De overheid capituleert voor straatterreur

Polleke
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 3:07 pm
Locatie: Amsterdam

De overheid capituleert voor straatterreur

Bericht door Polleke »

De overheid capituleert voor straatterreur

Wat zich in de Amsterdamse buurten voltrekt, is druppelsgewijze gettovorming – en de capitulatie daarvoor van het bevoegd gezag. De overheid jammert over machteloosheid en zet 'buurtregisseurs' in

Gertjan van Schoonhoven

Wie eens verschrikkelijk kwaad wil worden, maar dan ook echt verschrikkelijk kwaad, moet zich verdiepen in de zaak van de weggetreiterde Egyptische snackbareigenaar in Amsterdam. Elsevier besteedde twee jaar geleden uitgebreid aandacht aan de kwestie. Hoe de man jaar in jaar uit werd geterroriseerd door Marokkaanse schoffies, en hoe het ganse raderwerk van politie, welzijnswerk, stadsdeel en stadhuis niet in staat bleek daar iets tegen te doen.

Schijnheilig
Welnu, afgelopen week werd de afloop bekend. Niet de aanhouding van de belangrijkste verdachten maakte een einde aan de lijdensgeschiedenis van de kleine ondernemer, maar het besluit van de deelgemeente om de man 'uit te kopen' voor 55.000 euro.

In wat het schijnheiligste persbericht uit de geschiedenis van de overheidscommunicatie moet zijn, bestaat stadsdeel De Baarsjes het zelfs om impliciet te suggereren dat de schuld wel eens bij de ondernemer zelf zou kunnen liggen. 'Rond de snackbar ontstond regelmatig overlast,' meldt de deelgemeente.

Wie de voorgeschiedenis niet kent, denkt allicht dat de snackbar zelf de bron van de overlast was. Capituleren voor straatterreur, en dan de schuldigen ook nog niet bij naam durven te noemen – je moet het lef maar hebben. Gelukkig maar, dat er in een land vol 'overheidsvoorlichting' een vrije pers is.

'Leefbaarheid'
Wat ook om razend van te worden is, is het vervolg van het persbericht. 'Om de leefbaarheid in de buurt te vergroten,' aldus de deelgemeente, komt er in de voormalige snackbar 'een spreek- en kantoorruimte voor de buurtregisseur'. Uitgerekend de vertegenwoordiger van de overheid die de ondernemer heeft laten zakken – de buurtregisseur, hoofdstedelijk jargon voor wijkagent annex welzijnswerker – neemt dus zijn intrek in het pand van die weggetreiterde Amsterdammer.

Ontslag op staande voet wegens hopeloos falen had meer voor de hand gelegen; maar zo werkt dat blijkbaar niet in Amsterdam. Dat ziet het als een verbetering van de 'leefbaarheid' als 'buurtregisseurs' de plaats innemen van gewone burgers.

Als dit de Amsterdamse oplossing is voor die 'leefbaarheid' van probleemwijken, dan is het te hopen dat de hoofdstad genoeg 'buurtregisseurs' heeft. De kwestie van de weggetreiterde snackbareigenaar staat immers niet op zichzelf.

Een paar dagen later werd bekend dat een joods echtpaar de wijk Bos en Lommer verlaat, ook na langdurige intimidatie door Marokkaanse jongeren – kinderen zelfs. Andere fatsoenlijke buurtbewoners, ook allochtone, zijn ook met stille trom vertrokken of overwegen dat te doen. En dat allemaal met de geruchtmakende zaak van de Diamantbuurt nog vers in het geheugen.

Gettovorming
Wat zich in deze buurten voltrekt, is druppelsgewijze gettovorming – en de capitulatie daarvoor van het bevoegd gezag. Fatsoenlijke burgers, niet zelden juist degenen die opkomen voor hun buurt, verlaten hun huizen of winkels en worden daarin nagevolgd door anderen, die ook de hoop hebben opgegeven dat het ooit nog wat wordt. Met elke fatsoenlijke burger die vertrekt, groeit de macht van de straatterreur. En de enige die daar iets tegenover kan stellen, is de overheid met haar geweldsmonopolie.

Maar die jammert over haar 'machteloosheid', vervangt burgers door 'buurtregisseurs' en laat zo haar geweldsmonopolie aan de straat. 'Buurtregisseurs'. Is er, op het stadhuis van Amsterdam of bij die wezenloze 'stadsdelen', dan niemand die snapt dat er met zo’n beleid straks geen buurt meer over is die te regisseren valt?

www.elsevier.nl
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Leger insturen, voor de orde laten zorgen.
Anders worden die ghettos als een olievlek die zich alsmaar uitbreidt.

