Mij voorstellen, dag allemaal

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
katleen
Berichten: 6
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 1:24 pm

Mij voorstellen, dag allemaal

Bericht door katleen »

Hey,
Mijn naam is Katleen. Ik ben een vrouw van 24 uit België - Brussel, en heb een vriendschappelijke relatie met een moslim man.
Ik denk dat mijn vriend aanstuurt op veel meer en een romantische relatie wil. Ik denk dat daardoor onze band zal kapotgaan op termijn. Nou heb ik mijn katholieke geloof nooit echt in de praktijk uitgevoerd alhoewel ik toch geloofde. De koran spreekt mij meer aan dan de Bijbel. Daarom overweeg ik al een tijdje (ook zonder moslimvriend) om mij te bekeren tot moslim. Alleen weet ik niet waar en hoe ik daaraan moet beginnen. Of ben ik niet goed bezig en zou ik dat misschien beter niet doen? Ik weet het niet goed hoor.
Groetjes
Els
Vriendschap is vaak duurzamer dan een relatie
Polleke
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 3:07 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Polleke »

Welkom Kathleen.

Jouw vraag is al eens eerder gesteld, en Don schreef de volgende reactie:
Voordat je bij die club gaat moet je eerst goed vergewissen van de (voor)waarden en de gevolgen die het voor je leven zal hebben.
Als een Moslim je in de Islam wilt trekken hoor je altijd dat de Christelijke God en de Islamitische Allah één en dezelfde is. Als dat zo is, is kan je net zo goed Christen blijven. De waarheid is dat de karakters van de Islamitische Allah en de Christelijke God van elkaar verschillen als daglicht en duisternis.
Je schreef al eerder dat je jezelf niet kan vinden in bepaalde uitspraken van de “profeet” Mohammed. Als je moslima wordt, wordt er van je geëist dat je je volledig onderwerpt (onderwerping is de betekenis van het woord Islam) en wel aan ALLES wat er in de Quran, Hadith en uiteindelijk wat hieruit voortvloeit het Islamitische recht, de Sharia.
Als je voor de studie van de Quran en Hadiths geen tijd of zin hebt moet je ook geen tijd of zin hebben om moslima te worden. Ja, het is een enigszins uitgebreide studie die je zelfstandig moet doen. Zonder “begeleiding” van een Moslim want daar heb je alleen last van. Je gaat dan als het ware, zoals men het in het Nederlands uitdrukt, bij de duivel te biecht.
Doordat het voor de Moslim legitiem is om de zaak rooskleuriger voor te stellen dat het in werkelijkheid is, wordt je belazerd. In de leer van het evangelie heeft liegen als basis hoogmoed en dus zondig. In de Quran en Hadith is veinzen (Al Taqiyah), dus list, leugen en bedrog zeer prijzenswaardig als het de Islam dient. Als je morele normen en waarden niet rotsvast staan ben je snel op een dwaalspoor gebracht. Een dwaalspoor die je naar een dwaalleer leidt. Kortom je wordt een hemel voorgespiegeld terwijl je naar een bestaan gevoerd wordt die meer getypeerd mag worden als hels.
Verder moet je bij het bestuderen van de Islam je laten leiden door de regel dat men aan de vruchten de boom herkent. Kijk en beoordeel hoeveel onbaatzuchtige naastenliefde er in de Islam huist. De naastenliefde gaat niet verder dan mede-moslims helpen. De drijfveer van het geven van aalmoezen (Zakat) lijkt naastenliefde. Maar het is niet wat het lijkt. De Zakat (aalmoes) wordt 1x per jaar gegeven (alsof de hongerende medemens slechts 1x per jaar eet) en dient om een goede daad op zijn conto te krijgen. Men moet dus scoren. De drijfveer is niet de naastenliefde en zeker niet de naastenliefde die het evangelie ons leert. Niet de daad maakt dat de daad goed is, het is de drijfveer die bepaalt of de daad goed is.
Verwacht als moslima niet dat je even veel rechten hebt als de moslim. Om te beginnen lever je je vrijheid van godsdienstkeuze in. De keuzevrijheid die je nu als niet-moslima hebt kan je afschrijven. Ondanks dat dit recht in de grondwet verankerd is hebben Moslims er maling aan omdat zij hun Sharia boven de landswetten stellen. En waar doe je het allemaal voor? Om een plaatsje in de hemel te verwerven? Geen Moslim, noch Quran, noch Hadith kan jou dat garanderen. Allen Jezus Christus kan jou dat garanderen. Mocht je als moslima je bedenken en uit de Islam willen stappen wordt je door de mensen die je nu zo lief voorkomen “Murtadh” genoemd. De Quran en Hadith is er heel duidelijk in wat er met een “Murtadh” moet gebeuren: kill, kill, kill!!!
Als moslima ben je de helft waard van een moslim. In de Sharia erft een dochter 1 deel en een zoon twee delen. Een echtgenote komt er in de erfenis bekaaid van af.
In de Sharia kan een man de vrouw verstoten (Taalaq). Het is voldoende als de man in het bijzijn van 3 mannelijke getuigen uitroept dat hij zijn vrouw verstoot. Voor de Sharia is de echtscheiding dan een voldongen feit. De vrouw kan de man niet verstoten. Verstoting hangt haar boven het hoofd als zij niet toestemt dat de man nog drie vrouwen neemt. Na verstoting is zij niet automatisch gescheiden van de man.
Wil zij van de man af dan moet zij bij de Islamitische rechtbank een scheiding aanvragen. De enige toegelaten rechtsgrond is dat zij van de man gedurende 3 maanden geen financiële ondersteuning heeft ontvangen. Hiertoe moet zij 3 mannelijke getuigen of 6 vrouwelijke getuigen meebrengen die voor haar getuigen dat zij 3 maanden geen geld van de man heeft ontvangen.. Dus 1 mannelijke getuige is evenveel waard als 2 vrouwelijke getuigen. Zo lang de man betaalt, al is het maar 1 Euro per maand, bestaat er geen grond voor echtscheiding. Kinderen worden altijd toegewezen aan de man. Zogende baby’s mogen voor de zoogtijd bij de moeder blijven. De moeder mag hiervoor een kleine vergoeding vragen. Als de zij teveel vraagt heeft de man het recht de baby aan een andere vrouw te geven. Na de zoogtijd wordt de baby bij de moeder weggehaald.
Bij overspel (vreemd gaan) van de vrouw heeft de man het recht de vrouw het leven te benemen. Als de man vreemd gaat, ja je raad het misschien al, heeft de vrouw geen recht om de man te vermoorden.
Illustratief is wel het volgende verhaal:
Toen er een overspelige zwangere vrouw bij de “profeet” Mohammed gebracht werd en hem werd gevraagd wat met de vrouw te doen antwoordde hij: Breng haar weer bij mij als het kind geboren is. Na de geboorte van het kind werd de vrouw weer voor Mohammed geleid. Mohammed zei toen: Laat haar het kind zogen en breng haar weer bij mij als het kind 2 jaar oud is. Na twee jaren werd de vrouw wederom voor Mohammed geleid. Hij zei toen: Neem het kind van haar af en doodt de moeder.
Toen Jezus bij een groep mensen kwam die klaar stond om een overspelige vrouw te stenigen zei Hij: Wie zonder zonden is mag de eerste steen gooien. Niemand, uitgezonderd Jezus was zonder zonden en niemand durfde daarom de eerste steen te gooien. Jezus zei tot de vrouw: Je zonden zijn je vergeven. Ga heen en zondig niet meer.
Wie heb je liever? Jezus of Mohammed?

