ex-moslims.nl

Dit forum is alleen bedoeld voor getuigenissen van ex Moslims en de moderator heeft het recht zonder enige voorkennis alle off-topic threads verplaatsen in daarvoor bestemde folders.
Plaats reactie
Bright
Berichten: 3
Lid geworden op: ma jun 04, 2007 1:16 pm

ex-moslims.nl

Bericht door Bright »

Hallo allemaal, ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben de oprichter van de brights-beweging in Nederland. Een bright is iemand die niet (bij)gelovig is. Het woord bright is dus een alternatief of internationale verzamelnaam om iedereen die zich atheist, vrijdenker, humanist etc. noemt onder één term te hangen en als zodanig te organiseren. Opdat de stem van deze steeds groeiende groep mensen die zich zorgen maakt over de negatieve invloed van religie op onze (internationale) samenleving gehoord wordt.

Een aantal maanden geleden had ik al de domeinnamen ex-moslims.nl en ex-moslim.nl geclaimd met als doel om hier de verhalen te plaatsen van ex-moslims in de vorm van een weblog. Ik denk dat dat op dit moment de beste manier is om ex-moslims onder de aandacht te brengen. Niet als een beweging die aan een politieke partij is gelieerd, maar gewoon, eigenlijk net als deze website, op een onafhankelijke wijze een stem geven aan hen die van de islam zijn afgevallen. Ik wil hun verhalen op een toegankelijke wijze presenteren zonder overbodige poespas in de vorm van een strakke weblog.

Vandaar dus hier mijn oproep aan alle ex-moslims hier: misschien heb je al eens jouw verhaal geschreven. Als je je verhaal kwijt wilt op www.ex-moslims.nl, mail het dan naar mij, [email protected]. De website zal 15 juni geopend worden. Ook andere hulp hierbij is van harte welkom.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Welkom Bright.
Er kunnen niet genoeg sites zijn die aandacht aan ex-moslims besteden.
Ik wens je succes met je nieuwe blog.

Vriendelijke groet.
Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52307
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Hallo Bright,
ook welkom en zou je jouw licht willen doen schijnen op wat ik nu aankaart?
In draadje
http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... 83f4a7c631
kan je lezen dat er inmiddels - in navolging van andere landen - hier een commité is van ex-moslims.
En Dutch schreef in draadje
http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... c631#92548
k ben van oordeel dat we als Dutch FFI een soort "communiqué" naar Ehsan Jami moeten sturen, waarin we hem onverdeeld onze steun betuigen ! Wie neemt deze taak op zich ? Allen samen moet er toch iets uit de bus komen ?
Met jouw domain-namen en bedoelingen kan je aan Ehsan vast wel ondersteuning bieden.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Bright
Berichten: 3
Lid geworden op: ma jun 04, 2007 1:16 pm

Bericht door Bright »

Mahalingam schreef:Hallo Bright,
ook welkom en zou je jouw licht willen doen schijnen op wat ik nu aankaart?
In draadje
http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... 83f4a7c631
kan je lezen dat er inmiddels - in navolging van andere landen - hier een commité is van ex-moslims.
Klopt, ik heb Eshan al even gesproken, wacht nog op een reaktie. Sta er open voor om wat samen te doen, onze doelen zijn hetzelfde. Ik heb er slechts iets eerder aan gedacht om de domeinnaam te claimen (heb in dat licht ook ex-christen en ex-christenen geclaimd). Misschien is het voor Eshan wel beter om zijn comité wat minder te linken aan de politiek, want dit kan tegen hem werken. Er zijn immers ook ex-moslims die niets met de PvdA of politiek in het algemeen hebben. Zo'n comité kan beter los staan van wat voor politieke partij dan ook, denk ik.
BaniIsrael
Berichten: 297
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 8:50 pm
Locatie: Te grote avatar verwijderd.

Bericht door BaniIsrael »

De Soldaten van Leon en Afshin gaan de strijd aan!

