Marokkanen treiteren joods paar weg

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Marokkanen treiteren joods paar weg

Bericht door Freya »

http://www.telegraaf.nl/binnenland/6373 ... tml?p=10,1

AMSTERDAM - Een joods echtpaar is weggevlucht uit een Amsterdamse volkswijk na jarenlang het slachtoffer te zijn van Marokkaanse buurtterreur.

Marokkanen treiteren joods paar weg

Nadat eerder deze week de familie Awad hun snackbar aan stadsdeel de Baarsjes verkocht omdat ze bezweken onder treiterijen van Marokkaanse jongeren en vorig jaar een homoseksueel stel de Diamantbuurt na dreigementen en pesterijen verliet, is het nu een joods echtpaar in Bos en Lommer dat de handdoek in de ring gooit en de stad verlaat.

Doodsbang zijn ze. Het echtpaar Vet in de Kolenkitbuurt doet al jaren geen oog meer dicht, omdat onbekenden al negen jaar het leven van Loes en Nico tot een hel maken.

Hakenkruisen en Arabische leuzen op de deuren gekrast, besmeurde auto, lek gestoken banden, poging tot inbraak en ruiten die sneuvelen omdat er ijzeren pijpen en bakstenen naar binnen worden gegooid. "We kunnen er niet meer tegen en geven het op", zegt de zestigjarige Nico met een brok in de keel. "Zo kunnen wij niet langer leven. Of moeten we soms wachten tot er een brandbom naar binnen komt vliegen? We willen weg! Weg uit Amsterdam! Het liefst zo snel mogelijk, want we zijn een inzinking nabij..."
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Gaat het duren tot we echt een Islamitische Kristalnacht kennen, voor de mensen hun ogen opengaan.?

Op dat ogenblik zal het echter te laat zijn.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Het pijnlijke is dat politie en justitie niet de wil hebben om hier een einde aan te maken.

Met een beetje politiesurveillance heb die jongens te pakken. De politie zal al wel weten wie die jongens zijn.

Geef die ouders van die jongens maar de keus:
Of hun gezinnen verhuizen naar de andere kant van Nederland en krijgen ze een verbod om nog in hun oude stad te komen voor een paar jaar.
Of die jongens gaan gezellig een tuchthuis in tot hun 21e. Dan betalen de ouders wel een eigen bijdrage aan de huisvesting van hun kroost.

Als die jongens meerderjarig zijn: eerst een tijd de gevangenis in en daarna zijn ze 5 jaar niet welkom in de stad waar ze rotzooi hebben getrapt om te wonen, werken, studeren of wat dan ook.
Laatst gewijzigd door Linda Danvers op di mei 22, 2007 10:39 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Mahalingam
Berichten: 52152
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Over die snackbar. Het persbericht van Stadsdeel De Baarsjes is een pracht voorbeeld van het multi-kulti denken.
http://www.baarsjes.amsterdam.nl/algeme ... p_snackbar
Stadsdeel koopt snackbar Raphael uit
Ik zal het maar in zijn geheel citeren:
Stadsdeel koopt snackbar Raphael uit
16 mei 2007 - Cheryl Ching-Yong
Het Dagelijks Bestuur gaat akkoord met de uitkoop van snackbar Raphael in de Van Kinsbergenstraat. Rond de snackbar ontstond regelmatig overlast.
De eigenaar krijgt 55.000 euro voor het pand dat nu binnen twee maanden leeg moet worden opgeleverd.
Spreek- en kantoorruimte
Om de leefbaarheid in de buurt te vergroten, komt er in ieder geval een spreek- en kantoorruimte voor de buurtregisseur. Over een verdere invulling wordt nog nagedacht.
Ik kan hier niets anders uit opmaken dan dat de snackbar vele jaren voor overlast in de buurt geeft gezorgd en dat nu ten einde raad de zaak is uitgekocht en de eigenaar moet binnen 2 maanden oprotten met zijn boedel.
En ter verbetering van de buurt komt nu de buurtregisseur erin te zitten.
Holaa, ik lees net dat er in die buurt zeker 9 regisseurs rondlopen. En dat regisseurs vroeger buurtagenten genoemd werden.
"[...]Voor sommige delen van Amsterdam betekent dit dat het werkterrein van de buurtregisseur niet meer dan enkele straten of zelfs flats beslaat." Een politieman die dus een dagtaak heeft aan het nalopen van een paar honderd gezinnen.
Ben ik blij dat ik in een wijk woon (zonder 'pracht' in nieuwe betekenis) waar 1 agent per 5000 bewoners voldoende is.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Met een beetje politiesurveillance heb die jongens te pakken.
Dan krijg je een buurtopstand, net zoals in het Bxlse Molebeek het geval is.
De politie kan hier niets doen, heeft de middelen niet.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Bericht door Amazigh »

