Ophartig interview met W.G. Van Dorian (De Vijfde Colonne) !

Gerard
Berichten: 13
Lid geworden op: ma mei 07, 2007 4:54 pm

Ophartig interview met W.G. Van Dorian (De Vijfde Colonne) !

Bericht door Gerard »

In Het Vrije Volk kwam ik dit heerlijke politiek incorrecte en eerlijke interview met Van Dorian tegen. Het boek De Vijfde Colonne is nu verkrijgbaar...eindelijk! EVEN LEZEN:

“Wat drie jaar geleden plaatsvond in de Verenigde Staten, Europa en Latijns Amerika bleek veel efficiënter dan welk modern leger ook, gebied na gebied veroverend. Niemand had gedacht dat dit werkelijk had kunnen gebeuren, totdat het te laat was. Zodra zij hun kans schoon zagen, sloegen de Radicalen hard en snel toe.”


Synopsis:
Sean Gallagher is journalist bij de Washington Post. Zijn Nederlandse vriend, Hans Bergen, en hij zijn getuige van een geleidelijke overname van Europa door Radicalen. De Radicalen worden gesteund door Iran en enkele andere naties. Als Iran onverwacht een atoomwapen bezit en de Radicalen een nucleaire raketbasis in Frankrijk bestormen, hebben de Verenigde Staten geen andere keus dan keihard in te grijpen om een wereldramp te voorkomen. Het leger van de V.S. begint met de voorbereiding van een grootscheepse invasie van Europa.
Sean en Hans zijn als journalisten getuige van de vreselijke gebeurtenissen die volgen en raken betrokken bij de eigen agenda van de CIA. In Europa begeleid door Amerikaanse Commando troepen, ontdekken zij de omvang van de verschrikking die de Radicalen vanaf het begin al hadden gepland. In de chaos die volgt, begint Sean zijn partner Mona bovendien te verdenken van betrokkenheid bij de Radicalen.

Eerder berichtten wij al over de aanstaande publicatie van De Vijfde Colonne, een spannende thriller over een Europa dat bezet is door Radicalen. Op 3 juni is het zover. Als smaakmaker publiceren wij alvast een interview met de auteur, W.G. Van Dorian:


Auteur W.G. Van Dorian was tussen 1998 en 2006 werkzaam als advocaat in Nederland. Zijn stokpaardje: Vrijheid van Meningsuiting. Na de moorden op Theo Van Gogh en Pim Fortuyn besloot Van Dorian van Nederland naar Zuid-Amerika te emigreren. Hij achtte Nederland niet langer een veilige haven om zijn vrijheid van meningsuiting te kunnen uitoefenen zonder mogelijke consequenties.

Hieronder volgt een interview dat wij* met hem hadden:

1.
Interviewer
De Vijfde Colonne is een fictieve thriller. Desondanks lijken gebeurtenissen uit het boek niet ver van een toekomstige werkelijkheid te zijn. Hoe veel is fictie en hoeveel is thans al te merken in de maatschappij?

Van Dorian
Als advocaat was ik dicht bij het vuur. Ik moest onder meer verdachte terroristen verdedigen. Niet slechts met mijn cliënten, maar ook in het dagelijks leven merkte ik dat met name de Radicale Islamitische extremisten zich agressief naar de westerse maatschappij opstelden en weigerden zich aan te passen en te integreren (gesteund door overijverige linkse activisten en partijen). Uiteindelijk keerden deze lieden zich tegen de maatschappij die hen zo tolerant opnam en voedde en uitkeringen schonk, etc door alles dat anders was dan hun eigen Islamitische cultuur en religie te verwerpen: Een gelijke behandeling van vrouwen, tolerantie, vrijheid van meningsuiting en mensenrechten (behalve als zij er gebruik van kunnen maken zoals bij discriminatie.) De Europese samenlevingen lieten hen jarenlang begaan en als nu iemand kritiek heeft op de Islam is hij ten dode opgeschreven. Hoewel mijn roman slechts een fictie thriller is, zie ik deze gebeurtenissen als het begin van mijn boek…een begin van het einde van de Mensenrechten en vrijheid van meningsuiting.


2.
Interviewer
In je boek noem je de slechteriken “Radicalen”. Maar alles in je boek wijst op Radicale Islam. Waarom noem je hen dan niet gewoon zo?

Van Dorian
Radicalen komen in verschillende gedaanten; niet slechts in religie, maar ook in Ideologie komen ze voor. Ik heb de roman echter inderdaad geschreven met deze groep in mijn achterhoofd, omdat ik hen beschouw als de gevaarlijkste en meest invloedrijke groep in onze tijd en ik heb kennisgemaakt met hun gedachten en gewoonten…ook van dichtbij. Desondanks vind ik, dat het woord “Radicalen” beter dienst doet in het boek. Het moet een fictie thriller blijven en dit woord omvat alles zoals ik de groepering in het verhaal in gedachten heb gehad, ongeacht of het een religieuze of politieke groepering is. Het gaat uiteindelijk om het autoritaire gehalte van de groepering en hun reacties en handelingen.


