voorstellen

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Ashadoe schreef:Beste Monique,

Toen ik moslim werd, was niet mijn eerste vraag of ik ongelovigen nou moest doden of in leven laten.
Als je moslim wordt, wordt er niet van alles van je verwacht. Ze verwachten niet dat je gelijk kunt bidden of de hoofddoek gaat dragen. Dat is onzin. Je moet het stap voor stap doen, en ook alles met je familie delen. En met behulp van vrienden kom je er wel, die leren je van alles bij.
ashadoe, dat is dus precies wat ik bedoel.
Je "onderwerpt" je rgens aan, je hele leven en toekomt is erop gebouwd, zonder te weten waar je je nu eigenlijk aan onderwerpt.
Dat snap ik niet.

Dat is hetzelfde als: een levenslang lidmaatschap aanvaarden (zonder mogelijkheid tot opzeggen) van een club en dan pas NA het aarvaarden van dat lidmaatschap heel langzaam te weten komen wat die club nu eigenlijk doet, wat de bedoeling is van die club.

Wanneer er morgen iemand bij je op de stoep staat en die zegt dat je over tig jaar hemelrijk wordt en alle geluk en voorspoed van de wereld zult kennen, simpelweg door lid te worden van zijn "club" en all regels van die club klakkeloos op te volgen...en... pas na je lidmaatschap van die club krijg je beetje bij beetje te horen wat er van je verwacht wordt.
Doe jij dat dan?????

Ik denk het wel? zo ben je ook "lid" geworden van de islam?
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Ashadoe schreef:Voorzover ik weet was Khomeini een geestelijke.
Ik weet eerlijk gezegd niks over de uitspraak van Khomeini en Salman Rushdi.
Ik moet hieruit besluiten dat je nog tamelijk jong bent.

Driekwart van de wereld weet wie Khomeini was en wat zijn fatwa over Salman Rushdi voor gevolg heeft gehad.

U bent dus in een geloof gestapt zonder de meest elementaire kennis en gevolgen daarvan te kennen?

Rushdie is een zeer getalenteerd schrijver die ex-moslim is (misschien altijd geweest, maar in een moslimgezin geboren, en bij mijn weten is er nog geen moslimgen gevonden) die dus voor de rest van zijn leven moet ondergedoken of beveiligd worden omdat er één pipo vond dat zijn boek iets verkeerds zei?????

Je schrijft ook:
De Deense cartoons waren gewoon een domme fout. Die Deense cartoonisten beeldde Mohammed(vzmh) af en dat is ten strengste verboden is islam. Ik keurde het ook af en ik snapte de reacties van de moslims wel, maar dat hele ambassades werden bestormd ging mij te ver.
Vind jij dus dat over héél de wereld, de héle wereldbevolking zich moeten gaan houden aan de islamitische regeltjes van het niet afbeelden van personen (niet enkel Mohammed, ter uwe informatie).

Op basis van welke authoriteit ga je dit afdwingen? (en nee, het Flying Spaghetti Monster (mijn aanbeden godheid) speelt niet mee, Zeus speelt niet mee, Lugh speelt niet mee, Isis en Osiris hebben het laten afweten en Allah mag ook niet meespelen).

Dus op basis van welke menselijke authoriteit kan jij even zeggen of ik al dan niet tekeningetjes mag maken van een arabier met een tulband en daaronder zetten dat ie mohammed heet! (het stond! er zelfs niet onder: elke moslim en elke westerling wist op slag over wie men het had... hoe zou dat nu komen?).
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

(niet enkel Mohammed, ter uwe informatie).
Niet enkel Mohammed. Zowat onze hele kulturele erfenis ligt onder vuur.
Dit gaat niet alleen over Michelangelo (voor een afbeelding van Mohammed) over zowat elk schilderij en beeld door onze voorouders gemaakt. De vrouw is reeds meer dan 2 000 j het schoonheidsideaal in de Westerse kunst. Zo wordt via het symbool vrouw de totaliteit van onze geestelijke evolutie afgebeeldt. evolutie in wetenschap en chamie (kleuren, alle nieuwe ontdekkingen zorgden voor nieuwe pigmenten en een rijker kleurgebruik) samen met inzichten in perspectief, mathematica, wereldbeschouwing, politiek, ...)

De vrouwelijke en menselijke afbeelding is Haram. Heel veel Imams zouden van onze museums niets liever zien dan dat ze branden.

Het begint bij de agveelding van Mohammed, eindigt met de totale vernietiging van onze kultuur. Islam heeft nog nooit iets anders gedaan.
Duizenden Hindutempels vernietigd, De Budddhas van Bamiyan in Afghanistan, die ze een maand gebombardeerd hebben, duiden dat het veel verder gaat.

Weet je dat Islam vroeger nog gepogd heeft de piramides in Egypte te vernietigen.

Je hebt ogen en andere zintuigen. Gebruik deze om naar de redultaten van Islam te zien. In heden en verleden, je weet wat de toekomst met Islamvoor je in petto heeft.
Laatste wat je moet doen is je alleen op hun misleidende propaganda baseren.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Ashadoe
Berichten: 483
Lid geworden op: di mei 08, 2007 5:32 pm

Bericht door Ashadoe »

BFA schreef:Je hebt ogen en andere zintuigen. Gebruik deze om naar de redultaten van Islam te zien. In heden en verleden, je weet wat de toekomst met Islamvoor je in petto heeft.
Laatste wat je moet doen is je alleen op hun misleidende propaganda baseren.

Ik weet wat ik zie en ik laat me niet blindmaken door jullie
Allah is de Alwetende!
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Ashadoe schreef:
BFA schreef:Je hebt ogen en andere zintuigen. Gebruik deze om naar de redultaten van Islam te zien. In heden en verleden, je weet wat de toekomst met Islamvoor je in petto heeft.
Laatste wat je moet doen is je alleen op hun misleidende propaganda baseren.

Ik weet wat ik zie en ik laat me niet blindmaken door jullie
Zei de moslimzombie met een glazige blik op oneindig met zijn door moslimshit bedekte verstand waar geen signalen van de realiteit meer door kunnen dringen.
Ashadoe
Berichten: 483
Lid geworden op: di mei 08, 2007 5:32 pm

Bericht door Ashadoe »

Teva Teff schreef:
Ashadoe schreef:
BFA schreef:Je hebt ogen en andere zintuigen. Gebruik deze om naar de redultaten van Islam te zien. In heden en verleden, je weet wat de toekomst met Islamvoor je in petto heeft.
Laatste wat je moet doen is je alleen op hun misleidende propaganda baseren.

Ik weet wat ik zie en ik laat me niet blindmaken door jullie
Zei de moslimzombie met een glazige blik op oneindig met zijn door moslimshit bedekte verstand waar geen signalen van de realiteit meer door kunnen dringen.
zei degene die niks anders kan zeggen
Allah is de Alwetende!
Ashadoe
Berichten: 483
Lid geworden op: di mei 08, 2007 5:32 pm

Bericht door Ashadoe »

Monique schreef:
Ashadoe schreef:Beste Monique,

Toen ik moslim werd, was niet mijn eerste vraag of ik ongelovigen nou moest doden of in leven laten.
Als je moslim wordt, wordt er niet van alles van je verwacht. Ze verwachten niet dat je gelijk kunt bidden of de hoofddoek gaat dragen. Dat is onzin. Je moet het stap voor stap doen, en ook alles met je familie delen. En met behulp van vrienden kom je er wel, die leren je van alles bij.
ashadoe, dat is dus precies wat ik bedoel.
Je "onderwerpt" je rgens aan, je hele leven en toekomt is erop gebouwd, zonder te weten waar je je nu eigenlijk aan onderwerpt.
Dat snap ik niet.

Dat is hetzelfde als: een levenslang lidmaatschap aanvaarden (zonder mogelijkheid tot opzeggen) van een club en dan pas NA het aarvaarden van dat lidmaatschap heel langzaam te weten komen wat die club nu eigenlijk doet, wat de bedoeling is van die club.

Wanneer er morgen iemand bij je op de stoep staat en die zegt dat je over tig jaar hemelrijk wordt en alle geluk en voorspoed van de wereld zult kennen, simpelweg door lid te worden van zijn "club" en all regels van die club klakkeloos op te volgen...en... pas na je lidmaatschap van die club krijg je beetje bij beetje te horen wat er van je verwacht wordt.
Doe jij dat dan?????

Ik denk het wel? zo ben je ook "lid" geworden van de islam?
Ik snap heus wel wat je bedoelt, maar JIJ snapt ook heel goed wat ik bedoel.

Ik werd heus niet wakker op een mooie zaterdagmorgen met de gedachte; "hé, laat ik eens moslim worden!"
Heus, ik heb over de islam gelezen en geleerd, zowel de (zoals jullie dat noemen) "suikerversies" als de schokkende verhalen.

mvg,

Ashadoe
Allah is de Alwetende!
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Ashadoe
Ik werd heus niet wakker op een mooie zaterdagmorgen met de gedachte; "hé, laat ik eens moslim worden!"
Heus, ik heb over de islam gelezen en geleerd, zowel de (zoals jullie dat noemen) "suikerversies" als de schokkende verhalen.
En toen besloot je maar de schokkende verhalen te negeren hé.... "struisvogel" te spelen...en je te houden aan de suikerversie...je bent dus (nog) geen echte moslima zoals Michel het zou zeggen. Het feit van de shahada uit te spreken maakt nog geen moslima van je volgens hem, je moet er ook de schokkende verhalen bijnemen...volgens Michel.
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Hallucineer ik?
Ik zou toch zweren dat hier een alleraardigste dialaoog tussen een moslima en een realist te lezen was.
Nou ja, het is etenstijd, het bordje exotische rijst dat ik ga eten krijgt nu eerst mijn aandacht.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Je kan deze uiterst interessante discussie tussen jou en Ashadoe hier verder voeren Teva.


http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... php?t=8800

Vriendelijke groet.

Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Ashadoe
Berichten: 483
Lid geworden op: di mei 08, 2007 5:32 pm

Bericht door Ashadoe »

Dutch schreef:Ashadoe
Ik werd heus niet wakker op een mooie zaterdagmorgen met de gedachte; "hé, laat ik eens moslim worden!"
Heus, ik heb over de islam gelezen en geleerd, zowel de (zoals jullie dat noemen) "suikerversies" als de schokkende verhalen.
En toen besloot je maar de schokkende verhalen te negeren hé.... "struisvogel" te spelen...en je te houden aan de suikerversie...je bent dus (nog) geen echte moslima zoals Michel het zou zeggen. Het feit van de shahada uit te spreken maakt nog geen moslima van je volgens hem, je moet er ook de schokkende verhalen bijnemen...volgens Michel.
Als ik wil weten wat Michel ervan vindt, vraag ik het wel aan Michel en niet aan jou.
Wel is het waar dat de shahada alleen uitspreken geen waarde heeft; je moet diep in je hart voelen dat je in Allah gelooft en dat Mohammed(vzmh) zijn laatste Profeet was.
Of je er ook de "schokkende verhalen" bij moet nemen? Struisvogeltje spelen doe ik niet; ik sta open voor die verhalen, maar ik neem niet alles gelijk aan. Als ik iets aanhoor, onderzoek ik het eerst zelf, voordat ik er er een mening over geef. Daar heb je je gezond verstand voor.
Allah is de Alwetende!
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Daar heb je je gezond verstand voor.
Ben je zeker dat dat Islam overleeft?
Uit Islam's resultaten blijkt det er niet veel gebruik van is gemaakt.

Voor je Mosllim werd, nooit gedacht aan intrede in een klooster?
Was dat te moeilijk?
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Ashadoe schreef:Of je er ook de "schokkende verhalen" bij moet nemen? Struisvogeltje spelen doe ik niet; ik sta open voor die verhalen, maar ik neem niet alles gelijk aan. Als ik iets aanhoor, onderzoek ik het eerst zelf, voordat ik er er een mening over geef. Daar heb je je gezond verstand voor.
Sorry Ashadoe.
Met alle respect. Maar ik denk niet dat het van gezond verstand getuigd als je Moslima word. Ik vind het eerder dom, en getuigen van onzekerheid.

Maar ja, als jij denkt dat:

Het goed is als bij een dief de rechter hand en linker voet afgehakt word,
Het oké is als een overspelige vrouw gestenigd word,
Je het best vind als een man voor het drinken van 2 biertjes verrot gelagen word.
Jij het geweldig vind dat er op het slachtfeest duizenden schapen en geiten nodeloos geslacht worden,
Het jouw niet uitmaakt dat je zusters in Islamitische landen onderdrukt worden,
Het voor jou heel gewoon is dat er mensen onthoofd worden,
Het niet geeft dat meisjes van 9 jaar uitgehuwelijkt worden,
Joden honden en apen genoemd worden.
Bij een overspelige man publieke een penis geamputeerd wordt,
Er constant gedreigd word met hel en verdoemenis,
Afvallige van Islam gedood moeten worden.
Als……..

Tja… als je hier geen problemen mee hebt, dan is Islam de juiste religie voor je.

Ik vraag me alleen af wat voor mens jij dan ben.
Maar ja, dat weet jij zelf het beste.

Vriendelijke groet.
Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Ashadoe schreef:Op mijn veertiende ontdekte ik islam en ik ging me erin verdiepen.
Ik wist dat ik mijn religie gevonden had, maar mede doordat ik er nog niet vele van wist en ook doordat mijn familie er bezorgd om was, ben ik toen nog niet geworden.
Welkom op dit forum Ashadoe.

Wel vreemd dat je al wist dat je jouw religie gevonden had terwijl je er nog niet veel van wist... :shock:

Ik bemerk vaker dat meisjes de pubertijd iets zien in een religie als de islam, en dingen doen waar ze later spijt van krijgen.

Kun je uitleggen wat jouw zo trekt aan deze religie/sekte?

gr,
Roelof
Ashadoe
Berichten: 483
Lid geworden op: di mei 08, 2007 5:32 pm

Bericht door Ashadoe »

Ashadoe schreef:Of je er ook de "schokkende verhalen" bij moet nemen? Struisvogeltje spelen doe ik niet; ik sta open voor die verhalen, maar ik neem niet alles gelijk aan. Als ik iets aanhoor, onderzoek ik het eerst zelf, voordat ik er er een mening over geef. Daar heb je je gezond verstand voor.
Ik vind het vreemd dat iedereen hier denkt dat ik onbewust voor de islam heb gekozen en met mijn vingers in m'n oren de wereld in trek en me niets aantrek van alle verhalen. Ik probeer mensen te laten zien dat er ook een ander beeld is van de islaam. Maar helaas; nu stoppen jullie je vingers in je oren omdat jullie niets anders willen horen.
Allah is de Alwetende!
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Zou je mijn vraag willen beantwoorden Ashadoe:
Roelof schreef:Kun je uitleggen wat jouw zo trekt aan deze religie/sekte?
ik vraag me namelijk nog steeds af wat de drijfveer is voor mensen om zich aan te sluiten bij een theologie die zoveel ellende veroorzaakt in de wereld...
Ashadoe
Berichten: 483
Lid geworden op: di mei 08, 2007 5:32 pm

Bericht door Ashadoe »

Roelof schreef:
Ashadoe schreef:Op mijn veertiende ontdekte ik islam en ik ging me erin verdiepen.
Ik wist dat ik mijn religie gevonden had, maar mede doordat ik er nog niet vele van wist en ook doordat mijn familie er bezorgd om was, ben ik toen nog niet geworden.
Welkom op dit forum Ashadoe.

Wel vreemd dat je al wist dat je jouw religie gevonden had terwijl je er nog niet veel van wist... :shock:

Ik bemerk vaker dat meisjes de pubertijd iets zien in een religie als de islam, en dingen doen waar ze later spijt van krijgen.

Kun je uitleggen wat jouw zo trekt aan deze religie/sekte?

gr,
Roelof
Beste Roelof,

Het was een gevoel. Islam trok me aan. Het was eerste gewoon intresse, maar uiteindelijk besefte ik dat het mijn geloof geworden was. Geloof me, ik heb er bewust voor gekozen dit te doen. Ik ben niet in een zwart gat gevallen, zoals vele denken.

Is een moslim niet iemand die in Allah gelooft? En in Zijn boodschappers?
Lees het maar in elk boekje dat gaat over de islam. Het begint met basiskennis; de vijf zuilen, één God, Zijn profeten, etc.

Voor mij is een moslim die trouw is aan Allah en aan Zijn profeet; die tot Hem bidt en Hem dient.

mvg,

Ashadoe
Allah is de Alwetende!
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Ashadoe, heb je dit gelezen?
En wat is jouw antwoord hier op?

Maar ja, als jij denkt dat:

Het goed is als bij een dief de rechter hand en linker voet afgehakt word,
Het oké is als een overspelige vrouw gestenigd word,
Je het best vind als een man voor het drinken van 2 biertjes verrot gelagen word.
Jij het geweldig vind dat er op het slachtfeest duizenden schapen en geiten nodeloos geslacht worden,
Het jouw niet uitmaakt dat je zusters in Islamitische landen onderdrukt worden,
Het voor jou heel gewoon is dat er mensen onthoofd worden,
Het niet geeft dat meisjes van 9 jaar uitgehuwelijkt worden,
Joden honden en apen genoemd worden.
Bij een overspelige man publieke een penis geamputeerd wordt,
Er constant gedreigd word met hel en verdoemenis,
Afvallige van Islam gedood moeten worden.
Als……..

Tja… als je hier geen problemen mee hebt, dan is Islam de juiste religie voor je.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Het dienen van allah zal inhouden dat je geweld moet gebruiken, ongelovigen moet discrimineren, proberen te onderdrukken, haten, ze als openlijke vijand en erger als een beest moet beschouwen, en tegen ze strijden en moet doden volgens onderstaande verzen uit de koran:
Hoofdstuk 2, vers 191:
En doodt hen, waar je hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden. En bevecht hen niet nabij de heilige Moskee, voordat zij je daarin bevechten. Maar indien zij je bevechten, bevecht hen dan - zo is de vergelding voor de ongelovigen.