:d
O Israel Waarom bent Gij zo? O Israel waarom heeft U de Almachtige teleurgesteld? O Israel wanneer komt Gij weer tot inkeer?
anna
Berichten: 331
Lid geworden op: za feb 17, 2007 1:32 am

Bericht door anna »

@ Bright

Je kunt toch echt beter de krachten bundelen met slechts één organisatie t.b.v. Ex-moslims want anders wordt het versplintering en dat werkt verwarrend. Het gaat er juist om dat moslims zoveel moeilijkheden ondervinden indien zij de Islam willen verlaten zoals niet "ex-christians".

FFI was er trouwen nog eerder bij dan jij. :wink:
Gebruikersavatar
Bernie
Berichten: 434
Lid geworden op: do aug 10, 2006 8:59 pm

Bericht door Bernie »

Het is toch goed juist goed als zoveel mogelijk sites te vinden zijn ? Deste groter wordt de kans dat een moslim die begint na te denken op een van deze sites terecht komt.

Dus een prima initiatief!
Neem wel even een linkje op naar Faithfreedom !
Max2007
Berichten: 11
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 10:47 pm
Locatie: NL

website voor ex-moslims

Bericht door Max2007 »

Bright, waar blijft je website voor ex-moslims?!?

Het lijkt me dat hij er moet komen. En uitsluitend als forum moet dienen voor ex-moslims. Op deze site (FaithFreedom) komt iedereen - fanatieke moslims die hun geloof verdedigen, lui die een bloedhekel aan moslims hebben gekregen, allerlei politiek geengageerde mensen en... ook wat ex-moslims. Als ik ex-moslim was, zou ik hier niet tussen willen staan. Ik zou mijn eigen website/forum willen waar ik mijn soortgenoten kan vinden om mee te spreken. Je wilt je toch thuis voelen bij mensen die hetzelfde doormaken of doorgemaakt hebben? Het zijn de ex-moslims die een steun in de rug nodig hebben, en dat zullen ze van elkaar kunnen krijgen, niet van al die lui die zo nodig hier hun ideeen moeten verkondigen. Het lijkt hier net een kippehok,iedereen kakelt door elkaar heen met tegengestelde opvattingen. Daar hebben de ex-moslims toch geen boodschap aan? Aan wat anderen allemaal vinden? Ze willen hun eigen gevoelens en angsten kunnen uiten. In een veilige omgeving. Ik vind absoluut niet dat FaithFreedom.nl in de vorm die het nu heeft een "omgeving" is waar ex-moslims elkaar zouden wilen ontmoeten, laat staan openlijk met elkaar zouden willen spreken. Want elke niet-ex-moslim kan er tussen komen en gaan zitten schreeuwen.

Bright, ik hoop dat je je domeinnaam nog hebt. Want die is prima. De moderator zou er dan voor moeten zorgen dat elk bericht van een niet-ex-moslim wordt verwijderd. Ik kan je aan een voorbeeld helpen van zo'n site die uitstekend functioneert.
Skeptic551
Berichten: 125
Lid geworden op: do apr 05, 2007 8:19 pm
Locatie: Nederland

Re: website voor ex-moslims

Bericht door Skeptic551 »

Max2007 schreef:Bright, waar blijft je website voor ex-moslims?!?
Het lijkt me dat hij er moet komen.
Die site is nu in de lucht: www.ex-moslims.nl
In de meeste godsdiensten geloof je nu ook al niet ...
elisabeth
Berichten: 111
Lid geworden op: vr feb 13, 2009 9:41 pm

Re: ex-moslims.nl

Bericht door elisabeth »

Hoi Bright,

Ik ben niet een exmoslim , maar mijn dochter 21 jaar, is begin 2009 moslim geworden, ze is al helemaal gehersenspoeld door haar vriend, doet alleen nog maar dingen die van hem mogen.
Ze zit dus al in een isolement.

Nu is mijn vraag, kunnen we iets doen, of moet dat toch echt vanuit haar zelf komen. Wij haar hele familie willen haar graag terug zoals ze was.

een teneinde rade moeder
lieve groetjes,
elisabeth
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: ex-moslims.nl

Bericht door Ariel »

Lieve Elisabeth, heb geduld. Ik zal zorgen dat Dutch naar het forum komt, en mischien heeft zij wat tips voor je. Maar heb niet teveel hoop, want je dochter is volwassen, en er is niet veel wat je kan doen.

Durf je een iets over je dochter te vertellen?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie