Hallo ik ben Don.

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 5
Lid geworden op: di mei 15, 2007 11:47 am

Bericht door Nasrani »


Hallo ik ben Don,
Wil even voorstellen, en een kort verhaal geven.

Anders dan in menig woordenboek staat kunnen we een sekte ook definiëren als: een groep of gemeenschap van mensen die gekenmerkt wordt door een gebrek aan naastenliefde. Welke sekte men ook onder de loep neemt, alle voldoen aan dit criterium. De islam mag dan een wereldgodsdienst zijn, het voldoet 100% hieraan en classificeert zich hiermee als grootste sekte ter wereld.
Aan de boom herkent men de vruchten. De vruchten van de in het Westen gepropageerde suikerversie van de Islam lijken honingzoet doch daarachter, in het duister verborgen, schuilt een religie gegrondvest op hoogmoed. De Moslim leert niet waar hoogmoed vandaan komt. Men is ziende blind en horende doof en wil niet weten dat hoogmoed uit de koker van Iblis (Lucifer) komt. In zijn hoogmoed stelt men de Islam boven alle andere religies. In zijn hoogmoed wil men de wereldheerschappij veroveren. Vergelijk Jezus die zei: "Mijn Koninkrijk is niet van deze wereld".
Deemoed (een goddelijke eigenschap) en hieruit voortvloeiend de gepraktiseerde naastenliefde is de Moslim vreemd. Uit de historie van de Islam zijn er dan ook geen figuren voortgekomen als Moeder Teresa, die zelf niets bezittend, in India vele arme mensen hielp.
Zelf ben ik met een ex-muslim vrouw getrouwd. Zij vroeg mij om Muslim te worden.
Voordat ik ja of nee zei ging ik eerst de Quran en zijdeling wat van de hadith bestuderen, mij voor ogen houdend dat men aan de vruchten de boom herkent.
Ik las die zogenaamde “heilige” boeken met groeiende ontzetting en leerde de duistere geest van de Islam kennen.
Met het risico dat het huwelijk niet doorging en de relatie werd beëindigd gaf ik haar het antwoord dat ik geen Moslim kon worden, ook niet alleen voor de vorm of voor haar familie. Een realistische schrikbeeld zag ik al voor mijn geestesoog: Als zij Moslim bleef zag ik mijn kinderen met haar al naar de moskee gaan, geïndoctrineerd door een of andere fanatieke Mulah, ze zelfs mogelijk zover brengend dat ze in de Jihad hun leven willen geven om de zekerheid te verwerven on in de hemel te komen. In mijn huis zouden er Islamitische bijeenkomsten zijn.
Had ik daar trek in? Nee bepaald niet. Ik vroeg haar Christen te worden. Gelukkig had haar vader die niet al te fanatiek Moslim was, hier geen problemen mee. Alleen enkele tantes en ooms sputterden wat tegen maar daar hadden we geen boodschap aan. Uiteindelijk was het hun probleem en de oplossing lag bij hun: als zij Christenen worden was het probleem de wereld uit.
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Bericht door Afghan »

Nasrani schreef: Hallo ik ben Don,
Wil even voorstellen, en een kort verhaal geven.

