Hallo, wij zijn Mary en Pip

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Zeepaardjes
Berichten: 16
Lid geworden op: vr mei 18, 2007 11:03 pm

Hallo, wij zijn Mary en Pip

Bericht door Zeepaardjes »

Hallo allemaal,

Wij zijn Mary en Pip.
Wij zijn altijd al zeer geinteresserd geweest in religies en geschiedenis. Wij zijn zelf opgegroeid in een christelijk gezin en onderzoeken al jaren waarom juist onze godsdienst de ware is.
Dit forum sprak ons erg aan om de wijze waarop hier gediscusseerd wordt (niet te fel en met goede argumentatie voor de dingen die gezegd worden).
Wij hebben zelf een nieuw onderwerp geopend onder religie-ethiek, moraliteit en logica-gedachten. Hier hebben wij enkele vragen opgeschreven die ons bezig houden en waarvan wij ook hebben gezien dat die op dit forum actueel waren. Wij hopen daarom hier antwoorden te vinden op vragen waar wij nog naar de antwoorden zoeken.

groetjes, Mary en Pip
Gebruikersavatar
Graslelie
Berichten: 329
Lid geworden op: di feb 01, 2005 1:47 pm

Bericht door Graslelie »

welkom!
Als 1 persoon het gelooft is ie gek.
Als 2 personen het geloven is het een folie-a-deux.
Als een groepje mensen het geloven noemen we het een cult of sekte.
Als de meerderheid het gelooft noemen we het een godsdienst.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Beste Zeepaardjes, van harte welkom hier !
We houden van kritische geesten en gaan elk stuk voor stuk op onderzoek uit in de islam of hebben dat al lang gedaan.
Enkel op die manier vindt een mesn de waarheid !
Veel plezier toegewenst op ons forum !
Doen jullie alles zo met z'n tweetjes ? :?
Zeepaardjes
Berichten: 16
Lid geworden op: vr mei 18, 2007 11:03 pm

Bericht door Zeepaardjes »

nope
Omdat we hier zo'n interesse in hebben doen we dit wel met zen tweeen.
We hebben ons allebei in andere aspecten verdiept.
(ik bijv. meer in de mythologie, Calvijn, Luther, Augustinus) en Mary meer in de Islam, het Jodendom, e.d.) Bovendien weet zij ook veel meer van af van de wereldgeschiedenis. Ik weer meer van verschillende sektes.
Zo vullen we elkaar aan :smile:
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

(ik bijv. meer in de mythologie, Calvijn, Luther, Augustinus) en Mary meer in de Islam, het Jodendom, e.d.) Bovendien weet zij ook veel meer van af van de wereldgeschiedenis. Ik weer meer van verschillende sektes.
Mooi duo.
Lijkt dat het opwindend kan worden.

Artelijk welkom hier en veel plezier.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
katie
Berichten: 427
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 3:55 pm
Locatie: belgie

Bericht door katie »

Welkom zeepaardjes,

Dat kan nog boeiend worden !
Hoe hebben jullie onze site gevonden ?

Liefs,
Katie
Zeepaardjes
Berichten: 16
Lid geworden op: vr mei 18, 2007 11:03 pm

Bericht door Zeepaardjes »

Hoi Katie,

Ik heb de webstite gevonden in een artikel van de Metro of Spits over de oprichting van het comite voor ex-moslims. Daarna ben ik gaan rondkijken op de site en het forum en wat ik zag sprak mij erg aan. Daarna heb ik mijn zusje daarop geattendeerd en die vond het ook meteen interessant. Vandaar dat we ons gister hebben aangemeld.

Groetjes Mary

Nog bedankt voor het hartelijke welkom :)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89880
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Van harte welkom Zeepaardjes. :D

Hoe zijn jullie op de naam Zeepaardjes gekomen?
Ik vind het van die grappige beestjes. Hebben jullie er wel eens een in het echt gezien?
Mijn vader nam ze vroeger mee naar huis als ze er een gevangen hadden. Ze waren dan wel dood.

