemaakt dat hij na zijn hemelvaart toen hij voor God (swt) verscheen Gods (swt) Aangezicht niet heeft kunnen gezien, omdat Hij (swt) Zijn aangezicht had verborgen achter een gordijn van licht.
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Michel schreef:Niet elk profeet heeft de Goddelijke openbaring direct van God (swt) gekregen, vaak ging het via de aartsengelen Gabriël en Michaël.

De Profeet (vrede zij met hem) heeft ook duidelijk gemaakt dat hij na zijn hemelvaart toen hij voor God (swt) verscheen Gods (swt) Aangezicht niet heeft kunnen gezien, omdat Hij (swt) Zijn aangezicht had verborgen achter een gordijn van licht.
Nog zo'n onzinnig verhaal.
Hoe heeft de profeet duidelijk gemaakt dat hij in de hemel is geweest??
Hoe weten wij dat???

En waarom zou god zijn aangezicht niet willen tonen??
sorry hoor maar ik vindt dit nog erger dan Jip en Jannneke.
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Bericht door Iznogoodh »

Michel schreef:Niet elk profeet heeft de Goddelijke openbaring direct van God (swt) gekregen, vaak ging het via de aartsengelen Gabriël en Michaël.

De Profeet (vrede zij met hem) heeft ook duidelijk gemaakt dat hij na zijn hemelvaart toen hij voor God (swt) verscheen Gods (swt) Aangezicht niet heeft kunnen gezien, omdat Hij (swt) Zijn aangezicht had verborgen achter een gordijn van licht.
Wat een geleuter.
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

Een gordijn van licht? Hoe staat dat daar in het arabisch? Misschien wel khimar?
tomc
Berichten: 1152
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 11:55 pm

Bericht door tomc »

Michel schreef:
tomc schreef:
Michel schreef:Ben je dom of doe je bewust zo om het niet te willen snappen?
Als het de tweede is, zeg het dan even oké?
Iemand hier is inderdaad dom ja. Wat is voor jouw dan de WEL accurate bron van islam ?
De Koran..
Dus jij bent een moordenaar ?
koran schreef:111. Voorzeker, God heeft van de gelovigen hun persoon en hun bezittingen gekocht in ruil voor het paradijs - zij vechten voor de zaak van God en zij doden en worden gedood - een onfeilbare belofte in de Torah en het Evangelie en de Koran. En wie is getrouwer aan zijn belofte, dan God? - Verheugt u dan in de verbintenis, die je met Hem hebt gesloten en dat is de grote zegepraal.
Allah heeft jouw ziel onder contract gezet : ofwel moord jij ofwel ga je naar de hel. Is dat wat je gelooft michel ? Of staat dit niet in de koran ?

Weet het mij eens te zeggen. Weet ook vooral te zeggen wat jouw hart hierover denkt, want dit is niet de boodschap van God, die wel in jouw hart aanwezig is. Je forceert ze gewoon weg. Dus : wat zegt jouw hart hierover ?
Laatst gewijzigd door tomc op di mei 15, 2007 1:37 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

tomc schreef:
koran schreef:quote="koran"]111. Voorzeker, God heeft van de gelovigen hun persoon en hun bezittingen gekocht in ruil voor het paradijs - zij vechten voor de zaak van God en zij doden en worden gedood - een onfeilbare belofte in de Torah en het Evangelie en de Koran. En wie is getrouwer aan zijn belofte, dan God? - Verheugt u dan in de verbintenis, die je met Hem hebt gesloten en dat is de grote zegepraal.
Allah heeft jouw ziel onder contract gezet : ofwel moord jij ofwel ga je naar de hel. Is dat wat je gelooft michel ? Of staat dit niet in de koran ?

Weet het mij eens te zeggen.
Dat staat in geen enkel evangelie!
Laatst gewijzigd door Anonymous op di mei 15, 2007 1:38 am, 1 keer totaal gewijzigd.
tomc
Berichten: 1152
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 11:55 pm

Bericht door tomc »

Pilgrim schreef:
tomc schreef:quote="koran"]111. Voorzeker, God heeft van de gelovigen hun persoon en hun bezittingen gekocht in ruil voor het paradijs - zij vechten voor de zaak van God en zij doden en worden gedood - een onfeilbare belofte in de Torah en het Evangelie en de Koran. En wie is getrouwer aan zijn belofte, dan God? - Verheugt u dan in de verbintenis, die je met Hem hebt gesloten en dat is de grote zegepraal.
Allah heeft jouw ziel onder contract gezet : ofwel moord jij ofwel ga je naar de hel. Is dat wat je gelooft michel ? Of staat dit niet in de koran ?

