Marokkaans publiek sloopt stadion in Tilburg

Polleke
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 3:07 pm
Locatie: Amsterdam

Marokkaans publiek sloopt stadion in Tilburg

Bericht door Polleke »

Marokkaans publiek sloopt stadion in Tilburg Jong Oranje verliest ‘uitduel’ in eigen land

Jong Oranje tegen Jong Marokko (0-2) begon als een voetbalfeest, maar eindigde in een ravage in het Willem II-stadion. Stewards kregen rake klappen. Bondscoach Foppe de Haan: ‘Dit is waardeloos.’

De politie heeft 26 relschoppers aangehouden. Na het laatste fluitsignaal stormden de fans van Jong Marokko het veld op. Aanvankelijk voor een ludiek feestje om de overwinning te vieren met de spelers van Jong Marokko.

Afbeelding

Wanorde
Debutant Rochdi Achenteh, speler van de A1-jeugd van PSV en geboren in Eindhoven, ging op de schouders en werd door een man of vijftig gejonast. Maar meteen daarna sloeg de feestvreugde om in wanorde. Supporters begonnen het stadion te slopen, gooiden met stoeltjes, probeerden de reclameborden kapot te maken en sloegen in op stewards. ‘Dat gaat te ver’, zegt Achenteh, die het publiek juist roemde om hun steun in de wedstrijd. ‘We hebben een leuke aanhang, leuke supporters. Maar dit gaat echt te ver.’

De KNVB had het kunnen voorzien. Een oefenduel tussen FC Utrecht en Marokko in oktober vorig jaar liep ook al uit de hand. Marokkaanse supporters sloopten stadsbussen en gooiden ruiten in bij het stadion.

De Haan
Bondscoach Foppe de Haan wilde er echter niet aan dat de bond dit had kunnen zien aankomen. ‘Kijk, als je wilt oefenen, schrijf je brieven naar verschillende bonden. Marokko heeft daarop gereageerd. Dat zijn normale mensen waar je toch tegen moet kunnen voetballen.’ De Haan bleef ondanks de ongeregeldheden luchtig. ‘Ik ben ooit voetbaltrainer geworden omdat ik het leuk vond. Ik laat mij niet door een zo’n wedstrijd uit het veld slaan.’

Aanvoerder Ron Vlaar had vooraf het publiek verzocht om het duel leuk te houden. Voor rust kwam de eerste supporter het veld op. De Belgische scheidsrechter Luc Wouters liet onmiddellijk omroepen dat hij de wedstrijd zou staken bij de volgende poging.

De Haan: ‘Toen de eerste supporter het veld opkwam, dacht ik: nou ja. Daar zijn de eersten, zei Remy (zijn assistent Reynierse, red.).’ De ‘supporter’ werd door de politie ingerekend. De vader van NAC Breda-middenvelder Anouar Diba, met om z’n nek een Marokko-officialkaart, zag het met lede ogen aan. Druk handgebarend sprak hij zijn verontwaardiging uit over de actie. ‘Ik zou hem zelf wel een paar klapjes willen geven.’

Waarschuwingen
Ook na rust volgden er waarschuwingen, toen na het doelpunt van FC Twente-middenvelder Karim El Ahmadi voor Jong Marokko een Bengaalse fakkel op het veld werd gegooid.

'Nooit meer'
De Haan drukte zich naderhand voorzichtig uit over de gebeurtenissen. ‘Misschien zeggen we in alle eerlijkheid: dit doen we nooit meer.’ De bondscoach van Jong Oranje wilde de rellen niet veroordelen, maar riep juist op tot dialoog. ‘Dit lijkt mij een fantastisch moment om wat er is gebeurd met mensen uit de Marokkaanse gemeenschap te bespreken. Het viel mij op wat een hoop haat er naar ‘onze’ kant, nu ja onze kant, getoond werd. Fluitconcerten bij het Wilhelmus, dat soort zaken.’ Daarmee begeeft De Haan zich op het terrein van de politiek, besefte hij. ‘Maar goed, ik ben Balkenende niet.’

