De overheid capituleert voor straatterreur

Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Beste BFA,

Het is absurd om oorlogsrecht op vandalen en criminelen toe te passen alleen maar omdat ze als Moslim zijn opgevoed. Het leger inzetten in Amsterdam tegen ontspoorde jongeren is belachelijk.
Het plaatsje Urk weet ik nog niet eens liggen.
Inderdaad. je weet niet genoeg van mijn land om te roepen dat we het leger maar moeten inzetten.
Mij laat het koud waar je mijn sympatien plaatst. Ik weet waar ze liggen, dat is niet bij het Fascisme of een of ander totalitarisme.
Jij vind dat het leger moet worden ingezet omdat in Amsterdam een stel asociale jongeren van Marokkaanse afkomst mensen hebben weggetreiterd. Wegtreiteren wordt net zo goed door autochtone Nederlanders gedaan vandaar mijn verwijzing naar Urk. In het geval van Urk zou je niet om oorlogsrecht roepen. In beide gevallen waren deze jongeren echter asociaal en racistisch bezig. Ik zie niet in waarom er in het ene geval oorlogsrecht moet gelden, maar in het andere niet. Het enige verschil is dat de jongeren in Amsterdam van Marokkaanse afkomst zijn en die in Urk Blank.

Daarom denk ik dat jouw sympathiën een stuk onaangenamer zijn dan jij wilt toegeven.
Voetbalvandalen heeft niets te maken met een act van subordinatie.
Het vernielen van andermans eigendom en het treiteren van buurtbewoners ook niet.
Als ik de documentaire van Channel IV over de moskees zie, zijn daar wel een paar Imams tussen die buiten de wet mogen gesteld. We hebben een wetboek dat die mogelijkheid niet geeft;
Het Belgisch recht ken ik niet zo goed.

Nederlands recht verbied opruiing en aanzetten tot haat. Het onbreekt hooguit aan de wil om te vervolgen.
Oorlogsrecht. Als ik over oorlogsrecht spreek, is dit om een discussie te verkrijgen en meer inzichten. Wat ik vaststel is dat ons rechtssysteem hoe langer hoe meer wordt aangetast. Het is dit dat niet mag.
Op burgers zo maar oorlogsrecht gaan toepassen is een aantasting van de rechtstaat. Ik kan niet voor het Belgische rechtsysteem spreken maar dat van Nederland staat overeind.

Voorstellen om oorlogsrecht toepassen op jeugdige criminelen. Het zou grappig zijn als het niet zo triest was.

Met vriendelijke groet,
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Voorstellen om oorlogsrecht toepassen op jeugdige criminelen. Het zou grappig zijn als het niet zo triest was.
Dit is een verdraaiing van wat ik zei. Voor dezen biedt ons burgerljk rechtboek genoeg bescherming. Als het toegepast wordt.
Op burgers zo maar oorlogsrecht gaan toepassen is een aantasting van de rechtstaat.
Oorlogsrecht werkt alleen op subordinatie, spionage en sabotage. Mits aangepast aan de huidige situatie, geldt dit voor niet meer dan een handjevol Imams, terrorisme, voorbereiden ervan.
Hoe men onder ons burgerlijk rechtssysteem mensen begint vast te houden op verdenkingen van terrorisme vind ik een ondergraving van dit burgerlijk systeem. Omdat die precedenten de norm kunnen vormen in volgende uitspraken.
Nederlands recht verbied opruiing en aanzetten tot haat.
Opruiing en aanzetten tot haat, staat evengoed in het Belgische wetboek. aanzetten tot haat is nieuw, ondergraaft vrijheid van meningsuiting.
Opruiing blijft diegene die niet deelneemt aan de opruiende aktie buiten schot. In Nl ook zo.
Opruiing, haataanzet en subordonatie overlappen mekaar, zijn in wezen verschillend. Niet alle gevallen van opruiing en haataanzet komen voor een militaire rechtbank.
Jij vind dat het leger moet worden ingezet omdat in Amsterdam een stel asociale jongeren van Marokkaanse afkomst mensen hebben weggetreiterd.
Ik heb de indruk dat jij dit leger alleen ziet als een bende indianen op oorlogspad nu met tanks en geweren, klaar om zoveel mogelijk te vernietigen.
Inderdaad. je weet niet genoeg van mijn land om te roepen dat we het leger maar moeten inzetten.
Ik heb je het voorbeeld van de Belgische rijkswacht gegeven. Met een alomtegenwoordige legerpolitieenheid creer je een staat in de staat. Dat gaat niet.
Je onderschat de invloed die uitgaat van een iets ander uniform en lichaamstaal.
Politie kon je uitlachen en provoceren. Als de rijkswacht passeerde bleef je rustig.
Het is absurd om oorlogsrecht op vandalen en criminelen toe te passen alleen maar omdat ze als Moslim zijn opgevoed. Het leger inzetten in Amsterdam tegen ontspoorde jongeren is belachelijk.
Daar heeft oorlogsrecht nog nooit voor gegolden. Insubordinatie, spionage en sabotage.
In beide gevallen waren deze jongeren echter asociaal en racistisch bezig. Ik zie niet in waarom er in het ene geval oorlogsrecht moet gelden, maar in het andere niet. Het enige verschil is dat de jongeren in Amsterdam van Marokkaanse afkomst zijn en die in Urk Blank.

Daarom denk ik dat jouw sympathiën een stuk onaangenamer zijn dan jij wilt toegeven.
Je eindigt met vilificatie en gebruikt eerst een verdraaing om die vilificatie hard te maken.

Dit heb ik gezegd:
Worden zulke fundamentalistische Christelijke groeperingen staatsbedreigend, bedienen ze zich van terrorisme en roepen ze daartoe op, mag het militair tribunaal van mij gerust ook.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Islamofoob
Berichten: 250
Lid geworden op: zo apr 02, 2006 12:03 am
Locatie: Vesting Holland

Bericht door Islamofoob »

Pilgrim schreef:
Linda Danvers schreef:Het leger voor een paar crimineeltjes die politie met een beetje surveillance zo te pakken kan hebben? Dat even logisch als een kleine muizenplaag oplossen door een gebouw vanuit de lucht plat te bombarderen.

Uiteraard ben ik ook niet blij met de oplossing van de Gemeente Amsterdam.

Ik begin een beetje moe te worden van jou roep om overal het leger maar op te zetten, BFA. Een rechtstaat zet het leger niet in tegen gewone criminelen. Dat zijn de daders namelijk. De politie had deze zaak makkelijk afgekund, maar ja, de prioriteiten lagen elders.
Als deze ontwikkeling niet stopt komt er op een dag wel een moment dat alleen het leger de zaak nog kan oplossen. Kijk bijvoorbeeld naar de situatie in Frankrijk. Hoeveel no-go areas zijn er al?
Wanneer de huidige demografische ontwikkeling zich doorzet zullen binnen enkele decennia grote delen van Nederland no go area's zijn voor de oorspronkelijke bevolking. Onder het huidige politieke klimaat zal deze ontwikkeling niet worden tegengehouden. De oorspronkelijke cultuur van Nederland gaat langzaam maar zeker verloren.
In naam van De Vrijheid, de Democratie, de Tolerantie.
Geprezen zij De Democratie de Vrijheid der hemelen en der aarde
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

We kunnen zelf bepalen of de huidige demografische trend doorzet. Moslims die in het Westen opgroeien willen meestal niet veel meer kinderen dan de inheemse bevolking. Als importpartners worden teruggedrongen (en dat gebeurt al), kinderbijslag voor meer dan 2 kinderen wordt afgeschaft en er hogere eisen gaan gelden voor naturalisatie dan Islamiseren we niet.

Vooral het stoppen van de migratie van kansarmen en het recht op bijstand van niet-staatsburgers laten vervallen zou een hoop schelen. Als migranten standaard geen recht hebben op bijstand en vluchtelingen alleen op een toelage waar strenge eisen aan zijn verbonden dan wordt Nederland minder aantrekkelijk voor luie gelukszoekers.

Mensen die van hun buitenlandse partner scheiden zouden gewoon in diens onderhoud moeten blijven voorzien als die in Nederland blijft wonen en geen werk heeft. Het geld wat daarvoor nodig is, trek je van hun inkomen af en dan halen ze doorgaans niet de inkomenseis die nodig om een nieuwe partner te mogen importeren. Het minimum inkomen om met een buitenlandse partner te mogen trouwen zou 200% van het sociaal minimum moeten zijn. Dat inkomen moet voorkomen uit vast werk (minimaal een jaarcontract), een eigen zaak die minimaal drie jaar bestaat, vermogen of pensioen. WW en bijstand gelden niet als volwaardig inkomen. Je moet er immers twee volwassenen en eventueel twee kleine kinderen van kunnen onderhouden. Die eis vervalt alleen als de buitenlandse partner aantoonbaar gefortuneerd is en in Nederland een bankrekening opent of een bedrijf opzet. Een Wao'er kan op die manier wel een kansrijke importpartner naar Nederland halen. Analfabete partners komen standaard Nederland niet binnen tot ze in eigen taal buiten Nederland zijn gealfabetiseerd. Aantoonbare Islamisten komen er ook niet in.
De oorspronkelijke cultuur van Nederland gaat langzaam maar zeker verloren.
Dat valt heel erg hard mee.

Mensen moeten gewoon ophouden met paniekzaaien en aan oplossingen gaan werken.
Plaats reactie