De uitdaging van een Moslim aan een Christen

Is de islamitische openbaring uniform? Wordt deze door alle gelovigen op dezelfde manier geïnterpreteerd? Hoe denken anderen zoals de Arabist HANS JANSEN over de islam?
tomc
Berichten: 1152
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 11:55 pm

Bericht door tomc »

ajax schreef:Ik weet of je het wel snapt Jezus maakt duidelijk:Ik wil het NIET maar God wil dat nou vraag ik mij af waarom?Jullie(Jezus en God) zijn toch hetzelfde en MOETEN dezelfde wil hebben maar nee hoor ze zijn het met elkaar oneens de 1(God) wil het wel de andere(Jezus) wil het niet:Jezus is NIET GOD of je moet een hele goede uitleg hebben :)

En drinkbeker staat symbolisch voor de Dood/Uur die zal komen.
Heel de bijbel staat vol met verhalen waarin de mensen niet zijn wie ze lijken. De barmhartige samaritaan (heidenen met nogal uitgesproken veroveringsneigingen) bijvoorbeeld staat voor de heer zelf.

Nochtans praat ook deze samaritaan op een bepaald moment met Jesus, de verteller van het verhaal.

Het verhaal is daar, niet om de letterlijke waarheid te zijn, maar om een punt, een manier van handelen duidelijk te maken.

Jesus bespreekt "met God" de keuzes die God, hijzelf dus, heeft : hij zou natuurlijk kunnen de Farizeeen gewoon over de kling jagen of de hel in werpen. Hij zou de beker met gif gewoon kunnen wegsmijten, en er verder geen aandacht meer aan besteden. Maar dan zouden die mensen alleen zijn, ver weg van God, in de hel. Hij zou ze natuurlijk gewoon de hel in kunnen smijten, maar hij doet dat niet. Deze conversatie dient om te illustreren vooral de reden dat hij "de beker met gif drinkt".

En ja dit is 1 betekenis. Als je de bijbel 5x leest zal je iedere keer weer iets vinden dat van toepassing is op jouw situatie, en iedere keer iets anders.

Probeer eens.
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Bericht door Amazigh »

tomc schreef:
ajax schreef:Ik weet of je het wel snapt Jezus maakt duidelijk:Ik wil het NIET maar God wil dat nou vraag ik mij af waarom?Jullie(Jezus en God) zijn toch hetzelfde en MOETEN dezelfde wil hebben maar nee hoor ze zijn het met elkaar oneens de 1(God) wil het wel de andere(Jezus) wil het niet:Jezus is NIET GOD of je moet een hele goede uitleg hebben :)

En drinkbeker staat symbolisch voor de Dood/Uur die zal komen.
Heel de bijbel staat vol met verhalen waarin de mensen niet zijn wie ze lijken. De barmhartige samaritaan (heidenen met nogal uitgesproken veroveringsneigingen) bijvoorbeeld staat voor de heer zelf.

Nochtans praat ook deze samaritaan op een bepaald moment met Jesus, de verteller van het verhaal.

Het verhaal is daar, niet om de letterlijke waarheid te zijn, maar om een punt, een manier van handelen duidelijk te maken.

Jesus bespreekt "met God" de keuzes die God, hijzelf dus, heeft : hij zou natuurlijk kunnen de Farizeeen gewoon over de kling jagen of de hel in werpen. Hij zou de beker met gif gewoon kunnen wegsmijten, en er verder geen aandacht meer aan besteden. Maar dan zouden die mensen alleen zijn, ver weg van God, in de hel. Hij zou ze natuurlijk gewoon de hel in kunnen smijten, maar hij doet dat niet. Deze conversatie dient om te illustreren vooral de reden dat hij "de beker met gif drinkt".

En ja dit is 1 betekenis. Als je de bijbel 5x leest zal je iedere keer weer iets vinden dat van toepassing is op jouw situatie, en iedere keer iets anders.

Probeer eens.
Oke ik probeer het opnieuw :)

En een weinig voortgegaan zijnde, viel Hij op Zijn aangezicht, biddende en zeggende: Mijn Vader, indien het mogelijk is, laat dezen Uur/Dood van Mij voorbijgaan!(Hij zegt duidelijk ik wil NIET dood) doch niet, gelijk Ik(Niet doodgaan dus) wil, maar gelijk Gij(Wel doodgaan volgens God) wilt.

Dus hoe kan Jezus God zijn als hij niet dezelfde wil heeft net als God :)
A proud amazigh!
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

ajax,

jij weet toch alles van de bijbel, dan zou jij deze vragen zelf moeten kunnen beantwoorden of weet jij het toch niet zoals we nu weer zien.

ariel heeft zo vaak uitgelegd hoe het zit met god en jezus, de drie eenheid etc etc.
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Bericht door Amazigh »

nadia schreef:ajax,

jij weet toch alles van de bijbel, dan zou jij deze vragen zelf moeten kunnen beantwoorden of weet jij het toch niet zoals we nu weer zien.

ariel heeft zo vaak uitgelegd hoe het zit met god en jezus, de drie eenheid etc etc.
Jah maar ik weet dat Jezus s.a.w niet God is daarom wil ik het ook laten zien via de bijbel

En de antwoord op Ruth

Wat is de grootste gebod uit de bijbel(NT)?

Heb uw naaste lief als uzelf
En liefde voor God
A proud amazigh!
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

lieve ajaxje,

met jou heb ik een boos-liefde verhouding, dan ben ik boos op je omdat jij zo slecht kan luisteren en heel erg eigenwijs bent, soms ook heel erg gemen maar goed en soms hou ik van je en sluit ik je in mijn hart omdat ik je zwaktes zie en je blijft 1van ons allen.
dat mij dit overkomt is puur aan mezelf hoor.
ik moet beter leren omgaan met types als jij dus voel je vooral niet stom, alhoewel ik jou soms achter het behang kan plakken omdat jij zo stom kunt zijn, niet bent maar kunt zijn, momenten dus !
ik ben heel open, dus neem mijn openheid niet kwalijk maar daardoor weet jij ook wat je aan mij hebt.

luister beste vriend.

jij begrijpt over 10 jaar nog niks van jezus dan wat jij steeds blijft roepen.
als je echt behoefte hebt en echt wil weten wie jezus is dan bid je maar.
bidden is gewoon vragen, je hoeft niet te knielen of zo, dat wil jezus niet eens en god ook niet, jezus en god is 1 maar daar kom je nog wel achter...beetje bij beetje, mits jij hiervoor open staat.

vraag aan jezus om zichzelf aan jou bekend te maken.
je moet alleen niet schrikken als hij het ook echt gaat doen, beetje bij beetje want hij weet wat jou toe kan komen, niet ieder mens is hetzelfde!!!
oja,
je moet vooral niet vergeten dat jezus in je hart kan kijken dus als jij niet oprecht uit liefde naar hem zoekt dan komt hij ook niet, zo simpel is het.


wees een heer en doe een keertje wat ik zeg.

ik ben net een moeder voor je en een moeder wil het beste voor haar kind maar soms ben ik ook heel erg boos en dat moet je maar voor lief nemen.
elke moeder kan heel boos worden en komt er later weer op terug omdat ze het weer goed wil maken, zwakte van een vrouw maar tevens haar beste wapen.
ze geeft haar zoon een dikke zoen en dan praten we het uit.
liefde is getoond en oprecht gegeven, geestelijk probleem tussen beide is ietsie pietsie opgelost en dan op naar het volgende stadium.

liefs nadia
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

En ja dit is 1 betekenis. Als je de bijbel 5x leest zal je iedere keer weer iets vinden dat van toepassing is op jouw situatie, en iedere keer iets anders.
De bijbel is niet letterlijk te interpreteren.

Dit doet me denken aan een gebeurtenis uit mijn dorp.

Een paar jaar geleden kwam hier een nieuwejonge priesters. De dorpelingen vonden dat hij de Bijbel te letterlijk opnam. Letterlijke interpretatie is de bedoeling niet.
De priester moet her verhaal kunnen kiezen dat naar een plaatselijke situatie verwijst, zodat alleen de betrokkenen weten dat het over hun gaat, deze een oplossing kunnen zoeken.

Een letterlijke interpretatie haalt dit doel niet.
Over verloop van een jaar zijn de kerkgangers uit mijn dorp naar het buurdorp de mis beginnen volgen.

De priester heeft een vervanger laten komen.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

BFA schreef:
En ja dit is 1 betekenis. Als je de bijbel 5x leest zal je iedere keer weer iets vinden dat van toepassing is op jouw situatie, en iedere keer iets anders.
De bijbel is niet letterlijk te interpreteren.

Dit doet me denken aan een gebeurtenis uit mijn dorp.

Een paar jaar geleden kwam hier een nieuwejonge priesters. De dorpelingen vonden dat hij de Bijbel te letterlijk opnam. Letterlijke interpretatie is de bedoeling niet.
De priester moet het verhaal kunnen kiezen dat naar een plaatselijke situatie verwijst, zodat alleen de betrokkenen weten dat het over hun gaat, deze een oplossing kunnen zoeken.

Een letterlijke interpretatie haalt dit doel niet.
Over verloop van een jaar zijn de kerkgangers uit mijn dorp naar het buurdorp de mis beginnen volgen.

De priester heeft een vervanger laten komen.
ik ben het met jou eens.

hoe kan het anders dat men er vroeger heel anders over dacht dan nu.
nu is het veel soepeler omdat men gezien heeft dmv een bepaalde tijd geen religie meer om je heen te hebben dat dwang en angst aanjagen niet de juiste weg is, iets wat de prietsers vroeger graag en al te veel gedaan hebben.
niet dat jezus dat zo heeft gewild, dat hebben de geleerde van vroeger ZELF veroorzaakt.
jezus heeft altijd gezegd dat er geen angst en dwang mag zijn tegenover de VADER, alles uit vrije wil maar ja de geleerde waren dom en dat heeft nu de oorzaak dat de meeste kerken zijn leegeglopen en dat gebeurd nu ook met de islam, mensen moet je gewoon niet dwingen en zeker niet omdat dat niet mag en niet nodig is en niet de wil is van de schepper.
dat geloof ik en jij bfa, wat vind jij van mijn eigenzinnige preek. :wink:

nadia
Laatst gewijzigd door nadia op wo mei 16, 2007 9:43 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
droevie
Berichten: 275
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 8:59 pm

Bericht door droevie »

ajax schreef:
tomc schreef:
ajax schreef:Ik weet of je het wel snapt Jezus maakt duidelijk:Ik wil het NIET maar God wil dat nou vraag ik mij af waarom?Jullie(Jezus en God) zijn toch hetzelfde en MOETEN dezelfde wil hebben maar nee hoor ze zijn het met elkaar oneens de 1(God) wil het wel de andere(Jezus) wil het niet:Jezus is NIET GOD of je moet een hele goede uitleg hebben :)

En drinkbeker staat symbolisch voor de Dood/Uur die zal komen.
Heel de bijbel staat vol met verhalen waarin de mensen niet zijn wie ze lijken. De barmhartige samaritaan (heidenen met nogal uitgesproken veroveringsneigingen) bijvoorbeeld staat voor de heer zelf.

Nochtans praat ook deze samaritaan op een bepaald moment met Jesus, de verteller van het verhaal.

Het verhaal is daar, niet om de letterlijke waarheid te zijn, maar om een punt, een manier van handelen duidelijk te maken.

Jesus bespreekt "met God" de keuzes die God, hijzelf dus, heeft : hij zou natuurlijk kunnen de Farizeeen gewoon over de kling jagen of de hel in werpen. Hij zou de beker met gif gewoon kunnen wegsmijten, en er verder geen aandacht meer aan besteden. Maar dan zouden die mensen alleen zijn, ver weg van God, in de hel. Hij zou ze natuurlijk gewoon de hel in kunnen smijten, maar hij doet dat niet. Deze conversatie dient om te illustreren vooral de reden dat hij "de beker met gif drinkt".

En ja dit is 1 betekenis. Als je de bijbel 5x leest zal je iedere keer weer iets vinden dat van toepassing is op jouw situatie, en iedere keer iets anders.

Probeer eens.
Oke ik probeer het opnieuw :)

En een weinig voortgegaan zijnde, viel Hij op Zijn aangezicht, biddende en zeggende: Mijn Vader, indien het mogelijk is, laat dezen Uur/Dood van Mij voorbijgaan!(Hij zegt duidelijk ik wil NIET dood) doch niet, gelijk Ik(Niet doodgaan dus) wil, maar gelijk Gij(Wel doodgaan volgens God) wilt.

Dus hoe kan Jezus God zijn als hij niet dezelfde wil heeft net als God :)
Ik heb het je al uitgelegd..
Er was geen andere mogelijkheid.

vs 39 En Hij ging een weinig verder en Hij wierp Zich met het aangezicht ter aarde en bad, zeggende: Mijn Vader, indien het mogelijk is, laat deze beker Mij voorbijgaan; doch niet gelijk Ik wil, maar gelijk Gij wilt.

51 En zie, een van die bij Jezus waren, strekte zijn hand uit, trok zijn zwaard en hij trof de slaaf van de hogepriester en sloeg hem het oor af.
52 Toen zeide Jezus tot hem: Breng uw zwaard weder op zijn plaats , want allen, die naar het zwaard grijpen , zullen door het zwaard omkomen.
53 Of meent gij, dat Ik mijn Vader niet kan aanroepen en Hij zal Mij terstond meer dan twaalf legioenen engelen terzijde stellen?


De beker staat voor ons leven. Het bloed dat Hij voor ons vergoten heeft. De drinkbeker Alex staat hier voor Gods Toorn..

Het wordt onze beker van Verlossing..

Het gaat hier niet over de dood.. Maar over de straf welke Hij ging dragen.

Beste Ajax
Je hebt het niet begrepen. Jezus heeft zoals je weet, de zonde op zich genomen. Hij heeft de relatie tussen ons en God goed gemaakt.
Het gaat niet om de dood zelf. Hij welke Zich vernederd heeft als mens.


Jes 9:6
6 Want een Kind is ons geboren, een Zoon is ons gegeven, en de heerschappij rust op zijn schouder en men noemt hem Wonderbare Raadsman, Sterke God, Eeuwige Vader, Vredevorst.

Een lichaam aangemeten.. zal de straf dragen...

Jes 53
5 Maar om onze overtredingen werd hij doorboord , om onze ongerechtigheden verbrijzeld ; de straf die ons de vrede aanbrengt, was op hem, en door zijn striemen is ons genezing geworden .

Alle zonden..

1 Pet
21 Want hiertoe zijt gij geroepen, daar ook Christus voor u geleden heeft en u een voorbeeld heeft nagelaten , opdat gij in zijn voetstappen zoudt treden;
22 die geen zonde gedaan heeft en in wiens mond geen bedrog is gevonden ;
23 die, als Hij gescholden werd, niet terugschold en als Hij leed, niet dreigde, maar het overgaf aan Hem, die rechtvaardig oordeelt;


Hij heeft ons oordeel gedragen..


Maar goed, je hebt nog geen antoord gegeven op mijn vraag..
Mag ik meedoen in de wedstrijd..

Op het internet is verschrikkelijk veel informatie te vinden.. echter ook heel veel foute informatie.. ..

Vraag 1.
Het beeld van Jezus is God.. (YHWH), hoe oud is dat beeld.

Een hele simpele vraag
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Bericht door Amazigh »

Het gaat mij er niet om of hij dood is gegaan of niet wat ik nog steeds wil weten waarom Jezus een andere wil heeft dan God?
Ze Moeten dezelfde wil hebben maar dat hebben ze niet dus........ :)
A proud amazigh!
droevie
Berichten: 275
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 8:59 pm

Bericht door droevie »

ajax schreef:Het gaat mij er niet om of hij dood is gegaan of niet wat ik nog steeds wil weten waarom Jezus een andere wil heeft dan God?
Ze Moeten dezelfde wil hebben maar dat hebben ze niet dus........
Tjah hier verschillen wij van mening dus.

Ik heb al aangegeven dat dat niet het geval is..
Als mens lijdt Hij. Jezus zegt: Ik en de Vader zijn een(1)
Wie mij heeft gezien heeft de Vader gezien..

Het onze Vader..

Het is een rijkelijker gebed dan de meeste mensen denken..
Dat zegt: Uw wil geschiedde..

God had een reddingsplan met de mens.. Hij werd mens, om de zonden te dragen.

Niet omdat Hij dat van plan was.. omdat hij het 'wilde' Maar omdat Hij zoveel liefde voor ons heeft. Vergeet niet: Jezus spreekt hier ook als mens.. Hij is compleet mens geworden.. Het beviel Hem niet makkelijk.

Maar uw Wil geschiedde betekent in het hebreeuws.. uw wil is mijn wil.

