De verschillen tussen Allah en God.

Bestaat God? Wat is de waarde van religie? Mag je een dogma in twijfel trekken?
mootjemo
Berichten: 32
Lid geworden op: do mei 24, 2007 12:10 pm

Bericht door mootjemo »

citaat:

Kan een moslim dit uitleggen: God schept de mensheid en "leidt wie Hij wil". Kennelijk leidt Hij de meeste mensen niet, want zo'n 80% van de wereld is niet islamitisch. Vervolgens kiepert Hij die voor eeuwig in de hel.


het antwoord is heel makkelijk:
Vergeet niet dat je hersenen hebt gekregen om het Kwade en Het Goede te onderscheiden.
daarnaas heb je ook een vrije wil van Allah gekregen: het laat je het goede zien, volg je het, is hij degene die hij jou leidt, hij heeft je het licht laten zien.
Volg je het niet is jou probleem, maar je hebt altijd de vrije keuze.

Ga dus God niks verwijten, het is allemaal je eigen wil, Maar Hij laat je wel altijd een uitweg zien, en de keuze is aan jou om het te volgen of te laten
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

God bestaat niet.
Of hoe dat denkbeeldige vriendje ook genoemd wordt.
mootjemo
Berichten: 32
Lid geworden op: do mei 24, 2007 12:10 pm

Bericht door mootjemo »

wie heeft jou dan gemaakt teva????
BaniIsrael
Berichten: 297
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 8:50 pm
Locatie: Te grote avatar verwijderd.

Bericht door BaniIsrael »

mootjemo schreef:wie heeft jou dan gemaakt teva????
Darwin :lol:
O Israel Waarom bent Gij zo? O Israel waarom heeft U de Almachtige teleurgesteld? O Israel wanneer komt Gij weer tot inkeer?
Gebruikersavatar
Bernie
Berichten: 434
Lid geworden op: do aug 10, 2006 8:59 pm

Bericht door Bernie »

mootjemo schreef:het antwoord is heel makkelijk:
Vergeet niet dat je hersenen hebt gekregen om het Kwade en Het Goede te onderscheiden. daarnaas heb je ook een vrije wil van Allah gekregen: het laat je het goede zien, volg je het, is hij degene die hij jou leidt, hij heeft je het licht laten zien.
Jullie beweren altijd dat Allah leidt wie hij wil, dus voor wie hij het niet wil is het hopeloos. Waarom leidt hij niet iedereen ? Haat hij 80% van zijn schepsels?

Inderdaad heeft hij ons gelukkig hersenen gegeven, zodat we zelf het goede en kwade kunnen onderscheiden. Zodra we dit doen, zijn we daar snel uit. Bestudeer de hadith en de koran zou ik zeggen. Een man van God huwt geen kind, voert geen oorlogen, houdt geen slaven. Maar dit terzijde...

Je antwoordt niet op mijn vraag: hoe kan God de mens scheppen en vervolgens 80% daarvan in de hel kieperen. Een paar voorbeelden.... Ghandi, Nelson Mandela, Moeder Theresa... allemaal bewoners van het eeuwige vuur volgens jouw religie. Alleen omdat ze op een andere manier (of niet) in God geloven. Is dat rechtvaardig ?
Ga dus God niks verwijten, het is allemaal je eigen wil, Maar Hij laat je wel altijd een uitweg zien, en de keuze is aan jou om het te volgen of te laten
Ik verwijt het God ook niet, maar Mohammed die dit alles immers heeft bedacht.

Ma salama
Gebruikersavatar
Bernie
Berichten: 434
Lid geworden op: do aug 10, 2006 8:59 pm

Bericht door Bernie »

@ mohyouknow19 : waarom mochten de mensen 7 eeuwen lang gewoon christen zijn en hun foute dwaalleer straffeloos volgen, tot Mohammed kwam en de christenen vanaf dan ineens de "verliezers" zijn?

Ik kan 3 verklaringen bedenken:

1 - Allah veranderde ineens van mening. Hm, dat denk ik toch niet want Allah is perfect en almachtig, alwetend.