In elke stad een paar ghettos is genoeg om het land plat te leggen.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Het leger voor een paar crimineeltjes die politie met een beetje surveillance zo te pakken kan hebben? Dat even logisch als een kleine muizenplaag oplossen door een gebouw vanuit de lucht plat te bombarderen.

Uiteraard ben ik ook niet blij met de oplossing van de Gemeente Amsterdam.

Ik begin een beetje moe te worden van jouw roep om overal het leger maar op te zetten, BFA. Een rechtstaat zet het leger niet in tegen gewone criminelen. Dat zijn de daders namelijk. De politie had deze zaak makkelijk afgekund, maar ja, de prioriteiten lagen elders.
Laatst gewijzigd door Linda Danvers op zo mei 20, 2007 11:59 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Linda Danvers schreef:Het leger voor een paar crimineeltjes die politie met een beetje surveillance zo te pakken kan hebben? Dat even logisch als een kleine muizenplaag oplossen door een gebouw vanuit de lucht plat te bombarderen.

Uiteraard ben ik ook niet blij met de oplossing van de Gemeente Amsterdam.

Ik begin een beetje moe te worden van jou roep om overal het leger maar op te zetten, BFA. Een rechtstaat zet het leger niet in tegen gewone criminelen. Dat zijn de daders namelijk. De politie had deze zaak makkelijk afgekund, maar ja, de prioriteiten lagen elders.
Als deze ontwikkeling niet stopt komt er op een dag wel een moment dat alleen het leger de zaak nog kan oplossen. Kijk bijvoorbeeld naar de situatie in Frankrijk. Hoeveel no-go areas zijn er al?
Laatst gewijzigd door Anonymous op ma mei 21, 2007 3:01 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Hoe lossen moslimlanden zélf hun "relletjes" op ? Juist ja, door leger én politie in te zetten. En die zijn daar niet mals voor de demonstranten, geloof me maar. Onze politiemannen zijn engeltjes en onze gevangenissen zijn hemels in vergelijking met wat in een moslimland gebruikelijk is...
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Beste Pilgrim,

Zeg jij het maar. Hoeveel no-go Areas zijn er in Nederland? Noem maar een paar buurten en in welke steden die liggen en kom met bewijs.

Als de politie de wil niet heeft om die problemen aan te pakken, dan moet je daar wat aan doen. We zetten het leger ook niet in tegen voetbalvandalen. Reken maar eens uit hoeveel schade die de afgelopen 20 jaar hebben aangericht. Praat daar maar eens over met ondernemers rond het Leidse plein en de Spiegelstraat in Amsterdam. Er zijn in heel Nederland ondernemers over de kop gegaan omdat die ongein niet 30 jaar geleden de kop is ingedrukt. Er zijn ook doden gevallen dankzij dit geweld. Er is echter niemand die ook maar overweegt om tegen deze criminelen het leger in te zetten.

Als je geen Franse toestanden wil, dan moet de politie diens werk doen, het OM voldoende mensen hebben, er moeten voldoende cellen zijn en de reclassering moet voldoende middelen hebben.

Het leger is niet het antwoord. Wat had je in gedachten? Soldaten een paar vandalen overhoop laten schieten? Dat doen ze in een dictatuur; mensen vermoorden zonder proces.
Dutch schreef:Hoe lossen moslimlanden zélf hun "relletjes" op ? Juist ja, door leger én politie in te zetten. En die zijn daar niet mals voor de demonstranten, geloof me maar. Onze politiemannen zijn engeltjes en onze gevangenissen zijn hemels in vergelijking met wat in een moslimland gebruikelijk is...
En als wij ons net zo gaan gedragen dan zijn we geen haar beter. Dan hebben de Islamisten al voor een deel hun zin, want dan gooien we onze beschaving op de schroothoop.

Ik heb een groot probleem met het beleid van de Gemeente Amsterdam. Als ze zo doorgaan dan nemen mensen vroeger of later het recht nog een keer in eigen hand en/of krijgen we Franse toestanden. Ik ontken de problemen niet, maar het leger inzetten is gewoon niet de juiste oplossing.