Anders dan in menig woordenboek staat kunnen we een sekte ook definiëren als: een groep of gemeenschap van mensen die gekenmerkt wordt door een gebrek aan naastenliefde. Welke sekte men ook onder de loep neemt, alle voldoen aan dit criterium. De islam mag dan een wereldgodsdienst zijn, het voldoet 100% hieraan en classificeert zich hiermee als grootste sekte ter wereld.
Aan de boom herkent men de vruchten. De vruchten van de in het Westen gepropageerde suikerversie van de Islam lijken honingzoet doch daarachter, in het duister verborgen, schuilt een religie gegrondvest op hoogmoed. De Moslim leert niet waar hoogmoed vandaan komt. Men is ziende blind en horende doof en wil niet weten dat hoogmoed uit de koker van Iblis (Lucifer) komt. In zijn hoogmoed stelt men de Islam boven alle andere religies. In zijn hoogmoed wil men de wereldheerschappij veroveren. Vergelijk Jezus die zei: "Mijn Koninkrijk is niet van deze wereld".
Deemoed (een goddelijke eigenschap) en hieruit voortvloeiend de gepraktiseerde naastenliefde is de Moslim vreemd. Uit de historie van de Islam zijn er dan ook geen figuren voortgekomen als Moeder Teresa, die zelf niets bezittend, in India vele arme mensen hielp.
Zelf ben ik met een ex-muslim vrouw getrouwd. Zij vroeg mij om Muslim te worden.
Voordat ik ja of nee zei ging ik eerst de Quran en zijdeling wat van de hadith bestuderen, mij voor ogen houdend dat men aan de vruchten de boom herkent.
Ik las die zogenaamde “heilige” boeken met groeiende ontzetting en leerde de duistere geest van de Islam kennen.
Met het risico dat het huwelijk niet doorging en de relatie werd beëindigd gaf ik haar het antwoord dat ik geen Moslim kon worden, ook niet alleen voor de vorm of voor haar familie. Een realistische schrikbeeld zag ik al voor mijn geestesoog: Als zij Moslim bleef zag ik mijn kinderen met haar al naar de moskee gaan, geïndoctrineerd door een of andere fanatieke Mulah, ze zelfs mogelijk zover brengend dat ze in de Jihad hun leven willen geven om de zekerheid te verwerven on in de hemel te komen. In mijn huis zouden er Islamitische bijeenkomsten zijn.
Had ik daar trek in? Nee bepaald niet. Ik vroeg haar Christen te worden. Gelukkig had haar vader die niet al te fanatiek Moslim was, hier geen problemen mee. Alleen enkele tantes en ooms sputterden wat tegen maar daar hadden we geen boodschap aan. Uiteindelijk was het hun probleem en de oplossing lag bij hun: als zij Christenen worden was het probleem de wereld uit.
Welkom Don,
Ik heb met heel veel interesse je verhaal gelezen.
Alleen je had beter een nieuw topic kunnen beginnen, nu heb je binnen de topic van iemand anders jezelf voorgesteld. Misschien dat de moderators dit voor je kunnen veranderen.
In ieder geval heel hartelijk welkom
Met vriendelijke groeten
Afghan
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Trotse-Moslim
Berichten: 381
Lid geworden op: wo jan 24, 2007 12:34 am

Bericht door Trotse-Moslim »

Warme welkom van deze lid Cheryl!

Ik hoop dat je het hier naar je zin zal hebben en dat je regelmatig wat van je laat horen :)

Met vriendelijke vredesgroeten,


Abdelkarim
En verdraag met geduld alles wat zij (de ongelovigen) zeggen; en verlaat hen op gepaste wijze. (73:10). Contra principia negantem disputari non potest
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

@ Don & Cheryl,

Welkom allebei.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Steffi
Berichten: 464
Lid geworden op: wo apr 18, 2007 11:33 am
Locatie: Borgerhout (België)

Bericht door Steffi »

Welkom op dit forum.

Ik hoop dat jullie hier een even leuke tijd als mij beleven :wink:

XXX

Steffi
Love is like war..Easy to start..difficult to end.. impossible to forget..
alice
Berichten: 253
Lid geworden op: di dec 26, 2006 2:54 pm
Locatie: Antwerpen

Bericht door alice »

Welkom, en ik hoop dat dat je jezelf hier snel thuis voelt, jou studie was me onbekend, klinkt boeiend!
Ruth
Berichten: 1232
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 8:14 pm

Bericht door Ruth »

Ha Don

WELKOM

groetjes
Ruth
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Hallo Nasrani/Don ! Welkom aan boord hier.
Je zal zien dat het hier meestal wel een interessante/leuke boel is. Soms een beetje harde woorden, maar over het algemeen is het hier een grote familie, moslims, ex-moslims, aheisten, humanisten, christenen, deisten, enz. samen, zoals het hoort !
Eem fijne tijd gewenst hier.
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Bericht door Amazigh »

Eigenlijk heb ik nog nooit een antwoord gekregen over dat de Quran haat preekt kan jij dat laten zie dus niet uit context
A proud amazigh!
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

ajax schreef:Eigenlijk heb ik nog nooit een antwoord gekregen over dat de Quran haat preekt kan jij dat laten zie dus niet uit context
dat de Quran haat preekt heb JIJ HIER OP FFI nog nooit gehoord !!
nou ja zeg, nu zakt de broek van mijn kont af.
jij kunt echt glashard liegen en het ergste van alles, je zet jezelf vor de zoveelste keer voor schut.

waar waren je ogen al die tijd gebleven, ogen omdat we elkaar helaas niet kunnen horen maar wel zien en dus LEZEN !!