Het kostte de Tilburgse stewards de grootste mogelijke moeite het stadion te ontruimen. Buiten voerde de ME charges uit.

-----------------------------------------------------------------------------
Jammer dat sommige "supporters" menen een voetbalwedstrijd op deze manier te moeten verzieken. Het gedrag is helaas kenmerkend voor een deel van de Marokkaanse jeugd.

Marokko heeft verdiend en terecht gewonnen (alhowel Nederland wel erg veel afwezigen had). Jammer dat sommigen dit aangrijpen om hun persoonlijke frustraties af te reageren. Begrijpen ze dit dan niet dat dit soort ontmoetingen juist kunnen bijdragen aan een betere integratie?

Mvg, Poll
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

sport of Jihad?

Bericht door Afghan »

En dit terwijl ze de voetbal wedstrijd gewonnen hadden. Wat was er dan gebeurd als ze het verloren hadden? Hadden we dan niet Islam (hel) op aarde meegemaakt?
Afghan
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Als ze verloren hadden: de Joden hebben de scheidsrechter omgekocht.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Bericht door stropke »

Dan winne ze van die kafirs en ist nog nie goed. :roll:
Wanneer vertrekt volgende charter naar Marokko?????
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Bericht door Amazigh »

Wat heeft dat met Islam te maken?

Trouwens dit zijn rellen

Afbeelding
A proud amazigh!
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Bericht door Afghan »

ajax schreef:Wat heeft dat met Islam te maken?
Oh ik wist niet dat het Christen Marokkanen waren die zo'n puinhoop hebben gemaakt in Tilburg.
Dit is een beetje moeilijk voor jou om te begrijpen, dus neem ik je ook niet kwalijk.
Afghan
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Gebruikersavatar
fucmoh
Berichten: 858
Lid geworden op: za dec 24, 2005 10:48 pm
Locatie: AMSTERDAM

Bericht door fucmoh »

Hier komt de minderwaardigheids-complex van de moslim duidelijk aan de oppervlakte. Winnen van een B-team en dan zo blij zijn.

En echt waar. Vannacht reden ze luid toeterend en met vlaggen zwaaiend wel tien keer door mijn straat heen weer, alsof Marokko wereldkampioen was geworden.
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Bericht door Amazigh »

Afghan schreef:
ajax schreef:Wat heeft dat met Islam te maken?
Oh ik wist niet dat het Christen Marokkanen waren die zo'n puinhoop hebben gemaakt in Tilburg.
Dit is een beetje moeilijk voor jou om te begrijpen, dus neem ik je ook niet kwalijk.
Afghan

Lees jij wel de nieuws:treinen gesloopt door supporters van ajax/feyenoord dat zijn christenen
ME moet ingrijpen fcutrecht-ajax
gewonden bij rellen tussen ajax en feyenoord
A proud amazigh!
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Bericht door Amazigh »

fucmoh schreef:Hier komt de minderwaardigheids-complex van de moslim duidelijk aan de oppervlakte. Winnen van een B-team en dan zo blij zijn.

En echt waar. Vannacht reden ze luid toeterend en met vlaggen zwaaiend wel tien keer door mijn straat heen weer, alsof Marokko wereldkampioen was geworden.
Is geen b-team of heb je gewoon geen verstand van voetbal?

Zelfde team als in het ek

Kenneth Vermeer; Dwight Tiendalli (46. Gianni Zuiverloon), Frank van der Struijk (46. Arnold Kruiswijk), Ron Vlaar, Calvin Jong-a-Pin (46. Royston Drenthe); Kemy Agustien, Robbert Schilder (59. Ismaïl Aissati), Haris Medunjanin; Tim Vincken (62. Roy Beerens), Maceo Rigters, Otman Bakkal.
Laatst gewijzigd door Amazigh op wo mei 23, 2007 9:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
A proud amazigh!
BaniIsrael
Berichten: 297
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 8:50 pm
Locatie: Te grote avatar verwijderd.