Vriendelijk groet.
Ariel
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Alba
Berichten: 729
Lid geworden op: zo sep 03, 2006 4:11 pm
Locatie: Aarde

Bericht door Alba »

Welkom hier, Zeepaardjes Pip en Mary. Veel plezier op het forum.
Zeepaardjes
Berichten: 16
Lid geworden op: vr mei 18, 2007 11:03 pm

Bericht door Zeepaardjes »

De naam zeepaardjes zijn een anagram van onze namen, vandaar :)
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Zeepaardjes schreef:De naam zeepaardjes zijn een anagram van onze namen, vandaar :)
Welkom,
Dus zijn Mary en Pip eigenlijk bijnaampjes :)
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Zeepaardjes
Berichten: 16
Lid geworden op: vr mei 18, 2007 11:03 pm

Bericht door Zeepaardjes »

Ketter schreef:
Zeepaardjes schreef:De naam zeepaardjes zijn een anagram van onze namen, vandaar :)
Welkom,
Dus zijn Mary en Pip eigenlijk bijnaampjes :)
En van onze achternamen,
succes met ontcijferen :wink:
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Zeepaardjes schreef:
Ketter schreef:
Zeepaardjes schreef:De naam zeepaardjes zijn een anagram van onze namen, vandaar :)
Welkom,
Dus zijn Mary en Pip eigenlijk bijnaampjes :)
En van onze achternamen,
succes met ontcijferen :wink:
Welkom ladies......
en welke naam jullie hebben is absoluut niet relevant.
Het gaat om wat jullie posten.
En jullie hebben mij - als lief atheistisch spookje - redelijk nieuwsgierig gemaakt.

Verder wens ik jullie beiden een heel prettige tijd hier op ons forum.

Met vr.gr.

Thomas
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

Leuk, welkom zeepaardjes. Een duoposter dus.
Gebruikersavatar
Anneke
Berichten: 1174
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 6:59 pm

Bericht door Anneke »

Hey Mary en Pip!

Van harte welkom op FFI :D

Maar die namen van jullie.. komt dat uit LOTR? Merry en Pippin? Heel schattig duo die twee, vond het heerlijk naar ze te kijken. Zo nee, het was te proberen :wink:

Nou, snuffel vooral wat rond hier, je zult veel leren!

Mvg,
Ilona
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Re: Hallo, wij zijn Mary en Pip

Bericht door Afghan »

Zeepaardjes schreef:Hallo allemaal,

Wij zijn Mary en Pip.
Wij zijn altijd al zeer geinteresserd geweest in religies en geschiedenis. Wij zijn zelf opgegroeid in een christelijk gezin en onderzoeken al jaren waarom juist onze godsdienst de ware is.
Dit forum sprak ons erg aan om de wijze waarop hier gediscusseerd wordt (niet te fel en met goede argumentatie voor de dingen die gezegd worden).
Wij hebben zelf een nieuw onderwerp geopend onder religie-ethiek, moraliteit en logica-gedachten. Hier hebben wij enkele vragen opgeschreven die ons bezig houden en waarvan wij ook hebben gezien dat die op dit forum actueel waren. Wij hopen daarom hier antwoorden te vinden op vragen waar wij nog naar de antwoorden zoeken.

groetjes, Mary en Pip
Beste Mary en Pip,
Van harte welkom op dit forum.
We zien uit naar waardevolle bijdrage van jullie hier.
Groetjes
Afghan
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Re: Hallo, wij zijn Mary en Pip

Bericht door Iznogoodh »

Zeepaardjes schreef:Hallo allemaal,

Wij zijn Mary en Pip.
Aangenaam! Ik ben Frodo en Sam.
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Eén gebruikersnaam per persoon wat mij betreft.

Ik ben niet te spreken over jullie propaganda voor besnijdenis op dit forum.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Welkom-bienvenue-welcome-wilkommen en het laatst bewaar ik voor het best. Marhaba.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Anneke
Berichten: 1174
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 6:59 pm

Bericht door Anneke »

En kijk eens wie er nu terug is :D Welkom Chaimae, hoe gingen je examens?
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Ilona schreef:En kijk eens wie er nu terug is :D Welkom Chaimae, hoe gingen je examens?

Oh Ilona.. je moest eens weten hoe rot ik me voel. En mijn vader die zorg ervoor dat ik me alleen maar nog meer rotter voel dan dat ik al ben. Mijn vader zegt steeds: Chaimae, je haalt het wel. Je gaat slagen.'' Daar kan ik zo niet tegen.. ik stress 'm echt. Vandaag mijn laatste examen gehad, en nu is het gewoon 15 lange dagen afwachten. Ik doe mezelf nog wat. Het ergste is dus dat mijn vriendinnen gewoon de komende 15 dagen leuke dingen willen doen. Bezoekjes brengen aan verschillende pretparken en gewoon shoppen. ''Girls just wanne have fun.'' Maar zelfs daar heb ik geen zin in.. ik ga mezelf maar opsluiten en hopen dat de tijd snel vooruit kruipt. Ben toch wel gezakt.. heb echt medelijden met mijn ouders die zich ook echt om mij bekommeren en stressen. Zo zielig, mijn moeder die ook zo vroeg voor me opstond em me stimuleerde. Echt schattig. De dag dat ik mijn examen NL moest maken gaf ze me ZAM-ZAM water en die moest ik drinken.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Anneke
Berichten: 1174
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 6:59 pm

Bericht door Anneke »

Aaah :(
Nou... je MOET het gewoon halen... Pff... en anders gewoon de herkansing in! Je ZULT de studie doen die leuk vindt! Komend jaar nog!

Maar wat lief van papa en mama dat ze zo achter je staan.. was bij silly niet nodig, dat mens is toch cumlaude geslaagd, de doos. Maar goed, het gaat allemaal goedkomen, oke? Als je dat gewoon blijft denken.. dan maak je het al een stuk makkelijker voor jezelf :smile:
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Chaimae schreef:
Ilona schreef:En kijk eens wie er nu terug is :D Welkom Chaimae, hoe gingen je examens?

Oh Ilona.. je moest eens weten hoe rot ik me voel. En mijn vader die zorg ervoor dat ik me alleen maar nog meer rotter voel dan dat ik al ben. Mijn vader zegt steeds: Chaimae, je haalt het wel. Je gaat slagen.'' Daar kan ik zo niet tegen.. ik stress 'm echt. Vandaag mijn laatste examen gehad, en nu is het gewoon 15 lange dagen afwachten. Ik doe mezelf nog wat. Het ergste is dus dat mijn vriendinnen gewoon de komende 15 dagen leuke dingen willen doen. Bezoekjes brengen aan verschillende pretparken en gewoon shoppen. ''Girls just wanne have fun.'' Maar zelfs daar heb ik geen zin in.. ik ga mezelf maar opsluiten en hopen dat de tijd snel vooruit kruipt. Ben toch wel gezakt.. heb echt medelijden met mijn ouders die zich ook echt om mij bekommeren en stressen. Zo zielig, mijn moeder die ook zo vroeg voor me opstond em me stimuleerde. Echt schattig. De dag dat ik mijn examen NL moest maken gaf ze me ZAM-ZAM water en die moest ik drinken.
Goh, jammer voor jou dat allah je niet geholpen heeft...
Polleke
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 3:07 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Polleke »

Met of zondr hulp van Allah, we duimen allemaal dat je slaagt!

Mvg, Polleke
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89880
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Chaimae schreef:Welkom-bienvenue-welcome-wilkommen en het laatst bewaar ik voor het best. Marhaba.
Welkom thuis Chaimae.
Ik hoop dat je slaagt meisje. Je weet het nooit.
We gaan duimen voor je.
Misschien valt het mee.

Liefs.
Ariel,
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie