Man die 39 moslims afmaakte in moskee is ... moslim

Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Beste Hamid,

Laat je toch geen leugens op de mouw spelden !
Iemand die ik zeer goed ken heeft in Jallalabad gewoond, in het Arabische kamp, samen met Bin Laden en Co....
Toen deze persoon uiteindelijk aan een triest lot kon ontsnappen in de maand mei voor de aanslagen, meldde die mij dat Bin Laden een zeer grote slag ging slaan en de westerse wereld een "lesje" ging leren...toen de WTC-aanslagen gebeurden belde deze persoon me dadelijk op en zei "zie je, ik heb het je gezegd!".
Na de aanslagen was er vreugde alom in het arabische jihad-kamp in Jallalabad, er werden zelfs schapen geslacht voor deze gelegenheid !

Waarom geloven moslims toch alles, letterlijk alles, hoe ongerijmd ook, wat hen op de mouw wordt gespeld ?!? Misschien omdat ze ook al lichtgelovig in allah geloven... daardoor zijn ze prima geconditioneerd !
droevie
Berichten: 275
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 8:59 pm

Bericht door droevie »

Hamid schreef:
droevie schreef:
Hamid schreef:hoi Droevige christen,
dat was toch de waarheid wat ik had geschreven? als dat niet zo is, kom met de feiten en niet zo cynisch doen.
Jullie nederlanders zijn zo naief. Jullie geloven alles wat de zionisten aan jullie vertellen.
Hamid

Hoi, vreugdevolle islamiet..

Of het de waarheid is wat jij had geschreven.. Helaas nee..
Of het jouw waarheid is.. dat kan jij alleen zeggen. De feiten zijn beschreven door Wahlers en Freya.

Ik hoef dit niet meer te gaan herhalen.
Hoi Droevige kruisvaarder,
ja, wij hebben onze waarheid en jullie hebben jullie eigen leugens die jullie asl waarheid zien. die waalvis (zo klinkt haar naam) kan kletsen wat ze wil. Dat is jullie versie van het verhaal. Ik ben er niet bij geweest en jullie ook niet, de waarheid is ergens tussen in.
Hoi vreugdevolle en liefdevolle islamiet,

Gelukkig spreek jij nu uit jouw eigen waarheid, en zolang de islam aan geschiedvervalsing doet, en mogen liegen in de naam van allah (de verwoester)...... ..... Ik zie aan jouw posting dat jij probeert het goede leven van jouw idool Mohammed te volgen.. en mijn complimenten.. het lukt je aardig. Ik kan de liefde van Mohammed voor anderen door jouw postings lezen.
mohyouknow19
Berichten: 437
Lid geworden op: ma apr 23, 2007 12:09 pm
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Bericht door mohyouknow19 »

droevie schreef:
Hamid schreef:
droevie schreef:
Hoi, vreugdevolle islamiet..

Of het de waarheid is wat jij had geschreven.. Helaas nee..
Of het jouw waarheid is.. dat kan jij alleen zeggen. De feiten zijn beschreven door Wahlers en Freya.

Ik hoef dit niet meer te gaan herhalen.
Hoi Droevige kruisvaarder,
ja, wij hebben onze waarheid en jullie hebben jullie eigen leugens die jullie asl waarheid zien. die waalvis (zo klinkt haar naam) kan kletsen wat ze wil. Dat is jullie versie van het verhaal. Ik ben er niet bij geweest en jullie ook niet, de waarheid is ergens tussen in.
Hoi vreugdevolle en liefdevolle islamiet,

Gelukkig spreek jij nu uit jouw eigen waarheid, en zolang de islam aan geschiedvervalsing doet, en mogen liegen in de naam van allah (de verwoester)...... ..... Ik zie aan jouw posting dat jij probeert het goede leven van jouw idool Mohammed te volgen.. en mijn complimenten.. het lukt je aardig. Ik kan de liefde van Mohammed voor anderen door jouw postings lezen.
Salamualakum HAmid,.
Zie je Hamid weer een leugen van en ene droevie:
Ze volgen slecht de satan.
Droeve waar staat in de koran dat zij mogen liegen in de naam van Allah(sbht).

Integendeel de leugenaars gaat naar het vuur.
Wie leugens vertelt over god of over de schepping van god.
Of leugens vertelt over alles.
Hij bedriegd nameijk niemand . niet mij , niet jouw , niet ALlah maar zichzelf.
De leugenaar zijn degene die naar het vuur gaan.

En Allah de Arabische vertaling van God de almachtige heeft alles gemaakt , de wereld en alles wat er op is.
Hij heeft de universium en de 7 hemelen gemaakt en een duidelijke lamp(zon) geplaatst.
Voorduidelijk dit is een teken van god voor een volk dat weet.

Dus allah is geen verwoester maar een maker, de mensen zijn verwoesters.
En vooral de ongelovigen die ontkennen , verbergen .
Ze zeggen slechts dingen over de islam uit onwetenheid, geen kennis, Alleen maar begeertes en verlangs , haat en nijd .
pure Jaloerzie en afgunst .
Ik heb niks anders dan dit te zeggen.

De Ware Islam de koran en de Suna

En je kan nooit de liefde van mohammed aan iemands post lezen totdat hij met bewijzen is gekommen uit de KORAN EN DE SUNA van de profeet .
En dat overgeleverd is door de metgezellen en bevestigd is door de grote geleerden allertijden.

DUS DROEVE DE ENIGE DIE LIEGT BEN JIJ .


Een dialoog met de shaytaan


Een willekeurige dienaar van Allah zei: “In een donkere nacht ben ik eens in discussie geraakt met de vervloekte shaytaan zei, toen ik opeens de oproep tot het Fadjr-gebed hoorde en ik mij naar de moskee wilde begeven. Hij zei tegen mij: “Je hebt een lange nacht achter de rug, ga nog even liggen.”

Ik antwoordde: “Ik ben bang dat ik het verplichte gebed mis.”

De shaytaan zei: “Je hebt tijd zat.”

Ik antwoordde: “Maar ik ben bang dat ik het gezamenlijke gebed mis.”

De shaytaan zei: “Wees niet te hard voor jezelf als het gaat om het gehoorzamen van Allah.”

Daarna werd ik pas na zonsopgang wakker en hij fluisterde in mijn oor: “Heb geen spijt van wat reeds voorbij is. De dag is nog lang.”

Ik ging zitten om de lofuitingen van de ochtend te verrichten, waarna hij mij op allerlei gedachten begon te brengen. Ik zei: “Je leidt mij af van het verrichten van mijn lofuitingen.”

De shaytaan zei: “Stel dit uit tot een later tijdstip.”

Toen ik besloot berouw te tonen zei de shaytaan: “Geniet toch van je jeugd.”

Ik antwoordde: “Ik ben bang voor de dood.”

De shaytaan zei: “Je hebt nog een heel leven voor je.”

Toen ik de Koran wilde leren zei hij: “Ontspan je door wat muziek te luisteren.”

Waarop ik antwoordde: “Maar dat is haraam.”

De shaytaan zei: “Er zijn geleerden die daar anders over denken.”

Ik antwoordde: “Maar ik heb alle overleveringen die duiden erop dat muziek haraam is genoteerd.”

De shaytaan zei: “Dit zijn allemaal zwakke overleveringen.”

Later kwam een mooie vrouw langs waarna ik mijn blik neersloeg. Hierop zei hij: “Wat is er nu weer mis met het werpen van een blik?”

Ik antwoordde: “Dat is gevaarlijk.”

De shaytaan zei: “Er is niets mis met het bewonderen van schoonheid.”

Toen ik mij begaf naar het Oude Huis in Mekka kwam ik hem tegen op mijn weg, waarna hij mij vroeg: “Waar ben je van plan naar toe te gaan?

Ik antwoordde: “Ik wil de Oemrah verrichten.”

De shaytaan zei: “Je stelt jezelf daardoor bloot aan gevaren terwijl er zoveel verschillende manieren zijn om het goede te verrichten en waarmee vele beloningen te verdienen valt.”

Ik antwoordde: “Het is noodzakelijk dat wij aan onszelf werken.”

De shaytaan zei: “Het paradijs betreedt je niet door je daden.”

Toen ik op het punt stond iemand advies te geven, zei hij: “Doe jezelf geen schande aan.”

Ik antwoordde: “Maar de dienaren van Allah hebben hier baat bij.”

De shaytaan zei: “Ik vrees dat je hierdoor bekendheid zult verkrijgen wat tevens de hoofdoorzaak is van hoogmoed.”

Ik vroeg hem daarna: “Wat vind je van een aantal personen?”

De shaytaan antwoordde: “Ik kan je over iedereen wat vertellen.

Ik vroeg: “Ahmad ibn Hanbal?”

De shaytaan antwoordde: “Hij heeft mij kapot gemaakt met zijn volgende uitspraak: ,,Houdt jullie vast aan de Soennah en de Koran die geopenbaard is.”

Ik zei: “En vertel eens over Ibn Taymiyyah.”

De shaytaan antwoordde: “Zijn slagen voel ik nog dagelijks op mijn hoofd.”

Ik vroeg: “En al-Boechari?”

De shaytaan antwoordde: Met zijn boek heeft hij mijn huis afgebrand.”

Ik vroeg: “En Firauwn (de farao)?”

De shaytaan antwoordde: “Hem komt al onze hulp en steun toe.”

Ik vroeg: “En Salaah ud-Dien, de held van de slag van Hittien?”

De shaytaan antwoordde: “Begin niet over hem. Hij heeft met ons de grond aangeveegd.”

Ik vroeg: “En Mohammed Ibnoe Abd ul-Wahhaab?”

De shaytaan antwoordde: “Hij heeft mij met zijn dawah(preek)(smeekbede) door vuur verteerd laten worden.”

Ik vroeg: “En Aboe Djahl?”

De shaytaan antwoordde: “Voor hem zijn wij broeders en familie.”

Ik vroeg: “En Aboe Lahab?”

De shaytaan antwoordde: “Wij zijn met hem waar hij ook gaat.”

Ik vroeg: “En wat kun je vertellen over zedenloze tijdschriften?”

De shaytaan antwoordde: “Die zijn voor ons als wetsvoorschriften.”

Ik vroeg: “En tv-schotels?”

De shaytaan antwoordde: “Daarmee maken wij van mensen monsters.”

Ik vroeg: “En koffieshops?”

De shaytaan antwoordde: “Daar verwelkomen wij iedere ijdele tijdsverdrijver.”

Ik vroeg: “Wat zijn jullie lofuitingen?”

De shaytaan antwoordde: “Muziek.”

Ik vroeg: “En jullie daden?”

De shaytaan antwoordde: “Het geven van valse hoop.”

Ik vroeg: “En wat vind je van marktplaatsen?”

De shaytaan antwoordde: “Onze vaandel triomfeert daar en op deze plaatsen komen onze vrienden bijeen.”

Ik vroeg: “Hoe misleid je eigenlijk de mensen?”

De shaytaan antwoordde: “Door middel van wellusten, het zaaien van twijfels over de Islam, amusement, het geven van valse hoop en muziek.”

Ik vroeg: “Hoe misleid je de vrouwen?”

De shaytaan antwoordde: “Door hen hun aantrekkelijkheden te laten tonen, en hen aan te sporen de geboden van Allah te verlaten en zonden te plegen.”

Ik vroeg: “Hoe misleid je de geleerden?”

De shaytaan antwoordde: “Door pronkzucht, zelfbewondering, hoogmoed en afgunst die de harten vult.”

Ik vroeg: “hoe misleid je het gepeupel?”

De shaytaan antwoordde: “Door roddels, lasterpraat, ijdele gesprekken en alles wat waardeloos is.”

Ik vroeg: “Hoe misleid je de koopliederen?”

De shaytaan antwoordde: “Door hen met rente te laten handelen, gierig te maken en buitensporig te laten zijn in hun uitgaven.”

Ik vroeg: “Hoe misleid je de jongeren?”

De shaytaan antwoordde: “Door flirten, verliefdheid, het opwekken van lustgevoelens, het minachten van de voorschriften van Allah en het plegen van zonden.”

Ik vroeg: “Wat vind je van de doecaat (verkondigers tot de Islam)?”

De shaytaan antwoordde: “Zij hebben mij kapot, moe en ziek gemaakt. Zij slopen wat ik heb gebouwd. Zij reciteren de Koran als ik zing en zoeken hun toevlucht tot Allah als ik verschijn.”

Ik vroeg: “En wat zeg je tegen de dronkaards?”

De shaytaan antwoordde: “Ik zeg tegen hen: ,,Drink maar lekker door, en spoel jouw zorgen en verdriet weg. Je kunt nog altijd berouw tonen.”

Ik vroeg: “Wat vernietigt jou?”

De shaytaan antwoordde: “Aayat ul-Koersiy, die bezorgt me ellende en berooft mij van vrijheid waardoor ik in ergernis beland.”

Ik vroeg: “Van wie hou je het meest?”

De shaytaan antwoordde: “Van zangers, afgedwaalde dichters, zondaars en een iedere onrustzaaiende verdorvene.

Ik vroeg: “Wie haat je het meest?”

De shaytaan antwoordde: “De bezoekers van de moskeeën en iedere aanbidder van Allah, asceet en strijder.


Toen zei ik: “Ik zoek toevlucht tot Allah tegen jou.” Waarna hij verdween alsof hij door de grond wegzakte.Dat is het lot wat de leugenaar verdient.



http://www.dailymotion.com/relevance/ta ... asbirabbi1


Met vriendelijke groeten mohyouknow19
Laatst gewijzigd door mohyouknow19 op za mei 26, 2007 2:05 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Voorzeker, zij, die de tekenen van God verwerpen, zullen een strenge straf ontvangen; God is machtig, de Heer der Vergelding
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Dat moslimmafkezentaaltje van Mo19, ik lees het allang niet meer.
mohyouknow19
Berichten: 437
Lid geworden op: ma apr 23, 2007 12:09 pm
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Bericht door mohyouknow19 »

Teva Teff schreef:Dat moslimmafkezentaaltje van Mo19, ik lees het allang niet meer.
Ja' de satan luistert nooit naar het goede alleen naar het slechte
dat is over duidelijk beste Teva teff.


Met vriendelijke groeten mohyouknow19

http://www.dailymotion.com/relevance/ta ... asbirabbi1
Voorzeker, zij, die de tekenen van God verwerpen, zullen een strenge straf ontvangen; God is machtig, de Heer der Vergelding
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

mohyouknow19 schreef:
Teva Teff schreef:Dat moslimmafkezentaaltje van Mo19, ik lees het allang niet meer.
Ja' de satan luistert nooit naar het goede alleen naar het slechte
dat is over duidelijk beste Teva teff.


Met vriendelijke groeten mohyouknow19

http://www.dailymotion.com/relevance/ta ... asbirabbi1
Satan bestaat niet.
Alleen achterlijken geloven in dat sprookjesfiguur.
mohyouknow19
Berichten: 437
Lid geworden op: ma apr 23, 2007 12:09 pm
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Bericht door mohyouknow19 »

Teva Teff schreef:
mohyouknow19 schreef:
Teva Teff schreef:Dat moslimmafkezentaaltje van Mo19, ik lees het allang niet meer.
Ja' de satan luistert nooit naar het goede alleen naar het slechte
dat is over duidelijk beste Teva teff.


Met vriendelijke groeten mohyouknow19

http://www.dailymotion.com/relevance/ta ... asbirabbi1
Satan bestaat niet.
Alleen achterlijken geloven in dat sprookjesfiguur.
Daar heb je gelijk in.
Hij bestaat niet en zal niet bestaan voor de godvrezenden.
Maar voor jouw is het je billenmaatje, jouw vriend.
Hij zit diep in je ziel .

Hij fluister het slechte in de harten van de mensen.
Van de mensen en van de djins.

Als de satan niet zou bestaan , dan zou er geen haat zijn en geen leugens, Alle mensen zouden in vrede leven, alleen maar Tawhied(eenheid van god).

Maarja de satan (de duivel ) bestaat, hij leiddt jouw naar het slechte.

Maar dat besef jij niet.

Jammer voor jouw.

Ik besef het namelijk wel.

En ik zal niks zeggen over het ongeziene, want die kennnis bezit ik niet.
Daarvoor moet je bij Allah zijn de kenner van het zichtbaren en onzichtbare en jullie weten niet wat er allemaal voor jullie ogen verborgen wordt gehouden .

Alle macht behoort tot god de heer der werelden.

Je kan niet alles zien dus je gezichtsvermogen is beperkt.
Je kan niet alles tillen dus je kracht is beperkt.
Je kan niet alles horen dus je gehoororganen zijn beperkt.
Je kan niet alles begrijpen dus je verstand is beperkt.


In naam van God, de Barmhartige, de Genadevolle.

1. Haa Miem.

2. Een openbaring van de Barmhartige, de Genadevolle.

3. Een Boek waarvan de verzen zijn verklaard als duidelijke verkondiging voor mensen die kennis bezitten.

4. Als drager van goede tijding en als waarschuwer. Maar de meesten hunner wenden zich af, zodat zij niet luisteren.

5. Zij zeggen: "Onze harten zijn gesluierd voor datgene waartoe gij ons roept en er is doofheid in onze oren en tussen u en ons is een scherm. Daarom ga door met uw werk, wij werken ook."



What is Islam

http://www.youtube.com/watch?v=VzVxFqtg07I


Met vriendelijke groeten mohyouknow19
Voorzeker, zij, die de tekenen van God verwerpen, zullen een strenge straf ontvangen; God is machtig, de Heer der Vergelding
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Kijk Mo19, op achterlijkeheden van je van een paar regels wil ik best inhoudelijk reageren.
Op je veel te lange en geestelijk gestoorde achterlijke moslimwaanpraatjes waar ik nog net het woordje billenmaatje in lees, nee, dan is constatering dat het een achterlijke moslimtekst is voldoende.
Een logisch denkende normale weet dan ook de geestelijke gesteldheid van de persoon die dwangmatig die achterlijke moslimteksten op dit forum zet.
mohyouknow19
Berichten: 437
Lid geworden op: ma apr 23, 2007 12:09 pm
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Bericht door mohyouknow19 »

Wie dit bekijkt, weet zeker dat de koran het woord van god is.

http://video.google.nl/videoplay?docid= ... ad+khalifa


Het leven een beproeving voor de mensheid

http://www.youtube.com/watch?v=Fx6xDDljSbA&NR=1

Met vriendelijk groeten mohyouknow19
Voorzeker, zij, die de tekenen van God verwerpen, zullen een strenge straf ontvangen; God is machtig, de Heer der Vergelding
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

mohyouknow19 schreef:Wie dit bekijkt, weet zeker dat de koran het woord van god is.

http://video.google.nl/videoplay?docid= ... ad+khalifa


Het leven een beproeving voor de mensheid

http://www.youtube.com/watch?v=Fx6xDDljSbA&NR=1

Met vriendelijk groeten mohyouknow19
Wedden dat een normale een tegenovergestelde mening heeft?
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Re: Man die 39 moslims afmaakte in moskee is ... moslim

Bericht door Roelof »

Hamid schreef:
Roelof schreef:
Hamid schreef:Jullie nederlanders zijn zo naief. Jullie geloven alles wat de zionisten aan jullie vertellen.
Aldus iemand die in de verdorven hersenspinsels van een geesteszieke middeleeuwse pedofiele tiran gelooft...
TELL THE CHILDREN THE TRUTH
Aldus iemdand die in vuile leugens gelooft
Wat voor leugens staan er dan zo allemaal op die site jongen?
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Re: Man die 39 moslims afmaakte in moskee is ... moslim

Bericht door Roelof »

mohyouknow19 schreef:
Roelof schreef:
Hamid schreef:Jullie nederlanders zijn zo naief. Jullie geloven alles wat de zionisten aan jullie vertellen.
Aldus iemand die in de verdorven hersenspinsels van een geesteszieke middeleeuwse pedofiele tiran gelooft...
Bij roelof is het een persoonlijke kwetsie het gaat ze om de persoon.
en daarom zal je zien dat ze vaak meer op de persoon spelen en meer de persoon uitschelden dan zijn verwoordingen en uitspraken en meschien zullen ze je geeneens vertelen wat hij verkeerd doet
kijk uit voorhem hij is gevaarlijk , hij is dat hij is dat en wat heeft hij gedaan dat weten ze niet te zeggen.
dat is het probleem het is niks anders dan jaloerzie niks anders dan afgunst.
Leg eens uit jongen, waarom zou ik jaloers zijn op mensen die zo bang zijn voor de hersenspinsels van één of ander gestoord middeleeuws figuur dat zij zich vrijwillig laten onderdrukken door zijn achterlijke ideologie?
als je ziet dat een persoon zomaar scheld en niet kan basseren of feiten en bewijzen weet dat die persoon vervult is met afgunst.
Wederom geheel fout jongen.

Het gaat mij om hetgeen de onderdanen van Mohammeds leer aanrichten in de wereld.
De moordpartijen en gewelddadigheden die voortkomen uit de verdorven ideologie waar deze dwazen in geloven.

In ons land huizen inmiddels ook al éen groot aantal van deze door Mohammeds ideologie onderdrukte mafkezen die vroeg of laat ook hier gaan proberen de macht te grijpen en ons hun dominante religieuze wil op gaan dringen op de bekende islamitische manier (met geweld), net zoals zij dat overal ter wereld doen.

Onze voorouders hebben gevochten voor de vrijheden die in de laatste decennia's door onze overheid op het spel worden gezet door het binnenhalen van religieuze dwazen die zich onderwerpen aan een dictatuur die maar één doel voor ogen heeft; macht en overheersing, en die dit doel op barbaarse wijze (door middel van geweld en bedreiging) probeert te bereiken.

DAAR GAAT HET MIJ OM!
Want "vrijheid", "mensenrechten", en "naastenliefde" zijn woorden die in de dictatuur van Mohammed niet bestaan...
wahlers
Berichten: 368
Lid geworden op: vr nov 17, 2006 8:27 pm

Bericht door wahlers »

mohyouknow19 schreef:Wie dit bekijkt, weet zeker dat de koran het woord van god is.

http://video.google.nl/videoplay?docid= ... ad+khalifa


Het leven een beproeving voor de mensheid

http://www.youtube.com/watch?v=Fx6xDDljSbA&NR=1

Met vriendelijk groeten mohyouknow19
Wat doe je nou hier?
Ik heb slechts de eerste 2 minuten gezien van de uur durende video link omdat ik bij voorbaat al het vermoeden had waarover het ging en mijn vermoeden werd onmiddelijk bevestigd bij de eerste engelse tekst!

Het getal 19 komt voort uit de gedachtespinsels van een sub-sekte van de Islam genaamd de 'submittors'. Ik heb hier in het verleden al veel over geschreven. Het is van de eerste tot de laatste bewering aantoonbare, en dus bewijsbare, klinkklare onzin!

Het is onzin omdat je dit met ieder willekeurig gegeven kan doen.
Het werkt als volgt (recept):
  1. Neem een willekeurig boek...bijvoorbeeld de Koran.
  2. Neem een getallenkrakend computerprogramma, geprogrameerd op het zoeken naar willekeurige patronen en laat deze los op het boek.
  3. Lees resultaat!
  4. Neem resultaat en claim dat dit een geheime boodschap is in het boek...dus een mirakel.
  5. Zeg dat je dit kan bewijzen!
  6. Neem zelfde computerprogramma en laat deze los op hetzelfde boek...en mirakel van alle mirakels!...er komt zowaar hetzelfde resultaat uit!
  7. Bewijs het meerdere malen door stap 1 t/m 6 te herhalen...ad infinitum!
  8. Aldus het bewijs! QED!...mits je die enkele vervelende uitzonderingen die toevallig niet voldoen aan het patroon negeert of weg redeneert natuurlijk!.
Laten we deze mirakelse methode eens toepassen op het boek 'Moby Dick' van Herman Melvine. En wat blijkt, mirakel van alle mirakels, dit 'heilige' boek bevat een voorspellende 'kracht' die, mirakel van alle mirakels, niet ontkent kan worden!
Aldus het bewijs! QED (herhaal stap 1 t/m 6).

voor het bewijs van de 'heilige'Moby Dick zie:
http://cs.anu.edu.au/~bdm/dilugim/moby.html

Dus, helaas voor alle naïeve moslims, die deze onzin voor zoete koek slikken, je bent bedrogen door een fanatieke charlatan.


MvG, Wim Ahlers.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
wahlers
Berichten: 368
Lid geworden op: vr nov 17, 2006 8:27 pm

Re: Man die 39 moslims afmaakte in moskee is ... moslim

Bericht door wahlers »

Hamid schreef:
Helemaal mee eens!
Voor de aanslagen op het WTC en het Pentagon hebben ze ook de schuld in de schoenen geschoven van 19 onschuldige Moslims!
Terwijl in werkelijkheid deze aanslag natuurlijk uitgevoerd is door samenzwerende zionistische mossad agenten!
Waarom waren de joodse medewerkers op WTC op die dag dan allemaal vrij?
Hamid
Hamid,

Ik heb inmiddels begrepen dat jij er heilig van overtuigd bent dat dit een feit is!

Dus hier zijn een paar simpele vragen om te beantwoorden:
  • Waar baseer jij deze aantijging op?
  • Waar zijn jouw bewijzen dat alle joodse medewerkers van het WTC inderdaad vrij waren op deze dag?
  • Waar is de lijst van joodse medewerkers die werkzaam waren op die bewuste dag?
  • Waarom zijn er toch nog joodse amerikanen gestorven? Waren deze niet gewaarschuwd? Hebben deze de waarschuwing genegeerd?
  • Hoe zijn deze joodse medewerkers geïnformeerd en wanneer?
  • Waarom hebben deze 4000 Joden verzwegen om ook maar één enkele andere collega te informeren? Zijn Joden afwijkend van de rest van de mensheid? Is er een specifiek Joods gen die zo barbaars is dat hij zijn niet-joodse collega's bewust de dood in laat jagen?
  • En indirect...verklaar eens waarom Israël gebaat zou zijn bij nog meer onrust in het midden-oosten?
  • Wie waren, volgens jou, nu feitelijk de kapers van deze 3 vliegtuigen?
  • Waarom wordt er door de 26.000 overlevenden van het WTC niet bevestigd dat er inderdaad geen enkele jood aanwezig was in het WTC? 4000 op 26000 is immers 15%! Dit is zo substantieel dat dit onmogelijk over het hoofd gezien kan zijn?...tenzij jij hier natuurlijk ook weer een plausibele verklaring voor hebt!
Bedenk wel...de beschuldiging die jij uit is zeer zwaar voor één van de grootste barbaarse en sadistische uitspattingen in de menselijke geschiedenis!
Het is dus van het allergrootste belang dat je deze aantijging hard kan maken!
Om te beginnen doe je dit door de bovenstaande simpele en voor de handliggende vragen te beantwoorden!

Daarbij is geloof alleen in het grote boze zionistische Israël niet voldoende. Als Israël al zo'n grote boosaardige macht is dan moet je overigens ook verklaren waarom Israël als één van de best bewapende en best getrainde legereenheden en in het bezit van een atoombom simpelweg niet al die Palestijen de middellandse zee in jaagt! Maar dit is weer en heel ander onderwerp! Ik wil graag eerst antwoord op het lijstje van de boven openstaande vragen!


MvG, Wim Ahlers.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
mohyouknow19
Berichten: 437
Lid geworden op: ma apr 23, 2007 12:09 pm
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Bericht door mohyouknow19 »

wahlers schreef:
mohyouknow19 schreef:Wie dit bekijkt, weet zeker dat de koran het woord van god is.

http://video.google.nl/videoplay?docid= ... ad+khalifa


Het leven een beproeving voor de mensheid

http://www.youtube.com/watch?v=Fx6xDDljSbA&NR=1

Met vriendelijk groeten mohyouknow19
Wat doe je nou hier?
Ik heb slechts de eerste 2 minuten gezien van de uur durende video link omdat ik bij voorbaat al het vermoeden had waarover het ging en mijn vermoeden werd onmiddelijk bevestigd bij de eerste engelse tekst!

Het getal 19 komt voort uit de gedachtespinsels van een sub-sekte van de Islam genaamd de 'submittors'. Ik heb hier in het verleden al veel over geschreven. Het is van de eerste tot de laatste bewering aantoonbare, en dus bewijsbare, klinkklare onzin!

2 minuten ik wist het , daarom vindt je het onzin .

Alles wijst naar het getal 19.
het woord koran bijvoorveeld staat 57 keer in de koran.
19 x 3 =57 en dit kan je met alle woorden doen.

En niet alleen dat de eerste vers surat al'alla bevindt zich precies op de 19 vers.
En de eerste alinea zijn 19 woorden.
De laatste vers in de koran bevat precies 19 woorden.
In de koran staan 114 verzen 19x 6=114

Zelf de nummers van verzen verwijzen naar nummer 19.

Dit is geeneens 1 procent.

Vroeger waren de Arabische letters het zelfde als nummers dus een voorbeeld a=1 b=2 .
En 1 beteknt in het arabisch wahd w=6 + a=1 + h=8 + d=5 = 19

Dus de boodschap van de koran is het aanbidden van 1 god.


Alles verwijst hiernaar, het aanbidden van 1 god. dit kan niet door een mens gemaakt zijn .

14 eeuw geleden wist niemand dit.



Het is onzin omdat je dit met ieder willekeurig gegeven kan doen.
Het werkt als volgt (recept):
  1. Neem een willekeurig boek...bijvoorbeeld de Koran.
  2. Neem een getallenkrakend computerprogramma, geprogrameerd op het zoeken naar willekeurige patronen en laat deze los op het boek.
  3. Lees resultaat!
  4. Neem resultaat en claim dat dit een geheime boodschap is in het boek...dus een mirakel.
  5. Zeg dat je dit kan bewijzen!
  6. Neem zelfde computerprogramma en laat deze los op hetzelfde boek...en mirakel van alle mirakels!...er komt zowaar hetzelfde resultaat uit!
  7. Bewijs het meerdere malen door stap 1 t/m 6 te herhalen...ad infinitum!
  8. Aldus het bewijs! QED!...mits je die enkele vervelende uitzonderingen die toevallig niet voldoen aan het patroon negeert of weg redeneert natuurlijk!.


Helaas heb je het verkeerd , het is niet of een speciaal woord 19 keer voorkomt , nee.
Hij zoekt niet op woorden alle getallen en nummers verwijzen naar het nummer 19.
Als er een woord teveel of teweinig zou staan,dan zou niks meer geklopt hebben .

Dat is de duidelijke boodschap er is maar 1 god en hij moet aanbedden worden.
Laten we deze mirakelse methode eens toepassen op het boek 'Moby Dick' van Herman Melvine. En wat blijkt, mirakel van alle mirakels, dit 'heilige' boek bevat een voorspellende 'kracht' die, mirakel van alle mirakels, niet ontkent kan worden!
Aldus het bewijs! QED (herhaal stap 1 t/m 6).
Aha fout ' zo hebben vele geleerden dit gedaan in amerika zij dachten dat het overal kon .
Maar helaas hadden ze het mis kijk maar:

http://video.google.nl/videoplay?docid= ... ad+khalifa


voor het bewijs van de 'heilige'Moby Dick zie:
http://cs.anu.edu.au/~bdm/dilugim/moby.html
Ja' zo deden de geleerden en christen ook .

Maar fout kijk hiernaar en bekijk hem helemaal dan zal je zien dat de koran echt van god is .

Dus, helaas voor alle naïeve moslims, die deze onzin voor zoete koek slikken, je bent bedrogen door een fanatieke charlatan.
Denk je dat ik hierdoor geloof,
Niets kan met de koran te vergelijken zijn .
De koran is het woord van god en ik geloof in de koran.
dit is maar een wiskundige formule in de koran .

Ik geloof elke woord wat er in de koran staat en de suna van de profeet vrede zij met hem.

Maar deze man dr. khalifa is vermoordt door een paar moslims.
omdat hij niet gelooft dat mohammed(vzmh) de boodschapper is van de koran.
En hij maakte zichzelf als boodschapper.
Waar haalt hij het lef van dan, wij volgen alleen de koran en de suna van de profeet mohammed vrede zij met hem.
De koran is het woord van god en wij geloven in de koran en de suna .

En hij dacht ze uit kom met een hoofdstuk gelijk aan de koran als je waarachtig bent ze konden niet en ze kunnen niet.

En JOUW heilig boek moby is niet te vergelijken met de koran.

de koran is van god de almachtige de alwijze en niemand kan iets maken wat gelijk is aan het woord van god de almachtige de alwijze .

Met vriendelijke groeten mohyouknow19



MvG, Wim Ahlers.[/quoten}
Voorzeker, zij, die de tekenen van God verwerpen, zullen een strenge straf ontvangen; God is machtig, de Heer der Vergelding
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Je begrijpt er echt helemaal niets meer van, is het niet, Mo19?
Het is 1 grote verwarde brij van islamwanen in je koppetje waar de realiteit totaal geen overzichtelijke plek meer in kan vinden.
Het grappige is: Je bent een waarschijnlijk een typische moslim.
mohyouknow19
Berichten: 437
Lid geworden op: ma apr 23, 2007 12:09 pm
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Bericht door mohyouknow19 »

Voor de duidelijkheid ik geloof niet in D.rashad Khalifa omdat hij niet in de suna van de profeet gelooft ..
Hij heeft zichzelf aangeprezen als boodschapper van de koran.

Terwijl mohammed vrede zij met hem de koran bracht en ons leerde .

En er is geen beter onderwijzer dan mohammed vrede zij met hem .

Hij heeft (rashad) de koran gebruikt en misleid de mensen door niet in de profeet te geloven en alleen in de koran .
En dit is fout Rashad heeft zijn eigen geloof gemaakt en gebruikt de koran .

Degene die niet gelooft in de koran en de suna van de profeet behoort niet tot de islam .


Maar wat hij ondekt heeft is echt wij moeten 1 god aanbidden ,.

Ik hoop dat ik nu genoeg informatie heb gegeven .


Daarom zeg ik geloof alleen in de koran en de suna van de profeet en niet naar mensen die beweren dat ze wat gevonden hebben in iets .
MOhammed heeft de koran gehad , hij is de boodschapper en hij onderwijst ons.
en er is geen betere onderwijzer dan hem



Met vriendelijke groeten mohyouknow19
Voorzeker, zij, die de tekenen van God verwerpen, zullen een strenge straf ontvangen; God is machtig, de Heer der Vergelding
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Extremisme ten top...
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Roelof schreef:Extremisme ten top...
Vrijwillig geestelijk gehandicapt!
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

Kan je ook iemand bannen van deze site wegens extreme domheid?
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Je vraagt je af of er nog achterlijkere moslimexemplaren vrij in Nederland rondlopen.
wahlers
Berichten: 368
Lid geworden op: vr nov 17, 2006 8:27 pm

Bericht door wahlers »

mohyouknow19,
mohyouknow19 schreef: 2 minuten ik wist het , daarom vindt je het onzin .
Nee! Je hebt niet goed gelezen! Ik wist in twee minuten dat het over de submittors ging!
En, zoals ik in mijn voorgaand antwoord al verteld had, had ik de submittors al uitgebreid bestudeerd!
mohyouknow19 schreef:Alles wijst naar het getal 19.
het woord koran bijvoorveeld staat 57 keer in de koran.
19 x 3 =57 en dit kan je met alle woorden doen.
Dit is niet waar! Er is al vele keren aangetoond dat er uitzonderingen zijn! Maar zoals ik in mijn voorgaand antwoord al verteld had: Deze worden genegeerd of weg geredeneerd! En dit nu is precies wat die id!oot van een Khalifa ook deed en wat de submittors nog steeds doen.
mohyouknow19 schreef:Helaas heb je het verkeerd , het is niet of een speciaal woord 19 keer voorkomt , nee.
Hij zoekt niet op woorden alle getallen en nummers verwijzen naar het nummer 19.
Als er een woord teveel of teweinig zou staan,dan zou niks meer geklopt hebben .
Nee! Dit is aantoonbaar onjuist! Immers, het is al aangetoond dat alle uitzonderingen genegeerd of weggeredeneerd worden! Dit was ook precies de reden dat ik dit vermeldde. Ik had, zoals nu uitentreure gezegd, de submittors tot in redelijk detail bestudeerd.
mohyouknow19 schreef:
wahlers schreef: Laten we deze mirakelse methode eens toepassen op het boek 'Moby Dick' van Herman Melvine. En wat blijkt, mirakel van alle mirakels, dit 'heilige' boek bevat een voorspellende 'kracht' die, mirakel van alle mirakels, niet ontkent kan worden!
Aldus het bewijs! QED (herhaal stap 1 t/m 6).
Aha fout ' zo hebben vele geleerden dit gedaan in amerika zij dachten dat het overal kon .
Maar helaas hadden ze het mis kijk maar:

