Doden na drinken alcohol!

Is de koran perfect? Bevat de koran informatie over de toekomst? Bevat de koran wonderen? Is de koran het woord van God? Of begonnen als een tekstuitleg bij de bijbel?
Raszlik
Berichten: 94
Lid geworden op: zo feb 19, 2006 11:32 am

Bericht door Raszlik »

ajax schreef:
Sommige Sufis vinden dat wijn mag. Andere Sufis vinden dat wijn niet mag, maar marihuana wel.
ALCOHOL HARAM, DRUGS HARAM, RELATIES HARAM, AFSRPEKEN MET IEMAND VAN HET ANDER GESLACHT HARAM, OUDERS ONGEHOORZAAM ZIJN HARAM, MAKE-UP HARAM, EPLIEREN VAN JE WENKBRAUWEN HARAM, NIET BIDDEN HARAM, VARKENSVLEES HARAM, NIET-HALAL VLEES HARAM, RENTE HARAM, NIET BIDDEN HARAM, NIET VASTEN HARAM.

Moet ik doorgaan?¿
Roken, drugs, drank en religie stuk voor stuk dodelijk indien in de handen van idioten. Enige consequentie zou betekenen dat je religie ook maar moet verbieden aangezien religie al sinds zijn ontstaan aan de top staat van de wekelijkse hitlijst van vernielde levens. Wat gaan we nu doen? Alles maar verbieden inclusief het leven zelf of gaan we eindelijk eens volwassen worden en inzien dat er ook verstandig met die zaken kan worden omgegaan.
Freedom in danger!
wahlers
Berichten: 368
Lid geworden op: vr nov 17, 2006 8:27 pm

Bericht door wahlers »

De vleugel van een vlieg dopen in een drankje is geen haram!
Volgens Mo is dit zelfs gezond...mits je de goede vleugel er in doopt!
Mohammed said, "If a housefly falls in the drink of anyone of you, he should dip it (in the drink), for one of its wings has a disease and the other has the cure for the disease. " Vol. 4:537
Kun je mij, bijvoorbeeld, ook eens de heilzame en geneeskrachtige werking van kamelenzeik uitleggen?
Volgens Mo was (en dus is!) het 'gezond' om dit te drinken!
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
vitriol
Berichten: 10
Lid geworden op: ma mei 21, 2007 7:57 pm

Bericht door vitriol »

Ik ben christelijk opgevoed en enigszins teleurgesteld in de diverse religieuze organisaties. Wat mij erg trekt in moslims is hun toewijding voor één God (Allah). Tevens vind ik het heel mooi dat ze vasthouden aan bepaalde principes: het gebed en bijvoorbeeld het niet aanbidden van beeltenissen, als in representaties van geloofselementen (vergelijk het met het kruist, etc.). Het laatste staat ook in de Bijbel, maar wordt door de meeste religieuze organisaties aan de spreekwoordelijke laars gelapt.

Maar goed, nu komt mijn vraag en misschien kan moslima of anderen mij hierop antwoord geven? Hoe kijken moslims aan tegen Jezus. In hoeverre zien zij hem als een profeet en in hoeverre hechten zij waarde aan het (christelijke) evangelie?

Persoonlijk ben ik overigens steeds meer het idee toegedaan dat God/ Allah zich niet heeft bedient van één medium (Bijbel of Koran), maar dat ze elkaar aanvullen? Volgens mij is dat ook iets wat Mohammed heeft gezegd?

Groet en vrede,
Vitriol
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Beste vitriol.

Welkom op ons forum.

Kan je me vertellen waarin de diverse religieuze organisaties je teleurgesteld hebben?

En wat betreft de een God.. Ook Christenen geloven in een God. Als jij werkelijk christelijk opgevoed was, dan had je dat moeten weten.

Wat betreft “het aanbidden “van het kruis. Weet jij waarom Moslims 5 keer per dag bidden naar Mekka, en waarom ze de zwarte steen kussen als ze die kans krijgen?
Zie jij tussen die twee dingen daar enig verschil in?


Persoonlijk ben ik overigens steeds meer het idee toegedaan dat God/ Allah zich niet heeft bedient van één medium (Bijbel of Koran), maar dat ze elkaar aanvullen? Volgens mij is dat ook iets wat Mohammed heeft gezegd?
Nou… aanvullen vind ik een beetje teveel gezegd.
Ik denk eerder dat Mohammed heel veel verhalen ( verwrongen, dat wel) in de koran gepropt heeft.
Hij had veel contact met Christenen en Joden, en heeft de verhalen die deze mensen hem vertelde onthouden.