Met vriendelijke groet,
Laatst gewijzigd door Linda Danvers op ma mei 21, 2007 12:21 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Best Linda,

Ik bedoelde de no-areas in Frankrijk. En ik zei "als deze ontwikkeling niet stopt..." Die moslimenclaves groeien immers (terwijl de autochtone bevolking weg vlucht), totdat ze groot genoeg geworden zijn ...en dan?
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Heb zelf jarenlang in een no-go-area in Brussel gewoond (Molenbeek). De politie treedt er praktisch niet op, bang voor relletjes en veruit in de minderheid bij elke ingreep. Zeker 's nachts is deze area totaal aan haar lot overgelaten qua politiebewaking en -beveiliging.
Een krachtdadig optreden van de ordehandhavers (politie én leger om genoeg te zijn in aantal) zou op sommige momenten zelfs op bijval van de weldenkende allochtone bewoners kunnen rekenen !
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Dutch schreef:Heb zelf jarenlang in een no-go-area in Brussel gewoond (Molenbeek). De politie treedt er praktisch niet op, bang voor relletjes en veruit in de minderheid bij elke ingreep. Zeker 's nachts is deze area totaal aan haar lot overgelaten qua politiebewaking en -beveiliging.
Een krachtdadig optreden van de ordehandhavers (politie én leger om genoeg te zijn in aantal) zou op sommige momenten zelfs op bijval van de weldenkende allochtone bewoners kunnen rekenen !
Beste Dutch,

Wat versta jij onder "krachtdadig" optreden? Wat stel jij je hierbij voor? Wees specifiek.

Waarom kan de politie niet zelf de orde herstellen gesteld dat de politieke wil er zou zijn? Ik denk namelijk dat dit het grootste probleem is. De orde is best te handhaven, maar het ontbreekt aan de wil en de moed om daar beleid voor te maken en er geld aan uit te geven.

Met vriendelijke groet,

Linda
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Onder krachtdadig optreden versta ik : de boeven oppakken, de herrieschoppers die erbij komen staan op hun plaats zetten, kortom de wet toepassen. In Molenbeek kan de politie dat niet doen omdat ze te weinig manschappen hebben en te weinig uitgerust zijn om doelmatig op te treden. De verhoudingen liggen ook ongelijk voor hen.
Waarom nog extra geld pompen in het "pamperen" van boeven als de oplossing voor de hand ligt ? Trouwens, dan zou je de politiemannen totaal anders moeten uitrusten en een andere trainig/opleiding moeten geven. Een soort ninja's of zo....want daar hebben ze ook mee te doen in zulke wijken.
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Ten eerste, als de politieke wil er niet is om de politie de orde te laten handhaven dan kun je inzet van het leger wel vergeten.
Onder krachtdadig optreden versta ik : de boeven oppakken, de herrieschoppers die erbij komen staan op hun plaats zetten, kortom de wet toepassen.
De herrieschoppers op hun plaats zetten?
Kun je omschrijven hoe je dat ziet? Er is nog altijd geen enkele reden waarom de politie dit niet zou kunnen.
Waarom nog extra geld pompen in het "pamperen" van boeven als de oplossing voor de hand ligt ?
Wat versta jij onder pamperen? Welke oplossing ligt voor de hand?
Trouwens, dan zou je de politiemannen totaal anders moeten uitrusten en een andere trainig/opleiding moeten geven. Een soort ninja's of zo....want daar hebben ze ook mee te doen in zulke wijken.
Een soort ninja´s? Meen je dat nou?

Ik ken Molenbeek niet, maar ik ken de probleemwijken in Amsterdam wel. Dat zijn geen no-go area's en er zijn ook geen vermeende Ninja's. De politie kan de boel daar gewoon oplossen als de wil er is.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Ik ken Molenbeek niet, maar ik ken de probleemwijken in Amsterdam wel. Dat zijn geen no-go area's en er zijn ook geen vermeende Ninja's. De politie kan de boel daar gewoon oplossen als de wil er is.
In Brussel zijn die area's er dus wél en de wil (politieke en andere) om de problemen op te lossen is er niet... En de boefjes hebben er inderdaad een soort "georganiseerde" ninjabendes. Wie niet met hen is, is tegen hen en zal het geweten hebben...geldt ook voor vreedzame allochtonen dus. Het boek van Hind Fraihi, die er undercover een verslag van schreef spreekt voor zichzelf.

Met de herrieschoppers op hun plaats zetten bedoel ik gewoon de wet toepassen, of had je gedacht dat ik onwettige oplossingen voorstond ? :shock:
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Het leger is niet het antwoord. Wat had je in gedachten? Soldaten een paar vandalen overhoop laten schieten?
Wat doet jou denken dat soldaten direkt schieten?
Verdubbel elke politiepatrouille met een paar militairen erbij.Deze hoeven niet zo rond te lopen als in Irak. Maar deze hebben de training om de oproerstokers aan te pakken als het nodig is. Een gewone politieagent is meer bureaucraat dan ordehandhaver.
Je vergeet dat het hier niet zomaar om een paar boefjes gaat, maar om een vorm van criminele Jihad of lage intensiteitsoorlogsvoering tegen ons. Dit is niet te vergelijken met een paar dronken voetbalvandalen.

