Onthoofden is een islamitische traditie

mohyouknow19
Berichten: 437
Lid geworden op: ma apr 23, 2007 12:09 pm
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Bericht door mohyouknow19 »

Roelof schreef:
BaniIsrael schreef:U bent een onderdeel van het Volk der onwetende.
Als ik zie wat er in de koran staat, en wat er in naam van allah gebeurt in de wereld weet ik genoeg beste vrind...
.

Ik ga volgende keer tegen de mensen zeggen als ze een aanslag plegen dat ze het in de naam van de aithiesten moeten doen.

dan weet ik genoeg over die atheisten allemaal terroristen.

Kijk hoe makelijk je iedereen over een hoop kan gooien .

Niks anders dan afgunst en haat


Met vriendelijke groeten mohyouknow19
Voorzeker, zij, die de tekenen van God verwerpen, zullen een strenge straf ontvangen; God is machtig, de Heer der Vergelding
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Bericht door Afghan »

Freya schreef:
ajax schreef: Strijden met woorden niet vechten :)
Ons toestemming om te vechten is pas gegeven als ik word aangevallen:
Ik haal er maar eens eentje uit, Ajax. Vertel mij eens, door wie werd Mohammed aangevallen, toen hij en zijn volgelingen, zelf er op uit gingen, om karavanen en stammen aan te vallen, te vermoorden, de vrouwen te verkrachten en de kinderen en vrouwen tot slaaf te maken?

Door wie werden de moslims aangevallen, toen zij al plunderend, de rest van het Midden-Ooosten (Jeruazalem bijv.)Noord-Afrika, Spanje, Frankrijk, Turkije, Oostenrijk, en India overvielen?
Misschien door hun eigen schaduw?
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Bericht door Afghan »

mohyouknow19 schreef:
Roelof schreef:
BaniIsrael schreef:U bent een onderdeel van het Volk der onwetende.
Als ik zie wat er in de koran staat, en wat er in naam van allah gebeurt in de wereld weet ik genoeg beste vrind...
.

Ik ga volgende keer tegen de mensen zeggen als ze een aanslag plegen dat ze het in de naam van de aithiesten moeten doen.

dan weet ik genoeg over die atheisten allemaal terroristen.

Kijk hoe makelijk je iedereen over een hoop kan gooien .

Niks anders dan afgunst en haat


Met vriendelijke groeten mohyouknow19
Is jullie Allah dan in een keer atheist geworden? Als dat zo is, dan kunnen we echt een grote feest organiseren. Dan wordt tenminste niemand meer gedood. 1 Atheist is nog altijd beter dan 1000000000 moslim
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

mohyouknow19 schreef:
Roelof schreef:
BaniIsrael schreef:U bent een onderdeel van het Volk der onwetende.
Als ik zie wat er in de koran staat, en wat er in naam van allah gebeurt in de wereld weet ik genoeg beste vrind...
.

Ik ga volgende keer tegen de mensen zeggen als ze een aanslag plegen dat ze het in de naam van de aithiesten moeten doen.

dan weet ik genoeg over die atheisten allemaal terroristen.

Kijk hoe makelijk je iedereen over een hoop kan gooien .

Niks anders dan afgunst en haat


Met vriendelijke groeten mohyouknow19
:laugh1:

Leuk bedacht, en typisch islamitisch..., altijd maar proberen de schuld bij een ander in de schoenen te schuiven.
Zo ook bij de gewelddadigheden waar deze mensen zich wereldwijd aan schuldig maken.
Altijd heeft een ander het gedaan, terwijl een ieder die de koran leest weet dat de aanzet, bron en voedingsbodem voor de islamitische moord en slachtpartijen rechtstreeks uit de verdorven ideologie van een middeleeuwse pedofiel afkomstig zijn...

De onderdanen van Mo's leer zijn zo vol haat en agressie dat ze zelfs hun eigen sekteleden afslachten (Irak en Israël).
En ook in de rest van de wereld waar dit soort gelovige dwazen in grote getale aanwezig zijn proberen zij door middel van geweld de macht te grijpen.
Kennelijk moet je uit een bepaald hout gesneden zijn om in de verdorven hersenspinsels van de middeleeuwse pedofiele tiran "Mohammed" te geloven en om zijn dictatuur na te leven, want ieder weldenkend mens dat ook maar iets van gevoel voor zijn medemens in zich heeft wil niets met deze tot onderdrukking, discriminatie, haat, moord en doodslag, en het gebruik van geweld aanzettende ideologie te maken hebben.

Mohammedanen zijn namelijk de grootste egoïsten die op deze aardbol rondlopen.
Ze zijn alleen bezig om hun eigen zieltje te redden voor het zogenaamde 'hiernamaals', uit angst voor de straffen waar de zogenaamde god "allah" genaamd (die alleen tussen hun oren bestaat) mee dreigt, en het interesseert ze geen moer als ze daarmee het leven van hun medemens tot een hel maken.

Is het een wonder dat dit soort mensen zichzelf niet bepaald geliefd maakt in de wereld?

PS:
Het leukste is nog wel dat ik nooit geschreven heb dat alle mohammedanen terroristen zijn, maar kennelijk hebben de volgelingen van Mohammed moeite met begrijpend lezen. :wink:
mohyouknow19
Berichten: 437
Lid geworden op: ma apr 23, 2007 12:09 pm
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Bericht door mohyouknow19 »

Afghan schreef:
mohyouknow19 schreef:
Roelof schreef: Als ik zie wat er in de koran staat, en wat er in naam van allah gebeurt in de wereld weet ik genoeg beste vrind...
.

Ik ga volgende keer tegen de mensen zeggen als ze een aanslag plegen dat ze het in de naam van de aithiesten moeten doen.

dan weet ik genoeg over die atheisten allemaal terroristen.

Kijk hoe makelijk je iedereen over een hoop kan gooien .

Niks anders dan afgunst en haat


Met vriendelijke groeten mohyouknow19
Is jullie Allah dan in een keer atheist geworden? Als dat zo is, dan kunnen we echt een grote feest organiseren. Dan wordt tenminste niemand meer gedood. 1 Atheist is nog altijd beter dan 1000000000 moslim
Ik weet hoe dom je kan zijn, namelijk afgunst
Bij mij is Allah de hele wereld, ik heb niks met mensen te maken.
WIe mijn profeet of allah tegenwerkt mag ik niet liefhebben ook al is dit mijn dichtbijste bloedverwant.
En wie jij beter vindt moet jezelf weten gaat mij namelijk niks aan.

Ik zeg alleen dit ,

God zij dank ben ik moslim,Alhamoulillah.


En die moorden en aanslagen hebben niks met islam te maken maar met oorlog tussenbevolkingsgroepen of landen .
En kijk hoeveel moorden alleen in europa en amerika plaatsvonden, laatst niet gehoord van een jongen die een school binnen liep en begon te schieten.
Of een man die ze vrouw en kinderen doodschoot in nederland.


Voor mij is iedere mens gelijk.

En bij jou duidelijk niet jij vindt 1 aitheist beter dan 10000000 miljoen moslims.

Dat betekent dat jij een moslim hater bent, NU WEET IK GENOEG.
Met je onzin teksten dat je steeds naar mij schrijft we moeten elkaar respecteren,

KIJk eerst naar jezelf voordat je anderen wat wijst maakt

DIe mensen van tegenwoordig echte grappenmakers,
WEeho
Voorzeker, zij, die de tekenen van God verwerpen, zullen een strenge straf ontvangen; God is machtig, de Heer der Vergelding
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

In het met achterlijke moslimwanen gevulde moslimhoofd van je is geen ruimte meer voor humor.
mohyouknow19
Berichten: 437
Lid geworden op: ma apr 23, 2007 12:09 pm
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Bericht door mohyouknow19 »

Roelof schreef:
mohyouknow19 schreef:
Roelof schreef: Als ik zie wat er in de koran staat, en wat er in naam van allah gebeurt in de wereld weet ik genoeg beste vrind...
.

Ik ga volgende keer tegen de mensen zeggen als ze een aanslag plegen dat ze het in de naam van de aithiesten moeten doen.

dan weet ik genoeg over die atheisten allemaal terroristen.

Kijk hoe makelijk je iedereen over een hoop kan gooien .

Niks anders dan afgunst en haat


Met vriendelijke groeten mohyouknow19
:laugh1:

Leuk bedacht, en typisch islamitisch..., altijd maar proberen de schuld bij een ander in de schoenen te schuiven.
Zo ook bij de gewelddadigheden waar deze mensen zich wereldwijd aan schuldig maken.
Altijd heeft een ander het gedaan, terwijl een ieder die de koran leest weet dat de aanzet, bron en voedingsbodem voor de islamitische moord en slachtpartijen rechtstreeks uit de verdorven ideologie van een middeleeuwse pedofiel afkomstig zijn...

De onderdanen van Mo's leer zijn zo vol haat en agressie dat ze zelfs hun eigen sekteleden afslachten (Irak en Israël).
En ook in de rest van de wereld waar dit soort gelovige dwazen in grote getale aanwezig zijn proberen zij door middel van geweld de macht te grijpen.
Kennelijk moet je uit een bepaald hout gesneden zijn om in de verdorven hersenspinsels van de middeleeuwse pedofiele tiran "Mohammed" te geloven en om zijn dictatuur na te leven, want ieder weldenkend mens dat ook maar iets van gevoel voor zijn medemens in zich heeft wil niets met deze tot onderdrukking, discriminatie, haat, moord en doodslag, en het gebruik van geweld aanzettende ideologie te maken hebben.