Vriendelijke groet.
Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Bericht door Amazigh »

vitriol schreef:Ik ben christelijk opgevoed en enigszins teleurgesteld in de diverse religieuze organisaties. Wat mij erg trekt in moslims is hun toewijding voor één God (Allah). Tevens vind ik het heel mooi dat ze vasthouden aan bepaalde principes: het gebed en bijvoorbeeld het niet aanbidden van beeltenissen, als in representaties van geloofselementen (vergelijk het met het kruist, etc.). Het laatste staat ook in de Bijbel, maar wordt door de meeste religieuze organisaties aan de spreekwoordelijke laars gelapt.

Maar goed, nu komt mijn vraag en misschien kan moslima of anderen mij hierop antwoord geven? Hoe kijken moslims aan tegen Jezus. In hoeverre zien zij hem als een profeet en in hoeverre hechten zij waarde aan het (christelijke) evangelie?

Persoonlijk ben ik overigens steeds meer het idee toegedaan dat God/ Allah zich niet heeft bedient van één medium (Bijbel of Koran), maar dat ze elkaar aanvullen? Volgens mij is dat ook iets wat Mohammed heeft gezegd?

Groet en vrede,
Vitriol
Hallo Vitriol :)

Jezus in Islam

Volgens de Islam is Jezus een Machtig Profeet van God. Islam leert dat er duizenden Profeten geweest die allemaal hetzelfde geloof brachten, voor de noden van hun specifieke gemeenschap. Zo waren er bijvoorbeeld de profeten Abraham, Mozes, David en Jezus. Daarna kwam er volgens de Islam nog één en meteen de laatste Profeet, met name de Profeet Mohammed. Met hem werden de openbaringen van God (in het arabisch: Allah) aan de hele mensheid voltooid. Volgens de meeste Muslims kunnen nu geen Profeten meer komen.

Eén van de geloofsartikelen van de Islam, is het geloof in alle Profeten van God, zonder onderscheid, en in de aan hen geopenbaarde Heilige Boeken. Dit betekent dat iemand die niet in het Profeetschap van Jezus gelooft, dus ook geen Muslim kan zijn.

Volgens de Islam is het echter onmogelijk dat een mens God kan zijn. Dat gaat in tegen het eerste gebod dat er geen god is dan God.

Net als de Christenen, geloven Muslims in de maagdelijke verwekking van Jezus. Beiden delen ook het geloof dat Jezus levend in de hemel is en van daar zal weerkeren.Volgens Muslims is Jezus echter niet gekruisigd en is hij dus ook niet drie dagen dood geweest. Muslims geloven dat God ervoor gezorgd heeft dat iemand die op Jezus leek, gekruisigd werd. Later is Jezus levend ten hemel opgenomen.

Zoals uit volgende voorbeelden blijkt, worden Jezus (arabisch: Isa) en zijn Moeder Maria (arabisch: Maryam) in de Koran vele malen eervol vermeld. Een hoofdstuk van de Koran draagt zelfs als titel de naam 'Maryam'. En sommige Muslims aanzien ook Maria als een Profeet.
"En toen de engelen zeiden: ' O Maria, God heeft jou uitverkoren en jou rein gemaakt en Hij heeft jou uitverkoren boven de vrouwen van de wereldbewoners. O Maria, wees jouw Heer onderdanig en buig je eerbiedig voor Hem neer (in gebed) en buig met de buigenden' ... Toen de engelen zeiden: 'O Maria, God kondigt jou een woord van Hem aan, wiens naam zal zijn de Messias, Jezus zoon van Maria. Hij zal in het tegenwoordige leven en in het hiernamaals in hoog aanzien staan en behoren tot hen die in de nabijheid [van God] zijn. Als kind en als volwassene zal hij tot de mensen spreken en hij zal een van de rechtschapenen zijn'. Zij zei 'Mijn Heer, hoe zou ik een kind krijgen, terwijl geen mens mij aangeraakt heeft.' Hij zei: 'Zo is het. God schept wat Hij wil. Wanneer Hij iets beslist, dan zegt Hij er slechts tegen: "Wees! en het is." En God zal hem het Boek, de Wijsheid, de Taura (de Wet) en de Bijbel onderwijzen. ' (Koran 3:42-48)