Hoofdstuk 4, vers 89:
Zij wensen dat gij verwerpt, evenals zij hebben verworpen, zodat gij aan hen gelijk zult worden. Neemt derhalve geen vrienden uit hun midden totdat zij voor de zaak van God werken. En indien zij tot vijandschap vervallen, grijpt hen dan en doodt hen waar gij hen ook vindt; en neemt vriend noch helper uit hun midden.

Hoofdstuk 4, vers 91:
Gij zult anderen vinden die veilig bij u willen zijn en bij hun eigen volk; telkens wanneer zij tot vijandigheid worden opgeroepen, doen zij blindelings mee. Als zij zich derhalve niet op een afstand van u houden, noch u vrede aanbieden, noch hun handen terughouden, grijpt hen dan aan en doodt hen waar gij hen ook vindt. Tegen dezen hebben Wij u duidelijk gezag gegeven.

Hoofdstuk 5, vers 33:
De vergelding dergenen die oorlog tegen God en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet. Dat zal voor hen een schande in deze wereld zijn en in het Hiernamaals zullen zij een grote straf ontvangen.

Hoofdstuk 9, vers 5:
Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar je hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij. Voorzeker, God is Vergevensgezind, Genadevol.

Hoofdstuk 9, vers 123:
O, jij die gelooft, bestrijdt de ongelovigen die in uw nabijheid zijn en laat hen hardheid in u vinden en weet, dat God met de godvruchtigen is.

Hoofdstuk 4, vers 95:
Diegenen der gelovigen die niets doen, met uitzondering der onbekwamen, zijn niet gelijk aan degenen die met hun rijkdommen en hun persoon terwille van God strijden. God heeft degenen, die met hun rijkdommen en hun persoon strijden doen uitmunten boven de rustenden en aan ieder heeft God het goede beloofd. God zal de strijders boven de stilzittenden doen uitblinken door een grote beloning

Hoofdstuk 9, vers 20:
Zij, die geloven en van hun woonplaatsen verhuizen en met hun bezit en met hun persoon voor de zaak van God strijden, hebben in de ogen van God de hoogste rang. Dezen zullen zegevieren.

Hoofdstuk 9, vers 29:
Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, die in God noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat God en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zign.

Hoofdstuk 4, vers 74:
Laten derhalve zij, die hun tegenwoordig leven voor het leven in het Hiernamaals willen offeren, voor de zaak van God strijden. En wie voor de zaak van God strijdt, hetzij hij gedood wordt of overwint, weldra zullen Wij hem een grote beloning geven.

Hoofdstuk 4, vers 84:
Strijd daarom voor de zaak van God - slechts gij wordt verantwoordelijk gesteld - en spoor de gelovigen aan. Het kan zijn, dat God de macht der ongelovigen zal beteugelen en God is sterker in macht en streng in het opleggen van straf.

Hoofdstuk 4, vers 95:
Diegenen der gelovigen die niets doen, met uitzondering der onbekwamen, zijn niet gelijk aan degenen die met hun rijkdommen en hun persoon terwille van God strijden. God heeft degenen, die met hun rijkdommen en hun persoon strijden doen uitmunten boven de rustenden en aan ieder heeft God het goede beloofd. God zal de strijders boven de stilzittenden doen uitblinken door een grote beloning,

Hoofdstuk 4, vers 101:
Voorwaar, de ongelovigen zijn een openlijke vijand voor u.

Hoofdstuk 25, vers 52:
Dus volg de ongelovigen niet, en voer met (de Koran) een grote strijd tegen hen.

Hoofdstuk 61, De strijdplaats (as-Saff)
Vers 4:

Voorzeker, God heeft diegenen lief die terwille van Hem strijden in geordende gelederen, alsof zij een hechte muur vormen.

Hoodstuk 8, vers 22:
Voorzeker, erger dan de beesten zijn in de ogen van God de doven en de stommen die niet willen begrijpen.

Hoofdstuk 8, vers 55:
Voorzeker, in de ogen van God zijn zij, die (de waarheid) verwerpen erger dan beesten want zij willen niet geloven.
Geeft je dat een goed gevoel Ashadoe? :shock:
Ashadoe
Berichten: 483
Lid geworden op: di mei 08, 2007 5:32 pm

Bericht door Ashadoe »

Bij Allah. jullie komen met zogenaamd bewijs en ik vraag me af; hebben jullie alleen de dingen uit de koran gehaald die jullie niet bevallen of hebben jullie het ook echt gelezen?

Als je namelijk verder leest; kom je tot het volgende
Roelof schreef:Hoofdstuk 2, vers 191:
En doodt hen, waar je hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden. En bevecht hen niet nabij de heilige Moskee, voordat zij je daarin bevechten. Maar indien zij je bevechten, bevecht hen dan - zo is de vergelding voor de ongelovigen.
Hoofdstuk 2 vers 192
Maar als zij ophouden, dan is Allah zeker Vergevensgezind, Genadevol (...) vers 193: Maar indien zij (met strijden) ophouden, dan is er geen vijandelijkheid meer toegestaan.

Roelof schreef:Hoofdstuk 4, vers 89:
Zij wensen dat gij verwerpt, evenals zij hebben verworpen, zodat gij aan hen gelijk zult worden. Neemt derhalve geen vrienden uit hun midden totdat zij voor de zaak van God werken. En indien zij tot vijandschap vervallen, grijpt hen dan en doodt hen waar gij hen ook vindt; en neemt vriend noch helper uit hun midden.
Hoofdstuk 4 vers 90
Behalve degene die tot een volk behoren, waarmee gij een verbond gesloten hebt, of zij die tot u komen terwijl hun hart zich verzet u te bestrijden of hun eigen volkaan te vallen. En indien Allah wilde, zou Hij hun macht tegen u hebben gevochten. Dus, als zij zich van u op een afstand houden en u niet bestrijden en u vrede aanbieden - heeft Allah u niet gegestaan iets tegen hen te ondernemen.


Opmerkelijk dat je van vers 89 naar vers 91 gaat. Vers 90 kwam je zeker niet goed uit?
Roelof schreef:Hoofdstuk 5, vers 33:
De vergelding dergenen die oorlog tegen God en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet. Dat zal voor hen een schande in deze wereld zijn en in het Hiernamaals zullen zij een grote straf ontvangen.
Hoofdstuk 5, vers 34
Dit, met uitzondering van hen die berouw tonen, voordat gij hen in uw macht hebt. Weet derhalve, dat Allah Vergevensgezind, Genadevol is.

Roelof schreef:Hoofdstuk 9, vers 5:
Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar je hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij. Voorzeker, God is Vergevensgezind, Genadevol.


Hoofdstuk 9, vers 6
En als één der afgodendienaren u om bescherming vraagt, schenk hem dan bescherming dat hij het woord van Allah moge horen: voer hem naar een plaats, waar hij veilig is. Dit is omdat zij een volk zijn dat niet weet.

Roelof schreef:Hoofdstuk 9, vers 123:
O, jij die gelooft, bestrijdt de ongelovigen die in uw nabijheid zijn en laat hen hardheid in u vinden en weet, dat God met de godvruchtigen is.
bestrijden betekend niet altijd doden, beste Roelof
Roelof schreef:Hoofdstuk 4, vers 95:
Diegenen der gelovigen die niets doen, met uitzondering der onbekwamen, zijn niet gelijk aan degenen die met hun rijkdommen en hun persoon terwille van God strijden. God heeft degenen, die met hun rijkdommen en hun persoon strijden doen uitmunten boven de rustenden en aan ieder heeft God het goede beloofd. God zal de strijders boven de stilzittenden doen uitblinken door een grote beloning
Wat is volgens jou de defenitie van "strijder", "strijden" etc.?
een strijder is een vechter. Een vechter kan ook een doorzetter zijn. (vandale.nl)

Roelof schreef:Hoofdstuk 9, vers 20:
Zij, die geloven en van hun woonplaatsen verhuizen en met hun bezit en met hun persoon voor de zaak van God strijden, hebben in de ogen van God de hoogste rang. Dezen zullen zegevieren.
Weer hetzelfde; bestrijden betekend niet gelijk doden.
Roelof schreef:Hoofdstuk 9, vers 29:
Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, die in God noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat God en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zign.
Weer hetzelfde; bestrijden betekend niet gelijk doden.
Roelof schreef:Hoofdstuk 4, vers 74:
Laten derhalve zij, die hun tegenwoordig leven voor het leven in het Hiernamaals willen offeren, voor de zaak van God strijden. En wie voor de zaak van God strijdt, hetzij hij gedood wordt of overwint, weldra zullen Wij hem een grote beloning geven.
Het dikgedrukte deel in dit vers verwijs ik naar de strijd om Mekka.
Roelof schreef:Hoofdstuk 4, vers 84:
Strijd daarom voor de zaak van God - slechts gij wordt verantwoordelijk gesteld - en spoor de gelovigen aan. Het kan zijn, dat God de macht der ongelovigen zal beteugelen en God is sterker in macht en streng in het opleggen van straf.
Ik snap niet waarom je dit vers hebt gekozen als bewijs? Ik zie hier nergens staan dat je ongelovigen moet doden?
Roelof schreef:Hoofdstuk 4, vers 95:
Diegenen der gelovigen die niets doen, met uitzondering der onbekwamen, zijn niet gelijk aan degenen die met hun rijkdommen en hun persoon terwille van God strijden. God heeft degenen, die met hun rijkdommen en hun persoon strijden doen uitmunten boven de rustenden en aan ieder heeft God het goede beloofd. God zal de strijders boven de stilzittenden doen uitblinken door een grote beloning,
Een gelovige zal toch beloond worden door God, als deze zich inzet om ongelovigen de waarheid te laten zien?
Roelof schreef:Hoofdstuk 4, vers 101:
Voorwaar, de ongelovigen zijn een openlijke vijand voor u.
Plaats hierbij voortaan het hele vers, wil je
Hoofdstuk 4, vers 101 edit
En wanneer gij door het land reist, zal het voor geen zonde zijn het gebed te bekorten, als gij vreest dat degenen, die niet geloven, u last zullen veroorzaken. Voorwaard, de ongelovigen zijn een openlijke vijand voor u.


Als iemand mij lastigvalt tijdens het bidden of als ik vermoed dat er mensen aankomen die mij lastig zullen vallen, mag ik mijn gebed inkorten.
Roelof schreef:Hoofdstuk 25, vers 52:
Dus volg de ongelovigen niet, en voer met (de Koran) een grote strijd tegen hen.
Dit lijkt me logisch; ik zal niet van mijn geloof afstappen. Ik geloof in de Koran. En weer is er iets hetzelfde; een strijd betekend niet meteen doden.
Roelof schreef:Hoofdstuk 61, De strijdplaats (as-Saff)
Vers 4:

Voorzeker, God heeft diegenen lief die terwille van Hem strijden in geordende gelederen, alsof zij een hechte muur vormen.

Ik vind dit vers niet echt bedreigend voor ongelovigen

Roelof schreef:Hoodstuk 8, vers 22:
Voorzeker, erger dan de beesten zijn in de ogen van God de doven en de stommen die niet willen begrijpen.
Hoofdstuk 8, vers 20/21 (wij kijken even terug naar de versen voor vers 22 die ernaar verwijzen dat er mensen zijn die wel weten dat de waarheid, de Koran, er is maar er niet naar luisteren en zich van het afwenden)
(20)O, gij die gelooft, gehoorzaam Allah en Zijn boodschapepr en wendt u niet van hem af, terwijl gij hoort..
(21)En weest niet zoals degenen, die zeggen: "Wij horen," maar zij horen niet.

Roelof schreef:Hoofdstuk 8, vers 55:
Voorzeker, in de ogen van God zijn zij, die (de waarheid) verwerpen erger dan beesten want zij willen niet geloven


We kijken weer even terug naar het vorig vers (vers 54)

Hoofstuk 8, vers 54
Zoals het volk van Pharao en degenen, die vóór hen waren; zij verloochenden de tekenen van hun Heer daarom vernietigden Wij hen voor hun zonden. En Wij verdronken het volk van Pharao want zij waren allen onrechtvaardig.




Volgens mij hebben sommigen van jullie de Koran niet gelezen. Doe dat eerst voordat je met dit soort versen komt.
Voor degene die de Koran wel hebben gelezen; voel je niet aangesproken.

Mvg,

Ashadoe
Allah is de Alwetende!
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Volgens mij hebben sommigen van jullie de Koran niet gelezen. Doe dat eerst voordat je met dit soort versen komt.
Voor degene die de Koran wel hebben gelezen; voel je niet aangesproken.
troost je, er zijn hier meer niet-moslims die de koran wèl gelezen hebben dan moslims die het gelezen hebben.

Maar één vraagje: ik ben de profeet van een nieuwe religie, de vervolmaking van de koran zal ik maar zeggen.
Ik neem aan dat je geen enkel probleem hebt indien ik in de koran "gelovigen" "moslims" etc. even vervang door "seculieren" en het woordje "ongelovigen" "joden" "christenen" door "moslims".

Volgens mij moet je je daar héél gelukkig bij kunnen voelen. Wat denkje?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Ashadoe
Berichten: 483
Lid geworden op: di mei 08, 2007 5:32 pm

Bericht door Ashadoe »

circe schreef:
Volgens mij hebben sommigen van jullie de Koran niet gelezen. Doe dat eerst voordat je met dit soort versen komt.
Voor degene die de Koran wel hebben gelezen; voel je niet aangesproken.
troost je, er zijn hier meer niet-moslims die de koran wèl gelezen hebben dan moslims die het gelezen hebben.

Maar één vraagje: ik ben de profeet van een nieuwe religie, de vervolmaking van de koran zal ik maar zeggen.
Ik neem aan dat je geen enkel probleem hebt indien ik in de koran "gelovigen" "moslims" etc. even vervang door "seculieren" en het woordje "ongelovigen" "joden" "christenen" door "moslims".

Volgens mij moet je je daar héél gelukkig bij kunnen voelen. Wat denkje?
Beste Circe

whistling: ik snap je niet

mvg,

Ashadoe
Allah is de Alwetende!
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Ashadoe schreef:Bij Allah. jullie komen met zogenaamd bewijs en ik vraag me af; hebben jullie alleen de dingen uit de koran gehaald die jullie niet bevallen of hebben jullie het ook echt gelezen?

Als je namelijk verder leest; kom je tot het volgende
Roelof schreef:Hoofdstuk 2, vers 191:
En doodt hen, waar je hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden. En bevecht hen niet nabij de heilige Moskee, voordat zij je daarin bevechten. Maar indien zij je bevechten, bevecht hen dan - zo is de vergelding voor de ongelovigen.
Hoofdstuk 2 vers 192
Maar als zij ophouden, dan is Allah zeker Vergevensgezind, Genadevol (...) vers 193: Maar indien zij (met strijden) ophouden, dan is er geen vijandelijkheid meer toegestaan.
Hoe je ook probeert om jouw dictator allah als een vergevensgezinde genadevolle god over te laten komen, het bovenstaande vers is een rechtstreekse aanzet tot moord.
Een grote tegenstelling ten opzichte van het christendom waarin termen voorkomen als: "Heb uw naaste lief als uzelf" en "Gij zult niet doden" die we in de islam niet tegenkomen.
Roelof schreef:Hoofdstuk 4, vers 89:
Zij wensen dat gij verwerpt, evenals zij hebben verworpen, zodat gij aan hen gelijk zult worden. Neemt derhalve geen vrienden uit hun midden totdat zij voor de zaak van God werken. En indien zij tot vijandschap vervallen, grijpt hen dan en doodt hen waar gij hen ook vindt; en neemt vriend noch helper uit hun midden.
Hoofdstuk 4 vers 90
Behalve degene die tot een volk behoren, waarmee gij een verbond gesloten hebt, of zij die tot u komen terwijl hun hart zich verzet u te bestrijden of hun eigen volkaan te vallen. En indien Allah wilde, zou Hij hun macht tegen u hebben gevochten. Dus, als zij zich van u op een afstand houden en u niet bestrijden en u vrede aanbieden - heeft Allah u niet gegestaan iets tegen hen te ondernemen.


Opmerkelijk dat je van vers 89 naar vers 91 gaat. Vers 90 kwam je zeker niet goed uit?
En wat houd dat zogenaamde 'verbond' in?

Zal me niets verbazen als dit onderdanigheid aan de mohammedanen is...

Ook dit vers is en blijft een aanzet tot moord op de medemens.
Roelof schreef:Hoofdstuk 5, vers 33:
De vergelding dergenen die oorlog tegen God en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet. Dat zal voor hen een schande in deze wereld zijn en in het Hiernamaals zullen zij een grote straf ontvangen.
Hoofdstuk 5, vers 34
Dit, met uitzondering van hen die berouw tonen, voordat gij hen in uw macht hebt. Weet derhalve, dat Allah Vergevensgezind, Genadevol is.
Dikgedrukt onderstreepte tekst zegt al weer voldoende over het doel waar de islam op uit is...
Roelof schreef:Hoofdstuk 9, vers 5:
Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar je hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij. Voorzeker, God is Vergevensgezind, Genadevol.


Hoofdstuk 9, vers 6
En als één der afgodendienaren u om bescherming vraagt, schenk hem dan bescherming dat hij het woord van Allah moge horen: voer hem naar een plaats, waar hij veilig is. Dit is omdat zij een volk zijn dat niet weet.
Zolang je maar kruipt voor de grote almachtige dictator...
Roelof schreef:Hoofdstuk 9, vers 123:
O, jij die gelooft, bestrijdt de ongelovigen die in uw nabijheid zijn en laat hen hardheid in u vinden en weet, dat God met de godvruchtigen is.
bestrijden betekend niet altijd doden, beste Roelof
"en laat hen hardheid in u vinden" betekend zeker dat je liefdevol moet benaderen... :lol:
Roelof schreef:Hoofdstuk 4, vers 95:
Diegenen der gelovigen die niets doen, met uitzondering der onbekwamen, zijn niet gelijk aan degenen die met hun rijkdommen en hun persoon terwille van God strijden. God heeft degenen, die met hun rijkdommen en hun persoon strijden doen uitmunten boven de rustenden en aan ieder heeft God het goede beloofd. God zal de strijders boven de stilzittenden doen uitblinken door een grote beloning
Wat is volgens jou de defenitie van "strijder", "strijden" etc.?
een strijder is een vechter. Een vechter kan ook een doorzetter zijn. (vandale.nl)
Jouw god geeft echt niet zomaar 72 maagden weg aan alleen doorzetters...

Wat is trouwens de beloning voor vrouwen?
Roelof schreef:Hoofdstuk 9, vers 20:
Zij, die geloven en van hun woonplaatsen verhuizen en met hun bezit en met hun persoon voor de zaak van God strijden, hebben in de ogen van God de hoogste rang. Dezen zullen zegevieren.
Weer hetzelfde; bestrijden betekend niet gelijk doden.
In de tijd waarin de koran geschreven is (middeleeuwen), had strijden maar 1 betekenis lieve schat (met het kromzwaard)
Meningsuiting werd in die tijd (zeker in de islam) niet als 'strijd' gezien, die (democratische) vrijheid bestond toen nog niet.
Roelof schreef:Hoofdstuk 9, vers 29:
Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, die in God noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat God en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zign.
Weer hetzelfde; bestrijden betekend niet gelijk doden.
En "onderdanig zijn" betekend zeker ook iets anders... :roll:
Roelof schreef:Hoofdstuk 4, vers 74:
Laten derhalve zij, die hun tegenwoordig leven voor het leven in het Hiernamaals willen offeren, voor de zaak van God strijden. En wie voor de zaak van God strijdt, hetzij hij gedood wordt of overwint, weldra zullen Wij hem een grote beloning geven.
Het dikgedrukte deel in dit vers verwijs ik naar de strijd om Mekka.
Waar staat dat in de koran?
Roelof schreef:Hoofdstuk 4, vers 84:
Strijd daarom voor de zaak van God - slechts gij wordt verantwoordelijk gesteld - en spoor de gelovigen aan. Het kan zijn, dat God de macht der ongelovigen zal beteugelen en God is sterker in macht en streng in het opleggen van straf.
Ik snap niet waarom je dit vers hebt gekozen als bewijs? Ik zie hier nergens staan dat je ongelovigen moet doden?
"God is sterker in macht en streng in het opleggen van straf."

Om aan te tonen waar het in de islam om te doen is, en dat hier zwart op wit staat dat jouw zogenaamde 'barmhartige god' helemaal niet zo barmhartig is voor degene die zich niet aan zijn dictatuur onderwerpen.
Roelof schreef:Hoofdstuk 4, vers 95:
Diegenen der gelovigen die niets doen, met uitzondering der onbekwamen, zijn niet gelijk aan degenen die met hun rijkdommen en hun persoon terwille van God strijden. God heeft degenen, die met hun rijkdommen en hun persoon strijden doen uitmunten boven de rustenden en aan ieder heeft God het goede beloofd. God zal de strijders boven de stilzittenden doen uitblinken door een grote beloning,
Een gelovige zal toch beloond worden door God, als deze zich inzet om ongelovigen de waarheid te laten zien?
Alleen een bewijs dat jouw god zelfs zijn eigen onderdanen discrimineert...
Roelof schreef:Hoofdstuk 4, vers 101:
Voorwaar, de ongelovigen zijn een openlijke vijand voor u.
Plaats hierbij voortaan het hele vers, wil je
Hoofdstuk 4, vers 101 edit
En wanneer gij door het land reist, zal het voor geen zonde zijn het gebed te bekorten, als gij vreest dat degenen, die niet geloven, u last zullen veroorzaken. Voorwaard, de ongelovigen zijn een openlijke vijand voor u.
Waarin we kritiek op de verdorvenheden van de islam al als 'last' zouden kunnen beschouwen...
Als iemand mij lastigvalt tijdens het bidden of als ik vermoed dat er mensen aankomen die mij lastig zullen vallen, mag ik mijn gebed inkorten.
Ach ja..., en als dat toevallig geen sektegenoot van je is moet je diegene maar gelijk als openlijke vijand beschouwen...

Noemen ze dat naasteliefde in de islam?
Roelof schreef:Hoofdstuk 25, vers 52:
Dus volg de ongelovigen niet, en voer met (de Koran) een grote strijd tegen hen.
Dit lijkt me logisch; ik zal niet van mijn geloof afstappen. Ik geloof in de Koran. En weer is er iets hetzelfde; een strijd betekend niet meteen doden.
Nogmaals: In de middeleeuwen bestond er maar één soort strijd.

Waarom schrijft de koran geen vredelievende liefdevolle omgang met de ongelovige medemens voor Ashadoe?
Roelof schreef:Hoofdstuk 61, De strijdplaats (as-Saff)
Vers 4:

Voorzeker, God heeft diegenen lief die terwille van Hem strijden in geordende gelederen, alsof zij een hechte muur vormen.

Ik vind dit vers niet echt bedreigend voor ongelovigen
Alles draait om strijden in de islam meisje, is je dat nog niet opgevallen?
Roelof schreef:Hoodstuk 8, vers 22:
Voorzeker, erger dan de beesten zijn in de ogen van God de doven en de stommen die niet willen begrijpen.
Hoofdstuk 8, vers 20/21 (wij kijken even terug naar de versen voor vers 22 die ernaar verwijzen dat er mensen zijn die wel weten dat de waarheid, de Koran, er is maar er niet naar luisteren en zich van het afwenden)
(20)O, gij die gelooft, gehoorzaam Allah en Zijn boodschapepr en wendt u niet van hem af, terwijl gij hoort..
(21)En weest niet zoals degenen, die zeggen: "Wij horen," maar zij horen niet.

Roelof schreef:Hoofdstuk 8, vers 55:
Voorzeker, in de ogen van God zijn zij, die (de waarheid) verwerpen erger dan beesten want zij willen niet geloven


We kijken weer even terug naar het vorig vers (vers 54)

Hoofstuk 8, vers 54
Zoals het volk van Pharao en degenen, die vóór hen waren; zij verloochenden de tekenen van hun Heer daarom vernietigden Wij hen voor hun zonden. En Wij verdronken het volk van Pharao want zij waren allen onrechtvaardig.

Ach ja..., mensen vernietigen en verdrinken enkel en alleen om het feit dat zij niet bereid zijn zichzelf te onderwerpen aan de dominante sprookjes van één of andere middeleeuwse pedofiel.

Erg vredelievend vind je ook niet Ashadoe?



Volgens mij hebben sommigen van jullie de Koran niet gelezen. Doe dat eerst voordat je met dit soort versen komt.
Voor degene die de Koran wel hebben gelezen; voel je niet aangesproken.

Mvg,

Ashadoe

Degene die de koran hebben gelezen zonder in de macht van deze religieuze dictatuur te zijn zullen ontdekken dat alles in de islam draait om macht en overheersing.

Een god die een deel van zijn eigen schepping aanzet om een ander deel te vernietigen, te discrimineren, en erger dan een beest te beschouwen enkel en alleen om het feit dat zij niet naar zijn dominante pijpen dansen, heeft meer overeenkomsten met de duivel dan met een barmhartige vredelievende god.

Veel succes met het naleven van Mohammeds leer, en opdat je maar veel strijdkrachten mogen baren voor je pedofeet.
Dat is namelijk de enige taak van de vrouw binnen deze verdorven sekte.
Ashadoe
Berichten: 483
Lid geworden op: di mei 08, 2007 5:32 pm

Bericht door Ashadoe »

Sorry Ariel, ik had het over het hoofd gelezen. mijn excuses.

Ariel schreef:Het goed is als bij een dief de rechter hand en linker voet afgehakt word,


Als je het hier over de sharia hebt, kan ik je zeggen dat daar eerste een proces van te voren bij te pas komt en dat ze dat niet zomaar doen.

Ariel schreef:Het oké is als een overspelige vrouw gestenigd word,

Als je het hier over de sharia hebt, kan ik je zeggen dat daar eerste een proces van te voren bij te pas komt en dat ze dat niet zomaar doen.

Ariel schreef:Je het best vind als een man voor het drinken van 2 biertjes verrot gelagen word.

Als het een moslim is, moet die man weten dat alcohol haram is en dat hij daarvoor gestraft wordt door Allah. De mens zelf mag hem daarop wijzen, maar het lijkt mij dat je daar niet het recht in eigen hand mag nemen.
Als het een ongelovige is geldt het hetzelfde (De mens zelf mag hem daarop wijzen, maar het lijkt mij dat je daar niet het recht in eigen hand mag nemen.)

Ariel schreef:Jij het geweldig vind dat er op het slachtfeest duizenden schapen en geiten nodeloos geslacht worden,
Het is iets wat jij nodeloos noemt. Wij herdenken hier dat Ibrahim bereidt was zijn zoon Ismael te offeren voor God (Engel Djibriel kwam hier tussenbeide; Ibrahim had zijn trouw bewezen en in plaats van zijn zoon Ismail krijg hij de toestemming om een schaap te slachten.)
Zo kunnen andere mensen ook met kerstmis komen; dat het zielig is voor de dennebomen in het bos; die staan een paar weken in de kamer en daar dan verdorren.

Ariel schreef:Het jouw niet uitmaakt dat je zusters in Islamitische landen onderdrukt worden,

Dat heeft meer met cultuur te maken dan met geloof.

Ariel schreef:Het voor jou heel gewoon is dat er mensen onthoofd worden,

Ook hier; als je het hier over de sharia hebt, kan ik je zeggen dat daar eerste een proces van te voren bij te pas komt en dat ze dat niet zomaar doen.

Ariel schreef:Het niet geeft dat meisjes van 9 jaar uitgehuwelijkt worden,

Als je het hier hebt over de Profeet(vzmh); het is een eer om met de Profeet te trouwen. Daar komt nog bij dat als het meisje niet wilt trouwen, haar ouders haar niet mogen dwingen.

Ariel schreef:Joden honden en apen genoemd worden.

Waar staat dat?

Ariel schreef:Bij een overspelige man publieke een penis geamputeerd wordt,

Ook hier; als je het hier over de sharia hebt, kan ik je zeggen dat daar eerste een proces van te voren bij te pas komt en dat ze dat niet zomaar doen.

Ariel schreef:Er constant gedreigd word met hel en verdoemenis,
Voor ongelovigen wacht de hel. We willen alleen dat jullie dat inzien. Wat jullie keuze is; dat is jullie keuze.

Ariel schreef:Afvallige van Islam gedood moeten worden.

Waar staat dat?

Mvg,

Ashadoe
Allah is de Alwetende!
Ashadoe
Berichten: 483
Lid geworden op: di mei 08, 2007 5:32 pm

Bericht door Ashadoe »

Beste Roelof
Roelof schreef:En wat houd dat zogenaamde 'verbond' in?
kijk op vandale.nl, mijn beste.
Roelof schreef:Jouw god geeft echt niet zomaar 72 maagden weg aan alleen doorzetters...
Wat is trouwens de beloning voor vrouwen?
Wie zegt dat mannen geen maagden kunnen zijn :roll2:
Het dikgedrukte deel in dit vers verwijs ik naar de strijd om Mekka.
Roelof schreef:Waar staat dat in de koran?
..verwijs ik...
Anyway; het maakt weer niets uit wat ik opschrijf; ik kan jullie beeld niet veranderen. Moge Allah het jullie vergeven. Ameen.
Roelof schreef:Veel succes met het naleven van Mohammeds leer
En bedankt! :smile:

Mvg,

Ashadoe
Allah is de Alwetende!
Plaats reactie