Mohammedanen zijn namelijk de grootste egoïsten die op deze aardbol rondlopen.
Ze zijn alleen bezig om hun eigen zieltje te redden voor het zogenaamde 'hiernamaals', uit angst voor de straffen waar de zogenaamde god "allah" genaamd (die alleen tussen hun oren bestaat) mee dreigt, en het interesseert ze geen moer als ze daarmee het leven van hun medemens tot een hel maken.

Is het een wonder dat dit soort mensen zichzelf niet bepaald geliefd maakt in de wereld?

PS:
Het leukste is nog wel dat ik nooit geschreven heb dat alle mohammedanen terroristen zijn, maar kennelijk hebben de volgelingen van Mohammed moeite met begrijpend lezen. :wink:
Onee' als je leest wat er in de koran staat en wat er in de wereld gebeurt dan weet je zogenaamd genoeg.
Dus ik weet precies wat je bedoelt.
Er gebeuren alleen maar slechte dingen.
Net of er geen goede dingen zijn .
Maar dat zie ik alleen al aan je hoofd, hoe jij denkt.
Jij hebt er geen verstand over .
Ik geef tekst over de islam , ik leg de mensen de ware islam uit.
Ik nodig ze uit naar mijn geloof.
En dat is een taak van elke moslim.
En heb ik het ooit voor iemand tot een hel gemaakt voor iemand.
Heb ik ooit in me hele leven iemand gedwongen om te geloven.
Nooit, en dat zal ik ook nooit doen.
Want het maakt me niks uit wat je gelooft.
Ik wacht en jij wacht het oordeel is bij God.

en moord ,haat vindt je overal in de wereld, en niet alleen in palestina en Irak.

En trouwens de onruststokkers waren niet de moslims maar de Amerikanen en Israeliers die het land in palistina bezet namen.
En in Irak heb je verschillende bevolkingsgroepen.
soennieten , sjieten, koerden enz.
Toen saddam er was leefden deze mensen geluk samen met elkaar.
Maar toen die klote amerikaanpresident oorlog verklaarde heef hij alleen maar dood, dood en haat gezaaidt.
WIE moet nu de koning zijn in Irak een soeniet, sjiet of koerd.

geloof mij maar als 1 gekozen wordt , is de andere het er niet mee eens.
Oorlog, burgeroorlog.
Kijk alleen hoeveel aanslagen er per dag zijn dan weet je genoeg.

Hoofdoorzaak: Amerika.

Bagdhad WAS, let op WAS een mooie stadt, En nu is het NIKS.


Als god het wil zal er ooit vrede komen. Amin

Met vriendelijke groeten mohyouknow19
Voorzeker, zij, die de tekenen van God verwerpen, zullen een strenge straf ontvangen; God is machtig, de Heer der Vergelding
mohyouknow19
Berichten: 437
Lid geworden op: ma apr 23, 2007 12:09 pm
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Bericht door mohyouknow19 »

Teva Teff schreef:In het met achterlijke moslimwanen gevulde moslimhoofd van je is geen ruimte meer voor humor.
Grapjes kunnen altijd bij mij.
Ik maak ze zelf ook.
Maar geen vooroordelen, en over een kam scheren .
Daar hou ik niet van, meschien jij wel.
Die Nederlandse grappen gaan daarom meestal altijd wel over een groep zoals belgen , blondjes , marokanen, turken, moslims, surinamers enz.

Maar ik zie dat dit duidelijk geen grap is, hij meent het.
grapen en serieus is altijd te onderscheiden.
Voorzeker, zij, die de tekenen van God verwerpen, zullen een strenge straf ontvangen; God is machtig, de Heer der Vergelding
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

mohyouknow19 schreef:
Teva Teff schreef:In het met achterlijke moslimwanen gevulde moslimhoofd van je is geen ruimte meer voor humor.
Grapjes kunnen altijd bij mij.
Ik maak ze zelf ook.
Maar geen vooroordelen, en over een kam scheren .
Daar hou ik niet van, meschien jij wel.
Die Nederlandse grappen gaan daarom meestal altijd wel over een groep zoals belgen , blondjes , marokanen, turken, moslims, surinamers enz.

Maar ik zie dat dit duidelijk geen grap is, hij meent het.
grapen en serieus is altijd te onderscheiden.
Is dit grappig bedoeld, mohyouknow19?
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Hoe leuk..., ik schreef in mijn vorige bericht:
Roelof schreef:Mohammedanen zijn namelijk de grootste egoïsten die op deze aardbol rondlopen.
Ze zijn alleen bezig om hun eigen zieltje te redden voor het zogenaamde 'hiernamaals', uit angst voor de straffen waar de zogenaamde god "allah" genaamd (die alleen tussen hun oren bestaat) mee dreigt, en het interesseert ze geen moer als ze daarmee het leven van hun medemens tot een hel maken.
En wat schrijft pedo-je-weet-wel-19 daar onder:
pedo-je-weet-wel-19 schreef:Bij mij is Allah de hele wereld, ik heb niks met mensen te maken.
Vriendelijk bedankt voor deze bevestiging van mijn woorden pedo-je-weet-wel. 8)
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

mohyouknow19 schreef:moord ,haat vindt je overal in de wereld, en niet alleen in palestina en Irak.
Mohammedanen zitten inderdaad op meer plaatsen in de wereld...
En trouwens de onruststokkers waren niet de moslims maar de Amerikanen en Israeliers die het land in palistina bezet namen.
Ik raad je aan om jezelf eerst eens in de geschiedenis van het Midden Oosten te verdiepen, het gebied is namelijk nooit van de Palestijnen geweest: Geschiedenis
Zij claimen iets waar zij totaal geen recht op hebben.

Het gebied was ten tijden van de verdeling in Britse handen, en is door de VN verdeelt.
Die VN (Verenigde Naties) bestaat niet alleen uit Amerika en Israël, maar heeft momenteel 192 lidstaten.
In de onderstaande link kun je zien uit welke landen de VN bestaat en het jaartal van toetreding: Lidstaten van de Verenigde Naties

Je lult dus weer knap uit je nek beste jongen.
En in Irak heb je verschillende bevolkingsgroepen.
soennieten , sjieten, koerden enz.
Toen saddam er was leefden deze mensen geluk samen met elkaar.
Maar toen die klote amerikaanpresident oorlog verklaarde heef hij alleen maar dood, dood en haat gezaaidt.
WIE moet nu de koning zijn in Irak een soeniet, sjiet of koerd.
Jochie toch! Nu verkondig je alweer allerlei onzin.

De enige reden dat de verschillende bevolkingsgroepen in Irak zich onder het bewind van Saddam rustig hielden was "dictatuur".
Dictator Saddam pakte de Irakezen zo hard aan dat zij het lef niet hadden om elkaar te bestrijden: Irak
De haat tussen de verschillende bevolkingsgroepen in het land bestaat al sinds mensenheugnis, en jij mag 1X raden waar die uit voortkomt...
geloof mij maar als 1 gekozen wordt , is de andere het er niet mee eens.
Oorlog, burgeroorlog.
Kijk alleen hoeveel aanslagen er per dag zijn dan weet je genoeg.

Hoofdoorzaak: Amerika.
De Amerikanen plegen geen aanslagen jongen, het zijn jouw haatdragende gewelddadige islamitische broeders die elkaar uitmoorden.
Bagdhad WAS, let op WAS een mooie stadt, En nu is het NIKS.
Typisch voorbeeld van islamitische achterlijkheid en drang naar macht.
In plaats van hun vrijheid nuttig te gebruiken en door samen te werken een betere samenleving op te bouwen bestrijden ze elkaar.
Net als op zo veel plaatsen in de wereld waar de nakomelingen van Mohammed op gewelddadige wijze de macht proberen te grijpen.
Als god het wil zal er ooit vrede komen. Amin
Jochie, jouw god wil helemaal geen vrede, begrijp je dat nu nog niet? :roll:

Lees het schijnheilige boek waar jij 5X per dag voor buigt maar eens goed:
De (schijn)heilige koran:

Hoofdstuk 2, vers 191:
En doodt hen, waar je hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden. En bevecht hen niet nabij de heilige Moskee, voordat zij je daarin bevechten. Maar indien zij je bevechten, bevecht hen dan - zo is de vergelding voor de ongelovigen.

Hoofdstuk 4, vers 89:
Zij wensen dat gij verwerpt, evenals zij hebben verworpen, zodat gij aan hen gelijk zult worden. Neemt derhalve geen vrienden uit hun midden totdat zij voor de zaak van God werken. En indien zij tot vijandschap vervallen, grijpt hen dan en doodt hen waar gij hen ook vindt; en neemt vriend noch helper uit hun midden.

Hoofdstuk 4, vers 91:
Gij zult anderen vinden die veilig bij u willen zijn en bij hun eigen volk; telkens wanneer zij tot vijandigheid worden opgeroepen, doen zij blindelings mee. Als zij zich derhalve niet op een afstand van u houden, noch u vrede aanbieden, noch hun handen terughouden, grijpt hen dan aan en doodt hen waar gij hen ook vindt. Tegen dezen hebben Wij u duidelijk gezag gegeven.

Hoofdstuk 5, vers 33:
De vergelding dergenen die oorlog tegen God en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet. Dat zal voor hen een schande in deze wereld zijn en in het Hiernamaals zullen zij een grote straf ontvangen.

Hoofdstuk 9, vers 5:
Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar je hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij. Voorzeker, God is Vergevensgezind, Genadevol.

Hoofdstuk 9, vers 123:
O, jij die gelooft, bestrijdt de ongelovigen die in uw nabijheid zijn en laat hen hardheid in u vinden en weet, dat God met de godvruchtigen is.

Hoofdstuk 4, vers 95:
Diegenen der gelovigen die niets doen, met uitzondering der onbekwamen, zijn niet gelijk aan degenen die met hun rijkdommen en hun persoon terwille van God strijden. God heeft degenen, die met hun rijkdommen en hun persoon strijden doen uitmunten boven de rustenden en aan ieder heeft God het goede beloofd. God zal de strijders boven de stilzittenden doen uitblinken door een grote beloning

Hoofdstuk 9, vers 20:
Zij, die geloven en van hun woonplaatsen verhuizen en met hun bezit en met hun persoon voor de zaak van God strijden, hebben in de ogen van God de hoogste rang. Dezen zullen zegevieren.

Hoofdstuk 9, vers 29:
Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, die in God noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat God en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zign.

Hoofdstuk 4, vers 74:
Laten derhalve zij, die hun tegenwoordig leven voor het leven in het Hiernamaals willen offeren, voor de zaak van God strijden. En wie voor de zaak van God strijdt, hetzij hij gedood wordt of overwint, weldra zullen Wij hem een grote beloning geven.

Hoofdstuk 4, vers 84:
Strijd daarom voor de zaak van God - slechts gij wordt verantwoordelijk gesteld - en spoor de gelovigen aan. Het kan zijn, dat God de macht der ongelovigen zal beteugelen en God is sterker in macht en streng in het opleggen van straf.

Hoofdstuk 4, vers 95:
Diegenen der gelovigen die niets doen, met uitzondering der onbekwamen, zijn niet gelijk aan degenen die met hun rijkdommen en hun persoon terwille van God strijden. God heeft degenen, die met hun rijkdommen en hun persoon strijden doen uitmunten boven de rustenden en aan ieder heeft God het goede beloofd. God zal de strijders boven de stilzittenden doen uitblinken door een grote beloning,

Hoofdstuk 4, vers 101:
Voorwaar, de ongelovigen zijn een openlijke vijand voor u.

Hoofdstuk 25, vers 52:
Dus volg de ongelovigen niet, en voer met (de Koran) een grote strijd tegen hen.

Hoofdstuk 61, De strijdplaats (as-Saff)
Vers 4:

Voorzeker, God heeft diegenen lief die terwille van Hem strijden in geordende gelederen, alsof zij een hechte muur vormen.

Hoodstuk 8, vers 22:
Voorzeker, erger dan de beesten zijn in de ogen van God de doven en de stommen die niet willen begrijpen.

Hoofdstuk 8, vers 55:
Voorzeker, in de ogen van God zijn zij, die (de waarheid) verwerpen erger dan beesten want zij willen niet geloven.
Zolang de islam bestaat zal er nooit vrede zijn in de wereld...
mohyouknow19
Berichten: 437
Lid geworden op: ma apr 23, 2007 12:09 pm
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Bericht door mohyouknow19 »

Roelof schreef:
mohyouknow19 schreef:moord ,haat vindt je overal in de wereld, en niet alleen in palestina en Irak.
Mohammedanen zitten inderdaad op meer plaatsen in de wereld...
Ja' daar heb je gelijk in.
Ze brengen vrede en liefde en geen haat en nijd zoals JIJ.
Want NeoNaties , rasisten zitten ook over de hele wereld net zoals JIJ.
Die de joden hebben vermoordt in de tweedewereld oorlog.
En als we praten over de 80 jarige oorlog .
Honderdjarige oorlog Vlaanderen (etc.) - Frankrijk
Brabantse Successieoorlog Vlaanderen en Gelre - Brabant 1355-1357
De Nederlanden (als staat)
Fries-Hollandse oorlogen Holland - Friesland 1272-1524
Tachtigjarige oorlog De Nederlanden, (Noordelijke en Zuidelijke) - Spanje 1568-1648
Portugees Nederlandse oorlog Portugal 1588–1654
Eerste Engels-Nederlandse Oorlog Verenigd Koninkrijk 1652-1654
Driehonderdvijfendertigjarige Oorlog Scilly-eilanden 1651-1986
Zweeds Nederlandse oorlog Zweden 1657–1660
Tweede Engels-Nederlandse Oorlog Verenigd Koninkrijk 1665-1667
Derde Engels-Nederlandse Oorlog Verenigd Koninkrijk 1672-1674
Franse oorlog Frankrijk 1672-1678
Negenjarige Oorlog Frankrijk 1688-1697
Spaanse Successieoorlog Spanje 1701-1714
Oorlog van de Quadrupel-Alliantie Spanje 1718-1720
Amerikaanse Onafhankelijkheidsoorlog Verenigde Staten (Fra., Spa., Ned.) - Verenigd Koninkrijk 1775–1783
Vierde Engels-Nederlandse Oorlog Verenigd Koninkrijk 1780-1784
Napoleontische Oorlogen Frankrijk 1789 - 1815
Paderi-oorlogen Sumatraanse volkeren 19e eeuw
Java-oorlog Java 1825-1830
Belgische Onafhankelijkheidsoorlog

Als we het over slavenhandel hebben , ondrukken van mensen , Onrecht aan de mensen .

Kom dan niet praten over de geschiedenis van de islam.
Kijk naar je eigen geschiedenis wat zij allemaal gedaan hebben.

DE ISLAM BRACHT VREDE EN LEVEN NAAR DE DOOD .
EN EEN ZWARE AFSTRAFFING VOOR DE BOOSDOENERS.

kIJK WAT GROTE WESTERSE NAMEN ZEGGEN OVER DE ISLAM EN DE PROFEET VAN DE ISLAM:

Michael Hart, auteur van ‘The 100: A Ranking of the Most Influential Persons in History’ zei: “Mijn keuze om Mohammed boven aan de lijst te zetten van werelds meest invloedrijke personen zou als verassing bij een aantal lezers kunnen komen en er zullen door anderen zelfs vraagtekens bij gezet worden, maar hij was de enige man in de geschiedenis die zowel op religieus als seculier niveau succesvol was.”

George Bernard Shaw: de Britse theaterschrijver zei: “De wereld heeft heel erg behoefte aan een man met het gedachtegoed van Mohammed. In de Middeleeuwen werd hij op een heel donkere manier afgeschilderd. Vooral vanwege hun onwetendheid en vooroordelen, omdat zij hem als vijand van het Christendom beschouwden. Maar toen ik terug ging kijken naar het verhaal achter deze man vond ik hem een verbazingwekkende en miraculeuze persoon, en ik kwam tot de conclusie dat hij nooit een vijand van het Christendom was. Hij zou in plaats daarvan de redder van de mensheid genoemd moeten worden. Ik denk dat als hem vandaag de controle over de wereld wordt gegeven, dat hij onze problemen zou oplossen en de vrede en het geluk zou brengen waar de wereld zo naar verlangt."

Annie Besant, schreef in ‘The life and teachings of Muhammed’: “Het is onmogelijk, voor wie de persoonlijkheid van deze grootse profeet van de Arabieren bestudeerd heeft en erachter gekomen is hoe hij geleefd heeft en hoe hij zijn volk onderwees, om geen respect te krijgen voor deze grootse profeet. Eén van de meest perfecte boodschappers die Allah gestuurd heeft.

Alphonse de La Martaine schreef in: ‘Historie de la Turquie’: “Als grootsheid in doel, kleinigheid van betekenis, en verbijsterende resultaten de drie criteria zijn voor een menselijke genie, wie kan iemand anders uit de geschiedenis durven vergelijken met Mohammed? De meest beroemde mensen creëerden legers, wetten en slechts rijken. Zij stichtten, als het al iets was, niet meer dan materiele machten welk noch meestal voor hun ogen in elkaar stortte. Deze man verzette niet alleen legers, wetten, rijken, mensen, dynastieën, maar miljoenen mensen in 1/3 van de toen bewoonde wereld: en meer dan dat, hij verzette altaren, de goden, de religiën, de ideeën, de geloven en de zielen. Filosoof, Redenaar, Apostel, Wetgever, veroveraar van ideeën, de restaurateur van rationele opvattingen… De stichter van twintig aardse rijken en van één spiritueel rijk. – Dat is Mohammed. Gezien alle maatstaven waarmee we menselijke grootsheid kunnen meten, zouden we ons kunnen afvragen, is er een man groter dan hij?

J.W.H. Stab schreef in ‘Islam and its founder’: “Oordelend naar de geringe middelen die hij tot zijn beschikking had en de duurzaamheid van het resultaat dat hij heeft bereikt, schijnt geen naam zo bekend te zijn als die van de profeet uit Mekka. Aan de impuls die hij gaf, danken talloze dynastieën hun bestaan, tot de ogen strelende steden, statige paleizen, en tempels zijn uit de grond geschoten en wijde provincies die trouw gehoor geven aan het geloof. En buiten al dit regeerde zijn woorden het geloof van generaties, werden geaccepteerd als hun manier van leven en hun vaste leiding naar de nog te komen wereld. Op duizend altaren smeken de stemmen van de trouwe gelovigen zegeningen op hem, wie zij in hoge achting nemen als de profeet van God, de zegel van de Apostelen. Gezien de standaard van menselijke roem; van welke sterveling vergelijkt de glorie zich met de zijne?”

Dr. Gustav Weil schrijft in ‘History of Islamic peoples’: “Mohammed was een schijnend voorbeeld voor zijn volk. Zijn karakter was puur en vlekkeloos. Zijn huis, zijn kleding, zijn voedsel –deze karakteriseerde zijn zeldzame simpliciteit. Zo eenvoudig was hij dat hij van zijn metgezellen geen aanbidding ontving, noch accepteerde hij van zijn persoonlijke bediende een dienst die hij zelf kon verrichten. Hij was toegankelijk voor iedereen op ieder mogelijk tijdstip. Hij bezocht de zieken en was vol sympathie voor allen. Oneindig was zijn welwillendheid en vrijgevigheid als ook zijn ongerustheid over het welzijn van zijn gemeenschap.”

De Britse filosoof Thomas Carlyle, die de Nobelprijs won voor zijn boek ‘The Heroes’ schreef: “Het is een grote schande voor eenieder om te luisteren naar de beschuldigingen dat de Islam een leugen is en dat Mohammed een verzinner en bedrieger was. We zagen dat hij standvastig bleef vasthouden aan zijn principes met ferme verbetenheid. Liefdevol en gul, gepassioneerd, vroom, kuis, met echte mannelijkheid, hardwerkend en serieus. Ondanks al deze kwaliteiten was hij zacht tegen anderen, tolerant, aardig, opgewekt en prijzenswaardig en soms zou hij met zijn metgezellen grapjes maken. Hij was rechtvaardig, oprecht, slim, puur, edelmoedig en scherp; zijn gezicht was stralend alsof hij licht binnen in zich had om de donkerste van de nachten te verlichten. Hij was van nature een grootse man die niet was onderwezen op een school of door een mentor onder zijn hoede werd genomen. Hij had dit allemaal niet nodig.”

Johan Wolfgang von Goethe, de Duitse schrijver zei: “Wij Europeanen, met al onze concepten en ideeën konden niet bereiken wat Mohammed bereikte, en niemand zal in staat zijn hem hier in voorbij te gaan. Ik heb gezocht in de geschiedenis van de mens naar een voorbeeld en vond dat het Mohammed was die de waarheid op de beste manier wist te brengen. Inderdaad, Mohammed slaagde erin om de hele wereld te onderdompelen in monotheïsme.”

En trouwens de onruststokkers waren niet de moslims maar de Amerikanen en Israeliers die het land in palistina bezet namen.
Ik raad je aan om jezelf eerst eens in de geschiedenis van het Midden Oosten te verdiepen, het gebied is namelijk nooit van de Palestijnen geweest: Geschiedenis
Zij claimen iets waar zij totaal geen recht op hebben.
OHJA een leugenaar raadt MIJN aan om de geschiedenis door tenemen.
Is dit een grap ofzo Ik zet het hier voor jezelf zonder moeite .
Dan gaan we verder zien .

De Palestijnse Gebieden betreffen de Westelijke Jordaanoever, de Gazastrook en soms ook Oost-Jeruzalem.
Het zijn die delen van het oorspronkelijke Britse mandaatgebied Palestina die tijdens de Arabisch-Israëlische Oorlog van 1948 in Jordaanse of Egyptische handen kwamen. Zij worden als Palestijns aangeduid omdat er oorspronkelijk hoofdzakelijk Palestijnse Arabieren woonden en omdat dat tegenwoordig voor het overgrote deel nog steeds het geval is (in Oost-Jeruzalem ligt de situatie deels anders). Sinds de Zesdaagse Oorlog van 1967 zijn ze in Israëlische handen.
Na de Oslo-akkoorden van 1993 heeft de in 1994 opgerichte Palestijnse Autoriteit over meeste delen een beperkte tot vergaande zeggenschap gekregen. Het liefst zou zij over het hele gebied willen beschikken en daar een zelfstandige staat Palestina willen vestigen.
In Israël zijn de meningen verdeeld over wat er met deze gebieden moet gebeuren. Verder bemoeit ook de internationale gemeenschap zich intensief met deze netelige problematiek.


Wie de waarhied wil horen leest dit en geen leugens van een moslimshater, die vol van haad en nijdt zit. zware afgunst en jaloerzie.

De Filistijnen waren in het 2e millennium v. Chr. een zeevarend volk dat op de kuststrook van Kanaän leefde, met sterke banden met het Minoïsch Kreta. Hun religie was dan ook een Moedergodincultus rond de Slangengodin gecentreerd. In later tijden verschoof het zwaartepunt van de eredienst naar die van de oorlogsgod Dagon. De Palestijnen beschouwen zich als afstammelingen van dit volk.

De Filistijnen worden een zogenaamd zeevolk genoemd omdat zij van het gebied van de Egeïsche Zee afkomstig waren en zich vandaaruit in de laatste eeuwen van het tweede millennium voor Christus hadden gevestigd in het zuidelijke deel van de kuststrook van het toenmalige Kanaän, het latere Israël en Palestina. De door hen druk bewoonde kuststrook liep ongeveer van de stad Gaza tot de stad Askelon.

Waar de Filistijnen oorspronkelijk vandaan komen, daarover zijn historici het niet eens. De meeste stemmen gelden Griekenland (Cyprus of Kreta). Hier is archeologisch (opgravingen) en Bijbels-bewijs voor. Zo zouden de Filistijnen volgens het Oude Testament uit Kafthor komen, het oud-Hebreeuwse woord voor 'Kreta', dat in het Egyptisch Keftiu heette. Ook architectuur, aardewerk, wapens en wapenuitrusting wijzen in de richting van Cyprus of Kreta. Sommigen vermoeden dat het Griekse strijders waren, op drift na de val van Troje, waarna ze over zee Egypte en Judea bereikten. Maar anderen beschouwen de "zeevolken" als handelaren, die goederen en personen van de ene naar de andere haven in de Middellandse Zee brachten, en tot zelfs ver daarbuiten. Zo zouden zij bijvoorbeeld Cádiz en zelfs het zuiden van Engeland hebben aangedaan, lang voor de Romeinen daar voet aan wal zetten.

Alhoewel hun belangrijkste migratiegolf naar Kanaän omstreeks 1200 v. Chr. schijnt te hebben plaatsgehad, worden de Filistijnen door de Bijbel eveneens in de tijd van Abraham (rond 2000 v. Chr) geplaatst maar dan is er vermoedelijk alleen sprake van individuele bezoekers in Kanaan. Bepaalde auteurs brengen de Filistijnen daarom in verband met de voor-Griekse Pelasgen, die in Griekenland woonden voor de Indo-Europese invasies. Ook een verbinding met de Minoers die in Abrahams tijd het belangrijkste zeevarende volk waren lijkt niet uitgesloten. In de periode van hun belangrijkste migratie vestigden zij zich vooral in het zuid-westen van Kanaän, een gebied dat als Filistia bekend zou worden, en waarvan de huidige naam Palestina komt.

De Filistijnen komen in het Oude Testament vaak voor in de periode van de bijbelboeken Richteren en Koningen, tussen de richter Jefta en de regering van Koning David. Ze bedreigden, aldus deze bron, het zuiden van Israël en onderdrukten het volk Israël vooral in de tijd van de richters Simson en Samuël.

Inscripties van 1900 v.Chr, geschreven in wat lijkt op Proto-Sinaïtisch, zijn gevonden in boven-Egypte, en lokale Egyptische teksten spreken over het bestaan van Semitisch sprekende mensen in Egypte. De 'Sherden' ("volken uit het groen") leefden in de Nijldelta en waren vaak uit Azië afkomstig. Ook de 'Peleset' die er ooit door de farao werden verslagen, maar dan als huurlingen in dienst genomen, werden in Palestina als Egyptische voorpost gevestigd. Zij kenden de smeedkunst in ijzer. Ze bouwden steden groter dan de Kanaänitische, met centrale gebouwen. De vierkante ruimte met haard en vier zuilen verraadt een Myceense stijl.


Cultuur
Op basis van de herkomst van hun voorouders uit Minoïsch Kreta of om reden dat aanvankelijk overal in het Middellandse Zee gebied de Moedergodin werd vereerd kan men stellen dat dit gedurende lange tijd eveneens voor de Filistijnen gold.

In Beth Shan (Kanaän) stond inderdaad een Filistijnse tempel gewijd aan Ashtoreth, waar onder meer een slangenkoker werd opgegraven samen met ' Astarteplaketjes ' die allemaal een priesteres met slang rond de nek afbeelden. Dit zou wijzen op de oeroude cultus van de Slangengodin (Moedergodincultus) die door hen werd beleden zoals die voor de Indo-Europese invasies overal rond de Middellandse zee gangbaar was. De cultus van de Slangengodin gold evenzeer in het Minoïsche Kreta als in Delphi, en ook in Egypte, waar de uraeus cobra de voorhoofden van godheden en farao's sierde. Het was een teken van diepe verbondenheid met de scheppende kracht van de kosmos en duidde op profetische kennis en wijsheid. De Godin Isis-Hathor, wier verering die van Ua Zit, de Cobragodin van Egypte was, bleek ook in delen van de Sinaï en Kanaän welgevestigd. Er waren reeds tijdens de Tweede Dynastie zeehavens of zelfs kolonies van Egypte, waar deze cultus uiteraard ook leefde. Verbanden komen ook aan het licht door de naamverwantschap van de Godin. In Egypte was de Kanaänietische Ashtoreth bekend als Asit, (verwant aan Ua Zit of Au Set dat later Isis werd). In delen van Arabië was de naam Umm Attar, Moeder Attar gangbaar, verwant aan de naam Hathor en aan Attoret, de Kanaänitische naam voor Ashtoreth.

Een ander stuk dat in Beth Shan werd gevonden beeldde de Godin of opperpriesteres uit het raam van een heiligdom leunend af, met een slang die vanuit een dieper gelegen ruimte tevoorschijn komt. Nog een interessante ontdekking in deze tempel was een terra cotta slang met vrouwenborsten, symbool van de wijze vrouwelijke scheppingskracht uit de oertijd. De Bijbel vertelt dat het in dit Huis van Ashtoreth in Beth Shan was dat de Filistijnen triomfantelijk de wapenrusting van de verslagen Hebreeuwse koning Saul tentoonstelden (I Sam. 31:10).

Ook Byblos was een havenplaats die met Egypte was verbonden. De tempel daar stond op fundamenten van voor 2800 v. Chr. en ook deze Kanaänitische stad vereerde de godin Hathor wier vertegenwoordigende priesteres de titel Baälat droeg, dat wil zeggen vrouwelijke godheid of heerseres (Baäl betekent in het Kanaänitisch Heerser of God, en de uitgang .t dient voor vrouwelijke woorden).