En [God zal hem] als een gezant tot de Israëlieten [zenden, om te zeggen]: "Ik ben tot jullie gekomen met een teken van jullie Heer: dat ik voor jullie uit klei iets als de vorm van een vogel zal scheppen, er dan in zal blazen en dat het dan met Gods toestemming een vogel zal zijn. Dat ik blindgeborenen en melaatsen te genezen en doden levend maak, met Gods toestemming..." (Koran 3:49)

"... Wij hebben Jezus, de zoon van Maria, de duidelijke bewijzen gegeven en hem gesterkt met de heilige geest. Maar telkens als er een gezant tot jullie komt met iets wat jullie niet zint, zijn jullie dan niet hoogmoedig? Dan betichten jullie sommigen van leugens en anderen doden jullie" (Koran 2:87)

"Zeg: 'Wij geloven in God, in wat naar ons is neergezonden en in wat naar Abraham, Ismaël, Isaac, Jacob en de stammen is neergezonden en in wat aan Mozes en Jezus is gegeven en in wat aan de profeten door hun Heer is gegeven. Wij maken geen verschil tussen één van hen, en wij hebben ons aan Hem overgegeven.'" (Koran 2:136)
A proud amazigh!
vitriol
Berichten: 10
Lid geworden op: ma mei 21, 2007 7:57 pm

Bericht door vitriol »

En wat betreft de een God.. Ook Christenen geloven in een God. Als jij werkelijk christelijk opgevoed was, dan had je dat moeten weten.
Strikt genomen klopt dit. Als in het betreft monotheïsme. Mijn idee is dat veel christenen meer goden aanbidden dan ze zelf denken. Het knielen voor een kruis wordt in de Bijbel namelijk ook als afgoderij gezien.

M.b.t. het bidden naar Mekka: dat is inderdaad één van mijn twijfelpunten. Maar ik denk dat ik ook ten onrechte het idee heb gewekt op het punt te staan mijzelf van het christendom te bekeren tot de islam. Dat is geenszins het geval. Ik heb alleen bij de 'bestudering' wat vragen die ik graag beantwoord zou willen zien. Het bidden naar Mekka doen ze omdat daar de eerste openbaring heeft plaatsgevonden. Op zich geen reden om een stad tot voorwerp van aanbidding te maken. Inderdaad een terecht punt.

Dat Mohammed veel leentjebuur heeft gespeeld, geloof ik wel.

Maar goed, waarom ik mijn vraag stelde, was omdat ik het zo vreemd vind dat moslims het gebruik van alcohol categorisch afkeuren. Meer genuanceerd schijnt dit een kwestie van interpretatie te zijn (zie woorden van moslima). Maar als de moslims Jezus als een groot profeet zien, dan is het toch vreemd dat Jezus wel wijn dronk? En kom a.u.b. niet aanzetten met dat wijn in die tijd geen alcohol bevatte, maar dat het een soort van vruchtensap was.[/u]
Laatst gewijzigd door vitriol op ma mei 21, 2007 8:46 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
fucmoh
Berichten: 858
Lid geworden op: za dec 24, 2005 10:48 pm
Locatie: AMSTERDAM

Bericht door fucmoh »

ajax schreef:
vitriol schreef:Ik ben christelijk opgevoed en enigszins teleurgesteld in de diverse religieuze organisaties. Wat mij erg trekt in moslims is hun toewijding voor één God (Allah). Tevens vind ik het heel mooi dat ze vasthouden aan bepaalde principes: het gebed en bijvoorbeeld het niet aanbidden van beeltenissen, als in representaties van geloofselementen (vergelijk het met het kruist, etc.). Het laatste staat ook in de Bijbel, maar wordt door de meeste religieuze organisaties aan de spreekwoordelijke laars gelapt.

Maar goed, nu komt mijn vraag en misschien kan moslima of anderen mij hierop antwoord geven? Hoe kijken moslims aan tegen Jezus. In hoeverre zien zij hem als een profeet en in hoeverre hechten zij waarde aan het (christelijke) evangelie?

Persoonlijk ben ik overigens steeds meer het idee toegedaan dat God/ Allah zich niet heeft bedient van één medium (Bijbel of Koran), maar dat ze elkaar aanvullen? Volgens mij is dat ook iets wat Mohammed heeft gezegd?

Groet en vrede,
Vitriol
Hallo Vitriol :)

Jezus in Islam

Volgens de Islam is Jezus een Machtig Profeet van God. Islam leert dat er duizenden Profeten geweest die allemaal hetzelfde geloof brachten, voor de noden van hun specifieke gemeenschap. Zo waren er bijvoorbeeld de profeten Abraham, Mozes, David en Jezus. Daarna kwam er volgens de Islam nog één en meteen de laatste Profeet, met name de Profeet Mohammed. Met hem werden de openbaringen van God (in het arabisch: Allah) aan de hele mensheid voltooid. Volgens de meeste Muslims kunnen nu geen Profeten meer komen.

Eén van de geloofsartikelen van de Islam, is het geloof in alle Profeten van God, zonder onderscheid, en in de aan hen geopenbaarde Heilige Boeken. Dit betekent dat iemand die niet in het Profeetschap van Jezus gelooft, dus ook geen Muslim kan zijn.

Volgens de Islam is het echter onmogelijk dat een mens God kan zijn. Dat gaat in tegen het eerste gebod dat er geen god is dan God.

Net als de Christenen, geloven Muslims in de maagdelijke verwekking van Jezus. Beiden delen ook het geloof dat Jezus levend in de hemel is en van daar zal weerkeren.Volgens Muslims is Jezus echter niet gekruisigd en is hij dus ook niet drie dagen dood geweest. Muslims geloven dat God ervoor gezorgd heeft dat iemand die op Jezus leek, gekruisigd werd. Later is Jezus levend ten hemel opgenomen.

Zoals uit volgende voorbeelden blijkt, worden Jezus (arabisch: Isa) en zijn Moeder Maria (arabisch: Maryam) in de Koran vele malen eervol vermeld. Een hoofdstuk van de Koran draagt zelfs als titel de naam 'Maryam'. En sommige Muslims aanzien ook Maria als een Profeet.
"En toen de engelen zeiden: ' O Maria, God heeft jou uitverkoren en jou rein gemaakt en Hij heeft jou uitverkoren boven de vrouwen van de wereldbewoners. O Maria, wees jouw Heer onderdanig en buig je eerbiedig voor Hem neer (in gebed) en buig met de buigenden' ... Toen de engelen zeiden: 'O Maria, God kondigt jou een woord van Hem aan, wiens naam zal zijn de Messias, Jezus zoon van Maria. Hij zal in het tegenwoordige leven en in het hiernamaals in hoog aanzien staan en behoren tot hen die in de nabijheid [van God] zijn. Als kind en als volwassene zal hij tot de mensen spreken en hij zal een van de rechtschapenen zijn'. Zij zei 'Mijn Heer, hoe zou ik een kind krijgen, terwijl geen mens mij aangeraakt heeft.' Hij zei: 'Zo is het. God schept wat Hij wil. Wanneer Hij iets beslist, dan zegt Hij er slechts tegen: "Wees! en het is." En God zal hem het Boek, de Wijsheid, de Taura (de Wet) en de Bijbel onderwijzen. ' (Koran 3:42-48)

En [God zal hem] als een gezant tot de Israëlieten [zenden, om te zeggen]: "Ik ben tot jullie gekomen met een teken van jullie Heer: dat ik voor jullie uit klei iets als de vorm van een vogel zal scheppen, er dan in zal blazen en dat het dan met Gods toestemming een vogel zal zijn. Dat ik blindgeborenen en melaatsen te genezen en doden levend maak, met Gods toestemming..." (Koran 3:49)

"... Wij hebben Jezus, de zoon van Maria, de duidelijke bewijzen gegeven en hem gesterkt met de heilige geest. Maar telkens als er een gezant tot jullie komt met iets wat jullie niet zint, zijn jullie dan niet hoogmoedig? Dan betichten jullie sommigen van leugens en anderen doden jullie" (Koran 2:87)

"Zeg: 'Wij geloven in God, in wat naar ons is neergezonden en in wat naar Abraham, Ismaël, Isaac, Jacob en de stammen is neergezonden en in wat aan Mozes en Jezus is gegeven en in wat aan de profeten door hun Heer is gegeven. Wij maken geen verschil tussen één van hen, en wij hebben ons aan Hem overgegeven.'" (Koran 2:136)
Vitriol. Geloof die onzin niet. Mohammed was gewoon een woestijnbarbaar die zijn eigen koranversen verzon zodat hij zijn lusten kon botvieren op kleine meisjes. Mohammed was een smeerlap nog erger dan Hitler. Hitler was nog een heilige vergeleken met hitler. Het is goed dat je deze site bezoekt, want hier krijg je werkelijk de waarheid over de profeet Mohammy te horen.
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Bericht door Amazigh »

vitriol schreef:
En wat betreft de een God.. Ook Christenen geloven in een God. Als jij werkelijk christelijk opgevoed was, dan had je dat moeten weten.
Strikt genomen klopt dit. Als in het betreft monotheïsme. Mijn idee is dat veel christenen meer goden aanbidden dan ze zelf denken. Het knielen voor een kruis wordt in de Bijbel namelijk ook als afgoderij gezien.

M.b.t. het bidden naar Mekka: dat is inderdaad één van mijn twijfelpunten. Maar ik denk dat ik ook ten onrechte het idee heb gewekt op het punt te staan mijzelf van het christendom te bekeren tot de islam. Dat is geenszins het geval. Ik heb alleen bij de 'bestudering' wat vragen die ik graag beantwoord zou willen zien. Het bidden naar Mekka doen ze omdat daar de eerste openbaring heeft plaatsgevonden. Op zich geen reden om een stad tot voorwerp van aanbidding te maken. Inderdaad een terecht punt.

Dat Mohammed veel leentjebuur heeft gespeeld, geloof ik wel.

Maar goed, waarom ik mijn vraag stelde, was omdat ik het zo vreemd vind dat moslims het gebruik van alcohol categorisch afkeuren. Meer genuanceerd schijnt dit een kwestie van interpretatie te zijn (zie woorden van moslima). Maar als de moslims Jezus als een groot profeet zien, dan is het toch vreemd dat Jezus wel wijn dronk? En kom a.u.b. niet aanzetten met dat wijn in die tijd geen alcohol bevatte, maar dat het een soort van fruchtensap was.[/u]
Alcohol is pas later verboden gemaakt.
En ook al bid je niet richting de Mekka Allah swt is namelijk overal.

Het is geen deugd, dat gij uw gezicht naar het Oosten of naar het Westen wendt, maar waarlijke deugd is in hem, die in Allah, de Laatste Dag, de engelen, het Boek en de profeten gelooft en die van zijn vermogen geeft uit liefde voor Hem aan de verwanten, de wezen, de armen, de reiziger, de bedelaars en voor het vrijkopen van slaven en die het gebed onderhoudt en de Zakaat betaalt; verder in degenen, die hun belofte nakomen, wanneer zij een belofte doen en de geduldigen in armoede, in kwellingen en in oorlogstijd; dezen zijn het, die bewezen hebben, waarachtig te zijn en dezen zijn vromen.

Islam is pure monotheisme geen zoon of vader of wat dan ook 1 God en heeft geen deelgenoten dat is wat alle profeten kregen opgedragen om te verkondigen :)
A proud amazigh!
vitriol
Berichten: 10
Lid geworden op: ma mei 21, 2007 7:57 pm

Bericht door vitriol »

ajax
Muslims geloven dat God ervoor gezorgd heeft dat iemand die op Jezus leek, gekruisigd werd.
Geloof dat ik dit zinnetje niet helemaal begrijp. Hoe kan een mens een hemelse entiteit weerspiegelen? Wordt de engel Michaël bij jullie gezien als de engel die 'incarneerde' in de (volmaakte) 'mens' Jezus?!
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

vitriol schreef:
En wat betreft de een God.. Ook Christenen geloven in een God. Als jij werkelijk christelijk opgevoed was, dan had je dat moeten weten.
Strikt genomen klopt dit. Als in het betreft monotheïsme. Mijn idee is dat veel christenen meer goden aanbidden dan ze zelf denken. Het knielen voor een kruis wordt in de Bijbel namelijk ook als afgoderij gezien.
Beste vitrol...
Eerst even een nieuwsgierig vraagje van een nieuwsgierig aagje. :razz:
Ben jij dit soort vitrol?
a. sulfuric acid.
b. Any of various sulfates of metals, such as ferrous sulfate, zinc sulfate, or copper sulfate.
2. Bitterly abusive feeling or expression.
tr.v. vit·ri·oled or vit·ri·olled, vit·ri·ol·ing or vit·ri·ol·ling, vit·ri·ols
To expose or subject to vitriol.

Of ben je een fan van de Britse gitaarband My Vitriol..

Christenen hebben maar een God, en aanbidden het kruis niet.

Zij aanbidden, Christus, en loven hem, omdat hij door het kruis de wereld verlost heeft..