Bericht door BaniIsrael »

Marokkaanse Joden zullen dit nooit doen!!!
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Marokkaanse Joden zullen dit nooit doen!!!
Het stadion molesteren, is voor Marokkaanse punkjihadis. Joden hebben belangrijker zaken om zich mee bezig te houden.

Joden doen aan wetenschap, literatuur en kunst.
Kunnen de Mohammedanen nog iets van leren.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
BaniIsrael
Berichten: 297
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 8:50 pm
Locatie: Te grote avatar verwijderd.

Bericht door BaniIsrael »

BFA schreef:
Marokkaanse Joden zullen dit nooit doen!!!
Het stadion molesteren, is voor Marokkaanse punkjihadis. Joden hebben belangrijker zaken om zich mee bezig te houden.

Joden doen aan wetenschap, literatuur en kunst.
Kunnen de Mohammedanen nog iets van leren.
Zo is het!
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Bericht door Afghan »

ajax schreef:
Afghan schreef:
Oh ik wist niet dat het Christen Marokkanen waren die zo'n puinhoop hebben gemaakt in Tilburg.
Dit is een beetje moeilijk voor jou om te begrijpen, dus neem ik je ook niet kwalijk.
Afghan

Lees jij wel de nieuws:treinen gesloopt door supporters van ajax/feyenoord dat zijn christenen
ME moet ingrijpen fcutrecht-ajax
gewonden bij rellen tussen ajax en feyenoord
Zie je niet dat in beide gevallen jij (dus een moslim) betrokken was :lol:
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Gebruikersavatar
fucmoh
Berichten: 858
Lid geworden op: za dec 24, 2005 10:48 pm
Locatie: AMSTERDAM

Bericht door fucmoh »

ajax schreef:
fucmoh schreef:Hier komt de minderwaardigheids-complex van de moslim duidelijk aan de oppervlakte. Winnen van een B-team en dan zo blij zijn.

En echt waar. Vannacht reden ze luid toeterend en met vlaggen zwaaiend wel tien keer door mijn straat heen weer, alsof Marokko wereldkampioen was geworden.
Is geen b-team of heb je gewoon geen verstand van voetbal?

Zelfde team als in het ek

Kenneth Vermeer; Dwight Tiendalli (46. Gianni Zuiverloon), Frank van der Struijk (46. Arnold Kruiswijk), Ron Vlaar, Calvin Jong-a-Pin (46. Royston Drenthe); Kemy Agustien, Robbert Schilder (59. Ismaïl Aissati), Haris Medunjanin; Tim Vincken (62. Roy Beerens), Maceo Rigters, Otman Bakkal.
Geen B-Team? De meesten hebben nauwelijks interlandervaring.

Jong Oranje - Jong Oekraïne 3-0 (2-0). Finale jeugd-EK, Bessa (Portugal)

11. Huntelaar 1-0, 43. Huntelaar 2-0, 90+3 Hofs 3-0.

Scheidsrechter: Hansson. Toeschouwers: 22146. Gele kaart: Vlaar (Jong Oranje), Jatsenko, Vesjtsjoek, Jarmasj (allen Jong Oekraïne). Rode kaart: 76. Romanchuk (2x geel).

Jong Oranje: Vermeer; Tiendalli, Vlaar, Luirink, Emanuelson; Aissati (79. Zomer), De Zeeuw, Schaars; Hofs, Huntelaar, Castelen (69. De Ridder).
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

ajax schreef:
Afghan schreef:
Oh ik wist niet dat het Christen Marokkanen waren die zo'n puinhoop hebben gemaakt in Tilburg.
Dit is een beetje moeilijk voor jou om te begrijpen, dus neem ik je ook niet kwalijk.
Afghan

Lees jij wel de nieuws:treinen gesloopt door supporters van ajax/feyenoord dat zijn christenen
ME moet ingrijpen fcutrecht-ajax
gewonden bij rellen tussen ajax en feyenoord
Dus supporters van Ajax en Feyenoord zijn christenen? Hahahahaha, dit is nieuw voor mij! :lol:
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

Ajax, niet zo slim van jou, om supporters van Ajax en Feyenoord christenen te noemen. Of maak jij geen verschil tussen ras en geloof? Blank ras betekend niet automatisch dat ze christen zijn. Ik denk eerder, dat die "supporters" gewoon een stel randgroepdebielen zijn, zonder enkel geloof.
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Bericht door Amazigh »

Freya schreef:Ajax, niet zo slim van jou, om supporters van Ajax en Feyenoord christenen te noemen. Of maak jij geen verschil tussen ras en geloof? Blank ras betekend niet automatisch dat ze christen zijn. Ik denk eerder, dat die "supporters" gewoon een stel randgroepdebielen zijn, zonder enkel geloof.
Ja dat denk jij maar waarom hoort dit bij Islam?
A proud amazigh!
Polleke
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 3:07 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Polleke »

ajax schreef:
Freya schreef:Ajax, niet zo slim van jou, om supporters van Ajax en Feyenoord christenen te noemen. Of maak jij geen verschil tussen ras en geloof? Blank ras betekend niet automatisch dat ze christen zijn. Ik denk eerder, dat die "supporters" gewoon een stel randgroepdebielen zijn, zonder enkel geloof.
Ja dat denk jij maar waarom hoort dit bij Islam?
Je weet drommels goed dat deze jongeren de islam als hun identiteit zien en zich daarom afzetten tegen de samenleving. Niet omdat ze niet geaccepteerd worden of geen goede baan krijgen. Het is dezelfde groep die de school niet afmaakt, of een waardeloos diploma haalt. De groep waar underground rap zo populair is.

Het is best moeiijk integreren voor een groep jongeren in een samenleving waar de eigen veronderstelde (morele) superioriteit (Salafisme dus) als achterlijk wordt beschouwd.

Mvg, Polleke
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Bericht door Amazigh »

Polleke schreef:
ajax schreef:
Freya schreef:Ajax, niet zo slim van jou, om supporters van Ajax en Feyenoord christenen te noemen. Of maak jij geen verschil tussen ras en geloof? Blank ras betekend niet automatisch dat ze christen zijn. Ik denk eerder, dat die "supporters" gewoon een stel randgroepdebielen zijn, zonder enkel geloof.
Ja dat denk jij maar waarom hoort dit bij Islam?
Je weet drommels goed dat deze jongeren de islam als hun identiteit zien en zich daarom afzetten tegen de samenleving. Niet omdat ze niet geaccepteerd worden of geen goede baan krijgen. Het is dezelfde groep die de school niet afmaakt, of een waardeloos diploma haalt. De groep waar underground rap zo populair is.

Het is best moeiijk integreren voor een groep jongeren in een samenleving waar de eigen veronderstelde (morele) superioriteit (Salafisme dus) als achterlijk wordt beschouwd.

Mvg, Polleke
Omdat ze marokko in nederland kunnen zien spelen en gek gaan doen moet je Islam de schuld geven?
Deze jongeren weten niks van Islam moet je een keer proberen praten over Islam.
Dus geef mij is een goed reden waarom dit bij Islam hoort?
A proud amazigh!
Polleke
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 3:07 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Polleke »

Omdat ze marokko in nederland kunnen zien spelen en gek gaan doen moet je Islam de schuld geven?
Deze jongeren weten niks van Islam moet je een keer proberen praten over Islam.
Dus geef mij is een goed reden waarom dit bij Islam hoort?
Het is juist dat deze jongeren niks om voetbal of Marokko geven. De wedstrijd is gewoon de aanleiding om eens flink te keer te gaan.
De religie voedt hun woede en afkeer van de samenleving. Dit is het gevolg.

Ik zal ooit nog eens een flink aantal preken van imams on-line zetten.

Mvg, Poll
BaniIsrael
Berichten: 297
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 8:50 pm
Locatie: Te grote avatar verwijderd.

Bericht door BaniIsrael »

Hoor de Goyim spreken, spreekt met kennis over de Salaf of Zwijg!

Moge Allah Wa t`Ala De Salaf zegenen, Amen!
O Israel Waarom bent Gij zo? O Israel waarom heeft U de Almachtige teleurgesteld? O Israel wanneer komt Gij weer tot inkeer?
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Bericht door Amazigh »

Polleke schreef:
Omdat ze marokko in nederland kunnen zien spelen en gek gaan doen moet je Islam de schuld geven?
Deze jongeren weten niks van Islam moet je een keer proberen praten over Islam.
Dus geef mij is een goed reden waarom dit bij Islam hoort?
Het is juist dat deze jongeren niks om voetbal of Marokko geven. De wedstrijd is gewoon de aanleiding om eens flink te keer te gaan.
De religie voedt hun woede en afkeer van de samenleving. Dit is het gevolg.

Ik zal ooit nog eens een flink aantal preken van imams on-line zetten.

Mvg, Poll
Je hebt dus geen reden en toch plaats je het hier op de site?
A proud amazigh!
Mahalingam
Berichten: 52144
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Polleke schreef:[...]
Ik zal ooit nog eens een flink aantal preken van imams on-line zetten.
Mvg, Poll
Als je alvast eng kippevel wil krijgen: even onderstaan mp3-tje afspelen.
Wel even uploaden en dan "_ditweg" uit de naam weghalen zodat die mp3 weer wordt. Sorry voor dit gedoe.
http://www.mitglied.lycos.de/mahalingam ... mp3_ditweg
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

ajax schreef:
Freya schreef:Ajax, niet zo slim van jou, om supporters van Ajax en Feyenoord christenen te noemen. Of maak jij geen verschil tussen ras en geloof? Blank ras betekend niet automatisch dat ze christen zijn. Ik denk eerder, dat die "supporters" gewoon een stel randgroepdebielen zijn, zonder enkel geloof.
Ja dat denk jij maar waarom hoort dit bij Islam?
Ik had het met de zin "Ik denk eerder, dat die "supporters" gewoon een stel randgroepdebielen zijn, zonder enkel geloof." natuurlijk wel over de ajax/feyenoord "supporters", niet over de marokkanen.

Vraag een marokkaan, of men moslim is, 99 van de 100 zullen ja zeggen. Vraag dat eens aan ajax/feyenoord supporters, of ze christen zijn....., je zal nog meer het antwoord horen, ik ben moslim.
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Bericht door Amazigh »

Freya schreef:
ajax schreef:
Freya schreef:Ajax, niet zo slim van jou, om supporters van Ajax en Feyenoord christenen te noemen. Of maak jij geen verschil tussen ras en geloof? Blank ras betekend niet automatisch dat ze christen zijn. Ik denk eerder, dat die "supporters" gewoon een stel randgroepdebielen zijn, zonder enkel geloof.
Ja dat denk jij maar waarom hoort dit bij Islam?
Ik had het met de zin "Ik denk eerder, dat die "supporters" gewoon een stel randgroepdebielen zijn, zonder enkel geloof." natuurlijk wel over de ajax/feyenoord "supporters", niet over de marokkanen.

Vraag een marokkaan, of men moslim is, 99 van de 100 zullen ja zeggen. Vraag dat eens aan ajax/feyenoord supporters, of ze christen zijn....., je zal nog meer het antwoord horen, ik ben moslim.
Dan krijg ik een ja :) nog steeds heb je het niet beantwoord wat heeft een relletje met Islam te maken?
A proud amazigh!
Plaats reactie