Suikermoslima's zijn luxemoslima's

"Opinies" is een collectie van korte teksten (van 500 tot 750 woorden) waarin de auteur zijn opinie over courante islam-gelinkte gebeurtenissen uiteen zet. Indien je jouw opinie gepubliceerd wil zien kan je ze hier kwijt. Geef ons ook je naam en email adres. De tekst moet wel van jouw hand zijn.
Plaats reactie
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Suikermoslima's zijn luxemoslima's

Bericht door Dutch »

Suikerversie moslima’s zijn luxemoslima’s en moeten zich diep schamen !


De laatste jaren bekeren jonge westerse vrouwen zich met veel vertoon tot de islam, zij worden die religie ingelokt met de suikerversie ervan. Vaak speelt liefde voor een moslimvriendje een grote rol bij deze bekering of speelt juist een gebrek aan structuur in hun jonge leven de suikerislam in de kaart. Ik noem deze suikermoslima’s doelbewust luxemoslima’s. Ze leven in een kunstmatige droomwereld en zoals alle dromen is ook deze droom...bedrog.

Vaak komt de luxemoslima er vrij snel achter dat de suikerislam een totaal verkeerd beeld heeft gewekt bij haar van de islam. Ze gaat de islambronnen verder bestuderen en het laagje suiker blijkt al vrij snel flinterdun te zijn. Aanvankelijk tracht ze dat te ontkennen voor zichzelf, maar ze krijgt moeite met de moeilijk aanvaardbare koranverzen en de sunna in verband met polygamie, de steeds strenger wordende geboden en verboden zoals geen muziek, geen TV, slechts een halve erfenis, absolute blinde gehoorzaamheid aan en sexuele beschikbaarheid voor de echtgenoot,... Als ze het geluk heeft zich nog te kunnen bevrijden, niet met een moslim gehuwd is en geen kinderen heeft, houdt ze de boel voor bekeken. Ze is enkele illusies armer, maar daar gaat niemand aan dood. Ze kan er enkel een wijze levensles uit trekken.

Sommige luxemoslima’s verzeilen echter vrij vlug in een islamitische stroomversnelling : huwelijk met een moslim, kinderen kort na elkaar, steeds moeilijker levensomstandigheden... Deze luxemoslima gaat nu aan den lijve de ware islam ondervinden, eerst wijt ze haar ellende nog aan het mogelijks slechte karakter van haar echtgenoot, aan de verkeerde interpretatie van de koran, maar uiteindelijk ziet ook zij in dat de suikerversie van de islam enkel een stroop is waarmee men de vliegen heeft gevangen. Dan is het vaak al te laat om nog een pijnloze uitweg te vinden uit haar ellende.

Met de term “luxemoslima” verwijs ik zeker niet naar een bestaan in weelde en dit woord houdt ook geen verwijzing naar geld of andere rijkdom in. Deze term verwijst naar de vrijheid en de onaantasbare rechten die deze suikermoslima’s wordt gewaarborgd door de westerse seculiere wetten. Dit is een luxe waarvan hun moslimzusters in de islamitische landen enkel kunnen dromen, een luxe die voor hen niet weggelegd is aangezien ze veelal onder de sha’ria leven.