Waar is de connectie tussen marokkaanse jongeren en islam?
A proud amazigh!
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

BFA schreef:
Met een beetje politiesurveillance heb die jongens te pakken.
Dan krijg je een buurtopstand, net zoals in het Bxlse Molebeek het geval is.
De politie kan hier niets doen, heeft de middelen niet.
Amsterdam zit niet zo in elkaar. Het feit dat je dit denkt, geeft wel aan dat je Amsterdam niet echt kent.

Er komen hooguit rellen als de politie onnodig met scherp schiet en iemand doodt. Dan blijft het bij een demonstratie en wat geschreeuw en gaat men weer over tot de orde van de dag. Dat is een paar jaar terug in de Baarsjes gebeurd. Ik ben overigens nog altijd van mening dat de politieagent in kwestie gewoon op de benen had moeten mikken. Er is toen een kogel rakelings langs het hoofd van een omstander gegaan. Schieten is bij de politie veel te vaak een paniekreactie waardoor er onnodig doden en gewonden vallen. De woedende reactie van de buurt was terecht. Het gebruikelijke vandalisme van bepaalde asocialen uiteraard niet.

Er zijn de afgelopen jaren in omgeving Amsterdam veel probleem jongeren gepakt, beboet en doorverwezen naar HALT. Het aantal jongeren dat recidiveert is de afgelopen jaren afgenomen. Als je in een vroeg stadium probleemjongeren aanpakt dan heeft dat effect. Ik vind om die reden dat de politie veel meer kan en moet doen, maar ja, dat kost geld. Verkeersboetes daarentegen brengen geld in het laadje. Op dit moment kunnen er niet teveel mensen worden opgepakt omdat het OM nog altijd overbelast is en er niet genoeg cellen en plekken in tehuizen en andere projecten zijn.

Mensen lang opsluiten is heel duur. Het kan soms niet anders, maar het probleem blijft dat veel mensen in gevangenissen betere criminelen worden. In het ergste geval worden ze in de gevangenis bekeerd tot de radicalen Islam of een andere onaangename ideologie.

Om die reden moet er veel meer aan preventie worden gedaan. Laat ouders maar betalen als ze kinderen afleveren bij scholen die onhandelbaar zijn en/of de taal niet machtig zijn. Maak klassen kleiner zodat leraren kinderen meer aandacht kunnen geven. In een kleinere groep is het niveau altijd hoger en vallen kinderen met problemen eerder op. Pak spijbelaars meteen de eerste keer stevig aan en breng de ouders meteen op de hoogte. Stel ook dan sancties in en pas die consistent toe. Stel desnoods een avondklok in en breng kinderen onder 16 thuis als die doordeweeks na 21.00 zonder volwassen begeleiding op straat lopen.

Met de juiste investeringen in onderwijs, jeugdzorg en gezinsbegeleiding kom je een heel eind. Met boetes en toezicht kun je binnen een paar jaar de cultuur breken dat jongens op straat opgroeien in plaats dat ze worden opgevoed. Dit is ten dele een onderklasse probleem. Daarom gebeurd dit ook op Urk en onder autochtone jongeren in dorpen in Noord Holland. De grote steden hebben ook veel autochtone probleemgevallen. Volksbuurten hadden deze problemen al voor dat er gastarbeiders uit Moslimlanden naar Nederland toekwamen.

Uiteraard moet er ook een einde komen aan geldstromen en andere inmenging van Islamitische landen in onze samenleving.
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

ajax schreef:Waar is de connectie tussen marokkaanse jongeren en islam?
Beste Ajax,

Dat is een goede vraag.

Is er een religieus of etnisch motief? Of hadden deze jongeren misschien een persoonlijke vete met deze mensen? Het is ook mogelijk dat het puur uit de hand gelopen treitergedrag is en dat deze asociale jongeren om de een of andere reden de reactie van de slachtoffers erg amusant vonden.

Als de daders inderdaad Marokaanse jongeren zijn dan hebben ze een min of meer Islamitische opvoeding gehad. Net als de probleemjongeren op Urk min of meer Christelijk waren opgevoed. Ik denk dat een van de belangrijkste oorzaken van dit gedrag een slechte opvoeding is en gebrek aan toezicht in de wijk.

Ik denk dat de onverdraagzame ideeën die je toch wel binnen de Islam kunt vinden, mensen wel een excuus kunnen geven om mensen uit een andere groep slecht te behandelen. Een onverdraagzame religieuze opvoeding kan mensen een vijandige houding meegeven tegen iedere buitenstaander. Dat heb ik bij zowel Strenge Christenen als Moslims gezien. Religieuze onverdraagzaamheid kan erg makkelijk omslaan in xenofobie of zelfs racisme. Het is bekend dat het overgrote merendeel van alle Nederlanders geen Moslim is en dat mensen van Marokkaanse afkomst in vrijwel alle gevallen Islamitsch zijn opgevoed. Er is dus een behoorlijke overlap tussen religie en etniciteit. Er zijn veel autochtone Nederlanders die "Moslim" zeggen als ze eigenlijk aan (Amazigh) Marokkaanse Nederlanders denken uit een probleemmilieu. Er zijn veel Moslims zowel onder Marokkanen als onder andere etnische groepen die "Christen" of "Kafir" zeggen terwijl ze Blank bedoelen.

Huidskleur/etniciteit wordt heel vaak gebruikt om iemands religieuze en culturele achtergrond in te schatten. Arabische en Turkse Christenen in Nederland ondervinden dat probleem van alle kanten. Zowel autochtone Nederlanders als etnische minderheden gaan ervan uit dat deze mensen Moslim zijn op basis van hun uiterlijk. Nederlanders bieden deze Christenen dan bijvoorbeeld onterecht bepaald voedsel niet aan of gedragen zich zelfs vijandig. Deze mensen krijgen met dikwijls met verbale agressie van Moslims te maken als ze etend over straat lopen tijdens de Ramadan. Veel Moslims gaan er namelijk ook vanuit dat mensen uit bepaalde etnische groepen per definitie als Moslim zijn opgevoed.

Van een bepaald groepje Marokkaanse Amazigh probleemjongeren in de Pijp was bekend dat ze iedereen treiterden die niet tot hun etnische groep behoort. Moslims van Arabische afkomst moesten het daar ook ontgelden. Een Servische winkeleigenaar werd echter ontzien. Die jongeren gingen er namelijk terecht of onterecht van uit dat die winkel onder bescherming stond van de Servische georganiseerde misdaad.

Ik weet echter niet wat de motieven van de daders uit dit nieuwsbericht zijn geweest, omdat er niet voldoende over ze bekend is.

Ik acht een racistisch motief wel aannemelijk, omdat Marokkaanse jongeren in grote steden zich vaker schuldig maken aan agressie tegen herkenbare Joden. Ik weet dat er Joodse mannen zijn die om die reden niet meer met een keppeltje op door een groot deel van Amsterdam durven lopen.

Met vriendelijke groet,

Linda
BaniIsrael
Berichten: 297
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 8:50 pm
Locatie: Te grote avatar verwijderd.

Bericht door BaniIsrael »

Het Joodse paar is niet weggepest, en ik erken ze niet eens als Joden, Ze waren niet puur, duidelijk verspeelde cohan'ieen!!!!
O Israel Waarom bent Gij zo? O Israel waarom heeft U de Almachtige teleurgesteld? O Israel wanneer komt Gij weer tot inkeer?
Gebruikersavatar
fucmoh
Berichten: 858
Lid geworden op: za dec 24, 2005 10:48 pm
Locatie: AMSTERDAM

Bericht door fucmoh »

Ik blijf het zeggen. Dergelijk gedrag wordt veroorzaakt door een gigantische minderwaardigheids-complex wat de moslim eigen is.
Gebruikersavatar
fucmoh
Berichten: 858
Lid geworden op: za dec 24, 2005 10:48 pm
Locatie: AMSTERDAM

Bericht door fucmoh »

BaniIsrael schreef:Het Joodse paar is niet weggepest, en ik erken ze niet eens als Joden, Ze waren niet puur, duidelijk verspeelde cohan'ieen!!!!
Gezien jouw ondertekening kamp jij ook met een gigantische minderwaardigheids-complex.
BaniIsrael
Berichten: 297
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 8:50 pm
Locatie: Te grote avatar verwijderd.