Hier in Belgie kregen de voetbalvandalen (vroeger) te maken met de rijkswacht. Rijkswacht was een legereenheid, getraind in gevechtssporten, stadsoorlogvoering, uitpikken van agitators. Een training die de politie toen niet had en nu, na het opdoeken van de rijkswacht, ook niet krijgt. Het enige regiment in Belgie dat nu een vergeljkbare aan stadsguerilla aangepaste training krijgt zijn de Paras.

Begin jaren 90 heeft bij het uitbreken van de problemen in Molenbeek, een patrouille van 2 agenten versterking gekregen van 1 militair. Dit maakte dat ze verdachten tot binnen in cafés en andere plaatsen, waar ze nu wegens te zwak, niet binnen kunnen. Spijtig genoeg is dit politiek afgevoerd na enkele maanden. Moest dit doorgezet geweest zijn, Molenbeek had er nu anders uitgezien.
Dat doen ze in een dictatuur; mensen vermoorden zonder proces.
Zijn we hier in een dicatuur? Maakt een versterking van de politie door militairen met een aangepaste training dat er zomaar mensen vermoord gaan worden zonder proces?
Dit krijg je als mensen het recht zelf in handen gaan nemen.
Als de politie de wil niet heeft om die problemen aan te pakken,
Politie heeft vooral de training niet. Zonder training zal die wil ook zwakker zijn. Adequate training opzetten duurt lang.
Het probleem ligt vooral bij de leiding van de politie, dit is de politiek.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Ik begrijp wel Linda's angst om in een land te wonen waar het leger te pas en te onpas wordt ingezet. Daarvoor bouwt men inderdaad een barrière in.

Echter Linda, het gaat hier niet om hooligans (= grote massa, op VASTGESTELDE tijdstippen): bij hooligans kon men voorzien dat er ongeregeldheden gingen voorkomen en kon men telkens een grote politiemacht ter plaatse sturen.

De vergelijking met standaard criminelen gaat evenmin op: standaard criminelen opereren ofwel individueel ofwel in (beperkte) bende.
Deze personen kunnen met een standaard politiemacht onder controle worden gehouden.

Waar we het hier over hebben zijn grote ongeregelde troepen die niét op vaste tijdstippen opereren, maar door hun overmacht aan opgetrommelde mede moslimcrimineeltjes een standaard politiemacht gewoon overrompelen in bepaalde buurten.

Daar is het politieapparaat niet voorzien.
Zoals BFA stelde hadden wij hier vroeger de Krijgsmacht voor, maar door wanbeleid en gebrek aan communicatie tussen politie en krijgsmacht liep daardoor alles vierkant (zie Dutroux-zaak) en dus heeft men een politiehervorming ingesteld.

Dat in die bepaalde no-go areas of halve no-go areas (zie de openingspost) op den uur beter een legerpost zou gestationeerd worden vind ik helemaal niet zo'n slecht idee!

Niet dat ik het leuk vind in een land te wonen waar het leger moet worden ingezet om de orde te handhaven, maar evenmin vind ik het leuk in een land te wonen waar bepaalde woonwijken niet meer leefbaar worden door het gebrek eraan.

En UITERAARD hoeft dit niet te betekenen dat iedereen die verdacht wordt even kan neergeknald worden! Me dunkt is voor die testosteronbommetjes voldoende bedreiging reeds voldoende.

Het pamperbeleid bestaat erin dat in plaats van strikte richtlijnen te laten volgen (wie niet horen wil moet voelen), men steeds blijft buigen voor de eisen van zulke gastjes, en van ANDEREN vooral vraagt om zich tolerant op te stellen en zich goeddunkend laat bedreigen en intimideren (in het beste geval) in andere gevallen moet men zich gewoon maar lijdzaam laten ineenkloppen en vooral nadien niet teveel tamtam erover maken.
als ik moet kiezen tussen die laatste situatie en een woonwijk waar regelmatig een paar soldaten postvatten (met de nodige ondersteuning), dan heb ik snel gekozen!