Dat jij dit niet begrijpt, betekent dus dat jij dit minder begrijpt dan een Christen.. :wink:

Jij leest met je eigen 'bril' op.
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

droevie,

Wat ik ook niet snap is dit. Je zegt dat Jezus (vrede zij met hem) en God (swt) één zijn.

Hoe kun je het uitleggen dat God (swt) vanuit de hemel tot Jezus (vrede zij met hem) spreekt na de doop door Johannes (vrede zij met hem)?
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Als je de bijbel 5x leest
Lees hem 5X anders.
-als een roman
-als een geschiedenisboek
-als een verzameling vraagstukken over moraal
-als een verzameling essais
-als ... (keuze zelf in te vullen)

Lees hem nooit letterlijk, daar is hij niet voor bedoeld.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
droevie
Berichten: 275
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 8:59 pm

Bericht door droevie »

Michel schreef:droevie,

Wat ik ook niet snap is dit. Je zegt dat Jezus (vrede zij met hem) en God (swt) één zijn.

Hoe kun je het uitleggen dat God (swt) vanuit de hemel tot Jezus (vrede zij met hem) spreekt na de doop door Johannes (vrede zij met hem)?
Michel schreef:Ik durf te wedden dat ik meer over het Christendom weet dan jij.
En ik als Christen snap dat wel :wink:

jah.. mijn God is Almachtig.. En Alomvattend.. Hij is overal, hij kan zelfs zoals in gen 18 in een mensgedaante bij Abraham zijn, maar tevens elders....
Ik begrijp dat Allah dat niet kan..

Maar om jouw een antwoord te geven: De stem was niet bedoeld voor Jezus.. Maar ook voor de toeschouwers om te laten zien wie Jezus is.
Dit is Mijn Zoon,... Uit God geboren.. niet geschapen.. welke mens is geworden. In het Jodendom weet men precies wat dit is. Nl. Dat hier al beweert wordt dat Jezus God is. De Erfgenaam.. wat wil zeggen..Hij is gelijk aan. Zowel titels als rijkdom..

Maar kom op.. ik heb een simpele vraag gesteld:

En nog steeds geen antwoord..
Waarom moet ik steeds vragen beantwoorden, terwijl jullie 'meer' over het Christendom weten dan ik..
Vraag 1.
Het beeld van Jezus is God.. (YHWH), hoe oud is dat beeld.

Een hele simpele vraag


Op antwoord op deze vraag kan je google raadplegen.. Of een Islam site welke tegen Christenen gericht is. Maar ik ben benieuwd of je het antwoord echt weet.. Dus zal ik deze vraag blijven herhalen..

Het is jullie uitdaging.. dus kom maar op :razz:
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

droevie,

jij doet zo je best en dat vind ik super maar vergeet niet dat het serdar oftewel michelwas die tegen afghaan begon te vertellen en waar hij uiteindelijk NIETS mee heeft gedaan.
"hij serdar/michel wist veel meer van het christendom dan afghaan die juist heeeel veel weet van het christendom afweet.

deze topic is juist om die reden gemaakt, de uitdaging zou eigenlijk van de WETENDE moslims af moeten komen en nu zie ik dat zowel michel/serdar als ajax WEEEEER begonnen zijn met hun vragenuurtje.
en dus geen weet hebben van het christendom, wat we al vermoedde maar goe, zo zie je maar weer dat ze glashard kunnen liegen, dag in dag uit.
ik snap uberhaubt niet hoe je zo kunt leven, keer op keer liegen !!

laat ze zelf maar de handen uit de mouwen steken zou ik willen zeggen, en tegen jou zou ik zeggen "hou hier rekening mee" en je mag ze dat best wel onder hun hete voeten schuiven.
wat ik je nu vertel is echt zo, kijk anders maar terug, naar het begin van deze topic.
michel/serdar en ajax kunnen mijn bloed wel zuigen omdat ik di soort dingen openlijk vertel maar dat interreseert mij niet, ontmaskeren met die hap, zij liegen, wij ontmaskeren.
wat moet je anders he, het zijn gewoon een stelletje bewuste leugenaars en die durven te praten over god.
zij zouden zich moeten schamen maar goed, hun tijd komt nog wel dat ze zich hier ook voor zullen gaan schamen, god doorziet alles en wij krijgen de juiste inzicht om wolven als zij goed te doorzien, een beetje van onszelf en de rest van elkaar.
"samen staan we sterk"

ik zou het ook zonde vinden als jij zoveel energie gaat steken in mensen die met hoge poten keer op keer beweren dat zij MEER van het christendom afweten dan afghaan en dus ook jij want jij weetgeloof ik ook wel hoe het zit.zo ook andere leden.

wees slim meid, gebruik de tools (info) die je aangereikt worden.

hou je taai !!

liefs nadia
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

Michel schreef:droevie,

Wat ik ook niet snap is dit. Je zegt dat Jezus (vrede zij met hem) en God (swt) één zijn.

Hoe kun je het uitleggen dat God (swt) vanuit de hemel tot Jezus (vrede zij met hem) spreekt na de doop door Johannes (vrede zij met hem)?


michel/serdar.

jij wist toch zoveel van het christendom met je grote praat.
dan zou jij je eigen vraag als antwoord moeten kennen!!

jij weet dus helemaal niets als je dit al niet begrijpt.
waneer je geen basiskennis hebt, hoe denk jij dan verder wat te kunnen begrijpen, dat kan niet hoor !!

jou vraag is zowat het fundament en jij vraagt dat aan een ander :shock:
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

1e post:
ter herinnering !!!!

Michel schreef:
Afghan schreef:
Michel schreef:Ik vraag me wel af of die familie, dus ook je vrouw wel echt Moslima was?
Hoe kan de vader, als hij een Moslim zou zijn, zoiets nou niet erg vinden?

De eerste "Moslim" vader die geen moeite heeft dat zijn dochter uit de Islam treedt. Wel opvallend. :razz:
Misschien wel een van de weinig Moslim vaders die nog een goede hart heeft en dus meer liefde voor zijn dochter kent dan voor de droge doodmakende wetten van Islam.
Wat een vooroordeel zeg, eerst geloofde ik je dat je een ex-Moslim was, maar ik twijfel nu eerlijk gezegd.
Of je bent iemand die zichzelf alleen slechts met de mond Moslim noemde.

Moslims geven hun leven voor de Islam, maar zulke knor-maag asielzoekers als jij, verkopen hun ziel voor beter leven en toekomst.
Geld en niks kan mij loskrijgen van de Waarheid. Ook geen beter toekomst of wat dan ook.

Ik durf te wedden dat ik meer over het Christendom weet dan jij.
nadia
droevie
Berichten: 275
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 8:59 pm

Bericht door droevie »

nadia schreef:hou je taai meid, liefs nadia
hahaha,.. ik schaam mij niet voor mijn vrouwelijke kant hoor.. Maaruhhh droevie is toch echt een man.. ik zal wel even een fotoo'tje erbij doen

Afbeelding


Dit ben ik... :shock: (teminste in mijn dromen)

terug komend
jij doet zo je best en dat vind ik super maar vergeet niet dat het serdar oftewel michel was die tegen afghaan begon te vertellen en waar hij uiteindelijk NIETS mee heeft gedaan "hij wist meer van het christendom dan afghaan die heeeel veel weet.
Valt wel mee hoor,.. Voor mij is het ook een soort oefening..
Ik heb ooit aan een klas met kleine kinderen moeten vertellen wat voor werk ik deed. En ik deed dit met heel veel energie en enthousiasme..
De hele klas was stil.. En ik dacht: Nouw.. dat heb ik goed gedaan..

Toen mijn verhaal klaar was.. en ik zelfvoldaan met een brede grijns voor de klas stond.. kwam het 1e vingertje van een kind wat zei: Uhh meneer, u hebt verteld wat u deed.. geloof ik, maar ik snapte er niets van...

Wat bleek.. Ik praatte in jargon.. zonder dat ik het zelf door had.
Voor Christenen is het precies zo.. ik vind het een uitdaging voor mij, om te proberen te vertellen wat ik nu precies geloof, zonder in jargon terug te vallen. Men hoeft het er niet mee eens te zijn, maar het is wel iets waarvoor ik sta.

Ik vind het niet erg.. ik heb heel veel parels op zak.. (heb ik ook al gezegd in mijn voorstel topic) Ik word ook niet gefrustreerd.. Mij zal je niemand horen uitschelden..

Maar Nadja meid, bedankt voor je lieve berichtje
droevie
Berichten: 275
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 8:59 pm

Bericht door droevie »

Citaat:
Ik durf te wedden dat ik meer over het Christendom weet dan jij.