De luxemoslima verdedigt door haar bekering polygamie MAAR is best tevreden met haar monogame echtgenoot, monogamie gewaarborgd door seculiere wetten.
Ze verdedigt haar recht op slechts een half erfdeel MAAR ik moet nog de eerste luxemoslima ontmoeten die spontaan de helft van haar erfdeel weggaf, gelijke refenisrechten dankzij seculiere wetten dus.
Ze verdedigt de vrouwonvriendelijke sha’ria volgens dewelke het een vrouw praktisch onmogelijk is een echtscheiding aan te vragen MAAR is gerustgesteld door de seculiere wetten die haar dezelfde rechten geeft als haar echtgenoot om een echtscheiding aan te vragen als het leven met hem onmogelijk blijkt.
Ze stemt in met het door de islam opgelegde uitsluitend toevertrouwen van haar kinderen aan de moslimvader in geval van echtscheiding MAAR maakt zich daar niet druk om, want de seculiere wetten maken hem dit onmogelijk en garanderen haar het hoede- of bezoekrecht .
De luxemoslima verdedigt de alleenheerschappij van de echtgenoot en zijn vetorecht over het buitenshuis werken en het huis verlaten van zijn echtgenote MAAR zijzelf denkt er niet over om zich te laten opsluiten, wat haar door de seculiere wetten ook bespaard wordt.
Ze stemt in met het levenslang “onder voogdij” staan van de moslimvrouwen MAAR zelf is ze een ontvoogde, zelfstandige vrouw die best haar mannetje staat dankzij seculiere wetten.
De luxemoslima verklaart zich akkoord met het feit dat een moslimvrouw nooit ofte nimmer alleen het huis mag verlaten zonder begeleiding van een mahraam MAAR zélf geniet ze volop van de bewegingsvrijheid die seculiere wetten haar garanderen.
Ze verdedigt door haar bekering de absolute sexuele beschikbaarheid van een moslima voor haar echtgenoot (zelfs als het brood in de oven steekt...dixit mohamed) MAAR weet dat seculiere wetten ook verkrachting binnen een huwelijk bestraffen.
Ze stemt in met de doodstraf voor afvalligheid van de islam MAAR beroept zich zélf op seculiere wetten om het recht te hebben de islam aan te hangen.
De luxemoslima acht “oog om oog”, “tand om tand”, lijf- en doodstraffen gerechtvaardigd MAAR houdt het voor alle zekerheid bij de seculiere wetten om zelf beoordeeld te worden.
De luxemoslima verdedigt het zwaar islamitisch sluieren en inpakken van vrouwen MAAR hult zichzelf in kleurrijke mooi ogende light sluiers en pakjes waarin ze in echte islamlanden stokslagen van de religieuze politie zou oplopen. Haar “sluiertje” wordt haar immers veroorloofd dankzij seculiere wetten.
Deze suikermoslima verbiedt vrouwen contact te hebben met andere mannen dan haar echtgenoot MAAR tatert zelf lustig met vrienden, heeft een mobieltje aan het oor en een oog op de computer, ze zit soms zelfs (allah verhoede het!) achter het stuur van haar eigen auto, allemaal vrijheden die seculiere wetten haar geven.

De luxemoslima is een karikatuur. Door haar onnadenkende en naieve bekering steekt ze de draak met het oeverloze lijden van al haar zusters die onder de sha’ria geen enkele kans maken op een evenwaardig en menselijk bestaan. Ze maakt de kruisweg van haar zusters “fi dien” belachelijk. Dit is erg, zéér erg, het is zelfs schaamteloos !.
Als ze de koran en de sunna goed bestudeerd heeft en zich dan nog moslima verklaart, dan dient de luxemoslima zich diep te schamen en op z’n minst een psy te raadplegen.... of naar een echt moslimland te vertrekken om zich bij haar ongelukkige zusters te voegen om hen de suikerversie van de islam uit te gaan leggen...
Laatst gewijzigd door Dutch op do mei 24, 2007 1:56 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Goede post Dutch.

Ik ben van mening dat elke nieuwe Moslima eerst een jaar stage moet gaan lopen in een goed Islamitisch land voor dat ze haar shahada mag afleggen.
Er moet een soort van subsidie komen voor dit soort meisjes die hun vliegtuig ticket betaald naar een land van eigen keuze.

Ze kunnen kiezen uit Afghanistan en Saudi Arabie.
Ik ben er voor.
Voor hun levens onderhoud in dat land moeten ze maar gaan werken.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

Mee eens met de tekst. Want, die wannabe moslimas, met hun gekweel dat de islam zo goed is voor vrouwen, ik zou zeggen, ondervind dat zelf eens in die landen, niet in Nederland, waar jouw rechten vastgelegd zijn in de wet.
Ashadoe
Berichten: 483
Lid geworden op: di mei 08, 2007 5:32 pm

Bericht door Ashadoe »

Beste Dutch,

Het liefst had ik je persoonlijke bericht beantwoordt, maar ik al moslim zijnde mag geen privéberichten sturen. (Verklaring??)

Ik dank je voor je moeite en je uitleg. Maar, met alle respect, ik zal niet van de islaam afstappen na dit verhaal. Het overtuigd mij niet.

"Kop in het zand" zul je denken.

Nee, ik steek niet mijn hoofd in het zand, want ik sta nog altijd open voor dit soort verhalen. En ik wil ze ook begrijpen.

De islaam kent heel veel goede dingen, Dutch, en ik heb geprobeerd jullie dat te laten zien. Jullie zijn echter wel erg zwart wit en kijken alleen naar het het slechte, zoals jullie dat zien.
Mijn advies; kijk eens naar de goede dingen die het geloof brengt. Voorwaar, ze zijn er echt, wat je vrienden op dit forum ook zeggen.

Vergeet wat je weet van islaam en begin opnieuw. Je zult zien; het werkt.

Mvg,

Ashadoe
Allah is de Alwetende!
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Ashadoe schreef:Beste Dutch,

Het liefst had ik je persoonlijke bericht beantwoordt, maar ik al moslim zijnde mag geen privéberichten sturen. (Verklaring??)

Ik dank je voor je moeite en je uitleg. Maar, met alle respect, ik zal niet van de islaam afstappen na dit verhaal. Het overtuigd mij niet.

"Kop in het zand" zul je denken.

Nee, ik steek niet mijn hoofd in het zand, want ik sta nog altijd open voor dit soort verhalen. En ik wil ze ook begrijpen.

De islaam kent heel veel goede dingen, Dutch, en ik heb geprobeerd jullie dat te laten zien. Jullie zijn echter wel erg zwart wit en kijken alleen naar het het slechte, zoals jullie dat zien.
Mijn advies; kijk eens naar de goede dingen die het geloof brengt. Voorwaar, ze zijn er echt, wat je vrienden op dit forum ook zeggen.

Vergeet wat je weet van islaam en begin opnieuw. Je zult zien; het werkt.

Mvg,

Ashadoe
Met andere woorden zet je verstand op nul.
tomc
Berichten: 1152
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 11:55 pm

Bericht door tomc »

Dit zou je op de voorpagina kunnen zetten. Het is een goed artikel.

Ashadoe, wegens serieuze problemen met, ja, bijna stalking, mag GEEN ENKELE nieuwe gebruiker prive berichten sturen. Waarom ? Omdat daar misbruik van gemaakt is - u raad het - door moslims.

Als je het vraagt, zal je snel PM rechten hebben, maak je geen zorgen.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Ashadoe schreef: De islaam kent heel veel goede dingen, Dutch, en ik heb geprobeerd jullie dat te laten zien. Jullie zijn echter wel erg zwart wit en kijken alleen naar het het slechte, zoals jullie dat zien.
Het probleem, Ashadoe, het is alles of niets. Dat is de keuze die de Koran ons geeft. Als we Islam aanvaarden, aanvaarden we dus ook het onrecht, het geweld en de slechte dingen.

En als de Koran niet van God komt (immers, er staan slechte dingen in, en die koppel ik niet aan een Almachtig wezen), waarom hem dan volgen?

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Ashadoe schreef:Beste Dutch,

Het liefst had ik je persoonlijke bericht beantwoordt, maar ik al moslim zijnde mag geen privéberichten sturen. (Verklaring??)
Misschien moet je deze post van M even lezen Ashadoe.

http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... php?t=8720

Dan word alles duidelijk.

Vriendelijke groet.
Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Ashadoe schreef :
Ik dank je voor je moeite en je uitleg. Maar, met alle respect, ik zal niet van de islaam afstappen na dit verhaal. Het overtuigd mij niet.

"Kop in het zand" zul je denken.

Nee, ik steek niet mijn hoofd in het zand, want ik sta nog altijd open voor dit soort verhalen. En ik wil ze ook begrijpen.

De islaam kent heel veel goede dingen, Dutch, en ik heb geprobeerd jullie dat te laten zien. Jullie zijn echter wel erg zwart wit en kijken alleen naar het het slechte, zoals jullie dat zien.
Mijn advies; kijk eens naar de goede dingen die het geloof brengt. Voorwaar, ze zijn er echt, wat je vrienden op dit forum ook zeggen.

Vergeet wat je weet van islaam en begin opnieuw. Je zult zien; het werkt.
Ashadoe, jij klampt je vast aan je droomwereldje, je steekt inderdaad je kop in het zand, alhoewel ik van oordeel ben dat je toch al eens komt "piepen" in de realiteit. Bewijs daarvan : je ziet al in dat in de islam niet alles rozengeur en maneschijn is, dat er wel degelijk slechte dingen in aanwezig zijn, je bent dus al een stoute moslima... Je tracht ze wel krampachtig "goed te praten" door te zeggen dat religie goede dingen kan voortbrengen. Daarover bestaat geen twijfel MAAR als een religie écht van god komt, die per definitie perfect is, hoe kan het dan dat er in diezelfde religie serieuze "fouten" zitten ?

Ik kan niet vergeten wat ik weet van de islam meid, daarvoor heb ik een te hoge prijs betaald en bovendien, hoe kan iemand die de waarheid heeft gezien die nu moedwillig niet willen zien ? :shock: :shock:

Jij zit nog in het intermediaire stadium Ashadoe...je weet al wel, maar je tracht nog te ontkennen.
Alles op z'n tijd beste meid. Uit ervaring leert men.
Alba
Berichten: 729
Lid geworden op: zo sep 03, 2006 4:11 pm
Locatie: Aarde

Bericht door Alba »

Een prachtartikel, Dutch! Complimenten voor je helder analyse.
Iets dergelijks heb ik jaren geleden ook gelezen over de manier waarop mensen in het westen met het boeddhisme omgingen: wel de mooie kanten aanvaarden, maar weigeren mee te gaan in de dingen die ze zwaar en niet leuk vonden.

Trouwens, je stuurde me een pm. Ik heb nu 3 keer geprobeerd te antwoorden, maar kan het telkens niet verzenden. Heb jij mijn berichten ontvangen of niet? Alvast bedankt.
Ashadoe
Berichten: 483
Lid geworden op: di mei 08, 2007 5:32 pm

Bericht door Ashadoe »

Dutch schreef:Ashadoe, jij klampt je vast aan je droomwereldje, je steekt inderdaad je kop in het zand, alhoewel ik van oordeel ben dat je toch al eens komt "piepen" in de realiteit. Bewijs daarvan : je ziet al in dat in de islam niet alles rozengeur en maneschijn is, dat er wel degelijk slechte dingen in aanwezig zijn, je bent dus al een stoute moslima... Je tracht ze wel krampachtig "goed te praten" door te zeggen dat religie goede dingen kan voortbrengen. Daarover bestaat geen twijfel MAAR als een religie écht van god komt, die per definitie perfect is, hoe kan het dan dat er in diezelfde religie serieuze "fouten" zitten ?

Ik kan niet vergeten wat ik weet van de islam meid, daarvoor heb ik een te hoge prijs betaald en bovendien, hoe kan iemand die de waarheid heeft gezien die nu moedwillig niet willen zien ?

Jij zit nog in het intermediaire stadium Ashadoe...je weet al wel, maar je tracht nog te ontkennen.
Alles op z'n tijd beste meid. Uit ervaring leert men.
Je denkt mij te begrijpen Dutch, maar niets is minder waar. Jij denkt dat je de ware islaam hebt gezien en zit nu de religie zwart te maken met anderen op dit forum.

Ik, en duizende moslims, zowel man als vrouw, kunnen jou de schoonheid van de islaam laten zien. Maar wie steekt er dit keer haar hoofd in het zand? Jij, Dutch en vele met jou.

Allah betekendt voor mij alles! Dat geloof ik en dat kunnen jullie me niet afnemen met jullie praatjes.
Ik heb het geprobeerd, ik zie dat het geen zin heeft jullie te laten inzien van het goede.

Moge Allah jullie vergeven! Ameen!

Ashadoe
Allah is de Alwetende!
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Ashadoe, kan jij dan om mij te bewijzen dat ik onterecht de islam zwart maak, weerleggen wat in het artikel staat ? Bijvoorbeeld alle MAAR's gewoon weerleggen om zo uiteindelijk te bewijzen dat een échte moslima meer rechten heeft dan de seculiere wetten alle vrouwen garanderen ? Of op z'n minst dezelfde rechten...
Ik denk niet dat jij deze uitdaging aandurft.
Je weet namelijk diep in je hart beter beste Ashadoe.

Je kan ook gewoon van GOD houden en GOD dienen zonder de islam hoor ! Er zijn op de aardbol miljoenen deïsten.
tomc
Berichten: 1152
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 11:55 pm

Bericht door tomc »

Ashadoe, sorry dat ik zo cru ben, maar jij maakt geen enkel punt. Niets. "de islam is schoon", geen reden, geen referentie, niets.

Niets.

Dutch daarentegen heeft een heel verhaal gepubliceert, en verwijst regelmatig naar de "heilige" teksten van de islam. Zij is geloofwaardig, zij doet moeite, zij ... heeft gelijk.

Zeg nu eens eerlijk ... heb jij ooit de koran opengedaan ? Voor meer dan 2 minuten ?
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Bericht door Afghan »

Ik, en duizende moslims, zowel man als vrouw, kunnen jou de schoonheid van de islaam laten zien.
Beste Ashadoe,
Geef me toch s.v.p. een voorbeeld van de schoonheid van Islam.
Wat heeft Islam voor goeds gebraacht in deze wereld? in welke Islamitische land kunnen we vrede en voorspoed zien?
Wat heeft Islam de mensheid te bieden? behalve onderwerping en tiranie?
Kom toch met een duidelijk voorbeeld als je kan. dus s.v.p. niet met cleche verhalen komen, daar hebben we genoeg van gezien.
Afghan
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Ik, en duizende moslims, zowel man als vrouw, kunnen jou de schoonheid van de islaam laten zien.
Ik ben er van overtuigd dat in Islam heel veel schoonheid te vinden is.
Een probleem echter: De schoonheid van Islam is niet van deze wereld.

Van zijn hart tot zijn grensgebieden zijn de Islamterritoria gedrenkt in bloed. Bloed dat vloeit als prijs voor de schoonheid van een imaginair paradijs.

Dat is wat wij niet wensen te betalen.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Vera
Berichten: 756
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 4:43 pm

Bericht door Vera »

Bedankt voor dit zeer intressante artikel.

Ik ben het echter niet met u eens. Ik heb verhalen van 'nieuwe moslims' gelezen op diverse site's en het is zeker niet makkelijk om met de vooroordelen om te gaan die heersen in de Nederlandse maatschappij. Een luxemoslima lijkt me dus het verkeerde woord. Natuurlijk, zij rekent op steun van de Nederlandse wet, maar is verkeerd? Ze is en blijft Nederlandse, ze is hier geboren, opgegroeid, woont hier nog. Al dat MAAR lijkt me overbodig. Ook moslima's kunnen liefde vinden, voor of na hun shahada. Waarom zullen zij dan doordrammen over het recht op scheiding (wat een Islamitische vrouw trouwens wel heeft), als ze toch niet scheiden wil? Denk je nou echt dat een doorsnee Nederlandse vrouw nadenkt over verkrachtingen door haar eigen toekomstige lieve schat? Denk je dat ze zich druk maakt over waar de kinderen heen zullen gaan als ze ooit onverhoopt scheiden? Ik denk dat ze vooral denkt "hopelijk blijf ik nog lang bij hem" en "ik houd van hem" en "gelukkig wonen we in Nederland, waar we kunnen trouwen en onze toekomstige kinderen kunnen laten opgroeien"

Ik vind niet dat je, zonder alle bekeerde vrouwen te kennen, hen een schaamte tegenover haar zusters kunt noemen. Bovendien, er is niets mis met een psycholoog en ook als je geen moslima wilt worden is het niet verkeerd om er eens langs te gaan. Ik vind dit toch zwaar overdreven en eigenlijk onrespectvol tegenover de strijd die een bekeerde vrouw moet strijden
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Vera schreef:Natuurlijk, zij rekent op steun van de Nederlandse wet, maar is verkeerd?
Ja.
Een moslim mag maar 1 wet erkennen... die van allah. (=sharia)
En dat is nu juist de wet waarin een vrouw een stuk speelgoed is , volledige gehoorzaamheid verplicht is aan de man.
vandaar de term "suikermoslima".

"echte" moslima's (in b.v. SA) hebben geen "Nederlandse wetten" die ze beschermt. "Echte" moslima's hebben geen recht om te scheiden, (ok, ze kunnen weglopen... en dan? een vrouw mag zonder man de straat niet op; geen werk/inkomen... een vrouw zonder man is een hoer die willekeurig gepakt mag worden).
Vandaar..... europese suiker/luxe moslima's.
Ik ben er een groot voorstander van om iedere suikermoslima op kosten van de staat een maand of 6 naar SA te sturen. Zien hoeveel er nog zo blij zullen zijn.
Wat denk jij?
Amorele atheistische nitwit
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Vera
Ik vind niet dat je, zonder alle bekeerde vrouwen te kennen, hen een schaamte tegenover haar zusters kunt noemen. Bovendien, er is niets mis met een psycholoog en ook als je geen moslima wilt worden is het niet verkeerd om er eens langs te gaan. Ik vind dit toch zwaar overdreven en eigenlijk onrespectvol tegenover de strijd die een bekeerde vrouw moet strijden
Ik vind dat ik niet alleen de luxe-moslima's een SCHAAMTE voor hun zusters mag noemen, ZE ZIJN HET OOK !
Vanuit haar luxepositie, prima beschermd en in de seculiere watten gelegd predikt de luxe-moslima de terugkeer naar een middeleeuws statuut voor de vrouw, waarin hun zusters in de echte moslimlanden nood lijden. Is dat dan niet SCHAAMTELOOS zijn ?!?

Natuurlijk is er niets mis met een "shrink" raadplegen, heb zelf mijn eigen shrink sinds enkele jaren !

De strijd die tot de islam bekeerde vrouwen in het Westen moeten strijden is niks in vergelijking met de strijd die moslima's in moslimlanden moeten leveren om te overleven !

Vera, je bent hypocriet als je de gefundeerdheid van dit artikel niet wil zien !!!!
Plaats reactie