Weet het mij eens te zeggen.
Dat staat in geen enkel evangelie![/quote]

Uiteraard niet : dat staat in de koran dat dat zo is. "allah" koopt zieltjes om te moorden.
Polleke
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 3:07 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Polleke »

Ik begrijp niet waarom een almachtige zulke onzinnige omwegen prefereerd.
De enige die daar een zinnig antwoord op kan geven is Mohammed
Waarom vragen we het niet aan Gabriël zelf, de tweelingbroer van Iblies?
Dat staat in geen enkel evangelie!


Uiteraard niet : dat staat in de koran dat dat zo is. "allah" koopt zieltjes om te moorden.[/quote]

Ook letterlijk. In de Arabische golfstaten betalen islamitische evangelisten grof geld voor iemand die zich bekeert naar het sjiisme of soennisme. Want zieltjes kun je kopen.
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

tomc zei:
111. Voorzeker, God heeft van de gelovigen hun persoon en hun bezittingen gekocht in ruil voor het paradijs - zij vechten voor de zaak van God en zij doden en worden gedood - een onfeilbare belofte in de Torah en het Evangelie en de Koran. En wie is getrouwer aan zijn belofte, dan God? - Verheugt u dan in de verbintenis, die je met Hem hebt gesloten en dat is de grote zegepraal.
Je begrijpt de Koran totaal niet, maar dat is geen schande.

Moslims geloven dat het lichaam, ziel, organen en alle bezittingen tot de eigendom van God (swt) toebehoort, want hij is de Schepper.
God (swt) heeft dat aan ons tijdelijk geschonken waarvan wij op onze aardse verblijf hiervan gebruik mogen maken.
Mensen hebben dus hun verantwoordelijkheid tegenover hun eigen lichaam, ziel, organen en bezittingen.

God (swt) is zo vrijgevig dat Hij (swt) Zijn eigendom koopt van de mensen in ruil voor het paradijs.
God (swt) geeft ons het recht om ons te verdedigen en te strijden, daar waar het nodig is.
God (swt) is niet alleen Liefde maar ook Rechtvaardig.
tomc
Berichten: 1152
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 11:55 pm

Bericht door tomc »

Michel schreef:God (swt) is zo vrijgevig dat Hij (swt) Zijn eigendom koopt van de mensen in ruil voor het paradijs.
God (swt) geeft ons het recht om ons te verdedigen en te strijden, daar waar het nodig is.
God (swt) is niet alleen Liefde maar ook Rechtvaardig.
Dus wie ga jij vermoorden ? Want dat is wat er in die vers staat. Jij bent niet meer dan een slaaf, en je hebt de opdracht te vechten, te moorden en te sterven. Dat jij gaat moorden, als moslim. Wel ... wie ga je vermoorden ? Denk je dat mensen jouw als rechtvaardig gaan zien ?

Er staat immers gelovigen zonder verdere beperking. Jihad, de oorlog jihad, met moord, verkrachtingen enzovoroot, is verplicht voor alle moslims (de pedofiele profeet liet immers iedereen die het niet deed vermoorden).

Dus wie ga jij vermoorden ? Of ga jij sterven wetende dat de pedofiele profeet jouw zou vermoord hebben als hij nog leefde ?

Als je wil dat ik met hadith bewijs dat hij dat inderdaad deed, vraag het dan even he. Da's heel even zoekwerk, maar zeer simpel.

Mohamed was een pedofiel, een dief, een massamoordenaar, een plunderaar, en zoals je weet dienen alle moslims dat ook te zijn. Ali Sina geeft je 50.000$ als jij kan bewijzen, met moslimbronnen, dat dat fout is. Lees even de "challenge" :

http://www.faithfreedom.org/challenge.htm
Jan Janssen
Berichten: 112
Lid geworden op: za jul 22, 2006 3:14 pm
Locatie: Germany

Re: Mijn getuigenis...uiteindelijk

Bericht door Jan Janssen »

Dutch schreef:Het heeft lang geduurd, ongeveer 4 jaar, maar nu ben ik er klaar voor. In een notendop natuurlijk.