Don
uit deze post mag blijken dat je overweegt om te kiezen voor een god die jouw een mindere status toebedeelt.

Hoe voel je je daarzelf bij?

Mvg, Polleke
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Welkom Kathleen,

Hoop dat dit je forum je kan helpen met een oplossing.
Bezint eer je begint, kijk naar de vruchten van hetgeen waar je heen wil gaan.
Nou heb ik mijn katholieke geloof nooit echt in de praktijk uitgevoerd alhoewel ik toch geloofde. De koran spreekt mij meer aan dan de Bijbel.
Je hebt met 2 verschillende goden te maken.
Die, door hetgeen ze vragen een volledig tegengestelde uitwerking hebben op de mens.

Groetjes en prettige tijd hier,
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Re: Mij voorstellen, dag allemaal

Bericht door Afghan »

katleen schreef:Hey,
Mijn naam is Katleen. Ik ben een vrouw van 24 uit België - Brussel, en heb een vriendschappelijke relatie met een moslim man.
Ik denk dat mijn vriend aanstuurt op veel meer en een romantische relatie wil. Ik denk dat daardoor onze band zal kapotgaan op termijn. Nou heb ik mijn katholieke geloof nooit echt in de praktijk uitgevoerd alhoewel ik toch geloofde. De koran spreekt mij meer aan dan de Bijbel. Daarom overweeg ik al een tijdje (ook zonder moslimvriend) om mij te bekeren tot moslim. Alleen weet ik niet waar en hoe ik daaraan moet beginnen. Of ben ik niet goed bezig en zou ik dat misschien beter niet doen? Ik weet het niet goed hoor.
Groetjes
Els
Welkom Katleen op dit forum. Fijn dat je zo openhartig bent over jezelf en je achtergrond.

"Bezint eer ge begint" was het eerste wat in mij opkwam toen ik je post las.
Als een van vele ex-moslims hoop ik natuurlijk van harte dat je nooit zo'n fout begaat om moslima te worden, maar uiteindelijk is het jou keuz om te bepalen wat goed en niet goed is.
Een ding dat je ook moet weten is dat als je eenmaal moslima bent geworden, dan is de weg terug niet makelijk, want dan wordt je vogelvrij verklaard en de persoon die je dan schade toebrengt of wel doodt, zou de zegen en goedkeuring van Allah krijgen. Nogmaals zeg ik: Bezint eer ge begint.
Ik hoop dat dit forum jou een goed beeld kan geven over wat Islam echt is. Trap niet in de zogenaamde "suiker versie" van Islam.
Met vriendelijke groeten
Afghan
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Bericht door Afghan »

BFA schreef: Bezint eer je begint, kijk naar de vruchten van hetgeen waar je heen wil gaan.
Hoi BFA,
We lijken wel twee zielen en een gedachte :lol:
Afghan
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Re: Mij voorstellen, dag allemaal

Bericht door Amazigh »

Afghan schreef:
katleen schreef:Hey,
Mijn naam is Katleen. Ik ben een vrouw van 24 uit België - Brussel, en heb een vriendschappelijke relatie met een moslim man.
Ik denk dat mijn vriend aanstuurt op veel meer en een romantische relatie wil. Ik denk dat daardoor onze band zal kapotgaan op termijn. Nou heb ik mijn katholieke geloof nooit echt in de praktijk uitgevoerd alhoewel ik toch geloofde. De koran spreekt mij meer aan dan de Bijbel. Daarom overweeg ik al een tijdje (ook zonder moslimvriend) om mij te bekeren tot moslim. Alleen weet ik niet waar en hoe ik daaraan moet beginnen. Of ben ik niet goed bezig en zou ik dat misschien beter niet doen? Ik weet het niet goed hoor.
Groetjes
Els
Welkom Katleen op dit forum. Fijn dat je zo openhartig bent over jezelf en je achtergrond.

"Bezint eer ge begint" was het eerste wat in mij opkwam toen ik je post las.
Als een van vele ex-moslims hoop ik natuurlijk van harte dat je nooit zo'n fout begaat om moslima te worden, maar uiteindelijk is het jou keuz om te bepalen wat goed en niet goed is.
Een ding dat je ook moet weten is dat als je eenmaal moslima bent geworden, dan is de weg terug niet makelijk, want dan wordt je vogelvrij verklaard en de persoon die je dan schade toebrengt of wel doodt, zou de zegen en goedkeuring van Allah krijgen. Nogmaals zeg ik: Bezint eer ge begint.
Ik hoop dat dit forum jou een goed beeld kan geven over wat Islam echt is. Trap niet in de zogenaamde "suiker versie" van Islam.
Met vriendelijke groeten
Afghan
Ach afghan jongen je weet echt niks van Islam hoe durf je jezelf een ex-moslim te noemen je was altijd een christen en dan ben je nog steeds huichelaar

Vrijheid van Godsdienst Koran:


Er is geen dwang in de godsdienst. Voorzeker, het juiste pad is van dwaling onderscheiden; derhalve, hij die de duivel verloochent en in Allah gelooft, heeft een sterk houvast gegrepen, dat onbreekbaar is. Allah is Alhorend, Alwetend.

Doodstraf als je geen Jood/christen bent:

13 En al wie den HEERE, den God Israëls, niet zou zoeken, zou gedood worden, van den kleine tot den grote, en van den man tot de vrouw toe.

Iemand die moord/steelt is geen Moslim:

Allah's Apostle said, "When a slave (of Allah) commits illegal sexual intercourse, he is not a believer at the time of committing it; and if he steals, he is not a believer at the time of stealing; and if he drinks an alcoholic drink, when he is not a believer at the time of drinking it; and he is not a believer when he commits a murder." 'Ikrima said: I asked Ibn Abbas, "How is faith taken away from him?" He said, Like this," by clasping his hands and then separating them, and added, "But if he repents, faith returns to him like this," by clasping his hands again.
A proud amazigh!
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Doodstraf als je geen Jood/christen bent:

13 En al wie den HEERE, den God Israëls, niet zou zoeken, zou gedood worden, van den kleine tot den grote, en van den man tot de vrouw toe.
Ajax, in die tijd van 2 Kron. 15:13 waren er geen Christenen. hahahaha!! :lol:
Gebruikersavatar
Steffi
Berichten: 464
Lid geworden op: wo apr 18, 2007 11:33 am
Locatie: Borgerhout (België)

Bericht door Steffi »

Hoi Kathleen,

Welkom op dit forum.
Ik heb je een PM gestuurd.
Maar denk er juist aan dat je misschien niet kan antwoorden omdat nieuwe gebruikers geen PM kunnen sturen?
Veel plezier op dit furum he !
Veel liefs,
Steffi

Ajax,deze hadiths ben je vergeten denk ik :
Boechari Volume 9, Boek 84, Nummer 57:

Verteld door ‘Ikrima

Enkele Zanadiq (atheïsten) werden gebracht naar ‘Ali en hij verbrande hen. Het nieuws van deze gebeurtenis bereikte Ibn ‘Abbaas die zei: “Als ik in zijn plaats was, zou ik hen niet verbrand hebben, omdat Allah’s Apostel het verbood, zeggend: ‘Bestraf niet iemand met Allah’s bestraffing (vuur).’ Ik zou hen gedood hebben volgens de uitspraak van Allah’s Apostel: ‘Iemand die van zijn islamitische religie verandert, dood hem.
Volume 9, Boek 84, Nummer 64:

Verteld door ‘Ali:

Wanneer ik u een verhaal vertel van Allah’s Apostel, bij Allah, zou ik liever uit de lucht vallen dan een verkeerde uitspraak aan hem toeschrijven, maar als je iets vertel tussen en mij en u (niet een Hadieth) dan was het inderdaad een truc (dat wil zeggen: ik mag dingen zeggen om alleen mijn vijanden te bedriegen). Geen twijfel hoorde ik Allah’s Apostel zeggen: Tijdens de laatste dagen zullen er enkele jonge dwaze mensen verschijnen die de beste woorden zullen zeggen maar hun geloof zal niet verder gaan dan hun kelen (dat wil zeggen zij hebben geen geloof)) en zullen hun religie verlaten zoals een pijl zijn doel mist. Dus, waar je hen vindt, dood hen, want degene die hen doodt zal beloond worden op de Dag der Opstanding.
Geen dwang zei je? :roll:
Love is like war..Easy to start..difficult to end.. impossible to forget..
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Hallo Katleen,

Welkom op dit forum! Mag ik je vragen waarom de Koran je meer aanspreekt dan de bijbel en dan met name het NT. Heb je het leven van Mohammed wel eens vergeleken met Jezus of voor mijn part met die klassieke profeten. Het eerste wat me aan die Mohammed opviel is dat hij helemaal niet lijkt op een klassieke profeet. Die ECHTE profeten waren Joodse zieners die een teruggetrokken bestaan hadden en politieke macht meden. Dat zien we niet terug bij Mohammed. Hij werd een machthebber van een groot rijk, had sluipmoordenaars in dienst om critici en politieke tegenstanders te vermoorden, stond toe dat zijn soldaten gevangen genomen vrouwen verkrachtten, nadat hij hun mannen vermoord had, liet mensen doodmartelen, bijvoorbeeld voor geld, en deed er zelf ook aan mee. Hij stelde discriminerende wetten in (voor Joden en Christenen) die neerkwamen op maatregelen van onderdrukking, en vele openbaringen dienden vooral zijn eigen ego. Hij roofde voor zichzelf de beste vrouwen, en veel van zijn openbaringen betreffende vrouwen kwamen voort uit de slechte, oneerlijke en achterbakse behandeling die hij hen gaf, zodat de achterbaksheid en vrouwenhaat van Mohammed als wet in de koran werd vastgelegd. :x
katie
Berichten: 427
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 3:55 pm
Locatie: belgie

Bericht door katie »

Beste Els,

Heel erg welkom op ons forum.
Ik hoop dat je hier meer zal te weten komen over echte islam.

Het verhaal van Dutch al gelezen ?
http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... 9555#69555
Dat zegt al heel wat !

Liefs,
Katie
Gebruikersavatar
Steffi
Berichten: 464
Lid geworden op: wo apr 18, 2007 11:33 am
Locatie: Borgerhout (België)

Bericht door Steffi »

Katie schreef
Beste Els,

Heel erg welkom op ons forum.
Ik hoop dat je hier meer zal te weten komen over echte islam.
Ik denk dat je Kathleen bedoeld ipv Els he ? :lol:
( voor een keer dat ik is geen foutje schrijf :wink: )

Veel liefs,
Love is like war..Easy to start..difficult to end.. impossible to forget..
Teva Teff

Re: Mij voorstellen, dag allemaal

Bericht door Teva Teff »

katleen schreef:Hey,
Mijn naam is Katleen. Ik ben een vrouw van 24 uit België - Brussel, en heb een vriendschappelijke relatie met een moslim man.
Ik denk dat mijn vriend aanstuurt op veel meer en een romantische relatie wil. Ik denk dat daardoor onze band zal kapotgaan op termijn. Nou heb ik mijn katholieke geloof nooit echt in de praktijk uitgevoerd alhoewel ik toch geloofde. De koran spreekt mij meer aan dan de Bijbel. Daarom overweeg ik al een tijdje (ook zonder moslimvriend) om mij te bekeren tot moslim. Alleen weet ik niet waar en hoe ik daaraan moet beginnen. Of ben ik niet goed bezig en zou ik dat misschien beter niet doen? Ik weet het niet goed hoor.
Groetjes
Els
Ik leef vanaf mijn geboorte zonder godsdienst.
Moet je ook eens proberen.
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Re: Mij voorstellen, dag allemaal

Bericht door Afghan »

Ajax schreef: Ach afghan jongen je weet echt niks van Islam hoe durf je jezelf een ex-moslim te noemen je was altijd een christen en dan ben je nog steeds huichelaar
Hey zielige moslim jongetje,
mag ik je even attenderen dat je hier Katleen hoort welkom te heten en niet mij aan te vallen.
Ik heb in Pakistan en Afghanistan aan jongetjes van jou leeftijd les gegeven in beginselen van Islam.
Ik wouw dat ik mijn beste jaren (kindertijd en jeugd) niet had gegeven aan zo'n vuile reglie als Islam. Dat kan ik helaas niet veranderen, daarom doe ik mijn best om de schade in te halen en geniet ik dubbel van elke dag dat ik geen moslim meer ben.
Wie een oor heeft, moet dit horen.
Groetjes
Afghan
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
katleen
Berichten: 6
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 1:24 pm

ojee

Bericht door katleen »

Ojee dat wist ik allemaal nog niet. Ik moet nog beginnen met koranstudies en ben maar van weinig op de hoogte. Dank u allemaal om mij het een en ander duidelijk te maken. Nou ga ik nog eens serieus nadenken echt waar.
Vriendschap is vaak duurzamer dan een relatie
Teva Teff

Re: ojee

Bericht door Teva Teff »

katleen schreef:Ojee dat wist ik allemaal nog niet. Ik moet nog beginnen met koranstudies en ben maar van weinig op de hoogte. Dank u allemaal om mij het een en ander duidelijk te maken. Nou ga ik nog eens serieus nadenken echt waar.
Waarom gewoon niet overwegen om deze 'studie' simpelweg terzijde te leggen?
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Re: ojee

Bericht door Afghan »

katleen schreef:Ojee dat wist ik allemaal nog niet. Ik moet nog beginnen met koranstudies en ben maar van weinig op de hoogte. Dank u allemaal om mij het een en ander duidelijk te maken. Nou ga ik nog eens serieus nadenken echt waar.
Beste Katleen,
Nadenken is altijd goed. ik wens je heel veel succes in je zoektocht naar de waarheid. Zoekt en gij zult vinden, want waarheid kan niet verstopt blijven. En al is leugen (Ajax) zo snel, de waarheid achterhaalt hem.
Met vriendelijke groeten
Afghan
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

ben maar van weinig op de hoogte
Wat Islam werkelijk is leren ze je pas na je bekering. Als de weg terug is afgesloten.

Blijf nog maar gerust het Forum een beetje volgen. Je zal nog verschillende apen uit de mouw zien komen.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Bericht door Afghan »

BFA schreef:
ben maar van weinig op de hoogte
Wat Islam werkelijk is leren ze je pas na je bekering. Als de weg terug is afgesloten.

Blijf nog maar gerust het Forum een beetje volgen. Je zal nog verschillende apen uit de mouw zien komen.
zo niet grote Gorrilla's :lol:
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Welkom op dit forum Katleen.
Hier vind je vanalles : moslims, ex-moslims, christenen, atheisten,...
Onze eerste bekommernis is de waarheid over de islam te verkondigen. Lees mijn verhaal onder "getuigenissen van ex-moslims" aub. http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... php?t=8002

Laat je ook niet vangen aan de suikerversie van de islam, daarmee werden al eerder naieve westerse meisjes en vrouwen de islam-vergeetput ingelokt....

Lees hier zoveel mogelijk op dit forum, stel de vragen die in je hoofd opkomen, iedereen staat voor je klaar.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Ook van mij een hartelijk welkom Katleen.
Ik hoop dat jij je ogen wagenwijd open zal houden tijden je bezoeken op dit forum.
Lees, denk, en onderzoek .
Dat is wat ik je mee wil geven.

Vaak willen vrouwen zich bekeren tot Islam om hun vriendje te behagen.
Jij zegt dat dit bij jou niet het geval is, maar omdat de koran je meer aanspreekt dan de bijbel.

Wat jij zegt is dat je een liefdevolle God wil inruilen voor een kwaadaardige god.
Weet jij zeker dat dit het geval is?

Als je vragen hebt dan kan je die bij ons stellen, maar hou er rekening mee dat wij jou dan niet de suikerversie van Islam zullen vertellen, maar wij laten aan jou de Islam zien zoals hij werkelijk is. De zuivere Islam.
Daarna kan je beslissen of je werkelijk Moslima wil worden of niet.

Maar als jij denkt dat het goed is als bij een dief de rechter hand en linker voet afgehakt worden,
Het oké is als een overspelige vrouw gestenigd wordt,
Je het best vind als een man voor het drinken van 2 biertjes verrot geslagen word.
Jij het geweldig vind dat er op het slachtfeest duizenden schapen en geiten nodeloos geslacht worden,
Het jouw niet uitmaakt dat je zusters in Islamitische landen onderdrukt worden,
Het voor jou heel gewoon is dat er mensen onthoofd worden,
Joden honden en apen genoemd worden.
Bij een overspelige man publieke een penis geamputeerd wordt,
Er constant gedreigd word met hel en verdoemenis,
Afvallige van Islam gedood moeten worden.
Jij het goed vind dat Mohammed het voorbeeld van Moslims, als 54 jarige man seks had met een 9 jarig meisje, en dat dit in Islamitische landen nog steeds gebeurd , omdat iedereen het voorbeeld van Mohammed volgt,
Als……..

Tja… als je hier geen problemen mee hebt, dan is Islam de juiste religie voor je.

Ik zeg dus weer….. Lees, denk, en onderzoek, en maak dan je keus.

Ik wens je wijsheid toe.

Vriendelijke groet.
Ariel
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
tomc
Berichten: 1152
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 11:55 pm

Bericht door tomc »

Ook in de koran alleen staat dat bekeerlingen vermoord dienen te worden :
4.88-89 schreef:88. Waarom zijt gij betreffende de huichelaars (in) twee partijen (verdeeld)? Allah heeft hen neergeslagen wegens hetgeen zij verdienden. Wenst gij hen te leiden, die Allah verwerpen ? En voor hen, die Allah doet dwalen, zult gij geen uitweg vinden.

89. Zij wensen dat gij verwerpt, evenals zij hebben verworpen, zodat gij aan hen gelijk zult worden. Neemt derhalve geen vrienden uit hun midden totdat zij voor de zaak van Allah werken. En indien zij vluchten, grijpt hen dan en doodt hen waar gij hen ook vindt; en neemt vriend noch helper uit hun midden.
Uiteraard zijn de vertalingen zo slecht als iets, maar het is toch wel duidelijk waar het over gaat en wat moslims dienen te doen.

Verder zijn deze dingen relevant :

1) islam en vrede zijn verschrikkelijk verschillende dingen : moslims dienen te vechten, want allah weet het beter
koran 2:216 schreef:216. Vechten is u geboden ofschoon gij er afkerig van zijt; maar het kan zijn, dat gij tegenzin hebt in iets terwijl het goed voor u is en het kan zijn, dat u iets behaagt terwijl het slecht voor u is. Allah weet het en gij weet het niet.
2) enkel vechten ? nee ... moslims zijn slaven die vechten ... moorden ... en sterven ... in naam van allah. Verplicht voor alle gelovigen
koran 9:111 schreef:111. Voorzeker, God heeft van de gelovigen hun persoon en hun bezittingen gekocht in ruil voor het paradijs - zij vechten voor de zaak van God en zij doden en worden gedood - een onfeilbare belofte in de Torah en het Evangelie en de Koran. En wie is getrouwer aan zijn belofte, dan God? - Verheugt u dan in de verbintenis, die je met Hem hebt gesloten en dat is de grote zegepraal.
3) enkel vechten en moorden en sterven ? (dus enkel zelfmoordterrorisme ?) nee ... ook verkrachten :
Sahih hadith 'muslim, titel van boek 8, hoofdstuk 29' schreef:Chapter 29: IT IS PERMISSIBLE TO HAVE SEXUAL INTERCOURSE WITH A CAPTIVE WOMAN AFTER SHE IS PURIFIED (OF MENSES OR DELIVERY) IN CASE SHE HAS A HUSBAND, HER MARRIAGE IS ABROGATED AFTER SHE BECOMES CAPTIVE
Er wordt hier dus specifiek gezegd dat ontvoeren en verkrachten toegelaten wordt door vers 4:24 van de koran.

4) vrouwen ... zijn minderwaardig aan mannen :
koran 2:228 schreef:En vóór haar geldt hetzelfde als tegen haar, hetgeen billijk is, de mannen hebben voorrang boven haar, God is Machtig, Alwijs.
Als een vrouw het daar niet mee eens is dient dat met geweld (slagen) afgedwongen te worden :
koran 4:24 schreef:...
Dit is enkel maar het begin natuurlijk. Er staan nog vele andere dergelijke dingen in de koran ... hoe het verboden is van vredesverdragen met ongelovigen te respecteren, maar wel verplicht is van te zagen als de ongelovigen dat doen, hoe er nooit gelijkheid tussen rassen kan zijn, ...

Hou er ook rekening mee Katleen/Els, dat moslims de koran niet lezen. Deze op het eerste gezich tegenstrijdige stelling zal je duidelijk worden als je de koran ter hand neemt. Ik durf te wedden dat je niet halfweg hoofdstuk 2 geraakt in een maand. Moslims proberen dat zelfs niet.

Verwacht dus ook niet dat ze weten dat de islam inderdaad dit soort geweld inhoudt. Het drijft hun er wel toe achter de schermen, maar het is niet iets dat veel moslims bewust weten.

Maar als je het mij vraagt, beste argument om geen moslim te worden : lees wat posts van ajax.

Weet ook dat als een westers man een vrouw versiert, en daar moeite voor doet op een wat langere termijn, dan is hij op zoek naar iemand om zijn leven mee te delen.

Voor moslims geldt dat niet. Moslimmannen zijn op zoek naar een object, een vrouw die kookt, de was doet, en jongt. Aangezien zij iets krijgen zijn zij ook bereid om een prijs te betalen. Maar wees dus niet misleid : alle moeite, geld en cadeaus die een moslimman in je steekt, zijn een investering, in de pure zin van het woord, en dienen dus met intrest terugbetaald te worden als je op zijn voorstel ingaat.
Jan Janssen
Berichten: 112
Lid geworden op: za jul 22, 2006 3:14 pm
Locatie: Germany

Re: Mij voorstellen, dag allemaal

Bericht door Jan Janssen »

katleen schreef:Hey,
Mijn naam is Katleen. Ik ben een vrouw van 24 uit België - Brussel, en heb een vriendschappelijke relatie met een moslim man.
Ik denk dat mijn vriend aanstuurt op veel meer en een romantische relatie wil. Ik denk dat daardoor onze band zal kapotgaan op termijn. Nou heb ik mijn katholieke geloof nooit echt in de praktijk uitgevoerd alhoewel ik toch geloofde. De koran spreekt mij meer aan dan de Bijbel. Daarom overweeg ik al een tijdje (ook zonder moslimvriend) om mij te bekeren tot moslim. Alleen weet ik niet waar en hoe ik daaraan moet beginnen. Of ben ik niet goed bezig en zou ik dat misschien beter niet doen? Ik weet het niet goed hoor.
Welkom Katleen,

Ik heb mij heel lang geleden bekeerd om te trouwen met een moslima.

Dit is het beste dat ik ooit gedaan heb omdat ik een fantastische vrouw heb en wij zijn na meer dan 20 jaar nog altijd verliefde tortelduifjes.

Dit is ook het stomste dat ik ooit gedaan heb omdat ik vastgesteld heb dat de Islam niet de godsdienst is die ik dacht dat ze was en zoals jij jezelf waarschijnlijk ook inbeeldt dat die is. Ik heb dus de islam verlaten en beschouw mij niet meer als moslim. Hoe ik ook probeer mijn vrouw te overtuigen, zij gelooft er nog altijd rotsvast in en blijft beweren dat we de Islam moeten beoordelen naar de context van die tijd.

Ik raad je dan ook aan om de Koran te lezen. Weet echter dat de koran een zeer saai, verward en onbegrijpelijk boek is. Geen mens die er iets van verstaat. Dus zijn duizenden boeken geschreven om de koran vers per vers uit te leggen, terwijl de koran beweert dat het een duidelijk boek is. Hoe kan dit nu?

Daarom heb je ook volgend boek nodig: De biografie van de profeet door Ibn Ishaq. Een vertaling is beschikbaar in het Engels. Ik heb nog een paar extra kopieën in de wagen liggen. Als je wil leen ik je een exemplaar uit.

De biografie is de oudst beschikbare biografie die bestaat. Daarin staan wat ik de raw data noem, een ongekuiste versie van wat Mohamed uitgespookt heeft en hoe de Islam ontstaan is. Het is dus een boek, geschreven door een devote moslim en dat ook gebruikt wordt om les te geven over de geschiedenis van de Islam. Het is dus een boek van moslims voor moslims. Zie ook volgende website:

http://www.hartsem.edu/academic/courses ... /hi536.htm

Het boek geeft in voetnoten een verwijzing naar de koran. Als je zo een verwijzing ziet, dan neem je de koran en lees je de vermelde passage samen met 10 verzen ervoor en erna of ineens het hele hoofdstuk. Hou er rekening mee dat er kleine afwijkingen zijn in de nummering van bepaalde vertalingen van de Koran. Neem een rode en een gele markeerstift en duid met de gele de passages aan die je positief of inspirerend vindt en met rood deze die gruwelijk of verwerpelijk zijn. Als je klaar bent blader je door het boek en zal je zien of het meeste rood of geel is.

Weet dat de koran gebouwd is rond adhoc revelaties die de profeet nodig had om mensen te verwensen of om perversiteiten, gruwelijkheden en oorlogen te laten sanctioneren door Allah en zo door het strot van de nieuwe moslims te duwen. Vooral de hoofdstukken 8 en 9 bevatten bijna uitsluitend hatelijkheden naar de niet-moslims.

Indien je akkoord gaat met het volgende:

1- iemand die niet in Allah en Mohamed gelooft gaat recht naar de hel; dus je ouders en je familieleden gaan naar de hel

2- niet-moslims zijn vijanden en degenen die geen monotheistische godsdienst volgen (Joden en Christenen) dienen gedood te worden

3- afvalligen dienen gedood te worden

4- je bent verplicht om jihad te doen of te ondersteunen tot de Islam overal zegeviert

5- je vindt het OK dat Mohamed een volledige stam laten onthoofden heeft omdat hij bang was dat ze verraad zouden plegen wat ze uiteindelijk niet gedaan hadden

6- je vindt het OK dat je je man moet gehoorzamen en indien nodig je slaat om je onder controle te houden. Je man moet hier dus geen schuldgevoelens bij hebben

7- je vindt het goed dat mensen die kritiek geven op de Islam dienen gedood te worden zoals de profeet zelf gedaan heeft.

8- je vindt het OK als je man nog 3 extra vrouwen bijneemt en je zelfs dan geen recht hebt om van hem te scheiden tenzij je zo clever geweest bent om dit te voorzien in je huwelijkscontract (wat niemand doet)

9- je vindt het OK dat je man jou praktisch zonder formaliteiten kan scheiden en dat jezelf enkel in uitzonderlijk omstandigheden het recht hebt om te scheiden

10- je vindt het OK dat je dochter enkel kan trouwen met een man die door je man goedgekeurd wordt

11- je vindt het fantastisch dat de Profeet zijn mannen aangespoord heeft om gevangen vrouwen te verkrachten

12- je vindt het fantastisch dat de profeet een man laten martelen en vermoorden heeft en onmiddellijk daarna met zijn vrouw de koffer ingedoken is.

13- ...

... BEKEER JE DAN TOT DE ISLAM


Zo nee, bestudeer het evangelie en overtuig je vriend om zich tot het christendom te bekeren.


Ik kopieer hieronder even wat ik een paar dagen geleden aan Dutch geschreven heb. Misschien kan je er wat uit leren.

Succes met je zoektocht,
Jan

Hallo Dutch,

Ik vroeg mij al een tijdje af of ik jouw getuigenis al ergens gelezen had, maar blijkbaar bestond die nog niet. Ik ben dus blij dat je getuigenis er eindelijk is. Maar ik ben ook blij dat je er nog niet zo erg aan toe bent als andere van je zusters (bvb Amphbreia) die in alle turbulenties hun kinderen kwijtgeraakt zijn.

Ik heb volgende observaties bij jouw verhaal.

1. Het fenomeen van het zich te bekeren tot de Islam zonder deze bestudeerd te hebben is veel voorkomend. Je bent hierin dus niet alleen. Ikzelf ben ook in dit geval. Een reden is dat de moslim(a) met wie men een persoonlijke vriendschap of relatie heeft zelf weinig van de Islam afweet en deze ook niet op een systematische manier bestudeerd heeft en zelfs niet zou weten hoe men een systematische studie moet beginnen. Wanneer je informatie vraagt over de Islam zal men je een aantal onschuldige boekjes in de hand stoppen om aan te tonen hoe mooi de Islam wel is. Deze boekjes zijn zonder meer leugenachtig en zelfs teksten geschreven door het "Centrum voor de Islam in Europa" van de Universiteit van Gent zijn zonder meer een verkrachting van de "echte Islam" en een onkenning van hetgeen de 4 scholen van de Islam zeggen. Het stramien is telkens dat de goede passages uit de koran algemeen geldig zijn en de wreedaardige passages (zoals 47:4) zijn contextueel en enkel voor een specifieke situatie bedoeld.

Vele mensen bekeren zich tot de Islam omdat hun partner moslim is en ze denken dat de Islam gelijk is aan het christendom plus Mohamed; een soort versie 2.01 van het christendom. Voor mannen zoals mij was dit omdat het een (wettelijke) verplichting was om met een islamitsche vrouw te kunnen trouwen. Vrouwen doen dit meestal omdat hun partner zoveel liefde voor zijn geloof toont en de rituelen (bidden, vasten, ...) een charmerend effect hebben en men om dichter bij de partner te komen hier gewoon aan mee wil doen en zich dus bekeert. Men wordt verliefd op de zogenaamd islamitische sfeer en samenhorigheid zonder te weten wat de islam eigenlijk inhoudt.

Ik denk dat weinig mensen, zowel moslims als aspirant moslims iets van de koran begrijpen. De reden is eenvoudig: de koran is een saai en slecht geschreven boek. De koran is dan ook zonder meer het wonder van de Islam. Ik denk dat de Profeet Mohamed echt zo ongelooflijk geniaal was dat hij een boek vol absurditeiten, tegenstrijdigheden, hatelijkheden en wartaal "verkocht" gekregen heeft als boek van Allah en het summum van communicatie tussen Allah en de mens. Het perfecte boek. Dit verdient echt een dikke masha allah. Dit boek is zo heilig dat het mishandelen ervan een legitieme reden kan zijn tot moord. WAW.

In zekere zin is de koran voor een aspirant moslim vrij onschadelijk. Het is zo saai en onleesbaar dat niemand verder geraakt dan de eerste bladzijden en het dan opgeeft. Persoonlijk ken ik geen ander boek dat zo verward is. Misschien kan iemand op het forum mij verderhelpen. Ik ben namelijk al een tijdje op zoek naar een boek dat onduidelijker is dan de koran. Ik denk dus dat dit niet bestaat. Het zou trouwens niet gepubliceerd geraken.

2. Beste Dutch, je staat echt voor een uitdaging om je man te overtuigen om de Islam te verlaten. Maar ik vrees dat je hier niet echt wakker van ligt omdat je al jezelf en je kinderen "gered" hebt. Toch denk ik dat al je inspanningen erop gericht zouden moeten zijn om je man ook te "redden". Ik denk dat hij in de grond geen slecht persoon is. Stel je eens voor dat je man uiteindelijk het licht ziet. Jullie relatie wordt gewoon hemels! Ik ben zeker dat dit voor hem én voor jou het toppunt van geluk wordt.

Ik ben trouwens zelf met deze oefening bezig, maar dan met mijn vrouw. Ik heb echter vastgesteld dat over de islam met een islamitische partner, die er nog altijd sterk in gelooft, moeilijk objectief kan gepraat worden. Mijn vrouw is bvb heel alert als ik over de Islam begin. Uit mijn lichaamstaal blijkt dan hoe ik erover denk en dan reageert mijn vrouw niet op hetgeen ik zeg, maar op de woede die ik uitstraal. Ik krijg dan geen reactie op een hadith die ik haar toon in het arabisch en waarin staat dat de Profeet zijn mannen aangespoord heeft om gevangen, getrouwde vrouwen te verkrachten, maar op mijn opwinding hierover. Zij zegt dan dat ik haat heb in mijn hart. Einde discussie.

Ik denk dus dat ik iemand nodig heb die mijn vrouw kan overtuigen als "objectieve" buitenstaander en ik denk dat jij ook zo iemand nodig hebt.

Tussen haakjes, na 20 jaar huwelijk lopen mijn vrouw en ik nog altijd als verliefde tortelduifjes over de straat, maar het zou voor mij een bevrijding zijn om haar te overtuigen en samen een nieuwe godsdienst te zoeken. Voor de rest leven wij als westerlingen in een westers land en heeft de Islam een heel beperkte plaats in ons leven. Mijn vrouw wordt zelfs minder en minder religieus maar zeg aub geen slecht woord over de Islam. Dan is het kot te klein.

3. Ik ben intuitief geneigd om terug te keren naar het christendom omdat ik mij daar altijd goed in gevoeld heb, maar ik vrees dezelfde absurditeiten als in de Islam tegen te komen, bvb dat alle niet-christenen naar de hel gaan onafgezien van het feit hoe zij geleefd hebben. Zoals ook in de Islam het geval is. Maar vooraleer we deze stap eventueel samen zouden zetten wil ik eerst grondig de bijbel bestuderen. Waarschijnlijk denk je ook zoals mij dat niet God de mens gemaakt heeft maar dat de mens God in zijn verbeelding geconstrueerd heeft. Ik kom bij die idee omdat de God van de Islam hetzelfde karakter heeft als Mohamed (een jaloerse tiran die niet kan verdragen dat men hem niet erkent als enige God resp laatste Profeet) en de God van het Christendom hetzelfde karakter heeft als Jezus (de goede vader). Een soort alter ego. Indien er een God bestaat kunnen die beide godsbeelden niet samen waar zijn omdat ze tegenstrijdig zijn. Voor een christen is de God van de moslims niet hun God, juist door dit verschil in karakter. De moslim heeft zoals zijn Allah en zijn Profeet een wanhopige nood aan erkenning dat zijn God dezelfde is als die van de Christenen en de Joden. In dit opzicht heeft de moslim hetzelfde probleem als Mohamed en Allah zelf.