2 - Allah liet bewust de mensen 7 eeuwen lang de mensen dwalen....
Maar wat voor god doet zoiets ? Dan kunnen we hem dus niet echt vertrouwen.

3 - Of Mohammed sprak niet namens God maar bedacht dit zelf.

Ik kies voor 3, want schermen met angst is de makkelijkste manier om volgelingen te krijgen.

Welke optie kies jij ?

Vrede !
mootjemo
Berichten: 32
Lid geworden op: do mei 24, 2007 12:10 pm

Bericht door mootjemo »

bernie

je kan niet bij iemand thuis komen en doen wat je wilt,
je hoort aan de regels te houden van de heer des huizes
Allah heeft je gemaakt om hem te aanbieden en dan hoor je te houden aan zijn regels. Doe je dat niet dan wordt je zeker gestraft jah.

en waarom 80% in de hel?
1- van wie heb je dat getal? waar heb je dat vandaan
2- Als je je misdraagt dan kom je er zeker in terecht jah
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Bericht door Afghan »

mohyouknow19 schreef:
en wij moslims zijn meer christelijk dan de meeste christen zelf,.
Als dat waar was, dan had je geen enkele reden gehad om Joden en Christenen te haten, want je had dan de liefde gekend en in liefde is geen haat.
Wie houd je hier voor de gek? GA TOCH FIETSEN JONGETJE!!!!
Afghan
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

mootjemo schreef:wie heeft jou dan gemaakt teva????
Goden bestaan niet.
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

Ok, wie beantwoordt mijn post van http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... ght=#90651
Mohyouknow19, BaniIsrael, Ajax?
mohyouknow19
Berichten: 437
Lid geworden op: ma apr 23, 2007 12:09 pm
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Bericht door mohyouknow19 »

Ik vraag jullie dan ook als jullie van lezen houden,.
Haal een keer het boek islam het rechter pad.
Dan zal je zien wat de ware islam is.

Met vriendelijke groeten mohyouknow19
Voorzeker, zij, die de tekenen van God verwerpen, zullen een strenge straf ontvangen; God is machtig, de Heer der Vergelding
mohyouknow19
Berichten: 437
Lid geworden op: ma apr 23, 2007 12:09 pm
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Bericht door mohyouknow19 »

Ariel heb je somige teksten van mij verkorrt of verwijderdt mis namelijk iets over de profeten wat ik een tijdje geleden heb geschreven.

groetjes mohyouknow19
Voorzeker, zij, die de tekenen van God verwerpen, zullen een strenge straf ontvangen; God is machtig, de Heer der Vergelding
Ruth
Berichten: 1232
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 8:14 pm

Bericht door Ruth »

sjongejonge, noem je dat een antwoord beste Mo??
Nou Freya, ik denk dat je op je antwoord moet wachten tot je een ons weegt! Mo zegt een heleboel maar eigenlijk zegt hij niets :cry:
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

mohyouknow19 schreef:Ariel heb je somige teksten van mij verkorrt of verwijderdt mis namelijk iets over de profeten wat ik een tijdje geleden heb geschreven.

groetjes mohyouknow19
Nee Moh.
Ik verwijder niks.
Soms als er heel veel gequote word, quote, in quote, in quote, dan haal ik deze quote weg, omdat we anders te veel moeten scrollen.
Maar ik verwijder geen test van je.

Vriendelijke groet.
Ariel
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Bericht door Iznogoodh »

mootjemo schreef:citaat:

Kan een moslim dit uitleggen: God schept de mensheid en "leidt wie Hij wil". Kennelijk leidt Hij de meeste mensen niet, want zo'n 80% van de wereld is niet islamitisch. Vervolgens kiepert Hij die voor eeuwig in de hel.


het antwoord is heel makkelijk:
Vergeet niet dat je hersenen hebt gekregen om het Kwade en Het Goede te onderscheiden.
daarnaas heb je ook een vrije wil van Allah gekregen: het laat je het goede zien, volg je het, is hij degene die hij jou leidt, hij heeft je het licht laten zien.
Volg je het niet is jou probleem, maar je hebt altijd de vrije keuze.

Ga dus God niks verwijten, het is allemaal je eigen wil, Maar Hij laat je wel altijd een uitweg zien, en de keuze is aan jou om het te volgen of te laten
Vrije wil bestaat niet als je door Allah ben geschapen. Alles wat je doet is uiteindelijk het gevolg van de eigenschappen die hij je heeft gegeven en de omgeving waarin je leeft.
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Bericht door Iznogoodh »

mohyouknow19 schreef:Ik vraag jullie dan ook als jullie van lezen houden,.
Haal een keer het boek islam het rechter pad.
Dan zal je zien wat de ware islam is.
Jouw onslimme bijdragen doen vermoeden dat de ware Islam zeer slecht is voor de hersenen.
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
Gebruikersavatar
Bernie
Berichten: 434
Lid geworden op: do aug 10, 2006 8:59 pm

Bericht door Bernie »

mootjemo schreef:bernie

je kan niet bij iemand thuis komen en doen wat je wilt,
je hoort aan de regels te houden van de heer des huizes
Allah heeft je gemaakt om hem te aanbieden en dan hoor je te houden aan zijn regels. Doe je dat niet dan wordt je zeker gestraft jah.

en waarom 80% in de hel?
1- van wie heb je dat getal? waar heb je dat vandaan
Eenvoudig:
ongeveer 6 miljard mensen op aarde
ongeveer 1,2 miljard moslims
dus 4,8 miljard niet-moslims zijn zeker op weg naar het eeuwige vuur (=80%)
2- Als je je misdraagt dan kom je er zeker in terecht jah
Nee, als je niet geloofd dat meneer Mohammed namens Allah spreekt, ga je naar de hel. Of hebben mensen als Nelson Mandela en moeder Theresa zich zo misdragen dan?

En ook jij kunt naar de hel gaan als moslim wegens gebrek aan hassanaat, bijv. als je op de verkeerde tijden bidt, de verkeerde handelingen uitvoert bij het bidden, je verkeerd kleedt, etc. Van een god die op die manier veroordeelt zou ik geen slaaf willen zijn.

ma salama
Gebruikersavatar
Bernie
Berichten: 434
Lid geworden op: do aug 10, 2006 8:59 pm

Bericht door Bernie »

mohyouknow19 schreef:
Bernie schreef:@ mohyouknow19 : waarom mochten de mensen 7 eeuwen lang gewoon christen zijn en hun foute dwaalleer straffeloos volgen, tot Mohammed kwam en de christenen vanaf dan ineens de "verliezers" zijn?

Ik kan 3 verklaringen bedenken:

1 - Allah veranderde ineens van mening. Hm, dat denk ik toch niet want Allah is perfect en almachtig, alwetend.

2 - Allah liet bewust de mensen 7 eeuwen lang de mensen dwalen....
Maar wat voor god doet zoiets ? Dan kunnen we hem dus niet echt vertrouwen.

3 - Of Mohammed sprak niet namens God maar bedacht dit zelf.

Ik kies voor 3, want schermen met angst is de makkelijkste manier om volgelingen te krijgen.

Welke optie kies jij ?

Vrede !
Eindelijk een goede vraag:,
Ik heb deze vraag al beandtwoord, ik weet niet of je het al in de gaten had.
Dank je wel, maar ik lees niet echt een antwoord in je verhaal.

Als mensen zijn gaan klooien in de bijbel, waarom moest het dan 7 eeuwen duren voor Allah dit kwam rechtzetten? Waarom mocht iedereen 7 eeuwen lang onzin geloven, en daarna ineens niet meer?

Je zegt dat mensen de schuld zijn, prima, maar waarom liet Allah dit straffeloos gebeuren en wordt elke niet-moslim nu wel genadeloos afgestraft? Mijn vraag blijft: welke optie klopt, 1, 2 of 3 ?
DAAROM ZEG IK HET KONINGRIJK DER GOD ZAL VAN U WEGGENOMEN WORDEN EN GEVEN WORDEN AAN EN VOLK( DE MOSLIMS) DAT ZIJN VRUCHTEN ZAL VOORBRENGEN.
Dit staat er niet, jijzelf vindt dat het "de moslims" zijn. Waarom zou dit op de moslims slaan (sinds wanneer zijn moslims een volk??) en niet op de Kelten of de Grieken?
Mohammed(vzmh) is weer met een nieuwe wet aangekommen.
Precies. Allah veranderde voortdurend de regels, zelfs binnen de korte tijd van "openbaring" van de koran paste hij de regels aan. Maar daarna liggen ze voor eeuwig vast. Is dit logisch? Twijfelde Allah de alwetende voortdurend ? Ik vind dat erg onwaarschijnlijk, jij niet ?
Als het volk van mozes geluisterd had (was er nu geen islam en geen christendom).
Nee, want Mohammed kwam met tal van regels die Mozes nooit gaf. Zoals: veranderen van gebedsrichting naar Mekka, 5 X verplicht bidden op vaste tijden, etc. Iemand die zich aan de wetten van Mozes houdt en niet aan die van Mohammed, is geen moslim en belandt dus in de hel.
Als het volk van jezus ,de joden geluisterd hadden .(was er nu geen islam).
Wederom nee, zie boven.
De enige die gehoorzaam waren aan de koran en de profeet is het volk van mohammed(vzmh).
Je zegt het zelf al: je gehoorzaamt een (zogenaamde) profeet. God heeft daar niets mee te maken.
Want het wonderbaarlijke wat hij bracht is de koran.
Wat is er zo wonderbaarlijk aan? Een boek dat zichzelf talloze keren tegenspreekt, waarvan een aantal versen ongeldig zijn verklaard... Het enige wonderbaarlijke is misschien dat mensen er blind in geloven.
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

mohyouknow19 schreef:
Freya schreef: En trouwens de tijden verschillen van nederland tot marroko van marokko tot saudi arabie.
Hier bidden ze 2 uur later dan in marroko , dus ik weet niet waar je deze onzin vandaan hebt maar klopt niks van.
En de tijden zijn ook anders,.
Ja, de tijden zijn anders, dat hangt ervan af, waar je woont, vandaar ook mijn raadpleging van een islamitische ! website, over de gebedstijden. Zou dus wel moeten kloppen, maar goed, de essentie van mijn bericht, snap je niet.

Ook het laatste, over de hoofddoek, heb je ook waarschijnlijk niet begrepen, want daar geen antwoord op.

Het is het verhaal van een vrouw in Afghanistan die in de tijd van Taliban een keer op straat boos aangesproken werd door een baardman (Talib) om haar gezicht en haar goed af te dekken, op de vraag van de vrouw die zei waarom dan, werd boos geantwoord: omdat zonde en lust op jullie gezichten zijn. Hierop zei die arme vrouw: is zonde en lust in onze gezichten of in jullie ogen? hierop werd ze ter plekke gedood door de machinegeweer van die baardman.
Beter had die vrouw in Afghanistan, die wel een hoofddoek droeg, maar niet goed haar hele gezicht had afgedekt, het niet kunnen zeggen, alleen leidde het jammer genoeg tot haar dood.:

Is zonde en lust in onze gezichten of in jullie ogen?
Gebruikersavatar
Hamid
Berichten: 260
Lid geworden op: zo apr 22, 2007 11:23 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Hamid »

Freya schreef:
mohyouknow19 schreef:
Freya schreef: En trouwens de tijden verschillen van nederland tot marroko van marokko tot saudi arabie.
Hier bidden ze 2 uur later dan in marroko , dus ik weet niet waar je deze onzin vandaan hebt maar klopt niks van.
En de tijden zijn ook anders,.
Ja, de tijden zijn anders, dat hangt ervan af, waar je woont, vandaar ook mijn raadpleging van een islamitische ! website, over de gebedstijden. Zou dus wel moeten kloppen, maar goed, de essentie van mijn bericht, snap je niet.

Ook het laatste, over de hoofddoek, heb je ook waarschijnlijk niet begrepen, want daar geen antwoord op.

Het is het verhaal van een vrouw in Afghanistan die in de tijd van Taliban een keer op straat boos aangesproken werd door een baardman (Talib) om haar gezicht en haar goed af te dekken, op de vraag van de vrouw die zei waarom dan, werd boos geantwoord: omdat zonde en lust op jullie gezichten zijn. Hierop zei die arme vrouw: is zonde en lust in onze gezichten of in jullie ogen? hierop werd ze ter plekke gedood door de machinegeweer van die baardman.
Beter had die vrouw in Afghanistan, die wel een hoofddoek droeg, maar niet goed haar hele gezicht had afgedekt, het niet kunnen zeggen, alleen leidde het jammer genoeg tot haar dood.:

Is zonde en lust in onze gezichten of in jullie ogen?
Het is best mogelijk dat die vrouw zich niet netjes heeft gedragen tegenover zo'n Talib. Als ze toch wist hoe de Taliban reageren, dan had ze toch op haar hoede moeten zijn. Ze was volgens mij levens moe en heeft zo een zelfmoord gepleegd.
Niet geschoten is altijd mis :lol:
droevie
Berichten: 275
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 8:59 pm

Bericht door droevie »

Hamid schreef: Het is best mogelijk dat die vrouw zich niet netjes heeft gedragen tegenover zo'n Talib. Als ze toch wist hoe de Taliban reageren, dan had ze toch op haar hoede moeten zijn. Ze was volgens mij levens moe en heeft zo een zelfmoord gepleegd.

Dus angst moet regeren? Dit vind ik echt een onzin posting...
Gebruikersavatar
Hamid
Berichten: 260
Lid geworden op: zo apr 22, 2007 11:23 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Hamid »

droevie schreef:
Hamid schreef: Het is best mogelijk dat die vrouw zich niet netjes heeft gedragen tegenover zo'n Talib. Als ze toch wist hoe de Taliban reageren, dan had ze toch op haar hoede moeten zijn. Ze was volgens mij levens moe en heeft zo een zelfmoord gepleegd.

Dus angst moet regeren? Dit vind ik echt een onzin posting...
Wat weet jij van de situatie in Afghanistan?
Niet geschoten is altijd mis :lol:
droevie
Berichten: 275
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 8:59 pm

Bericht door droevie »

Hamid schreef:
droevie schreef:
Hamid schreef: Het is best mogelijk dat die vrouw zich niet netjes heeft gedragen tegenover zo'n Talib. Als ze toch wist hoe de Taliban reageren, dan had ze toch op haar hoede moeten zijn. Ze was volgens mij levens moe en heeft zo een zelfmoord gepleegd.

Dus angst moet regeren? Dit vind ik echt een onzin posting...
Wat weet jij van de situatie in Afghanistan?

Genoeg.. :wink:
Gebruikersavatar
Hamid
Berichten: 260
Lid geworden op: zo apr 22, 2007 11:23 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Hamid »

droevie schreef:
Hamid schreef:
droevie schreef:
Dus angst moet regeren? Dit vind ik echt een onzin posting...
Wat weet jij van de situatie in Afghanistan?

Genoeg.. :wink:
Vind je dat zo'n vrouw juist heeft gehandeld? zou je dat ook gedaan hebben als je zou weten dat zo'n Talib jou zou afmaken? Ik ben helemaal niet pro-taliban, maar ik vind dat je zulke mensen niet moet uitdagen.
Begrijp je dit, of is dit teveel voor?
Niet geschoten is altijd mis :lol:
droevie
Berichten: 275
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 8:59 pm

Bericht door droevie »

Vind je dat zo'n vrouw juist heeft gehandeld? zou je dat ook gedaan hebben als je zou weten dat zo'n Talib jou zou afmaken? Ik ben helemaal niet pro-taliban, maar ik vind dat je zulke mensen niet moet uitdagen.
Begrijp je dit, of is dit teveel voor

Nee hoor, dit is niet te veel voor mij..

De vrouw heeft juist gehandeld.. de man niet.
Gesloten