http://video.google.nl/videoplay?docid= ... ad+khalifa
Dit filmpje had ik jaren geleden al gezien! En niet alleen dit filmpje maar verschillende van dit soort filmpjes. Niets nieuws onder de zon.

Maar wat hij zegt klopt van geen kanten! Hij verteld alleen maar een overtuigend, maar vals verhaal, aan een kritiekloze, naïeve massa, die te lui, passief of te dom is om de beweringen van deze id!oot na te trekken.

Kijk als je elke religieuze id!oot moet geloven die toevallig een overtuigend maar verder vals verhaal verteld aan een kritiekloze, naïeve massa, die te lui, passief of te dom is om de beweringen na te trekken dan geloof je ook dit:
http://www.youtube.com/watch?v=8KwpkzaVjzw

Maar zonder twijfel zal dat wel te kinderachtig voor jou zijn en niet de 'wiskundige diepgang' bevatten die jou held - Khalifa - bezit!

Kijk dan eens naar het volgende filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=6j_SD1Eg ... ed&search=

Ook dit filmpje laat de 'wiskundige diepgang' niet zien maar William Dembski is een wiskundige en hij heeft ongeloofelijk complexen wiskundige stellingen en afleidingen gebruikt in zijn zeer technische boeken! Zoek maar op op amazon.com e.d.
Het is ook 'crackpot science'! William Dembski is de zoveelste religieuze dwaas die weigert te conformeren aan de wetenschappelijke methode van peer-review net als Khalifa dit geweigerd heeft. En uitspraken op basis van autoriteit hebben nooit geldigheid gehad. Dus een uitspraak "" Dembski heeft zus-en-zo gezegd en hij is wiskundige dus dan moet het wel waar zijn" is een drogreden en vaak een leugen!

Dat khalifi als autoriteit zegt dat alles betrekking heeft op het cijfer 19 is een leugen!

Laat ik zelf even een simpel voorbeeld geven in een vraagvorm:
Er zijn 114 sura's! Wat heeft 114 met het getal 19 te maken???
mohyouknow19 schreef:
wahlers schreef:voor het bewijs van de 'heilige'Moby Dick zie:
http://cs.anu.edu.au/~bdm/dilugim/moby.html
Ja' zo deden de geleerden en christen ook .
...en zo doen de moslims het nog steeds!

Overigens...de 'geleerden' (ik neem aan dat je wetenschappers bedoeld!) doen dit juist om aan te tonen dat dit 'crackpot science' is.
Wetenschappers gebruiken dus dergelijke methode juist niet!
mohyouknow19 schreef:
wahlers schreef:Dus, helaas voor alle naïeve moslims, die deze onzin voor zoete koek slikken, je bent bedrogen door een fanatieke charlatan.
Denk je dat ik hierdoor geloof,
Niets kan met de koran te vergelijken zijn .
De koran is het woord van god en ik geloof in de koran.
dit is maar een wiskundige formule in de koran .
Wie heeft het over het geloof? Ik niet!
Maar nu je het toch vermeld mag ik inderdaad hopen dat deze klinkklare onzin (19 + Khailfa) inderdaad niet de basis is voor je geloof! Moge God dat verhoede!
mohyouknow19 schreef:Maar deze man dr. khalifa is vermoordt door een paar moslims.
omdat hij niet gelooft dat mohammed(vzmh) de boodschapper is van de koran.
En hij maakte zichzelf als boodschapper.
Waar haalt hij het lef van dan, wij volgen alleen de koran en de suna van de profeet mohammed vrede zij met hem.
De koran is het woord van god en wij geloven in de koran en de suna .

En hij dacht ze uit kom met een hoofdstuk gelijk aan de koran als je waarachtig bent ze konden niet en ze kunnen niet.
Het is volkomen irrelevant wie Khalifa was en door wie hij vermoord is.
Het enige wat telt zijn zijn uitspraken en beweringen.
En deze uitspraken en beweringen zijn klinkklare onzin!
Ze zijn onzin zoals aangetoond met de vele hermeneutische voorbeelden waarvan ik er slechts één gaf die gebruikt was voor 'Moby Dick'!

Overigens was het voorbeeld van Moby Dick gestoeld op de (in dit geval christelijke) beweringen van Drosnin aangaande de Bijbel. Waarbij ook Drosnin complexe wiskundige bayaanse statistica gebruikte om de 'geheime Bijbelse code' te bewijzen.

En wat blijkt! Toen exact dezelfde wiskundige methode werd toegepast op 'Moby Dick' gaf dit laatste betere en nauwkeurige 'resultaten' dan de Bijbel.

Nu beweer jij dat Khalifa anders is omdat hij gezegd heeft dat geen wetenschapper nog het tegendeel heeft aangetoond! En jij gelooft hem op zijn woord? Op zijn lieve gezicht?

Het is een leugen! Het is al keer op keer aangetoond, gelijk Drosnin, dat het 19 verhaal niet opgaat en gewoon klinkklare onzin is!

Overigens beweerd Drosnin, gelijk Khalifa deed, nog steeds dat zijn Bijbel code uniek is!