Ik was in Egypte toen men in Cairo (hotel naast het mijne) in de lobby een 7-tal griekse toeristen doodschoot omdat ze dachten dat het joden waren.
Toen ik een paar dagen later in Cairo arriveerde, stonden bij elk hotel twee zwaarbewapende soldaten, in Luxor waar ik vandaan kwam stonden zwaar bewapende soldaten, de karavaan van hopen bussen die naar Abou Simbel reden werd standaard begeleid door verschillende jeeps met soldaten.
Leuk is anders, maar ik kan je verzekeren dat het me wèl geruststelde!
Blijkbaar was het niet voldoende, want een paar weken later werd er een bus met 60 engelse toeristen beschoten aan de tempel van Hatsjepsoet.
(daar had ik dan ook geen soldaten zien staan).

Het inzetten van het leger is geen provocatie: het is een antwoord op de manier waarop wij hier in sommige steden reeds constant geprovoceerd worden.

de kop in het zand blijven steken zal er enkel toe leiden dat de olievlek van de no-go areas hoe langer hoe groter wordt en dat de moslimcrimineeltjes hoe langer hoe meer denken dat ze kunnen doen en laten wat ze willen: want dàt is wat ze ondertussen denken.

Het wordt niet beter en ze zullen met hoe langer hoe meer zijn.
Wat zie jij dan als toekomstbeeld?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

En UITERAARD hoeft dit niet te betekenen dat iedereen die verdacht wordt even kan neergeknald worden! Me dunkt is voor die testosteronbommetjes voldoende bedreiging reeds voldoende.
Als er militairen bij te pas komen kunnen daar heel duideljke regels voor opgesteld worden. Wij zijn hier geen Zuid-Amerikaans land.
We moeten wel voorkomen dat bepaalde buurten geregeerd worden zoals in het MO.

3 kleine punklihadis, die op de politie lopen worden er op enkele minuten 50. De politie heeft hier geen adequaat antwoord voor.

In Bxl loopt er al onofficiele religieuze politie rond. Dit zie ik als een privé-militie die aan niemand autoriteit verschuldigd is. Hier heeft de politie geen adequaat antwoord voor.

De gemengde patrouilles waar ik boven over schreef, heeft een vriend van mij als para aan deelgenomen. Het feit dat hij in zijn legeruniform mee uit de patrouillewagen stapte maakte dat er geen buurtopstootje was. Maakte dat de politie de verdachten uit een café of andere paats waar ze in gevlucht waren kon gaan oppikken. Wat voor politie alleen onmogelijk was.

Dit dateert van meer dan 10j geleden (15), het was op dat ogenblik dat de sfeer veranderde, de buurt de politie buitensloot. De hele buurt.
Dit experiment heeft maar enkele maanden geduurd, was effectief.

Zo ver als legerposten hed ik niet gedacht. Tussen 15j geleden en nu is een wereld van verschil. Zoals Circe zei, een legerpost is misschien geen slecht idee.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Soldaten zijn geen ordehandhavers. Daar hebben we in Nederland de politie voor.

Voor het hardere werk hebben we in Nederland de mobiele eenheid. Die slaan er keihard op als er rellen zijn. Deze mensen zijn echter niet nodig in deze buurt. Deze ongein zou gewoon kunnen worden opgelost met 24 uur per dag patrouilleren te voet. De wil en het geld is gewoon niet om bepaalde ontspoorde jongeren desnoods een paar jaar vast te zetten in een uithoek zoals Oost Drente in Spartaanse omstandigheden. Zonder GSM en internet een paar jaar lang schoffelen in een uithoek tot je een diloma hebt gehaald, is immers niet stoer.

Een paar jaar terug is een gemengd echtpaar op soortgelijke wijze weggetreiterd uit Urk. Die hadden ook een snackbar. Daar had de politie ook geen zin om het tuig aan te pakken. Deze jongeren waren lelieblank.

Niemand die toen opriep om het leger in te zetten.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Een paar jaar terug is een gemengd echtpaar op soortgelijke wijze weggetreiterd uit Urk. Die hadden ook een snackbar. Daar had de politie ook geen zin om het tuig aan te pakken. Deze jongeren waren lelieblank.
Tuig moet altijd aangepakt worden. Ik keur het zeker niet goed dat die jongeren er zomaar vanaf kwamen.


Niemand die toen opriep om het leger in te zetten.
De vergelijking met Urk gaat niet op omdat dit past in het groter geheel van Jihad.

We hebben te maken met
gewapende Jihad.
Criminele Jihad
Constitutionele Jihad
Juridische Jihad
Educationele Jihad
politieke Jihad

Er zijn nog wel een paar fronten waar Jihad op gevoerd wordt.
Zolang we deze vormen van Jihad niet als een geheel zien, een oplossing zal moeilijk te vinden zijn.