In Beth Shemesh werden kruiken met slangen opgegraven samen met een figuur van de Godin met een slang die over haar schouder neerdaalde. In Taänach zijn slangenhoofden gevonden samen met een klein figuurtje dat een slang vasthield. Daar was ook een bronzen figuur van Ashtoreth met de inscriptie dat de Godin orakels gaf door met de vinger te wijzen. En in Tel Beit Mersim, een ander Filistijns bolwerk, waren er veel Astarteplaketten, waaronder er een waar een slang rond de Godin kronkelt. Het stuk is zwaar verminkt, maar de slang is duidelijk zichtbaar. Daar is ook een zuil gevonden in een laag uit ongeveer 1600 v. Chr., gebeeldhouwd met de voorstelling van een Godin met haar slang kronkelend rond het lichaam. Zij dateert uit ongeveer dezelfde tijd als de aardewerk figuur van de Slangengodin die in de tempelschatkamers van Knossos werd gevonden, aldus Hutchinson, die daaruit concludeert dat "een soorgelijke Slangengodin schijnt in het Bronstijdperk in Palestina vereerd te zijn".

Geleidelijk zou onder invloed van de omstandigheden het zwaartepunt van de Moedergodincultus zijn verlegd naar die van de god Dagon als hoofdgod in de steden Azotus, Gaza, en Ashkelon. Dagon was een oorlogsgod aan wie verschillende soorten offers werden gebracht om hem gunstig te stemmen. Dagon werd ook buiten de confederatie van de Filistijnse stadsstaten vereerd, zoals in de Fenicische stad Arvad. De eredienst liep minstens nog tot in de 2e eeuw v. Chr. toen de tempel van Azotus werd vernield.


Geschiedenis
Uit het Oude Testament kennen we de Filistijnen als vechtersbazen, bij de Israëlieten waren ze berucht vanwege hun vele invallen in het Judese land (Judea). De belangrijkste oorzaak van hun talrijke overwinningen was de kwaliteit van hun wapens. De Israëlieten en Egyptenaren vochten met bronzen wapens, de Filistijnen beschikten over ijzeren wapens. Pas tijdens de regering van Saul (einde 11e eeuw v. C.) wisselen de kansen, als ook de Israëlieten de beschikking over ijzer krijgen. Maar de Hebreeuwse koning Saul werd verslagen en de Filistijnen stelden zijn wapenrusting tentoon in de tempel van Beth Shan. De Filistijnen worden pas teruggedrongen onder het koningschap van David. David (een Jood) verslaat de reus Goliath (Filistijn) met een simpele slinger. Als David koning is, worden de Filistijnen teruggedrongen en wordt zelfs een deel van hun grondgebied veroverd. Vanaf dat moment spelen de Filistijnen een marginale rol.

Nadat de Filistijnen onder Koning David rond 1000 v Chr. verslagen zijn, vormen de gebieden Juda, Samaria en Galilea samen het koninkrijk Israël dat echter spoedig uiteenvalt in Israël en Juda. Na een paar eeuwen zelfstandigheid word het gebied overgenomen door achtereenvolgens Assyrie, Babylon, Perzie en de Grieken. Vervolgens rond de eerste eeuw voor Christus trekken de Romeinen het land binnen. Na de verwoesting van de belangrijke Joodse tempel door de Romeinen in 70 n.C. moeten de Judeërs vluchten. Ze zwerven uit over de hele wereld - dit staat bekend als de diaspora. De Romeinen laten de Filistijnen - die ook nog in het gebied wonen - met rust. Zij blijven in Palestina wonen. De Filistijnen hebben echter nooit meer zelf over hun eigen land kunnen regeren. De Romeinen, na 395 spreekt men van Byzantijnen, blijven tot de 7de eeuw. Daarna maakt Palestina tot 1517 deel uit van verschillende arabisch-islamitische rijken, met een korte onderbreking door de kruistochten, waarna de Ottomanen -de huidige Turken- de macht overnemen. Palestina blijft een provincie van het Ottomaanse Rijk tot het einde van de Eerste Wereldoorlog. Daarna komt Palestina onder mandaat van het Verenigd Koninkrijk, waarna het land in 1948 wordt verdeeld tussen de Palestijnen en de Joden.

Waar bleven de Filistijnen?
De Palestijnen menen dat zij de nakomelingen van de Filistijnen zijn, de in 2004 overleden Palestijnse leider Yasser Arafat heeft dit zelfs expliciet gezegd, hij sprak altijd over 'mijn Filistijnse volk'. De woorden Palestijn en Filistijn zijn ook sterk met elkaar verwant. Of de Palestijnen inderdaad afstammelingen zijn van de Filistijnen? Dat lijkt niet erg waarschijnlijk. Er wordt al eeuwen niet meer over de Filistijnen gerept, bovendien zou dat betekenen dat de Palestijnen geen Arabieren maar 'Grieken' zijn! Het waarschijnlijkst is dat de oorspronkelijke Filistijnen al lang geleden geassimileerd zijn in de volken die voortdurend Palestina binnenvielen. Men kan veilig aannemen dat de huidige Palestijnen grotendeels Arabisch-Egyptisch zijn (Arafat was zelf in Egypte geboren) met kleinere bijdragen van Feniciers, Grieken, Romeinen, Armeniers, Joden en veel andere volken en ook eventueel nog een heel klein beetje Filistijnse inbreng

[Zie je ze zijn het er niet helemaal mee eens maar hebben geen sterke bewijz dus filistijnen zijn gewoon de palistijnen en dus de eerste inwoners van midden- oosten .

Het gebied was ten tijden van de verdeling in Britse handen, en is door de VN verdeelt.
Die VN (Verenigde Naties) bestaat niet alleen uit Amerika en Israël, maar heeft momenteel 192 lidstaten.
In de onderstaande link kun je zien uit welke landen de VN bestaat en het jaartal van toetreding: Lidstaten van de Verenigde Naties
Je lult dus weer knap uit je nek beste jongen.
Kijk als jij leugens vertelt en ik vertel de waarheid.
Vindt je het gek dat je het niet een met me bent.

Oordeel eerst over jezelf voordat je anderen beoordeelt .

En in Irak heb je verschillende bevolkingsgroepen.
soennieten , sjieten, koerden enz.
Toen saddam er was leefden deze mensen geluk samen met elkaar.
Maar toen die klote amerikaanpresident oorlog verklaarde heef hij alleen maar dood, dood en haat gezaaidt.
WIE moet nu de koning zijn in Irak een soeniet, sjiet of koerd.
Jochie toch! Nu verkondig je alweer allerlei onzin.
De enige reden dat de verschillende bevolkingsgroepen in Irak zich onder het bewind van Saddam rustig hielden was "dictatuur".
Dictator Saddam pakte de Irakezen zo hard aan dat zij het lef niet hadden om elkaar te bestrijden: Irak
De haat tussen de verschillende bevolkingsgroepen in het land bestaat al sinds mensenheugnis, en jij mag 1X raden waar die uit voortkomt...

Beter dat hij ze aangepakt had toen was er tenminste nog een beetje vrede en veiligheid .
NU IS HET EEN PUINHOOP.
TOEN waren er steden nu is er niks alles is met de grond gelijk gemaakt.
Oke SADDAM HEEFT IN HET VERLEDEN VEEL SLECHTE DINGEN GEDAAN IK WEET DAT .
DAT HOEF JE MIJ NIET KOMMEN TE VERTELEN.
AMERIKA HELPDEN HEM DAAR NOG IN , DOOR HEM WAPENS TE GEVEN.

geloof mij maar als 1 gekozen wordt , is de andere het er niet mee eens.
Oorlog, burgeroorlog.
Kijk alleen hoeveel aanslagen er per dag zijn dan weet je genoeg.

Hoofdoorzaak: Amerika.
De Amerikanen plegen geen aanslagen jongen, het zijn jouw haatdragende gewelddadige islamitische broeders die elkaar uitmoorden.
Oke als de Amerikanen geen bomaanslagen plegen .
Had je ooit voor de oorlog die Amerika is begonnen tegen Irak ooit een bomaanslag in Irak gehoort .
Ik hoorde het niet zo vaak dan na de oorlog die Amerika is begonnen.
Dus hoofdoorzaak nummer 1: Amerika want geen oorlog minder doden.
Kijk alleen hoeveel onschuldige mensen zijn omgekommen door het leger van Amerika .
Zogenaamde fouten , he vriend je maakt jezelf echt belachelijk.
Ik bekijk die televisiezenders van Arabische kanalen.
En je wilt niet zien hoe het daar aan toe gaat.
Elk moment kan er wat gebeuren , schietpartij enz .

TOEN SADDAM ER WAS DURDE NIEMAND DIT.
WAAROM NIET MAKKELIJK SADDAM MAAKT HEM AF.
HIJ WILT RUST EN VREDE .
EN NIET DAT BEVOLKINGSGROEPEN TEGEN ELKAAR GAAN VECHTEN.
iK HEB MEER TEKST MAAR HOU HET EVEN HIERBIJ .
IK HOOP DAT JE BEGRIJPT WAT IK BEDOEL.

Bagdhad WAS, let op WAS een mooie stadt, En nu is het NIKS.
Typisch voorbeeld van islamitische achterlijkheid en drang naar macht.
In plaats van hun vrijheid nuttig te gebruiken en door samen te werken een betere samenleving op te bouwen bestrijden ze elkaar.
Net als op zo veel plaatsen in de wereld waar de nakomelingen van Mohammed op gewelddadige wijze de macht proberen te grijpen.
Als god het wil zal er ooit vrede komen. Amin
Jochie, jouw god wil helemaal geen vrede, begrijp je dat nu nog niet? :roll:
Mijn heer is vrede is liefde maar jullie begrijpen de islam niet.

Mijn God is de God van de mensen de god van Jezus en Mozes en de God van Adam de God van mohammed (vrede zij met hen allen).
Oorlog en islam heeft niks met elkaar te maken , ik heb ook naar jouw site gekeken dus wil ik dat je hier naar kijkt .
een niet moslim die wat zegt over de islam zonder kennis , lachwekkend :lol:
Bekijk dit , bekijk dit en IK WIL ALLEEN ANDTWOORDT VAN JOUW.

http://www.youtube.com/watch?v=uQnxnYEVp4U

Als je gaat schelden dan is het zware afgunst ik zeg het altijd van te voren dat weet je het alvast.

Lees het schijnheilige boek waar jij 5X per dag voor buigt maar eens goed:
Ja'' ik lees de koraan aan de hand van de suna van de profeet (vzmh).
En jij bent geen islamgeleerde jij bent geen moslim en komt wat vertellen over de islam echt lachwekkend.

Ik luister naar geleerde en niet naar een andere roelof die geen eens 1 vers uit zijn hoofd kent.
En ga niet zeggen dat hoef ik ook niet want dat weet ik.

Je bent namelijk een leugenaar en de verblijfplaats van de leugenaars is het helle vuur.

Als je volgende keer komt en zegt moh ik snap iets niet over de islam kan je me meschien dit uitleggen .

Dan zal ik dat doen voor je (als god dat wil) aan de hand van de koran en de suna van de profeet (vzmh).
met vrede en vriendelijk beter dan haat .

Ik lees het perfect , kijk hier een vers voor jouw dit zegt genoeg over de islam :

http://www.dekoraan.nl/surah/as-sajda.htm?from=2

Ik heb die teksten al geinterpeteerd volgens de suna van de profeet vrede zij met hem.
En ik ga dat niet weer doen voor jouw.

“Waarlijk, degenen die ervan houden dat de gruweldaad zich verspreidt onder degenen die geloven: voor hen is er een pijnlijke bestraffing op de wereld en in het Hiernamaals. En Allah weet, terwijl jullie niet weten.”

De ware islam :
ِAboe Dharr al-Ghifaari overlevert dat de Profeet (vrede zij met hem) over zijn Heer, de Verhevene, verhaalt dat Hij heeft gezegd: "O Mijn dienaren, Ik heb voor Mijzelf onrecht verboden en heb dat onder jullie ook verboden gemaakt. Doe elkaar dan ook geen onrecht aan. O Mijn dienaren, jullie zijn allen dwalenden, behalve degene die Ik geleid heb; vraagt Mij daarom om geleid te worden en Ik zal jullie leiden. O Mijn dienaren, jullie lijden allen honger, behalve degene die Ik gevoed heb; vraagt Mij daarom om gevoed te worden en Ik zal jullie voeden. O Mijn dienaren, jullie zijn allen naakt, behalve degene die Ik gekleed heb; vraagt Mij daarom om gekleed te worden en Ik zal jullie kleden. O Mijn dienaren, waarlijk, jullie begaan dag en nacht zonden en Ik vergeef alle zonden; vraagt Mij daarom om vergiffenis en Ik zal jullie vergeven. O Mijn dienaren, jullie zijn niet in staat om Mij enig nadeel toe te brengen en jullie kunnen Mij dus geen nadeel berokkenen. En jullie zijn niet in staat Mij van nut te zijn en jullie kunnen dus ook niet nuttig voor Mij zijn. O Mijn dienaren, al zouden jullie eerste tot jullie laatste, en (alle) mensen en djinns net zo godvrezend zijn als de meest godvrezende persoon onder jullie, dan zou dat niets aan Mijn Heerschappij toevoegen. O Mijn dienaren, al zouden jullie eerste tot jullie laatste, en (alle) mensen en djinns net zo verdorven zijn als de meest verdorven man onder jullie, dan zou dat niets aan Mijn Heerschappij verminderen. O Mijn dienaren, al zouden jullie eerste tot jullie laatste, en (alle) mensen en djinns, allemaal op één vlakte staan en Mij vragen, en Ik zou iedereen al wat hij verlangde geven, dan zou dat niet meer verminderen van wat Ik heb (aan bezit), dan dat wat een naald onttrekt, wanneer deze in de zee wordt gedoopt. O Mijn dienaren, het zijn uitsluitend jullie daden (waarop jullie afgerekend zullen worden) die Ik voor jullie optel en daarnaar zullen jullie beloond worden. Wie het goede treft (in het Hiernamaals), moet Allah prijzen (Alhamdoelillah zeggen). En wie iets anders dan dat treft, mag niemand anders verwijten, behalve zichzelf.” (Moeslim)


Uitleg:
Deze overlevering wordt een Hadith Qoedsiy genoemd, want in zo’n overlevering verhaalt de Profeet (vrede zij met hem) op autoriteit van Allah. Hij heeft gezegd:

“O, Mijn dienaren! Ik heb voor Mijzelf onrecht verboden.”

In deze overlevering maakt Allah, de Verhevene, duidelijk dat Hij voor Zichzelf onrecht heeft verboden. Hij doet niemand onrecht aan door hem of haar extra zonden toe te schrijven of door beloningen in mindering te brengen. Zoals Hij, de Verhevene, heeft gezegd (interpretatie van de betekenis):

“En wie goede daden verricht terwijl hij gelovig is, hoeft niet bang te zijn voor onrecht en niet (voor) verlies.” (Soerat Taa Haa: 112)

“En heb dat onder jullie ook verboden gemaakt.”

Het is verboden elkaar onrecht aan te doen, daarom zei Hij: “Doe elkaar dan ook geen onrecht aan.”

“O, Mijn dienaren! Jullie zijn allen dwalenden, behalve degene die Ik geleid heb; vraagt Mij daarom om geleid te worden en Ik zal jullie leiden.”

De dienaren dwalen allemaal wat betreft hun kennis en daden, behalve degene die Allah geleid heeft. Als dat het geval is, dan dient men leiding te vragen van Allah. Hij heeft gezegd: “Vraagt Mij daarom om geleid en Ik zal jullie leiden.” De leiding hier omvat de leiding tot kennis en de leiding tot welslagen.

“O, Mijn dienaren jullie lijden allen honger, behalve degene die Ik gevoed heb; vraagt Mij daarom om gevoed te worden en Ik zal jullie voeden.”

Hier geldt weer dezelfde uitleg als hiervoor. Allah vraagt van Zijn dienaren dat zij Hem vragen om voedsel en Hij zal hen voeden. Degene Die het weidegras doet groeien en de uiers rijkelijk doet vloeien is Allah, de Verhevene, zoals Hij heeft gezegd (interpretatie van de betekenis):

“Hoe denken jullie dan over wat jullie zaaien? Zijn jullie het die het doen groeien of zijn Wij Het Die doen groeien?” (Soerat al-Waaqicah: 63-65)

En ook de bezittingen waarmee men zaait zijn immers van Allah, de Verhevene.

“O, Mijn dienaren! Jullie zijn allen naakt.”

Met andere woorden: ieders intieme lichaamsdelen worden ontbloot, behalve degene die Allah kleedt en het hem mogelijk en makkelijk maakt om aan kleding te komen. Daarom heeft hij gezegd: “Behalve degene die Ik gekleed heb; vraagt Mij daarom om gekleed te worden en Ik zal jullie kleden”

De kleding van de zonen van Adam (de mensen) is iets dat Allah uit de aarde heeft voortgebracht. En als Hij, de Verhevene, wil, kan Hij dat onmogelijk maken.


O Mijn dienaren, waarlijk, jullie begaan dag en nacht zonden.”


Deze uitspraak komt overeen met de volgende uitspraak van de Profeet: “Iedere zoon van Adam (mens) begaat zonden. De beste zondeplegers zijn zij die berouw tonen.” (al-Boechari)

De mensen begaan dag en nacht zonden -en dat is in strijd met het bevel van Allah en Zijn Profeet (vrede zij met hem)- door een verboden zaak te verrichten of door een gebod na te laten. Echter deze zonden hebben, Allah zij dank, wel een geneesmiddel. En dat is: “Vraagt Mij daarom om vergiffenis en Ik zal jullie vergeven.”

Vergiffenis ofwel al-Maghfirah: dit betekent het bedekken en overzien van de zonde.

“O, Mijn dienaren! Jullie zijn niet in staat om Mij nadeel toe te brengen en jullie kunnen Mij dus geen nadeel berokkenen. En jullie zijn niet is staat Mij van nut te zijn en jullie kunnen dus ook niet nuttig voor Mij zijn.”

Allah heeft niemand nodig. Zelfs al zouden alle bewoners van de aarde ongelovig worden. Zij zullen daardoor Allah geen nadeel berokkenen. En zelfs al worden alle bewoners van de aarde gelovig, zij zullen dan helemaal niet nuttig zijn voor Allah. Allah heeft niemand van de schepselen nodig.

“O Mijn dienaren, al zouden jullie eerste tot jullie laatste, en (alle) mensen en djinns net zo godvrezend zijn als de meest godvrezende persoon onder jullie, dan zou dat niets aan Mijn Heerschappij toevoegen.”

Het feit dat iemand Allah gehoorzaamt, daar heeft alleen hij zelf baat bij. Allah Zelf heeft daar geen voordeel van, want Hij heeft daar geen behoefte aan. Dus al zouden de mensen allemaal zo godvrezend zijn als de meest godvrezende persoon, dan zou dat niets aan Allah’s Heerschappij toevoegen.