Maar dat zijn dan de Katholieken. Protestanten doen dit niet, en keuren het zelfs af.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

vitriol schreef:
ajax
Muslims geloven dat God ervoor gezorgd heeft dat iemand die op Jezus leek, gekruisigd werd.
Geloof dat ik dit zinnetje niet helemaal begrijp. Hoe kan een mens een hemelse entiteit weerspiegelen? Wordt de engel Michaël bij jullie gezien als de engel die 'incarneerde' in de (volmaakte) 'mens' Jezus?!
Moslims geloven niet dat Jezus aan het kruis gestorven is vitrol, maar omdat ze niet onder het bewijs uit kunnen komen, zeggen ze dat iemand anders aan het kruis gestorven is.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

vitriol schreef:
ajax
Muslims geloven dat God ervoor gezorgd heeft dat iemand die op Jezus leek, gekruisigd werd.
Geloof dat ik dit zinnetje niet helemaal begrijp. Hoe kan een mens een hemelse entiteit weerspiegelen? Wordt de engel Michaël bij jullie gezien als de engel die 'incarneerde' in de (volmaakte) 'mens' Jezus?!
Volgens de Moslims misleidde God aldus de joden, en de mensheid. Hij liet iemand anders kruisigen die op Jezus leek.

Als dat waar zou zijn, zou aldus vele oorlogen zijn ontstaan tussen "Zijn" trouwe gelovigen. En de fout zou dan ook bij Allah liggen, immers, hij heeft de mensheid zelve misleid. Ik zei zou, want een misleidende god zou nogal absurd zijn. Hij zou immers zelf duiveltje spelen. God zou moeten staan voor waarheid, denk je niet?
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Bericht door Amazigh »

vitriol schreef:
ajax
Muslims geloven dat God ervoor gezorgd heeft dat iemand die op Jezus leek, gekruisigd werd.
Geloof dat ik dit zinnetje niet helemaal begrijp. Hoe kan een mens een hemelse entiteit weerspiegelen? Wordt de engel Michaël bij jullie gezien als de engel die 'incarneerde' in de (volmaakte) 'mens' Jezus?!
Nee wij geloven dat Jezus s.a.w niet is doodgegaan maar gered van de kruisiging.
Iemand anders heeft de uiterlijk van Jezus s.a.w gekregen en diegene is gekruisigd.

157. En om hun zeggen: "Wij hebben de Messias, Jezus, zoon van Maria, de boodschapper van God gedood", - maar zij doodden hem niet, noch kruisigden zij hem (ten dode), - doch het werd hun verward, en zij, die hierover van mening verschilden zijn zeker in twijfel, zij hebben er geen kennis van doch volgen slechts een vermoeden en zij doodden hem gewis niet,
A proud amazigh!
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Bericht door Amazigh »

Ketter schreef:
vitriol schreef:
ajax
Muslims geloven dat God ervoor gezorgd heeft dat iemand die op Jezus leek, gekruisigd werd.
Geloof dat ik dit zinnetje niet helemaal begrijp. Hoe kan een mens een hemelse entiteit weerspiegelen? Wordt de engel Michaël bij jullie gezien als de engel die 'incarneerde' in de (volmaakte) 'mens' Jezus?!
Volgens de Moslims misleidde God aldus de joden, en de mensheid. Hij liet iemand anders kruisigen die op Jezus leek.

Als dat waar zou zijn, zou aldus vele oorlogen zijn ontstaan tussen "Zijn" trouwe gelovigen. En de fout zou dan ook bij Allah liggen, immers, hij heeft de mensheid zelve misleid. Ik zei zou, want een misleidende god zou nogal absurd zijn. Hij zou immers zelf duiveltje spelen. God zou moeten staan voor waarheid, denk je niet?
De Joden hadden hem al geweigerd Ketter
A proud amazigh!
Gebruikersavatar
fucmoh
Berichten: 858
Lid geworden op: za dec 24, 2005 10:48 pm
Locatie: AMSTERDAM

Bericht door fucmoh »

ajax schreef:
vitriol schreef:
ajax
Muslims geloven dat God ervoor gezorgd heeft dat iemand die op Jezus leek, gekruisigd werd.
Geloof dat ik dit zinnetje niet helemaal begrijp. Hoe kan een mens een hemelse entiteit weerspiegelen? Wordt de engel Michaël bij jullie gezien als de engel die 'incarneerde' in de (volmaakte) 'mens' Jezus?!
Nee wij geloven dat Jezus s.a.w niet is doodgegaan maar gered van de kruisiging.
Iemand anders heeft de uiterlijk van Jezus s.a.w gekregen en diegene is gekruisigd.