Tegen alle vlakken van onze maatschapij wordt er een Jihad gevoerd. Overal wordt er toegegeven.
Ieder ziet dit enkel op zijn eigen kleine vlakje en minimaliseert het probleem.

Politieke wil zou al veel uithalen.

Molenbeek, een patrouille te voet eindigt zijn ronde niet.
Parijs & andere delen Frankrijk: De politie vraagt geblindeerde voertuigen voor patrouilles in de No-Go zones.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Dit zijn de no go zones van Frankrijk.
Ik moet er niet aan denken dat wij straks ook zo'n lijstje hebben.

http://i.ville.gouv.fr/divbib/doc/chercherZUS.htm
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

De paralel die ik met Urk zie is aanzienlijk.

Slecht op gevoede jongeren uit een intolerant milieu. Op Urk zijn de meeste mensen streng Christelijk en kijken neer op buitenstaanders. Alles wat anders afwijkt van de norm is fout en verdient het dus om afgestraft te worden. Net als in grote delen van de Marokkaanse gemeenschap zijn neef-nicht huwelijken daar heel normaal. Er is heel weinig respect voor mensen die buiten het familieverband en/of de religieuze gemeenschap vallen.

Van het weggetreiterde paar was de vrouw Nederlandse en de man een Egyptische Christen. Dat zette ook kwaad bloed bij die xenofobe jongeren.
De vergelijking met Urk gaat niet op omdat dit past in het groter geheel van Jihad.
Er is in beginsel geen Jihad. Die jongeren zijn niet of slecht opgevoed en hebben intolerante denkbeelden. De ontsporing komt eerst. Daarna als het uit de hand is gelopen radicaliseren ze in sommige gevallen dankzij het internet, radicalen in hun buurt of radicalen in de gevangenis.

Gelukkig dat er in Urk en in de rest van de streng Christelijke gebieden in Nederland niet wordt geworven door militante Christelijke groepen. Als dat wel zo was, dan zou Nederland ook met Christelijk terrorisme te maken kunnen krijgen. Zeg niet dat dit niet kan want in de VS is dat al jaren bezig. Abortusartsen worden in de VS regelmatig bedreigd, verwond en vermoord door Christelijke radicalen. Er zijn veel groepen actief die willens en wetens tot dergelijk geweld aanzetten.

De basis oorzaken zijn een totalitaire ideologie/cultuur, gebrek aan opvoeding, voortijdig school verlaten en wonen in een wijk met slechte ordehandhaving. Dat zijn de omstandigheden waarin jongeren ontsporen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Linda Danvers schreef:DeGelukkig dat er in Urk en in de rest van de streng Christelijke gebieden in Nederland niet wordt geworven door militante Christelijke groepen. Als dat wel zo was, dan zou Nederland ook met Christelijk terrorisme te maken kunnen krijgen. Zeg niet dat dit niet kan want in de VS is dat al jaren bezig. Abortusartsen worden in de VS regelmatig bedreigd, verwond en vermoord door Christelijke radicalen. Er zijn veel groepen actief die willens en wetens tot dergelijk geweld aanzetten.
Dat staat toch in geen enkele verhouding met de islamitische terreur. De afgelopen vijf jaar is er in Amerika geloof ik één aanslag op een abortuskliniek geweest waarbij geen doden waren gevallen. De islamitische terreur telt duizenden slachtoffers per jaar; wereldwijd weliswaar.
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

Linda heeft zeker punten te pakken. Maar Molenbeek is ook wel een geval apart. Daar gaat de politie niet makkelijk op pad, wetende dat er bende jongens zijn, die ze in een hinderlaag lokken. Dus, politie wordt opgeroepen, maar blijkt een list te zijn, om politiewagen in een nauwe straat te lokken en ze daar te bestoken met molotovcocktails.
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Het oorspronkelijke nieuwsbericht gaat echter over Amsterdam. Dat echtpaar is daar weggegaan vanwege ingegooide ruiten en ander vandalisme. Die jongens zijn asociaal en moeten hard worden aangepakt. Ik zie hier echter geen Islamistisch terrorisme.
Maar Molenbeek is ook wel een geval apart. Daar gaat de politie niet makkelijk op pad, wetende dat er bende jongens zijn, die ze in een hinderlaag lokken. Dus, politie wordt opgeroepen, maar blijkt een list te zijn, om politiewagen in een nauwe straat te lokken en ze daar te bestoken met molotovcocktails.
Hoe vaak is dat gebeurd?