“O Mijn dienaren, al zouden jullie eerste tot jullie laatste, en (alle) mensen en djinns net zo verdorven zijn als de meest verdorven man onder jullie, dan zou dat niets aan Mijn Heerschappij verminderen.”

Dit omdat Allah geen behoefte heeft aan ons. Al zouden dus alle mensen en djinns net zo verdorven zijn als de meest verdorven persoon, dan zou dat niets aan Allah’s Heerschappij verminderen.

O Mijn dienaren, al zouden jullie eerste tot jullie laatste, en (alle) mensen en djinns, allemaal op één vlakte staan en Mij vragen, en Ik zou iedereen al wat hij verlangde geven, dan zou dat niet meer verminderen van wat Ik heb (aan bezit), dan dat wat een naald onttrekt, wanneer deze in de zee wordt gedoopt.

Dit vanwege Zijn complete generositeit en omvangrijke Bezit. Al zou Hij dan iedereen geven wat hij wil, dan zal er niets verminderd worden aan Zijn Bezit.

En wat betreft de uitspraak van Allah: “Dan dat wat een naald onttrekt, wanneer deze in de zee wordt gedoopt,” deze benadrukt het feit dat het onmogelijk is dat er maar iets aan Zijn Bezit wordt verminderd. Het is in algemeen bekend dat een naald niets van de hoeveelheid zeewater vermindert, wanneer deze in de zee wordt gedoopt en vervolgens eruit wordt gehaald. Het vochtig worden van een naald is in feite niets.

“Het zijn slechts jullie daden (waarop jullie worden afgerekend) die Ik voor jullie optel.”

Met andere woorden: Allah houdt de daden bij en die worden voor de mens opgeschreven.

“En daarnaar zullen jullie beloond worden. Wie het goede treft (in het Hiernamaals), moet Allah prijzen (Alhamdoelillah zeggen). En wie iets anders dan dat treft, mag niemand anders verwijten, behalve zichzelf.”

Ondanks dit vertienvoudigt Allah, de Verhevene, de beloning van de Hasanah (goede daad) en Hij vermenigvuldigt die tot zevenhonderd en zelfs tot meerdere keren. Daarentegen vergeldt Allah de Sayyi’ah (slechte daad) slechts met haar gelijke, of vergeeft Hij haar, mits men niet als Moeshrik (polytheïst) overlijdt. En Allah weet het beter.

Deze overlevering van de metgezel ِAboe Dharr al-Ghifaari is heel belangrijk. Hierin verhaalt de Profeet (vrede zij met hem) op autoriteit van Zijn Heer, Die zegt: “Ik heb voor Mijzelf onrecht verboden.” Deze overlevering is tevens door Sheich al-Islaam Ibn Taymiyyah uitgelegd in een zeer leerzame verhandeling, en ook door Ibn Rajab in zijn uitleg op al-Ahaadith al-Arbacien an-Nawawi (de veertig Ahaadith van Nawawi).

Wat leert deze overlevering ons?

De overlevering waarin de Profeet (vrede zij met hem) overlevert op autoriteit van zijn Heer wordt ook wel een Hadith Qoedsiy genoemd.

Allah heeft onrecht voor Zichzelf verboden, vanwege Zijn complete rechtvaardigheid, terwijl Hij wel degelijk in staat is om onrecht te doen, de weldoener zijn beloningen te verminderen of voor de zondaar meer slechte daden bij te tellen dan hij werkelijk heeft verricht. Hij, de Verhevene, doet dat echter absoluut niet. Vanwege Zijn complete rechtvaardigheid verbood Hij dat voor Zichzelf.

Onrecht onder ons is ook verboden. De Profeet (vrede zij met hem) heeft duidelijk gemaakt dat dit ziet op het leven, de rijkdom en de eer, daarom heeft hij (vrede zij met hem) tijdens cIed al-Adha (het offerfeest) in Minah gezegd: “Waarlijk, jullie bloed, rijkdom en eer is voor jullie heilig, zo heilig als deze dag van jullie, in deze maand van jullie en in dit land van jullie.” (al-Boechari enMoeslim)

In principe is de mens dwalend en onwetend, dit op basis van de uitspraak van Allah (interpretatie van de betekenis):

En Allah bracht jullie uit de buiken van jullie moeders voort terwijl jullie niets weten surat an-nhal

En de volgende uitspraak van Allah in deze overlevering wijst erop dat de mens oorspronkelijk misleid en onwetend is: “O Mijn dienaren, jullie zijn allen dwalenden, behalve degene die Ik geleid heb; vraagt Mij daarom om geleid te worden en Ik zal jullie leiden.”

De verplichting om leiding te vragen van Allah, dit op basis van de uitspraak van Allah: “Vraagt Mij daarom om geleid te worden en Ik zal jullie leiden.”

De mens en alle dienaren lijden honger en hebben behoefte aan voedsel, behalve degene die Allah gevoed heeft. Tevens komt uit dit leerpunt naar voren dat de mens zijn Heer moet vragen en dat men moet volstaan met het vragen van Allah, waardoor het overbodig wordt om de mensen te vragen. Hij zegt: “Vraagt Mij daarom om gevoed te worden en Ik zal jullie voeden.”

De mensen zijn naakt, behalve degene die Allah gekleed heeft en voor wie Hij het mogelijk en gemakkelijk heeft gemaakt om aan kleding te komen, daarom heeft Hij gezegd: “Vraagt Mij daarom om gekleed te worden en Ik zal jullie kleden.” Allah heeft de naaktheid genoemd na het noemen van voedsel, omdat voedsel een kleed is voor het innerlijk, en kleding een kleed is voor het uiterlijk.

De zonen van Adam (de mensen) plegen allen dag en nacht veelvoudig zonden, maar daartegenover staat de Vergiffenis van Allah, de Verhevene. Allah vergeeft alle zonden, zoals Hij heeft gezegd (interpretatie van de betekenis):

“Zeg: ,,O Mijn dienaren die buitensporig tegenover zichzelf zijn, wanhoopt niet aan de Genade van Allah. Waarlijk, Allah vergeeft alle zonden. Waarlijk, Hij is de Vergevingsgezinde, de Meest Barmhartige.” (Soerat az-Zoemar: 53)

Hieruit vloeit voort dat de mens de waarde van zichzelf moet kennen. Zodra men een zonde begaat, moet men direct vergiffenis vragen aan Allah.

Hoe veel de zonden ook mogen zijn, Allah vergeeft ze allemaal, indien men Allah om vergiffenis vraagt. Dit op basis van de volgende uitspraak van Allah: “En Ik vergeef alle zonden; vraagt Mij daarom om vergiffenis en Ik zal jullie vergeven.”

En Zijn uitspraak: “O Mijn dienaren, jullie zijn niet in staat om Mij enig nadeel toe te brengen en jullie kunnen Mij dus geen nadeel berokkenen. En jullie zijn niet in staat Mij van nut te zijn en jullie kunnen dus ook niet nuttig voor Mij zijn. Dit omdat Allah onafhankelijk is van al Zijn schepselen van Hem. Eén van Zijn namen is al-cAziez (de Dierbare), die zo Verheven is dat geen enkele vorm van nadeel Hem toekomt. Tevens is Hij al-Ghaniyy (de Rijke), al-Hamied (de Prijzenswaardige) en daarom hoeft Hij naar niets of niemand te verlangen om Hem te baten. Niemand is in staat om Hem nadeel toe te brengen, dit vanwege Zijn complete onafhankelijkheid.

O Mijn dienaren, al zouden jullie eerste tot jullie laatste, en (alle) mensen en djinns net zo godvrezend zijn als de meest godvrezende persoon onder jullie, dan zou dat niets aan Mijn Heerschappij toevoegen.” Dit vanwege Zijn complete onafhankelijkheid en daarom heeft de gehoorzaamheid van Zijn dienaren geen nut voor Hem en daarentegen kan de zonde van de zondaar Hem geen kwaad berokkenen. De bedoeling achter deze bovengenoemde zin is het aansporen tot het gehoorzamen van Allah en het uit de buurt blijven van het zondigen tegenover Hem.

O Mijn dienaren, al zouden jullie eerste tot jullie laatste, en (alle) mensen en djinns net zo verdorven zijn als de meest verdorven man onder jullie, dan zou dat niets aan Mijn Heerschappij verminderen.” Dit vanwege Zijn complete onafhankelijkheid en omvangrijke Bezit. Uit deze zin leren wij dat Allah, de Verhevene, allesomvattend is qua onafhankelijkheid en generositeit.

En de volgende uitspraak van Allah: “O Mijn dienaren, al zouden jullie eerste tot jullie laatste, en (alle) mensen en djinns, allemaal op één vlakte staan en Mij vragen, en Ik zou iedereen al wat hij verlangde geven, dan zou dat niet meer verminderen van wat Ik heb (aan bezit), dan dat wat een naald onttrekt, wanneer deze in de zee wordt gedoopt.” Eerder hebben wij duidelijk gemaakt dat de bedoeling hierachter is: het benadrukken van het feit dat dit niets aan Allah’s Bezit vermindert.

En Zijn volgende uitspraak: “Het zijn uitsluitend jullie daden…” Hieruit leren wij dat men elkaar moet aansporen tot het verrichten van goede daden, zodat men het goede zal treffen op de Dag des Oordeels.

Allah doet de mensen in niets onrecht.

De zondaar zal zichzelf verwijten op een tijd wanneer verwijt noch spijt hem zal baten. Dit op basis van de volgende uitspraak van Allah: “En wie iets anders dan dat treft, dan mag hij niemand anders verwijten, behalve zichzelf.”


Met vriendelijke groeten mohyouknow19
Voorzeker, zij, die de tekenen van God verwerpen, zullen een strenge straf ontvangen; God is machtig, de Heer der Vergelding
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Afbeelding
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

MO zoek een goede psychiater.
Je bent ziek.....
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Bericht door Iznogoodh »

Thomas schreef:MO zoek een goede psychiater.
Je bent ziek.....
Die vent is gek of hij is erop uit om de zaak hier de nek om te draaien. Hj dumpt hiet steeds maar ellenlange teksten.
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

Iznogoodh schreef:
Thomas schreef:MO zoek een goede psychiater.
Je bent ziek.....
Die vent is gek of hij is erop uit om de zaak hier de nek om te draaien. Hj dumpt hiet steeds maar ellenlange teksten.
M'n scrollbar begint tekenen van slijtage te vertonen..
masria_naji
Berichten: 10
Lid geworden op: do mei 17, 2007 4:42 pm

Bericht door masria_naji »

Thomas schreef:MO zoek een goede psychiater.
Je bent ziek.....
ik kan tot nu toe nog geen psygische ziekte ontdekken.. alleen dat deze persoon heel erg van typen houd.. :wink:
Soebhan Allahi walhamdoullilahi wa laa ilaha
illallah wallahoe akbar
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

masria_naji schreef:
Thomas schreef:MO zoek een goede psychiater.
Je bent ziek.....
ik kan tot nu toe nog geen psygische ziekte ontdekken.. alleen dat deze persoon heel erg van typen houd.. :wink:
Dat komt waarschijnlijk omdat jij - net als het gros van de moslims op dit forum - NOOIT inhoudelijk naar teksten kijkt. En jij waarschijnlijk slechts 1 of 2 van deze ellenlange teksten hebt gelezen. ALS je ze al hebt gelezen.....
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Onthoofden is een islamitische traditie!
Taliban dreigen met onthoofding Gepost door Robin (Robin2130) - Bron: NU.nl
Gepubliceerd: zondag 3 juni 2007 @ 09:49
De Taliban zullen een Afghaanse arts en drie verpleegkundigen onthoofden als de Afghaanse overheid niet binnen drie dagen het lichaam van hun gesneuvelde commandant Mullah Dadullah overdragen. Een woordvoerder van de Taliban heeft dat vandaag gezegd.

Drie weken geleden werd Dadullah in het zuiden van Afghanistan vermoord. Het was een van de grootste successen sinds de Amerikanen in 2001 de Taliban verdreven uit grote delen van Afghanistan.

Sindsdien heeft Dadullahs broer Mansoor het roer overgenomen en hij is nu commandant van de radicale strijders. Het lichaam van de eenbenige Dadullah is na zijn dood aan de media getoond. Hij werd vervolgens op een onbekende locatie begraven.
Ashadoe
Berichten: 483
Lid geworden op: di mei 08, 2007 5:32 pm

Bericht door Ashadoe »

Masch'Allah Mo!! :D

wasalaam,
Allah is de Alwetende!
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Ashadoe schreef:Masch'Allah Mo!! :D

wasalaam,
Vind je het fijn om een vreemdeling in je eigen land te zijn met je achterlijke taaltje?
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

dit is wat Omar aan de mensen van Jeruzalem heeft beloofd.
Veiligheid in zaken hun zelf ,hun bezittingen , kerken ,kruisen en hun volgelingen .
dus laat nienamd hun gebedshuizen afpakken of afbreken of een deel ervan ondfremden, en niemand mag hen dwingen om afstand te doen van hun geloof en geen van hen mag schade worden berokkend.
en het is wanwege deze soort toepassingen en wetten dat zowel een moslim als een niet-moslim zich toen der tijd veilig voelde in een islamitsche land , onder het gezag van de molims
Ik neem aan dat je hier verwijst naar het befaamde "Verdrag van Omar"?



Misschien is het leuk om even de originele tekst erbij te nemen.
Ik stel daarbij voor dat we hier anno 2007 dit o zo mooie verdrag gaan toepassen op de hier verblijvende moslims. Ik mag er toch van uitgaan dat je dit als zeer waardevol zal beschouwen?

(In feite moeten we hier even stilstaan bij het feit dat dit pact werd opgelegd aan de AUTOCHTONEN in die tijd.....) Even zien hoever we ondertussen al gevorderd zijn misschien?

In the name of God, the Merciful and Compassionate. This is a letter to the servant of God Umar [ibn al-Khattab], Commander of the Faithful, from the Christians of such-and-such a city. When you came against us, we asked you for safe-conduct (aman) for ourselves, our descendants, our property, and the people of our community, and we undertook the following obligations toward you:

We shall not build, in our cities or in their neighborhood, new monasteries, Churches, convents, or monks' cells, nor shall we repair, by day or by night, such of them as fall in ruins or are situated in the quarters of the Muslims.

We shall keep our gates wide open for passersby and travelers. We shall give board and lodging to all Muslims who pass our way for three days.

We shall not give shelter in our churches or in our dwellings to any spy, nor bide him from the Muslims.

We shall not teach the Qur'an to our children.

We shall not manifest our religion publicly nor convert anyone to it. We shall not prevent any of our kin from entering Islam if they wish it.

We shall show respect toward the Muslims, and we shall rise from our seats when they wish to sit.

We shall not seek to resemble the Muslims by imitating any of their garments, the qalansuwa, the turban, footwear, or the parting of the hair. We shall not speak as they do, nor shall we adopt their kunyas.

We shall not mount on saddles, nor shall we gird swords nor bear any kind of arms nor carry them on our- persons.

We shall not engrave Arabic inscriptions on our seals.

We shall not sell fermented drinks.

We shall clip the fronts of our heads.

We shall always dress in the same way wherever we may be, and we shall bind the zunar round our waists

We shall not display our crosses or our books in the roads or markets of the Muslims. We shall use only clappers in our churches very softly. We shall not raise our voices when following our dead. We shall not show lights on any of the roads of the Muslims or in their markets. We shall not bury our dead near the Muslims.

We shall not take slaves who have beenallotted to Muslims.

We shall not build houses overtopping the houses of the Muslims.


(When I brought the letter to Umar, may God be pleased with him, he added, "We shall not strike a Muslim.")

We accept these conditions for ourselves and for the people of our community, and in return we receive safe-conduct.

If we in any way violate these undertakings for which we ourselves stand surety, we forfeit our covenant [dhimma], and we become liable to the penalties for contumacy and sedition.

Umar ibn al-Khittab replied: Sign what they ask, but add two clauses and impose them in addition to those which they have undertaken. They are: "They shall not buy anyone made prisoner by the Muslims," and "Whoever strikes a Muslim with deliberate intent shall forfeit the protection of this pact."

from Al-Turtushi, Siraj al-Muluk, pp. 229-230.

http://www.fordham.edu/halsall/source/pact-umar.html
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Ik zag daarnet nog een stukje waarin onze veelschrijver verwees naar de yizyah taks als "gelijk aan belastingen".....
(heeft ie nu die tekst verwijderd?)

Enfin, ik stel in elk geval voor dat we hier dus ook zo'n dhimmie systeem gaan invoeren:

Moslim betalen dan het tienvoudige van niet-moslims, en in ruil daarvoor mogen ze blijven leven.

Onze veelschrijver beweerde tevens met droge ogen dat die yizyah taks net zoals de zakat verdeeld werd onder ALLE armen... beetje sociaal systeem zoals hier vond hij.

dit is natuurlijk je reinste lariekoek: de zakat is enkel geldig als hij ENKEL EN ALLEEN aan moslims wordt uitgedeeld. Indien niet-moslims aalmoezen ontvangen van een moslim :shock: - dan kan dit nooit als zakat gelden.
En dan dùrven beweren dat de yizyah taks die moest worden opgebracht door de tweederangsburgers (op straffe van dood + IN ALLE NEDERIGHEID TE BETALEN) zou terugverdeeld worden onder diezelfde dhimmies?
Je zit hier gewoonweg vierkant te liegen Mohyouknow!

Maar kom, mij niet gelaten: ik pleit voor EXACT dezelfde manier van werken hier in het westen: moslims worden dus tweederangsburgers (met alle daaraan verbonden plichten) én ze betalen extra belastingen zonder te kunnen meegenieten van ONS (niet-moslims) sociale systeem!

Leuk hé?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
masria_naji
Berichten: 10
Lid geworden op: do mei 17, 2007 4:42 pm

Bericht door masria_naji »

Thomas schreef:
masria_naji schreef:
Thomas schreef:MO zoek een goede psychiater.
Je bent ziek.....
ik kan tot nu toe nog geen psygische ziekte ontdekken.. alleen dat deze persoon heel erg van typen houd.. :wink:
Dat komt waarschijnlijk omdat jij - net als het gros van de moslims op dit forum - NOOIT inhoudelijk naar teksten kijkt. En jij waarschijnlijk slechts 1 of 2 van deze ellenlange teksten hebt gelezen. ALS je ze al hebt gelezen.....
nou zeg... meteen je conclusie al klaar... wie is er nu vijandig..? :roll:
Soebhan Allahi walhamdoullilahi wa laa ilaha
illallah wallahoe akbar
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

Masrija_Naji, de meeste mensen lezen de teksten van Mohyouknow19 niet meer. Ik daag je uit, er minstens 10 op deze avond te lezen, en ga voor de berichten van gemiddelde lengten, niet de kortsten.

Dan zul je ongetwijfeld erachter komen, dat Mohyouknow19 niet alleen veel typt, maar dat dit ook nog veel wartaal bevat. Al zijn zogenaamde bewijzen zijn telkens onderuit gehaald, maar meneer kan dat niet verkroppen en gaat daarom door met teksten knippen en plakken en o.a. met hel en verdoemenis preken.

Zo'n iemand noem ik ook rijp voor de psychiater.
Plaats reactie