Het hoogste goed op aard : VRIJHEID in alle betekenissen van het woord !

Hallo Dutch,

Ik vroeg mij al een tijdje af of ik jouw getuigenis al ergens gelezen had, maar blijkbaar bestond die nog niet. Ik ben dus blij dat je getuigenis er eindelijk is. Maar ik ben ook blij dat je er nog niet zo erg aan toe bent als andere van je zusters (bvb Amphbreia) die in alle turbulenties hun kinderen kwijtgeraakt zijn.

Ik heb volgende observaties bij jouw verhaal.

1. Het fenomeen van het zich te bekeren tot de Islam zonder deze bestudeerd te hebben is veel voorkomend. Je bent hierin dus niet alleen. Ikzelf ben ook in dit geval. Een reden is dat de moslim(a) met wie men een persoonlijke vriendschap of relatie heeft zelf weinig van de Islam afweet en deze ook niet op een systematische manier bestudeerd heeft en zelfs niet zou weten hoe men een systematische studie moet beginnen. Wanneer je informatie vraagt over de Islam zal men je een aantal onschuldige boekjes in de hand stoppen om aan te tonen hoe mooi de Islam wel is. Deze boekjes zijn zonder meer leugenachtig en zelfs teksten geschreven door het "Centrum voor de Islam in Europa" van de Universiteit van Gent zijn zonder meer een verkrachting van de "echte Islam" en een onkenning van hetgeen de 4 scholen van de Islam zeggen. Het stramien is telkens dat de goede passages uit de koran algemeen geldig zijn en de wreedaardige passages (zoals 47:4) zijn contextueel en enkel voor een specifieke situatie bedoeld.

Vele mensen bekeren zich tot de Islam omdat hun partner moslim is en ze denken dat de Islam gelijk is aan het christendom plus Mohamed; een soort versie 2.01 van het christendom. Voor mannen zoals mij was dit omdat het een (wettelijke) verplichting was om met een islamitsche vrouw te kunnen trouwen. Vrouwen doen dit meestal omdat hun partner zoveel liefde voor zijn geloof toont en de rituelen (bidden, vasten, ...) een charmerend effect hebben en men om dichter bij de partner te komen hier gewoon aan mee wil doen en zich dus bekeert. Men wordt verliefd op de zogenaamd islamitische sfeer en samenhorigheid zonder te weten wat de islam eigenlijk inhoudt.

Ik denk dat weinig mensen, zowel moslims als aspirant moslims iets van de koran begrijpen. De reden is eenvoudig: de koran is een saai en slecht geschreven boek. De koran is dan ook zonder meer het wonder van de Islam. Ik denk dat de Profeet Mohamed echt zo ongelooflijk geniaal was dat hij een boek vol absurditeiten, tegenstrijdigheden, hatelijkheden en wartaal "verkocht" gekregen heeft als boek van Allah en het summum van communicatie tussen Allah en de mens. Het perfecte boek. Dit verdient echt een dikke masha allah. Dit boek is zo heilig dat het mishandelen ervan een legitieme reden kan zijn tot moord. WAW.

In zekere zin is de koran voor een aspirant moslim vrij onschadelijk. Het is zo saai en onleesbaar dat niemand verder geraakt dan de eerste bladzijden en het dan opgeeft. Persoonlijk ken ik geen ander boek dat zo verward is. Misschien kan iemand op het forum mij verderhelpen. Ik ben namelijk al een tijdje op zoek naar een boek dat onduidelijker is dan de koran. Ik denk dus dat dit niet bestaat. Het zou trouwens niet gepubliceerd geraken.

2. Beste Dutch, je staat echt voor een uitdaging om je man te overtuigen om de Islam te verlaten. Maar ik vrees dat je hier niet echt wakker van ligt omdat je al jezelf en je kinderen "gered" hebt. Toch denk ik dat al je inspanningen erop gericht zouden moeten zijn om je man ook te "redden". Ik denk dat hij in de grond geen slecht persoon is. Stel je eens voor dat je man uiteindelijk het licht ziet. Jullie relatie wordt gewoon hemels! Ik ben zeker dat dit voor hem én voor jou het toppunt van geluk wordt.