Als dat vaker is voorgekomen dan moet die wijk terug worden genomen. Niet met het leger maar met veel politie desnoods in ME uitrusting. Molotov cocktails zijn dodelijke wapens. Als je die in je handen hebt, dan mag je van mij worden neergeschoten. Als de neergeschoten dader het overleeft, dan kan hij terecht staan voor poging tot moord, zware mishandeling of moord.

Dan is nog vraag of deze jongemannen in Molenbeek radicalen zijn of geheel ontspoorde asocialen. Ik denk dat het merendeel toch het laatste is. Dat is echter een andere discussie. Als men het over Molenbeek wil hebben dan staat het een ieder vrij om daar een nieuw onderwerp over te beginnen.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

radicalen zijn of geheel ontspoorde asocialen.
In criminele Jihad gaat dat samen.
Rechtvaardiging van criminaliteit wordt gehaald uit radicale Islaminterpretatie. Radicale Islaminterpretatie leidt tot asociaal gedrag.

Het is een vicieuze cirkel, waarbij het een het ander in stand houdt. Het ogenblik en omstandigheden bepalen vanuit welk standpunt geredeneerd wordt.

Als zulke kleine Jihadis in een politiewagen dreigen te verdwijnen, komt de hele buurt, volwassenen inbegrepen, buiten om de politie te blokkeren.

Voor hier uitgebreid op in te gaan, ander onderwerp OK.

Als voetnoot waar het in A'dam heen groeit is de vergelijking met Molenbeek hier op zijn plaats.
Molotov cocktails zijn dodelijke wapens. Als je die in je handen hebt, dan mag je van mij worden neergeschoten.
Het is oneindig veel moeilijker van iemand in zijn been te schieten om hem immobiel te maken dan iemand dood te schieten. Een molotovcocktail kan makkelijk ontweken. (als je de ruimte hebt).
Een politieagent met een meer bureaucratische dan gevechtsopleiding zal in dit geval sneller geneigd zijn naar zijn vuurwapen te grijpen.

Ik begrijp je aversie tegen inzetten van legereenheden.
Onze Europese legers zijn aan het evolueren naar een soort Buddhistische organisatie, met heel strenge gedragscodes, zoals nog nooit voorheen in de geschiedenis.

Ik zie de toekomst met Islam somber in, burgeroorlog zo goed als onvermijdelijk. Werken aan een leger met gedragscodes tegenover burgers doet men beter vroeg dan laat. Dit is ook een nieuwe situatie waar men geen lessen uit een verleden voor kan trekken.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

BFA schreef:Rechtvaardiging van criminaliteit wordt gehaald uit radicale Islaminterpretatie.
Nee hoor. Het merendeel van de probleemjongeren weet niet genoeg van diens geloof af daarvoor. Een islamitische opvoeding geeft wel dikwijls een minachting voor andersdenkenden mee. De rechtvaardiging komt dan niet verder dan "ongelovigen verdienen het". Dat heb ik ook bij Gristelijke asocialen gezien.

Pas als een ontspoorde jongeren radicaliseert kun je eventueel spreken van Jihad.
Als zulke kleine Jihadis in een politiewagen dreigen te verdwijnen, komt de hele buurt, volwassenen inbegrepen, buiten om de politie te blokkeren.
Niet in Amsterdam. Samir Azzouz is een aantal keer door de politie opgehaald de afgelopen jaren. Geen rel in zicht. Dat gaat ook op voor straatjochies die rottigheid uithalen.
Een politieagent met een meer bureaucratische dan gevechtsopleiding zal in dit geval sneller geneigd zijn naar zijn vuurwapen te grijpen.
Iemand die niet genoeg oefent met diens wapen zal eerder op de romp mikken. Politieagenten in Nederland gaan gemiddeld niet vaak genoeg naar de schietbaan. Ze schieten vaak mis.
Ik begrijp je aversie tegen inzetten van legereenheden.
Onze Europese legers zijn aan het evolueren naar een soort Buddhistische organisatie, met heel strenge gedragscodes, zoals nog nooit voorheen in de geschiedenis.
BFA, ik begin steeds meer het idee te krijgen dat jij gewoon fascistische sympatiën hebt. Je wekt die indruk met je geroep om militaire tribunalen en de suggestie dat alleen een krachtdadig leger nog de orde kan bewaren. Je bent ook nog eens heel eenzijdig gericht op Marokkaanse Moslims. Ik heb jou nog niet horen roepen dat voetbalvandalen of de tuigjongeren in Urk maar even door het leger moeten worden neergeslagen en dat ze daarna voor een speciaal militair tribunaal moeten worden gesleurd.

