Twijfels

Moderator: M

Trotse-Moslim
Berichten: 381
Lid geworden op: wo jan 24, 2007 12:34 am

Bericht door Trotse-Moslim »

Teva Teff schreef:Ik doe aan naaktrecreatie.
Op het strand, in de sauna en in het zwembad zie ik dan tientallen naakte vrouwen, in alle kleuren, vormen en maten en leeftijden.
Ik heb nog nooit de neiging gevoeld om er 1 te verkrachten.
Hoewel de moslims daar waarschijnlijk weer van gaan steigeren: Dat komt omdat ik als 'het jaar 2000 realist' beschaafder ben dan 'de het jaar 600 moslimman'.
Ik heb dan ook weinig op met die achterlijke geile fascistische in gedachten verkrachtende koranlezers.
En evenmin met die moslimmutsen die slaafs voor die sexschoften die achterlijke kleding nog gaan dragen ook!
Oeehh spannend :wink:
En verdraag met geduld alles wat zij (de ongelovigen) zeggen; en verlaat hen op gepaste wijze. (73:10). Contra principia negantem disputari non potest
Trotse-Moslim
Berichten: 381
Lid geworden op: wo jan 24, 2007 12:34 am

Bericht door Trotse-Moslim »

Freya schreef:
Trotse-Moslim schreef:
Ariel schreef: Dat is jouw goed recht Trotse Moslim.
Andere Moslims denken daar weer anders over.

Wat is volgens jou de reden dat vrouwen zich moeten bedekken?
Wat geen sahih hadith is, is geen sahih hadith. Dat is een feit.
En wie een soefi is en zichzelf ook zo noemt diegene is ook een soefi, dat is ook een feit.

Zodat ze geen mannelijke lusten kunnen opwekken. Volgens alle religies moesten vrouwen zich bedekken, kijk maar bijv. naar onze grote vrouwelijke voorbeeld maagd Maria die ook een sluier droeg.
Wat een gezeur. Mannen hier kunnen zich over het algemeen uitstekend gedragen. Het zijn meestal de moslimmannen, die dat niet kunnen. Waarom? Omdat hun geleerd is dat een vrouw, die niet van top tot teen omhuld is in doeken, een lichtekooi is die met jan en alleman naar bed gaat.

Het is die opvoeding, die dat veroorzaakt, niet de kleding die de westerse vrouw draagt. Dus, een vrouw moet zich volgens jou bedekken, om geile mannen van zich af te houden? Wat een onzin.
Sorry hoor, maar hoe men het ook wend of keert, maar erotische kleding of als iemand schaarsgekleed is, zijn dat lustopwekkende factoren. Uiteraard zou het meest ideale situatie zijn dat men niet ongevraagd lustgevoelens krijgt (ongeacht hoe je erbij loopt). Maar dat is iets natuurlijks lieve meid, anders zouden mensen nooit kinderen krijgen met elkaar. Zo zit de wereld eenmaal in elkaar.

Een vrouw moet zich niet bedekken om geile mannen van zich af te houden. Geile mannen moeten juist zichzelf inhouden. Maar een vrouw hoort zich te bedekken om haar lichaam niet tentoon te stellen aan de rest van de mensen om van de uitzicht van haar lichaam te kunnen genieten, alleen haar man hoort daarvan te genieten en de vrouw van haar man te genieten.

Kleed jij je maar hoe je wilt en dan kleed ik me hoe ik wil :wink:
En verdraag met geduld alles wat zij (de ongelovigen) zeggen; en verlaat hen op gepaste wijze. (73:10). Contra principia negantem disputari non potest
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Trotse-Moslim schreef:
Teva Teff schreef:Ik doe aan naaktrecreatie.
Op het strand, in de sauna en in het zwembad zie ik dan tientallen naakte vrouwen, in alle kleuren, vormen en maten en leeftijden.
Ik heb nog nooit de neiging gevoeld om er 1 te verkrachten.
Hoewel de moslims daar waarschijnlijk weer van gaan steigeren: Dat komt omdat ik als 'het jaar 2000 realist' beschaafder ben dan 'de het jaar 600 moslimman'.
Ik heb dan ook weinig op met die achterlijke geile fascistische in gedachten verkrachtende koranlezers.
En evenmin met die moslimmutsen die slaafs voor die sexschoften die achterlijke kleding nog gaan dragen ook!
Oeehh spannend :wink:
Bij plus 25 graden lekker ongekleed lekker lui in de zon op het strand liggen en dan af en toe naakt een duik in de Noordzee nemen, is best wel een prettige dagbesteding. Alleen, met je partner of een stel vrienden en vriendinnen.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Uiteraard zou het meest ideale situatie zijn dat men niet ongevraagd lustgevoelens krijgt (ongeacht hoe je erbij loopt).
raar ... krijg jij lustgevoelens van jezelf als je er in korte broek vb. bijloopt?

Wie krijgt lustgevoelens? en waarom?

Moet IK mezelf gaan inpakken omdat JIJ lustgevoelens krijgt? Beetje ridicuul nietwaar? Mijn poes pakt zich helemaal niet in en loopt het hele jaar in haar eigen pelsje rond. Enkel tijdens bepaalde periodes krijgt zowel zij als de katertjes uit de buurt hun "lustgevoelens". Denk je dat het zou helpen als ik mijn poes dan in burka stop om de feromonoen uit de neusjes van de katertjes te halen? Wat denk je?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Bericht door Iznogoodh »

Trotse-Moslim schreef:Sorry hoor, maar hoe men het ook wend of keert, maar erotische kleding of als iemand schaarsgekleed is, zijn dat lustopwekkende factoren.
En hoe voorkomen wij die lustopwekking? Door elkaar in het geheel niet meer te zien of eenieder te bedekken onder vormeloze tenten, zowel man als vrouw?
Wat lustopwekkend is, dat is mede cultureel bepaald. Er is geen universele regel voor.
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
Skeptic551
Berichten: 125
Lid geworden op: do apr 05, 2007 8:19 pm
Locatie: Nederland

Bericht door Skeptic551 »

Mensen mogen toch zeker wel lustopwekkend zijn naar elkaar ?!

Het gaat er alleen om of mensen er mee om kunnen gaan.

Het wegstoppen van lichamelijke kenmerken die lustopwekkend kunnen zijn, is een gewoonte van, onder andere, veel oude culturen uit landen rond de Middellandse zee geweest.

Je kunt niet bewijzen dat het 'beter' is om lustopwekking te vermijden.
Tegenwoordig zijn de landen waar openbare lustopwekking wel enigzins mogelijk is, dat zijn de westerse landen en ook de meer moderne landen rond de middellandse zee, duidelijk veel prettiger om in te leven.


Zelfs de mensen uit de Islamwereld zien dat vaak zo,
wat bewezen wordt door de grote aantallen mensen uit Islamlanden
dat 'het Westen' probeert binnen te komen.
In de meeste godsdiensten geloof je nu ook al niet ...
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

Trotse-Moslim schreef:Sorry hoor, maar hoe men het ook wend of keert, maar erotische kleding of als iemand schaarsgekleed is, zijn dat lustopwekkende factoren. Uiteraard zou het meest ideale situatie zijn dat men niet ongevraagd lustgevoelens krijgt (ongeacht hoe je erbij loopt). Maar dat is iets natuurlijks lieve meid, anders zouden mensen nooit kinderen krijgen met elkaar. Zo zit de wereld eenmaal in elkaar.

Een vrouw moet zich niet bedekken om geile mannen van zich af te houden. Geile mannen moeten juist zichzelf inhouden. Maar een vrouw hoort zich te bedekken om haar lichaam niet tentoon te stellen aan de rest van de mensen om van de uitzicht van haar lichaam te kunnen genieten, alleen haar man hoort daarvan te genieten en de vrouw van haar man te genieten.

Kleed jij je maar hoe je wilt en dan kleed ik me hoe ik wil :wink:
Ik kleed me zoals ik wil en kan. Spijkerbroek, of rok, tshirt, bloes. Blijkbaar zeer opwindend voor moslims, getuige wat reacties.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Wel, Trotse Moslim, dan kan ik jou zeggen dat ik dagelijks SUPERSEXY gesluierde jonge moslima's zie rondlopen hoor ! Ze zien er soms echt té lekker uit, met sluier en al. Een vrouw is nu eenmaal mooi en daar is geen sluier tegen opgewassen. Dus enige oplossing : een burka, maar dan nog gaan hitsige mannen daar zich vanalles bij verbeelden geloof ik. Besluit : het probleem ligt duidelijk bij de moslimmannen...
Ben nog nooit "lastig gevallen" door een westerse man (voorstellen krijg je wel, maar als je daar niet op ingaat is de kous af) maar wél al honderden keren door moslimmannen, hoe ik er ook bij gekleed loop...
Die hebben duidelijk hun hormonen niet onder controle.
Is ook niet verwonderlijk hoor, wat weggestopt wordt is extra pikant en wat te zien is, wordt daardoor extra uitdagend. Omgekeerd resultaat dus.

Wat Teva Teff zegt is inderdaad waar, ben onlangs voor de eerste keer in m'n leven naakt gaan zwemmen (je moet je grenzen soms verleggen hé :cool: ) en geen enkele man was daar sexueel geïnteresseerd in al die naakte vrouwen ! Kan me zo voorstellen dat moslimmannen daar met een stevige erectie zouden rondlopen :lol: , ze doen dat soms al als ze een geklede vrouw zien, laat staan een naakte.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Trotse-Moslim schreef:
Beste jongevrouw,
Is het jou weleens opgevallen dat niet-westerse mannen zich heel goed kunnen bedwingen als ze een vrouw op het strand zien? Ga maar bijv. naar Turkije of Marokko met een bikini, zal je het zelf meemaken :)
Ik heb ook nog nooit in Marokko gezien dat een man een vrouw in bikini lastig viel.
Nou, nou, nou.... :shock: Ik heb op een zere teen gestapt zie ik. En ik had bijna deze post gemist. A shame...
En waarom ineens jongevrouw. Vind je het respectloos als ik je jongeman noem? Maar je mag me best jongevrouw of jonge dame noemen hoor. Ik zit er niet mee.
Ik gebruik jongeman vaak als kooswoordje..Ook bij mijn eigen kinderen. Nou ja, kinderen... :oops: Maar ik zal het niet meer doen. Voortaan wordt het geachte Heer ( met hoofdletter) Trotse-Moslim.


Allereerst ga ik niet naar Turkije of Marokko. Ook niet om te kijken of Islamitische mannen vrouwen in bikini lastig vallen.
Ten tweede hoef ik niet naar Turkije of Marokko om te kunnen zien of Islamitische mannen vrouwen in bikini lastig vallen.
Als ik naar het strand van Scheveningen ga, dan kan ik dat ook zien.
Waarschijnlijk niet dagelijks, maar ik heb het wel eens met mijn eigen ogen gezien.
Ik heb me er zelfs mee bemoeid en bijna deze Heren een mep verkocht.
Ik vermoed dat ik een grote mond heb als het nodig is, dus de Heren dropen af.
Het arme meisje was helemaal van slag.

Ik had het over sluier lieve meid, geen hoofddoek. Maar ook dat men hoofddoek draagt komt voor in de bijbel. Net als bijv. in Jesaja 3, waarin de vrouwen van Sion ten schande werden gezet doordat oa. hun hoofddoek af werd genomen. Want in de islaam staat de sluier ook voor kuisheis, schaamteloosheid, bescheidenheid, etc. En als dat dus afgenomen wordt zoals het was gebeurd met de vrouwen van Sion dan zijn ze ten schande gezet. Zo zijn er tal verzen te lezen (in oa. Genesis en Hooglied) waarin de vrouwen sluier droegen.
Dit heeft Ruth al uitgelegd aan je.
Ik heb er niets aan toe te voegen. Maar voor het geval dat je het niet gelezen hebt...Nog maar een keer.
Alle religies?? Ik weet niet zoveel van andere religies maar ik wil, wat het christendom betreft, graag wat rechtzetten. Al diverse keren heb ik op dit forum gezien dat er wordt beweert dat christelijke vrouwen hun hoofd moeten bedekken. Dit is pertinent niet waar. Het staat nergens in de bijbel !! Het enige wat er wel over wordt gezegd staat in 1 Korinthiers 11:5. Hier zegt de apostel Paulus het volgende: Maar een iegelijke vrouw, die bidt of profeteert met ongedekten hoofde, onteert haar eigen hoofd; want het is een en hetzelfde, alsof haar het haar afgesneden ware. De orthodoxe christenen nemen dit heel letterlijk, daar dragen alle vrouwen en meisjes een hoed tijdens de kerkdienst. Buiten de kerk hoeft dit uiteraard dus niet.

Bovendien heeft het dragen van een hoed/hoofdbedekking in het christendom niets te maken met het bedekken en verhullen van je lichaam zodat buiten je eigen man niemand anders de vrouwelijke vormen kan zien. De enige betekenis, voor het dragen van een hoofddeksel door een vrouw tijdens de kerkdienst is het uiten van respect naar God toe terwijl een man juist met een onbedekt hoofd de kerkdienst behoort bij te wonen.

met vriendelijke groet
Ruth
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

bedekte vrouwen of . . .

Bericht door Afghan »

Na het lezen van alle posten omtrent bedekking, wil ik jullie een waargebeurde verhaal vertellen. Het is het verhaal van een vrouw in Afghanistan die in de tijd van Taliban een keer op straat boos aangesproken werd door een baardman (Talib) om haar gezicht en haar goed af te dekken, op de vraag van de vrouw die zei waarom dan, werd boos geantwoord: omdat zonde en lust op jullie gezichten zijn. Hierop zei die arme vrouw: is zonde en lust in onze gezichten of in jullie ogen? hierop werd ze ter plekke gedood door de machinegeweer van die baardman.
Ik denk daarom dat een beste oplossing voor deze problematiek bereikt kan worden, wanneer alle moslim mannen in eens blind worden zodat dan eindelijk de vrouwn zichzelf kunnen zijn en leven zoals ze willen, zonder voortdurend te moeten letten of er een baardman hun achterna zit.
Afghan
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Re: bedekte vrouwen of . . .

Bericht door Freya »

Afghan schreef:Het is het verhaal van een vrouw in Afghanistan die in de tijd van Taliban een keer op straat boos aangesproken werd door een baardman (Talib) om haar gezicht en haar goed af te dekken, op de vraag van de vrouw die zei waarom dan, werd boos geantwoord: omdat zonde en lust op jullie gezichten zijn. Hierop zei die arme vrouw: is zonde en lust in onze gezichten of in jullie ogen? hierop werd ze ter plekke gedood door de machinegeweer van die baardman.
Walgelijk!
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Re: bedekte vrouwen of . . .

Bericht door Afghan »

Freya schreef:
Afghan schreef:Het is het verhaal van een vrouw in Afghanistan die in de tijd van Taliban een keer op straat boos aangesproken werd door een baardman (Talib) om haar gezicht en haar goed af te dekken, op de vraag van de vrouw die zei waarom dan, werd boos geantwoord: omdat zonde en lust op jullie gezichten zijn. Hierop zei die arme vrouw: is zonde en lust in onze gezichten of in jullie ogen? hierop werd ze ter plekke gedood door de machinegeweer van die baardman.
Walgelijk!
Ja lieve Freya, dit is echt walgelijk en als je nog meer wil zien of lezen wat de lieve en vrede liefhebbend moslims in Afghanistan de vrouwen hebben aangedaan, klik het volgende link:
http://www.rawa.org
Afghan
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

Afghan, wat vreselijk. Ik heb daar nog maar één verhaal gelezen, en ga al bijna over mijn nek.
http://www.rawa.org/gulsha.htm
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Bericht door Afghan »

Freya schreef:Afghan, wat vreselijk. Ik heb daar nog maar één verhaal gelezen, en ga al bijna over mijn nek.
http://www.rawa.org/gulsha.htm
Deze mensen waren zo gelukkig dat iemand hier hun verhaal heeft bekand gemaakt. Er zijn duizenden anderen, van wie het verhaal een paar meter onder de grond is begraven (dus met de slachtoffer de graf in is gegaan) wie zal ooit hun verhaal naar buiten brengen?
Afghan
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Vreselijk Afghan. :(
De wereld moet op de hoogte gebracht worden van dit soort misdaden.
Maar hoe.
Ik vermoed dat heel veel trieste verhalen nooit naar buiten zullen komen.
Ik heb verhalen gehoord van een militair die in Afghanistan geweest is, en dat waren geen leuke verhalen. Deze man is nu geestelijk nog steeds in een soort van shock en hij voelt zich rot en akelig dat hij niet meer heeft kunnen betekenen, en hij voelt zich schuldig dat hij niet veel meer heeft kunnen doen voor de mensen daar.
Een meisjes baby-tje die geopereerd is in het militaire hospitaal, en die daar liefdevol verzorgd is, en nadat ze opgeknapt was, aan hun ouders terug gegeven is met medicatie, en er was verteld hoe ze verder moesten handelen om het kind lichamelijk te behandelen.
Toen een zuster een poos later ging kijken hoe het met de baby was, werd haar verteld dat het kind dood was , en het bleek dat ze geen medicatie gegeven hadden aan haar. Het was een zwak kind werd haar verteld dus kon het maar beter dood zijn.
Het leven van mensen is daar niks waard.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Het leven van mensen is daar niks waard.
De ware Moslim is pas gekukkig in het paradijs.
Op dit wishfull thinking wouwen ze hun wereld.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Bericht door Afghan »

Ariel schreef:Vreselijk Afghan. :(
De wereld moet op de hoogte gebracht worden van dit soort misdaden.
Maar hoe.
Ik vermoed dat heel veel trieste verhalen nooit naar buiten zullen komen.
Ik heb verhalen gehoord van een militair die in Afghanistan geweest is, en dat waren geen leuke verhalen. Deze man is nu geestelijk nog steeds in een soort van shock en hij voelt zich rot en akelig dat hij niet meer heeft kunnen betekenen, en hij voelt zich schuldig dat hij niet veel meer heeft kunnen doen voor de mensen daar.
Een meisjes baby-tje die geopereerd is in het militaire hospitaal, en die daar liefdevol verzorgd is, en nadat ze opgeknapt was, aan hun ouders terug gegeven is met medicatie, en er was verteld hoe ze verder moesten handelen om het kind lichamelijk te behandelen.
Toen een zuster een poos later ging kijken hoe het met de baby was, werd haar verteld dat het kind dood was , en het bleek dat ze geen medicatie gegeven hadden aan haar. Het was een zwak kind werd haar verteld dus kon het maar beter dood zijn.
Het leven van mensen is daar niks waard.
Ja Ariel, Ik ken nog heel veel andere verhalen, maar dat ga ik hier niet vertellen. Ik kan wel dit zeggen. Als bij de moslims een kind geboren wordt met een lichamelijke handicap, dan is de kans heel groot dat ze dat kind geen voeding geven totdat het doodgaat. Ik heb zelfs van goede Afghaanse vrienden gehoord dat een hoogopgeleide arts tegen hun had gezegd om hun lichamelijk zwaar gehandicapte kind voor enkele dagen op te sluiten zonder voedsel en water en dan zou hun probleem vanzelf opgelost worden. Ze waren bij die man geweest voor medische advies om het welzijn van dat kind te bevorderen.
Gelukkig voor dat kind, waren zijn ouders geen moslims en daarom leeft ze nog. Nu wonen ze in Amerika en dat meisje is zo gelukkig. Ze krijgt zelfs scholing en kan lachen en spelen.
Dit was ook een triest verhaal maar wel met een happy End.
Afghan
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Tja, Afghan, dat vergat ik er bij te zeggen.
Ze hadden dit kind ook geen voeding gegeven.
Triest maar waar... Om te huilen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Sophia schreef:Ariel mijn dank is groot.
Hoe zou het tegenwoordig met Sophia gaan?
Gebruikersavatar
migrantenjong
Berichten: 1064
Lid geworden op: za nov 24, 2007 4:58 pm
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Bericht door migrantenjong »

Teva Teff schreef:
Sophia schreef:Ariel mijn dank is groot.
Hoe zou het tegenwoordig met Sophia gaan?
De draad is lang, maar hoe verliep haar verhaal in korte lijnen?
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

migrantenjong schreef:
Teva Teff schreef:
Sophia schreef:Ariel mijn dank is groot.
Hoe zou het tegenwoordig met Sophia gaan?
De draad is lang, maar hoe verliep haar verhaal in korte lijnen?
Sophia was het grootste deel van haar leven moslima en begon op haar dertigste (?) te twijfelen waarna ze voorzichtig richting ging naar vrijmaking uit haar religieus keurslijf.
Het was een interessant topic, ook vanwege veel ophef en discussie van niet- en wel-moslims.
Maar ineens was de twijfelmoslima, het onderwerp van dit topic verdwenen en heb ik nooit meer wat van haar vernomen.
Vanmorgen zag ik dit topic toevallig weer staan en dacht ik:

Hoe zou het toch met Sophia gaan?
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

x
Laatst gewijzigd door nadia op wo mar 25, 2009 4:20 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Zo nu en dan zie ik haar wel eens Nadia. Maar niet vaak. Het is al weer een tijd geleden dat ik haar gezien heb.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Sophia
Berichten: 43
Lid geworden op: zo mei 13, 2007 3:12 pm

Bericht door Sophia »

Wat lief dat er naar mij gevraagd wordt. Toevallig kwam ik vandaag weer eens kijken na lange tijd.
Met mij gaat het goed, de twijfel is er nog steeds. De afgelopen maanden heb ik het naar de achtergrond kunnen schuiven omdat er zo veel in mijn leven is gebeurd (leuke dingen hoor) dat ik weinig tijd had om na te denken.
Ik vrees dat ik mijn leven lang zal blijven twijfelen, dit is de erfenis van mijn opvoeding.
Wat ik nu doe is om het beste te doen waarvan ik denk dat het goed is. Ik geloof in een God/Allah maar niet in een bepaalde religie die mij moet vertellen hoe ik moet eten, lopen, gedragen, kleden etc.

Op deze manier leven is voor mij draagelijk. Ik laat mij niet meer bangmaken of vertellen hoe te leven door welke persoon dan ook.

Uiteraard weten mijn ouders hier niets van. Ik doe mee aan de ramadan en ik bid dagelijk mijn gebeden (ik kan hier mee leven).
Wie weet wat de tijd mij zal brengen, ik blijf namelijk lezen en hoe meer ik lees hoe meer ik ga twijfelen dat niet wij de juiste religie aanhangen.
Mijn zoon voed ik op met liefde en respect. Hij hoeft van mij niet naar de moskee (hoewel mijn ouders daar wel op aandringen). Ik leer hem mensen te respecteren en goede manieren. Ik hoop uiteraard dat ik het goed doe, hij is een lieve jongen. Ik hoop dat hij later een bewuste keuze kan maken zonder angst hoe hij wil leven.

Groetjes,
Sophia.
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Mooi zo!

Kan beter dat wel, maar je hebt nog een flink stuk leven voor je, ik zie nog de mogelijkheid dat je in deze richting verder wandelt en daarbij steeds meer nutteloze religieuze ballast van je af werpt.
In ieder geval merk ik dat je steeds minder angsten hebt en steeds meer tevreden bent over het feit dat je je steeds verder vrijmaakt van de opgedrongen religie.
Plaats reactie