En die bullshit dat geen mens zo'n schone sura kan produceren gelijk er in de Koran staat is ook al een lang achterhaalde oude koe! Jouw ontkenning van het bestaan van zo'n sura betekent niet dat het niet bestaat. Hier zijn er een aantal:
http://suralikeit.com/




mohyouknow19,

Ik raad je dringend aan wat intensiever de zaken te bestuderen en al die onzin niet voor zoete koek te slikken.
Al het bovenstaande wat ik gezegd heb is waar en het is verifieerbaar waar. Ontkennen van deze feiten is alleen maar een wanhopige poging om vast te houden aan een idee die allang gefalsificeerd is,
Bedenk en besef ook dat ik al veel gelezen heb, heel veel, van en over de Koran, de verschillende sektes en verschillende stromingen en ideeën.
En wanneer het gaat om de zogenaamde wetenschappelijke claims dan kan ik mezelf best wel afschilderen als zeer goed geïnformeerd!

Lees en leer!


MvG, Wim Ahlers.
Laatst gewijzigd door wahlers op zo mei 27, 2007 2:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
wahlers
Berichten: 368
Lid geworden op: vr nov 17, 2006 8:27 pm

Bericht door wahlers »

mohyouknow19,

Begrijp ik je nu goed? Zei jij in je laatste antwoord dat je Khalifa ook een 'crackpot scientist' vind?
Dan zijn we het eens!

...alleen begrijp ik dan niet waarom je dan uit de 'crackpot science' nog kan destilleren dat Khalifa heeft aangetoond(bewezen?) dat er maar één God is! Deze opmerking van jou is dan ook uit de lucht gegrepen en op zich onzin natuurlijk.


MvG, Wim Ahlers.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
droevie
Berichten: 275
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 8:59 pm

Bericht door droevie »

mohyouknow19 schreef:Salamualakum HAmid,.
Zie je Hamid weer een leugen van en ene droevie:
Ze volgen slecht de satan.
Droeve waar staat in de koran dat zij mogen liegen in de naam van Allah(sbht).

Integendeel de leugenaars gaat naar het vuur.
Wie leugens vertelt over god of over de schepping van god.
Of leugens vertelt over alles.
Hij bedriegd nameijk niemand . niet mij , niet jouw , niet ALlah maar zichzelf.
De leugenaar zijn degene die naar het vuur gaan.

En Allah de Arabische vertaling van God de almachtige heeft alles gemaakt , de wereld en alles wat er op is.
Hij heeft de universium en de 7 hemelen gemaakt en een duidelijke lamp(zon) geplaatst.
Voorduidelijk dit is een teken van god voor een volk dat weet.

Dus allah is geen verwoester maar een maker, de mensen zijn verwoesters.
En vooral de ongelovigen die ontkennen , verbergen .
Ze zeggen slechts dingen over de islam uit onwetenheid, geen kennis, Alleen maar begeertes en verlangs , haat en nijd .
pure Jaloerzie en afgunst .
Ik heb niks anders dan dit te zeggen.

De Ware Islam de koran en de Suna

En je kan nooit de liefde van mohammed aan iemands post lezen totdat hij met bewijzen is gekommen uit de KORAN EN DE SUNA van de profeet .
En dat overgeleverd is door de metgezellen en bevestigd is door de grote geleerden allertijden.

DUS DROEVE DE ENIGE DIE LIEGT BEN JIJ .
Beste Mohyouknow:

Hier een aantal versen, waar het jokken mag.
Wie de satan volgt daar hebben wij een meningsverschil over.

Een van allah's schone namen is de verwoester. En ik noemde hem bij een van zijn schone namen. De liefde is idd niet te lezen.. of allah jou niet bedriegt, daar kom jij in dit leven niet achter.

Maar ik vond het een redelijke vraag van jou: Met kom met argumenten, waar staat het in de Koran. Nu besef ik natuurlijk heel goed wat ik onder liegen versta jij niet onder liegen versta.

16.106. Wie Allah verwerpt, na te hebben geloofd - behalve hij die wordt gedwongen terwijl zijn hart in het geloof vrede blijft vinden - en zijn hart voor het ongeloof opent, op hem rust Allah's toorn; en er zal een grote straf voor hem zijn.


Klinkt bijna als bescherming: Echter het niet uitkomen voor je geloof. Ofwel je geloof afzweren in tijden van nood.. dat is liegen.

40.28. En een gelovig man uit het volk van Pharao die zijn geloof verborg, zeide: "Wilt gij een man doden omdat hij zegt: 'Mijn Heer is Allah'; terwijl hij tot u gekomen is met duidelijke tekenen van uw Heer? Is hij een leugenaar, dan rust zijn leugen op hem; maar als hij oprecht is, dan zal iets van datgene, waarmee hij u bedreigt, u overkomen. Voorzeker, Allah leidt hem die buitensporig en een grote leugenaar is, niet.

Je geloof verborgen houden.. (zie boven commentaar)

2.225. Allah zal u niet ter verantwoording roepen voor uw ijdele eden, maar Hij zal u ter verantwoording roepen voor hetgeen uw hart heeft verdiend. Allah is Vergevensgezind, Verdraagzaam.


66.2. Allah heeft de annulatie van uw eden voor u verplichtend gesteld en Allah is uw Beschermer en Hij is Alwetend, Alwijs.

Je hoeft je niet te houden aan je eed.. is ook een vorm van liegen.
Je bent dus onbetrouwbaar. (zijn trouwens volgens mij ook nog wel voorbeelden uit de hadith te vinden)
tomc
Berichten: 1152
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 11:55 pm

Bericht door tomc »

Hamid schreef:Hoi Droevige kruisvaarder,
ja, wij hebben onze waarheid en jullie hebben jullie eigen leugens die jullie asl waarheid zien. die waalvis (zo klinkt haar naam) kan kletsen wat ze wil. Dat is jullie versie van het verhaal. Ik ben er niet bij geweest en jullie ook niet, de waarheid is ergens tussen in.
Aangezien jij een contract hebt getekend om te moorden, en de "droevige kruisvaarder" niet, gaan we de leugens geloven.

Vind je dit onredelijk ? Ervan uitgaan dat de moordenaar liegt om zichzelf te beschermen ?
Plaats reactie