3.
Interviewer
Het is een fictieve roman, maar je hebt ook elementen uit het verleden gebruikt (holocaust / Davidster op kleding, etc) voor een mogelijke toekomst. Waarom deze unieke mix?

Van Dorian
Simpel. De geschiedenis herhaalt zich steeds weer en we zien dingen gebeuren omdat mensen niet goed leren van de geschiedenis. Men associeert fascisme en holocaust met het Nazi-rijk en kan de connectie gewoonweg niet leggen met een andere groep zoals bijvoorbeeld de Islam. Dat vind ik vreemd. Jodenhaat, bijvoorbeeld, is niet slechts iets van de Nazi’s. Mensen willen het gewoonweg niet zien dat dit bijvoorbeeld ook kan gebeuren onder bijvoorbeeld Islamitische heerschappij…dat is zo politiek incorrect om dat te denken…veel te eng en bovendien niet binnen hun hokjes te plaatsen. Belachelijk natuurlijk!


4.
Interviewer
In het boek denkt één van de karakters, Sean Gallagher, dat mensenrechten iets uit het verleden zijn. Is dat je eigen idee over mensenrechten?

Van Dorian
Ten eerste: Dit is wat Sean Gallagher denkt, maar als je mijn mening wilt: De mensen zullen vaak het optreden van Europa de schuld geven van de opkomst van extremisme, maar ik denk daar anders over. Ik denk dat de reden van de huidige ellende ligt in het schuldgevoel van Europa over de Tweede Wereldoorlog. We zijn te lief en aardig geweest voor extremistische Immigranten die niet wilden integreren omdat ze de maatschappij waarin ze leven en die hen geld geeft verachten. Europeanen zijn veel te bang om geassocieerd te worden met Fascisme en Discriminatie. Onzin natuurlijk! Debatteren over, het aan de orde stellen van en het disciplineren van het gedrag van een bepaalde groep is geen discriminatie. Moet je eens zien hoe regelmatig men dat in hun eigen landen van herkomst doet. En niemand die daar klaagt over discriminatie en al die onzin. Democratie en mensenrechten zijn leuk hoor, maar het moet niet gebruikt worden tegen de maatschappij die hen deze waarden biedt. Daar moet de grens van de schijnbaar oneindige bron van mensenrechten eindigen. Ik vind persoonlijk sterk leiderschap en een sterke maatschappelijk optreden om precies die rechten te bewaken een veel betere zaak: “Streidtbare Demokratie”, zoals de Duitsers dat noemen.


5.
Interviewer
Je bent naar Zuid-Amerika geëmigreerd. Op de cover staat dat dit deels is omdat je Nederland niet meer als veilige haven beschouwt om je mening vrij te kunnen uiten. Hoe zit dat?

Van Dorian
Ik ben opgegroeid tijdens de koude oorlog, toen vrijheid van meningsuiting en discussie de belangrijkste vrijheden waren die we hadden. Thans is het zo dat specifieke groepen, vooral extremistische Moslims (het is nu eenmaal een hard feit gebaseerd op ervaring), het boek als een dreiging kunnen opvatten, zelfs al is het maar een fictie! Laten we eerlijk zijn: Moslims zijn erg gevoelig waar het hun religie aangaat. Daar kunnen de Paus, Geert Wilders, Ayaan Hirsi Ali, Salman Rushdie en Theo van Gogh over mee praten. De lugubere moord op Theo van Gogh zegt je wel iets over de ultieme waanzin waarmee deze religieuze idioten rondlopen in hun hoofd. Ik wil niet de volgende zijn in de naam van een of andere God, die misschien bestaat, omdat een idioot denkt die God daarmee een dienst te bewijzen. Laten we dan God maar voor het Internationale Tribunaal voor Oorlogsmisdadigers slepen. De dingen die in zijn naam zijn gebeurd overtreffen die van Hitler, Pol Pot en noem ze allemaal maar op.


6.
Interviewer
Wellicht vinden sommige mensen het boek ophitsend en zouden het verboden willen zien. Wat vind jij?

Van Dorian
Ten eerste is het een fictie thriller. Hoe kunnen mensen nu aanstoot geven aan een fictie? Dat betekent dat al die Hollywood films en boeken van bijvoorbeeld Tom Clancy destijds over de “slechte Sovjets” allemaal ophitsend waren en verboden moesten worden…idioot natuurlijk. Ten tweede stel ik voor, dat die mensen die het boek ophitsend vinden en het verboden willen zien, een openbare boekverbranding organiseren, waar alle boeken waar wat op aan te merken is door een groepering, zullen worden verbrand en verboden. Ik kan me vaag herinneren dat er zo’n zeventig jaar geleden al iets dergelijks heeft plaatsgevonden. Dat heette toen geloof ik “Kristalnacht”. Heb ik hiermee de strekking van uw vraag beantwoord?

Uitgeverij Free Musketeers
Marketing: www.wisemanpublishing.com
W.G. Van Dorian - De Vijfde Colonne - ISBN: 978-90-8539-785-4
Plaats reactie