Die jongens in Amsterdam zijn eikels die andermans eigendom vernielen. Ze gooien ruiten in als niemand kijkt. Daar het leger op afsturen is belachelijk.


-------------------------------------------------------------
Pilgrim schreef:Dat staat toch in geen enkele verhouding met de islamitische terreur. De afgelopen vijf jaar is er in Amerika geloof ik één aanslag op een abortuskliniek geweest waarbij geen doden waren gevallen.
Het is echter nog altijd terrorisme. Deze mensen proberen door middel van geweld hun ideeën op te leggen. We hebben het hier over dreigen, stalken, lastercampagnes, vandalisme, brandstichting, mishandeling, bomaanslagen en moord.

http://en.wikipedia.org/wiki/Abortion-related_violence
http://www.shakesville.com/2007/04/its_ ... t_wome.php
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Je wekt die indruk met je geroep om militaire tribunalen en de suggestie dat alleen een krachtdadig leger nog de orde kan bewaren.
Oorlogsrecht. Als ik over oorlogsrecht spreek, is dit om een discussie te verkrijgen en meer inzichten. Wat ik vaststel is dat ons rechtssysteem hoe langer hoe meer wordt aangetast. Het is dit dat niet mag.
Oorlogsrecht vervangt het burgerljk wetboek niet. Het wordt alleen ingesteld tegen een heel beperkt aantal daden. Als ik de documentaire van Channel IV over de moskees zie, zijn daar wel een paar Imams tussen die buiten de wet mogen gesteld. We hebben een wetboek dat die mogelijkheid niet geeft;
Bouw je clausules in daartegen in het burgerlijk wetboek, tast je dit voor lang aan. Maak je dat die clausules veel weidser kunnen geinterpreteerd worden dan onder een vorm van oorlogsrecht, dat door zijn speciale aard tijdelijk en gerichter is.
Je bent ook nog eens heel eenzijdig gericht op Marokkaanse Moslims. Ik heb jou nog niet horen roepen dat voetbalvandalen of de tuigjongeren in Urk maar even door het leger moeten worden neergeslagen en dat ze daarna voor een speciaal militair tribunaal moeten worden gesleurd.
Het plaatsje Urk weet ik nog niet eens liggen. Wat daar gebeurd is, weet ik juist uit jouw reactie. Ik heb mij in het verleden, in andere topics uitgesproken tegen vergelijkbare groeperingen in Amerika. Ik heb al heel duidelijk laten merken dat mijn verdediging van het Christendom niet verder gaat dan een God van Liefde.
Worden zulke fundamentalistische Christelijke groeperingen staatsbedreigend, bedienen ze zich van terrorisme en roepen ze daartoe op, mag het militair tribunaal van mij gerust ook.
Voetbalvandalen heeft niets te maken met een act van subordinatie. Daar blijft het burgerllijk wetboek voor.
Hier in Belgie werden voetbalvandalen neergeslagen door de rijkswacht, dat is het leger. Het is pas sinds enkele jaren dat het leger in Belgie geen politiefunctie meer uitvoert. Als Belg ken ik de gevaren van een politiekorps binnen het leger beter dan jij. Maar onze politie functioneerde, als het op ordehandhaving aankwam, veel beter dan nu.
Iedere Belg kent het verschil tussen gestopt worden door een blauwe streep of een oranje streep. Je weet dat je bij de oranje streep niet met een grapje moet aankomen of proberen er je van tussenuit te maken.
Het zijn juist de gevaren van dit alomtegenwoordig vast legerpolitiekorps die mij nu laten pleiten voor een tijdelijk en plaatsgebonden ondersteuning van de politie door het leger.

BFA, ik begin steeds meer het idee te krijgen dat jij gewoon fascistische sympatiën hebt.
Misschien dat je heel selectief leest. Mij laat het koud waar je mijn sympatien plaatst. Ik weet waar ze liggen, dat is niet bij het Fascisme of een of ander totalitarisme. Provocatieve standpunten plaatsen is mij eigen. Vroeger meer dan nu. Ik heb ieder al op zijn paard gekregen. Ongeacht links of rechts. Rechts het meest.
Die jongens in Amsterdam zijn eikels die andermans eigendom vernielen. Ze gooien ruiten in als niemand kijkt.
Oranje streep of blauwe streep. Nu is er in Belgie enkel blauw op straat. De aanwezigheid van de oranje hielp al in zulke gevallen. Oranje stond voor rijkswacht dus leger.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Plaats reactie