157. En om hun zeggen: "Wij hebben de Messias, Jezus, zoon van Maria, de boodschapper van God gedood", - maar zij doodden hem niet, noch kruisigden zij hem (ten dode), - doch het werd hun verward, en zij, die hierover van mening verschilden zijn zeker in twijfel, zij hebben er geen kennis van doch volgen slechts een vermoeden en zij doodden hem gewis niet,
En hoeveel honderd jaar na Jezus dood werd dat geopenbaard?
vitriol
Berichten: 10
Lid geworden op: ma mei 21, 2007 7:57 pm

Bericht door vitriol »

Ben jij dit soort vitrol?
a. sulfuric acid.
b. Any of various sulfates of metals, such as ferrous sulfate, zinc sulfate, or copper sulfate.
2. Bitterly abusive feeling or expression.

Of ben je een fan van de Britse gitaarband My Vitriol..
Als je in google "define:vitriol" intypt, krijg je er nog meer. Je hoeft er wat mij betreft niets achter te zoeken. De term gebruikt in de alchemie spreekt mij het meest aan.
Christenen hebben maar een God, en aanbidden het kruis niet.
Je bedoelt dat het kruis wel wordt gebruikt, maar niet aanbeden? Hoe zit het dan met het Bijbels gebod geen beelden te maken?
Zij aanbidden, Christus, en loven hem, omdat hij door het kruis de wereld verlost heeft..
Ik zie niet in waarom je dan het kruis bovenop je kerkgebouw moet vastpinnen en ermee rond je nek moet lopen.
Maar dat zijn dan de Katholieken. Protestanten doen dit niet, en keuren het zelfs af.
Misschien moet ik dan ook maar eens een blik op de verschillende protestantse groeperingen werpen.
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

Ariel schreef:
vitriol schreef:
ajax
Muslims geloven dat God ervoor gezorgd heeft dat iemand die op Jezus leek, gekruisigd werd.
Geloof dat ik dit zinnetje niet helemaal begrijp. Hoe kan een mens een hemelse entiteit weerspiegelen? Wordt de engel Michaël bij jullie gezien als de engel die 'incarneerde' in de (volmaakte) 'mens' Jezus?!
Moslims geloven niet dat Jezus aan het kruis gestorven is vitrol, maar omdat ze niet onder het bewijs uit kunnen komen, zeggen ze dat iemand anders aan het kruis gestorven is.
Dat zegt de Koran niet.
Er zijn wel aantal gangbare uitleggen daarvan, hoe Jezus (vrede zij met hem) door God (swt) gered zou zijn.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

vitriol schreef:
Ben jij dit soort vitrol?
a. sulfuric acid.
b. Any of various sulfates of metals, such as ferrous sulfate, zinc sulfate, or copper sulfate.
2. Bitterly abusive feeling or expression.

Of ben je een fan van de Britse gitaarband My Vitriol..
Als je in google "define:vitriol" intypt, krijg je er nog meer. Je hoeft er wat mij betreft niets achter te zoeken. De term gebruikt in de alchemie spreekt mij het meest aan.
Nou, ja, je moet natuurlijk zelf weten met wat voor gebruikersnaam je op dit forum komt.
Ik vind de naam zo venijnig, vandaar.
Christenen hebben maar een God, en aanbidden het kruis niet.
Je bedoelt dat het kruis wel wordt gebruikt, maar niet aanbeden? Hoe zit het dan met het Bijbels gebod geen beelden te maken?

Dat zeggen en protestanten ook vitrol, vandaar dat ze het op dit punt niet eens zijn met Katholieken.
Zij aanbidden, Christus, en loven hem, omdat hij door het kruis de wereld verlost heeft..
Ik zie niet in waarom je dan het kruis bovenop je kerkgebouw moet vastpinnen en ermee rond je nek moet lopen.
Tja... waarom heeft de islam een halve maan als symbool. Op de moskee. Daar wel eens aangedacht?
Ik kan het je vertellen. Je zal je verbazen.