Ik ben trouwens zelf met deze oefening bezig, maar dan met mijn vrouw. Ik heb echter vastgesteld dat over de islam met een islamitische partner, die er nog altijd sterk in gelooft, moeilijk objectief kan gepraat worden. Mijn vrouw is bvb heel alert als ik over de Islam begin. Uit mijn lichaamstaal blijkt dan hoe ik erover denk en dan reageert mijn vrouw niet op hetgeen ik zeg, maar op de woede die ik uitstraal. Ik krijg dan geen reactie op een hadith die ik haar toon in het arabisch en waarin staat dat de Profeet zijn mannen aangespoord heeft om gevangen, getrouwde vrouwen te verkrachten, maar op mijn opwinding hierover. Zij zegt dan dat ik haat heb in mijn hart. Einde discussie.

Ik denk dus dat ik iemand nodig heb die mijn vrouw kan overtuigen als "objectieve" buitenstaander en ik denk dat jij ook zo iemand nodig hebt.

Tussen haakjes, na 20 jaar huwelijk lopen mijn vrouw en ik nog altijd als verliefde tortelduifjes over de straat, maar het zou voor mij een bevrijding zijn om haar te overtuigen en samen een nieuwe godsdienst te zoeken. Voor de rest leven wij als westerlingen in een westers land en heeft de Islam een heel beperkte plaats in ons leven. Mijn vrouw wordt zelfs minder en minder religieus maar zeg aub geen slecht woord over de Islam. Dan is het kot te klein.

3. Ik ben intuitief geneigd om terug te keren naar het christendom omdat ik mij daar altijd goed in gevoeld heb, maar ik vrees dezelfde absurditeiten als in de Islam tegen te komen, bvb dat alle niet-christenen naar de hel gaan onafgezien van het feit hoe zij geleefd hebben. Zoals ook in de Islam het geval is. Maar vooraleer we deze stap eventueel samen zouden zetten wil ik eerst grondig de bijbel bestuderen. Waarschijnlijk denk je ook zoals mij dat niet God de mens gemaakt heeft maar dat de mens God in zijn verbeelding geconstrueerd heeft. Ik kom bij die idee omdat de God van de Islam hetzelfde karakter heeft als Mohamed (een jaloerse tiran die niet kan verdragen dat men hem niet erkent als enige God resp laatste Profeet) en de God van het Christendom hetzelfde karakter heeft als Jezus (de goede vader). Een soort alter ego. Indien er een God bestaat kunnen die beide godsbeelden niet samen waar zijn omdat ze tegenstrijdig zijn. Voor een christen is de God van de moslims niet hun God, juist door dit verschil in karakter. De moslim heeft zoals zijn Allah en zijn Profeet een wanhopige nood aan erkenning dat zijn God dezelfde is als die van de Christenen en de Joden. In dit opzicht heeft de moslim hetzelfde probleem als Mohamed en Allah zelf.

4. Ik zie wel een zeker nut in het volgen van een godsdienst zoals het Christendom. Maar dan door meer de nadruk te leggen op DIENST dan op GOD. Ik zie het als een middel om verbondenheid tussen de mensen te creeren rond een goede boodschap en een moraal zoals in het evangelie weergegeven is. Ik zie deze verbondenheid echter als een startpunt en niet als een eindpunt. Het zou een startpunt moeten zijn voor actie in de gemeenschap naar mensen toe die het moeilijk hebben of die alleen zijn. In Antwerpen is er een christelijke groepering die zo bezig is, de Sint-Egidiusgemeenschap.

5. Moslims zijn over het algemeen heel sympathieke mensen. In het bijzonder tegen onbekenden. Vooral mannen komen bij westerse vrouwen dikwijls heel goed over. Terwijl bij een westerse man en vrouw een bepaalde gelijkheid bestaat, ook tijdens hun verlovingstijd, waarbij de jongen en het meisje vooral proberen uit te maken of zij bij elkaar passen, is dit bij moslims niet zo. De moslim man weet dat hij heel veel moeite moet doen om het meisje te verleiden en dit is dan ook de focus van zijn inspanning. Niet zozeer of hun opvattingen bij elkaar passen. Hij zal haar voortdurend ophemelen en tonen hoe fantastisch hij zelf wel is. Alles is daar op gericht. Westerse vrouwen worden hierdoor gecharmeerd. Eenmaal de buit binnen veranderen de verhoudingen. Dan is de man de baas/verantwoordelijke/beschermer en moet aan zijn eisen voldaan worden. De traditioneel islamitische echtgenote weet dit en de relatie met haar man zal er een zijn van manipulatie, intriges en leugens om te krijgen wat zij wil en om te voorkomen dat zij één, twee of drie collega's krijgt (wanneer hij vreest niet rechtvaardig te kunnen zijn voor de wezen :D ). Zij zal haar man ophemelen en zeggen hoe fantastisch hij wel is, vooral aan zijn familie en buren. Terloops vraagt zij een nieuwe gouden ketting met bijhorende oorbellen. En eventueel een eigen auto. Hij is tevreden. Hij heeft een vrouw die hem aanbidt en hij kan zijn rijkdom en generositeit tonen. Dit is een spel waarop de westerse vrouw totaal niet geoefend is, zij heeft dit niet geleerd van haar mama. Het lijkt zelfs een absurde manier van omgaan met elkaar.

De islamitische man voelt e.e.a. aan als een tekortkoming van de kant van zijn vrouw. En er komen spanningen. Ik denk dat wij westerse mannen eigenlijk wel wat beschermender zouden mogen zijn tegenover onze vrouwen zonder hen echter te verstikken. Ik denk in het algemeen dat vrouwen daar behoefte aan hebben. Dit gevoel heb ik tenminste als ik het onderwerp aanraak bij de niet-islamitische vrouwen in mijn omgeving. Maar de slinger mag niet te ver doorslaan. Ik zie het als een spectrum waarbij aan de ene kant een man zijn vrouw opsluit (ik ken een geval in de straat van het ouderlijk huis van mijn vrouw waarbij een man als hij gaat werken de deur op slot doet en de sleutel meeneemt; zij kan enkel weg door over de tuinmuur te klimmen) en aan het andere extreem een man die er niet wakker van ligt als zijn vrouw ergens anders overnacht en hij niet weet waar zij zit. Ik denk dat het goed zou zijn als de moslim man 90% opschuift naar het westers systeem en de westerse man 10% opschuift naar het islamitische systeem.

Veel succes
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

Onthullend verhaal, Jan Janssen!
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

En ook heel goed doordacht.
Wij kunnen hier lering uit trekken.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
lastbreath
Berichten: 16
Lid geworden op: vr mei 11, 2007 11:06 am

Bericht door lastbreath »

Een mooi stukje tekst, waarin vanzelfsprekend de islam word aangevallen wat mij blij van binnen maakt. Jullie komen met zoveel beschuldigingen over de Islam, maar de harde feit blijft dat mensen de Islam veel en veel meer omhelzen dan de christendom. Zelfs mensen vanuit jullie eigen bloed bekeren zich tot de Islam. subhanAllah.

Voor mij maakt het echt niet uit wat jullie over de Islam denken er zal toch niets veranderen bij jullie, maar het is niet leuk als men elkaars geloof beledigd. Jullie vinden de christendom het beste geloof toch ?? waarom zijn jullie dan zo bang van de Islam? en vallen jullie deze aan? als iets de waarheid is hoef je toch niet bang te zijn.. ik weet met hart en ziel dat de islam de waarheid is en dat het de geloof is dat ons schepper aan al zijn boodschappers heeft overgedragen om deze aan de mensheid te vertellen. Ik heb geen vrees van de christendom en heb respect voor mensen die daarin geloven. Het is een feit dat niemand van jullie kunt ontkennen dat de christendom een veranderd geloof is en dat deze gebruikt word voor politieke machtspelletjes. Er zijn genoeg onderzoeken gedaan over de christendom en deze worden door de kerken zelfs erkend, dus heeft geen zin om hierover nog wat te zeggen.

Ik hou het hierbij, sorry als ik beledigend overkwam is niet mijn bedoeling. ik beantwoord vragen graag met open hart indien deze niet aanvallend zijn.

Met vriendelijke groet,
Alba
Berichten: 729
Lid geworden op: zo sep 03, 2006 4:11 pm
Locatie: Aarde

Bericht door Alba »

Jullie vinden de christendom het beste geloof toch ??
en
sorry als ik beledigend overkwam is niet mijn bedoeling
Beste lastbreath,

Als je eens wat meer zou lezen op het forum, zou je weten, dat er hier christenen zijn, maar ook atheïsten, hindoe's en mensen met een ander geloof. Het begint mij te storen, dat alle niet-moslims meteen in de christenhoek worden geduwd.
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Jan Jansen schreef:5. Moslims zijn over het algemeen heel sympathieke mensen.
Beste Jan Jansen,

Dat is geen verrassing. Ze zijn uiteindelijke mensen als iedereen.
In het bijzonder tegen onbekenden. Vooral mannen komen bij westerse vrouwen dikwijls heel goed over.
Vind je? Je wilt niet weten hoe vaak ik voor "hoer" en erger ben uitgemaakt sinds mijn 13e door Moslimmannen. Uiteraard wordt ik over het algemeen beleefd bejegend door Moslimmannen. Mannen van andere groepen doen dat echter ook terwijl scheldende mannen in die groepen bijna niet voorkomen. Het zijn Moslims en in uitzonderlijke gevallen autochtone Nederlandse mannen (hoofdzakelijk Hollanders) die schelden. Door Nederlanders van buiten de Randstad, Antilianen, Surinamers, Chinezen, Vietnamezen, Japanners, mannen uit andere Westerse landen en mannen uit andere groepen wordt ik gemiddeld beleefder behandeld dan door Moslimmannen.

Ik ben daar niet alleen in. Ik ken vrij veel vrouwen die klagen hoe vaak ze wel niet worden uitgescholden door Moslimmannen en -jongens van dikwijls Marokkaanse afkomst.
Terwijl bij een westerse man en vrouw een bepaalde gelijkheid bestaat, ook tijdens hun verlovingstijd, waarbij de jongen en het meisje vooral proberen uit te maken of zij bij elkaar passen, is dit bij moslims niet zo. De moslim man weet dat hij heel veel moeite moet doen om het meisje te verleiden en dit is dan ook de focus van zijn inspanning.
Voor een vrouw met zelfrespect is dat alleen maar irritant.
"Ik ben beter dan jij, omdat ik met een penis geboren ben en ik ben zichtbaar seksueel gefrustreerd" is een instelling waar ik op keihard op afknap. Dat geldt voor de meeste vrouwen met zelfrespect en enig gezond verstand.
Niet zozeer of hun opvattingen bij elkaar passen.
Dat is inderdaad fout nummer 1 op relatiegebied. Voor een lange termijnsrelatie zijn overtuigingen een van de eerste dingen waar je naar kijkt.
Hij zal haar voortdurend ophemelen en tonen hoe fantastisch hij zelf wel is. Alles is daar op gericht. Westerse vrouwen worden hierdoor gecharmeerd.
Dat is echter behoorlijk doorzichtig als je weet waar je op moet letten.
Eenmaal de buit binnen veranderen de verhoudingen. Dan is de man de baas/verantwoordelijke/beschermer en moet aan zijn eisen voldaan worden. De traditioneel islamitische echtgenote weet dit en de relatie met haar man zal er een zijn van manipulatie, intriges en leugens om te krijgen wat zij wil en om te voorkomen dat zij één, twee of drie collega's krijgt (wanneer hij vreest niet rechtvaardig te kunnen zijn voor de wezen Very Happy ).
Er zijn bij manipulatieve mannen altijd waarschuwingssignalen om het even tot welke ideologie ze behoren. Het probleem is dat veel vrouwen zich laten wijsmaken dat je in de Liefde gezond verstand en je instinct moet negeren, terwijl deze mechanisme juist voorkomen dat je een verkeerde partner kiest.