Helaas is hier nog niets van gebleken..
Ik had een een simpele vraag gesteld waar nog niet op gereageerd is. . De vraag was:
Citaat:
Vraag 1.
Het beeld van Jezus is God.. (YHWH), hoe oud is dat beeld.

Een hele simpele vraag


Nu denk ik zeker wel dat de vraag gelezen is.. en dat er een 'onderzoekje' is gedaan. Omdat hier geen reacte op gekomen is.. ga ik hier vanuit dat jij Michel de uitdaging verloren hebt.

:razz:
droevie
Berichten: 275
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 8:59 pm

Bericht door droevie »

Nog steeds geen antwoord :P
Gebruikersavatar
ChechenMaga
Berichten: 318
Lid geworden op: za apr 14, 2007 12:13 pm

Bericht door ChechenMaga »

Hoi, mensen.

Ik had gevraagd om de drie-éénheid kort uit te leggen aan iemand (christen). Ik heb niet alles hier gezet, wel belangrijkste. En het gaat meer over Jezus-God dan Jezus-God-Heilige Geest.
En uh, hij heeft kennis over het Christendom.
Anyway. Hier korte uitleg:

"De drie-eenheid. Is in principe onuitlegbaar. Het is een geloofsmysterie.:P
Kan je als mens niet vatten. Alleen door Gods genade kan je het begrijpen. Maar dan nog niet echt."


- Waarom bad Jezus(vzmh) dan tot God?
"Omdat de Zoon het goede voorbeeld gaf en ook mens was."
De Zoon heeft één goddelijke natuur die uit twee naturen bestaat.
Hij is God Zelf die er altijd al was maar Hij is ook mens geworden.
Dus als mens badt Hij tot Hem."


"En dat aan het kruis, waarom hebt Gij Mij verlaten, is de kern van het offer.
Jezus werd voor een moment zonde zelf, dus verliet de Vader Hem."
Hoe kan God Zichzelf verlaten? Dat is een mysterie dat alleen Hij kent.
God kan alles. Dus ook dat."


- Dat is dan wat niet-christenen niet begrijpen, denk ik. :D
Of niet geloven etc. :P

"Wij begrijpen het ook niet hoor. :P
Maar we zijn er wel blij om"


- LOL

"Hahaha."


PS: Waarom doen jullie een "wedstrijd" ? Je kan toch alles op het internet vinden. Is toch nutteloos... ?
En zeg: "De Waarheid is gekomen en de valsheid is ten onder gegaan. Voorwaar, de valsheid gaat ten onder." (17:81)
Gebruikersavatar
fucmoh
Berichten: 858
Lid geworden op: za dec 24, 2005 10:48 pm
Locatie: AMSTERDAM

Bericht door fucmoh »

ChechenMaga schreef:Hoi, mensen.

Ik had gevraagd om de drie-éénheid kort uit te leggen aan iemand (christen). Ik heb niet alles hier gezet, wel belangrijkste. En het gaat meer over Jezus-God dan Jezus-God-Heilige Geest.
En uh, hij heeft kennis over het Christendom.
Anyway. Hier korte uitleg:

"De drie-eenheid. Is in principe onuitlegbaar. Het is een geloofsmysterie.:P
Kan je als mens niet vatten. Alleen door Gods genade kan je het begrijpen. Maar dan nog niet echt."


- Waarom bad Jezus(vzmh) dan tot God?
"Omdat de Zoon het goede voorbeeld gaf en ook mens was."
De Zoon heeft één goddelijke natuur die uit twee naturen bestaat.
Hij is God Zelf die er altijd al was maar Hij is ook mens geworden.
Dus als mens badt Hij tot Hem."


"En dat aan het kruis, waarom hebt Gij Mij verlaten, is de kern van het offer.
Jezus werd voor een moment zonde zelf, dus verliet de Vader Hem."
Hoe kan God Zichzelf verlaten? Dat is een mysterie dat alleen Hij kent.
God kan alles. Dus ook dat."


- Dat is dan wat niet-christenen niet begrijpen, denk ik. :D
Of niet geloven etc. :P

"Wij begrijpen het ook niet hoor. :P
Maar we zijn er wel blij om"


- LOL

"Hahaha."