Maar dat zijn dan de Katholieken. Protestanten doen dit niet, en keuren het zelfs af.
Misschien moet ik dan ook maar eens een blik op de verschillende protestantse groeperingen werpen.
Doe dat. Onderzoek alle dingen en behoud het goede.
Laatst gewijzigd door Ariel op ma mei 21, 2007 9:07 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
vitriol
Berichten: 10
Lid geworden op: ma mei 21, 2007 7:57 pm

Bericht door vitriol »

Dat Allah/ God de wereld misleidde door niet Jezus te offeren maar een op hem gelijkend persoon vind ik persoonlijk een beetje vergezocht. Waarom is Jezus dan wel naar de aarde gekomen? OK, om te prediken en profeteren. Maar dan zien de moslims de voorschaduwingen in de Bijbel, die dus vooruitwezen naar een groter offer, niet?! Persoonlijk geloof ik dat alle offers gebracht ten tijde van het Abramitisch verbond en helemaal tot aan het leven van Jezus vooruitwezen naar dat ene offer. Namelijk het offer van Jezus leven om de balans te herstellen. It makes sense to me.
vitriol
Berichten: 10
Lid geworden op: ma mei 21, 2007 7:57 pm

Bericht door vitriol »

Ariel, wat is jouw religieuze overtuiging dan, als ik zo vrij mag zijn?
Gebruikersavatar
fucmoh
Berichten: 858
Lid geworden op: za dec 24, 2005 10:48 pm
Locatie: AMSTERDAM

Bericht door fucmoh »

Michel schreef:
Ariel schreef:
vitriol schreef: Geloof dat ik dit zinnetje niet helemaal begrijp. Hoe kan een mens een hemelse entiteit weerspiegelen? Wordt de engel Michaël bij jullie gezien als de engel die 'incarneerde' in de (volmaakte) 'mens' Jezus?!
Moslims geloven niet dat Jezus aan het kruis gestorven is vitrol, maar omdat ze niet onder het bewijs uit kunnen komen, zeggen ze dat iemand anders aan het kruis gestorven is.
Dat zegt de Koran niet.
Er zijn wel aantal gangbare uitleggen daarvan, hoe Jezus (vrede zij met hem) door God (swt) gered zou zijn.
Dus allah heeft de honderden getuigen die Jezus na zijn opstanding nog zagen, allemaal gefopt?
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

ajax schreef:
Ketter schreef:
vitriol schreef: Geloof dat ik dit zinnetje niet helemaal begrijp. Hoe kan een mens een hemelse entiteit weerspiegelen? Wordt de engel Michaël bij jullie gezien als de engel die 'incarneerde' in de (volmaakte) 'mens' Jezus?!
Volgens de Moslims misleidde God aldus de joden, en de mensheid. Hij liet iemand anders kruisigen die op Jezus leek.

Als dat waar zou zijn, zou aldus vele oorlogen zijn ontstaan tussen "Zijn" trouwe gelovigen. En de fout zou dan ook bij Allah liggen, immers, hij heeft de mensheid zelve misleid. Ik zei zou, want een misleidende god zou nogal absurd zijn. Hij zou immers zelf duiveltje spelen. God zou moeten staan voor waarheid, denk je niet?
De Joden hadden hem al geweigerd Ketter
Dat is geen reden om miljarden Christenen te misleiden, ajax. Het grote "hoop" thema van de Christenen, de grote aantrekkingskracht van de bijbel, is immers juist de opstanding van de dood. De verrijzenis van Jezus. Dit is de kracht van het Christendom, ajax. Mensen willen maar al te graag geloven dat er iets meer is dan gewoon sterven. En de dood en verrijsenis is precies wat die massa mensen wil.

Nu komt de Koran en die zegt: oh, ik heb jullie maar gefopt. :)

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
vitriol
Berichten: 10
Lid geworden op: ma mei 21, 2007 7:57 pm

Bericht door vitriol »

Ariel, ik heb inderdaad ook nog niet onderzocht wat de halve maan op de koepel van de moskee representeert. Neem aan dat je nu verwijst naar een maangod? Dat Allah in feite een andere naam daarvoor is?
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Persoonlijk geloof ik dat alle offers gebracht ten tijde van het Abramitisch verbond en helemaal tot aan het leven van Jezus vooruitwezen naar dat ene offer. Namelijk het offer van Jezus leven om de balans te herstellen.
En daarmee aan het offeren een einde te stellen.

Geen dierenoffer meer, geen mensenoffer meer.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

Ketter, uit je teksten blijk duidelijk dat jij een Christen bent.
Waarom niet gewoon eerlijk zeggen?
Plaats reactie