nadia
Alba
Berichten: 729
Lid geworden op: zo sep 03, 2006 4:11 pm
Locatie: Aarde

Bericht door Alba »

Van harte welkom, Don. Veel plezier hier.
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Bericht door Amazigh »

nadia schreef:
ajax schreef:Eigenlijk heb ik nog nooit een antwoord gekregen over dat de Quran haat preekt kan jij dat laten zie dus niet uit context
dat de Quran haat preekt heb JIJ HIER OP FFI nog nooit gehoord !!
nou ja zeg, nu zakt de broek van mijn kont af.
jij kunt echt glashard liegen en het ergste van alles, je zet jezelf vor de zoveelste keer voor schut.

waar waren je ogen al die tijd gebleven, ogen omdat we elkaar helaas niet kunnen horen maar wel zien en dus LEZEN !!

nadia
Ik heb het nog steeds niet gezien hoor alleen uit context gehaalde verzen.
A proud amazigh!
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

waar waren je ogen al die tijd gebleven, ogen omdat we elkaar helaas niet kunnen horen maar wel zien en dus LEZEN !!
Als je leest met liegende ogen, bereikt alleen de leugen je hersenen.
Laatst gewijzigd door BFA op di mei 15, 2007 7:49 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

welkom don op deze forum, we zullen elkaar nog vaak tegenkomen denk ik.

gr nadia,
ook een exmoslima net als je vrouw.
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

Ik vraag me wel af of die familie, dus ook je vrouw wel echt Moslima was?
Hoe kan de vader, als hij een Moslim zou zijn, zoiets nou niet erg vinden?

De eerste "Moslim" vader die geen moeite heeft dat zijn dochter uit de Islam treedt. Wel opvallend. :razz:
Laatst gewijzigd door Michel op di mei 15, 2007 7:56 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

ajax schreef:
nadia schreef:
ajax schreef:Eigenlijk heb ik nog nooit een antwoord gekregen over dat de Quran haat preekt kan jij dat laten zie dus niet uit context
dat de Quran haat preekt heb JIJ HIER OP FFI nog nooit gehoord !!
nou ja zeg, nu zakt de broek van mijn kont af.
jij kunt echt glashard liegen en het ergste van alles, je zet jezelf vor de zoveelste keer voor schut.

waar waren je ogen al die tijd gebleven, ogen omdat we elkaar helaas niet kunnen horen maar wel zien en dus LEZEN !!

nadia
Ik heb het nog steeds niet gezien hoor alleen uit context gehaalde verzen.
jij noemt ze uit context gehaalde verzen maar dat is niet het geval en daarbij kom jij heel vaak met 3 zinnen uit een bijbel aanzetten en dat is pas uit de context halen, weet je waarom, omdat de bijbel citaten uit een verhaal komen en de korancitaten daarintegen zijn een en al war boelcitaten die NIET op elkaar aansluiten..

als je nog niet genoeg overtuigd bent dan zou ik graag willen weten wat je dan wil zien.
de hele koran in 1 topic, zeg het maar, wij geven je wat je denkt nodig te hebben en als jij geen duidelije aanwijzingen geeft weten wij het ook niet.

en nu niet terugkrabbelen, we gaan ervoor. oke !!
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Bericht door Afghan »

Michel schreef:Ik vraag me wel af of die familie, dus ook je vrouw wel echt Moslima was?
Hoe kan de vader, als hij een Moslim zou zijn, zoiets nou niet erg vinden?

De eerste "Moslim" vader die geen moeite heeft dat zijn dochter uit de Islam treedt. Wel opvallend. :razz:
Misschien wel een van de weinig Moslim vaders die nog een goede hart heeft en dus meer liefde voor zijn dochter kent dan voor de droge doodmakende wetten van Islam.
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

Michel schreef:Ik vraag me wel af of die familie, dus ook je vrouw wel echt Moslima was?
Hoe kan de vader, als hij een Moslim zou zijn, zoiets nou niet erg vinden?
MICHEL oftewel SERDAR.
waneer er een exmoslim om de hoek komt kijken of een twijfende moslim dan begin jij altijd jezelf af te vragen of dit of dat, allemaal boelshit en dat weet jij zelf heel goed.

waarom snap jij niet dat haar familie hem goedgekeurd heeft en ook dat zij christen is geworden.
als het andersom is dan horen we niets he, dan is het blij blij blij...de islam gaat ooit weg en daar ben ik heel blij om.


