Voetballer wordt watje door God

Sjeng

Berichtdoor Sjeng » Wo Nov 09, 2005 10:54 pm

Bron: fok.nl

Een Kroatische profvoetballer zegt dat hij niet meer de keiharde verdediger van weleer kan zijn nu hij God heeft gevonden. De 30-jarige Goran Granic speelt bij Hajduk Split, de regerend kampioen van zijn land. Dit jaar vergaat het de club echter duidelijk minder goed.

Volgens Granic zijn de teleurstellende resultaten van zijn ploeg te wijten aan het feit dat hij geen overtredingen meer wil maken. "God heeft het voetbal geschapen voor plezier en ontspanning. Hij zou niet willen dat spelers zich bezondigen aan ruwe overtredingen", zegt de tot het katholicisme bekeerde prof in een interview. "Waarschijnlijk had ik al een aantal belangrijke tegengoals kunnen voorkomen als ik tegenspelers onderuit had gehaald."

Link naar artikel: http://frontpage.fok.nl/nieuws/59396
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)

unholy

Berichtdoor unholy » Wo Nov 09, 2005 11:19 pm

Toont geen naastenliefde naar zijn fans toe, en het is zekere zin ook best wel onsportief om een wedstrijd zo te verzaken. Of beter gezegd, je slechte resultaten te maskeren met een 'noble zaak' als geloof.....

Sjeng

Berichtdoor Sjeng » Wo Nov 09, 2005 11:22 pm

unholy schreef:Toont geen naastenliefde naar zijn fans toe, en het is zekere zin ook best wel onsportief om een wedstrijd zo te verzaken. Of beter gezegd, je slechte resultaten te maskeren met een 'noble zaak' als geloof.....

Dit soort berichten toont op een grappige manier de onzinnigheid van geloven aan. Het levert iig een hoop humor op, en lachen is gezond!! Dus laat die religies nog maar ff bestaan, anders valt er niks meer te lachen.. :lol:
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)

unholy

Berichtdoor unholy » Wo Nov 09, 2005 11:25 pm

Sjeng schreef: Dus laat die religies nog maar ff bestaan, anders valt er niks meer te lachen.. :lol:

Ja maar laten we het dan om als een soort carnaval doen, tijdelijk met een hoop drank en humor en daarna weer gewoon verder leven :D

Terug naar “Andere Godsdiensten”