PS: Waarom doen jullie een "wedstrijd" ? Je kan toch alles op het internet vinden. Is toch nutteloos... ?
De drieeenheid is ook een grap, net zoals de islam, mohammed en allah 1 grote grap is.
Gebruikersavatar
ChechenMaga
Berichten: 318
Lid geworden op: za apr 14, 2007 12:13 pm

Bericht door ChechenMaga »

fucmoh schreef: De drieeenheid is ook een grap, net zoals de islam, mohammed en allah 1 grote grap is.
Ik dacht dat je christen was. :)
Zo te zien niet. :D

Sommige mensen hebben een mening die verschilt van bepaalde andere mensen.
Anders zou deze site er niet zijn, om maar als voorbeeld te nemen.

En. Ik moet niet terug beledigen etc. als er met mijn religie wordt gespot.

“Zeg: ‘Het is de waarheid van uw Heer: laat daarom geloven die geloven wil en niet geloven, die niet wil’…" (18:29)

"Roep op tot de weg van jouw Heer met wijsheid en goede aansporing en twist met hen op de best mogelijke manier..." (16:125)
En zeg: "De Waarheid is gekomen en de valsheid is ten onder gegaan. Voorwaar, de valsheid gaat ten onder." (17:81)
tomc
Berichten: 1152
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 11:55 pm

Bericht door tomc »

ChechenMaga schreef: “Zeg: ‘Het is de waarheid van uw Heer: laat daarom geloven die geloven wil en niet geloven, die niet wil’…" (18:29)

"Roep op tot de weg van jouw Heer met wijsheid en goede aansporing en twist met hen op de best mogelijke manier..." (16:125)
... en vermoord al degenen die niet willen. Altijd moet er gevochten worden (2:216) tegen ongelovigen (9:123), en deze moeten vermoord worden (9:111), zoniet komt de moslim die dat weigert te doen in de hel.
Gebruikersavatar
ChechenMaga
Berichten: 318
Lid geworden op: za apr 14, 2007 12:13 pm

Bericht door ChechenMaga »

tomc schreef:
ChechenMaga schreef: “Zeg: ‘Het is de waarheid van uw Heer: laat daarom geloven die geloven wil en niet geloven, die niet wil’…" (18:29)

"Roep op tot de weg van jouw Heer met wijsheid en goede aansporing en twist met hen op de best mogelijke manier..." (16:125)
... en vermoord al degenen die niet willen. Altijd moet er gevochten worden (2:216) tegen ongelovigen (9:123), en deze moeten vermoord worden (9:111), zoniet komt de moslim die dat weigert te doen in de hel.
O ja? :)
Weet jij het opeens beter dan de beste geleerden (en Muhammad (saw) zelf) ?
En zeg: "De Waarheid is gekomen en de valsheid is ten onder gegaan. Voorwaar, de valsheid gaat ten onder." (17:81)
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

ChechenMaga schreef:
tomc schreef:
ChechenMaga schreef: “Zeg: ‘Het is de waarheid van uw Heer: laat daarom geloven die geloven wil en niet geloven, die niet wil’…" (18:29)

"Roep op tot de weg van jouw Heer met wijsheid en goede aansporing en twist met hen op de best mogelijke manier..." (16:125)
... en vermoord al degenen die niet willen. Altijd moet er gevochten worden (2:216) tegen ongelovigen (9:123), en deze moeten vermoord worden (9:111), zoniet komt de moslim die dat weigert te doen in de hel.
O ja? :)
Weet jij het opeens beter dan de beste geleerden (en Muhammad (saw) zelf) ?
ge·leer·de (de ~ (m.), ~n)
1 deskundige op wetenschappelijk niveau => wetenschapper

Jouw deskundigen zijn charlatans van het zuiverste soort.
als ik aan 10 van jouw "geleerden" een vraag stel over de koran krijg ik 10 verschillende uitleggen.

Wil je dus zo vriendelijk zijn NIET meer over geleerden te spreken als je het hebt over figuren die de koran en haddiths moeten uitleggen!!!!

En je hebt op 1 punt gelijk. Beter dan Mohammed weten wij het niet.
Hij was de enige die pas echt kon moorden, verkrachten, vechten, kinderen van 9 neu.ken enz. enz.

Nee......dat weten wij gelukkig niet beter.

Met vr.gr.

Thomas
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Plaats reactie