DON,

reageer maar niet te serieus op deze kwiebus (michel oftewel serdar)hij heeft 2 persoonlijkheden en luisteren kan hij al helemaal niet, liegen kan hij als de beste en treiteren ook.
oja, en zo eens af en toe komt de ware serdar/michel naar boven en dan kan hij je huid vol schelden.
goed reclame voor ffi zullen we maar zeggen, zo zien we nog wat uit het hartje komen, iets wat ze stellig blijven ontkennen en het toch uitvoeren, rara hoe kan dat, zal dat de ware moslim zijn, ben bang van wel.

voorheen stelde hij zich voor als serdar en nadat hij uitgetreiterd was liep hij op hoge poten weg want met ons zou er niet te discuseren zijn, humhum, je snapt wel dat dat een loze koek was, het is eerder serdar waar niet mee te discuseren valt maar goed.
als een kip zonder kop gaan ze tekeer en ze kunnen het niet uitstaan dat ze steeds meer exmoslim tegen komen.
:razz:

uit ervaring spreek ik je toe en uit liefde knauw ik je voor :wink: .
je bent alvast gewaarschuwd.

zet hem op don, :razz: we kunnen jou goed gebruiken hier op de forum.
samen staan we sterk !!


gr nadia
Laatst gewijzigd door nadia op di mei 15, 2007 8:18 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Bericht door Afghan »

ajax schreef:Eigenlijk heb ik nog nooit een antwoord gekregen over dat de Quran haat preekt kan jij dat laten zie dus niet uit context
Hey Ajax,
Je hoort hier Don welkom te heten en niet je eigen preek over Quran houden.
Graag gedaan,
Afghan
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Gebruikersavatar
Graslelie
Berichten: 329
Lid geworden op: di feb 01, 2005 1:47 pm

Bericht door Graslelie »

Welkom Don! :rongue:
Als 1 persoon het gelooft is ie gek.
Als 2 personen het geloven is het een folie-a-deux.
Als een groepje mensen het geloven noemen we het een cult of sekte.
Als de meerderheid het gelooft noemen we het een godsdienst.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Welkom Don.
Je hebt nu kennis gemaakt met de FFI Familie.
Moslims, ex-moslims en niet moslims.
We mopperen wel op elkaar, maar als het er op aan komt dan gaan we voor elkaar door het vuur.

Fijn dat je er bent. Ik hoop dat je een goede tijd op dit forum zal doorbrengen, en je binnnenkort deel van onze familie zal voelen.

Vriendelijke groet.
Ariel
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Polleke
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 3:07 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Polleke »

Welkom Don.

Waar komt deze dame en haar familie vandaan?

mvg, Polleke
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Hallo Don,

Ook van harte welkom hier!
Nasrani schreef:Ik las die zogenaamde “heilige” boeken met groeiende ontzetting en leerde de duistere geest van de Islam kennen.
Dat is ook de ervaring van de meesten van dit forum, behalve de moslims. Ik hoop dat je een goede steun voor ons zult zijn. We kunnen iedere hulp gebruiken.

Groet,
Pilgrim
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 5
Lid geworden op: di mei 15, 2007 11:47 am

Bericht door Nasrani »

Dank allemaal voor jullie welkomstwoord.

Dat Ajax nergens in de Quran heeft kunnen vinden dat het moorddadige moslimboek haat predikt, is of “wishful thinking” of hij praktiseert “Al Taqiyah”.
In het eerste geval draait hij zichzelf een rad voor ogen in de hoop dat anderen zich ook hetzelfde rad voor ogen laat draaien.
In het tweede geval praktiseert hij “Al Taqiyah” en pleegt hij bewust door de Quran en Hadith legitiem verklaarde list, leugen en bedrog. Wetende dat de Moslim een leugenachtige moraal mag hebben in het verdedigen van de Islam is het geloven van zijn rede of betoog gelijk aan het geloven van sprookjes van Moeder de Gans.

Don


-----------------------
- Rituelen zijn in het leven geroepen om de geest te doden -
Laatst gewijzigd door Nasrani op wo mei 16, 2007 11:42 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bernie
Berichten: 434
Lid geworden op: do aug 10, 2006 8:59 pm

Bericht door Bernie »

Hoi Don,

Een mooi verhaal van je. Van harte welkom op dit forum !
Plaats reactie