4. Ik zie wel een zeker nut in het volgen van een godsdienst zoals het Christendom. Maar dan door meer de nadruk te leggen op DIENST dan op GOD. Ik zie het als een middel om verbondenheid tussen de mensen te creeren rond een goede boodschap en een moraal zoals in het evangelie weergegeven is. Ik zie deze verbondenheid echter als een startpunt en niet als een eindpunt. Het zou een startpunt moeten zijn voor actie in de gemeenschap naar mensen toe die het moeilijk hebben of die alleen zijn. In Antwerpen is er een christelijke groepering die zo bezig is, de Sint-Egidiusgemeenschap.

5. Moslims zijn over het algemeen heel sympathieke mensen. In het bijzonder tegen onbekenden. Vooral mannen komen bij westerse vrouwen dikwijls heel goed over. Terwijl bij een westerse man en vrouw een bepaalde gelijkheid bestaat, ook tijdens hun verlovingstijd, waarbij de jongen en het meisje vooral proberen uit te maken of zij bij elkaar passen, is dit bij moslims niet zo. De moslim man weet dat hij heel veel moeite moet doen om het meisje te verleiden en dit is dan ook de focus van zijn inspanning. Niet zozeer of hun opvattingen bij elkaar passen. Hij zal haar voortdurend ophemelen en tonen hoe fantastisch hij zelf wel is. Alles is daar op gericht. Westerse vrouwen worden hierdoor gecharmeerd. Eenmaal de buit binnen veranderen de verhoudingen. Dan is de man de baas/verantwoordelijke/beschermer en moet aan zijn eisen voldaan worden. De traditioneel islamitische echtgenote weet dit en de relatie met haar man zal er een zijn van manipulatie, intriges en leugens om te krijgen wat zij wil en om te voorkomen dat zij één, twee of drie collega's krijgt (wanneer hij vreest niet rechtvaardig te kunnen zijn voor de wezen ). Zij zal haar man ophemelen en zeggen hoe fantastisch hij wel is, vooral aan zijn familie en buren. Terloops vraagt zij een nieuwe gouden ketting met bijhorende oorbellen. En eventueel een eigen auto. Hij is tevreden. Hij heeft een vrouw die hem aanbidt en hij kan zijn rijkdom en generositeit tonen. Dit is een spel waarop de westerse vrouw totaal niet geoefend is, zij heeft dit niet geleerd van haar mama. Het lijkt zelfs een absurde manier van omgaan met elkaar.

De islamitische man voelt e.e.a. aan als een tekortkoming van de kant van zijn vrouw. En er komen spanningen. Ik denk dat wij westerse mannen eigenlijk wel wat beschermender zouden mogen zijn tegenover onze vrouwen zonder hen echter te verstikken. Ik denk in het algemeen dat vrouwen daar behoefte aan hebben. Dit gevoel heb ik tenminste als ik het onderwerp aanraak bij de niet-islamitische vrouwen in mijn omgeving. Maar de slinger mag niet te ver doorslaan. Ik zie het als een spectrum waarbij aan de ene kant een man zijn vrouw opsluit (ik ken een geval in de straat van het ouderlijk huis van mijn vrouw waarbij een man als hij gaat werken de deur op slot doet en de sleutel meeneemt; zij kan enkel weg door over de tuinmuur te klimmen) en aan het andere extreem een man die er niet wakker van ligt als zijn vrouw ergens anders overnacht en hij niet weet waar zij zit. Ik denk dat het goed zou zijn als de moslim man 90% opschuift naar het westers systeem en de westerse man 10% opschuift naar het islamitische systeem.
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Bericht door Amazigh »

souhaila schreef:Hoi Kathleen,

Welkom op dit forum.
Ik heb je een PM gestuurd.
Maar denk er juist aan dat je misschien niet kan antwoorden omdat nieuwe gebruikers geen PM kunnen sturen?
Veel plezier op dit furum he !
Veel liefs,
Steffi

Ajax,deze hadiths ben je vergeten denk ik :
Boechari Volume 9, Boek 84, Nummer 57:

Verteld door ‘Ikrima

Enkele Zanadiq (atheïsten) werden gebracht naar ‘Ali en hij verbrande hen. Het nieuws van deze gebeurtenis bereikte Ibn ‘Abbaas die zei: “Als ik in zijn plaats was, zou ik hen niet verbrand hebben, omdat Allah’s Apostel het verbood, zeggend: ‘Bestraf niet iemand met Allah’s bestraffing (vuur).’ Ik zou hen gedood hebben volgens de uitspraak van Allah’s Apostel: ‘Iemand die van zijn islamitische religie verandert, dood hem.
Volume 9, Boek 84, Nummer 64:

Verteld door ‘Ali:

Wanneer ik u een verhaal vertel van Allah’s Apostel, bij Allah, zou ik liever uit de lucht vallen dan een verkeerde uitspraak aan hem toeschrijven, maar als je iets vertel tussen en mij en u (niet een Hadieth) dan was het inderdaad een truc (dat wil zeggen: ik mag dingen zeggen om alleen mijn vijanden te bedriegen). Geen twijfel hoorde ik Allah’s Apostel zeggen: Tijdens de laatste dagen zullen er enkele jonge dwaze mensen verschijnen die de beste woorden zullen zeggen maar hun geloof zal niet verder gaan dan hun kelen (dat wil zeggen zij hebben geen geloof)) en zullen hun religie verlaten zoals een pijl zijn doel mist. Dus, waar je hen vindt, dood hen, want degene die hen doodt zal beloond worden op de Dag der Opstanding.
Geen dwang zei je? :roll:
1 simpele vraag spreekt dat de Koran tegen?
A proud amazigh!
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

waar blijven onze moslim vrienden?

Bericht door Afghan »

Ik vraag me af waar onze moslim vrienden blijven met een tegen argument omtrent alles wat er tot nu toe is geschreven? vooral de post van Jan Jansen vind ik echt een degelijk en duidelijk betoog. Kunnen de moslims op hetzelfde manier (degelijk en duidelijk) zonder omhaal van woorden of grote lappen text te plakken, een weerwoord geven?
Dat zou immers voor Katleen een grote hulp zijn, of niet soms?
Afghan
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Bericht door Amazigh »

@ Jan janssen plaats jij is al jou standpunten die je daar hebt opgesomt in mijn topic met de Koranverzen want iedereen kan uit z,n nek lullen
A proud amazigh!
Plaats reactie