Vanwege dit soort toekomstscenario's wist ik voor ik aan relaties begon al zeker dat ik nooit een relatie zou willen met een Moslim of een man die een andere vrouwonvriendelijke religie aanhing.
Zij zal haar man ophemelen en zeggen hoe fantastisch hij wel is, vooral aan zijn familie en buren. Terloops vraagt zij een nieuwe gouden ketting met bijhorende oorbellen. En eventueel een eigen auto. Hij is tevreden. Hij heeft een vrouw die hem aanbidt en hij kan zijn rijkdom en generositeit tonen. Dit is een spel waarop de westerse vrouw totaal niet geoefend is, zij heeft dit niet geleerd van haar mama. Het lijkt zelfs een absurde manier van omgaan met elkaar.
Juist omdat het absurd is, moet je er nooit aan beginnen. Mijn moeder leerde me dat een man die probeert je te paaien met matriële zaken, niet deugt.
De islamitische man voelt e.e.a. aan als een tekortkoming van de kant van zijn vrouw. En er komen spanningen. Ik denk dat wij westerse mannen eigenlijk wel wat beschermender zouden mogen zijn tegenover onze vrouwen zonder hen echter te verstikken.
Wat bedoel je met beschermen?

Ik kan een aantal vormen van bescherming bedenken die vanzelfsprekend horen te zijn. In de eerste plaats dat hij geen gevaar vormt voor zichzelf, mij en eventuele kinderen. Dat hij me beschermt als ik dit niet kan zoals ik voor hem zou doen. Dat hij zijn bijdrage aan ons onderhoud levert en ons onderhoudt als ik dit niet kan. Dat hij zichzelf respecteert, mij respecteerd en liefheeft als zichzelf en dit ook voelt naar eventuele kinderen. Dat hij bereid zou zijn om voor zijn gezin te sterven als dit nodig zou zijn.
Ik denk in het algemeen dat vrouwen daar behoefte aan hebben.
Wat stel jij je hier precies bij voor?

Je moet wel bedenken dat vrouwen die zich door Moslimmannen laten ringeloren vooral naief zijn en dikwijls lijden aan een gebrekkig zelfbeeld. Er is gemiddeld een groot verschil tussen hen en emotioneel gezonde vrouwen.

Let wel, ik zeg niet dat iedere vrouw die een relatie met een Moslim begint emotionele problemen heeft. De vrouwen die over zich heen laten walsen en/of zich bekeren terwijl ze weten wat de islam inhoudt hebben dat echter wel. Ik zou zeggen dat iedere Westerse vrouw met zelfrespect die een relatie met een Moslimman aangaat doorgaans naief is. In sommige uitzonderlijke gevallen is een man oprecht liberaal of niet practiserend en blijft hij ook zo. Dan is er geen probleem behalve dat eventuele kinderen in de ogen van andere Moslims automatisch als Moslim gelden.
Maar de slinger mag niet te ver doorslaan. Ik zie het als een spectrum waarbij aan de ene kant een man zijn vrouw opsluit (ik ken een geval in de straat van het ouderlijk huis van mijn vrouw waarbij een man als hij gaat werken de deur op slot doet en de sleutel meeneemt; zij kan enkel weg door over de tuinmuur te klimmen) en aan het andere extreem een man die er niet wakker van ligt als zijn vrouw ergens anders overnacht en hij niet weet waar zij zit.
Weten waar je partner zit is een kwestie van interesse en zorgzaamheid. Dat hoort van beide kanten te komen. Ik overnacht weleens bij een andere man waarmee ik een strikt platonische relatie heb. Ik ben blij dat dit geen probleem is. Als de man in mijn leven zou overnachten bij een andere vrouw die ik ken en waarvan ik weet dat het gewoon goede vrienden zijn dan kan dat ook gewoon. Er hoort vertrouwen te zijn. Als iemand je echt wil bedonderen dat gebeurd dat toch wel hoe verstikkend jij je ook gedraagt. Liefde, Respect en Vertrouwen zijn de drie peilers waarop een goede relatie rust. Uiteraard wordt dat vertrouwen eerst verdiend.
Ik denk dat het goed zou zijn als de moslim man 90% opschuift naar het westers systeem en de westerse man 10% opschuift naar het islamitische systeem.
Nee, dank je.

De Nederlandse man mag gemiddeld nog wel wat vrouwvriendelijker wat mij betreft. Wat ouderwetse hoffelijkheid is wel heel welkom. Dan bedoel ik hoffelijkheid en wellevendheid die voortkomt uit oprecht respect jegens de medemens en niet alleen maar uit berekening.

Met vriendelijke groet,

Linda
lastbreath
Berichten: 16
Lid geworden op: vr mei 11, 2007 11:06 am

Bericht door lastbreath »

Alba schreef:
Jullie vinden de christendom het beste geloof toch ??
en
sorry als ik beledigend overkwam is niet mijn bedoeling
Beste lastbreath,

Als je eens wat meer zou lezen op het forum, zou je weten, dat er hier christenen zijn, maar ook atheïsten, hindoe's en mensen met een ander geloof. Het begint mij te storen, dat alle niet-moslims meteen in de christenhoek worden geduwd.
sorry mijn fout.. omdat ik pas lid ben heb ik niet alles gelezen helaas..

@ Linda Danvers,
ja je hebt gelijk over het gedrag van de moslim mannen, maar dan zegt niet dat zij dit doen omdat het moet van de Islam.. dit heeft met hun opvoeding te maken en met de opleiding die ze wel of niet hebben gevolgd. ik ben ook een moslim en mijn geloof heeft mij geleerd om vrouwen met veel respect te behandelen, Omdat de hemel onder hun voeten liggen en zij de gave hebben om kinderen te baren.
Mannen hebben een aparte status vrouwen een andere. je kunt nooit zeggen dat ze gelijk zijn, de vrouw is met wat anders hoger en de man weer met wat anders.

Het is echt niet leuk om de Islam meteen zwart te maken wanneer je een moslim iets verkeerds ziet doen. Tegenwoordig doen veel mensen dit. marokaan doet wat soo is dus de Islam... dit is zeer gevaarlijk en zorgt voor grote onrust in Nederland.
Jan Janssen
Berichten: 112
Lid geworden op: za jul 22, 2006 3:14 pm
Locatie: Germany

Bericht door Jan Janssen »

lastbreath schreef: @ Linda Danvers,
ja je hebt gelijk over het gedrag van de moslim mannen, maar dan zegt niet dat zij dit doen omdat het moet van de Islam.. dit heeft met hun opvoeding te maken en met de opleiding die ze wel of niet hebben gevolgd. ik ben ook een moslim en mijn geloof heeft mij geleerd om vrouwen met veel respect te behandelen, Omdat de hemel onder hun voeten liggen en zij de gave hebben om kinderen te baren.
Mannen hebben een aparte status vrouwen een andere. je kunt nooit zeggen dat ze gelijk zijn, de vrouw is met wat anders hoger en de man weer met wat anders.

Het is echt niet leuk om de Islam meteen zwart te maken wanneer je een moslim iets verkeerds ziet doen. Tegenwoordig doen veel mensen dit. marokaan doet wat soo is dus de Islam... dit is zeer gevaarlijk en zorgt voor grote onrust in Nederland.
Mijn beste Lastbreath,

De ervaring die ik heb met moslims is dat die, gelukkig maar, de Islam NIET volgen en dat die beter doen dan de Islam. Ik ken persoonlijk geen enkele moslim die vindt:
1- dat hij jihad moet doen tegen de ongelovigen, al-kuffar, zoals voorgeschreven in de koran, de sahih hadith en de shariah handboeken van de 4 grote scholen van de Sunni Islam
2- dat vrouwen mogen geslaan worden als hij bang is dat ze ongehoorzaam zijn
3- dat een dief zijn hand moet afgehakt worden
4- dat ik als ex-moslim geen contact meer mag hebben met mijn kafir familie
5- dat een afvallige dient gedood te worden
6- dat een 52-jarige man met een 9-jarige meisje naar bed mag gaan als hij ermee getrouwd is.

ik kan zo nog even doorgaan. Alles wat hierboven staat maakt integraal deel uit van de Shariah zoals voorgeschreven door de grote 4 scholen van de sunni Islam. In de meeste islamitische landen volgt men deze regels niet omdat zij te barbaars zijn. In de meeste islamitische landen zou Mohamed in de gevangenis zitten wegens verkrachting van een kind.

Je redenering klopt dus niet dat de moslims het slechter doen dan de Islam. ik denk dat het moeilijk slechter kan.

Groeten,
Jan
Plaats reactie