Bericht door BaniIsrael »

Mijn VOLK is Vervloekt, dankzij dit Joods gespuis!!
O Israel Waarom bent Gij zo? O Israel waarom heeft U de Almachtige teleurgesteld? O Israel wanneer komt Gij weer tot inkeer?
Gebruikersavatar
fucmoh
Berichten: 858
Lid geworden op: za dec 24, 2005 10:48 pm
Locatie: AMSTERDAM

Bericht door fucmoh »

BaniIsrael schreef:Mijn VOLK is Vervloekt, dankzij dit Joods gespuis!!
Je bedoelt dankzij Mohammed.
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Bericht door Afghan »

BaniIsrael schreef:Mijn VOLK is Vervloekt, dankzij dit Joods gespuis!!
Een ware jood kan nooit zijn eigen volk vervloeken. Vervloeking uitspreken is trouwens toch een geliefde hobby van Moslims alleen.
Dus ik denk dat we hier met moslim trol te maken hebben.
Dag valse profeet.

Afghan
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
BaniIsrael
Berichten: 297
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 8:50 pm
Locatie: Te grote avatar verwijderd.

Bericht door BaniIsrael »

fucmoh schreef:
BaniIsrael schreef:Mijn VOLK is Vervloekt, dankzij dit Joods gespuis!!
Je bedoelt dankzij Mohammed.
? Jij snapt er absoluut niets van, dankzij Dat Polytheistische Joodse gespuis is Bani-Israel vervloekt! Moge Allah(swt) DE BANI ISRAEL LEIDING GEVEN!!!

Moge Mijn Joodse Moeders Zich onderwerppen aan ALLAH!!
O Israel Waarom bent Gij zo? O Israel waarom heeft U de Almachtige teleurgesteld? O Israel wanneer komt Gij weer tot inkeer?
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Bericht door Afghan »

[quote="BaniIsrael"
Moge Mijn Joodse Moeders Zich onderwerppen aan ALLAH!!
en op een andere topic zeg je het volgende:
Geluk is mijn moeder een ware Moslima, elhamdulilah!
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
BaniIsrael
Berichten: 297
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 8:50 pm
Locatie: Te grote avatar verwijderd.

Bericht door BaniIsrael »

Afghan schreef:[quote="BaniIsrael"
Moge Mijn Joodse Moeders Zich onderwerppen aan ALLAH!!
en op een andere topic zeg je het volgende:
Geluk is mijn moeder een ware Moslima, elhamdulilah!
Mijn moeders WAREN PUUR!!!
O Israel Waarom bent Gij zo? O Israel waarom heeft U de Almachtige teleurgesteld? O Israel wanneer komt Gij weer tot inkeer?
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Moge Mijn Joodse Moeders Zich onderwerppen aan ALLAH!!


en op een andere topic zeg je het volgende:
Citaat:
Geluk is mijn moeder een ware Moslima, elhamdulilah!
Pashtun?
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
BaniIsrael
Berichten: 297
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 8:50 pm
Locatie: Te grote avatar verwijderd.

Bericht door BaniIsrael »

Mijn Joodse moeders waren PUUR, Snappen jullie dat niet?!

Zij hebben het Judaisme verlaten! Zij hebben de Tanakh vervangen door Quraan! Moge Allah hen belonen!
O Israel Waarom bent Gij zo? O Israel waarom heeft U de Almachtige teleurgesteld? O Israel wanneer komt Gij weer tot inkeer?
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Bericht door Afghan »

Mijn moeders WAREN PUUR!!!
uit hoeveel moeders ben je geboren?
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
BaniIsrael
Berichten: 297
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 8:50 pm
Locatie: Te grote avatar verwijderd.

Bericht door BaniIsrael »

Afghan schreef:
Mijn moeders WAREN PUUR!!!
uit hoeveel moeders ben je geboren?
:mad: :mad: !!!

Hoe durf jij O goyim mij op zo'n manier aan te spreken? Volg jij dan geen Tanakh en Kabbalah? RAMBAM? Leest jij niet van hem! O slechte Christen!
O Israel Waarom bent Gij zo? O Israel waarom heeft U de Almachtige teleurgesteld? O Israel wanneer komt Gij weer tot inkeer?
Gebruikersavatar
fucmoh
Berichten: 858
Lid geworden op: za dec 24, 2005 10:48 pm
Locatie: AMSTERDAM

Bericht door fucmoh »

ajax schreef:Waar is de connectie tussen marokkaanse jongeren en islam?
Waarom treiteren ze uitgerekend een joods echtpaar?


Bukhari:V4B52N176 "Allah's Apostle said, ‘You Muslims will fight the Jews till some of them hide behind stones. The stones will betray them saying, "O Abdullah (slave of Allah)! There is a Jew hiding behind me; so kill him."'"
Plaats reactie